برگزیده های پرشین تولز

اخبار نرم افزار در دنیای رایانه

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
نسخه جديد مرورگر فايرفاكس مخصوص كامپيوترهاي مكينتاش مبتني بر تراشه‌هاي اينتل از ماه مارس عرضه مي‌شود.

شركت موزيلا اعلام كرد كه نگارش جديد مرورگر اينترنتي فايرفاكس مخصوص كامپيوترهاي مكينتاش مبتني بر اينتل را در ماه مارس ارايه خواهد داد.

Josh Aas مهندس بخش نرم‌افزار موزيلا مي‌گويد: نگارش جديد فايرفاكس با نام فايرفاكس 1.5.0.2 كه براي كامپيوترهاي مكينتاش مبتني بر اينتل طراحي شده است به طور رسمي از اواخر ماه مارس عرضه خواهد شد.

با شروع فروش كامپيوترهاي مكينتاش مبتني بر سي‌پي‌يوهاي اينتل در هفته گذشته، تقاضا براي نگارش جديد مرورگر فايرفاكس به طور چشمگيري افزايش يافت. شايان گفتن است كه شركت اپل پيش‌تر از تراشه‌هاي IBM در كامپيوترهاي مكينتاش خود استفاده مي‌كرد.

در حالي كه نگارش غير رسمي مرورگر جديد در حال حاضر در وب‌سايت شخصي Aas در دست‌رس است، موزيلا به استفاده كنندگان از كامپيوترهاي جديد مكينتاش توصيه كرد كه تا زماني كه اين شركت اين نرم‌افزار را به صورت كامل تاييد نكرده است، از نگارش فعلي فايرفاكس بر روي كامپيوترهاي مكينتاش خود استفاده كنند.

Aas از كيفيت اين مرورگر جديد ابراز رضايت كرد ولي اعلام كرد كه اين نگارش جديد مشكلات جزيي دارد كه بايد آن‌ها را رفع كرد.

Aas مي‌گويد: آزمايش اين مرورگر بر روي كامپيوترهاي مكينتاش مبتني بر اينتل بسيار موفقيت‌آميز و رضايت‌بخش است فقط دو مشكل بسيار كوچك است كه موزيلا بعد از برطرف كردن آن‌ها، اين نگارش جديد را به صورت رسمي عرضه خواهد كرد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سایت اینترنتی Bink در مقاله ای جالب به بررسی سرویس پک سوم ویندوز XP و تاریخ توزیع آن پرداخته است.

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است برنامه زمانی انتشار سرویس پک سوم (SP3) ویندوز XP را به تاخیر انداخته است و آنرا برای نیمه دوم سال 2007 برنامه ریزی کرده است.

استیو جابز از هئیت رئیسه مایکروسافت خاطر نشان می کند، سومین مجموعه اصلاحیه های ویندوز XP قبل از ارائه ویندوز لانگهورن (ویستا) در اختیار کاربران قرار می گیرد!

به عقیده کارشناسان، از دلایلی که باعث تاخیر در ارائه سرویس پک 3 شده است می توان گرفتاری مایکروسافت از بابت تهیه اصلاحیه برای ویندوز جدید ویستا را نام برد. همچنین قرار است سرویس پک 2 ویندوز سرور 2003 در چهار ماه آخر امسال منتشر شود و برنامه هایی نیز برای ویندوزهای 2000 و NT4 در نظر گفته شده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بنياد "موزيلا" در ماه مارس آينده نگارش جديدي از مرورگر اينترنتي "فايرفاكس" را ويژه استفاده در رايانه‌هاي جديد "اپل"، مجهز به
پردازنده‌هاي "اينتل"، ارائه خواهد كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "سي‌نت نيوز.كام"، بنياد "موزيلا" نگارش ‪۱/۵/۰/۲‬ از "فايرفاكس" را ويژه سيستم‌عامل جديد "مك اواس ايكس" شركت "اپل" كه براي نسل جديد رايانه‌هاي "اپل" طراحي شده، منتشر خواهد كرد.

شركت "اپل" چندي پيش اعلام كرده بود كه به استفاده از پردازنده‌هاي "آي بي ام" در رايانه‌هاي شخصي خود پايان داده و در مدلهاي جديد محصولات خود از پردازنده‌هاي ساخت شركت "اينتل" استفاده خواهد كرد.

"اپل" هفته گذشته نخستين رايانه‌هاي شخصي "آي‌مك" و لپ‌تاپهاي "آي بوك" مجهز به پردازنده‌هاي "اينتل" را در همايش ساليانه خود، معرفي كرد.

همانگونه كه شركت "مايكروسافت" مرورگر "اينترنت اكسپلورر" را به همراه سيستم عامل "ويندوز" خود عرضه مي‌كند، شركت "اپل" نيز داراي يك مرورگر اختصاصي به نام "سافاري" است كه به همراه سيستم‌عامل "مك اواس ايكس" همين شركت ارائه مي‌شود.

بنياد "موزيلا" هم‌اكنون مرورگر داراي كد باز "فايرفاكس" خود را هم ويژه استفاده تحت "ويندوز" و هم ويژه استفاده تحت سيستم‌عامل شركت "اپل" ارائه كرده و بدين‌ترتيب "فايرفاكس" در دو جبهه مختلف با مرورگرهاي "اكسپلورر" و "سافاري" رقابت مي‌كند.

بر پايه آخرين آمارهاي جمع آوري شده در ماه اكتبر سال گذشته، ‪۸۶/۵۲‬ درصد از كاربران اينترنت از مرورگر "اينترنت اكسپلورر" شركت مايكروسافت استفاده مي‌كنند، ‪ ۸/۵۹‬درصد به "فايرفاكس" روي آورده‌اند، ‪ ۲/۵۶‬درصد از مرورگر "سافاري" شركت "اپل" استفاده مي‌كنند، ‪ ۱/۲۶‬مرورگر "نت اسكيپ" شركت "اي او ال" را برگزيده‌اند و ‪ ۰/۵۴‬درصد نيز كاربر مرورگر "اوپرا" هستند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
گوگل در راستاي توسعه كسب و كار آگهي‌هاي تبليغاتي خود، يك شركت راديويي فعال در زمينه آگهي‌هاي تبليغاتي را خريداري مي‌كند.

گوگل روز سه‌شنبه اعلام كرد كه شركت راديويي DMarc را كه در زمينه آگهي‌هاي فروش، برنامه‌‌هاي تبليغاتي و گزارش‌هاي راديويي تبليغاتي فعاليت مي‌كند، با پرداخت مبلغ 102 ميليون دلار به مالكيت خود درآورده است.

اين اقدام گوگل هزينه‌گذاري در راستاي مديريت و توسعه فروش آگهي‌هاي تبليغاتي و افزايش سود خالص براي اين شركت است. گوگل در سه سال گذشته 1.13 ميليارد دلار براي رسيدن به اين اهداف سرمايه‌گذاري كرده است.

گوگل قصد دارد فناوري شركت Dmarc را با پايگاه تبليغاتي AdWords خود تركيب كند و يك كانال جديد راديويي براي عرضه آگهي‌هاي تبليغاتي خود ايجاد نمايد.

Tim Armstrong نايب رييس بخش فروش آگهي‌هاي تبليغاتي گوگل مي‌گويد: گوگل قصد دارد كسب و كار آگهي‌هاي تبليغاتي خود را به غير از اينترنت به رسانه‌هاي گروهي ديگر هم گسترش دهد.

گوگل اعلام كرده است كه به زودي فعاليت خود در زمينه آگهي‌هاي تبليغاتي را به روزنامه‌ها و تلويزيون توسعه خواهد داد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت گوگل سرانجام نسخه‌ای از برنامه GoogleEarth را که با رایانه‌های مکینتاش سازگار است، روانه بازار نمود. از سوی دیگر گوگل اعلام کرد بزودی سرویس مشابهی را که برای کاربران سیستم عامل ویندوز طراحی شده از حالت بتا یا آزمایشی خارج خواهد کرد.
این در حالی است که کشورهایی مانند کره جنوبی، تایلند، هلند، هند و روسیه در مورد سوءاستفاده‌های امنیتی از تصاویر نمایش داده شده توسط GoogleEarth اظهار نگرانی و نارضایتی کرده‌اند.
نسخه مکینتاش این برنامه به رایگان در دسترس علاقه‌مندان بوده و از ویژگی‌هایی مشابه با نسخه ویندوز برخوردار است.
برای اجرای این برنامه کاربران باید از سیستم عامل Mac10.4 به بالا و رایانه‌ای با پردازنده حداقل 5/1 گیگاهرتزی، 51 مگابایت KAM و 2 گیگابایت هارد برخوردار باشند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مرورگر اينترنت اكسپلورر 7 كه به زودي به بازار ارايه خواهد شد داراي ويژگي جديدي است كه كليه محتويات history و فايل‌هاي وابسته ذخيره شده بر روي كامپيوتر بعد از مراجعه به وب‌سايت‌هاي مورد نظر از سوي استفاده كننده را به طور كامل پاك مي‌كند.

Uche Enuha مدير برنامه‌هاي بخش اينترنت اكسپلورر مايكروسافت مي‌گويد: در اينترنت اكسپلورر 6 استفاده‌كنندگان مجبور بودند كه بعد از مراجعه به وب‌سايت‌هاي مورد نظر خود، زمان زيادي را صرف پاك كردن اطلاعات ذخيره شده بر روي كامپيوتر كنند.

در نگارش جديد اين مرورگر ويژگي جديدي با نام «پاك كردن history مرورگر» در نوار ابزار در نظر گرفته شده است كه استفاده كنندگان را قادر به پاك كردن فايل‌هايي مانند فايل‌هاي temporary، cookies، history و رمز ورود مي‌كند.

استفاده كنندگان مي‌توانند همه اين فايل‌ها يا هر كدام را كه مايل باشند انتخاب كنند تا بعد از پايان كار با مرورگر فايل‌هاي تعيين شده به صورت خودكار از حافظه كامپيوتر پاك شوند.

مايكروسافت اعلام كرده است كه نسخه بتاي اينترنت اكسپلورر 7 در سرويس پك 2 ويندوز xp ارايه شده و نسخه بتاي پيشرفته آن به همراه نسخه بتاي ويندوز ويستا ارايه خواهد شد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
كاهش درآمد شركت ياهو، بزرگترين شركت اينترنتي جهان به علت افزايش هزينه هاي عملياتي، باعث كاهش 13 درصدي ارزش سهام اين شركت شد. به نقل از رويترز، برخي تحليلگران مي گويند با وجود آنكه سود پيش بيني شده ي ياهو در سال 2005 معادل 16 سنت امريكا به ازاي هرسهم بود، اين شركت نتوانست به ميزان سودي كه كارشناسان بازار بورس وال استريت پيش بيني كرده بودند، برسد. اين در حالي بود كه ميزان سود عملياتي بزرگترين شركت اينترنتي جهان در سال 2004معادل 13 سنت به ازاي هر سهم بود.
يكي از اين تحليلگران مي گويد: در سه ماهه ي اخير، به علت كاهش ميزان سوددهي ياهو، درآمد اين شركت كمتر از ميزان پيش بيني اكثر كارشناسان بود.
علاوه بر اين،‌اين شركت ميانگين دامنه ي درآمد سه ماهه ي نخست خود را كمتر از ميانگين پيش بيني شده ي كارشناسان بازار بورس وال استريت تعيين كرده است.
در پي افت شاخص ياهو، شاخص هاي سهام ديگر شركتهاي اينترنتي نيز با روند نزولي مواجه شد و شاخص سهام شركت گوگل به ميزان 3/3 درصد، سهام شركت Ebay به ميزان6/4 درصد و سهام شركت آمازون نيز به ميزان 3 درصد افت كردند.
در سال گذشته درآمد خالص ياهو با رشدي 83 درصدي به 683 ميليون دلار آمريكا يا به عبارتي 46 سنت به ازاي هر سهم رسيد . اين در حالي بودكه در سال پيش از آن درآمد خالص اين شركت معادل 373 ميليون دلار امريكا، يا به عبارتي 25 سنت امريكا به ازاي هر سهم بود.
گفتني است تحليلگران اين كاهش درآمد را عمدتا" ناشي از رشد بسيار ناچيز سود خالص اين شركت و هزينه ها ي عملياتي پيش بيني نشده مي دانند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
آمار مركزاطلاع‌رساني شبكه‌اينترنت چين نشان مي‌دهد شمار مشتركان و كاربران اينترنت اين كشور به ‪ ۱۱۱‬ميليون مشترك رسيده است.

به‌نوشته روزچهارشنبه‌روزنامه"جوانان پكن"، چين ‪ ۱۱۱‬ميليون مشترك اينترنت دارد كه اين رقم نسبت به سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي افزايش ‪ ۱۷‬ميليون نفري را نشان مي دهد.

بر اساس اين آمار، ‪ ۸/۵‬درصد از مردم چين كاربر اينترنت هستند و دستكم يك ساعت در هفته از اينترنت استفاده مي‌كنند.

با اين حال اين رقم در مقايسه با نرخ جهاني كه ‪ ۱۵/۲‬درصد مي‌باشد، فاصله زيادي دارد.

آمار مركز ياد شده نشان مي‌دهد كه بيشتر از ‪ ۶۰‬درصد از كاربران اينترنت در چين از خطوط شبكه‌اي ( برودبند) استفاده مي‌كنند.

‪ ۱۹‬ميليون و ‪ ۱۰۰‬هزار نفر ازكاربران اينترنت چين درمناطق روستايي زندگي مي كنند كه معادل ‪ ۲/۶‬درصد از كل جمعيت روستاهاي چين است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مشكلاتي كه اخيرا در ويندوز شناسايي شده مي‌‏تواند برنامه‌‏ها را از كار بيندازد.
تنها چند روز بعد از آن‌‏كه شركت مايكروسافت وصله يك حفره حياتي در ويندوز را كه در نحوه برخورد اين سيستم عامل با فايل‌‏هاي WMF شناسايي شده عرضه كرد ، دو مشكل ديگر در اين فورمت فايل شناسايي شده است.
ضعف‌‏هاي جديد شناسايي شده مي‌‏تواند مجرايي براي انجام حملات قطع خدمات سرور DOS ايجاد كند.
EXPLORER.EXE كه يكي از قابليت‌‏هاي اساسي ويندوز است ، مي‌‏تواند به هنگام مشاهده يك فايل خاص WMF از سوي كاربر زمينه از كار افتادن سيستم او را فراهم كند.
اكسپلورر برنامه‌‏هاي كاربري ويندوز نظير استارت منو ، نوار وظيفه و ابزار مديريت دسك‌‏تاپ و فايل را اجرا مي‌‏كند.
كارشناسان مي‌‏گويند: مايكروسافت قبل از گزارش محققان امنيتي از اين حفره‌‏ها اطلاع داشته و در حال طراحي وصله آن است.
سخنگوي اين غول نرم‌‏افزار ، گفت : تحقيقات اوليه مايكروسافت نشان داده كه اين ضعف‌‏ها حفره امنيتي نيستند ، بلكه مسايل عملكردي هستند كه مي‌‏تواند باعث از كار افتادن يك برنامه شود.
اين ضعف‌‏هاي شناسايي شده ممكن است برنامه‌‏هاي مشاهده فايل WMF نظير ويندوز پيكچر و FOX VIEWER را از كار بيندازد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي شركت‌هاي رايانه‌اي و تجاري هزينه‌هاي بالايي را براي ارايه خدمات صوتي بي‌سيم در نظر گرفته اند.

بر اساس گزارش سايت ‪ ،KATAWEB‬اين اقدام براي نخستين بار است كه توسط شركت‌هاي تجاري هزينه‌هاي كلاني براي گسترش خدكات صوتي بي‌سيم انجام مي گيرد.

بطوريكه ميزان هزينه‌اي كه اين شركت‌ها براي خدمات صوتي مبتني بر سيم صرف مي‌كنند كمتر از هزينه‌هايي است كه براي خدمات صوتي بي‌سيم صرف مي كنند.

تحقيقات دانشمندان بريتانيايي نشان مي‌دهد كه در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي خدمات ارايه شده توسط سرويس‌هاي بي‌سيم با رشد زيادي مواجه خواهد بود.

بطوريكه به گفته اين كارشناسان نرخ رشد اين خدمات تا سال ‪ ۲۰۰۹‬تا ‪۱۸‬ درصد افزايش خواهد يافت.

بر اين اساس در سال ‪ ۲۰۰۶‬انتظار مي‌رود كه رشد شبكه‌هاي مبتني بر ‪،IP‬ فناوري‌هاي سيار و شبكه‌هاي پرسرعت بي‌سيم رشد خواهد يافت .

اين شركت‌ها قصد دارند در حوزه فناوري بي‌سيم از نيم ميليارد دلار كه در سال ‪ ۲۰۰۵‬هزينه كرده‌اند به ‪ ۲/۲‬ميليارد دلار در سال ‪ ۲۰۰۹‬هزينه كنند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
در حالی که توجه همگان به ویندوز ویستا معطوف شده مایکروسافت اعلام کرد درصدد است Service Pack3 ویندوز XP را در سال 2007 برای رفع مشکلات باقیمانده این سیستم عامل عرضه کند.
مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود SP3 را در نیمه دوم سال 2006 عرضه خواهد کرد. این بسته نرم افزاری از هر 2 نسخه خانگی و حرفه‌ای ویندوز XP پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که زمان عرضه ویستا هم پاییز سال 2006 اعلام شده و شاید مایکروسافت برای عدم ایجاد تداخل در فعالیت‌هایش تاریخ عرصه SP3 را تغییر داده باشد.
گفتنی است مایکروسافت SP2 را در آگوست سال 2004 عرضه کرده بود. این بسته نرم افزاری برای ارتقای امکانات امنیتی ویندوز XP و مروگر IE طراحی شده بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بعد از گذشت‌٦٠ سال از انقلاب مائو، چين در انتظار انقلاب متفاوتي از جنس ديجيتال است.

از مرگ مائو در سال ‌١٩٧٦، تاكنون چين دچار تحولات بسياري شده است و توانسته است در زمينه‌هاي همچون صنعت، خود را به حدي فراتر از ديگر كشورهاي آسيايي برساند .

بازار تلفن‌هاي همراه و دوربين‌هاي ديجيتال در اين كشور رونق بسيار خوبي دارد و به طوري كه بيشترين كاربران تلفن همراه جهان در اين كشور زندگي مي‌كنند، اين كشور توان بالقوه آن را دارد تا بتواند خود را به عنوان بزرگ‌ترين توليد كننده‌ي تلفن همراه، رايانه و دوربين در جهان مطرح سازد و توانايي كسب اين عنوان تنها به دليل جمعيت بيش از حد اين كشور است و تنها كشوري با ‌٣/١ ميليارد نفر جمعيت مي‌تواند تبديل به قطب بزرگ صنعت IT در جهان شود .

در حال حاضر تنها هشت درصد از مردم چين به اينترنت دسترسي دارند اما اين ميزان معادل ‌١٠٠ ميليون از كل جمعيت چين است كه بعد از ايالات متحده‌،اين كشور را به عنوان بيشترين دارنده‌ي كاربران اينترنت در جهان مطرح مي‌سازد .

مدير شركت تحقيقاتي IDC چين مي‌گويد: حدود ‌٧٠ تا ‌٨٠ درصد از كاربران اينترنت چيني از شبكه استفاده مي‌كنند كه يكي از دلايل اين امر، ارزان بودن دسترسي به شبكه دراين كشور است، هزينه‌ي دسترسي نامحدود به شبكه در چين ماهيانه ‌١٠ تا ‌١٥ دلار است جدا از اين كه چين يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان محصولات IT در جهان است اين كشور يكي از برترين مصرف كنندگان اين نوع محصولات در جهان به شمار مي‌آيد .

چين با در اختيار داشتن ‌٣٨٠ ميليون مشترك تلفن همراه، بزرگ ترين بازار تلفن همراه جهان است و شمار كاربران اين محصول نيز همچون كاربران اينترنت رو به افزايش است .

چين اين آمادگي را دارد كه به راحتي با ايالات متحده‌ي در زمينه‌ي فناوري به رقابت بپردازد، در دسامبر ‌٢٠٠٤ شركت سازنده‌ي رايانه‌ي Lenovo بخشي از شركت IBM، بزرگ ترين سازنده‌ي رايانه در جهان، راخريداري كرد و توانست به سرعت خود را از نهمين سازنده‌ي بزرگ رايانه‌ي جهان، به سومين سازنده بزرگ مبدل سازد .

البته در حال حاضر وضعيت سانسور اطلاعاتي در چين بسيار شديد است و بسياري از سايت‌ها در اين كشور غيرقابل دسترسي هستند.تمامي‌كافي نت‌هاي چين تحت پوشش سيستم‌هاي نظارتي قرار دارند .
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
گوگل، جستجوگر اينترنتی، در مقابل تلاش های وزارت دادگستری آمريکا برای ارائه اطلاعات پيرامون آنچه کاربران در اينترنت بدنبالش هستند، مقاومت می کند.
از گوگل خواسته شده است تا موضوعات مورد جستجو و سايت های موجود در مخزن داده هايش را در اختيار دولت قرار دهد.

دادگستری آمريکا می خواهد با نشان دادن اين اطلاعات به دادگاه نشان دهد که برای اجرای قانون ضد برهنگی 'آن لاين' محق است.

به رغم آنکه دولت آمريکا چنين درخواستی را ناقض حقوق شخصی شهروندان نمی داند، گوگل می گويد اين خواسته، مبادله بسيار بزرگ و تهديد کننده اطلاعات محرمانه محسوب می شود.

گروه های حافظ حوزه شخصی شهروندان در آمريکا می گويند ارائه اين اطلاعات می تواند بطور غير مستقيم به افشای هويت کاربران گوگل بيانجامد. آنها می افزايند که اين درخواست مقدمه نگران کننده ای است، چرا که دولت همچنين می خواهد از اطلاعات اينترنت در جهت مبارزه با جرم و جنايت و تروريسم استفاده کند.

دادگستری آمريکا در عين حال می گويد برخی از رقبای گوگل تاکنون اين درخواست را پذيرفته اند.

تعليق قانون

دولت آمريکا اولين بار درخواستش را در ماه اوت ۲۰۰۵ صادر کرده بود. مطابق اين درخواست، آنچه آنها از گوگل می خواهند شامل اين موارد است:


فهرست موضوعات مورد جستجو طی يک هفته نامشخص، که احتمالا ده ها ميليون مورد را شامل می شود.
يک ميليون سايت که بصورت اتفاقی از مخازن مختلف داده های گوگل اخذ شده باشند.

دادگستری آمريکا می خواهد از قانون سال ۱۹۹۸ خود در مورد حفاظت کودکان در حوزه 'آن لاين' دفاع کند. اين قانون توسط دادگاه عالی آمريکا به خاطر چالش های قانونی در مورد نحوه اجرايش متوقف شده است.

ياهو، يکی از رقبای گوگل در عرصه جستجو می گويد درخواست مشابهی را از سوی دادگستری آمريکا "بصورت محدود و بدون ارائه هيچگونه اطلاعات شخصی قابل شناسايی" پذيرفته است.

شرکت مايکروسافت نيز طی يک بيانيه تصريح کرده است که "با مجريان قانون در جهان به هنگام درخواست، همکاری نزديکی دارد".
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
گوگل، موتور جستجوگر عظيم اينترنتي در كاليفرنيا، تعهد كرده است كه با تقاضاي دولت آمريكا مبني بر فروختن اطلاعاتي درباره نحوه استفاده‌ي ميليون‌ها آمريكايي از اينترنت، مبارزه كند.

گوگل اعلام كرد كه اطلاعات كاربري را نمي‌فروشد و دولت آمريكا قرار نيست چنين درخواستي بكند.

اين شركت اينترنتي اظهار داشت: «دولت آمريكا با اين خواهش لقمه‌ي بزرگتر از دهانش برداشته است»،بعلاوه اين درخواست مي‌تواند به طرق ديگري به اين شركت آسيب وارد كند.

يكي از كارشناسان جستجو در اين باره گفت: اگر دولت آمريكا مي‌خواهد به كمك اين اطلاعات تخمين بزند كه در اين جستجوهاي اينرتنتي تا چه مطالب و موضوعاتي غير اخلاقي و مستهجن نشان داده مي‌شود، پس چرا اطلاعاتي را درخواست كرده كه برايشان در اين زمينه بي‌فايده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت Corel از عرضه نسخه جدیدی از نرم افزار word perfect office X3 خبر داد که رقیبی جدی برای office مایکروسافت محسوب می‌شود.
این محصول که با office مایکروسافت سازگار است دارای قابلیت‌های متنوعی است و از جمله از فرمت PDF هم پشتیبانی می‌کند.
افزودن Client جدید email، رابط کاربری تازه، منابع آنلاین، پشتیبانی از کاراکترهای چندزبانه و... از جمله امکانات این نرم افزار است.
همراه با این محصول یک CD آموزشی نیز از طرف شرکت Corel عرضه می‌شود. office X3 در بسته بندی‌های مختلف و با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود که از 80 تا 260 دلار در نوسان است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
در حالي كه مايكروسافت در حال تلاش شبانه‌روزي براي ارايه سيستم عامل ويندوز ويستا در سال 2006 است، كارشناسان اين شركت در حال برنامه‌ريزي براي شروع تحقيقات بر روي نسخه جانشين ويندوز ويستا با نام Vienna هستند.

مايكروسافت اعلام كرده است كه سيستم عامل جانشين ويندوز ويستا، Vienna نام خواهد داشت. اين شركت پيش‌تر نامم اين سيستم عامل را Blackcomb انتخاب كرده بود. اين مطلب كه Vienna چند سال بعد از ويستا به بازار عرضه خواهد شد و چه امكانات و ويژگي‌هايي خواهد داشت، هنوز مشخص نيست. مايكروسافت تغيير نام اين سيستم عامل را از Blackcomb به Vienna تاييد كرد ولي از بيان اين نكته كه Vienna در چه مرحله‌اي از توسعه‌ي خود قرار دارد خودداري نمود.

ويندوز ويستا كه مايكروسافت در تلاش است آن را تا اواسط امسال به بازار عرضه كند، دقيقا پنج سال بعد از ارايه ويندوز XP به بازار عرضه خواهد شد. از ويژگي‌هاي اين سيستم عامل قدرت جست‌وجوي بهتر، مهندسي گرافيك پيشرفته‌تر و ساير ويژگي‌هاي پيشرفته نسبت به ويندوز XP است.

با اين وجود بعضي از امكانات و ويژگي‌ها در طراحي ويندوز ويستا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند كه احتمالا مايكروسافت قصد دارد اين خصوصيات را در Vienna ارايه دهد. شايد يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين سيستم عامل مكانيسم جديد ذخيره فايل با نام WinFS باشد كه در طراحي و توسعه Vienna مورد توجه كارشناسان مايكروسافت قرار خواهد گرفت.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
موسسه مهندسان الکترونیک آمریکا موسوم به "IEEE" سرانجام با کاربرد استاندارد سریعتری برای ارتقای عملکرد فناوری بی‌سیم wi-fi موافقت کرد.
استاندارد جدید که n802.11 نام دارد موجب افزایش خارق‌العاده سرعت شبکه‌های بی‌سیم خواهد شد. این سرعت معادل 100 مگابیت در ثانیه خواهد بود که 4 برابر سریعتر از سرعت فعلی شبکه‌های wi-fi است. استفاده از این استاندارد زمینه را برای کاربرد گسترده خدماتی مانند VOIP و انتقال تصاویر ویدئویی فراهم خواهد آورد.
گفتنی است چند شرکت صنعتی از جمله اینتل، مارول و برودکام هم با تشکیل کنسرسیومی درصدد تسریع به کارگیری استاندارد جدید برآمده‌اند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
آنچنان که مشخص است گوگل در حال تشکیل یک فدارسیون قوی با همکاری سرویس های Jabber است.

"گری برد" از مهندسان نرم افزاری گوگل، خبر تغییر پروتکلهای خدمات پیغام رسان آنلاین گوگل Talk به حالت عمومی XMPP را امروز اعلام کرد. بنابراین از این پس استفاده کنندگان از گوگل Talk می توانند با تمام مسنجرهایی که از این پروتکل پشتیبانی می کنند تماس آنلاین برقرار نمایند.

مهمترین ویژگی پروتکل Jabber/XMPP (که از این پس گوگل Talk از آن استفاده می کند) توانایی برقراری ارتباط با شبکه های مشابه است، درست به مانند خدمات ایمیل که در آن کاربران می توانند از اشتراک خود برای اشتراکهای دیگر ایمیل ارسال و دریافت کنند. در این حالت، شما با آدرس ایمیل فرضی [email protected] که دارای اشتراک از سایت someplace.com می باشید، وظیفه ارسال و دریافت ایمیل ها را به سایت مرکزی محول می کنید.

با توجه به آنکه در حال حاضر هیچ یک از سرویسهای پیغام رسان یاهو، MSN و حتی AOL از این پروتکل پشتیبانی نمی کنند، بنابراین امکان برقراری تماس با آنها وجود ندارد. راهنمای تکمیلی در رابطه با نحوه کار پروتکل XMPP در سایت رسمی Jabber.Org موجود است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
طبق گزارش منتشر شده از سوي شركت تحقيقاتي استراتژي آناليتيكس، روند رشد جهاني تعداد مشتركان خدمات بي‌سيم به ويژه تلفن همراه از ‌٢٣ درصد در سال ‌٢٠٠٥ به ‌٢٠ درصد در سال ‌٢٠٠٦ كاهش خواهد يافت.

اين شركت تحقيقاتي اعلام كرد كه بيشترين رشد از نواحي آفريقايي، آسيايي و آمريكاي لاتين خواهد بود و از آنجا كه در اين كشورها هنوز عده‌اي از مردم باقي مانده‌اند كه مي‌خواهند اولين تلفن بي‌سيم خود را خريداري كنند از اين بازارها شاهد رشد بيشتري خواهند بود.

در اين گزارش همچنين آمده است كه تا پايان سال ‌٢٠٠٦ حدود ‌٥/٢ ميليارد مشترك تلفن همراه وجود خواهد داشت در حالي كه تا پايان سال ‌٢٠٠٥ اين تعداد برابر ‌١/٢ ميليارد كاربر بوده است.

اين تعداد شامل حدود‌٤٠٠ ميليون كاربر با ‌٢ خط تلفن و يا يك اشتراك جداگانه براي سرويس‌هاي دستيابي لپ تاپ است. همچنين پيش بيني مي‌شود كه درآمد حاصل از خدمات بي‌سيم در جهان با ‌١١ درصد افزايش به ‌٩/٦٢٣ ميليارد دلار افزايش پيدا كند در حالي كه كشورهايي از قبيل روسيه، هند و اندونزي با سرعت رشد ‌٤٠ تا ‌٥٠ درصد جزو سريعترين مناطق رو به رشد در اين صنعت د رسال ‌٢٠٠٥ بوده‌اند اما پيش بيني مي‌شود كه در سال ‌٢٠٠٦ كشورهاي آفريقايي نظير نيجريه و الجزاير افسار اين رشد را در اختيار بگيرند.

براساس اين گزارش همچنين پيش بيني مي‌شود كه صنعت خدمات بي‌سيم جهاني در سال ‌٢٠١٠ نزديك به ‌٨٠٠ ميليارد دلار درآمد داشته باشد همچنين تحقيقات استراتژي آناليتيكس حاكي از آن است كه مشتركان خدمات شبكه‌هاي پر سرعت در سال ‌٢٠٠٦ دو برابر خواهد شد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
ارزش سهام شركت گوگل روز جمعه به دليل امتناع اين شركت از همكاري با دولت بوش به زير 400 دلار رسيد و سهام‌داران اين شركت را نگران كرد.

ارزش هر سهم گوگل با افت 8.5 درصدي حدود 36.99 دلار كاهش يافت و در بازار بورس Nasdaq آمريكا ارزش هر سهم گوگل به 399.46 دلار رسيد. اين رقم پايين‌ترين ميزان سهام گوگل از 16نوامبر و بدترين هفته از نظر ارزش سهام براي گوگل در 17 ماه گذشته كه گوگل سهام خود را به صورت عمومي عرضه كرده، بوده است.

قيمت محصولات گوگل نيز در هفته گذشته با 14 درصد كاهش حدود 20 ميليارد دلار خسارت به سهام‌داران اين شركت وارد كرد.

هم‌زمان با گزارش سه‌ماهانه‌ درآمدهاي ياهو بزرگ‌ترين رقيب گوگل در روز چهارشنبه قيمت محصولات گوگل در بازار كاهش يافت. درآمدهاي ياهو در سه ماهه آخر سال 2005 خيلي كم‌تر از آن ميزاني بود كه كارشناسان پيش‌بيني كرده بودند.

كسري درآمدهاي ياهو نگراني‌ها درباره گزارش درآمدهاي سه ماهه آخر سال 2005 گوگل را كه در 31 ژانويه منتشر خواهد شد، افزايش داده است. شركت Wall Street افت ارزش سهام گوگل را از يك ماه پيش‌ زماني كه ارزش هر سهم گوگل به بالاترين ميزان خود يعني 475.11 دلار رسيده بود، پيش‌بيني كرده بود.
Wall Street اين پيش‌بيني را زماني كرد كه شركت گوگل از همكاري با وزارت دادگستري آمريكا كه ليست موضوعات جست‌وجو شده توسط كاربران اين شركت را در فاصله زماني يك هفته خواسته بود، امتناع كرد. Alberto Gonzales دادستان كل آمريكا شكايتي عليه گوگل در دادگاه سن‌خوزه آمريكا عنوان كرد تا اين شركت را مجبور به دادن اطلاعات لازم به وزارت دادگستري كند.

گوگل تنها شركتي است كه در مقابل دولت بوش ايستادگي مي‌كند. شركت‌هاي رقيب گوگل مانند ياهو، MSN مايكروسافت و AOL عنوان كرده‌اند كه مطابق با سياست‌هاي دولت آمريكا برخورد خواهند كرد و ليست خواسته شده وزارت دادگستري را بدون دادن اطلاعات شخصي كاربران خود دراختيار دولت آمريكا قرار خواهند داد.

كارشناسان بر اين باوراند كه هر چند اين اقدام گوگل در كوتاه مدت سبب كاهش سهام اين شركت شده است و در ظاهر به اين شركت خسارات زيادي وارد آورده است ولي آن را يك اقدام زيركانه و هوشمندانه از طرف روساي اين شركت مي‌دانند. چرا كه اگر گوگل از دادن اطلاعات كاربران خود به دولت آمريكا امتناع كند به عنوان يك وب سايت وفادار شناخته خواهد شد و در آينده سهم بازار خود را افزايش خواهد داد و روشن است كه فرصت‌هاي بيش‌تري براي جذب و كسب و كار آگهي‌ها نسبت به شركت‌هاي رقيب به دست خواهد آورد.
 
بالا