برگزیده های پرشین تولز

اخبار نرم افزار در دنیای رایانه

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
ظاهرا ابتکارات و ابداعات شرکت گوگل تمامی ندارد، زیرا این موتور جست‌وجوی مشهور قصد دارد یک فروشگاه موسیقی اینترنتی راه بیاندازد که رقیبی جدی برای iTunes شرکت اپل محسوب خواهد شد.
به طور قطع این سرویس به جز بارگذاری قطعات موسیقی MP3 خدمات دیگری هم به کاربران ارائه خواهد داد، ولی هنوز رسما چیزی در این مورد اعلام نشده است.
کارشناسان معتقدند رشد انفجارآمیز بازدید و استفاده از iTunes، گوگل و دیگر شرکت‌ها را به فکر انداخته تا از این بازار پرسود سهم ببرند.
منابع نزدیک به گوگل می‌گویند سرویس GoogleTunes فعالیت آزمایشی خود را ظرف 3 تا 6 ماه آینده آغاز خواهد کرد. بعید است که گوگل همچنین اسمی را برای سرویس یاد شده انتخاب کند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت مايكروسافت در حال آماده‌سازي يك "ديوارآتش"(فايروال) قدرتمند براي سيستم‌عامل جديد "ويندوز ويستا" است كه اين "ديوارآتش" قادر خواهد بود علاوه بر فيلتر كردن اطلاعات ورودي به رايانه، اطلاعات خروجي از رايانه را نيز فيلتر و كنترل كند.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، ديوار آتش جديد كه در بخش امنيتي "ويندوز فيلترينگ پلتفورم" از سيستم‌عامل "ويندوز ويستا" گنجانده خواهد شد، به علت به اصلاح "دو طرفه" بودن، مي‌تواند دسترسي ساير رايانه‌هاي داخل يك شبكه را كه تلاش مي‌كنند به رايانه كاربر متصل شوند، محدود كرده و در عين حال دسترسي رايانه كاربر به ساير رايانه‌هاي موجود در شبكه را نيز كنترل كند.

سيستم عامل فعلي "ويندوز ايكس‌پي" نيز به يك "ديوارآتش"(‪(Firewall‬ مجهز است با اين تفاوت كه "ديوارآتش" ويندوز "ايكس‌پي" يك طرفه بوده و تنها قادر است اطلاعات ورودي به رايانه را فيلتر كند.

قابليت فيلتر كردن اطلاعات خروجي از رايانه به ويژه براي مديران شبكه‌ها بسيار مفيد خواهد بود و امكان نظارت آنها بر نوع نرم‌افزارهاي مورد استفاده كاربران را افزايش خواهد داد.

به طور مثال، با استفاده از اين "ديوارآتش" مديران شبكه قادر خواهند بود تنها استفاده از يك نوع نرم‌افزار مسنجر خاص را در رايانه‌هاي موجود در شبكه مجاز سازند و در صورت استفاده كاربر از يك مسنجر غيرمجاز، اطلاعات ارسال شده با اين مسنجر به خارج از رايانه توسط "ديوارآتش" ويندوز "ويستا" فيلتر خواهد شد.

سيستم‌عامل "ويندوز ويستا" در بخش "ويندوز فيلترينگ پلتفورم"، علاوه بر "ديوارآتش" دو طرفه ياد شده، يه يك "ديوارآتش" يك طرفه مشابه نمونه موجود در "ويندوز ايكس‌پي" نيز مجهز خواهد بود كه كاربران مي‌توانند بر حسب نياز از يكي از آنها استفاده كنند.

شركت "مايكروسافت" سيستم‌عامل "ويندوز ويستا" را تا پايان امسال به بازار خواهد داد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
نخستين و تنها موتور گرافيكي سه بعدي در كشور، توسط يك شركت نرم افزاري طراحي و ساخته شد.

مهندس "امير سهراب زندي" مسوول گروه مجري اين طرح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آي تي ايرنا گفت: طراحي اين موتور در بومي‌سازي دانش توسعه سه بعدي و ارتقا اين دانش در كشور نقش موثري دارد.

وي با اشاره به اينكه نام اين موتور گرافيكي سه بعدي ‪ NiazWareX‬است ، افزود: اين برنامه با امكاناتي منحصر به فرد، قابليت‌هايي فراتر از يك موتور بازي‌ها و شبيه‌سازي‌هاي كاملا سه بعدي را با بهره‌گيري از جديدترين ويژگي‌هاي سخت افزاري و تكنيكهاي نرم افزاري توليد مي‌كند.

به گفته مهندس زندي، بيش ازپنج سال است كه از ساخت نخستين نسخه نمونه اين موتور در شركت "نياز افزار" مي‌گذرد و در اين مدت گروه مهندس زندي در تلاش براي ارايه بهترين نمونه آن بوده‌اند.

مهندس زندي در بخشي ديگر از اين گفت و گو افزود: اين موتور كه مجموعه‌اي از قابليت‌هاي گرافيكي، صوتي، فيزيكي، ورودي و خروجي و شبكه اي برخوردار است، نخستين برنامه‌اي است كه در كشور، در جهت توسعه برنامه‌هاي سه بعدي به صورت كاملا سفارشي، و نه بصورت الگو برداري از موتورهاي ديگر ايجاد شده است.

"اين برنامه از قابليتهاي منحصر به فردي برخوردار است و گروه توسعه دهنده آن، دائما در حال اصلاح و بهينه‌سازي قابليت‌هاي پيشين و افزودن ويژگي‌هاي جديد به آن است ."
به گفته مجري اين طرح و مسوول شركت "نياز افزار"، از بارزترين خصوصيات نسخه جاري اين موتور طراحي كاملا شي گرا، معماري مبتني بر ساختار ‪ COM‬و مبتني بر ‪،Microsoft DirectX 9c‬استفاده به صورت ‪lib, ActiveX, plug-in‬ ,‪ ،dll‬سيستم ذخيره و بازيابي بازي، طراحي مرحله، قابليت ساخت دمو، تشخيص خودكار قابليت‌هاي سيستم، پشتيباني از سيستم‌هاي شبكه‌اي خدمات‌دهنده مشتري، ‪ ,LAN‬ارتباط دو طرفه، بازي آن لاين، و محيط مجازي (سايبر)،است.

وي از جمله خصوصيات ديگر اين موتور به سيستم پيغام رساني، پروتكلهاي ‪ UTP‬و ‪ ,TCP‬بهره‌گيري از ‪ DirectPlay‬و ‪ ، WinSocket‬ويرايشگر مراحل (‪editor‬ ‪ (level‬سفارشي، ويرايشگر محيط با قابليت پيش طراحي لي اوت بازي و ايجاد و نمايش اسكريپت، قابليت رندر بصورت آن لاين، در قالب مشتري ميزبان و نيز ماشين حالت رندر، پشتيباني از انواع فرمت‌هاي مش ثابت و متحرك (‪obj, md2‬ ,‪ (...md3, pov, ase x, mdl‬با قابليت انيميشن پوستي (‪ ,(skin‬اسكلتي (‪ (skeletal‬و ماتريسي، ارائه فرمت سه بعدي سفارشي (‪ (TAG‬با قابليتهاي فوق العاده بالا و پشتيباني از انواع روشهاي متحرك‌سازي ، بافت زني و محاسبات فيزيكي) به همراه برنامه مبدل فرمت فايل كاملا سفارشي اشاره كرد.

مهندس زندي و گروه همكارش تلاش دارند با بهره گرفتن از فن آوري‌هاي نوين نرم افزاري و سخت افزاري ،ايده‌ها و مفاهيم مورد نظر كاربران را در طرح‌هاي مختلف ، و به صورت سه بعدي در ايران ساخته و عرضه كنند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
يكي از مقامات رسمي شهر فيلادلفيا اعلام كرده است كه خدمات شبكه اينترنتي بي‌سيم در اين شهر ارايه خواهد گرديد.

فيليادلفيا اولين شهر بزرگ است كه خدمات اينترنت در آن به صورت بي‌سيم و بدون نياز به كابل‌ براي اتصال به اينترنت ارايه مي‌گردد. ارايه خدمات شبكه بي‌سيم اينترنتي سبب كاهش هزينه‌هاي اتصال به اينترنت براي استفاده‌كنندگان خواهد شد. تا به حال شبكه‌هاي بي‌سيم اينترنتي فقط در بعضي شهرهاي كوچك كه داراي مساحت كمي‌ هستند به صورت آزمايشي اجرا مي‌شده است.

شركت Earthlink اين خدمات را به شركت‌هاي بزرگ ارايه دهنده خدمات اينترنتي با قيمت عمده ماهيانه 9 دلار ارايه خواهد كرد و براي استفاده كنندگان عادي تلاش خواهد شد كه ماهانه حداكثر 20 دلار به خاطر استفاده از اين خدمات دريافت شود.

ارايه اين خدمات در ابتدا در مساحت 15 مايل در قسمت شمالي شهر آغاز خواهد شد و در صورت موفقيت به همه مناطق شهر گسترش خواهد يافت.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مایکروسافت درصدد عرضه نسخه آزمایشی دوم ویندوز ویستا در 2 مرحله است. در مرحله اول، این نسخه در اختیار صاحبان مشاغل و در نوبت دوم در دسترس برخی کاربران خاص مایکروسافت قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود فعالیت‌های عملی در این زمینه به ترتیب در 3 ماهه اول و دوم سال 2006 آغاز شود.
مایکروسافت برای این کار حساب‌های کاربری ویژه‌ای را در اختیار آزمایش کنندگان ویندوز ویستا قرار خواهد داد.
مقامات مایکروسافت می‌گویند تمامی ویژگی‌های موردنظر مایکروسافت به ویندوز ویستا افزوده است، اما کیفیت نسخه بتای دوم ویستا هنوز در حدی نیست که گروه کثیری از مردم بخواهند آن را آزمایش کنند.
آنان اظهار امیدواری می‌کنند که عرضه ویندوز ویستا تا سال 2007 به تاخیر نیافتد. انتظار می‌رود 500 هزار نفر از صاحبان مشاغل ویستای بتا را آزمایش کنند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مايكروسافت همزمان با نزديك شدن عرضه‌ي نسخه‌ي جديد سيستم عامل بزرگ خود، چندين ويژگي جديد ديگر نيز به ويندوز ويستا اضافه كرد.

اين ويژگي‌هاي جديد با هدف افزايش ضريب ايمني و قابليت استفاده‌ي بيشتر موجب ارتقاي سطح كارايي ويستا خواهند شد.

ويستا شامل خصوصياتي از مجله‌ي تصاوير سه بعدي ويندوز، همكاري بي سيم، «فايل شرينگ» آنلاين و شناسايي دست خط است. ويندوز ويستا به راحتي و بسيار سريع نصب مي‌شود.

در طراحي ويندوز ويستا توجه خاصي به مسائل امنيتي شده است كه اين روزها هر كاربري با آن دست به گريبان است.

فناوري OS به طور خودكار نسبت به تهديد وب سايت‌هاي فيشينگ و مخرب به كاربران هشدار مي‌دهد.

تمركز به روي امنيت ويندوز جديد براي كارشناساني كه به خوبي به مشكلات امنيتي ويندوز XP، اينترنت اكسپلورر و ديگر نرم‌افزارهاي مايكروسافت واقف بودند، چندان شگفت آور نيست.

اگر چه مايكروسافت ارتقاي خاصي به ويندوز ويستا، ‌در زمينه‌ي امنيتي بخشيده است، اما هنوز هم برخي نگراني‌ها از مسائل امنيتي وجود دارد، براي مثال، كارشناسان گارتز معتقدند روشي كه ويستا در برابر «متاديتا» با آن سر و كار دارند، براي اين شركت درد سر ساز شود. متاديتا به عبارت ديگر به معني"اطلاعات پيرامون اطلاعات" است، يعني اطلاعات مكمل درباره‌ي مولف يك document.

كاربران مي‌توانند در ويندوز ويستا هر فايلي را كه شامل نام مولف يك document باشد را جستجو كنند. يعني اين كه دامنه‌ي جستجو

گسترده تر شده و نسخه‌هاي پيشين document ارايه شده از سوي همان مولف را شامل مي‌شود، حتي اگر آن document براي خواندن عموم نباشد.

اما مايكروسافت نيز به دنبال راهي براي از ميان بر داشتن متاديتا است. گزارش‌هاي بسياري از شكايات كاربران نسخه‌ي آزمايشي بتا از ويندوز ويستا نيز به دست رسيده است كه نشان مي‌دهد كارت‌هاي گرافيك اين سيستم قادر به انجام بعضي فعاليت‌هاي پيشرفته‌ي كاربران نيست و سرعت لودينگ اين سيستم عامل نيز پايين تر از حد انتظار است.

گفتني است؛ مايكروسافت اولين بتا از ويستا را در جولاي سال 2004روانه‌ي بازار كرد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مايكروسافت روز گذشته (سه شنبه) «پيش‌نمايش» عمومي اينترنت اكسپلورر 7 خود را در براي آزمايش، در وب‌سايت خود ارايه كرد.

طراحي اين نرم‌افزار هنوز به طور كامل تمام نشده است و نسخه پيش‌نمايش اين نرم‌افزار از بخش اينترنت اكسپلورر وب‌ سايت مايكروسافت در دسترس است. مايكروسافت اعلام كرد كه نسخه بتاي كامل مرورگر جديد خود را در ماه مارس عرضه خواهد كرد.

اينترنت اكسپلورر 7 فقط بر روي ويندوزهاي سرويس پك 2 قابل استفاده است و شامل همان ويژگي‌هايي است كه مايكروسافت از چندين ماه قبل آن‌ها را وعده داده بود. از جمله اين ويژگي‌ها افزايش ايمني و امكانات حفاظتي است كه شامل مكانيسم‌هاي جديدي است كه در مقابل هجوم ويروس‌ها و spywareها مقاومت مي‌كند.

از ديگر ويژگي‌ها امكان پاك كردن هيستوري اين نرم‌افزار براي پاك كردن كلمات عبور و اطلاعات مهم از روي كامپيوتر است.

اين مرورگر قادر به اجراي چندين صفحه سايت بر روي يك پنجره ويندوز براي استفاده آسان و سريع است اين ويژگي را مرورگر فايرفاكس شركت موزيلا نيز داراست ولي مايكروسافت اعلام كرده است كه اين ويژگي در اينترنت اكسپلورر 7 قابليت‌هاي بيش‌تري نسبت به فايرفاكس دارد.

مايكروسافت در مرورگر جديد خود امكانات مربوط به گرفتن پرينت از صفحات وب را نيز افزايش داده است.

اينترنت اكسپلورر 7 استفاده كنندگان را قادر مي‌سازد كه حاشيه صفحه را تنظيم كنند و صفحه را به دلخواه خود براي پرينت گرفتن صفحه‌آرايي كنند. استفاده‌كنندگان همچنين قادر خواهند بود كه فقط اطلاعات مورد نياز هر صفحه را پرينت بگيرند و مانند گذشته مجبور به پرينت گرفتن كل صفحه نيستند.

همچنين اين مرورگر امكان ارتباط آسان مشتريان با انجمن‌ها و كلوپ‌هاي ورزشي، خبري و بلاگ‌ها را فراهم مي‌آورد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "دل"، بزرگترين توليدكننده رايانه‌هاي شخصي و لپ تاپ در جهان، اعلام كرد از اين پس نرم‌افزارهاي شركت "گوگل" را در رايانه‌هاي خود نصب خواهد كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌مگزين"، بر پايه توافق جديد شركتهاي "دل" و "گوگل"، برخي نرم‌افزارهاي شركت "گوگل" از جمله نرم‌افزار ويژه جستجوي هارد ديسك اين شركت از پيش روي رايانه‌هاي آماده به فروش "دل" نصب شده و در اختيار كاربران قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر "مايكروسافت" يكي از تنها توليدكنندگان نرم‌افزار در جهان است كه بسياري از محصولات آن به همراه رايانه‌هاي شخصي ارائه مي‌شوند و به طور مثال هم‌اكنون اغلب شركتهاي توليدكننده رايانه، محصولات مختلف توليدي خود را به همراه سيستم‌عامل "ويندوز"، مرورگر "اينترنت اكسپلورر" و نرم‌افزار چند رسانه‌اي "مديا پلير" شركت مايكروسافت عرضه مي‌كنند و تا پيش از اين محصولات ساير شركتهاي نرم‌افزاري سهم چنداني در رايانه‌هاي قابل خريداري نداشته‌اند.

كارشناسان عقيده دارند توافق جديد ميان "دل" و "گوگل"، راه را براي ورود "گوگل" به بازار نرم‌افزارهاي ويژه رايانه‌هاي شخصي و رقابت بيشتر با مايكروسافت، بيش از پيش افزايش خواهد داد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مشتريان ويندوز ويستا ،مجبورند بازهم صبر كنند.
به نظر مي رسد مايكروسافت بعد از تاخير طولاني در عرضه ويندوز ويستا ،بازهم ديرتر از موعد، اين سيستم عملگر را به بازار عرضه كند.
جيم آلچين،مسئول ارشد سيستم عملگر ويندوز ويستا،مي گويد:ويندوز ويستا زماني به بازار عرضه مي شود كه وي بازنشسته شود و خوشبختانه زمان بازنشستگي وي چند ماه طول خواهد كشيد و مشتريان مجبور نيستند چند سال منتظر بمانند.
بهر حال اين زمان بازهم دير تر از موعد مقرر است،مايكروسافت قول فروش اين سيستم عملگر را براي ماه اكتبر يا نوامبر داده بود.
گفتني است،مايكروسافت تاكنون توسعه داخلي ويستا را به پايان رسانيده است و آزمايش بعدي اين سيستم تقريبا قبل از ماه مارس صورت مي پذيرد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شبکه تلویزیونی MTV و اپل مالک فروشگاه اینترنتی موسیقی iTunes قصد دارند با همکاری هم برنامه‌های موسیقی تصویری بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.
قرارداد جدید دو طرف امکان مشاهده برخی برنامه‌های تصویری شبکه‌های MTV، MTV2، Comedy Center، Nickelodeon و The N را فراهم خواهد آورد.
iTunes هم اکنون تنها تعداد محدودی شوی تلویزیونی در اختیار دارد که بارگذاری هر یک از آنها 99/1 دلار هزینه در بردارد.
این شبکه‌ها می‌گویند برخی سریال‌های تلویزیونی محبوبشان را هم برای بارگذاری در اختیار اپل گذارده‌اند قیمت بارگذاری این برنامه‌ها هم مانند سابق 99/1 دلار خواهد بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سهام داران شركت سيبل در تاريخ 31 ژانويه برسر موضوع تملك اين شركت توسط اوراكل راي گيري مي كنند .

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از دنیای انفورماتیک، اوراكل در ماه سپتامبر با شركت سيبل برسر تصاحب اين شركت به مبلغ 5.85 ميليارد دلار به توافق اوليه دست يافت. اوراكل معتقد است كه محصولات اين شركت رقيب، امكان مديريت ارتباط با مشتريان اوراكل را بهبود خواهد بخشيد .
قرارداد اوليه پيش تر توسط وزارت دادگستري آمريكا و كميسيون اروپايي به تصويب رسيده است و پيش بيني مي شود كه در سه ماه اول سال 2006 اين قرارداد نهايي مي شود.
شركت آمريكايي سيبل حدود 5000 كارمند دارد و پيش بيني مي شود كه اكثريت اين كارمندان پس از مالكيت اين شركت توسط اوراكل به دليل برنامه كاهش هزينه ها براي دستيابي به سوددهي 20 درصد در سال، بي كار شوند .
شركت اوراكل در اطلاعيه اي از خريد شركت سيبل ابراز خشنودي كرد و اعلام كرد كه قرارداد نهايي 31 ژانويه يا شايد كمي ديرتر كامل خواهد شد .
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مايكروسافت نسخه آزمايشي بتاي پورت Net، خود را براي Python منتششر كرد.

ه گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از دنیای انفورماتیک، نسخه بتاي 1 برنامه ItronPython1.0 كه اواخر هفته گذشته منتشر شد. به خوبي با بقيه چاپ برنامه نويسي Net. يكي شده است و برنامه نويسان Python از اين پس مي توانند به راحتي به تمام كتابخانه هاي Net. دسترسي پيدا كنند.
پشتيباني مايكروسافت از Python به غول نرم افزار كمك مي كند تا برنامه نويسان يونيكس را جذب پايگاه ويندوز كند. زيرا Python در حال حاضر زبان برنامه نويسي پايگاه يونيكس است، اما مايكروسافت تنها شركتي نيست كه سعي دارد. Net را به ساير پايگاه ها بياورد.
مايكروسافت در اين زمينه بايد با پروژه اپن سورس Mne رقابت كند. اين پروژه قصد دارد از فرمت Net. در سيستم هاي عامل غيرمايكروسافتي چون يونيكس حمايت كند.
مايكروسافت هنوز مطلبي درباره حمايت از IronPythin در مجموعه ابزارهاي Visual studio خود نگفته است اما بسياري از كارشناسان معتقدند كه مايكروسافت اين كار را انجام خواهد داد.
مايكروسافت زمان نهايي انتشار10 IronPython را اعلام نكرد اما تيم اين پروژه اعلام كردند قبلا از انتشار نسخه نهايي بيش از 10 نسخه آزمايشي بتا منتشر خواهد شد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
وزارت اطلاعات و ارتباطات كره جنوبي در گزارشي اعلام كرد كه‌نيمي‌از كودكان سه تا پنج ساله اين كشور جزو كاربران اينترنت مي‌باشند.

به‌نوشته روز پنجشنبه روزنامه "كوريا هرالد"، آمار وزارت اطلاعات كره‌نشان مي دهد نيمي از جمعيت ‪ ۸۷۰‬هزار نفري كودكان سه تا پنج ساله اين كشور از كاربران اينترنت هستند.

براساس اين آمار ، نزديك به ‪ ۷۰‬درصد از جمعيت كره جنوبي نيزاز اينترنت استفاده مي‌كنند.

درهمين حال آمار نشان مي‌دهد كه ‪ ۷۲‬درصد از كودكان بالاي سه سال در كره جنوبي جزو كاربران اينترنت هستند .

در اين گزارش به تعداد كاربران اينترنت در كره اشاره نشده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سرانجام امکان خرید موسیقی از فروشگاه آنلاین شرکت اپل موسوم به iTunes برای کاربران هندی نیز فراهم آمد. iTunes به هندی‌ها امکان می‌دهد فایل‌های ویدئویی و موسیقی را روی رایانه یا ipod ذخیره کرده، سازماندهی کنند و به محتویات ذخیره شده گوش فرا دهند.
فروشگاه iTunes از طریق هر2 سیستم عامل ویندوز و لینوکس در هند در دسترس است.
گفتنی است فروش حدود 70 درصد از موسیقی دیجیتال در جهان از طریق فروشگاه iTunes صورت می‌گیرد. قرار است 3 هزار عنوان موسیقی هندی هم به شعبه iTunes در هند افزوده شود که این رقم ظرف 6 ماه آینده به 35 هزار قطعه موسیقی می‌رسد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
ويروسي جديد كه به تازگي پاي خود در دنياي اينترنت گذاشته است و با پيشنهاد نشان دادن تصاويرغير اخلاقي كاربران را طعمه ي خود ميكند ، به سرعت در حال گسترش است .
از ديگر نام هاي اين ويروس مي توان به Blackworm ، MyWife و يا Nyxem-D نام برد .
اين ويروس با پيشنهاد نمايش عكس هايي از يك هنر پيشه به نام Anna Kournikova كاربران را گول ميزند و با ورود به رايانه هاي آنان ، تمام فايل هاي موجود بر روي درايو سيستم عامل را پاك ميكند.
گفتني است كابران ميتوانند با به روز رساني آنتي ويروس هاي خود از دست اين ويروس در امان بمانند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت مايكروسافت قصد دارد به منظور راه اندازي سرويس هاي جديد با شركت اينتل و شركت ارتباطاتي تركيه همكاري كند.
شركت مايكروسافت قصد دارد با همكاري شركت الكترونيكي اينتل و شركت ارتباطاتي تركيه ، رايانه هاي نوين و ارزان قيمتي را به بازار ارائه دهد.هدف شركت مايكروسافت از اين طرح ارائه رايانه هاي ارزان قيمت با قابليت اتصال به اينترنت و در نتيجه فراهم آوردن شرايطي كه تمامي خانوارهاي تركيه توانايي خريداري رايانه شخصي داشته باشند، بوده است.
به زودي كاربران رايانه اي خبرهاي بهتري از بيل گيتس مي شوند زيرا CEO مايكروسافت استانبولي قصد راه اندازي طرح هاي نويني را دارند.بيل گيتس در سال هاي ابتدايي راه اندازي شركت مايكروسافت اعلام داشت ،بالاخره روزي خواهد رسيد كه همه مردم جهان براي خود رايانه هاي دستكتاپ شخصي خواهند داشت.
در حال حاضر همه كاربران اينترنتي سايت گوگل را به عنوان بهترين سايت اطلاع رساني و ارائه دهنده ابزارها ي جستجو شناخته اند.اما با اين حال بسياري از كاربران از نتيجه جستجوي گوگل ناراضي هستند .از اين رو گيتس اعلام داشت به زودي موتور جستجوگري را به كاربران ارائه خواهدداد كه حتي الامكان نتايج دقيقي را در اختيار جستجوگران قرار خواهد داد.
در مقايسه گوگل با مايكروسافت ،سرويس ايميل مايكروسافت و مسنجر اين شركت بسيار پيشرفته تر و محبوب تر از سرويس جي ميل مي باشد.شركت مايكروسافت در صدد است تا سرويس كنترل والدين بهتري را نيز در اختيار كاربران قرار دهد.همچنين ابزارهاي امنيتي بهتري را نيز به مشتركين خود عرضه ميكند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بنیاد EFF ایالات متحده ، شرکت فناوری و مخابراتی AT&T را به علت نقض قانون و حریم شخصی مشتریانش به دادگاه کشانده است.
در دادخواستی که در این مورد تقدیم دادگاه شده AT&T متهم به استراق سمع و جمع‌آوری اطلاعات در مورد ارتباطات محرمانه و شخصی میلیون‌ها شهروند آمریکایی شده است.
این در حالی است که این اقدام AT&T به دستور دولت آمریکا و به خواست آژانس امنیت ملی این کشور (NSA) صورت گرفته است.
اقدام شرکت‌های مخابراتی و فناوری آمریکا در زمینه استراق سمع مکالمات کاربرانشان سال گذشته توسط روزنامه نیویورک تایمز افشا شد و مشخص شد کاخ سفید این برنامه را اندک زمانی پس از حملات 11 سپتامبر به اجرا گذارده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت Research In Motion با در اختيار داشتن ‌٣/٤ ميليون مشترك Black Berry و شش ميليون كاربر پست الكترونيك بي‌سيم(Wireless Email User)، بازار اين فناوري را تحت كنترل خود درآورده است.

كارشناسان در گفت‌وگو با سايت MSNBC از انتظاراتشان براي رشد اين بازار به بيش از ‌١٢٥ ميليون كاربر پست الكترونيك بي سيم در پنج سال آينده خبر دادند .
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت‌هاي توليد كننده‌ي نرم افزارهاي ‌آنتي‌ويروس اعلام كردند، ويروس "kama sutra " كه گفته مي‌شد روز جمعه از طريق پست الكترونيكي هرزه‌نگاري شده موجب از كار افتادن سيستم‌هاي شخصي كاربران خواهد شد، خسارت بسيار كمتري نسبت به آنچه پيش‌بيني مي‌شد به همراه داشته است.

گفته مي‌شد اين ويروس كه با عناوين "Nyxem-D " , "Blackmal-E" , " CME-24" شناخته مي‌شود، در نخستين دقايق روز جمعه تمامي ‌فايل‌هاي كامپيوترهاي شخصي را پاك خواهد كرد ، اما گزارشات دريافت شده حكايت از ميزان پايين درصد آسيب‌زا بودن اين ويروس دارند.

در هند كه انتظار مي‌رفت بيشترين آسيب را خواهد ديد، تنها يك شركت تحت تاثير مخرب اين ويروس قرار گرفت. در آسيا نيز گزارشي مبني بر حجم وسيع حذف فايل‌ها به چشم نمي‌خورد، در نتيجه انتظار نمي‌رود اروپا امروز با مشكل بزرگي مواجه شود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بخش آمريكايي شركت فولكس‌واگن اعلام كرده است كه نمونه آزمايشي ماشيني را كه مجهز به نرم‌افزار نقشه ماهواره‌اي گوگل است، طراحي كرده است. استفاده از اين سيستم به رانندگان كمك مي‌كند، نقشه مسير پيش‌روي خود را مشاهده ‌كنند.

اين دو شركت با شركت سازنده كارت‌هاي گرافيكي Nvidia براي ارايه نقشه در داخل ماشين در حين رانندگي و نمايش سه‌بعدي آن همكاري مي‌كنند تا رانندگان بتوانند موقعيت خود را بر روي جاده، به آساني مشخص نمايند.

فولكس‌واگن همچنين قصد دارد با همكاري آزمايشگاه پژوهش الكترونيكي خود امكان به‌روز‌ سازي خودكار اطلاعات اين سيستم را فراهم سازد.

فولكس نمونه‌ي اوليه اين ماشين را در ماه ژانويه در نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك لاس‌وگاس به نمايش گذاشت.

سخن‌گوي فولكس مي‌گويد: هر چند كه هنوز استفاده از اين سيستم در داخل ماشين قطعي نشده است، اين اقدام مي‌تواند شروعي براي گسترش اينترنت و وب در ساختار خودروها باشد.

گوگل در ماه ژوئن سال قبل خدمات Google Earth خود به صورت رايگان ارايه داد كه استفاده كنندگان را قادر به مشاهده تصاوير ماهواره‌اي به صورت نقشه مي‌كرد. گوگل اين خدمات را با استفاده از فناوري شركت Keyhole كه مالكيت آن را در ماه اكتبر سال 2004 در دست گرفته بود، ارايه مي‌كند.
 
بالا