8 هسته! تا الان از همه قدرت Cell استفاده نشده..
بگو حتي 3 هسته(حداقل تا يكي 2 سال ديگه)
MotorStorm كيلو چند حتي تا 2 سال ديگه هم شايد نتونن يا لازم نباشه از 8 هسته پردازش speها سود ببرن
از ماكرو پرسيدن x360 helper thread چيه كه شما انقد روش تاكيد ميكني
گفت پردازنده xenon شامل 3 هسته پردازشه كه هر يك 2 تا thread رو ميتونن پردازش كنن(مجموع 6 تا thread) ما پيش بيني كرديم حداقل تا 2 سال ديگه توسعه دهنده ها نتونن حتي مرز بهره وري از 4 thread رد كنن بنابراي ما helper thread رو بكار گرفتيم تا بصورت realtime صداي رمز گذاري Dolby Digital 5.1 به عنوان يك thread مجزا به يكي از هسته هاي بيكار واگذار كنيم در واقع ما تو xbox كلاسيك از يك چيپ صداي گرانقيمت DSP Audio كه توي تراشه پل جنوبي از nvidia بكار گرفته شده بود استفاده ميكرديم
حالا تو 360 با helper thread نه تنها يكي از هسته ها رو بكار گرفتيم بلكه هزينه ساخت رو كمتر و طراحي پل جنوبي(از sis) ساده تر كرديم
اين تنها يكي از مواقعيه كه helper thread مياد رو كار موارد ديگه اي هم هست مسه فشرده سازي audio/video باز هم real time داده زماني كه حجم ديسك به فراتر از 9 گيگ(در آينده نه چندان نزديك البته) برسه هر چند در اين مورد ماكرو ميخواد نسخه هايي با درايو HD DVD عرضه كنه
حالا اين وضعيتو براي Cell فرض كنين
ضمنا يه مساله رو تو موفقيت 360 تا الان فراموش نكنيد
ابزارهاي استوديوي ساخت بازي XNA كه يك ساپورت كننده فوقالعاده برا سازنده هاي بازي 360 بوده
نمونه بارزش ساخت بازي oblivion بود كه از Gavin Carter يكي از سازنده هاي ارشد oblivion در اين مورد پرسيده بودن گفته بود ما از ابزارهايي كه XNA براي هموار كردن بكار گيري توانايي هاي 360 در اختيار ما ميزاره بوجد اومديم
PIX tool يكي از ابزازهايي بود كه XNA در اختيار انها گذاشته بود
نمونه جديدش رو ميشه به موتور UE3 و و بازيهاي ساخته شده باهاش برا 360 اشاره كرد
سوني و مهمتر IBM هنوز نتونستن چنين وضعيتي رو برا سازنده هاي نرم افزار بوجود بيارن هر چند اونا حداقل يكسال ديرتر با سخت افزار پيچيده تر وارد گود next generation شدن پس آينده هنوز مشخص نيست