برگزیده های پرشین تولز

سرمايه گذاري روي سكه و طلا

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
دوستان این سکه امامی همون قدیمه؟

و خریدنش چه حسنی داره؟

یعنی یه نفر چرا باید بیاد سکه طرح قدیم بخره؟؟؟ میشه یه کم توضیح بدید؟

خرید و فروشش به راحتی سکه جدید هست؟ تفاوت اصلیش غیر از تاریخ ضرب و عکس روش در چیه؟

برای کسی که بخواد نوسان گیری موقت کنه...جدید بخره بهتره یا قدیم؟

مثلا من 12 تومن دارم..میخوام ظرف 4-5 ماه آینده نوسان گیری کنم و از بازار خارج شم با یه سود...

درود.

سکه امامی،جدید هست.عکس امام ***** روش درج شده.سکه قدیم نام علی به شکل 6 ضلعی روش درج شده.سکه امامی ضرب سال 1370 تا 1386 هستش.سکه های ضرب سال 90 هم با شماره سال 86 ضرب شدند.

خرید طرح قدیم در شرایط کاهشی شدن بازار ضرر کمتری داره

خرید امامی در افزایشی بودن بازار سود بیشتری داره

با توجه به تحلیلتون باید در خرید امامی و قدیم اولویت بندی کنید.

برای نوسان گیری جدید بهتره.همچنین برای نوسان گیری سکه آتی هم گزینه ی مناسبیه.
 

Il Capitano

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2012
نوشته‌ها
7,297
لایک‌ها
12,334
سن
39
درود.

سکه امامی،جدید هست.عکس امام ***** روش درج شده.سکه قدیم نام علی به شکل 6 ضلعی روش درج شده.سکه امامی ضرب سال 1370 تا 1386 هستش.سکه های ضرب سال 90 هم با شماره سال 86 ضرب شدند.

خرید طرح قدیم در شرایط کاهشی شدن بازار ضرر کمتری داره

خرید امامی در افزایشی بودن بازار سود بیشتری داره

با توجه به تحلیلتون باید در خرید امامی و قدیم اولویت بندی کنید.

برای نوسان گیری جدید بهتره.همچنین برای نوسان گیری سکه آتی هم گزینه ی مناسبیه.

ممنون عزیز.

//

سکه هم که داره میاد پایین همینجوری...داره فرصت خرید ایجاد میشه...فعلا صبر کنیم ببینیم تا چه حد میاد
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
بهترین کار این که سکه فیزیکی حذف بشه مثل همه جای دنیا

درود.

سکه وطلای فیزیکی عملا غیر ممکن هست که حذف بشه. سکه حذف شه،اشکال دیگه جایگزین میشن.

منظور شما از همه جای دنیا کجاست که طلای فیزیکی حذف شده باشه؟
 

aliamiri1390

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2011
نوشته‌ها
452
لایک‌ها
104
سلام
دکتر جان دو تا پست بود که تحلیل کرده بودید روز شنبه فرصته خریده که اتفاقا من هم شنبه اخر وقت به قیمت 1242 خریدم الان می خواستم دوباره تحلیل ها رو بخونم ولی اون دو تا پست رو ندیدم پاک شدن؟
با سپاس

اینهاش:http://forum.persiantools.com/t214102-page422.html#post5953949
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
تهدید منافع طلافروشان با کاهش عیار طلا

عبادالله محمدولی، در واکنش به این اظهارنظر که در صورت قانونی شدن تولید طلا در عیارهای پایین منافع فروشندگان طلا به خطر خواهد افتاد، گفت: متاسفانه منافع فروشندگان طلا در این است که طلا با عیارهای بالا در بازار فروخته شود. به عنوان مثال هم‌اکنون سه سرویس طلا در طلافروشی‌ها ساخت یک کارخانه فروخته می‌شود که قیمت آنها به ترتیب 7.5، 10 و 15 میلیون تومان است. به طور طبیعی قیمت سرویس طلای 15 میلیونی سود بیشتری را برای فروشنده دارد، در حالی که با ساخت طلا در عیارهای پایین حاشیه‌ سود فروشندگان طلا کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت 2500 واحد تولید مصنوعات طلا در تهران عنوان کرد: اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این واحدها به حدود 40 هزار نفر می‌رسد که نباید منافع این کارگران را فدای عده‌ای طلافروش کرد.

او با اشاره به این‌که در کشورهای پیشرفته‌ای مانند انگلستان، آلمان، کانادا و آمریکا طلا در عیارهای پایین‌تر از 18 نیز ساخته و فروخته می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل قانون تک عیاری در ایران تقلبات در بازار طلا زیاد است. اما در صورت ایجاد تنوع عیاری در بازار طلا حاضریم با کمک دستگاههای نظارتی حجم تخلفات و تقلبات را به پایین‌ترین سطح کاهش دهیم.

در همین حال فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز با بیان این‌که پیشنهاد تدوین استاندارد طلای 14 عیار در حال کارشناسی است و از نمایندگان بانک مرکزی هم در زمینه استعلام می‌شود، اضافه کرد: طلا با عیار 18، 20 و 24 هر یک علامت استاندارد مخصوص به خود را دارند. به گفته وی در کشورهای دیگر نیز طلا با عیارهای 10، 12 و 14 تولید وعرضه می‌شود و مانند کشور ما این کالا با عیار بالا عرضه نمی‌شود.

به تازگی پیشنهاد ساخت مصنوعات طلا در عیارهای 4، 9، 14 و 17 ارائه شده است که برای اجرایی شدن این کار باید ابتدا استانداردهای مربوط به این نوع مصنوعات طلا تدوین شود.

هم‌اکنون طلا با عیارهای پایین‌تر از 18 در کشورهای اروپای شمالی مانند آلمان، روسیه و کشورهای جدا شده از شوروی سابق،‌ بریتانیا، آمریکا و کانادا تولید و در بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که طلا با عیار 18 به بالا بیشتر مختص به بازارهای کشورهای عربی، منطقه خاورمیانه، شرق و جنوب شرقی آسیا می‌شود.
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
گمانه‌زنی‌هایی درباره زمان مذاکرات آینده ایران و 1+5

با وجود گمانه‌زنی‌های متعدد درباره زمان مذاکراتی احتمالی ایران و 1+5، برخی کارشناسان عقیده دارند بعید است چنین مذاکراتی تا چند ماه دیگر شکل بگیرد.

نخستین دلیل در این باره این است که مسلماً تا زمانی که وزیر خارجه آمریکا تعیین نشود، معاون سیاسی وی که نماینده آمریکا در گروه 1+5 هم هست نیز مشخص نخواهد شد و تا وقتی معلوم نباشد از طرف آمریکا چه کسی در مذاکرات شرکت می‌کند، قطعاً مذاکرات آغاز نمی‌شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات ایران و 1+5 هم روز 18 آبان به خبرگزاری روسی «ایتارتاس» گفته است که بعد از اینکه مشخص شود وزیر خارجه آمریکا کیست، دیگر درباره از سرگیری مذاکرات تعلل نخواهد شد.

علاوه بر این، حتی اگر فرض کنیم که «وندی شرمن» نماینده فعلی آمریکا در گروه 1+5 در سمت خود باقی می‌ماند، باز هم او زمانی نیاز خواهد داشت تا دیدگاه‌های خود را با وزیر خارجه جدید چک کند و همچنین با همتایان خود در گروه 1+5 هماهنگ شود.

هر چه تیم سیاست خارجی آینده اوباما به تیم فعلی نزدیک باشد، فرآیند به روز شدن و هماهنگی زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

دلیل دوم مربوط به این موضوع است که بی شک گروه 1+5 منتظر خواهد ماند تا ببیند که نتیجه گفت‌وگوی ایران و آژنس به چه سمتی میل می‌کند. این مذاکرات روز 23 آذر انجام می‌شود. منطقی است اگر تصور کنیم که گروه 1+5 تا آن زمان صبر خواهد کرد.

سومین دلیل – که ظاهراً از همه مهمتر است- این است که دولت جدید آمریکا باید بتواند سیاست جدید خود درباره ایران را –اگر سیاست جدیدی در کار باشد- نهایی کند. این امر مستلزم کامل شدن رایزنی‌ها درون دولت آمریکاست که مشخصاً علاوه بر وزیر خارجه، به تعیین متصدیان مناصبی چون مشاور امنیت ملی، مدیر اطلاعات ملی و رئیس سیا مربوط است.

علاوه بر این دولت جدید آمریکا باید بتواند با متحدان اصلی خود رایزنی‌هایی جدی در این باره داشته باشد. خصوصاً عمق بحرانی که در روابط نتانیاهو و اوباما وجود دارد –با توجه به حمایت جدی **** صهیونیستی از رامنی- رایزنی واشینگتن- تل آویو درباره مسائل مربوط به ایران را دشوارتر از همیشه کرده است.

بنابراین به نظر نمی‌رسد آمریکا به زودی آمادگی ورود به مذاکراتی جدی با ایران را داشته باشد، مگر اینکه هدف آمریکا صرفاً برگزاری یک دور مذاکره بدون دستاورد با ایران برای اثرگذاری بر فرآیندهای سیاست داخلی در کشورمان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باشد، که البته فرض بعیدی نیست.
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
درخواست ارزی یک نماینده از رئیس جمهور


سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: فرمایشات پرشور مقام معظم ***** در جمع دانش آموزان و دانشجویان درباره لزوم حفظ وحدت در بین سران قوا که به طور حتم مسئولیت قوای سه‌گانه را در عرصه مدیریت کشور تقویت می‌کند کاملا واضح و آشکار است.

وی افزود: در طول سه دهه گذشته عبور از گردنه‌های دشوار با منویات ********** محقق شده است؛ در حال حاضر نیز وحدت بین قوا در پیروزی علیه جنگ اقتصادی نقش مهم و حیاتی دارد؛ مسئولان کشور را تنها با تبعیت از **** معظم انقلاب دوست خواهیم داشت و هرگونه درجا زدن در مقابل فرامین نایب امام زمان چه انگیزه‌ای برای حمایت از مسئولان باقی خواهد گذاشت.

لارگانی گفت: به برخی از مسئولان در داخل و خارج مجلس نیز اخطار می‌کنم تا از اظهارنظرهای غیرمنطقی صرفنظر کرده و همه توان خود را صرف خدمت به مردم کنند. برخی از دوستانی که به بهانه‌های مختلف تخریب مجلس را به عنوان عصاره ملت در دستور کار خود قرار دادند به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

وی افزود: فرهنگ ۹ دی، بصیرت است. امروز مشکلات اقتصادی ما بیشتر از آنکه ناشی از تحریمها باشد ریشه در برخی کارهای نسنجیده داخلی دارد. مواردی نظیر تغییرات ناگهانی در ساختار قوه مجریه کشور ، حذف سازمان برنامه بودجه کشور، عدم حمایت از بخش کشاورزی کشور، واردات بی‌رویه با ارز دولتی که همگی کاملا واضح است.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: آقای رئیس جمهور مردم ما دوست دارند که اگر چند دلال در بازار اخلال ایجاد می‌کنند و تیر خلاص به ارزش پول ملی می‌زنند، رئیس جمهور در عرصه حاضر شده و تنظیم بازار را بر عهده بگیرد.

وی افزود: مردم دوست دارند اگر ارز در بازار ما به دلیل برخی دستکاری‌ها در بازار ارز متلاطم می‌شود، رئیس جمهور ما و تیم اقتصادی او با تدبیر با ترفندها و حیله‌های اقتصادی دشمن مقابله کنند.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: مردم دوست دارند در مقابل این خصومت **** صهیونیستی، رئیس جمهور همانند ۷سال گذشته علیه ابرقدرتها باشد. مردم دوست دارند رئیس جمهور همانگونه که در ۴ سفر استانی از آنها می‌پرسید که چه کسی خسته است، او و تیم اقتصادی‌اش نیز به همراه مردم دشمن را خسته بدانند.

وی افزود: راه حل خروج از بحران اقتصادی، مقاومتی کردن اقتصاد است .دولت باید از بخش خصوصی به صورت عملی حمایت کند و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی می‌تواند این مسئله را درمان کند.
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
یادداشت / گروگان‌گیری سیاسی اقتصاد باید پایان یابد



کارشناسان و رهبران کشورهای درگیر بحران اقتصادی در اروپا، امروزه بر این نکته اتفاق نظر پیدا کرده‌اند که افزایش فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری به عنوان یکی از اساسی‌ترین راهکارهای بهبود اقتصاد جهاني و حل مشكلات اقتصادهاي پردرآمد،مستلزم باز مهندسی ارتباطشان با اقتصادهاي نوظهور و دستیابی بهتر و بیشتر به بازارهای گسترده و رو به رشد این کشورها است.
واقعیت این است که شرایط اقتصادی و ژئوپلتیک جهان به گونه‌ای پیش می‌رود که هيچ اقتصادي به تنهايي و بدون ارتباط با دیگر اقتصادها، امکان برنامه‌ریزی برای توسعه در افق ملی را ندارد، اگر چه اين قاعده تنها در مورد کشورهای توسعه یافته ساری و جاری نیست و در مورد اقتصادهاي كوچك نیز صدق می‌کند، اما شرایط خاص اقتصاد کشورهای توسعه یافته خصوصا در اروپا و آمریکا طی سال‌های اخیر به گونه‌ای رقم خورده که راه گریز و گزیری جز افزایش ارتباط با اقتصادهای نوظهور برایشان باقی نگذاشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد کشورهای اروپایی و آمريكا طی چند دهه اخیر به شکلی نامتوازن به بخش خدمات وابسته شده و به تبع آن سهم بخش صنعت به عنوان بارزترین فعالیت در بخش واقعی اقتصاد رو به کاهش گذاشته است.افزایشی که سهم بخش مالی یا همان بخش غیر واقعی اقتصاد طی این سال‌ها به علت کاهش سهم بخش واقعی پیدا کرد، عملا امکان اجرای سیاست‌های زودبازده را در حوزه‌های مولد بخش واقعی که به ایجاد فرصت‌ها و کاهش بیکاری بینجامد از مدیران این کشورها سلب کرده است. بر همین اساس بازگشت به شرایط دهه‌های پیشین که این کشورها در آن نقش قطب مولد و صنعتی جهان را ایفا می‌کردند، در شرایط فعلی برای آنها توجیه اقتصادی ندارد.

تئوری سیکل محصول در اقتصاد بين‌الملل و توسعه، به روشنی گویای این فقدان توجیه اقتصادی است، چرا که هر نوآوري در صنعت از اختراع آغاز و در قالب نوآوري در فناوری صنعتی ادامه می‌یابد و به چرخه تولید انبوه وارد شود تا مصرف داخلي‌ خود را تامين كند. پس از این مرحله، صادرات آغاز خواهد شد. با گذشت یک دوره زمانی از حضور آن کالا در بازارهای صادراتی، برخی از کشورهای مقصد شروع به سرمایه‌گذاری برای تولید همان کالا می‌کنند و به این ترتیب پس از مدتی و به علل گوناگون از جمله ارزان‌تر بودن عوامل تولید، ساخت آن کالا در کشور مبدع از دایره صرفه اقتصادی خارج می‌شود تا جایی که کشور نوآور و صادركننده قبلي، خود تبديل مي‌شود به واردكننده همان کالا.

اين روندی است كه در بسياري از صنايع اروپايي و آمريكایی شاهد تکرار آن بوده و هستیم. از این رو گفته می‌شود که تنها راه خروج اروپا از بحران فعلی، سرمایه‌گذاری در بخش واقعی اقتصادهای نوظهور است تا بتواند با ایجاد نیاز در این کشورها، بخش غیر واقعی و مالی خود را دوباره رونق ببخشد.
خلاف آنچه در نگاه نخست ممکن است به نظر آید، واقعیت اما این است که این چرخه چیزی جز یک «نیاز هم‌افزا» نیست که در آینده به «رونق هم‌افزا» تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که اقتصاد جهاني چاره‌اي جز تن دادن به الزامات این هم افزایی داشته باشد و درست به دلیل و علت همین واقعیت است که معتقدیم روش‌هایی مانند تحریم اقتصادی کشورها آن هم کشوری با ویژگی‌های ایران، جواب نمی‌دهد.

آنچه طی چند ماه اخیر در حوزه تجارت جهانی و تبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران شاهدش هستیم نیز موید همین استدلال است؛ استدلالی که فعالان اقتصادی و حتی مسوولان و کارشناسان کشورهای تحریم‌کننده ایران آن را قبول دارند و از آن به گروگان گیری اقتصاد توسط سیاست تعبیر می‌کنند. بر همین اساس نیز در گفت‌وگوهای رسمی و غیر رسمی و به دور از چشم و گوش سیاستمدارانشان دائما بر ضرورت پایان یافتن هر چه سریع‌تر این گروگان‌گیری تاکید می‌کنند.
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
تاثير ايران بر تجارت طلاي ترکیه

ایالات متحده همواره تلاش داشته است تا انزوای ایران را شدت بخشد و نارضایتی خود را از حجم بالای فروش نفت ایران به ترکیه اعلام کرده بود
به لطف تقاضای زیاد ایرانیان برای طلا، امارات متحده عربی به بزرگ‌تریخریداران ایرانی در ماه آگوست امارات متحده عربی را به عنوان واسطه تجاری انتخاب کردند و ناگهان امارات در صدر فهرست کشورهای خریدار کالاها و خدمات ترکیه قرار گرفت. ایالات متحده همواره تلاش داشته است تا انزوای ایران را شدت بخشد و نارضایتی خود را از حجم بالای فروش نفت ایران به ترکیه اعلام کرده بودن بازار صادرات طلای ترکیه تبدیل شده است. امارات متحده عربی از مدت‌ها پیش به عنوان واسطه‌ تجاری برای تهران عمل کرده است و اکنون به خاطر تلاش ایران برای مقابله با کاهش ارزش پول، تورم فزاینده و تحریم‌های بین‌المللی علیه بانک‌ها، امارات شاهد تقاضای بیش از حد برای فلزات گرانبهاست.

ارقام تجارت ماه سپتامبر نشان می‌دهند سنگ‌ها و فلزات قیمتی و به ویژه طلا بزرگ‌ترین اقلام صادراتی ترکیه در ماه گذشته بودند و با ارزش ۶/۱ میلیارد دلار از ۱۵/۱ میلیارد دلار صادرات خودرو پیشی گرفتند. برای دومین ماه پیاپی امارات متحده عربی با ۴/۱ میلیارد دلار فروش صادراتی در صدر قرار گرفت. آلمان با ۱/۱ میلیارد دلار فروش مقام دوم را داراست. آمار امارات متحده عربی ۴۵۰ درصد افزایش را در مقایسه با همین دوره در سال قبل نشان می‌دهد. ۱۴/۱ میلیارد دلار از فروش فقط از ناحیه طلا حاصل شده است.

اگرچه آنکارا تولیدکننده عمده طلا نیست ترکیه در سال جاری از یک واردکننده به صادرکننده طلا تبدیل شد. ترک‌ها از قدیم پس‌اندازهای خود را به شکل طلا حفظ می‌کردند و رئیس بانک مرکزی ترکیه اخیراً میزان ذخایر کل را ۱۱۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود. هنگامی که پس از چند ماه طی سال جاری خرید طلا از ترکیه توسط ایرانیان به ۴/۱ میلیارد دلار رسید آمریکا این مبادلات را تحت نظر قرار داد. خریداران ایرانی در ماه آگوست امارات متحده عربی را به عنوان واسطه تجاری انتخاب کردند و ناگهان امارات در صدر فهرست کشورهای خریدار کالاها و خدمات ترکیه قرار گرفت. ایالات متحده همواره تلاش داشته است تا انزوای ایران را شدت بخشد و نارضایتی خود را از حجم بالای فروش نفت ایران به ترکیه اعلام کرده بود. هر چند طبق داده‌های ماه سپتامبر این فروش کاهش قابل توجهی داشته است.

دولت ترکیه تاکید کرد صادرات ۱۳ میلیاردی این کشور در ماه گذشته باعث شد کسری تراز تجارت خارجی ترکیه از ۴/۱۰ میلیارد دلار در سپتامبر ۲۰۱۱ به ۸/۶ میلیارد دلار کاهش یابد. به گفته گرگین از موسسه اوراق بهادار اویاک در استانبول صادرات طلا عامل سه‌چهارم افزایش صادرات ترکیه در ۹ ماه سال جاری بوده است. بدون طلا، افزایش صادرات در مقایسه با سال ۲۰۱۱ فقط ۴ درصد است و نه ۱۴ درصدی که ارقام نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد در ۹ ماه اول سال جاری صادرات طلای ترکیه ۵/۵ میلیارد دلار از کل صادرات ۱۰ میلیارد دلاری کشور را به خود اختصاص داده بود. به گفته وی «از این طلا برای پرداخت هزینه انرژی به ایران استفاده شده و نمی‌توان آن را صادرات واقعی قلمداد کرد اما نمی‌توان انکار کرد که طلا در کاهش کسری تراز تجاری ترکیه نقش عمده‌ای ایفا کرده است.»
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
مبادله 2 میلیارد و 400 میلیون دلار در اتاق مبادلات/ ثبت‌سفارش 8600 قلم کالا

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی گفت: راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی اقدام بسیار مناسبی از سوی دولت برای کنترل بازار ارز بوده است و همانطور که عملکرد این اتاق نیز نشان می‌دهد، هم اکنون توانسته بازار آزاد را نیز تا حد زیادی کنترل کند.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر اساس آمار و اطلاعاتی که از اتاق مبادلات ارزی در اختیار است، تاکنون 2 میلیارد و 400 میلیون دلار ارز به بخش واردات کشور اختصاص یافته است که این میزان تخصیص، برای ثبت سفارش 8600 قلم کالا صورت گرفته است. وی تصریح کرد: اولویت‌های کالایی 3 تا 8 هم اکنون در اتاق مبادلات ارزی، ارز مبادلاتی دریافت می‌کنند.

اولویت سوم شامل مواد اولیه بخش کشاورزی و مواد اولیه پایه صنعتی، اولویت 4 شامل قطعات منفصله خودرویی و مواد شیمیایی ریافت می کنند.

اولویت 5 و 6 از یک جنس هستند و اجزا و قطعات و تجهیزات صنعتی را تشکیل می دهند که با توجه به اینکه جنس آنها به هم نزدیک است، در اتاق مبادلات ارزی ارز می گیرند، البته ردیف 5 تعرفه‌های بالاتری برای ورود دارند.

اولویت 7 شامل اجزا و قطعات و ماشین آلات خطوط تولیدی و اولویت 8 شامل ماشین آلات سواری کم مصرف و ماشین آلات راهسازی و حمل و نقل عمومی هستند.
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت یونان قیمت نفت را کاهش داد

گزارش سایت طلا به نقل از فاکس نیوز، مقامات صندوق بین المللی پول و منطقه یورو هنوز نتوانسته اند در خصوص برنامه کاهش بدهی های یونان تا دو سال آینده به توافق نهایی دست یابند .

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر با 56 سنت کاهش به کمتر از 85.01 دلار رسیده است .

این گزارش می افزاید، قیمت نفت آمریکا روز گذشته نیز با 50 سنت کاهش به کمتر از 85.57 دلار رسیده بود . قیمت نفت در روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار مختلف در خصوص افزایش صادرات چین ، کاهش رشد اقتصادی ژاپن و نگرانیها نسبت به وضعیت اقتصادی و مالی یونان بوده است .

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، یونان باید تا پایان ماه نوامبر کمک مالی جدیدی را از وام دهندگان بین المللی دریافت کند در غیر این صورت قادر به عمل به تعهدات بین المللی خود نخواهد بود و از بازارهای مالی جهان اخراج خواهد شد .

ادامه نگرانیها نسبت به بن بست مالی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت نفت داشته است .

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز امروز با 61 سنت کاهش به کمتر از 108.46 دلار رسیده است .
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
اوباما خواستار مذاکره دوجانبه آمریکا و ایران است


پایگاه تحلیلی «نشنال ریویو» در مقاله ای به قلم «الیوت آبرامز»، کارشناس مطرح آمریکایی، دراین باره نوشت: با توجه به برنامه‌های اوباما برای چند ماه آینده، وی هم اکنون باید توجه ویژه‌ای به بحران در خاورمیانه داشته باشد. مهم‌ترین موضوع دراین زمینه، مسئله ایران است. به رغم تمام مذاکرات و گفتگوهای صورت گرفته، ایران همچنان به نصب سانتریفیوژهای خود و غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد. اگر برنامه هسته ای ایران را متوقف نسازیم، این کشور به راحتی می‌تواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

* برنامه هسته‌ای ایران مهم‌ترین موضوعی است که اوباما باید به آن توجه داشته باشد

همان طور که ذکر شد، برنامه هسته‌ای ایران به عنوان مهم ترین موضوع در رابطه با بحران در خاورمیانه محسوب می‌شود. اوباما طی چندماه اخیر بارها به لزوم متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده است، اما صحبت‌های وی در این زمینه در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی بود و می‌توان آن را به عنوان یک وعده انتخاباتی به حساب آورد. درحال حاضر شایعات درباره مذاکرات پنهانی دراین باره همچنان ادامه دارد و یک روزنامه اسرائیلی مقاله ای را درباره انتخاب «والری جارت»، مشاور ارشد اوباما، به عنوان فرد مذاکره کننده با ایران به چاپ رسانده است. «جان کری» و «هیلاری کلینتون» واقعاً چه فکری دراین باره کرده اند؟ تا آنجایی که من می‌دانم، کاخ سفید این موضوع را تکذیب کرده است. ساده ترین راه فرار برای اوباما توافق و سازش با ایران است. او سپس می تواند ادعا کند که مشکلات هسته ای ایران را حل کرده و یا لااقل آن را به تأخیر انداخته است.

* جدال میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر مسئله ایران

همچنین انتظار می‌رود که جمهوری خواهان با تصمیم‌گیری اوباما که به ایران اجازه خواهد داد تا به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد، مخالفت کنند. جمهوری خواهان از جمله میت رامنی، تمایل فراوانی به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دارند، قطعنامه‌هایی مبنی بر تعلیق غنی سازی اورانیوم و خروج کامل اورانیوم غنی شده از ایران. توافق اوباما با ایران بر سر مسئله غنی سازی اورانیوم به ایران این اجازه را خواهد داد تا روند برنامه هسته ای خود را تکمیل نموده و با نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر، فعالیت‌های خود را در تأسیسات فردو و نطنز گسترش دهد. جمهوری خواهان قطعاً باید با اقدامات و تصمیم‌گیری‌های اوباما در این زمینه مخالفت کنند. از طرفی دیگر، رهبران ایران نیز با هرگونه توافق و سازش با آمریکا مخالفت خواهند کرد و این امر اوباما را با مشکلاتی بیشتر روبرو خواهد ساخت.

درواقع، اوباما باید یا به ایران اجازه دهد که پیشرفت در روند برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد و یا از گزینه‌های موجود که حمله نظامی را نیز شامل می شود، استفاده کند. پنتاگون براین عقیده است که حمله آمریکا به ایران باید تنها چند هفته به طول انجامد و یک جنگ کوچک تلقی شود، بنابراین با توجه به این موضوع، اهمیت حمایت از اسرائیل به منظور حمله به ایران بیش از پیش نمایان می شود. اما به نظر می رسد که اوباما بیشتر خواستار مذاکره با ایران است و آغاز مذاکرات دوجانبه میان آمریکا و ایران موضوعی است که نهایتاً به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.



* برنامه آمریکا برای مداخله مستقیم در امور سوریه

در مورد مسئله سوریه، اوباما باید حساسیت سیاسی خود درباره مداخله مستقیم آمریکا درامور این کشور را کنار بگذارد. حدود چهل هزار نفر در سوریه کشته شده اند و این بدین معناست که جنگ داخلی باید پایان یابد و بشار اسد نیز برکنار شود. من معتقدم که تلاش های کنونی به منظور احیای دوباره اپوزیسیون سوریه، می تواند به عنوان مقدمه ای برای آغاز اقدمات مستقیم آمریکا دراین کشور از طریق سازمان سیا محسوب شود. آمریکا باید حملات سری به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیز مخالفان در سوریه را در دستور کار خود قرار دهد.



* بهار عربی و مسئله اسرائیل و فلسطین، دو موضوعی هستند که از اهمیت ویژه ای برخوردارند

بهار عربی و مسئله اسرائیل و فلسطین دو موضوع دیگری هستند که آمریکا باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشد. این دو موضوع به عنوان بحران به حساب نمی آیند، اما بهار عربی موضوعی است که اوباما باید درصدد سازگاری و هماهنگی با آن برآید. اوباما به هیچ وجه قصد ندارد تا با **** های جدید در جهان عرب بر سر موضوعاتی مانند آزادی های مذهبی، آزادی بیان و رسانه ها و نقش اسلام در جامعه، به بحث و جدال بپردازد.

درباره مسئله اسرائیل و فلسطین، آمریکا باید اقدامات موثری را دراین زمینه پیگیری کند. به عقیده من، سال آینده و پس از انتخابات اسرائیل، مذاکراتی دراین باره شکل خواهد گرفت. انتخابات 22 ژانویه در اسرائیل باعث ایجاد جوی آرام تا زمان تشکیل ائتلاف جدید در اول ماه مارس خواهد شد. علی رغم آنکه هیچ گونه توافقی دراین زمینه حاصل نخواهد شد، اما اوباما باید با ائتلاف جدید اسرائیل درباره مسئله فلسطین به بحث و مذاکره بپردازد. سیاست های کنونی اوباما مبنی بر پافشاری برای ایجاد یک توافق میان اسرائیل و فلسطین ممکن است به شدت سیاست های وی در دور اول ریاست جمهوریش نباشد، اما او همچنان بر تأسیس نهادهایی فعال در کرانه باختری که شاید روزی بتوانند اساس یک دولت و کشور را دراین ناحیه شکل دهند، پافشاری می کند.



* دولت اوباما با کمبود نیروی متخصص روبرو است

سرانجام، اوباما با یک مشکل دیگر مبنی بر کمبود نیروی متخصص در دولت خود روبرو است. چندین مشاور و متخصص باتجربه و کارآزموده به زودی وزارت امور خارجه را ترک خواهند کرد، مشاورانی ازقبیل: «جفری فِلتمن»، «جیم جفری» و «بیل بِرنز». چه کسی به عنوان مشاور وزیر امور خارجه در زمینه مسائل خاورمیانه معرفی خواهد شد؟ آیا اوباما دوباره از افراد قدیمی و باتجربه در حزب دموکرات مانند «مارتین ایندیک» و «دنیس راس» استفاده خواهد کرد؟ درهفته های آینده شاهد خبرهایی درباره تجهیز مخالفان در سوریه و آغاز مذاکرات دوجانبه میان آمریکا و ایران خواهیم بود.
 

Over_Cracker

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2011
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
37
ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، عدم توافق بین مقامهای صندوق بین المللی پول و منطقه یورو بر سر نحوه کاهش بدهی های یونان ، وضعیت اعطای کمکهای مالی فوری به آتن را در ابهام قرار داده است .

سرمایه گذاران بین المللی نیز به شدت نگران وضعیت بحران مالی و بدهی یونان و احتمال ورشکستگی این کشور و خروج آن از منطقه یورو هستند .

بر این اساس ، بازارهای مالی جهان نیز به شدت تحت تاثیر وضعیت بحرانی یونان قرار گرفته است . به اعتقاد سرمایه گذاران بین المللی روند نزولی ارزش یورو در برابر دلار طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت .

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، یونان باید تا روز جمعه 5 میلیارد یورو از بدهی های کوتاه مدت خود را باز پرداخت کند . ارزش یورو در برابر دلار امروز 0.2 درصد کاهش یافت و هر یورو در برابر 1.2684 دلار داد و ستد شده است .

ارزش یورو در برابر ین ژاپن نیز کاهش یافت و هر یورو در برابر 100.74 ین مبادله شده است . دولت یونان به دنبال دریافت کمک مالی 31.5 میلیارد یورویی از وام دهندگان بین المللی است .

پیش بینی می شود با ادامه روند موجود میزان بدهی های یونان تا سال آینده به بیش از 190 درصد تولید ناخالص داخلی برسد .
 

ali_nioton

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2006
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
156
با عرض عذر خواهی از مدیر محترم

مگه قرار نبود هرکسی خبر میزاره منبع اخبارش رو درج کنه ببینیم تا چه حد اعتبار داره

ضمن اینکه دیدم یه تاپیک مجزا برا اخبار اقتصادی وجود داره پس معنی پر کردن یه صفحه کامل از این تاپیک با اخبار اقتصادی چیه

بهتر نیست فقط عنوان اخبار و لینک منبع اصلی خبر تو یه پست درج بشه
 

Harrp

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2012
نوشته‌ها
132
لایک‌ها
15
محل سکونت
Never Land
source
به دلیل سقوط ارزش یورو به پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته در برابر دلار آمریکا انس سقوط کرده وادامه بحران در منطقه یورو به صعود ارزش دلار کمک میکند از طرفی دو نشست مهم 1- ایران با اژانس 2- نشست اقتصادی اوباما با جمهوری خواهان در اخر اذر سقوط انس تشدید خواهد کرد از طرفی باتوجه به عرضه نیم میلیون سکه پیش فروش شده در ماه دیگه و کاهش ارزش دلار در داخل بهترین گزینه برای ضرر کمتر فروش سکه است.
 

Il Capitano

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2012
نوشته‌ها
7,297
لایک‌ها
12,334
سن
39
source
به دلیل سقوط ارزش یورو به پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته در برابر دلار آمریکا انس سقوط کرده وادامه بحران در منطقه یورو به صعود ارزش دلار کمک میکند از طرفی دو نشست مهم 1- ایران با اژانس 2- نشست اقتصادی اوباما با جمهوری خواهان در اخر اذر سقوط انس تشدید خواهد کرد از طرفی باتوجه به عرضه نیم میلیون سکه پیش فروش شده در ماه دیگه و کاهش ارزش دلار در داخل بهترین گزینه برای ضرر کمتر فروش سکه است.

بله در شرایطی که پول لازم هستید و نمیخواید صبر کنید بهترین زمان فروشه...ولی این نزول موقتی هست و چند ماه دیگه شایدم کمتر مجددا میره بالا طلا.

بهترین کار فروش و خرید مجدد در زمان رسیدن به کف قیمت در روز های آینده هست.
 

aliamiri1390

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2011
نوشته‌ها
452
لایک‌ها
104
دکتر جان نمیخواد این پست رو پابلیک کنی.
اون پست بالای شما رو آدرس دادم خواستم بدونه از اون آدما نیستی پستت رو پاک کنی .
 

Il Capitano

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2012
نوشته‌ها
7,297
لایک‌ها
12,334
سن
39
سکه داشت میومد پایین تا 165 هم اومد!! چرا داره میره بالا باز؟؟؟؟

الانم اعلام شد 29 آبان سکه های پیش فروش رو میدن !
 
بالا