برگزیده های پرشین تولز

آموزش بكاپگيري از پارتيشن انواع سيستم عامل‌ها و بازيافت آنها در كمتر از 20 دقيقه

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
سلام :)

. چند بار تا حالا در طول يك هفته مجبور شديد ويندوز سيستم خود را به همراه تمامي برنامه هاي مورد نياز خود را نصب نماييد. چند بار تا حالا سر برادر كوچكتر خود را بخاطر اينكه ويندوز تازه نصب شما را نابود كرده، كنديد:weird: !! هميشه همه خرابيها، تقصير ديگران نيست، گاهي با نصب يك برنامه و پس از ريست كامپيوتر ديگه ويندوز بالا نمياد:grrr: ! و يا يك ويروس بد قلق! حتي با تمامي Protectionهايي كه به راه انداختيد و برروي كامپي خود صد تا ويروس ياب و فايروال و ... را نصب كرديد:crying: . آخي، نه واقعا آخييييييييي.... خوب ديگه گريه نكنيد حالا :hmm:، خاطرات بد هميشه هم بد نيستند، بلكه ما مي تونيم از بعضياش درس بگيرم و از بعضياش هم... خوب! ادامه بديد :crying: و يا كلا به جاش شروع به خواندن مقاله زير نماييد:eek: .

. راهنماي فارسي برنامه Ghost را مي توانيد از لينك موجود در Attach دونلود نماييد. اما لطفا نكات زير را هم بخوانيد.

*A) مقدمه:
. برنامه Symantec Norton Ghost 2003 براي Backup گيري (كپي پشتيباني) از پارتيشنهاي شما طراحي شده است. يكي از استفاده هاش، كپي از پارتيشن حاوي سيستم عامل (O.S.) يا همان ويندوز مي بلشد. بدين صورت كه، از كل ويندوز و تمامي برنامه هاي نصب شده برروي آن، يك كپي در درون يك فايل به نام فايل Image مي گيرد و سپس آن فايل را به انتخاب شما در يك پارتيشن ديگر كپي مي نمايد و يا در يك CD و يا DVD رايت مينمايد.
. و هر زمان كه، ويندوز شما خراب شد و يا حتي اگر هم بالا نيومد:eek: ، براحتي از روي يك فلاپي Bootable كه با همين برنامه ساختيد و يا از روي CD يا DVD ايجاد شده توسط اين برنامه در هنگامي كه داشتيد از پارتيشن ويندوز خود Backup مي گرفتيد (كليه CD و يا DVDها را اين برنامه Bootable مي نمايد:guitar: )، ويندوز خود را به همراه تمامي برنامه ها (كليه برنامه ها در زمان Backup گيري) را در عرض 4 تا 20 و يا ... دقيقه بسته به سرعت كامپيوترتان را برگردانيد. :eek: :eek: :thumbsup: :upsided: :specool:
. ديگه چه ميخواهيد!؟ از شر نصب ويندوز و كامپيوتر به دوش شدن و پيش اين و آن بردن راحت مي شويد. (واااااي خدا كاشكي از روز اول اينو مي دونستم.:confused: )

*B) موارد مورد نياز:
. خوب قبل از شروع، نياز به ابزار! زير داريد:
1) يك عدد CD ويندوز بدون اشكال!
2) يك مشت برنامه هاي مورد نيازتان كه هميشه بعد از نصب ويندوز آنها را نصب مي نماييد.
3) برنامه Symantec Norton Ghost 2003.(حتما همين ورژن نه ورژن ديگري!)
4) CD/DVD Writer ندارها! يك پارتيشن خالي به اندازه نصف و يا 3/1 حجم پر پارتيشن ويندوزتان با برنامه هاي نصب شده در آن و ٌWriter دارها! به اندازه كافي CD خام و DVD . (معمولا 1 DVD كافيست)
5) يكم حوصله! چون بايد راهنمايي كه - به لطف و كمك پروردگار- نوشتم را بخوانيد. (اونم با سواد فوق سيكل من. در اينجا ديگه خدا تقسيري!! نداره! بخدا ;) )

*C) قبل از شروع به خواندن راهنما، لطفا به نكات زير توجه بوفورماييد!:
. يكمي! در مورد، موارد بالا توضيح بدم. اولا بسياري از مشكل كاربران مربوط به خرابي فايلهاي ويندوز آنها مي باشد. با توجه به بازار به هم ريخته نرم افزار ايران و آمدن نسخه هاي Alpha و Beta برنامه ها و يا موارد ديگر ممكن است ويندوز شما مشكل داشته باشد. بهتر است از يكي از دوستان حرفه ايي خود (نه از يك فروشنده، البته اگر دوستتان فروشنده بييد كه هيچي!) يك CD ويندوز بدون اشكال تهيه نماييد.
. دويما! برنامه هاي مورد نياز و كم حجم را براي Backup گيري نصب نماييد. مثلا اگر براي :whistle: پز! Adobe Photoshop را هميشه بعد از ويندوز نصب مي نماييد ولي ماهي و يا سالي يك بار هم به آن سر هم نميزنيد، پس براي جلوگيري از حجيم شدن فايل Backup خود آن را نصب نكنيد. اما از آن طرف، اگر ويروس ياب و فاير وال نصب مي كنيد، قبل از Backup گيري، ابتدا آنها را Update نماييد. (معمولا Updateهاي اوليه حجم زيادي دارند و پس از خرابي ويندوز و Restore (باز يافت) دوباره آن از شر Update اين برنامه ها از اول خلاص مي شويد).
. حتما System Restoreويندوز را خاموش كنيد. چون هم بدرد نمي خورد (اه اه اه، معذرت ميخوام) و هم الكي ويندوز شما را حجيم و كند! ميكند. براي اينكار به Start\Control Pane\System برويد و Tab با نام System Restore را انتخاب نماييد و گزينه "Turn Off System Restore on all drives" را انتخاب نماييد. اين كار را اگر تازه ويندوز نصب كرديد، در همان ابتدا انجام دهيد. محتوي شاخه هاي Temp را پاك كنيد و همچنين "Temporary Internet Files".
. سوما، اينكه چرا ورژن 2003 نه ورژن هاي بعدي (9 يا 10) در راهنماي من بخوانيد. اما براي دريافت برنامه Ghost (آگر نداريد) آن را از يكي از لينكهاي زير دونلود نماييد. لينك اول يك فايل RAR هست به ظرفيت 53409KB كه در سايت Rapidshare مي باشد.(آموزش كار با Rapidshare را در اينجا نوشتم) چون بعضيا اينترنت پر سرعت ندارند و چون برنامه Ghost لينك فوق را من تست نكردم و باز به دليل اينكه ممكن است در بازار اين برنامه گيرتان نيايد. من برنامه خود را به سايت Megaupload اپلود كردم. براي راحتي شما آن را به شكل Split (آموزش كار با فايلهاي Split را اينجا نوشتم) و به حجم 10MB با برنامه WinRAR در آوردم. اين سايت برنامه هاي Download Manager (همانند DAP و Getright و ...) را پشتيباني مي نمايد.:happy:

لينك اول از (در تاریخ 06/11/1385 تست شد و این لینک از کار افتاده بود)


لينك دوم، برنامه ویندوزی Norton Ghost 2003:
توجه توجه: (در تاریخ 07/11/1385 همه لینکها دوباره تست شدند و همه فایلها موجود بودند. اگر دونلود از Megaupload را بلد نیستیداینجا را کلیک کنید. سایت Megaupload از برنامه های Download Manager پشتیبانی می کند)

Part 1 - ظرفيت 10MB
Part 2 - ظرفيت 10MB
Part 3 - ظرفيت 10MB
Part 4 - ظرفيت 10MB
Part 5 - ظرفيت 9.17MB
پسورد فايل RAR:
ILovePT
:cool:

. نكته مهم: قبل از Backupگيري حتما برنامه Ghost را با اجراي Liveupdate از منوي همين برنامه Update نماييد.(به اندازه 3MB~ Update ميشود)

. آيا مشود از فايل Backup ويندوز يك كامپيوتر براي كامپيوتر ديگري استفاده كرد؟ نتنها اين كار صحيح نميباشد، But Also، خيلي هم بد مي باشد. پس، تنبلي نفرماييد! ممنونيم!!

. اگر شما از كساني هستيد كه 2 ويندوز در سيستم خود نصب مي كنيد و اين كار را به شكل نادرست يعني يكي در پارتيشن C و ديگري را در پارتيشن D و يا ... نصب مي نماييد (ساري :blush: ). بنابر اين، از ويندوز هاي خود الكي Backup نگيريد!! بخصوص از ويندوز موجود در D !!!! نكنيد اينكارو خوب نيست. به همين دليل مقاله بعديم "آموزش Symantec Partition & Boot Magic و يا ساخت چند پارتيشن C براي نصب ويندوزهاي مختلف" خواهد بود. كه حالا حالاها آماده نميشه.

*D) سخن پاياني:
. سعي كردم تاجايي كه مي شه ساده و كامل توضيح دهم. اما نه آنقدر كامل كه جزئيات زياد باعث سرگيچه شود. كمي هم شوخي (هرچند بي مزه) چاشني كارهاي من هست، براي جلوگيري از جدي بودن بيش از حد!:cap:
. توضيحات فوق را يادم رفته بود تو راهنمام بزارم! :wacko: البته نه! اينها، نكات آمادگي شما قبل از وقوع جرم بييد. خواهش ميكنم با ايرادات و نكات و تصحيحجات! و تذكرات و اشارات و تنبيهات خود من را در نوشته هاي بعديم ياري دهيد. بسيار ممنون و پيشاپيش از دوستاني كه من را مورد لطف قرار ميدهند :)whistle: ) تشكر مي نمايم ، ولي براي هر چه پر بارتر شدن اين تاپيك لطفا فقط اشكالات كار من و نظرات و سوالات خود را بنويسيد. (از جسارت پيش آمده منظرت! وخام:blush: )

موفق باشيد.

خداحافظ
IgImAx
85/02/06
:) :glasses:
دوست عزیز اگه با نورتون گاست تحت ویندوز از کامپیوتر ایمیج گرفته بشه، میشه از این ایمیج بدون احتیاج به استفاده از

Norton Ghost تحت داس ، استفاده کرد و کامپیوتر رو به حالت اول برگردوند؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام Pooya007
36.gif


. در راهنما و توضیحات پستهای قبلی این موضوع را کاملن توضیح دادم. اما خلاصه آن: حتا زمانی که با نسخه ویندوزی می خواهید بکاپ گیری نمایید بازهم وارد داس می شود. و حتا زمان بازیافت (Restore). اگر برروی CD یا DVD بکاپ بگیرید, به طور اتوماتیک آنها را Bootable می کند و اگر برروی هارددیگری یا پارتیشن دیگری فایل Image را ایجاد نمایید. به کمک فلاپی که همان نسخه ویندوزی آن را میسازد می توانید Image خود را بازیافت نمایید. توضیحات کاملتر را در راهنما بخوانید و به دیگر پستها نیز نگاهی بیندازید حتمن جواب سوالات خود را خواهید یافت. اگر نیافتید بازهم در خدمتم.

موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/11/12
209.gif
60.gif
 

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
سلام Pooya007
36.gif


. در راهنما و توضیحات پستهای قبلی این موضوع را کاملن توضیح دادم. اما خلاصه آن: حتا زمانی که با نسخه ویندوزی می خواهید بکاپ گیری نمایید بازهم وارد داس می شود. و حتا زمان بازیافت (Restore). اگر برروی CD یا DVD بکاپ بگیرید, به طور اتوماتیک آنها را Bootable می کند و اگر برروی هارددیگری یا پارتیشن دیگری فایل Image را ایجاد نمایید. به کمک فلاپی که همان نسخه ویندوزی آن را میسازد می توانید Image خود را بازیافت نمایید. توضیحات کاملتر را در راهنما بخوانید و به دیگر پستها نیز نگاهی بیندازید حتمن جواب سوالات خود را خواهید یافت. اگر نیافتید بازهم در خدمتم.

موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/11/12
209.gif
60.gif
ممنون از توضیحات

براستی که تمام سوالاتم پاسخ داده شده

ولی با اجازه یه سوال دیگه هم میپرسم:blush:

رو لپ تاپ من برنامه Norton Ghost نصب بود و تا حالا خودش 6 تا بک آپ از کامپیوترم گرفته

من کدوم رو بزنم رو DVD؟ اندازه دوتاشون هم خیلی زیاده!! یکی 39 گیگ و دیگری 11 گیگ ولی با اندازه 3 یا 4 گیگ

هم بک آپ دارم!

کنار این ایمیج ها یه فایل دیگه هس که فرمتش با بقیه ایمیج ها فرق میکنه و s2vi هستش ( بقیه v2iهستن)

اسمش هم Symantec Recovery Disk file هست

حالا سوال من اینه که فرق این ایمیج با بقیه در چیست و کدوم ایمیج رو باید رو DVD ذخیره کنم و از این ایمیجی که

توضیح دادم چه استفاه ای میشه کرد؟

ممنون بابت راهنماییت:blush: :rolleyes:
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام عزیز
36.gif

. خواهش میکنم, هر سوالی باشه درخدمتم. اما سوال کنونی شما به نوعی قبلا پاسخ داده شده است
38.gif
. اما نکات دیگری در سوالتان بود که نیاز به توضیح بیشتری دارد.

. در ابتدا این را بگم که در نوشته های بالا نکاتی را مشخص نکردید. مانند: ورژن Ghost را مشخص نکردید. (چون نوع بکاپ گیری هر ورژن با هم فرق میکند) همچنین تعداد پارتیشنها و اندازه آنها. تعداد ویندوزها و نوع آنها و ...

. اما باز از نوشته های شما می شود تا حدودی جواب نواقص بالا را حدس زد. از آنجا که فرمودید Ghost شما چندین فایل بکاپ ساخته و پس احتمالن ورژن Ghost شما 9 یا 10 است. و باز از آنجا که فرمودید فایلی به نام "Symantec Recovery Disk file " هست احتمالن Ghost 10 هست چون ورژن 9 فکر نکنم حاوی CD Boot باشه. در هر صورت توضیح کاملی در مورد Ghost 10 و تفاوت و نواقص آن در پستهای قبلیم دادم. خلاصه اینکه Ghost 10 CD یا DVD بوتایبل نمی سازد. و اما فرق آن فایلهای حجیم و کوچک!: فایلهای Image کوچکی که دارید درواقع همان RecoveryPoint هایی هستند که حاوی تغییرات جدید ویندوز و برنامه های درون آن میباشند که بعد از آن Image بزرگ 39GB به وجود آمدند و آن فایل حجیم یک Full Recovery هست. که از کل پارتیشن (یا پارتیشنهات) گرفته شده. نتیجه حرفام تا اینجا اینکه, در حال حاظر این Image ها بدرد رایت کردن نمی خورند اما می شود برروی هارد دیگری انتقال دهید. توضیح Ghost 10 را در این پستها بخوانید: پست 51 -- پست 38 -- پست 16

. اما چرا 39GB , احتمالن یا نوت بوک شما یک پارتیشن دارد یا تنضیمات Ghost شما بکاپ گیری از کلیه پارتیشنها است با فشردگی کم.

. اما الان چه باید بکنید؟ بهترین توصیح من این است که از همان Ghost 2003 (=که همان Ghost v8.x می باشد) و راهنمای آن که در پست یک قرار دادم استفاده نمایید. که توان ساختن CD یا DVD بوت ایبل را دارد و ایمنی آن از ورژنهای بعدی بالا تر است.


. توجه توجه: دوستان اگر سوالی دارند, سوال خود را همراه توضیحات کاملی از برنامه هایمورد بحث و مشخصات پارتیشن و ویندوزها و ... نوشته, تا امکان پاسخ گویی راحتتر و صحیحتر (اگر بلد باشیم) به سوالاتتان باشد!
161.gif
تن-کیوتون درد نکنه!!!
41.gif
(مانند تعداد پارتیشن ها و ظرفیت آنها , نو ویندوزها و تعداد ومحل نصب آنها , نوع برنامه و ورژن آن)


موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/11/12
209.gif
60.gif
 

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
سلام عزیز
36.gif

. خواهش میکنم, هر سوالی باشه درخدمتم. اما سوال کنونی شما به نوعی قبلا پاسخ داده شده است
38.gif
. اما نکات دیگری در سوالتان بود که نیاز به توضیح بیشتری دارد.

. در ابتدا این را بگم که در نوشته های بالا نکاتی را مشخص نکردید. مانند: ورژن Ghost را مشخص نکردید. (چون نوع بکاپ گیری هر ورژن با هم فرق میکند) همچنین تعداد پارتیشنها و اندازه آنها. تعداد ویندوزها و نوع آنها و ...

. اما باز از نوشته های شما می شود تا حدودی جواب نواقص بالا را حدس زد. از آنجا که فرمودید Ghost شما چندین فایل بکاپ ساخته و پس احتمالن ورژن Ghost شما 9 یا 10 است. و باز از آنجا که فرمودید فایلی به نام "Symantec Recovery Disk file " هست احتمالن Ghost 10 هست چون ورژن 9 فکر نکنم حاوی CD Boot باشه. در هر صورت توضیح کاملی در مورد Ghost 10 و تفاوت و نواقص آن در پستهای قبلیم دادم. خلاصه اینکه Ghost 10 CD یا DVD بوتایبل نمی سازد. و اما فرق آن فایلهای حجیم و کوچک!: فایلهای Image کوچکی که دارید درواقع همان RecoveryPoint هایی هستند که حاوی تغییرات جدید ویندوز و برنامه های درون آن میباشند که بعد از آن Image بزرگ 39GB به وجود آمدند و آن فایل حجیم یک Full Recovery هست. که از کل پارتیشن (یا پارتیشنهات) گرفته شده. نتیجه حرفام تا اینجا اینکه, در حال حاظر این Image ها بدرد رایت کردن نمی خورند اما می شود برروی هارد دیگری انتقال دهید. توضیح Ghost 10 را در این پستها بخوانید: پست 51 -- پست 38 -- پست 16

. اما چرا 39GB , احتمالن یا نوت بوک شما یک پارتیشن دارد یا تنضیمات Ghost شما بکاپ گیری از کلیه پارتیشنها است با فشردگی کم.

. اما الان چه باید بکنید؟ بهترین توصیح من این است که از همان Ghost 2003 (=که همان Ghost v8.x می باشد) و راهنمای آن که در پست یک قرار دادم استفاده نمایید. که توان ساختن CD یا DVD بوت ایبل را دارد و ایمنی آن از ورژنهای بعدی بالا تر است.


. توجه توجه: دوستان اگر سوالی دارند, سوال خود را همراه توضیحات کاملی از برنامه هایمورد بحث و مشخصات پارتیشن و ویندوزها و ... نوشته, تا امکان پاسخ گویی راحتتر و صحیحتر (اگر بلد باشیم) به سوالاتتان باشد!
161.gif
تن-کیوتون درد نکنه!!!
41.gif
(مانند تعداد پارتیشن ها و ظرفیت آنها , نو ویندوزها و تعداد ومحل نصب آنها , نوع برنامه و ورژن آن)


موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/11/12
209.gif
60.gif
پس من نمیتونم از این ایمیج ها موقع لود کامپیوتر استفاده کنم

بله کامپیتور من دوتا درایو داره که یکی درایو اصلی هس و دیگری بک آپ

پارتیشن اصلی 100 گیگ و بک آپ 25 گیگ ظرفیت داره

اگه من از ورژن شماره 8 استفاده کنم، میتونم از ایمیج هایی که ورژن 10 برام گرفته استفاده کنم یا باید ایمیج جدیدی بگیرم؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام پویا جان

. از بکاپ های فعلیت در صورت داشتن سی دی Symantec Rcovery Disk که در پست 51 توضیح دادم می توانی استفاده کنی. ولی مدیریت پارتیشنات خوب نیستند! یعنی اندازه و تقسیم بندی آنها اشتباست. اکثرن هم تقصیر کاربران نیست. اکثر نوتبوکها از روز اول که می خریم دارای یک پارتیشن هستند یا مثل شما پارتیشن اول خیلی بزرگ و دومی کوچک. اشکال این تقسیم بندی در این است که سیستم عامل در کنار فایلهای شخصی(مثل MP3 و Photo و Documentها و ...) در یک پارتیشن قرار می گیرند, چون بزرگترین پارتیشن است و جا دار. حالا اگر به هر دلیلی ویندوز خراب شود طوری که نیاز به فرمت باشد! فایلهی شما هم در همین پارتیشن است!!!!!!

. بهترین راه تغییر اندازه و تقسیم بندی پارتیشن ها است, با استفاده از برنامه های Symantec Partitionmagic یا برنامه های شرکت Acronis .

. اولند که به نظر من 2 پارتیشن کافیست. (حتا در Desktop) پارتیشن اول بین 8GB تا 15GB (و در حالات خاص بین 20GB تا 25GB , حد اکثر) بسته به نیاز کاربر, بر اساس نوع و حجم برنامه های مورد نیازش. بقیه ظرفیت هارد برای پارتیشت دوم قرار می گیرد, برای فایلهای موسیقی, فیلم, عکس و ...

. در چنین صورتی بکاپ گیری از پارتیشن حاوی ویندوز و برنامه های نصب شده در آن معنی پیدا میکند. و دیگر فایلهای شخصی, به حجم بکاپ اضافه نمی کنند. (و نه 39GB!!!!
105.gif
) اگر خاستید از برنامه های فوق برای تغییر اندازه پارتیشنهایتان استفاده نمایید. ابتدا از فایلهی شخصی موجود برروی نوت بوکتان, یک کپی برروی هارد سیستم دیگری بگیرید, سپس به پارتیشنهایتان دست بزنید. راهنمای (Hlelp) برنامه های فوق را هم مطالعه نمایید.

. در پایان, جواب سوال شما در مورد پشتیبانی ورژنهای بعدی Ghost از قبلیهاشون, جواب منفی است. یعنی پشتیبانی نمی شود.(مشخصن ورژنهای قبلی که اصلن نمی توانند از ورژنهای بعدی ÷شتیبانی نمایند!!!) و من هم چنان توصیه میکنم که پارتیشنهایتان را درست کنید و در نهایت از Ghost 8 استفاده نمایید.

موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/11/13
209.gif
60.gif
 

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
باز هم ازت ممنونم

ولی من به دلایلی نمیخوام ظرفیت پارتیشن های لپ تاپم رو تغییر بدم

ولی طبق فرمایش شما یه نورتون ورژن 8 نصب میکنم و از ایمیج های گرفته شده توسط اون استفاده میکنم

همین نورتونی که رو لپ تاپم نصب بود، فردا مهلتش تموم میشه
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
شما با برنامه Acronis True Image هم كار كرديد؟
كدوم يكي از اين دو تا برنامه بهتره؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
شما با برنامه Acronis True Image هم كار كرديد؟
كدوم يكي از اين دو تا برنامه بهتره؟

سلام
36.gif


. من در این صفحه و د رپست 57 توضیح کاملی و تست عملی از هر د برنامه در محیط داس انجام دادم. ولی تست Restore و تست برنامه Acronis را, در دراز مدت برام مقدور نیست. تاکنون که دراین چند سال با Ghost برای خودم (که دو PC و برروی هر کدام 2 ویندوز XP هست) استفاده کردم و تا کنون برای خیلیها نصب کردم, باهاش هیچ مشکلی نداشتم. به راحتی ریستور شده. اما شاید اکرونیس Optionهای مفیدی داشته باشد. من نسخه ویندوزی آن را ندارم. اما Optionهای Ghost خیلی بدردم خورده. (مثله شناختن CD Writer در داس که به وسیله USB به کامپیوتر وصله و یا بکاپ گیری از طریق شبکه و ...)


موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/11/15
209.gif
60.gif
 

Nokia_My_Life

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2006
نوشته‌ها
440
لایک‌ها
1
اقا من هم خوندم خیلی اطلاعاتم زیاد شد
برنامشو از دوستم میگیرم امتحان میکنم
خیلی زحمت کشیدی :happy:
یا علی ;)
 

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
سلام

. يك نكته، اگر به كمك برنامه Partition MAgic بيش از دو پارتيشن C درست كنيد. اين نسخه از برنامه Ghost نمي تواند از هارد شما Backup بگيرد!

موفق باشيد.

خداحافظ
IgImAx
85/02/07
:) :glasses:

یعنی چی؟

مگه میشه بیشتر از یک درایو C داشت؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام
36.gif


. می توان حداکثر تا 4 پارتیشن Primery ( یا همان C) توسط برنامه های پارتیشن منیجر درست نمود. اما ساختن چهارمین پارتیشن به معنی از دست دادن پارتیشن Extended میباشد که در درون خود پارتیشنهای Logical ( یا همان D و E و ...) را جا می رهد.

. بنابر این ، عملن فقط 3 پارتیشن Primery می شود ساخت. که با ساختن سومین پارتیشن، برنامه Ghost برای Backup/Restore با مشکل مواجه می شود. به همین خاطر اگر نیاز به استفاده از Ghost را دارید نباید بیش از 2 پارتیشن Primery داشته باشید.

موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/12/06
209.gif
60.gif
 

en2fa

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 مارس 2003
نوشته‌ها
1,642
لایک‌ها
8
سن
42
محل سکونت
tehran
در مورد acronis من تجربه شخصيم اين هست که خيلی از ghost بهتر هست.
البته کاربدش برام وقتی بود که يک hard و pc جديد خريدم و خواستم سيستم قبلی رو منتقل کنم به سيستم جديد.
به هيچ وجه option های ghost برای اين کار مناسب نبود و در ضمن windows هم بالا نميومد.
اما acronis خودش قبل از backup گيری تغييراتی هم در image ميده که windows براحتی بالا مياد.

در هر صورت اگر ميخوايد از hard و سيستم قبلی به يک سيستم جديد بريد من acronis رو توصيه ميکنم.
چند مشکل کوچيک ديگه هم ghost داشت که يادم نيست....
 

javad2000

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2005
نوشته‌ها
1,338
لایک‌ها
25
سلام Javad2000
36.gif


.
184.gif
184.gif
184.gif
184.gif
184.gif
بابا! دمت گرم!!!!! اینقدر عکس و توضیح دادم اون بالا ! بازم می گی وقتی رو لینکها کلیک می کنی و میری تو سایت MegaUpload فقط تبلیغ Toolbar-شو میبینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب جیگر کجای حرف من مبهم بوود؟!



. خدا خیرت بده! 4 خط در میان میخونی نوشته هامو! خوبه که گفتم لینکا کار میدند: توی عکس آخری هم که داری میبینی که ویندوز فایل را برای دونلود یافته و تقاضای تعیین Location میکنه برای Save شدن!

. لینک آموزش کار با WebHosting ها را هم که برات گذاشته بودم!! اینجا را کلیک کن.

. نکته آخر از کی تاحالا Rapidshare.de از برنامه هایDownload Manager پشتیبانی می کند برای کاربران Free??!! (مگر اینکه شما کاربر Permium باشید) اینجارا کلیک کن! و اینم توضیح خود سایت در مورد نکته فوق:
"Can I resume broken downloads?
Yes, but only if you own a Premium-account. With a Premium-account, your requests are sent through more complex server-routines, which also support download-accelerators. Those programs support resume of broken files and even segmented downloads. This means, you can download the same file with many streams, resulting in higher download-speed."​

. اما Megaupload برنامه های Download Manager را برای کاربران Free پشتیبانی می کند. دوباره تست کردم و اینبار با برنامه Getright دونلود کردم و شد و شد.

موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/11/07
209.gif
60.gif

دوست عزيز، همونطوري كه شما پست دوم من رو دير ديده بوديد، من هم پست دوم شما رو دير ديدم. از اين بابت خيلي خيلي عذر خواهي مي كنم. در عين حال از راهنماييهاتون هم خيلي ممنونم.

بالاخره رفتم و سي دي هاي King 2007 رو خريدم. روي Disk3 از Part2 هم نرم افزار NG10 بود هم NG8 و هم اين كه خود سي دي ، بوتيبل بود و مستقيم وارد محيط NG تحت داس ميشد. با NG تحت داس، بكاپ رو به راحتي گرفتم. سرعتش هم خوب بود. فقط حالا برام سوال شده كه با توجه به تحت Dos بودن برنامه پشتيبان گيري، آيا بعداً كه فايلها رو بازگرداني كنم فايل هايي كه تعداد حروف نام اونها بيش از 8 حرف باشه، نامشون 8 حرفي نخواهد شد؟

در ضمن آيا از نظر شما اشكالي نداره كه لينك اين آموزشتون رو توي امضام گذاشتم؟

خيلي متشكرم
 

uu99

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 آپریل 2005
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
0
سلام
من با نورتون گاستی مه تحت داس اجرا میشه از درایو خودم بکاپ گرفتم . ولی نمیتونم این رو روی دی وی دی بصورتی رایت کنم که بوتیبل باشه .


یکی راهنمایی بفرماید
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام
36.gif


* Javad2000 عزيز:
. خواهش مي كنم! من هم از سوئتفاهم پيش آمده عذر مي خواهم. در مورد سوالي كه فرموديد. كه :

بالاخره رفتم و سي دي هاي King 2007 رو خريدم. روي Disk3 از Part2 هم نرم افزار NG10 بود هم NG8 و هم اين كه خود سي دي ، بوتيبل بود و مستقيم وارد محيط NG تحت داس ميشد. با NG تحت داس، بكاپ رو به راحتي گرفتم. سرعتش هم خوب بود. فقط حالا برام سوال شده كه با توجه به تحت Dos بودن برنامه پشتيبان گيري، آيا بعداً كه فايلها رو بازگرداني كنم فايل هايي كه تعداد حروف نام اونها بيش از 8 حرف باشه، نامشون 8 حرفي نخواهد شد؟

. نه مشكلي نخواهيد داشت و اسامي دراز ويندوزي در ورژن داسي هم پشتيباني مي شود. در مورد قرار دادن لينك اين تاپيك هم در امضاي شما، اين لطف شماست و خوشحال هم مي شوم. درواقع هدف از اين تاپيك كمك و ارتقاءمعلومات ديگران است. ممنون و اگر امري بود در خدمتيم.

* uu99 عزيز:
. خوشحالم كه من دريافت كننده اولين پست شما هستم. ورودتان به PT ( يعني PersianTools) را خوشامد مي گويم. اما در مورد سوالي كه فرموديد:

من با نورتون گاستی مه تحت داس اجرا میشه از درایو خودم بکاپ گرفتم . ولی نمیتونم این رو روی دی وی دی بصورتی رایت کنم که بوتیبل باشه ؟

. البته كه ميشود چنين كاري را كرد. براي اينكار احتياج به يك برنامه رايتر همانند Nero داريد و يا هر برنامه رايتري كه امكان ايجاد سي دي Bootable در آن باشد. اما در Nero بايد اين كارها را نماييد:


1) وارد Nero شده و از پنجره New Compilation گزينه CD-ROM (Boot) o يا DVD-ROM (Boot) o را انتخاب نماييد.
2) سپس از تب Boot و قسمت Advanced گزينه Enable Expert settings را تيك زده.
3) فلاپي بوت ايبل Ghost را در درون درايو قرار داده.
4) برروي دكمه New كليك كرده.
5) سپس فايل Image گرفته شده را برروي CD يا DVD انتقال داده و دكمه Burn را زده...

. بدين شكل CD يا DVD بوت ايبل خود را ساخته ايد. اگر بازم سوالي بود در خدمتم.

موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/12/12
209.gif
60.gif
 

mehdirm666

Registered User
تاریخ عضویت
9 فوریه 2006
نوشته‌ها
592
لایک‌ها
1
محل سکونت
یه جای خوب
دوست عزیز اینی که میگن ویدوز 4 دقیقه ای ، میشه با این ghost درستش کرد ؟

یعنی از ویندوز بک اپ بگیری و بریزیش توی یه سی دی و اگر خواستیم جایی ویندوز نصب کنیم از اون بک اپ خودمون استفاده کنیم !!!
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام mehdirm666
36.gif


. بله، منظور همينه. البته اگر روي CD يا DVD بريزيد بيش از 4 دقيقه طول مي كشد. (اگر برروي هارد بريزيد بر اساس سرعت سيستمتان بين 4 دقيقه تا بيشتر ... طول ميكشد) همچنين مي توانيد ويندوز + برنامه هاي مورد نظر و ... باشد. اما هرگز اين كار براي اين نيست كه ويندوز +برنامه هاي بكاپ گرفته شده از يك كامپيوتر را در بر روي كامپيوتر هاي ديگري Restore نماييد. اين كار كاملن اشتباه است!
265.gif
براي اطلاع بيشتر به راهنماي مو جود در پست اول و همچنين به پستها ي ديگران و پاسخهاي آنها دقت فرماييد، حتمن پاسخ اكثر سوالاتتان را خواهيد يافت. اما اگر بازم سوالي بود درخدمتم.

موفق باشید.

خداحافظ
IgImAx
85/12/16
209.gif
60.gif
 

richman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آگوست 2004
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
خب فکر می کنم دیگه حالا وقتشه که یک توضیخ مختصر هم راجع به ساختن دو درایو c و نحوه ی بک آپ گیری از اون بدی البته ضمن تشکر بسیار بابت توضیحات خیلی مفید شما
من از دو ویندوز xp ,vista استفاده می کنم
 
بالا