برگزیده های پرشین تولز

آیا زنان نسبت به مردان رانندگانی ضعیف تر هستند ؟

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
مقدمه :
با افزایش تعداد رانندگان خانم در زندگی امروز همچنان این سوال مطرحه که آیا زنان نسبت به مردان رانندگانی ضعیف تر هستند ؟ در یک کلام پاسخ بلی است. البته این بدان معنی نیست که همه ی زنان از همه ی مردان به اصطلاح دست فرمون ضعیف تری داشته باشند و بسیاری از خانم ها میتونند پا به پای خیلی از آقایون و حتی بهتر از بعضی آقایون رانندگی کنند پس اگه شما یک خانم هستید و این مطلب رو میخونید و رانندگیتون از بعضی مردهای دور و برتون بهتره فورا" جبهه گیری نکنید. خیلی از خانم ها از بسیاری آقایون قد بلند تر یا دارای فیزیک بدنی زمخت تر و خشن تر هستند ولی آیا میشه گفت که جنس زن نسبت به مرد عضلانی تر و بلند تر و دارای فیزیک بدنیه خشن تره؟ خیر. اینجا یک بحث کلی مطرحه. اگه 1 میلیون نفر انسان قد بلند دنیا رو به ترتیب قرار بدیم یا میانگین قدی از زنان و مردان بگیریم یا نگاهی کلی به اطرافمون بندازیم میبینیم که مردها بلندتر هستند و اینکه خانم هایی با قد 190 داریم و آقایونی با قد 150 این دید کلی رو تغییر نمیده. در مورد رانندگی هم همینطوره ؛ ممکنه خیلی از خانم ها رانندگان خوبی باشند و بسیاری اقایون رانندگان ضعیف ولی در کلیت و یا بررسی میانگین یا مشاهده برترین رانندگان دنیا کاملا مشخصه که برتری با مردهاست ( و البته این برتری نشانه ی برتری مرد بر زن نیست و الان فقط داریم در مورد توانایی و استعداد رانندگی با خودرو صحبت میکنیم و چه بسا در بسیاری موارد دیگه مثل قابلیت درک احساسات کودکان -که خیلی مهم تر از رانندگی هست - خانم ها برتری داشته باشند پس خواهش میکنم فمنیست ها دعوا راه نندازند.! ) قبل از شروع به گفتن دلایلم یک مثال بزنم که در بالاترین سطح از مسابقات رانندگی یعنی فرمول 1 خانم ها تقریبا" هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و ندارند. ضمن اینکه اگه کسی فکر میکنه این بدلیل محدود کردن جنس مونث و مردسالاری بوده باید بگم که در کشور مایکل شوماخر قهرمان افسانه ای چندین دوره فرمول 1 یک خانم صدر اعظم و همه کارست (خانم انگلا مرکل ) پس این فکر که تو آلمان یا کلا" اروپا مثل عربستانه و زنان از امکانات رانندگی کمتری برخوردار بودند و مردسالاری جلوی پیشرفت رانندگیشون رو گرفته کاملا غلطه.

اما دلایل :

1-علاقه ذاتی.
شاید به نظر خیلی ها دلیل این که پسر بچه ها از سنین کودکی به ماشین اسباب بازی علاقه دارند ( یا گیم های ماشینی ) و دختر بچه ها به عروسک ، تربیت پدر و مادر یا تقلید از پدر و مادر بوده که پسر بچه به تقلید از پدر که رانندگی میکنه و ماشین داره، اسباب بازی ماشین میخره و دختر بچه به تقلید از مادر که بچه داری میکنه عروسک رو میپسنده. اما این طرز فکر هر چند 100% غلط نیست اما کاملا" صحیح هم نیست. در خانواده خودم مادرم هر روز با خودروی شخصیمون به سر کار میرفت و بدلیل ساعت کاری کمترش نسبت به پدرم ، اون بود که من و خواهرم رو با ماشین به کلاس زبان و پارک و .. میبرد و پدرم بدلیل داشتن سرویس محل کار کمتر رانندگی میکرد مگر در مسافرت ها. پس اگه بحث تقلید از پدر و مادر بود خواهر من میبایست به ماشین و رانندگی علاقه مند میشد ( به تقلید از مادرم ) اما اصلا این اتفاق نیفتاد و تا 20 سالگی حتی نمیدونست کار کلاچ چیه.! در صورتیکه من از 6، 7 سالگیم به ماشین ها و طرز رانندگی و این که دنده ها چطور جابجا میشوند توجه میکردم و دوست داشتم جلو بشینم تا بتونم ببینم مادرم ( یا در سفر ها پدرم ) چطور رانندگی میکنه و برام خیلی جالب و خوشایند بود. در یک تحقیقی هم که صوت گرفته علاقه پسر بچه ها به وسایل مکانیکی و ماشین بیشتر از دختر بچه ها بوده و برعکس علاقه ی ذاتی زنانه از همون سنین کودکی دخترهارو به سمت عروسک بازی و حس مادرانه سوق میداده. جالب اینجاست که حتی توان نقاشی کشیدن از وسایل نقلیه و مکانیکی مثل دوچرخه در پسر بچه ها خیلی بهتر از دخترها بوده که نشان از دقت و علاقه بیشتر پسرها از همون سنین به این قبیل وسایل داره که خوب همین علاقه مندی میتونه باعث بروز استعداد و یادگیری بهتر بشه.

2-دید سه بعدی
دید سه بعدی در اقایون بهتر از خانم هاست. یعنی درک بهتری از قرار گیری جسم در فضای پیرامونی و حرکتش دارند . شاید بخاطر همین موضوعه که پارک دوبل یا حرکت از بین ماشین ها برای مردها راحت تر است چون میتوانند تجسم بهتری از ابعاد ماشین در فضای سه بعدی داشته باشند. این دید سه بعدی در برخی کارهای دیگه مثل بازی فوتبال هم کارایی داره و مردها بهتر میتونند موقعیت توپ در فضا و زاویه فرود و میزان بالا اودن پا برای کنترل اون و ... رو آنالیز کنند.

3- ریسک پذیری
کلا مردها ریسک پذیری بالاتری دارند و همه میدونیم که ترس در رانندگی یکی از عوامل بازدارندست. باز هم تاکید میکنم که این موارد به برتری مرد بر زن اشاره ای نداره و فقط از دیدگاه رانندگی و دست فرمان داریم بررسی میکنیم وگرنه همین ویژگی هایی که به ظاهر ضعف خانم هاست در بسیاری موقعیت ها باعث برتریشون میشه .

4- تمرکز
ساختار مغز مردها با زن ها متفاوته و از جهتی تخصص یافته تره . بخش های مختلف مغز مرد بصورت مجزا برای کارها تخصصی شدند و باعث میشه بتونند در کار تمرکز بالاتری داشته باشند .این امر در رانندگی بخصوص با سرعت بالا یا راندن جنگنده ها و یا گرفتن تصمیم هایی که باید فوری و در کسری از ثانیه انجام بشه به مرد کمک میکنه چون وقتی رو کاری تمرکز داره فقط به اون فکر میکنه و احساسات و سایر قسمت های مغز تقریبا" از کار میفتند و مزاحم تمرکز مرد نمیشوند. اما مغز خانم ها طوریه که تقریبا همه ی قسمت ها همزمان کار میکنند و بخش های مختلف مغز باهم در ارتباط دائمی قرار داره و این باعث میشه بتونند چند کار همزمان رو انجام بدند اما با تمرکز پایین تر. ( همین فعال بودن همزمان کل قسمت های مغز به زنان کمک کرده که علیرغم داشتند جسم خاکستری کمتر و مغز کوچکتر، کند ذهن تر از مردان نباشند ) .
شاید الان متوجه بشید که چرا خانم ها میتونند به راحتی در حالی که با بچشون صحبت میکنند و همزمان اس ام اس هم میدند رانندگی کنند ( با دست فرمانی تقریبا" مشابه وقتی که فقط رانندگی میکنند ) یا در منزل همزمان سریال مورد علاقشون رو نگاه کنند و آشپزی و در همون لحظه بچه داری کنند.!! اما مردها در هنگام اس ام اس دادن پشت فرمون به بدترین رانندگان جهان تبدیل میشند و در انجام کارهای همزمان در منزل ناموفق هستند و .. در صورتیکه وقتی بحث فقط رانندگی و یا فقط آشپزی و یا فقط دیدن یک فیلم مطرح باشه مردان بهتر از زنان میتونند انجامش بدند و درکش کنند چون روش تمرکز دارند ولی در هنگام همزمانی این کارها زنان برترند چون قابلیت انجام کارهای همزمان رو دارند ( هر چند با تمرکز پایین تر )
مثلا فکر کنید نمره ی رانندگی یک خانم 13 هست. وقتی همزمان اس ام اس میده میشه 11 و وقتی همزمان با اون 2 کار با بچش هم صحبت میکنه میشه 9..
اما مرد وقتی فقط رانندگی میکنه نمرش 18 هست ، اگه همزمان اس ام اس بده میشه 11 و اگه همزمان با بچش هم صحبت کنه میشه 8..
اعداد فقط مثال بود که بتونم منظورم رو برسونم و پایه علمی یا آزمایشی نداره.

5- حس جهت یابی
طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مردان بصورت ذاتی از حس جهت یابی بهتری برخوردار هستند که مطمئنا" در رانندگی و سردرگم نشدن موثره .

6- درصد عضلات ، بدن قویتر و قد بلند تر
البته این موارد در خودروهای امروزی کاربرد چندانی نداره چون به کمک سیستم های هیدرولیکی و برقی ادوات بسیار نرم و روان هستند و نیازی به قدرت بدنی زیاد ندارند و پدال ها و صندلی های قابل تنظیم هم تا حد زیادی مشکل کوتاهی قد خانم هارو برطرف کرده اما هنوز مقدار اندکی تاثیر گذاره. ( در خودروهای قدیمی تر یا اسپرت و یا رانندگی در شرایط سخت تاثیر بیشتری داره )


خوب این یک سری دلایل بود که ثابت میکرد به طور ذاتی مردان رانندگان بهتری هستند اما بعد از خواندن این مطلب 2 سوال در ذهن خواننده ایجاد میشه :

سوال اول- اگر زنان بطور ژنتیکی از استعداد رانندگی کمتری برخوردارند پس چرا در دو دهه اخیر اینقدر در این امر پیشرفت داشتند؟!

جواب در 3 نکته نهفته است :

1- دلیل اصلی در پیشرفت خانم ها نیست بلکه در پیشرفت خودرو هاست.! سنسور دنده عقب و دوربین عقب و سنسور جلو و آینه ی کمکی پارک کردن رو برای همه ساده کرده حتی اگه دید سه بعدی ضعیفی داشته باشید، سیستم هیدرولیکی رانندگی رو ساده کرده حتی اگه زور بازو نداشته باشید ، گیرباکس اتوماتیک رانندگی رو راحت کرده حتی اگه تمرکز بالایی نداشته باشید و سیستم های کنترل پایداری و ترمز ای بی اس و ... کار یک راننده ی حرفه ای رو شبیه سازی میکنند ....

2- حس رقابت با مردها.! متاسفانه در جوامع امروزی علیرغم صحبت هایی که در مورد برابری و فمنیسم و ... زده میشه بیش از هر زمانی مرد بودن یک برتری و زن بودن یک حقارت تلقی میشه بخاطر همین کارهای مهمی که زن ها استعداد انجامش رو بهتر از مرد دارند (مثل درک عواطف و احساسات کودکان و در نتیجه تربیت بهتر فرزندان و یا انجام همزمان کارهای منزل و مدیریت اون و ...) کارهایی پست جلوه داده میشه در صورتیکه هر کاری ولو خیلی پیش پا افتاده که مرد توش با استعداد باشه ( مثل پارک دوبل ) بسیار مهم و افتخار آمیز جلوه میکنه و در نتیجه زن ها سعی میکنند از مرد ها کم نیارند.! بخاطر همین حاضرند گاهی با ترس با سرعت رانندگی کنند گاهی (علیرغم میل باطنیشون که ناشی از ظرافت و حس مادری و علاقه بیشتر به امنیته ) ریسک کنند و یا به ظاهر خودشون رو علاقه مند به ماشین و رانندگی نشون بدند.! ( البته در مقدمه گفتم که راننده با استعداد و علاقه مند زن هم زیاد هست و منظورم با اون دسته نیست )


3- با مشغله بسیار زیاد که پیش اومده خانم های زیادی خواسته یا ناخواسته هر روز ساعت هایی رو رانندگی میکنند و به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است. تمرین و تکرار هم به اندازه ی استعداد مهمه . مثلا مردان در بدو تولد از عضلات بیشتری برخوردارند ولی اگه یک مرد بعد از تولد هرگز ورزش نکنه و یک خانم هر روز رو به تمرینات سخت بپردازه میتونه از اون مرد قویتر بشه هرچند شاید نتونه هرگز با قویترین مردان رقابت کنه ولی میتونه از خیلی از مردان پیشی بگیره. در مورد رانندگی هم همینطوره.

سوال دوم – اگر زنان رانندگان ضعیف تری هستند پس چرا آمار تصادفات منجر به مرگ در زنان کمتر از مردان است؟

این جمله رو در یک صفحه ی فمنیستی خوندم که نوشته بود زنان رانندگان بهتری هستند چون طبق آمار نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند.!
این صحبت مثل اینه که بگیم کارمندان نسبت به فوتبالیست ها آمادگی جسمانی بهتری دارند چون کارمندان کمتر از فوتبالیست ها مصدوم میشوند.!!!! یا بگیم بچه 8 ساله با معدل ابتدایی 20 از یک دانشجوی دکترا با معدل 16 باهوش تر و عالم تر است.!!!
اگه بگیم خانم ها رانندگانی قانون مند تر یا محتاط تر هستند شاید درست باشه هرچند همین قانون مندی بیش از حد گاهی باعث بروز خطر میشود . مثلا وقتی حق تقدم با خانم هاست اکثرا" بدون توجه به اطراف حرکت میکنند با این طرز فکر که حق تقدم با منه و طبق قانون حق با منه.!!
در کل این آمار هم ربطی به رانندگی بهتر خانم ها نداره چون :
1- اگه نگاهی به جاده های خارج از شهر بندازیم هنوز هم تعداد رانندگان مرد بسیار بیشتر از خانم ها هستند و مسلما" بیشتر تصادفات منجر به جرح و مرگ در جاده ها صورت میگیره و نه در ترافیک شهر ها با سرعت کم .
2- درصد زیادی از تصادفات منجر به مرگ مربوط به موتور سواران است که در کشور ما 100 % راکبین رو مرد ها تشکیل میدهند .
3- ریسک پذیری کمتر خانم ها در زندگی باعث میشه که کمتر خودشون رو در موقعیت خطر قرار بدهند. حالا هر نوع خطری. یکیش همین رانندگی با سرعت بالاست. ریسک پذیری همون طور که از اسمش مشخصه یعنی قرار گرفتن در موقعیتی که شانس موفقیت در اون 100 % نباشه . مردها بطور ذاتی ریسک پذیرتر هستند و در نتیجه با سرعت بالاتر حرکت میکنند و احتمال مرگ و میر در سرعت بالا بسیار بیشتره . ممکنه یک خانم در طول سال 10 بار تصادف کنه ولی حتی ماشینش هم آسیب جدی نبینه ( با سرعت پایین ) ولی یک آقا فقط یک بار تصادف کنه ( با سرعت بالا ) و منجر به حادثه بشه. پس خانم ها قانون مند تر هستند ولی این بدین معنی نیست که دست فرمان بهتری دارند.
4- یک جمله ی معروفی هست که میگوید شناگر های خیلی ماهر بیشتر از افرادی که زیاد شنا بلد نیستند غرق میشوند. دلیلش و ربطش به موضوع کاملا مشخصه.
5- خانم ها بدلیل ظرافتشون و این که معمولا مجبور نیستند حتما رانندگی کنند و معمولا" شغلشون رانندگی نیست و اینکه معمولا حاضر نیستند به هر قیمتی با هر خودرویی رانندگی کنند و بدلیل اطلاعات و توان فنی کمتر از ماشین های قدیمی و خراب فراری هستند معمولا با ماشین های مدرن تر و سالم رانندگی میکنند و اگه نگاهی به پیکان ها و یا ماشین های با عمر بالای 20 سال بندازید متوجه میشید که نسبت مردان به زنان در این خودروهای نا امن و قدیمی بسیار بیشتره و خود این هم میتونه به افزایش این آمار کمک کنه.

امیدوارم با نوشتن این مقاله کسی رو ناراحت نکرده باشم. از همه دوستان که وقت گذاشتند و پر چونگی من رو تحمل کردند متشکرم.
 

SHAMpex

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2013
نوشته‌ها
248
لایک‌ها
177
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
امیدوارم با نوشتن این مقاله کسی رو ناراحت نکرده باشم. از همه دوستان که وقت گذاشتند و پر چونگی من رو تحمل کردند متشکرم.

آورین .خوب مانور دادی رو موس کوپی پیس کردی تو همه سایت ها عین همین مطلب هست جز خط آخر:D
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
آورین .خوب مانور دادی رو موس کوپی پیس کردی تو همه سایت ها عین همین مطلب هست جز خط آخر:D

لطفا" یکی از اون همه سایت که این مطلب عینا" و فقط بدون جمله ی آخر توش هست رو به من و سایرین نشون بدید . البته اگه از روی این کپی نشده باشه چون من هفته ی قبل این مطلب رو با همین آی دی (amin_anzio) در فروم دیگه ای قرار دادم که یکی از مدیرانش به مطلبم اعتراض داشتند و بر داشتمش و الان اینجا قراردادم. اگه من اینجا تعداد پستم کمه دلیل بر این نمیشه که سنم هم کم باشه یا در فروم ها و سایت های دیگه ای فعال نبوده باشم.
ولی اگه منظور شما اینه که به نوع دیگه ای این مطالب وجود داره ( مثلا این که درصد عضلات مردان بیشتره یا دید سه بعدیشون بهتره در سایت یا مقاله ی دیگه ای اومده یا مستند هایی در این مورد هست ) من هم در مقاله اشاره کردم که طبق تحقیقاتی که صورت گرفته این مورد هست و اون مورد ثابت شده و ... و نگفتم خودم فهمیدم که دید سه بعدی مردان بهتره و کسی نمیدونسته.!! من فقط این موارد و ربطش به رانندگی و نتیجه گیریم رو نوشتم. شما فرق اکتشاف علمی و مقاله رو نمیدونید. برای نوشتن یک مقاله نیازی به کشف حقایق نیست. میشه از حقایقی که قبلا بقیه اثبات کردند استفاده و نتیجه گیری کرد. همونطور که برای ساخت یک خودرو نیازی نیست سازنده از اول چرخ رو اختراع کنه و بعد برق و باطری رو اختراع کنه و ... تا خودرو بسازه.!
ایده ی نوشتن این مطلب بعد از دیدن مستند پیکار دو جنس ( میتونید دانلود کنید و ببینید ) که در اون به تفاوت های ذاتی زن و مرد میپردازه و هیچ ربطی هم به خودرو و رانندگی نداره و بعد از اون خواندن چند مطلب علمی در مورد تفاوت های زنان و مردان به ذهنم رسید و با توجه به اینکه سالهاست در یک فروم تخصصی خودرو که فکر نمیکنم بشه اینجا نام برد، عضو هستم و بحث هایی در این زمینه داشتیم تصمیم به نوشتن دلایل گرفتم تا پاسخ یک سری سوالات داده بشه.
فکر نمیکنم خیلی هم نوشته ی خاص یا حرفه ای باشه که شما من رو به کپی کردنش متهم میکنید.
لطفا" یا منبعی که میفرمایید مطلب از روش کپی شده قرار بدید یا بدلیل اینکه به من اتهام دروغگو بودن زدید عذر خواهی کنید.
 
Last edited:

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
ممنون از نویسنده این مطلب
این اولین باری بود که یه مقاله رو تا انتها خوندم :D

خواهش میکنم دوست من. متشکر از لطف شما.
هدف من از نوشتن این مطلب خراب کردن خانم ها یا توهین به جنس مونث نبود. حتی بارها اشاره کردم که استثنا هم زیاد هست و اینکه در بعضی موارد که از رانندگی مهم تر هم هستند زنان از استعداد ذاتی و ژننتیکی بهتری برخوردارند.
هدفم این بود که به خودمون بگم وقتی یک خانم دست فرمان ضعیفی داره مسخرش نکنیم چون دلایل ژنتیکی هم پشت قضیه هست. و اون خانم هم حس بدی بهش دست نده و بدونه که این دلایل ذاتی هم وجود داشته. همونطور که ما مردها بدلایل ذاتی استعداد خیلی کارها رو نداریم اما با اعتماد به نفس خوب و تکیه بر نقاط قوتمون از اون ضعف ها احساس بدی پیدا نمیکنیم .
 
Last edited:

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,500
لایک‌ها
2,869
هر وقت زنان تونستن پارک دوبل رو به درستی انجام بدن اونموقع میشه رو این سوال فکر کرد
در حال حاضر جواب همیشه مثبت هست !
بله ضعیفترن
 

Kelaidin

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
7
اصلا شك نكنين تو اين موضوع!
 

mmf66

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2011
نوشته‌ها
1,215
لایک‌ها
417
محل سکونت
مشهد
تقریبا تو همه کارها مردها بهترن
اگه 1 میلیون کار تو دنیا باشه شاید 10 تاش رو زنها بهتر انجام بدن
دروغگویی
غیبت
حسادت
پر حرفی
مال حروم خوری
و ...
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
بیشتر زنها توی رانندگی دستپاچه و دچار ترس استرس هستن ، آدم میترسه از کنارشون سبقت بگیره!
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
تقریبا تو همه کارها مردها بهترن
اگه 1 میلیون کار تو دنیا باشه شاید 10 تاش رو زنها بهتر انجام بدن
دروغگویی
غیبت
حسادت
پر حرفی
مال حروم خوری
و ...

البته به این شدت که شما میفرمائید هم نیست دوست من. اینجوری که شما نوشتید این تاپیک میشه دعوای بین خانم ها و آقایون و از هدف اصلیش باز میمونه. واقعیت اینه که این دو جنس مکمل هم هستند و با اینکه تفاوت های بسیار زیادی وجود داره نمیشه به برتری یکی رای داد. خانم ها در خیلی امور مثل درک احساسات از روی ظاهر فرد ( بخصوص کودکان ) یا انجام کارهای همزمان ( البته به شرطی که تمرکز خیلی بالا نخواهد - مثل امور همزمان منزل یا برخی مشاغل ) ، استفاده از مهارت های کلامی و صحبت کردن ، مقاومت در برابر برخی بیماری های ژنتیکی و طول عمر بیشتر و ... معمولا" از مردان برتر هستند و در عوض مردان هم در خیلی موارد که چند نمونش در بالا ذکر شد برتری دارند.
ضمنا" این تفاوت ها ژنتیکی و هورمونیه و میتونه توسط عوامل محیطی تا حد زیادی دست خوش تغییر بشه.

جدای از کشش های هورمونی بین دو جنس همین تفاوت هاست که انسان رو به جنس مخالف علاقه مند میکنه . آیا مردی هست که از زنی با ویژگی های مردانه خوشش بیاد؟ یا زنی هست که از مردان زن صفت خوشش بیاد؟ نه این که نباشند ولی درصدشون خیلی کمه. پس همین تفاوت هاست که علیرغم ایجاد مشکلات باعث احساس نیاز و علاقه متقابل میشه.

تشکر از اینکه در این مبحث شرکت میکنید.
 

roteal2007

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
989
لایک‌ها
804
سگ در سگ
 

Ali-Ahmari

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2012
نوشته‌ها
3,284
لایک‌ها
4,881
عاقایون زیاد بود نخوندم .خلاصه ضعیفند درسته؟
 
  • Like
Reactions: M1V

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
عاقایون زیاد بود نخوندم .خلاصه ضعیفند درسته؟

بله دوست من . بطور خلاصه رانندگی برای زنان بدلیل یک سری تفاوت های ژنتیکی کار سخت تریه ( نسبت به مردان ) .

تو این مقاله به همین تفاوت های ذاتی اشاره شده و این که چرا در این مورد خاص ( رانندگی ) معمولا مردان با استعداد تر و موفق تر ظاهر میشوند. ( بخصوص در رده های بالا و مسابقات اتومبیل رانی )
 

senator@

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2010
نوشته‌ها
6,424
لایک‌ها
1,662

mmf66

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2011
نوشته‌ها
1,215
لایک‌ها
417
محل سکونت
مشهد
البته به این شدت که شما میفرمائید هم نیست دوست من. اینجوری که شما نوشتید این تاپیک میشه دعوای بین خانم ها و آقایون و از هدف اصلیش باز میمونه. واقعیت اینه که این دو جنس مکمل هم هستند و با اینکه تفاوت های بسیار زیادی وجود داره نمیشه به برتری یکی رای داد. خانم ها در خیلی امور مثل درک احساسات از روی ظاهر فرد ( بخصوص کودکان ) یا انجام کارهای همزمان ( البته به شرطی که تمرکز خیلی بالا نخواهد - مثل امور همزمان منزل یا برخی مشاغل ) ، استفاده از مهارت های کلامی و صحبت کردن ، مقاومت در برابر برخی بیماری های ژنتیکی و طول عمر بیشتر و ... معمولا" از مردان برتر هستند و در عوض مردان هم در خیلی موارد که چند نمونش در بالا ذکر شد برتری دارند.
ضمنا" این تفاوت ها ژنتیکی و هورمونیه و میتونه توسط عوامل محیطی تا حد زیادی دست خوش تغییر بشه.

جدای از کشش های هورمونی بین دو جنس همین تفاوت هاست که انسان رو به جنس مخالف علاقه مند میکنه . آیا مردی هست که از زنی با ویژگی های مردانه خوشش بیاد؟ یا زنی هست که از مردان زن صفت خوشش بیاد؟ نه این که نباشند ولی درصدشون خیلی کمه. پس همین تفاوت هاست که علیرغم ایجاد مشکلات باعث احساس نیاز و علاقه متقابل میشه.

تشکر از اینکه در این مبحث شرکت میکنید.
منم همین رو گفتم دوست عزیز مردها ژنتیکی (خدادادی) قویترند
قبول دارم تو بعضی کارها زنها بهترند شاید یک درصد کارها
ولی من نگفتم که با زنها دعوا دارم یا بدم میاد مشکل اینجاست که اونها همین جوری آفریده شدن خلقت و آفرینش این کار رو کرده و زنها نباید از این واقعیت ناراحت بشند (burn this way)
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
نگاه و تفکر جامعه ی ایرانی کاملا مردانه است و بدبختانه عرف، سنت، قانون و فرهنگ همه و همه در جهت تقویت این نوع نگاه و تفکرند. مطلب شما و نتیجه گیری هاتون جای نقد و بررسی داره اما از سمت دیگه، به این سوتفاهم های جنسیتی در جامعه ی بی ظرفیت ِ مردانه ی ما دامن می زنه ...
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,468
لایک‌ها
31,829
محل سکونت
Sin City
نگاه و تفکر جامعه ی ایرانی کاملا مردانه است و بدبختانه عرف، سنت، قانون و فرهنگ همه و همه در جهت تقویت این نوع نگاه و تفکرند. مطلب شما و نتیجه گیری هاتون جای نقد و بررسی داره اما از سمت دیگه، به این سوتفاهم های جنسیتی در جامعه ی بی ظرفیت ِ مردانه ی ما دامن می زنه ...

دوست عزیز اصلا هم نتیجه گیری جای نقد و بررسی نداره چیزی که واضحه اینه که رانندگی مردها خیلی بهتر از زنها میباشد چه در ایران چه در امریکا چه در بورکینافاسو در این شکی نیست واین مسئله کاملا به ساختار مغزیه این دو جنسیت برمیگرده
و اینکه نگاه تمامه جوامع به زنها تقریبا یکیه حالا با یه مقدار تفاوت اندک
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
دوست عزیز اصلا هم نتیجه گیری جای نقد و بررسی نداره چیزی که واضحه اینه که رانندگی مردها خیلی بهتر از زنها میباشد چه در ایران چه در امریکا چه در بورکینافاسو در این شکی نیست واین مسئله کاملا به ساختار مغزیه این دو جنسیت برمیگرده
و اینکه نگاه تمامه جوامع به زنها تقریبا یکیه حالا با یه مقدار تفاوت اندک

دوست عزیز داریم بحث علمی انجام می دیم. چطور می تونید انقدر قطعی بفرمایید که جای نقد و بررسی وجود نداره؟ از روی احساسات؟!

اصولا تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف به روش "علمی" پیچیدگی های زیادی داره. اونهم مسائلی مثل هوش، توانایی ها، علاقمندی ها و شخصیت و غیره.
من قصد نداشتم کلیت مطالب آقای امین رو زیرسوال ببرم اما می شه درباره نتایج حرف زد و جنبه های مختلفی رو درنظر گرفت.
یکی دو تا مثال ذکر می کنم.

ایشون فرمودند: " قبل از شروع به گفتن دلایلم یک مثال بزنم که در بالاترین سطح از مسابقات رانندگی یعنی فرمول 1 خانم ها تقریبا" هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و ندارند. ضمن اینکه اگه کسی فکر میکنه این بدلیل محدود کردن جنس مونث و مردسالاری بوده باید بگم که در کشور مایکل شوماخر قهرمان افسانه ای چندین دوره فرمول 1 یک خانم صدر اعظم و همه کارست (خانم انگلا مرکل ) پس این فکر که تو آلمان یا کلا" اروپا مثل عربستانه و زنان از امکانات رانندگی کمتری برخوردار بودند و مردسالاری جلوی پیشرفت رانندگیشون رو گرفته کاملا غلطه."

آیا تعداد زنها و مردهایی که در مسابقات فرمول 1 شرکت می کنند -یا کرده اند- برابر هست؟ یا به دلیل علاقه کمتر زنها برای رانندگی آنهم در سطح مسابقات فرمول 1، عمده شرکت کننده ها مرد بوده اند؟ زمانی که مردهای بیشتری در یک رشته حضور دارند و شرایط هم برای انها مهیاست، موفقیت و پیشرفت های بیشتر بدست می آورند. این موضوع در بسیاری از زمینه ها و رشته های دیگه هم صادق است.

یا درجای دیگه در توضیح دلایل پیشرفت زنها در رانندگی فرمودند :"حس رقابت با مردها ! متاسفانه در جوامع امروزی علیرغم صحبت هایی که در مورد برابری و فمنیسم و ... زده میشه بیش از هر زمانی مرد بودن یک برتری و زن بودن یک حقارت تلقی میشه. بخاطر همین کارهای مهمی که زن ها استعداد انجامش رو بهتر از مرد دارند (مثل درک عواطف و احساسات کودکان و در نتیجه تربیت بهتر فرزندان و یا انجام همزمان کارهای منزل و مدیریت اون و ...)"

اما این حس رقابت ریشه اش کجاست؟ چرا حتی در جوامع امروز، زن بودن بی ارزش تلقی میشه و مرد بودن و ارزش های مردانه یکجور برتری محسوب می شوند؟ یک پاسخ این هست که در طی قرن های متمادی قدرت در اختیار مردها بوده و اونها دنیا رو طوری تعریف کردن - و می کنند - که برای جنس مرد خوشایند باشه. اما چرا تقریبا در همه جای دنیا مردسالاری بوده؟ مثلا یک پاسخ "ادیان" هستند که عموما حقوق و قوانین رو به نفع مردها تنظیم کرده اند. اینکه ما دوست داریم اینطور نتیجه بگیریم که زنها در نهایت استعداد بیشتری برای "مدیرت منزل و تربیت بچه ها" دارند و مرد ها در کارهای بیرون - که مثلا می تونه شامل رانندگی هم بشه - آماده تر و مستعدترند نتیجه اتفاقی هست که در تمدن های اولیه پیش آمد و زنها به خانه ها رفتند و مردها وظیفه انجام کارهای فیزیکی بیرون از خانه بر عهده گرفتند. با این ترتیب و با گذر زمان، تمامی مشاغل و مناصب و امکانات نصیب مردها شد: وزیر و وکیل و حاکم و عالم و شاعر و پیامبر همگی مرد بودند و ... در نهایت مردها سهم بیشتری در ایجاد جوامع و برقراری قوانین و ارزشها و غیره پیدا کردند و زنها منفعل و مطیع باقی ماندند...
 
Last edited:
بالا