برگزیده های پرشین تولز

آیا زنان نسبت به مردان رانندگانی ضعیف تر هستند ؟

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
فکر کنم در کل کمی ضعیفترند زنها
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
دوست عزیز داریم بحث علمی انجام می دیم. چطور می تونید انقدر قطعی بفرمایید که جای نقد و بررسی وجود نداره؟ از روی احساسات؟!

اصولا تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف به روش "علمی" پیچیدگی های زیادی داره. اونهم مسائلی مثل هوش، توانایی ها، علاقمندی ها و شخصیت و غیره.
من قصد نداشتم کلیت مطالب آقای امین رو زیرسوال ببرم اما می شه درباره نتایج حرف زد و جنبه های مختلفی رو درنظر گرفت.
یکی دو تا مثال ذکر می کنم.

ایشون فرمودند: " قبل از شروع به گفتن دلایلم یک مثال بزنم که در بالاترین سطح از مسابقات رانندگی یعنی فرمول 1 خانم ها تقریبا" هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و ندارند. ضمن اینکه اگه کسی فکر میکنه این بدلیل محدود کردن جنس مونث و مردسالاری بوده باید بگم که در کشور مایکل شوماخر قهرمان افسانه ای چندین دوره فرمول 1 یک خانم صدر اعظم و همه کارست (خانم انگلا مرکل ) پس این فکر که تو آلمان یا کلا" اروپا مثل عربستانه و زنان از امکانات رانندگی کمتری برخوردار بودند و مردسالاری جلوی پیشرفت رانندگیشون رو گرفته کاملا غلطه."

آیا تعداد زنها و مردهایی که در مسابقات فرمول 1 شرکت می کنند -یا کرده اند- برابر هست؟ یا به دلیل علاقه کمتر زنها برای رانندگی آنهم در سطح مسابقات فرمول 1، عمده شرکت کننده ها مرد بوده اند؟ زمانی که مردهای بیشتری در یک رشته حضور دارند و شرایط هم برای انها مهیاست، موفقیت و پیشرفت های بیشتر بدست می آورند. این موضوع در بسیاری از زمینه ها و رشته های دیگه هم صادق است.

یا درجای دیگه در توضیح دلایل پیشرفت زنها در رانندگی فرمودند :"حس رقابت با مردها ! متاسفانه در جوامع امروزی علیرغم صحبت هایی که در مورد برابری و فمنیسم و ... زده میشه بیش از هر زمانی مرد بودن یک برتری و زن بودن یک حقارت تلقی میشه. بخاطر همین کارهای مهمی که زن ها استعداد انجامش رو بهتر از مرد دارند (مثل درک عواطف و احساسات کودکان و در نتیجه تربیت بهتر فرزندان و یا انجام همزمان کارهای منزل و مدیریت اون و ...)"

اما این حس رقابت ریشه اش کجاست؟ چرا حتی در جوامع امروز، زن بودن بی ارزش تلقی میشه و مرد بودن و ارزش های مردانه یکجور برتری محسوب می شوند؟ یک پاسخ این هست که در طی قرن های متمادی قدرت در اختیار مردها بوده و اونها دنیا رو طوری تعریف کردن - و می کنند - که برای جنس مرد خوشایند باشه. اما چرا تقریبا در همه جای دنیا مردسالاری بوده؟ مثلا یک پاسخ "ادیان" هستند که عموما حقوق و قوانین رو به نفع مردها تنظیم کرده اند. اینکه ما دوست داریم اینطور نتیجه بگیریم که زنها در نهایت استعداد بیشتری برای "مدیرت منزل و تربیت بچه ها" دارند و مرد ها در کارهای بیرون - که مثلا می تونه شامل رانندگی هم بشه - آماده تر و مستعدترند نتیجه اتفاقی هست که در تمدن های اولیه پیش آمد و زنها به خانه ها رفتند و مردها وظیفه انجام کارهای فیزیکی بیرون از خانه بر عهده گرفتند. با این ترتیب و با گذر زمان، تمامی مشاغل و مناصب و امکانات نصیب مردها شد: وزیر و وکیل و حاکم و عالم و شاعر و پیامبر همگی مرد بودند و ... در نهایت مردها سهم بیشتری در ایجاد جوامع و برقراری قوانین و ارزشها و غیره پیدا کردند و زنها منفعل و مطیع باقی ماندند...

سلام آبتین جان

متشکر از نظرت. به نظر من هم هر مقاله ای قابل نقد و بررسی هست حتی اگه یک دانشمند اون رو نوشته باشه چه برسه به من که یک آدم معمولی هستم.! ممنون از شما که در این مبحث شرکت میکنید.

اما دوست من اگه وقت کرده باشید مقاله رو کامل و با دقت بخوانید من بارها تاکید کردم که ویژگی های ژنتیکی عامل دست فرمون ضعیف تر اکثریت خانم هاست و خوب این یعنی نباید خانم هارو به خاطر رانندگی ضعیفشون مسخره کرد چون دلایل ژنتیکی پشت قضیه بوده. همونطور که کسی حق نداره مرد رو بدلیل عدم توان حاملگی مسخره کنه.! یا اینکه مردها بیشتر از زن ها کچل میشوند یا این که معمولا عمر کوتاه تری دارند و .. اما کسی حق نداره کاستی هایی که عوامل ژنتیکی دارند به باد انتقاد بگیره . ضمن اینکه بارها به استثناها هم اشاره کردم.

همچنین من در مقاله تاکید کردم که استعداد ذاتی رانندگی در زندگی بشر خیلی هم مورد مهمی نیست و اصلا نشان از برتری مرد به زن نداره. تو خیلی موارد دیگه و بعضا" مهم تر ( مثال زدم تربیت و فهم کودکان ) خانم ها با استعداد تر هستند.

در مورد برتری زنان در اموری که نیاز به انجام چند کار همزمان اما با تمرکز پایین داره مثل بعضی مشاغل و مهم ترین مثالش کار های چند وجهی منزل تحقیقاتی صورت گرفته که مرد ها در اون امور تقریبا" نصف زن ها کارایی دارند و بسیار بی استعداد هستند.!! پیشنهاد میکنم حتما مستند پیکار دو جنس رو ببینید چون در اونجا کاملا علمی و تحقیقاتی مسئله بیان میشه و اصلا هم کاری به دین یا سنت نداره. خوب چرا مردی که در کار منزل بی استعداده و زنی که در رانندگی بی استعداده جاشون عوض بشه؟ یا پا به پای هم مسافر کشی و کار منزل کنند؟ آیا این فشار به هر دو جنس نیست؟ صحبت من سر اینه که زن زنانگی کنه و مرد مردانگی. این ربطی به مطیع بودن زن یا کار خونه کردن نداره. میتونه شغل هایی انتخاب کنه که با ظرافتش و زنانگیش همخونی داشته باشه و اگه شغل های سیاسی و رانندگی با ظرافت و احساسات زن همخوانی نداره یا ذات مادرانه اون رو پیش بچه هاش در خانه نگه میداره دلیل بر مردسالاری نیست و دلیل بر ضعف زن هم نیست.! در مورد اهمیت دادن به کودکان و حس مادرانه ( که این هم باعث ماندن زن در خانه میشه ) مربوط به ذات زن هست و هیچ ربطی به دین یا سنت نداره. ( مثال عروسک بازی که در مقاله زدم ) تو همون مستند پیکار دو جنس دختر بچه های بسیار خردسالی رو تحت آزمایش قرار میدند و بهشون یک عروسک میدند ولی عروسک طوریه که بلافاصله بعد از این که دختر اون رو بقل میکنه دستش کنده میشه. دخترهای خردسال همگی به این قضیه واکنش شدیدی نشون دادند و نگران میشدند و سعی در ترمیم دست اون عروسک داشتند. ( سن دخترها کمتر از اونی بود که درکی از دین یا سنت یا یچه داری داشته باشند ). بعد همین آزمایش با پسرهای خردسال انجام گرفت و مشاهده شده که پسران نسبت به این موضوع بسیار بی توجه و خونسرد بودند و به نوعی ثابت میشه که این حس مادرانه در ذات زن بوده و در مرد کمرنگ تر نهاده شده و از همون سنین کودکی تفاوت هاش قابل مشاهده است. ( نه این که زن رو به زور به بچه داری مجبور کرده باشند) اما در تحقیق نقاشی کشیدن از وسایل مکانیکی مثل دوچرخه پسران برتر بودند. این کودکان اینقدر خردسال بودند که میشد فهمید عوامل محیطی کمتر از عوامل ژنتیکی روشون تاثیر داشته . حالا ما بخوایم به نام برابر خواهی جنسی مرد رو به بچه داری و زن رو به کار در معدن وادار کنیم نتیجه میشه کاهش شانس موفقیت در هر دو بخش.!

در مورد تعداد کمتر شرکت کننده زن در مسابقات فرمول 1 باز هم برمیگردیم به اصل بحث . خوب چرا زنان کمتری در این مسابقات شرکت میکنند؟ در آلمان که امکانات زن و مرد برابره. من هم از 6 دلیلی که آوردم اولیش علاقه ی ذاتی بود که خودتون میفرمائید به همین دلیل شرکت نمیکنند.!! یکی دیگش توان بدنی کمتر بود که در اون فشار جی بالا در پیچ های فرمول 1 مردها موفق ترند. یکی دیگه تمرکز. من هم نگفتم خدای نکرده زنان از مردها عقب افتاده تر هستند که در مسابقات فرمول 1 قهرمان نمیشوند بلکه منظور همینه که چرا ؟ و چه دلایل ژنتیکی وجود داره. اگه استعداد و علاقه داشتند و موفق میشدند مطمئن باشید تعداد شرکت کنندگانشون هم زیاد میشد .

اما این که در دیدگاه خیلی از مردم به اشتباه مرد بودن یک برتری و زن بودن یک حقارت تلقی میشه بیشتر به اعتماد به نفس مردان برمیگرده و عدم اعتماد به نفس در زنان . مثلا وقتی به یک مرد بگی عرضه ی ساکت کردن یک بچه رو نداری با خنده میگه : آره والا . ولی اگه به یک زن بگید نمیتونید خوب رانندگی کنی فوقالعاده ناراحت میشه و احساس شرم میکنه.! نمیدونم تونستم تو این مثال منظورم رو بگم یا نه. مردها ضعف هاشون رو میپذیرند و با تکیه بر نقاط قوت اعتماد به نفس میگیرند ولی زنان سعی میکنند ادای مردهارو در بیارند و بدلیل استعداد کمتر ( در کارهای مردانه ) شکست میخورند و حس حقارت میکنند در مثال بالا اگر به یک زن بگید راننده ی خوبی نیستی میتونه با تکیه بر برتری هاش جواب اون مرد رو بده و اون مرد رو شرمنده کنه نه اینکه سعی کنه ثابت کنه زنان راننده های بهتری هستند و بعد به احتمال زیاد شکست بخوره و سرخورده بشه.

اما در مورد مردانه بودن ایران یا سیستم مردسالاری اگه فرصت کنم در مبحثی جداگانه میخوام به این قضیه بپردازیم که در ایران ( حداقل تهران که من زندگی میکنم ) آیا مردسالاری رواج داره یا زنسالاری؟ سعی میکنم خلاصه بگم که دلیل اصلی نارضایتی برخی زنان ایرانی عدم اعتماد به نفس و گاهی اوقات شیطنت و مظلوم نمایی برای گرفتن امتیازه چون در بسیاری موارد حق و حقوق زنان به مردان برتری داده شده ولی مردان اعتراضی نمیکنند. . مثلا فکر میکنید اگه کلیه شرایط زن و مرد با هم عوض شه زنان اعتراضی نخواهند کرد؟ همین خانم هایی که میگند در این کشور مردسالاری هست حاضرند شرایطشون رو مو به مو با یک مرد عوض کنند و در اون صورت اعتراض نخواهند کرد که چرا فقط ما به سربازی میریم و چرا وظیفه تامین هزینه زندگی فقط با ماست و .. ؟ ( همونطور که الان اعتراض میکنند که چرا وظیفه کار منزل با ماست ) .

یک دختر ( از خانواده ی متوسط و شرایط مساوی با پسری که مثال خواهم زد ) از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش تو ایران چه کار میکنه؟ کنکور میده ، اگه رشتش رو دوست نداشت یک بار دیگه کنکور میده و باز هم یک بار دیگه.! بعد که درس تموم شد اگه دوست داشت کار میکنه و پولش رو میتونه برای خرید لوازم لوکس یا تفریح هزینه کنه بعد اگه دوست داشت فوق لیسانس بگیره و بعد باز هم شغلی انتخاب کنه البته نه از روی اجبار ...

ولی یک پسر از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش 4 سالش رو در دانشگاه و اولین رشته ای که قبول شد چه خوشش بیاد چه بدش بیاد میگذرونه ( از ترس سربازی و از ترس اینکه نتونه با دیپلم ازدواج کنه چون خانم ها همه لیسانس به بالا شدند و حاضر نیستند با پایین تر از خودشون ازدواج کنند ) بعد از اون باید 2 سال رو مجانی بره سربازی و به زنان و مردان جامعه خدمت رایگان کنه و از زندگی شخصیش عقب بیفته ( 2 سالی که یک خانم توش میتونه فوق لیسانس بگیره یا کار کنه یا ... ) و بعد ازاون فقط 4 سال فرصت داره که با کار در 3 شیفت پس اندازی بالای 200 میلیون داشته باشه تا بتونه یک خونه ی متوسط رهن کنه و یک ماشین متوسط بخره و یک عروسی متوسط بگیره و سرویس طلای متوسط برای خانم بخره و یک سری از جهیزیه که به گردنش افتاده بخره و ... ( به شرطی که درامدش با تورم افزایش پیدا کنه و خانم هم مهریه عندالمطالبش رو نخواد.!! )

حالا به نظرتون این که پسر میتونه بدون روسری تردد کنه خیلی مردسالاریه؟!!! البته من منکر این نمیشم که در خیلی جاها حقوق زنان پایمال میشه و مورد سو استفاده های جنسی یا خرید و فروش و .. قرار میگیرند و این موارد از دید من و هر انسان دیگه ای محکومه. اما نمیشه گفت حداقل در تهرانی که من زندگی میکنم مردسالاری وجود داره ( حداقل در اکثر منازل ). خیلی امتیازات بدلیل ظرافت ها و تفاوت های ژنتیکی به زنان داده شده. اما خانم های ایرانی مثل یک زن مدرن حق تحصیل و حق کار و حق طلاق و .. میخواهند و در همین حال مثل یک زن سنتی مهریه و نفقه و منزل و ... هم میخواهند که این یعنی هر چه از مدرنیته به نفع زن بوده و هر چه در سنت به نفع زن بوده با هم جمع بشه که همچین چیزی ممکن نیست. هر وقت زن ایرانی از مهریه گذشت میتونه حق طلاق داشته باشه هر وقت از نفقه گذشت حق کار داره ( با هم و در کنار هم مخارج زندگی رو بدهند + تقسیم کار منزل ) و ..

منظور اینه که مردها در یک سری امور قویترند و زنان در یک سری امور دیگر و این دو مکمل هم هستند . اگه بخوایم این رو قبول کنیم مرد باید در اجتماع یک سری محدودیت داشته باشه و یک سری مزایا و زن هم همینطور ( محدودیت + مزایا ) . اما اگر بخواهیم منکر تفاوت های زن و مرد بشیم باید محدودیت های مردها هم برداشته بشه و برای خانم ها هم امتیازاتی مثل واگن جدا داشتن ، سربازی نرفتن ، مهریه و نفقه گرفتن و ... حذف بشه و در عوض امتیازات و آزادی های مردان به زن هم داده بشه که نظر خودم اینه که به دلیل تفاوت های ذاتی مورد اول بهتره و به نفع دو جنس .

مخلص دوستان.
 
Last edited:

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
سلام آبتین جان

متشکر از نظرت. به نظر من هم هر مقاله ای قابل نقد و بررسی هست حتی اگه یک دانشمند اون رو نوشته باشه چه برسه به من که یک آدم معمولی هستم.! ممنون از شما که در این مبحث شرکت میکنید.

اما دوست من اگه وقت کرده باشید مقاله رو کامل و با دقت بخوانید من بارها تاکید کردم که ویژگی های ژنتیکی عامل دست فرمون ضعیف تر اکثریت خانم هاست و خوب این یعنی نباید خانم هارو به خاطر رانندگی ضعیفشون مسخره کرد چون دلایل ژنتیکی پشت قضیه بوده. همونطور که کسی حق نداره مرد رو بدلیل عدم توان حاملگی مسخره کنه.! یا اینکه مردها بیشتر از زن ها کچل میشوند یا این که معمولا عمر کوتاه تری دارند و .. اما کسی حق نداره کاستی هایی که عوامل ژنتیکی دارند به باد انتقاد بگیره . ضمن اینکه بارها به استثناها هم اشاره کردم.

همچنین من در مقاله تاکید کردم که استعداد ذاتی رانندگی در زندگی بشر خیلی هم مورد مهمی نیست و اصلا نشان از برتری مرد به زن نداره. تو خیلی موارد دیگه و بعضا" مهم تر ( مثال زدم تربیت و فهم کودکان ) خانم ها با استعداد تر هستند.

در مورد برتری زنان در اموری که نیاز به انجام چند کار همزمان اما با تمرکز پایین داره مثل بعضی مشاغل و مهم ترین مثالش کار های چند وجهی منزل تحقیقاتی صورت گرفته که مرد ها در اون امور تقریبا" نصف زن ها کارایی دارند و بسیار بی استعداد هستند.!! پیشنهاد میکنم حتما مستند پیکار دو جنس رو ببینید چون در اونجا کاملا علمی و تحقیقاتی مسئله بیان میشه و اصلا هم کاری به دین یا سنت نداره. خوب چرا مردی که در کار منزل بی استعداده و زنی که در رانندگی بی استعداده جاشون عوض بشه؟ یا پا به پای هم مسافر کشی و کار منزل کنند؟ آیا این فشار به هر دو جنس نیست؟ صحبت من سر اینه که زن زنانگی کنه و مرد مردانگی. این ربطی به مطیع بودن زن یا کار خونه کردن نداره. میتونه شغل هایی انتخاب کنه که با ظرافتش و زنانگیش همخونی داشته باشه و اگه شغل های سیاسی و رانندگی با ظرافت و احساسات زن همخوانی نداره یا ذات مادرانه اون رو پیش بچه هاش در خانه نگه میداره دلیل بر مردسالاری نیست و دلیل بر ضعف زن هم نیست.! در مورد اهمیت دادن به کودکان و حس مادرانه ( که این هم باعث ماندن زن در خانه میشه ) مربوط به ذات زن هست و هیچ ربطی به دین یا سنت نداره. ( مثال عروسک بازی که در مقاله زدم ) تو همون مستند پیکار دو جنس دختر بچه های بسیار خردسالی رو تحت آزمایش قرار میدند و بهشون یک عروسک میدند ولی عروسک طوریه که بلافاصله بعد از این که دختر اون رو بقل میکنه دستش کنده میشه. دخترهای خردسال همگی به این قضیه واکنش شدیدی نشون دادند و نگران میشدند و سعی در ترمیم دست اون عروسک داشتند. ( سن دخترها کمتر از اونی بود که درکی از دین یا سنت یا یچه داری داشته باشند ). بعد همین آزمایش با پسرهای خردسال انجام گرفت و مشاهده شده که پسران نسبت به این موضوع بسیار بی توجه و خونسرد بودند و به نوعی ثابت میشه که این حس مادرانه در ذات زن بوده و در مرد کمرنگ تر نهاده شده و از همون سنین کودکی تفاوت هاش قابل مشاهده است. ( نه این که زن رو به زور به بچه داری مجبور کرده باشند) اما در تحقیق نقاشی کشیدن از وسایل مکانیکی مثل دوچرخه پسران برتر بودند. این کودکان اینقدر خردسال بودند که میشد فهمید عوامل محیطی کمتر از عوامل ژنتیکی روشون تاثیر داشته . حالا ما بخوایم به نام برابر خواهی جنسی مرد رو به بچه داری و زن رو به کار در معدن وادار کنیم نتیجه میشه کاهش شانس موفقیت در هر دو بخش.!

در مورد تعداد کمتر شرکت کننده زن در مسابقات فرمول 1 باز هم برمیگردیم به اصل بحث . خوب چرا زنان کمتری در این مسابقات شرکت میکنند؟ در آلمان که امکانات زن و مرد برابره. من هم از 6 دلیلی که آوردم اولیش علاقه ی ذاتی بود که خودتون میفرمائید به همین دلیل شرکت نمیکنند.!! یکی دیگش توان بدنی کمتر بود که در اون فشار جی بالا در پیچ های فرمول 1 مردها موفق ترند. یکی دیگه تمرکز. من هم نگفتم خدای نکرده زنان از مردها عقب افتاده تر هستند که در مسابقات فرمول 1 قهرمان نمیشوند بلکه منظور همینه که چرا ؟ و چه دلایل ژنتیکی وجود داره. اگه استعداد و علاقه داشتند و موفق میشدند مطمئن باشید تعداد شرکت کنندگانشون هم زیاد میشد .

اما این که در دیدگاه خیلی از مردم به اشتباه مرد بودن یک برتری و زن بودن یک حقارت تلقی میشه بیشتر به اعتماد به نفس مردان برمیگرده و عدم اعتماد به نفس در زنان . مثلا وقتی به یک مرد بگی عرضه ی ساکت کردن یک بچه رو نداری با خنده میگه : آره والا . ولی اگه به یک زن بگید نمیتونید خوب رانندگی کنی فوقالعاده ناراحت میشه و احساس شرم میکنه.! نمیدونم تونستم تو این مثال منظورم رو بگم یا نه. مردها ضعف هاشون رو میپذیرند و با تکیه بر نقاط قوت اعتماد به نفس میگیرند ولی زنان سعی میکنند ادای مردهارو در بیارند و بدلیل استعداد کمتر ( در کارهای مردانه ) شکست میخورند و حس حقارت میکنند در مثال بالا اگر به یک زن بگید راننده ی خوبی نیستی میتونه با تکیه بر برتری هاش جواب اون مرد رو بده و اون مرد رو شرمنده کنه نه اینکه سعی کنه ثابت کنه زنان راننده های بهتری هستند و بعد به احتمال زیاد شکست بخوره و سرخورده بشه.

اما در مورد مردانه بودن ایران یا سیستم مردسالاری اگه فرصت کنم در مبحثی جداگانه میخوام به این قضیه بپردازیم که در ایران ( حداقل تهران که من زندگی میکنم ) آیا مردسالاری رواج داره یا زنسالاری؟ سعی میکنم خلاصه بگم که دلیل اصلی نارضایتی برخی زنان ایرانی عدم اعتماد به نفس و گاهی اوقات شیطنت و مظلوم نمایی برای گرفتن امتیازه چون در بسیاری موارد حق و حقوق زنان به مردان برتری داده شده ولی مردان اعتراضی نمیکنند. . مثلا فکر میکنید اگه کلیه شرایط زن و مرد با هم عوض شه زنان اعتراضی نخواهند کرد؟ همین خانم هایی که میگند در این کشور مردسالاری هست حاضرند شرایطشون رو مو به مو با یک مرد عوض کنند و در اون صورت اعتراض نخواهند کرد که چرا فقط ما به سربازی میریم و چرا وظیفه تامین هزینه زندگی فقط با ماست و .. ؟ ( همونطور که الان اعتراض میکنند که چرا وظیفه کار منزل با ماست ) .

یک دختر ( از خانواده ی متوسط و شرایط مساوی با پسری که مثال خواهم زد ) از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش تو ایران چه کار میکنه؟ کنکور میده ، اگه رشتش رو دوست نداشت یک بار دیگه کنکور میده و باز هم یک بار دیگه.! بعد که درس تموم شد اگه دوست داشت کار میکنه و پولش رو میتونه برای خرید لوازم لوکس یا تفریح هزینه کنه بعد اگه دوست داشت فوق لیسانس بگیره و بعد باز هم شغلی انتخاب کنه البته نه از روی اجبار ...

ولی یک پسر از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش 4 سالش رو در دانشگاه و اولین رشته ای که قبول شد چه خوشش بیاد چه بدش بیاد میگذرونه ( از ترس سربازی و از ترس اینکه نتونه با دیپلم ازدواج کنه چون خانم ها همه لیسانس به بالا شدند و حاضر نیستند با پایین تر از خودشون ازدواج کنند ) بعد از اون باید 2 سال رو مجانی بره سربازی و به زنان و مردان جامعه خدمت رایگان کنه و از زندگی شخصیش عقب بیفته ( 2 سالی که یک خانم توش میتونه فوق لیسانس بگیره یا کار کنه یا ... ) و بعد ازاون فقط 4 سال فرصت داره که با کار در 3 شیفت پس اندازی بالای 200 میلیون داشته باشه تا بتونه یک خونه ی متوسط رهن کنه و یک ماشین متوسط بخره و یک عروسی متوسط بگیره و سرویس طلای متوسط برای خانم بخره و یک سری از جهیزیه که به گردنش افتاده بخره و ... ( به شرطی که درامدش با تورم افزایش پیدا کنه و خانم هم مهریه عندالمطالبش رو نخواد.!! )

حالا به نظرتون این که پسر میتونه بدون روسری تردد کنه خیلی مردسالاریه؟!!! البته من منکر این نمیشم که در خیلی جاها حقوق زنان پایمال میشه و مورد سو استفاده های جنسی یا خرید و فروش و .. قرار میگیرند و این موارد از دید من و هر انسان دیگه ای محکومه. اما نمیشه گفت حداقل در تهرانی که من زندگی میکنم مردسالاری وجود داره ( حداقل در اکثر منازل ). خیلی امتیازات بدلیل ظرافت ها و تفاوت های ژنتیکی به زنان داده شده. اما خانم های ایرانی مثل یک زن مدرن حق تحصیل و حق کار و حق طلاق و .. میخواهند و در همین حال مثل یک زن سنتی مهریه و نفقه و منزل و ... هم میخواهند که این یعنی هر چه از مدرنیته به نفع زن بوده و هر چه در سنت به نفع زن بوده با هم جمع بشه که همچین چیزی ممکن نیست. هر وقت زن ایرانی از مهریه گذشت میتونه حق طلاق داشته باشه هر وقت از نفقه گذشت حق کار داره ( با هم و در کنار هم مخارج زندگی رو بدهند + تقسیم کار منزل ) و ..

منظور اینه که مردها در یک سری امور قویترند و زنان در یک سری امور دیگر و این دو مکمل هم هستند . اگه بخوایم این رو قبول کنیم مرد باید در اجتماع یک سری محدودیت داشته باشه و یک سری مزایا و زن هم همینطور ( محدودیت + مزایا ) . اما اگر بخواهیم منکر تفاوت های زن و مرد بشیم باید محدودیت های مردها هم برداشته بشه و برای خانم ها هم امتیازاتی مثل واگن جدا داشتن ، سربازی نرفتن ، مهریه و نفقه گرفتن و ... حذف بشه و در عوض امتیازات و آزادی های مردان به زن هم داده بشه که نظر خودم اینه که به دلیل تفاوت های ذاتی مورد اول بهتره و به نفع دو جنس .

مخلص دوستان.

سلام امین گرامی

خیلی ممنونم از پاسخ تون زحمت کشیدید. شما از ابتدا تلاش کردید منصفانه به موضوع بپردازید. صرفا خواستم بگم می شه اینجور موضوعات رو از زوایای مختلفی بررسی کرد و به نتایج متفاوتی رسید. بهرحال بحث بسیار مفصلی هست و جنبه های مختلفی داره.

در ادامه ی حرف های شما من هم چیزی بگم.
اینکه زن ها خودشان هم اعتماد به نفس کافی ندارند (مخصوصا در کشور جهان سومی ما)، اینکه خودشان حقوقشان رو نمی دانند، خودشان به دنبال ارزش های مردانه اند، اینکه بین سنت و مدرنیته گیرکرده اند و یکی را با دست پس می زنند آن یکی را با پا پیش می کشند و غیره کاملا صحیح است.

تصور می کنم در وهله ی اول، حکومت ها که در سطح کلان به فرهنگ عمومی جهت می دهند، قوانین را وضع می کنند، با ابزاری که در اختیار دارند به اجتماع شکل میدهند و غیره مقصرند. اگر هم در ظاهر زنان ایرانی حقوق و امتیازاتی پیدا کرده اند اما باز هم همه چیز ما مردانه ست. اگر این طور نبود امروز قانون "ازدواج با دختر خوانده" نداشتیم.

از طرف دیگر می شود خود زنان را مسبب گرفتاریهای شان دانست. چرا که خودشان باعث تثبیت و ادامه ی این وضعیت می شوند. زنانی که دم از حقوق زن و برابری جنسیتی و غیره می زنند اما مهریه آنچنانی هم می خواهند. خب مهریه خودش می تواند یکجور توهین و حقارت برای زن ها تلقی شود.
زنانی که خودشان با طرز رفتار، زندگی و عقایدی که دارند، عملا باعث تثبیت قوانین و عقاید تحقیرآمیز مردانه میشوند ...
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
باز هم ممنون آبتین جان. خواهش میکنم. بله درست میگید دوست من، این بحث بسیار مفصله . انشاالله اگه فرصت شد تاپیکی در همین مورد ( که با سرفصل رانندگی نباشه و در مورد مقایسه ی کلی زن و مرد ، تفاوت توانایی ها و چگونگی احترام به خود و جنس مخلف باشه ) در آینده باز خواهم کرد و در اونجا بیشتر درموردش صحبت میکنیم شاید به کمک افرادی مثل شما در اون تاپیک سهم کوچکی در بهتر شدن فرهنگ غلط امروزی ( چه در بین زنان و چه مردان ) داشته باشیم.
امیدوارم در اون تاپیک هم با نظرات خوبتون همراهیم کنید.

مخلصم.
 

ansar313

Registered User
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2013
نوشته‌ها
419
لایک‌ها
291
بسیار جالب بود
ممنون
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
باز هم ممنون آبتین جان. خواهش میکنم. بله درست میگید دوست من، این بحث بسیار مفصله . انشاالله اگه فرصت شد تاپیکی در همین مورد ( که با سرفصل رانندگی نباشه و در مورد مقایسه ی کلی زن و مرد ، تفاوت توانایی ها و چگونگی احترام به خود و جنس مخلف باشه ) در آینده باز خواهم کرد و در اونجا بیشتر درموردش صحبت میکنیم شاید به کمک افرادی مثل شما در اون تاپیک سهم کوچکی در بهتر شدن فرهنگ غلط امروزی ( چه در بین زنان و چه مردان ) داشته باشیم.
امیدوارم در اون تاپیک هم با نظرات خوبتون همراهیم کنید.

مخلصم.

خواهش می کنم، ممنونم از لطفتون.
خوشحال میشم که در آینده هم بتونم از مطالبتون استفاده کنم و بحث کنیم و ...
 

www.sitedesigngroup.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2013
نوشته‌ها
221
لایک‌ها
25
مقدمه :
با افزایش تعداد رانندگان خانم در زندگی امروز همچنان این سوال مطرحه که آیا زنان نسبت به مردان رانندگانی ضعیف تر هستند ؟ در یک کلام پاسخ بلی است. البته این بدان معنی نیست که همه ی زنان از همه ی مردان به اصطلاح دست فرمون ضعیف تری داشته باشند و بسیاری از خانم ها میتونند پا به پای خیلی از آقایون و حتی بهتر از بعضی آقایون رانندگی کنند پس اگه شما یک خانم هستید و این مطلب رو میخونید و رانندگیتون از بعضی مردهای دور و برتون بهتره فورا" جبهه گیری نکنید. خیلی از خانم ها از بسیاری آقایون قد بلند تر یا دارای فیزیک بدنی زمخت تر و خشن تر هستند ولی آیا میشه گفت که جنس زن نسبت به مرد عضلانی تر و بلند تر و دارای فیزیک بدنیه خشن تره؟ خیر. اینجا یک بحث کلی مطرحه. اگه 1 میلیون نفر انسان قد بلند دنیا رو به ترتیب قرار بدیم یا میانگین قدی از زنان و مردان بگیریم یا نگاهی کلی به اطرافمون بندازیم میبینیم که مردها بلندتر هستند و اینکه خانم هایی با قد 190 داریم و آقایونی با قد 150 این دید کلی رو تغییر نمیده. در مورد رانندگی هم همینطوره ؛ ممکنه خیلی از خانم ها رانندگان خوبی باشند و بسیاری اقایون رانندگان ضعیف ولی در کلیت و یا بررسی میانگین یا مشاهده برترین رانندگان دنیا کاملا مشخصه که برتری با مردهاست ( و البته این برتری نشانه ی برتری مرد بر زن نیست و الان فقط داریم در مورد توانایی و استعداد رانندگی با خودرو صحبت میکنیم و چه بسا در بسیاری موارد دیگه مثل قابلیت درک احساسات کودکان -که خیلی مهم تر از رانندگی هست - خانم ها برتری داشته باشند پس خواهش میکنم فمنیست ها دعوا راه نندازند.! ) قبل از شروع به گفتن دلایلم یک مثال بزنم که در بالاترین سطح از مسابقات رانندگی یعنی فرمول 1 خانم ها تقریبا" هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و ندارند. ضمن اینکه اگه کسی فکر میکنه این بدلیل محدود کردن جنس مونث و مردسالاری بوده باید بگم که در کشور مایکل شوماخر قهرمان افسانه ای چندین دوره فرمول 1 یک خانم صدر اعظم و همه کارست (خانم انگلا مرکل ) پس این فکر که تو آلمان یا کلا" اروپا مثل عربستانه و زنان از امکانات رانندگی کمتری برخوردار بودند و مردسالاری جلوی پیشرفت رانندگیشون رو گرفته کاملا غلطه.

اما دلایل :

1-علاقه ذاتی.
شاید به نظر خیلی ها دلیل این که پسر بچه ها از سنین کودکی به ماشین اسباب بازی علاقه دارند ( یا گیم های ماشینی ) و دختر بچه ها به عروسک ، تربیت پدر و مادر یا تقلید از پدر و مادر بوده که پسر بچه به تقلید از پدر که رانندگی میکنه و ماشین داره، اسباب بازی ماشین میخره و دختر بچه به تقلید از مادر که بچه داری میکنه عروسک رو میپسنده. اما این طرز فکر هر چند 100% غلط نیست اما کاملا" صحیح هم نیست. در خانواده خودم مادرم هر روز با خودروی شخصیمون به سر کار میرفت و بدلیل ساعت کاری کمترش نسبت به پدرم ، اون بود که من و خواهرم رو با ماشین به کلاس زبان و پارک و .. میبرد و پدرم بدلیل داشتن سرویس محل کار کمتر رانندگی میکرد مگر در مسافرت ها. پس اگه بحث تقلید از پدر و مادر بود خواهر من میبایست به ماشین و رانندگی علاقه مند میشد ( به تقلید از مادرم ) اما اصلا این اتفاق نیفتاد و تا 20 سالگی حتی نمیدونست کار کلاچ چیه.! در صورتیکه من از 6، 7 سالگیم به ماشین ها و طرز رانندگی و این که دنده ها چطور جابجا میشوند توجه میکردم و دوست داشتم جلو بشینم تا بتونم ببینم مادرم ( یا در سفر ها پدرم ) چطور رانندگی میکنه و برام خیلی جالب و خوشایند بود. در یک تحقیقی هم که صوت گرفته علاقه پسر بچه ها به وسایل مکانیکی و ماشین بیشتر از دختر بچه ها بوده و برعکس علاقه ی ذاتی زنانه از همون سنین کودکی دخترهارو به سمت عروسک بازی و حس مادرانه سوق میداده. جالب اینجاست که حتی توان نقاشی کشیدن از وسایل نقلیه و مکانیکی مثل دوچرخه در پسر بچه ها خیلی بهتر از دخترها بوده که نشان از دقت و علاقه بیشتر پسرها از همون سنین به این قبیل وسایل داره که خوب همین علاقه مندی میتونه باعث بروز استعداد و یادگیری بهتر بشه.

2-دید سه بعدی
دید سه بعدی در اقایون بهتر از خانم هاست. یعنی درک بهتری از قرار گیری جسم در فضای پیرامونی و حرکتش دارند . شاید بخاطر همین موضوعه که پارک دوبل یا حرکت از بین ماشین ها برای مردها راحت تر است چون میتوانند تجسم بهتری از ابعاد ماشین در فضای سه بعدی داشته باشند. این دید سه بعدی در برخی کارهای دیگه مثل بازی فوتبال هم کارایی داره و مردها بهتر میتونند موقعیت توپ در فضا و زاویه فرود و میزان بالا اودن پا برای کنترل اون و ... رو آنالیز کنند.

3- ریسک پذیری
کلا مردها ریسک پذیری بالاتری دارند و همه میدونیم که ترس در رانندگی یکی از عوامل بازدارندست. باز هم تاکید میکنم که این موارد به برتری مرد بر زن اشاره ای نداره و فقط از دیدگاه رانندگی و دست فرمان داریم بررسی میکنیم وگرنه همین ویژگی هایی که به ظاهر ضعف خانم هاست در بسیاری موقعیت ها باعث برتریشون میشه .

4- تمرکز
ساختار مغز مردها با زن ها متفاوته و از جهتی تخصص یافته تره . بخش های مختلف مغز مرد بصورت مجزا برای کارها تخصصی شدند و باعث میشه بتونند در کار تمرکز بالاتری داشته باشند .این امر در رانندگی بخصوص با سرعت بالا یا راندن جنگنده ها و یا گرفتن تصمیم هایی که باید فوری و در کسری از ثانیه انجام بشه به مرد کمک میکنه چون وقتی رو کاری تمرکز داره فقط به اون فکر میکنه و احساسات و سایر قسمت های مغز تقریبا" از کار میفتند و مزاحم تمرکز مرد نمیشوند. اما مغز خانم ها طوریه که تقریبا همه ی قسمت ها همزمان کار میکنند و بخش های مختلف مغز باهم در ارتباط دائمی قرار داره و این باعث میشه بتونند چند کار همزمان رو انجام بدند اما با تمرکز پایین تر. ( همین فعال بودن همزمان کل قسمت های مغز به زنان کمک کرده که علیرغم داشتند جسم خاکستری کمتر و مغز کوچکتر، کند ذهن تر از مردان نباشند ) .
شاید الان متوجه بشید که چرا خانم ها میتونند به راحتی در حالی که با بچشون صحبت میکنند و همزمان اس ام اس هم میدند رانندگی کنند ( با دست فرمانی تقریبا" مشابه وقتی که فقط رانندگی میکنند ) یا در منزل همزمان سریال مورد علاقشون رو نگاه کنند و آشپزی و در همون لحظه بچه داری کنند.!! اما مردها در هنگام اس ام اس دادن پشت فرمون به بدترین رانندگان جهان تبدیل میشند و در انجام کارهای همزمان در منزل ناموفق هستند و .. در صورتیکه وقتی بحث فقط رانندگی و یا فقط آشپزی و یا فقط دیدن یک فیلم مطرح باشه مردان بهتر از زنان میتونند انجامش بدند و درکش کنند چون روش تمرکز دارند ولی در هنگام همزمانی این کارها زنان برترند چون قابلیت انجام کارهای همزمان رو دارند ( هر چند با تمرکز پایین تر )
مثلا فکر کنید نمره ی رانندگی یک خانم 13 هست. وقتی همزمان اس ام اس میده میشه 11 و وقتی همزمان با اون 2 کار با بچش هم صحبت میکنه میشه 9..
اما مرد وقتی فقط رانندگی میکنه نمرش 18 هست ، اگه همزمان اس ام اس بده میشه 11 و اگه همزمان با بچش هم صحبت کنه میشه 8..
اعداد فقط مثال بود که بتونم منظورم رو برسونم و پایه علمی یا آزمایشی نداره.

5- حس جهت یابی
طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مردان بصورت ذاتی از حس جهت یابی بهتری برخوردار هستند که مطمئنا" در رانندگی و سردرگم نشدن موثره .

6- درصد عضلات ، بدن قویتر و قد بلند تر
البته این موارد در خودروهای امروزی کاربرد چندانی نداره چون به کمک سیستم های هیدرولیکی و برقی ادوات بسیار نرم و روان هستند و نیازی به قدرت بدنی زیاد ندارند و پدال ها و صندلی های قابل تنظیم هم تا حد زیادی مشکل کوتاهی قد خانم هارو برطرف کرده اما هنوز مقدار اندکی تاثیر گذاره. ( در خودروهای قدیمی تر یا اسپرت و یا رانندگی در شرایط سخت تاثیر بیشتری داره )


خوب این یک سری دلایل بود که ثابت میکرد به طور ذاتی مردان رانندگان بهتری هستند اما بعد از خواندن این مطلب 2 سوال در ذهن خواننده ایجاد میشه :

سوال اول- اگر زنان بطور ژنتیکی از استعداد رانندگی کمتری برخوردارند پس چرا در دو دهه اخیر اینقدر در این امر پیشرفت داشتند؟!

جواب در 3 نکته نهفته است :

1- دلیل اصلی در پیشرفت خانم ها نیست بلکه در پیشرفت خودرو هاست.! سنسور دنده عقب و دوربین عقب و سنسور جلو و آینه ی کمکی پارک کردن رو برای همه ساده کرده حتی اگه دید سه بعدی ضعیفی داشته باشید، سیستم هیدرولیکی رانندگی رو ساده کرده حتی اگه زور بازو نداشته باشید ، گیرباکس اتوماتیک رانندگی رو راحت کرده حتی اگه تمرکز بالایی نداشته باشید و سیستم های کنترل پایداری و ترمز ای بی اس و ... کار یک راننده ی حرفه ای رو شبیه سازی میکنند ....

2- حس رقابت با مردها.! متاسفانه در جوامع امروزی علیرغم صحبت هایی که در مورد برابری و فمنیسم و ... زده میشه بیش از هر زمانی مرد بودن یک برتری و زن بودن یک حقارت تلقی میشه بخاطر همین کارهای مهمی که زن ها استعداد انجامش رو بهتر از مرد دارند (مثل درک عواطف و احساسات کودکان و در نتیجه تربیت بهتر فرزندان و یا انجام همزمان کارهای منزل و مدیریت اون و ...) کارهایی پست جلوه داده میشه در صورتیکه هر کاری ولو خیلی پیش پا افتاده که مرد توش با استعداد باشه ( مثل پارک دوبل ) بسیار مهم و افتخار آمیز جلوه میکنه و در نتیجه زن ها سعی میکنند از مرد ها کم نیارند.! بخاطر همین حاضرند گاهی با ترس با سرعت رانندگی کنند گاهی (علیرغم میل باطنیشون که ناشی از ظرافت و حس مادری و علاقه بیشتر به امنیته ) ریسک کنند و یا به ظاهر خودشون رو علاقه مند به ماشین و رانندگی نشون بدند.! ( البته در مقدمه گفتم که راننده با استعداد و علاقه مند زن هم زیاد هست و منظورم با اون دسته نیست )


3- با مشغله بسیار زیاد که پیش اومده خانم های زیادی خواسته یا ناخواسته هر روز ساعت هایی رو رانندگی میکنند و به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است. تمرین و تکرار هم به اندازه ی استعداد مهمه . مثلا مردان در بدو تولد از عضلات بیشتری برخوردارند ولی اگه یک مرد بعد از تولد هرگز ورزش نکنه و یک خانم هر روز رو به تمرینات سخت بپردازه میتونه از اون مرد قویتر بشه هرچند شاید نتونه هرگز با قویترین مردان رقابت کنه ولی میتونه از خیلی از مردان پیشی بگیره. در مورد رانندگی هم همینطوره.

سوال دوم – اگر زنان رانندگان ضعیف تری هستند پس چرا آمار تصادفات منجر به مرگ در زنان کمتر از مردان است؟

این جمله رو در یک صفحه ی فمنیستی خوندم که نوشته بود زنان رانندگان بهتری هستند چون طبق آمار نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند.!
این صحبت مثل اینه که بگیم کارمندان نسبت به فوتبالیست ها آمادگی جسمانی بهتری دارند چون کارمندان کمتر از فوتبالیست ها مصدوم میشوند.!!!! یا بگیم بچه 8 ساله با معدل ابتدایی 20 از یک دانشجوی دکترا با معدل 16 باهوش تر و عالم تر است.!!!
اگه بگیم خانم ها رانندگانی قانون مند تر یا محتاط تر هستند شاید درست باشه هرچند همین قانون مندی بیش از حد گاهی باعث بروز خطر میشود . مثلا وقتی حق تقدم با خانم هاست اکثرا" بدون توجه به اطراف حرکت میکنند با این طرز فکر که حق تقدم با منه و طبق قانون حق با منه.!!
در کل این آمار هم ربطی به رانندگی بهتر خانم ها نداره چون :
1- اگه نگاهی به جاده های خارج از شهر بندازیم هنوز هم تعداد رانندگان مرد بسیار بیشتر از خانم ها هستند و مسلما" بیشتر تصادفات منجر به جرح و مرگ در جاده ها صورت میگیره و نه در ترافیک شهر ها با سرعت کم .
2- درصد زیادی از تصادفات منجر به مرگ مربوط به موتور سواران است که در کشور ما 100 % راکبین رو مرد ها تشکیل میدهند .
3- ریسک پذیری کمتر خانم ها در زندگی باعث میشه که کمتر خودشون رو در موقعیت خطر قرار بدهند. حالا هر نوع خطری. یکیش همین رانندگی با سرعت بالاست. ریسک پذیری همون طور که از اسمش مشخصه یعنی قرار گرفتن در موقعیتی که شانس موفقیت در اون 100 % نباشه . مردها بطور ذاتی ریسک پذیرتر هستند و در نتیجه با سرعت بالاتر حرکت میکنند و احتمال مرگ و میر در سرعت بالا بسیار بیشتره . ممکنه یک خانم در طول سال 10 بار تصادف کنه ولی حتی ماشینش هم آسیب جدی نبینه ( با سرعت پایین ) ولی یک آقا فقط یک بار تصادف کنه ( با سرعت بالا ) و منجر به حادثه بشه. پس خانم ها قانون مند تر هستند ولی این بدین معنی نیست که دست فرمان بهتری دارند.
4- یک جمله ی معروفی هست که میگوید شناگر های خیلی ماهر بیشتر از افرادی که زیاد شنا بلد نیستند غرق میشوند. دلیلش و ربطش به موضوع کاملا مشخصه.
5- خانم ها بدلیل ظرافتشون و این که معمولا مجبور نیستند حتما رانندگی کنند و معمولا" شغلشون رانندگی نیست و اینکه معمولا حاضر نیستند به هر قیمتی با هر خودرویی رانندگی کنند و بدلیل اطلاعات و توان فنی کمتر از ماشین های قدیمی و خراب فراری هستند معمولا با ماشین های مدرن تر و سالم رانندگی میکنند و اگه نگاهی به پیکان ها و یا ماشین های با عمر بالای 20 سال بندازید متوجه میشید که نسبت مردان به زنان در این خودروهای نا امن و قدیمی بسیار بیشتره و خود این هم میتونه به افزایش این آمار کمک کنه.

امیدوارم با نوشتن این مقاله کسی رو ناراحت نکرده باشم. از همه دوستان که وقت گذاشتند و پر چونگی من رو تحمل کردند متشکرم.
جالب بود/ ممنونم.
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,872
محل سکونت
0098
مشخص ضعیف هستن

هنگامی که یک خانم راهنمای سمت چپ خودرواش را می زند ، این به چه معناست؟؟؟;)

از صبح که از پارکینگ اومده بیرون یادش رفته راهنما زده ؟

نکته انحرافیه میخواد بپیچه راست ؟

داره دنبال برف پاک کن میگرده ؟

میخواد صدای ضبطو زیاد کنه ؟

داره دنده معکوس میکشه ؟
 

M 1 K 4 1 L

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,908
لایک‌ها
536
محل سکونت
گنبدکاوس
مشخص ضعیف هستن

هنگامی که یک خانم راهنمای سمت چپ خودرواش را می زند ، این به چه معناست؟؟؟;)

از صبح که از پارکینگ اومده بیرون یادش رفته راهنما زده ؟

نکته انحرافیه میخواد بپیچه راست ؟

داره دنبال برف پاک کن میگرده ؟

میخواد صدای ضبطو زیاد کنه ؟

داره دنده معکوس میکشه ؟

پینوشت صحبت های شما :

دیگه شک ندارم که 21 دسامبر آخر دنیاست ....من هم مثل خیلی ها باور نداشتم تا اینکه امروز صحنه ای دیدم عجیب..... دختره راحت پارک دوبل رفت....بنده های خدا نشون بالاتر از این میخایید ؟ برید توبه کنید ....
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,872
محل سکونت
0098
پینوشت صحبت های شما :

دیگه شک ندارم که 21 دسامبر آخر دنیاست ....من هم مثل خیلی ها باور نداشتم تا اینکه امروز صحنه ای دیدم عجیب..... دختره راحت پارک دوبل رفت....بنده های خدا نشون بالاتر از این میخایید ؟ برید توبه کنید ....
استثنا 2 تمام موارد هست - کلی در نظر بگیرید ( صحنه ای ک دیدید اندازه یک اتوبوس فاصله نبود ! )
هستند اقایانی ک پارک دوبل بلد نیستن ولی ب تعداد کم
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
تشکر از دوستان خوبم که در مبحث شرکت میکنند.
ولی به عنوان برادر کوچک تر ازتون خواهش میکنم تاپیک رو به سمت مسخره کردن رانندگی خانم ها نکشونید دوستان. درسته که ما مردها خودمون هم همیشه باهم شوخی میکنیم و نقطه ضعف های هم رو سوژه میکنیم و باهم به خودمون میخندیم ولی خانم ها تو این موارد حساس تر هستند و زود ناراحت میشند و جبهه گیری میکنند. هدف من از نوشتن این مطلب این بوده که بگم دلایل ژنتیکی عامل اصلی دست فرمون عموما ضغیف تره خانم هاست و خوب نباید ضعف ژنتیکی کسی رو مسخره کرد.
مثلا میشه با یک آدم پرخور و شکم پرست شوخی کرد ولی صحیح نیست کسی که مثلا بدلیل کم کاری تیروئید چاق شده رو مسخره کنیم یا باهاش شوخی کنیم.

بازم ببخشید و ممنون از همه دوستان گل پی تی.
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,872
محل سکونت
0098
بززگوار
ما هنوز ماشین سواری بلد نیستیم
نیت جسارت و مسخره نبود ......
شما ک میدونی ظعیف تر هستند چرا تایپک میزنی و ب چالش میکشی
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
بززگوار
ما هنوز ماشین سواری بلد نیستیم
نیت جسارت و مسخره نبود ......
شما ک میدونی ظعیف تر هستند چرا تایپک میزنی و ب چالش میکشی

انشالله به زودی رانندگی هم میکنید و با توجه به علاقتون ( از حضور در بخش خودرو و رانندگی مشخصه علاقه دارید ) راننده ی خوبی خواهید شد دوست من .
میدونم قصد شما شوخی بود و نه مسخره کردن ، منظور بنده هم این بود که شوخی ها همینطور پیش نره تا بالاخره به توهین کشیده شه.
من یک مطلبی نوشتم ، تیترش سوالی بود برای کنجکاو شدن مخاطب و ایجاد جذابیت. شاید برداشت برخی دوستان این بوده که سوال پرسیدم ولی در واقع اون فقط یه تیتر بود و در متن خودم پاسخ سوال تیتر رو دادم. ( هر چند خوشحال میشم نظر دوستان رو هم بدونم و فقط گفتم مسخره نکنید چون در فروم دیگه ای که اول قرار داده بودم مدیرانش در اعتراض به همین نکته که شاید تاپیک به جنگ دو جنس تبدیل شه تاپیک رو پاک کردند )
این که نوشتید شما که میدونی پس چرا تاپیک زدی هم خیلی عجیبه دوست گلم. مثلا یک نفر تاپیک میزنه و در اون مشخصات مدل های مختلف بی ام وه رو ذکر میکنه شما بهش میگید تو که مشخصات بی ام وه رو میدونی چرا تاپیک زدی؟!
خوب تاپیک زدم که دوستانم هم بخونند.!!
دلیل اصلی ایجاد تاپیک هم بیان دلایلش بود و نه بیان اصل قضیه ( چون اصلش رو که تقریبا همه میدونند ) و پاسخ دادن به یک سری مسائل که گفتم در برخی صفحات فمنیستی و .. ذکر شده و هزاران لایک هم خورده بود در صورتیکه غلط بود.
بنده هم قصد جسارت به شما نداشتم دوست خوبم.

مخلصم.
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,872
محل سکونت
0098
رانندگی ک 10 سال رانندگی میکنم
صحبت سر فرهنگ رانندگی بود
جذابیت زیاد کردید!
رانندگی خانم ها را میشه با ماشین مقایسه میکنید.
ب نظر شما ضهیف تر نیستن! ! ولی قانونمند تر از مردها *
ارادت دارم
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
رانندگی ک 10 سال رانندگی میکنم
صحبت سر فرهنگ رانندگی بود
جذابیت زیاد کردید!
رانندگی خانم ها را میشه با ماشین مقایسه میکنید.
ب نظر شما ضهیف تر نیستن! ! ولی قانونمند تر از مردها *
ارادت دارم

شرمنده متوجه منظورتون نشدم دوست من. اگه اشتباه پاسخ میدم دلیلش اینه که درست متوجه پستتون نشدم پیشاپیش عذر میخوام. ولی اگه درست متوجه شدم :

پست من که در مورد دلایل ذاتی رانندگی ضعیف تره خانم ها بود نه فرهتگ رانندگی و پست شماهم که خانم راهنما میزنه میخواد دنده معکوس بکشه ربطش رو به فرهنگ رانندگی نمیفهمم.!
در مورد جذابیت هم گفتم هدفم این بود ، نگفتم که موفق شدم.!
رانندگی خانم هارو با ماشین مقایسه میکنم؟ من بخشی از آمار تصادفات رو به ماشین ربط دادم و اینکه تکنولوژی ماشین های مدرن نقاط ضعف خانوم هارو کمی پوشش داده. به نظرتون اشتباه میگم؟
من گفتم به نظر من ضعیف تر نیستند؟! من که 6 دلیل آوردم که ژنتیکی ضعیف تر هستند.!! احتمالا پست اول تاپیک رو کامل نخوندید عزیز. اگرم اشارتون به اون جملمه که نوشتم قانونمند ترند در ادامش نوشتم که قانونمند بودن ربطی به دست فرمون بهتر نداره و قبلش هم گفتم که همین قانونمندی زیادی و خشک مشکل ساز میشه. چون اگه قرار باشه هر جا حق تقدم با کسیه به کسی راه نده هر روز باید تصادف کرد.!

در اون پست قبلی هم فقط عرضم این بود که رانندگی خانم هارو مسخره نکنیم ، مثل اینکه بگم یه ادم کوتاه قد رو مسخره نکنید. معنیش این نیست که اون فرد قد بلنده .

مخلص شما و همه ی دوستان پی تی نیز هستیم.
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,872
محل سکونت
0098
دستا بالا .........
اون پست برای اینکه هوا عوض بشه نه تایپک منحرف بشه
دیگه پست نمی دهیم بزرگوار
خوش باشید
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
دستا بالا .........
اون پست برای اینکه هوا عوض بشه نه تایپک منحرف بشه
دیگه پست نمی دهیم بزرگوار
خوش باشید

من مخلص شمام دوست عزیز.
خواهش میکنم دوست من. ،بنده که نه مدیرم نه صاحب فروم که بخوام جلوی پست دادن کسی رو بگیرم ( حتی رجیستر یوزر هم نیستم.!! ) شما افتخار میدید در تاپیکی که من استارترش بودم پست بدید. ( هر چی باشه از فعالان فروم هستید )
شما قصدتون شوخی بود من فقط اونو نوشتم که دوستان تشدیدش نکنند و شوخیتون منحرف نشه به سمت مسخره کردن. وگرنه قصد جسارت به شما نداشتم.
اگه با حرفم ناراحتتون کردم عذر میخوام.
 

9372

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
625
لایک‌ها
224
محل سکونت
Teh
تعریف شما از "ضعیف تر بودن در رانندگی" چیه عزیز؟ تا اونجاییکه من میدونم راننده خوب یعنی راننده قانونمند و زنها هم قانونمند تر و محتاط تر از آقایون هستن. آمار تصادف راننده های زن کمتره. بله می دونم تعداد راننده زن کمتره اما تصادفی که راننده زن می کنه کجا تصادف راننده مرد کجا. اگر زنها حضور کمتری در مسابقات اتوموبیل رانی دارن دلیلش کاملا مشخصه و اون هم عدم وجود علاقه به این رشته ها هست کسی هم که علاقه به کاری نداشته باشه طرفش نمیره که حالا بخواد استعدادش رو کشف کنه. اگر شما تو خیابون دیدید خانومی به اصطلاح بد رانندگی می کنه نباید اینطور برداشت کنید که همه خانومها در رانندگی ضغیف هستن چون وقتی شما میبینید راننده مشکل دار زنه ناخودآگاه توجه تون به جنسیت طرف معطوف میشه و اون پیش داوری هایی که در جامعه مرد سالار ما وجود داره روی قضاوتتون تاثیر میذاره. طوری که اگر مردی همون سستی و اشتباه رو در رانندگی داشته باشه اینقدر در نظر آدم مهم به نظر نمیرسه. ضمن اینکه تو کشور ما به قدری در رانندگی فقر فرهنگی وجود داره که اصلا راننده های قانون شکن قوانین جنگل رو در خیابان ها پیاده کردن و طبعا کسی هم که بخواد درست رانندگی کنه دچار مشکل میشه و برچسب "راننده بد" بهش میزنن. امیدوارم به این تفاوت مهم هم توجه کرده باشید عزیز. بنده شخصا راننده زن خوب کم نمی شناسم
 

iranexplorer.net

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
2,896
لایک‌ها
2,151
همین دیروز عصر بود که یک خانم برای دنده عقب رفتن بی دلیل رفت توی جوب! و فکر میکرد باید جرثقیل بیاد.... درحالیکه با یک گاز و کلاچ اومد بیرون!
خانمها طبق ساختار فیزیکی شون نمیتونن رانندگان خوب و ماهری باشند. (اگرچه مواردی هم هست که واردن اما درصد کم)
 
بالا