برگزیده های پرشین تولز

آیا زنان نسبت به مردان رانندگانی ضعیف تر هستند ؟

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
تعریف شما از "ضعیف تر بودن در رانندگی" چیه عزیز؟ تا اونجاییکه من میدونم راننده خوب یعنی راننده قانونمند و زنها هم قانونمند تر و محتاط تر از آقایون هستن. آمار تصادف راننده های زن کمتره. بله می دونم تعداد راننده زن کمتره اما تصادفی که راننده زن می کنه کجا تصادف راننده مرد کجا. اگر زنها حضور کمتری در مسابقات اتوموبیل رانی دارن دلیلش کاملا مشخصه و اون هم عدم وجود علاقه به این رشته ها هست کسی هم که علاقه به کاری نداشته باشه طرفش نمیره که حالا بخواد استعدادش رو کشف کنه. اگر شما تو خیابون دیدید خانومی به اصطلاح بد رانندگی می کنه نباید اینطور برداشت کنید که همه خانومها در رانندگی ضغیف هستن چون وقتی شما میبینید راننده مشکل دار زنه ناخودآگاه توجه تون به جنسیت طرف معطوف میشه و اون پیش داوری هایی که در جامعه مرد سالار ما وجود داره روی قضاوتتون تاثیر میذاره. طوری که اگر مردی همون سستی و اشتباه رو در رانندگی داشته باشه اینقدر در نظر آدم مهم به نظر نمیرسه. ضمن اینکه تو کشور ما به قدری در رانندگی فقر فرهنگی وجود داره که اصلا راننده های قانون شکن قوانین جنگل رو در خیابان ها پیاده کردن و طبعا کسی هم که بخواد درست رانندگی کنه دچار مشکل میشه و برچسب "راننده بد" بهش میزنن. امیدوارم به این تفاوت مهم هم توجه کرده باشید عزیز. بنده شخصا راننده زن خوب کم نمی شناسم

سلام دوست من و ممنون ازت که در مبحث شرکت میکنی..

شما اگه یک بار دگه و اینبار با دقت بیشتر پست اول بنده رو بخونید توضیح اکثر مواردی که گفتید در اون پست داده شده. برای اثبات صحبتم از روی همون پست با کپی پیست توضیح بعضی مطالب شمارو خوام داد.

شما فرمودید :
زنها قانونمند تر و محتاط تر از آقایون هستن. آمار تصادف راننده های زن کمتره. بله می دونم تعداد راننده زن کمتره اما تصادفی که راننده زن می کنه کجا تصادف راننده مرد کجا.



توضیح در پست اول بنده:

این جمله رو در یک صفحه ی فمنیستی خوندم که نوشته بود زنان رانندگان بهتری هستند چون طبق آمار نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند.!
این صحبت مثل اینه که بگیم کارمندان نسبت به فوتبالیست ها آمادگی جسمانی بهتری دارند چون کارمندان کمتر از فوتبالیست ها مصدوم میشوند.!!!! یا بگیم بچه 8 ساله با معدل ابتدایی 20 از یک دانشجوی دکترا با معدل 16 باهوش تر و عالم تر است.!!!اگه بگیم خانم ها رانندگانی قانون مند تر یا محتاط تر هستند شاید درست باشه هرچند همین قانون مندی بیش از حد گاهی باعث بروز خطر میشود . مثلا وقتی حق تقدم با خانم هاست اکثرا" بدون توجه به اطراف حرکت میکنند با این طرز فکر که حق تقدم با منه و طبق قانون حق با منه.!!
در کل این آمار هم ربطی به رانندگی بهتر خانم ها نداره چون:
1- اگه نگاهی به جاده های خارج از شهر بندازیم هنوز هم تعداد رانندگان مرد بسیار بیشتر از خانم ها هستند و مسلما" بیشتر تصادفات منجر به جرح و مرگ در جاده ها صورت میگیره و نه در ترافیک شهر ها با سرعت کم.
2- درصد زیادی از تصادفات منجر به مرگ مربوط به موتور سواران است که در کشور ما 100 % راکبین رو مرد ها تشکیل میدهند.
3- ریسک پذیری کمتر خانم ها در زندگی باعث میشه که کمتر خودشون رو در موقعیت خطر قرار بدهند. حالا هر نوع خطری. یکیش همین رانندگی با سرعت بالاست. ریسک پذیری همون طور که از اسمش مشخصه یعنی قرار گرفتن در موقعیتی که شانس موفقیت در اون 100 % نباشه . مردها بطور ذاتی ریسک پذیرتر هستند و در نتیجه با سرعت بالاتر حرکت میکنند و احتمال مرگ و میر در سرعت بالا بسیار بیشتره . ممکنه یک خانم در طول سال 10 بار تصادف کنه ولی حتی ماشینش هم آسیب جدی نبینه ( با سرعت پایین ) ولی یک آقا فقط یک بار تصادف کنه ( با سرعت بالا ) و منجر به حادثه بشه. پس خانم ها قانون مند تر هستند ولی این بدین معنی نیست که دست فرمان بهتری دارند.
4- یک جمله ی معروفی هست که میگوید شناگر های خیلی ماهر بیشتر از افرادی که زیاد شنا بلد نیستند غرق میشوند. دلیلش و ربطش به موضوع کاملا مشخصه.
5- خانم ها بدلیل ظرافتشون و این که معمولا مجبور نیستند حتما رانندگی کنند و معمولا" شغلشون رانندگی نیست و اینکه معمولا حاضر نیستند به هر قیمتی با هر خودرویی رانندگی کنند و بدلیل اطلاعات و توان فنی کمتر از ماشین های قدیمی و خراب فراری هستند معمولا با ماشین های مدرن تر و سالم رانندگی میکنند و اگه نگاهی به پیکان ها و یا ماشین های با عمر بالای 20 سال بندازید متوجه میشید که نسبت مردان به زنان در این خودروهای نا امن و قدیمی بسیار بیشتره و خود این هم میتونه به افزایش این آمار کمک کنه.


و این قسمت هم اضافه کنم که احتیاط از روی ترس با احتیاط منطقی متفاوته و احتیاط خانم ها در رانندگی بیشتر از روی استرس و ترسه و میتونه بدتر باعث ترمز ناگهانی و .. بشه که خودش خطرناکه.


شما فرمودید:
اگر زنها حضور کمتری در مسابقات اتوموبیل رانی دارن دلیلش کاملا مشخصه و اون هم عدم وجود علاقه به این رشته ها هست کسی هم که علاقه به کاری نداشته باشه طرفش نمیره که حالا بخواد استعدادش رو کشف کنه.


توضیح در پست اول بنده:
دلایل دست فرمون ضعیف تر خانم ها:
1-علاقه ذاتی.شاید به نظر خیلی ها دلیل این که پسر بچه ها از سنین کودکی به ماشین اسباب بازی علاقه دارند ( یا گیم های ماشینی ) و دختر بچه ها به عروسک ، تربیت پدر و مادر یا تقلید از پدر و مادر بوده که پسر بچه به تقلید از پدر که رانندگی میکنه و ماشین داره، اسباب بازی ماشین میخره و دختر بچه به تقلید از مادر که بچه داری میکنه عروسک رو میپسنده. اما این طرز فکر هر چند 100% غلط نیست اما کاملا" صحیح هم نیست. در خانواده خودم مادرم هر روز با خودروی شخصیمون به سر کار میرفت و بدلیل ساعت کاری کمترش نسبت به پدرم ، اون بود که من و خواهرم رو با ماشین به کلاس زبان و پارک و .. میبرد و پدرم بدلیل داشتن سرویس محل کار کمتر رانندگی میکرد مگر در مسافرت ها. پس اگه بحث تقلید از پدر و مادر بود خواهر من میبایست به ماشین و رانندگی علاقه مند میشد ( به تقلید از مادرم ) اما اصلا این اتفاق نیفتاد و تا 20 سالگی حتی نمیدونست کار کلاچ چیه.! در صورتیکه من از 6، 7 سالگیم به ماشین ها و طرز رانندگی و این که دنده ها چطور جابجا میشوند توجه میکردم و دوست داشتم جلو بشینم تا بتونم ببینم مادرم ( یا در سفر ها پدرم ) چطور رانندگی میکنه و برام خیلی جالب و خوشایند بود. در یک تحقیقی هم که صوت گرفته علاقه پسر بچه ها به وسایل مکانیکی و ماشین بیشتر از دختر بچه ها بوده و برعکس علاقه ی ذاتی زنانه از همون سنین کودکی دخترهارو به سمت عروسک بازی و حس مادرانه سوق میداده. جالب اینجاست که حتی توان نقاشی کشیدن از وسایل نقلیه و مکانیکی مثل دوچرخه در پسر بچه ها خیلی بهتر از دخترها بوده که نشان از دقت و علاقه بیشتر پسرها از همون سنین به این قبیل وسایل داره که خوب همین علاقه مندی میتونه باعث بروز استعداد و یادگیری بهتر بشه.


یه توضیح هم اضافه کنم که بنده هم خدای نکرده نگفتم که زنان بدلیل عقب افتادگی ذهنی دست فرمون ضعیف تری دارند بلکه 6 دلیل اوردم که اتفاقا اولیش همین علاقه ی ذاتی بود. مردها هم استعداد خیلی کارها رو ندارند و علاقه ی خیلی کارها رو هم ندارند مگه کسی بگه مردها بچه هارو خوب درک نمیکنند یا مردها بیشتر کچل میشوند دیدگاه زنسالاریه که صحبت راجه به دست فرمون خانم ها بشه مردسالاری.؟! نه. این ها یک سری حقایقه. ضمن اینکه معمولا استعداد و علاقه با هم بیگانه نیستند و معمولا اگه استعداد ذاتی وجود داشته باشه علاقه هم ایجاد میشه و برعکسش هم تاثیر گذاره منظور اینکه اگه خانم ها استعداد بلقوه داشتند قطعا استعدادشون بیشتر بصورت بالفعل دیده میشد مثل استعداد های دیگشون .



شما فرمودید :
اگر شما تو خیابون دیدید خانومی به اصطلاح بد رانندگی می کنه نباید اینطور برداشت کنید که همه خانومها در رانندگی ضغیف هستن چون وقتی شما میبینید راننده مشکل دار زنه ناخودآگاه توجه تون به جنسیت طرف معطوف میشه و اون پیش داوری هایی که در جامعه مرد سالار ما وجود داره روی قضاوتتون تاثیر میذاره. طوری که اگر مردی همون سستی و اشتباه رو در رانندگی داشته باشه اینقدر در نظر آدم مهم به نظر نمیرسه.


درمورد نظر شما که ایران مردسالاریه اتفاقا در همین تاپیک یک بحثی هم با دوست خوبم آبتین عزیز داشتیم که ایشون هم مثل شما معتقد هستند که تو ایران مردسالاریه ولی چیزی که من دیدم اکثریت فرزند سالاری ( چه دختر و چه پسر ) و بعد زنسالاری حاکمه و مردسالاری در اقلیت جامعست. چیزی که برای ایشون نوشتم برای شما هم کپی پیست میکنم حالا قضاوت با خودتون ::

در مورد مردانه بودن ایران یا سیستم مردسالاری اگه فرصت کنم در مبحثی جداگانه میخوام به این قضیه بپردازیم که در ایران ( حداقل تهران که من زندگی میکنم ) آیا مردسالاری رواج داره یا زنسالاری؟ سعی میکنم خلاصه بگم که دلیل اصلی نارضایتی برخی زنان ایرانی عدم اعتماد به نفس و گاهی اوقات شیطنت و مظلوم نمایی برای گرفتن امتیازه چون در بسیاری موارد حق و حقوق زنان به مردان برتری داده شده ولی مردان اعتراضی نمیکنند. . مثلا فکر میکنید اگه کلیه شرایط زن و مرد با هم عوض شه زنان اعتراضی نخواهند کرد؟ همین خانم هایی که میگند در این کشور مردسالاری هست حاضرند شرایطشون رو مو به مو با یک مرد عوض کنند و در اون صورت اعتراض نخواهند کرد که چرا فقط ما به سربازی میریم و چرا وظیفه تامین هزینه زندگی فقط با ماست و .. ؟ ( همونطور که الان اعتراض میکنند که چرا وظیفه کار منزل با ماست ) .
یک دختر ( از خانواده ی متوسط و شرایط مساوی با پسری که مثال خواهم زد ) از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش تو ایران چه کار میکنه؟ کنکور میده ، اگه رشتش رو دوست نداشت یک بار دیگه کنکور میده و باز هم یک بار دیگه.! بعد که درس تموم شد اگه دوست داشت کار میکنه و پولش رو میتونه برای خرید لوازم لوکس یا تفریح هزینه کنه بعد اگه دوست داشت فوق لیسانس بگیره و بعد باز هم شغلی انتخاب کنه البته نه از روی اجبار ...
ولی یک پسر از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش 4 سالش رو در دانشگاه و اولین رشته ای که قبول شد چه خوشش بیاد چه بدش بیاد میگذرونه ( از ترس سربازی و از ترس اینکه نتونه با دیپلم ازدواج کنه چون خانم ها همه لیسانس به بالا شدند و حاضر نیستند با پایین تر از خودشون ازدواج کنند ) بعد از اون باید 2 سال رو مجانی بره سربازی و به زنان و مردان جامعه خدمت رایگان کنه و از زندگی شخصیش عقب بیفته ( 2 سالی که یک خانم توش میتونه فوق لیسانس بگیره یا کار کنه یا ... ) و بعد ازاون فقط 4 سال فرصت داره که با کار در 3 شیفت پس اندازی بالای 200 میلیون داشته باشه تا بتونه یک خونه ی متوسط رهن کنه و یک ماشین متوسط بخره و یک عروسی متوسط بگیره و سرویس طلای متوسط برای خانم بخره و یک سری از جهیزیه که به گردنش افتاده بخره و ... ( به شرطی که درامدش با تورم افزایش پیدا کنه و خانم هم مهریه عندالمطالبش رو نخواد.!! )
حالا به نظرتون این که پسر میتونه بدون روسری تردد کنه خیلی مردسالاریه؟!!! البته من منکر این نمیشم که در خیلی جاها حقوق زنان پایمال میشه و مورد سو استفاده های جنسی یا خرید و فروش و .. قرار میگیرند و این موارد از دید من و هر انسان دیگه ای محکومه. اما نمیشه گفت حداقل در تهرانی که من زندگی میکنم مردسالاری وجود داره ( حداقل در اکثر منازل ). خیلی امتیازات بدلیل ظرافت ها و تفاوت های ژنتیکی به زنان داده شده. اما خانم های ایرانی مثل یک زن مدرن حق تحصیل و حق کار و حق طلاق و .. میخواهند و در همین حال مثل یک زن سنتی مهریه و نفقه و منزل و ... هم میخواهند که این یعنی هر چه از مدرنیته به نفع زن بوده و هر چه در سنت به نفع زن بوده با هم جمع بشه که همچین چیزی ممکن نیست. هر وقت زن ایرانی از مهریه گذشت میتونه حق طلاق داشته باشه هر وقت از نفقه گذشت حق کار داره ( با هم و در کنار هم مخارج زندگی رو بدهند + تقسیم کار منزل ) و ..
منظور اینه که مردها در یک سری امور قویترند و زنان در یک سری امور دیگر و این دو مکمل هم هستند . اگه بخوایم این رو قبول کنیم مرد باید در اجتماع یک سری محدودیت داشته باشه و یک سری مزایا و زن هم همینطور ( محدودیت + مزایا ) . اما اگر بخواهیم منکر تفاوت های زن و مرد بشیم باید محدودیت های مردها هم برداشته بشه و برای خانم ها هم امتیازاتی مثل واگن جدا داشتن ، سربازی نرفتن ، مهریه و نفقه گرفتن و ... حذف بشه و در عوض امتیازات و آزادی های مردان به زن هم داده بشه که نظر خودم اینه که به دلیل تفاوت های ذاتی مورد اول بهتره و به نفع دو جنس.



شما فرمودید :
ضمن اینکه تو کشور ما به قدری در رانندگی فقر فرهنگی وجود داره که اصلا راننده های قانون شکن قوانین جنگل رو در خیابان ها پیاده کردن و طبعا کسی هم که بخواد درست رانندگی کنه دچار مشکل میشه و برچسب "راننده بد" بهش میزنن. امیدوارم به این تفاوت مهم هم توجه کرده باشید عزیز.


در این مورد هرچند حق با شماست و خود من وقتی میخوام قانونمند رانندگی کنم میبینم که بیشتر در معرض خطر تصادف هستم اما..
اما همینکه وقتی کسی داره بی قانونی میکنه و به شما برخورد میکنه شما بتونید ماشینتون رو جمع کنید و از تصادف جلوگیری کنید نشانه ی دست فرمون بهتر نیست؟ همین که بتونید در لحظه تصمیم بگیرید.. مثلا اگه کسی به سرعت سر ماشینش از پارک اومد بیرون در اون شرایطه ترمز گزینه ی بهتریه یا ماشین نمیتونه تو اون فاصله وایسه و باید با فرمون رد کرد یا همزمان معکوس هم داد یا خیر و ابعاد ماشین چقدره و .. این ها ربطی به دست فرمون نداره؟ خوب اگه قرار باشه همه با ماشین های اتومات در شهری کاملا قانونمند و بسیار خلوت رانندگی کنیم که اصلا نیازی نیست کسی مهارت رانندگی بالا داشته باشه. هرچند این شهر با این ویژگی خیلی هم خوبه ولی از بحث ما دور میشه چون اینجا بحث سره دست فرمونه . مثلا فکر کنید از یک استاد ریاضی و یک شاگرد دبستانی بپرسیم 2 ضرب در 5 چند میشه. بعد که هر دو صحیح جواب دادند بگیم پس علم استاد ریاضی و اون کودک در یک سطحه.! یا به یک ماکسیما و یک پیکان بگیم هر دو با سرعت 20 کیلومتر حرکت کنند و سپس نتیجه گیری کنیم که توانایی حرکتی دو خودرو در یک سطحه.! وقتی تنشی در رانندگی نباشه که بدترین رانندگان هم از پس مهار خودروهای امروزی بر میاند. راننده ی خوب و بد در شرایط تنش و بحران ( راننده پلیس ، امبولانس ، مسابقات اتومبیل رانی ، تریلی در جاده های کم عرض ، ترکیدن لاستیک ، نقص فنی ، تخطی سایر رانندگان و عابرین ، خرابی راه و ... ) قابل تشخیصه و بنده هم اشارم به این بود که بنا به اون دلایل معمولا ( و نه همیشه ) مردان راننده های بهتری هستند و در واقع رانندگی برای مردان کاره راحت تریه.


شما فرمودید :
بنده شخصا راننده زن خوب کم نمی شناسم


توضیح در پست اول :
البته این بدان معنی نیست که همه ی زنان از همه ی مردان به اصطلاح دست فرمون ضعیف تری داشته باشند و بسیاری از خانم ها میتونند پا به پای خیلی از آقایون و حتی بهتر از بعضی آقایون رانندگی کنند پس اگه شما یک خانم هستید و این مطلب رو میخونید و رانندگیتون از بعضی مردهای دور و برتون بهتره فورا" جبهه گیری نکنید. خیلی از خانم ها از بسیاری آقایون قد بلند تر یا دارای فیزیک بدنی زمخت تر و خشن تر هستند ولی آیا میشه گفت که جنس زن نسبت به مرد عضلانی تر و بلند تر و دارای فیزیک بدنیه خشن تره؟ خیر. اینجا یک بحث کلی مطرحه. اگه 1 میلیون نفر انسان قد بلند دنیا رو به ترتیب قرار بدیم یا میانگین قدی از زنان و مردان بگیریم یا نگاهی کلی به اطرافمون بندازیم میبینیم که مردها بلندتر هستند و اینکه خانم هایی با قد 190 داریم و آقایونی با قد 150 این دید کلی رو تغییر نمیده. در مورد رانندگی هم همینطوره ؛ ممکنه خیلی از خانم ها رانندگان خوبی باشند و بسیاری اقایون رانندگان ضعیف ولی در کلیت و یا بررسی میانگین یا مشاهده برترین رانندگان دنیا کاملا مشخصه که برتری با مردهاست ( و البته این برتری نشانه ی برتری مرد بر زن نیست و الان فقط داریم در مورد توانایی و استعداد رانندگی با خودرو صحبت میکنیم و چه بسا در بسیاری موارد دیگه مثل قابلیت درک احساسات کودکان -که خیلی مهم تر از رانندگی هست - خانم ها برتری داشته باشند پس خواهش میکنم فمنیست ها دعوا راه نندازند.!)

در نهایت هم همونطور که در چندین پست بعد از پست استارت اشاره کردم به هیچ عنوان قصد تخریب خانم هارو ندارم و حتی به دوستانم که با خانم ها شوخی کردند هم چند بار معترض شدم ( و اعتراضم باعث ناراحتی برخی دوستانم شد ) و هدفم صرفا بیان این بوده که ضعف رانندگی اکثر خانم ها دلایلی داره که این موارد به ذهنم رسید . همونطور که رانندگی آقایون مسن هم معمولا ایراد هایی داره که اون هم دلایلی مثل کاهش توانایی جسمی و کاهش دید و احتیاط بیش از حد و کندی عکس العمل و .. چند دلیلشه..

بخشید که سرتونو درد آوردم.
مخلصه شما و همه ی دوستان گل پی تی نیز هستم.
 
Last edited:

9372

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
625
لایک‌ها
224
محل سکونت
Teh
شما اگه یک بار دگه و اینبار با دقت بیشتر پست اول بنده رو بخونید توضیح اکثر مواردی که گفتید در اون پست داده شده. برای اثبات صحبتم از روی همون پست با کپی پیست توضیح بعضی مطالب شمارو خوام داد.

بله شما قبلا به بعضی مطالب اشاره کرده بودید اما من انتظار داشتم با دقت بیشتری به عرایض بنده توجه می کردید به جای اینکه دوباره نوشته های قبلیتون رو کپی پیست کنید. امیدوارم که این بار بهتر بتونم نقطه نظراتم رو منتقل کنم

این جمله رو در یک صفحه ی فمنیستی خوندم که نوشته بود زنان رانندگان بهتری هستند چون طبق آمار نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند.!

لطفا" دقت کنید: نوشته شده "نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند". نگفته که کمتر تصادف می کنن، گفته تصادفاتشون کمتر باعث مرگ و جرح میشه. یعنی فرضا" اگر تصادف 5 نفر راننده زن و 5 نفر راننده مرد رو با هم مقایسه کنیم، مردان تصادفات جدی تری داشتن. روی این حساب بله به نظر میاد زنان راننده های بهتری هستن (حداقل عقل اینطور حکم می کنه)

- اگه نگاهی به جاده های خارج از شهر بندازیم هنوز هم تعداد رانندگان مرد بسیار بیشتر از خانم ها هستند و مسلما" بیشتر تصادفات منجر به جرح و مرگ در جاده ها صورت میگیره و نه در ترافیک شهر ها با سرعت کم.
2- درصد زیادی از تصادفات منجر به مرگ مربوط به موتور سواران است که در کشور ما 100 % راکبین رو مرد ها تشکیل میدهند.

من نمی دونم الان با اشاره به این موضوع می خواید ثابت کنید که نه نباید از روی آمار قضاوت کنیم و... چون در هر صورت شما بالا برید پایین بیایید باز هم آمار تصادف مردان بیشتر از زنهاست، اصلا" خودتون هم در ادامه صحبتهاتون به دلایلش اشاره کردید که چرا به این صورته. (ریسک پذیری و...)

3- ریسک پذیری کمتر خانم ها در زندگی باعث میشه که کمتر خودشون رو در موقعیت خطر قرار بدهند. حالا هر نوع خطری. یکیش همین رانندگی با سرعت بالاست. ریسک پذیری همون طور که از اسمش مشخصه یعنی قرار گرفتن در موقعیتی که شانس موفقیت در اون 100 % نباشه . مردها بطور ذاتی ریسک پذیرتر هستند و در نتیجه با سرعت بالاتر حرکت میکنند و احتمال مرگ و میر در سرعت بالا بسیار بیشتره . ممکنه یک خانم در طول سال 10 بار تصادف کنه ولی حتی ماشینش هم آسیب جدی نبینه ( با سرعت پایین ) ولی یک آقا فقط یک بار تصادف کنه ( با سرعت بالا ) و منجر به حادثه بشه. پس خانم ها قانون مند تر هستند ولی این بدین معنی نیست که دست فرمان بهتری دارند.

«ریسک پذیری» جدا" خودش یه ضعف خطرناک برای یه راننده به حساب میاد. من نمی دونم شما چرا اهمیت ضعف به این بزرگی رو نمی بینید و همچنان معتقدید که این زنها هستن که راننده های ضعیف تری هستن؟
این ریسک پذیری راننده های مرد علاوه بر سرعت بالا تو مسائل دیگه ای هم تاثیر میذاره (البته اگر دقت کرده باشید!) مثلا نبستن کمربند ایمنی یا صحبت کردن با تلفن همراه پشت فرمون یا خوردن خوراکی و... (که خطر تصادف رو افزایش میده) اینها همه به خاطر ریسک پذیری هست، یعنی می دونن این کارها خطر آفرین و غیر قانونیه و اگر پلیس ببینه جریمه میشن ولی باز هم ریسک می کنن. ضمنا اگر مردان از ماشین هایی استفاده می کنن که فرسوده و مشکل دار هستن اینجا هم بی خیالی و ریسک پذیری خودشون هست که دخالت داره یعنی باز هم تقصیر (ضعف) خودشون هست. چون مثلا یه خانم هرگز با علم به اینکه ماشینش مشکل جدی داره پشتش نمی شینه حتی اگر مجبورش بکنن

4- یک جمله ی معروفی هست که میگوید شناگر های خیلی ماهر بیشتر از افرادی که زیاد شنا بلد نیستند غرق میشوند. دلیلش و ربطش به موضوع کاملا مشخصه

یعنی اگر شما تو خیابون کارهای خطرناکی کنید و بیشتر در موقعیت خطر قرار بگیرید آیا مفهومش اینه که حتما" راننده بهتری هستید؟؟ خیر، اتفاقا یعنی راننده بسیار بدی تری هم هستید. در واقع اگر شما رانندگی نکنید هم به خودتون رحم کردید هم به دیگران!

5- خانم ها بدلیل ظرافتشون و این که معمولا مجبور نیستند حتما رانندگی کنند و معمولا" شغلشون رانندگی نیست و اینکه معمولا حاضر نیستند به هر قیمتی با هر خودرویی رانندگی کنند و بدلیل اطلاعات و توان فنی کمتر از ماشین های قدیمی و خراب فراری هستند معمولا با ماشین های مدرن تر و سالم رانندگی میکنند و اگه نگاهی به پیکان ها و یا ماشین های با عمر بالای 20 سال بندازید متوجه میشید که نسبت مردان به زنان در این خودروهای نا امن و قدیمی بسیار بیشتره و خود این هم میتونه به افزایش این آمار کمک کنه

"ضمنا اگر مردان از ماشین هایی استفاده می کنن که فرسوده و مشکل دار هستن اینجا هم بی خیالی و ریسک پذیری خودشون هست که دخالت داره یعنی باز هم تقصیر (ضعف) خودشون هست. چون مثلا یه خانم هرگز با علم به اینکه ماشینش مشکل جدی داره پشتش نمی شینه حتی اگر مجبورش کنن"

و این قسمت هم اضافه کنم که احتیاط از روی ترس با احتیاط منطقی متفاوته و احتیاط خانم ها در رانندگی بیشتر از روی استرس و ترسه و میتونه بدتر باعث ترمز ناگهانی و .. بشه که خودش خطرناکه.

می دونید این استرس و ترس از کجا اومده؟ از همون جایی که یه نفر مثل شما با این دید به خانوم ها نگاه می کنه که صد در صد و ذاتا" راننده های ضعیفی هست. یعنی وقتی خانومی می دونه که چطور قضاوت میشه خب مسلمه که وقتی تو موقعیت قرار بگیره ناخود آگاه دچار استرس میشه. هیچ ربطی به جنسیت طرف نداره. فقط کافیه خودتون رو بذارید جای اون زن ببنیند وقتی ده ها نفر تو خیابون دارن تک تک رفتار های شما رو می پان و تو دلشون یا حتی بلند بلند چرت و پرت می گن، آیا همچنان میتونید با اعتماد به نفس و آسوده خاطر موقعیت رو کنترل کنید؟

1-علاقه ذاتی.شاید به نظر خیلی ها دلیل این که پسر بچه ها از سنین کودکی به ماشین اسباب بازی علاقه دارند ( یا گیم های ماشینی ) و دختر بچه ها به عروسک ، تربیت پدر و مادر یا تقلید از پدر و مادر بوده که پسر بچه به تقلید از پدر که رانندگی میکنه و ماشین داره، اسباب بازی ماشین میخره و دختر بچه به تقلید از مادر که بچه داری میکنه عروسک رو میپسنده. اما این طرز فکر هر چند 100% غلط نیست اما کاملا" صحیح هم نیست. در خانواده خودم مادرم هر روز با خودروی شخصیمون به سر کار میرفت و بدلیل ساعت کاری کمترش نسبت به پدرم ، اون بود که من و خواهرم رو با ماشین به کلاس زبان و پارک و .. میبرد و پدرم بدلیل داشتن سرویس محل کار کمتر رانندگی میکرد مگر در مسافرت ها. پس اگه بحث تقلید از پدر و مادر بود خواهر من میبایست به ماشین و رانندگی علاقه مند میشد ( به تقلید از مادرم ) اما اصلا این اتفاق نیفتاد و تا 20 سالگی حتی نمیدونست کار کلاچ چیه.! در صورتیکه من از 6، 7 سالگیم به ماشین ها و طرز رانندگی و این که دنده ها چطور جابجا میشوند توجه میکردم و دوست داشتم جلو بشینم تا بتونم ببینم مادرم ( یا در سفر ها پدرم ) چطور رانندگی میکنه و برام خیلی جالب و خوشایند بود. در یک تحقیقی هم که صوت گرفته علاقه پسر بچه ها به وسایل مکانیکی و ماشین بیشتر از دختر بچه ها بوده و برعکس علاقه ی ذاتی زنانه از همون سنین کودکی دخترهارو به سمت عروسک بازی و حس مادرانه سوق میداده. جالب اینجاست که حتی توان نقاشی کشیدن از وسایل نقلیه و مکانیکی مثل دوچرخه در پسر بچه ها خیلی بهتر از دخترها بوده که نشان از دقت و علاقه بیشتر پسرها از همون سنین به این قبیل وسایل داره که خوب همین علاقه مندی میتونه باعث بروز استعداد و یادگیری بهتر بشه.

مثل اینکه مجبورم یک بار دیگه توضیح بدم: اگر فرد به فعالیتی علاقه نداشته باشه دنبالش نمیره. چون دنبالش نمیره هیچ وقت نمی تونه کشف کنه که تو اون فعالیت استعداد داره یا نه. به طور کلی زنها علاقه کمتری به رانندگی دارن و صد البته درصد کسانی هم که علاقه بیش از حد به رانندگی داشته باشن هم کم میشه. در نتیجه وقتی از جمعیت زنها افراد کمتری به رانندگی جذب بشن استعداد های کمتری هم بینشون کشف میشه. بنابراین اینکه بین قهرمانان اتومبیل رانی زنان کمتری داریم تا در بین مردان این کاملا قابل درکه. امیدوارم این بار بهتر توضیح داده باشم

درمورد نظر شما که ایران مردسالاریه اتفاقا در همین تاپیک یک بحثی هم با دوست خوبم آبتین عزیز داشتیم که ایشون هم مثل شما معتقد هستند که تو ایران مردسالاریه ولی چیزی که من دیدم اکثریت فرزند سالاری ( چه دختر و چه پسر ) و بعد زنسالاری حاکمه و مردسالاری در اقلیت جامعست. چیزی که برای ایشون نوشتم برای شما هم کپی پیست میکنم حالا قضاوت با خودتون ::

منظور بنده مرد سالاری نبود، بلکه «سکسیسم» بود. با عرض معذرت بنابراین من ادامه صحبت شما رو مربوط به خودم نمیدونم
اما سکسیسم یعنی کسی صرفا" از روی جنسیتی که داره مورد قضاوت قرار بگیره. یعنی مثلا همین که خیلی ها فکر می کنن "زنها راننده های ضعیفی هستن، چون زن هستن ولی اگر طرف مرد باشه یعنی اتوماتیک وار راننده خوبی میشه". این باعث میشه اگر من فرضا پشت ماشینی بودم که اشتباهی مرتکب شده، وقتی بهش نزدیک تر میشم و میفهمم راننده زنه اون وقت با خودم می گم بیا دیگه! راننده های زن همینن. اما اگر فهمیدم مرده، فوقش دو تا فحش میدم و رد میشم. شاید این قضیه مثلا روزی سه چهار بار تکرار بشه بدون اینکه نتیجه گیری کنم مرد ها راننده های ضعیغی هستن. اما کافیه یک بار طرف زن باشه!

خود من وقتی میخوام قانونمند رانندگی کنم میبینم که بیشتر در معرض خطر تصادف هستم

کاملا موافقم. هر چند که این وضعیت واقعا اسفناکه

اما همینکه وقتی کسی داره بی قانونی میکنه و به شما برخورد میکنه شما بتونید ماشینتون رو جمع کنید و از تصادف جلوگیری کنید نشانه ی دست فرمون بهتر نیست؟ همین که بتونید در لحظه تصمیم بگیرید.. مثلا اگه کسی به سرعت سر ماشینش از پارک اومد بیرون در اون شرایطه ترمز گزینه ی بهتریه یا ماشین نمیتونه تو اون فاصله وایسه و باید با فرمون رد کرد یا همزمان معکوس هم داد یا خیر و ابعاد ماشین چقدره و .. این ها ربطی به دست فرمون نداره؟ خوب اگه قرار باشه همه با ماشین های اتومات در شهری کاملا قانونمند و بسیار خلوت رانندگی کنیم که اصلا نیازی نیست کسی مهارت رانندگی بالا داشته باشه. هرچند این شهر با این ویژگی خیلی هم خوبه ولی از بحث ما دور میشه چون اینجا بحث سره دست فرمونه . مثلا فکر کنید از یک استاد ریاضی و یک شاگرد دبستانی بپرسیم 2 ضرب در 5 چند میشه. بعد که هر دو صحیح جواب دادند بگیم پس علم استاد ریاضی و اون کودک در یک سطحه.! یا به یک ماکسیما و یک پیکان بگیم هر دو با سرعت 20 کیلومتر حرکت کنند و سپس نتیجه گیری کنیم که توانایی حرکتی دو خودرو در یک سطحه.! وقتی تنشی در رانندگی نباشه که بدترین رانندگان هم از پس مهار خودروهای امروزی بر میاند. راننده ی خوب و بد در شرایط تنش و بحران ( راننده پلیس ، امبولانس ، مسابقات اتومبیل رانی ، تریلی در جاده های کم عرض ، ترکیدن لاستیک ، نقص فنی ، تخطی سایر رانندگان و عابرین ، خرابی راه و ... ) قابل تشخیصه و بنده هم اشارم به این بود که بنا به اون دلایل معمولا ( و نه همیشه ) مردان راننده های بهتری هستند و در واقع رانندگی برای مردان کاره راحت تریه.

این مسئله داشتن مهارت بیشتر در رانندگی مربوط میشه. شما در هر فعالیتی هر چه مهارت بیشتری به دست بیارید هم مسلط تر میشید هم common sense (شعور درک موقعیت) در شما بیشتر میشه. common sense عکس العمل هایی هست که در مواجه با موقیعت های خاص و ناگهانی از آدم سر می زنه. این common sense در همه موجودات هست اما کم و زیاد داره. هم می تونه ذاتی باشه و هم از محیط آموخته بشه. در زمینه بحث ما خیلی از مردان به خاطر علاقه بیشتر به رانندگی حتی قبل از اینکه گواهینامه بگیرن هم پشت فرمون می شینن، روزانه بیشتر از ماشین استفاده می کنن، در مورد تکنیک های رانندگی اطلاعات بیشتری از منابع مختلف کسب می کنن، با کسب تجربه تئوری و عملی بیشتر common sense در این زمینه تقویت میشه در نتیجه در موقیعت ناگهانی عکس العمل بهتری هم نشون میدن.
ضمنا" اگر مردان این توانایی که فرمودید رو بیشتر هم دارن و باز هم این همه تصادف میکنن باید واقعا براشون متاسف بود....

البته این بدان معنی نیست که همه ی زنان از همه ی مردان به اصطلاح دست فرمون ضعیف تری داشته باشند و بسیاری از خانم ها میتونند پا به پای خیلی از آقایون و حتی بهتر از بعضی آقایون رانندگی کنند پس اگه شما یک خانم هستید و این مطلب رو میخونید و رانندگیتون از بعضی مردهای دور و برتون بهتره فورا" جبهه گیری نکنید. خیلی از خانم ها از بسیاری آقایون قد بلند تر یا دارای فیزیک بدنی زمخت تر و خشن تر هستند ولی آیا میشه گفت که جنس زن نسبت به مرد عضلانی تر و بلند تر و دارای فیزیک بدنیه خشن تره؟ خیر. اینجا یک بحث کلی مطرحه. اگه 1 میلیون نفر انسان قد بلند دنیا رو به ترتیب قرار بدیم یا میانگین قدی از زنان و مردان بگیریم یا نگاهی کلی به اطرافمون بندازیم میبینیم که مردها بلندتر هستند و اینکه خانم هایی با قد 190 داریم و آقایونی با قد 150 این دید کلی رو تغییر نمیده. در مورد رانندگی هم همینطوره ؛ ممکنه خیلی از خانم ها رانندگان خوبی باشند و بسیاری اقایون رانندگان ضعیف ولی در کلیت و یا بررسی میانگین یا مشاهده برترین رانندگان دنیا کاملا مشخصه که برتری با مردهاست ( و البته این برتری نشانه ی برتری مرد بر زن نیست و الان فقط داریم در مورد توانایی و استعداد رانندگی با خودرو صحبت میکنیم و چه بسا در بسیاری موارد دیگه مثل قابلیت درک احساسات کودکان -که خیلی مهم تر از رانندگی هست - خانم ها برتری داشته باشند پس خواهش میکنم فمنیست ها دعوا راه نندازند.!)

گرامی من شخصا روحیه پرسشگر و محقق شما رو ستایش می کنم اما متاسفانه باید بگم روی موضوع بسیار بی اهیمتی دست گذاشتید که اثبات کردنش قرار نیست راه به جایی ببره. پیشنهاد می کنم دنبال سوژه هایی بگردید که حداقل ارزش بیشتری برای وقت گذاشتن و تحقیق کردن داشته باشند تا اینکه بخواید فرضا" ثابت کنید مردان در فلان زمینه n% از زنان بهتر هستن و یا برعکس

در نهایت هم همونطور که در چندین پست بعد از پست استارت اشاره کردم به هیچ عنوان قصد تخریب خانم هارو ندارم

جراتش رو هم ندارید :)

حتی به دوستانم که با خانم ها شوخی کردند هم چند بار معترض شدم ( و اعتراضم باعث ناراحتی برخی دوستانم شد )

خودتون رو تو زحمت نندازید همه میدونن pt بیشتر یک فروم مردانه هست و کم نیستن مردهایی که دچار تفکر سکسیسم هستن

هدفم صرفا بیان این بوده که ضعف رانندگی اکثر خانم ها دلایلی داره که این موارد به ذهنم رسید .

وقتشه که دلایلتون رو بازنگری کنید. پیروز باشید
 

9372

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
625
لایک‌ها
224
محل سکونت
Teh
سلام دوست من و ممنون ازت که در مبحث شرکت میکنی..

شما اگه یک بار دگه و اینبار با دقت بیشتر پست اول بنده رو بخونید توضیح اکثر مواردی که گفتید در اون پست داده شده. برای اثبات صحبتم از روی همون پست با کپی پیست توضیح بعضی مطالب شمارو خوام داد.

شما فرمودید :
زنها قانونمند تر و محتاط تر از آقایون هستن. آمار تصادف راننده های زن کمتره. بله می دونم تعداد راننده زن کمتره اما تصادفی که راننده زن می کنه کجا تصادف راننده مرد کجا.



توضیح در پست اول بنده:

این جمله رو در یک صفحه ی فمنیستی خوندم که نوشته بود زنان رانندگان بهتری هستند چون طبق آمار نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند.!
این صحبت مثل اینه که بگیم کارمندان نسبت به فوتبالیست ها آمادگی جسمانی بهتری دارند چون کارمندان کمتر از فوتبالیست ها مصدوم میشوند.!!!! یا بگیم بچه 8 ساله با معدل ابتدایی 20 از یک دانشجوی دکترا با معدل 16 باهوش تر و عالم تر است.!!!اگه بگیم خانم ها رانندگانی قانون مند تر یا محتاط تر هستند شاید درست باشه هرچند همین قانون مندی بیش از حد گاهی باعث بروز خطر میشود . مثلا وقتی حق تقدم با خانم هاست اکثرا" بدون توجه به اطراف حرکت میکنند با این طرز فکر که حق تقدم با منه و طبق قانون حق با منه.!!
در کل این آمار هم ربطی به رانندگی بهتر خانم ها نداره چون:
1- اگه نگاهی به جاده های خارج از شهر بندازیم هنوز هم تعداد رانندگان مرد بسیار بیشتر از خانم ها هستند و مسلما" بیشتر تصادفات منجر به جرح و مرگ در جاده ها صورت میگیره و نه در ترافیک شهر ها با سرعت کم.
2- درصد زیادی از تصادفات منجر به مرگ مربوط به موتور سواران است که در کشور ما 100 % راکبین رو مرد ها تشکیل میدهند.
3- ریسک پذیری کمتر خانم ها در زندگی باعث میشه که کمتر خودشون رو در موقعیت خطر قرار بدهند. حالا هر نوع خطری. یکیش همین رانندگی با سرعت بالاست. ریسک پذیری همون طور که از اسمش مشخصه یعنی قرار گرفتن در موقعیتی که شانس موفقیت در اون 100 % نباشه . مردها بطور ذاتی ریسک پذیرتر هستند و در نتیجه با سرعت بالاتر حرکت میکنند و احتمال مرگ و میر در سرعت بالا بسیار بیشتره . ممکنه یک خانم در طول سال 10 بار تصادف کنه ولی حتی ماشینش هم آسیب جدی نبینه ( با سرعت پایین ) ولی یک آقا فقط یک بار تصادف کنه ( با سرعت بالا ) و منجر به حادثه بشه. پس خانم ها قانون مند تر هستند ولی این بدین معنی نیست که دست فرمان بهتری دارند.
4- یک جمله ی معروفی هست که میگوید شناگر های خیلی ماهر بیشتر از افرادی که زیاد شنا بلد نیستند غرق میشوند. دلیلش و ربطش به موضوع کاملا مشخصه.
5- خانم ها بدلیل ظرافتشون و این که معمولا مجبور نیستند حتما رانندگی کنند و معمولا" شغلشون رانندگی نیست و اینکه معمولا حاضر نیستند به هر قیمتی با هر خودرویی رانندگی کنند و بدلیل اطلاعات و توان فنی کمتر از ماشین های قدیمی و خراب فراری هستند معمولا با ماشین های مدرن تر و سالم رانندگی میکنند و اگه نگاهی به پیکان ها و یا ماشین های با عمر بالای 20 سال بندازید متوجه میشید که نسبت مردان به زنان در این خودروهای نا امن و قدیمی بسیار بیشتره و خود این هم میتونه به افزایش این آمار کمک کنه.


و این قسمت هم اضافه کنم که احتیاط از روی ترس با احتیاط منطقی متفاوته و احتیاط خانم ها در رانندگی بیشتر از روی استرس و ترسه و میتونه بدتر باعث ترمز ناگهانی و .. بشه که خودش خطرناکه.


شما فرمودید:
اگر زنها حضور کمتری در مسابقات اتوموبیل رانی دارن دلیلش کاملا مشخصه و اون هم عدم وجود علاقه به این رشته ها هست کسی هم که علاقه به کاری نداشته باشه طرفش نمیره که حالا بخواد استعدادش رو کشف کنه.


توضیح در پست اول بنده:
دلایل دست فرمون ضعیف تر خانم ها:
1-علاقه ذاتی.شاید به نظر خیلی ها دلیل این که پسر بچه ها از سنین کودکی به ماشین اسباب بازی علاقه دارند ( یا گیم های ماشینی ) و دختر بچه ها به عروسک ، تربیت پدر و مادر یا تقلید از پدر و مادر بوده که پسر بچه به تقلید از پدر که رانندگی میکنه و ماشین داره، اسباب بازی ماشین میخره و دختر بچه به تقلید از مادر که بچه داری میکنه عروسک رو میپسنده. اما این طرز فکر هر چند 100% غلط نیست اما کاملا" صحیح هم نیست. در خانواده خودم مادرم هر روز با خودروی شخصیمون به سر کار میرفت و بدلیل ساعت کاری کمترش نسبت به پدرم ، اون بود که من و خواهرم رو با ماشین به کلاس زبان و پارک و .. میبرد و پدرم بدلیل داشتن سرویس محل کار کمتر رانندگی میکرد مگر در مسافرت ها. پس اگه بحث تقلید از پدر و مادر بود خواهر من میبایست به ماشین و رانندگی علاقه مند میشد ( به تقلید از مادرم ) اما اصلا این اتفاق نیفتاد و تا 20 سالگی حتی نمیدونست کار کلاچ چیه.! در صورتیکه من از 6، 7 سالگیم به ماشین ها و طرز رانندگی و این که دنده ها چطور جابجا میشوند توجه میکردم و دوست داشتم جلو بشینم تا بتونم ببینم مادرم ( یا در سفر ها پدرم ) چطور رانندگی میکنه و برام خیلی جالب و خوشایند بود. در یک تحقیقی هم که صوت گرفته علاقه پسر بچه ها به وسایل مکانیکی و ماشین بیشتر از دختر بچه ها بوده و برعکس علاقه ی ذاتی زنانه از همون سنین کودکی دخترهارو به سمت عروسک بازی و حس مادرانه سوق میداده. جالب اینجاست که حتی توان نقاشی کشیدن از وسایل نقلیه و مکانیکی مثل دوچرخه در پسر بچه ها خیلی بهتر از دخترها بوده که نشان از دقت و علاقه بیشتر پسرها از همون سنین به این قبیل وسایل داره که خوب همین علاقه مندی میتونه باعث بروز استعداد و یادگیری بهتر بشه.


یه توضیح هم اضافه کنم که بنده هم خدای نکرده نگفتم که زنان بدلیل عقب افتادگی ذهنی دست فرمون ضعیف تری دارند بلکه 6 دلیل اوردم که اتفاقا اولیش همین علاقه ی ذاتی بود. مردها هم استعداد خیلی کارها رو ندارند و علاقه ی خیلی کارها رو هم ندارند مگه کسی بگه مردها بچه هارو خوب درک نمیکنند یا مردها بیشتر کچل میشوند دیدگاه زنسالاریه که صحبت راجه به دست فرمون خانم ها بشه مردسالاری.؟! نه. این ها یک سری حقایقه. ضمن اینکه معمولا استعداد و علاقه با هم بیگانه نیستند و معمولا اگه استعداد ذاتی وجود داشته باشه علاقه هم ایجاد میشه و برعکسش هم تاثیر گذاره منظور اینکه اگه خانم ها استعداد بلقوه داشتند قطعا استعدادشون بیشتر بصورت بالفعل دیده میشد مثل استعداد های دیگشون .



شما فرمودید :
اگر شما تو خیابون دیدید خانومی به اصطلاح بد رانندگی می کنه نباید اینطور برداشت کنید که همه خانومها در رانندگی ضغیف هستن چون وقتی شما میبینید راننده مشکل دار زنه ناخودآگاه توجه تون به جنسیت طرف معطوف میشه و اون پیش داوری هایی که در جامعه مرد سالار ما وجود داره روی قضاوتتون تاثیر میذاره. طوری که اگر مردی همون سستی و اشتباه رو در رانندگی داشته باشه اینقدر در نظر آدم مهم به نظر نمیرسه.


درمورد نظر شما که ایران مردسالاریه اتفاقا در همین تاپیک یک بحثی هم با دوست خوبم آبتین عزیز داشتیم که ایشون هم مثل شما معتقد هستند که تو ایران مردسالاریه ولی چیزی که من دیدم اکثریت فرزند سالاری ( چه دختر و چه پسر ) و بعد زنسالاری حاکمه و مردسالاری در اقلیت جامعست. چیزی که برای ایشون نوشتم برای شما هم کپی پیست میکنم حالا قضاوت با خودتون ::

در مورد مردانه بودن ایران یا سیستم مردسالاری اگه فرصت کنم در مبحثی جداگانه میخوام به این قضیه بپردازیم که در ایران ( حداقل تهران که من زندگی میکنم ) آیا مردسالاری رواج داره یا زنسالاری؟ سعی میکنم خلاصه بگم که دلیل اصلی نارضایتی برخی زنان ایرانی عدم اعتماد به نفس و گاهی اوقات شیطنت و مظلوم نمایی برای گرفتن امتیازه چون در بسیاری موارد حق و حقوق زنان به مردان برتری داده شده ولی مردان اعتراضی نمیکنند. . مثلا فکر میکنید اگه کلیه شرایط زن و مرد با هم عوض شه زنان اعتراضی نخواهند کرد؟ همین خانم هایی که میگند در این کشور مردسالاری هست حاضرند شرایطشون رو مو به مو با یک مرد عوض کنند و در اون صورت اعتراض نخواهند کرد که چرا فقط ما به سربازی میریم و چرا وظیفه تامین هزینه زندگی فقط با ماست و .. ؟ ( همونطور که الان اعتراض میکنند که چرا وظیفه کار منزل با ماست ) .
یک دختر ( از خانواده ی متوسط و شرایط مساوی با پسری که مثال خواهم زد ) از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش تو ایران چه کار میکنه؟ کنکور میده ، اگه رشتش رو دوست نداشت یک بار دیگه کنکور میده و باز هم یک بار دیگه.! بعد که درس تموم شد اگه دوست داشت کار میکنه و پولش رو میتونه برای خرید لوازم لوکس یا تفریح هزینه کنه بعد اگه دوست داشت فوق لیسانس بگیره و بعد باز هم شغلی انتخاب کنه البته نه از روی اجبار ...
ولی یک پسر از وقتی دیپلم میگیره تا 28 سالگیش 4 سالش رو در دانشگاه و اولین رشته ای که قبول شد چه خوشش بیاد چه بدش بیاد میگذرونه ( از ترس سربازی و از ترس اینکه نتونه با دیپلم ازدواج کنه چون خانم ها همه لیسانس به بالا شدند و حاضر نیستند با پایین تر از خودشون ازدواج کنند ) بعد از اون باید 2 سال رو مجانی بره سربازی و به زنان و مردان جامعه خدمت رایگان کنه و از زندگی شخصیش عقب بیفته ( 2 سالی که یک خانم توش میتونه فوق لیسانس بگیره یا کار کنه یا ... ) و بعد ازاون فقط 4 سال فرصت داره که با کار در 3 شیفت پس اندازی بالای 200 میلیون داشته باشه تا بتونه یک خونه ی متوسط رهن کنه و یک ماشین متوسط بخره و یک عروسی متوسط بگیره و سرویس طلای متوسط برای خانم بخره و یک سری از جهیزیه که به گردنش افتاده بخره و ... ( به شرطی که درامدش با تورم افزایش پیدا کنه و خانم هم مهریه عندالمطالبش رو نخواد.!! )
حالا به نظرتون این که پسر میتونه بدون روسری تردد کنه خیلی مردسالاریه؟!!! البته من منکر این نمیشم که در خیلی جاها حقوق زنان پایمال میشه و مورد سو استفاده های جنسی یا خرید و فروش و .. قرار میگیرند و این موارد از دید من و هر انسان دیگه ای محکومه. اما نمیشه گفت حداقل در تهرانی که من زندگی میکنم مردسالاری وجود داره ( حداقل در اکثر منازل ). خیلی امتیازات بدلیل ظرافت ها و تفاوت های ژنتیکی به زنان داده شده. اما خانم های ایرانی مثل یک زن مدرن حق تحصیل و حق کار و حق طلاق و .. میخواهند و در همین حال مثل یک زن سنتی مهریه و نفقه و منزل و ... هم میخواهند که این یعنی هر چه از مدرنیته به نفع زن بوده و هر چه در سنت به نفع زن بوده با هم جمع بشه که همچین چیزی ممکن نیست. هر وقت زن ایرانی از مهریه گذشت میتونه حق طلاق داشته باشه هر وقت از نفقه گذشت حق کار داره ( با هم و در کنار هم مخارج زندگی رو بدهند + تقسیم کار منزل ) و ..
منظور اینه که مردها در یک سری امور قویترند و زنان در یک سری امور دیگر و این دو مکمل هم هستند . اگه بخوایم این رو قبول کنیم مرد باید در اجتماع یک سری محدودیت داشته باشه و یک سری مزایا و زن هم همینطور ( محدودیت + مزایا ) . اما اگر بخواهیم منکر تفاوت های زن و مرد بشیم باید محدودیت های مردها هم برداشته بشه و برای خانم ها هم امتیازاتی مثل واگن جدا داشتن ، سربازی نرفتن ، مهریه و نفقه گرفتن و ... حذف بشه و در عوض امتیازات و آزادی های مردان به زن هم داده بشه که نظر خودم اینه که به دلیل تفاوت های ذاتی مورد اول بهتره و به نفع دو جنس.



شما فرمودید :
ضمن اینکه تو کشور ما به قدری در رانندگی فقر فرهنگی وجود داره که اصلا راننده های قانون شکن قوانین جنگل رو در خیابان ها پیاده کردن و طبعا کسی هم که بخواد درست رانندگی کنه دچار مشکل میشه و برچسب "راننده بد" بهش میزنن. امیدوارم به این تفاوت مهم هم توجه کرده باشید عزیز.


در این مورد هرچند حق با شماست و خود من وقتی میخوام قانونمند رانندگی کنم میبینم که بیشتر در معرض خطر تصادف هستم اما..
اما همینکه وقتی کسی داره بی قانونی میکنه و به شما برخورد میکنه شما بتونید ماشینتون رو جمع کنید و از تصادف جلوگیری کنید نشانه ی دست فرمون بهتر نیست؟ همین که بتونید در لحظه تصمیم بگیرید.. مثلا اگه کسی به سرعت سر ماشینش از پارک اومد بیرون در اون شرایطه ترمز گزینه ی بهتریه یا ماشین نمیتونه تو اون فاصله وایسه و باید با فرمون رد کرد یا همزمان معکوس هم داد یا خیر و ابعاد ماشین چقدره و .. این ها ربطی به دست فرمون نداره؟ خوب اگه قرار باشه همه با ماشین های اتومات در شهری کاملا قانونمند و بسیار خلوت رانندگی کنیم که اصلا نیازی نیست کسی مهارت رانندگی بالا داشته باشه. هرچند این شهر با این ویژگی خیلی هم خوبه ولی از بحث ما دور میشه چون اینجا بحث سره دست فرمونه . مثلا فکر کنید از یک استاد ریاضی و یک شاگرد دبستانی بپرسیم 2 ضرب در 5 چند میشه. بعد که هر دو صحیح جواب دادند بگیم پس علم استاد ریاضی و اون کودک در یک سطحه.! یا به یک ماکسیما و یک پیکان بگیم هر دو با سرعت 20 کیلومتر حرکت کنند و سپس نتیجه گیری کنیم که توانایی حرکتی دو خودرو در یک سطحه.! وقتی تنشی در رانندگی نباشه که بدترین رانندگان هم از پس مهار خودروهای امروزی بر میاند. راننده ی خوب و بد در شرایط تنش و بحران ( راننده پلیس ، امبولانس ، مسابقات اتومبیل رانی ، تریلی در جاده های کم عرض ، ترکیدن لاستیک ، نقص فنی ، تخطی سایر رانندگان و عابرین ، خرابی راه و ... ) قابل تشخیصه و بنده هم اشارم به این بود که بنا به اون دلایل معمولا ( و نه همیشه ) مردان راننده های بهتری هستند و در واقع رانندگی برای مردان کاره راحت تریه.


شما فرمودید :
بنده شخصا راننده زن خوب کم نمی شناسم


توضیح در پست اول :
البته این بدان معنی نیست که همه ی زنان از همه ی مردان به اصطلاح دست فرمون ضعیف تری داشته باشند و بسیاری از خانم ها میتونند پا به پای خیلی از آقایون و حتی بهتر از بعضی آقایون رانندگی کنند پس اگه شما یک خانم هستید و این مطلب رو میخونید و رانندگیتون از بعضی مردهای دور و برتون بهتره فورا" جبهه گیری نکنید. خیلی از خانم ها از بسیاری آقایون قد بلند تر یا دارای فیزیک بدنی زمخت تر و خشن تر هستند ولی آیا میشه گفت که جنس زن نسبت به مرد عضلانی تر و بلند تر و دارای فیزیک بدنیه خشن تره؟ خیر. اینجا یک بحث کلی مطرحه. اگه 1 میلیون نفر انسان قد بلند دنیا رو به ترتیب قرار بدیم یا میانگین قدی از زنان و مردان بگیریم یا نگاهی کلی به اطرافمون بندازیم میبینیم که مردها بلندتر هستند و اینکه خانم هایی با قد 190 داریم و آقایونی با قد 150 این دید کلی رو تغییر نمیده. در مورد رانندگی هم همینطوره ؛ ممکنه خیلی از خانم ها رانندگان خوبی باشند و بسیاری اقایون رانندگان ضعیف ولی در کلیت و یا بررسی میانگین یا مشاهده برترین رانندگان دنیا کاملا مشخصه که برتری با مردهاست ( و البته این برتری نشانه ی برتری مرد بر زن نیست و الان فقط داریم در مورد توانایی و استعداد رانندگی با خودرو صحبت میکنیم و چه بسا در بسیاری موارد دیگه مثل قابلیت درک احساسات کودکان -که خیلی مهم تر از رانندگی هست - خانم ها برتری داشته باشند پس خواهش میکنم فمنیست ها دعوا راه نندازند.!)

در نهایت هم همونطور که در چندین پست بعد از پست استارت اشاره کردم به هیچ عنوان قصد تخریب خانم هارو ندارم و حتی به دوستانم که با خانم ها شوخی کردند هم چند بار معترض شدم ( و اعتراضم باعث ناراحتی برخی دوستانم شد ) و هدفم صرفا بیان این بوده که ضعف رانندگی اکثر خانم ها دلایلی داره که این موارد به ذهنم رسید . همونطور که رانندگی آقایون مسن هم معمولا ایراد هایی داره که اون هم دلایلی مثل کاهش توانایی جسمی و کاهش دید و احتیاط بیش از حد و کندی عکس العمل و .. چند دلیلشه..

بخشید که سرتونو درد آوردم.
مخلصه شما و همه ی دوستان گل پی تی نیز هستم.
عزيز شما باز توضيح نداديد منظورتون از راننده ضعيف دقيقا چيه. شما يه بار ميگى راننده هاى زن فلان نقص ها رو دارن در کنارظ هم ميگيد راننده هاى مرد هم فلان اشکالات رو دارند آخر سر هم نتيجه گيرى مى کنيد که زنها راننده هاى ضعيف ترى هستن. راننده مرد در رانندگى ريسک ميکنه, کمربند نميبنده, با تلفن همراه صحبت ميکنه اينها همه باعث ميشه از تعريف راننده خوب فاصله بگيره.

Sent from my SGPT12 using Tapatalk
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
خوب با وجود اینکه کپی پیست کردم که شاید این بار دقیق بخونید باز هم دقیق نخوندید دوست من.
شما فرمودید :
لطفا" دقت کنید: نوشته شده"نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند". نگفته که کمتر تصادف می کنن، گفته تصادفاتشون کمتر باعث مرگ و جرح میشه. یعنی فرضا" اگر تصادف 5 نفر راننده زن و 5 نفر راننده مرد رو با هم مقایسه کنیم، مردان تصادفات جدی تری داشتن. روی این حساب بله به نظر میاد زنان راننده های بهتری هستن (حداقل عقل اینطور حکم می کنه)

خوب شما اون دلایل که رانندگان جاده اکثرا مرد هستند و راکبین موتور ها مرد هستند و راننده های خودروهای فرسوده مرد هستند و ... رو خوندید ؟ توقع دارید یک خانم در مسیر لوازم ارایشی بهداشتی تا منزل تو ترافیک تصادف منجر به مرگ کنه؟ خوب قطعا تصادف این خانم در حد شکستن یک چراغه.! درصد زیادی از امار کشته های با راننده ی مرد در جاده های خارج شهر و راننده های اتوبوس و موتور هاست. تقریبا 90 درصد این راننده ها مرد هستند. چطوری توقع دارید خانم ها امار کشته و زخمی بیشتری داشته باشند. تو ترافیک شهر و سرعت زیر 70 چه تصادفی صورت بگیره که کشته بده؟!! بله حتی اگه اون جوری که شما میگید بررسی شده باشه خانم 5 تصادف در شهر و با سرعت 40 داشته و اقا 5 تصادف در گردنه های چالوس با اتوبوس اسکانیایی که به علت عجیبی دچار نقص فنی شده.! حالا عقل شما چطور میگه هر کس کشته ی کمتری بده راننده ی بهتریه در صورتیکه شرایط استفاده از ماشین ها و سایر متغیر ها یکسان نیست. برای مقایسه باید سایر متغیر ها حتی الامکان یکسان باشند .چند تا خانم مسافر کش بین جاده داریم که بخاطر سیر کردن شکم شوهر و بچش بخواد ساعت ها در خط های طولانی مسافر کشی کنه؟ چند خانم داریم که 2 یا 3 شغل داشته باشه و برای تامین نیاز های زیاد شوهرش مجبور بشه با ماشین فرسوده سر کنه تا بتونه طلا و جواهر برای شوهرش بخره؟ ولی برعکسش تا دلتون بخواد هست.! حالا احتمالا شما الان میاید میگید خوب مرد که مجبور نبوده زن بگیره و .. که این بحث بسیار مفصل تر از اونیه که در این تاپیک بگنجه ولی دلایل زیادی هست که خواستید یا در پیغام خصوصی یا تلفنی بهتون عرض خواهم کرد.

من نمی دونم الان با اشاره به این موضوع می خواید ثابت کنید که نه نباید از روی آمار قضاوت کنیم و... چون در هر صورت شما بالا برید پایین بیایید باز هم آمار تصادف مردان بیشتر از زنهاست، اصلا" خودتون هم در ادامه صحبتهاتون به دلایلش اشاره کردید که چرا به این صورته. (ریسک پذیری و...)

بله از روی امار نمیشه همینطوری یلخی نتیجه گیری کرد. طبق امار فروشه سایپا-پراید بیشتر از بی ام وه ای 90 بوده. خوب این یعنی مردم جهان بیشتر به پراید علاقه داشتند تا بی ام وه ای 90.؟؟؟ یا اینکه میشه امار رو جور دیگه ای تحلیل کرد که با توجه به تفاوت قیمت و مدت و تیراژ تولید و محدودیت های بازار ایران پراید به این فروش رسیده. همونطور که امار کشته و زخمی رو هم میشه طوری که شما و فمنیست ها گفتید و هم اونطور که واقعیته تحلیل کرد.


«ریسک پذیری» جدا" خودش یه ضعف خطرناک برای یه راننده به حساب میاد. من نمی دونم شما چرا اهمیت ضعف به این بزرگی رو نمی بینید و همچنان معتقدید که این زنها هستن که راننده های ضعیف تری هستن؟این ریسک پذیری راننده های مرد علاوه بر سرعت بالا تو مسائل دیگه ای هم تاثیر میذاره (البته اگر دقت کرده باشید!) مثلا نبستن کمربند ایمنی یا صحبت کردن با تلفن همراه پشت فرمون یا خوردن خوراکی و... (که خطر تصادف رو افزایش میده) اینها همه به خاطر ریسک پذیری هست، یعنی می دونن این کارها خطر آفرین و غیر قانونیه و اگر پلیس ببینه جریمه میشن ولی باز هم ریسک می کنن. ضمنا اگر مردان از ماشین هایی استفاده می کنن که فرسوده و مشکل دار هستن اینجا هم بی خیالی و ریسک پذیری خودشون هست که دخالت داره یعنی باز هم تقصیر (ضعف) خودشون هست. چون مثلا یه خانم هرگز با علم به اینکه ماشینش مشکل جدی داره پشتش نمی شینه حتی اگر مجبورش بکنن

شما دارید در مورد اینکه کی شهروند بهتریه یا از دید یک سرهنگ راهنمایی و رانندگی کی قانونمند تره به قضیه نگاه میکنید . بحث من سره دست فرمونه دوست من و نه این که کی شهروند منضبط تریه. یا کی برای اجتماع راننده ی کم خطر تر و بهتریه . گفتم در شرایط خاص مثلا رانندگی در مسابقات و .. این ریسک پذیری به کمک مرد میاد . چرا که ترس یک عامل بازدارندست که گاهی جلو توانایی ها رو میگیره. بزارید یک مثال براتون بزنم. اون قضیه وزنه برداری که بهش میگند این وزنه سبک تراز رکوردته و اون یکی سنگین تر رو شنیدید؟ وزنه بردار وزنه ی سبک تر رو راحت بلند میکنه و از برداشتن وزنه ی سنگین تر عاجز میشه ولی بعد بهش میگند که ما دروغ گفتیم و تو در واقع وزنه ی سنگین تر رو بلند کردی.! این یعنی ترس بازدارنده. وزنه بردار از ترس نتونسته بود وزنه سبک رو بلند کنه. منظور من از ریسک پذیری عدم وجود این ترس بازدارنده در رانندگی بود. اگه دقیق خونده باشید گفتم که این ترس در این مورد ( دست فرمون ) باعث ضعف زن میشه ولی در خیلی موارد دیگه میتونه باعث برتریش بشه ( مثلا برای داشتن عمر طولانی تر یا محافظت از بچه هاش و .. )
بحث سر دست فرمونه. مادر من تا بحال سرعت بیشتر از 100 نرفته. شاید مایکل شوماخر گاهی تو شهر بالای سرعت مجاز هم رفته باشه . خوب پس مادر من دست فرمون بهتری داره؟؟؟؟ نه .! احترام به قانون و یا شهروند نمونه بودن و قانونمند بودن بحث من نیست بحث من دست فرمون بهتر و بدتره.
دلایلی که مرد پشت فرمون خودروی فرسوده میشینه فقط ریسک پذیری یا بیخیالیش نیست بلکه دلایل بسیار زیاد دیگه ای هم داره. مرد باید خرج خونه بده گاها مسافر کشی کنه ، مرد معمولا چون مجبوره ماشین فرسوده میخره. چند تا مرد میشناسید که توان خرید ماشین 2014 داشته باشه ولی بره فرسوده بخره.؟ که میگید از بیخیالی و .. مرده.! ولی زن چون علاقه و نیاز روزانه ی کمتری داره در این شرایط قید ماشین رو میزنه. ولی مرد نمیتونه هر روز پول آزانس بده برای خانمش و بچه هاش .. خودتون بهتر میدونید چی میگم . یه ماشین ارزون هم شده میخره چون نیاز داره. برای زن معمولا این کالای لوکسه و برای مرد کالای اساسی.
ضمن اینکه خلاف هایی که شما گفتید مردان میکنند فقط در مورد لایی کشیدن و سرعت غیر مجاز در مورد مردان صدق میکنه وگرنه در مورد نبستن کمربند عدم توجه به اطراف عدم توجه به ایینه و پیچیدن بلافاصه بعد از راهنما زدن و خیلی موارد دیگه که شاید قانونا خلاف نباشه ولی بسیار مشکل آفرینه زن ها از مردها هم آمار بدتری دارند. مثلا دختر همکارمون وقتی چراغ ترمز میدید در همون جایی که بود ( قبل از رسیدن به چهارراه ) محکم میکوبید رو ترمز. خوب ماشینش هم تیپ 5 بود با ترمزهای عالی. راننده ی پشت سری هم که فکرش رو نمیکرد ماشین های در حال حرکت در فاصله ی 100 متری به چراغ ناگهان ترمز کنند علیرغم رعایت فاصله ی طولی از عقب زده بود بهش. شاید باور نکنید که در یک روز 2 بار با همین روش تصادف کرد و هر 2 بار راننده ی عقبی قانونا مقصر شناخته شد. خوب حالا قضاوت با خودتون که قانون همیشه میتونه بگه حق با کی بوده.؟


یعنی اگر شما تو خیابون کارهای خطرناکی کنید و بیشتر در موقعیت خطر قرار بگیرید آیا مفهومش اینه که حتما" راننده بهتری هستید؟؟ خیر، اتفاقا یعنی راننده بسیار بدی تری هم هستید. در واقع اگر شما رانندگی نکنید هم به خودتون رحم کردید هم به دیگران!

برمیگردیم به همون مثال کارمندان و فوتبالیست ها.! مگه من گفتم هر کی خطرناک برونه راننده ی خوبیه؟! وقتی شما راننده ی خوبی باشید مثلا شمال رو با ماشین خودتون میرید ( و نه با اتوبوس و هواپیما و قطار و .. ) ، اعتماد به نفس رانندگی در اتوبان و خارج از شهر و راننده ی اتوبوس و کامیون شدن رو دارید و درنتیجه امکان تصادف منجر به مرگ و جرحتون هم بالا میره. مادر من 30 سال رانندگی کرد ولی حتی یک بار هم تو جاده پشت فرمون ننشست. اما در هزاران کیلومتری که پدرم در سفر هامون در جاده رانندگی کرد یک تصادف شدید هم داشت. خوب تحلیل شما از این جامعه ی اماری کوچک ( خانواده من ) چیه ؟ مادر من راننده ی بهتری نسبت به پدرم بوده که تصادف جاده ای نداشته؟ یا پدرم چون شناگر ماهر تری بوده بیشتر دل به دریا زده؟


می دونید این استرس و ترس از کجا اومده؟ از همون جایی که یه نفر مثل شما با این دید به خانوم ها نگاه می کنه که صد در صد و ذاتا" راننده های ضعیفی هست. یعنی وقتی خانومی می دونه که چطور قضاوت میشه خب مسلمه که وقتی تو موقعیت قرار بگیره ناخود آگاه دچار استرس میشه. هیچ ربطی به جنسیت طرف نداره. فقط کافیه خودتون رو بذارید جای اون زن ببنیند وقتی ده ها نفر تو خیابون دارن تک تک رفتار های شما رو می پان و تو دلشون یا حتی بلند بلند چرت و پرت می گن، آیا همچنان میتونید با اعتماد به نفس و آسوده خاطر موقعیت رو کنترل کنید

نه عزیز من اولا که پست من رو برای بار دوم هم که کپی کردم نخوندید چون من نوشتم به هیچ عنوان 100 درصد نیست و راننده ی خوب زن هم زیاد داریم ولی اکثریت و عموم مردان راننده های بهتری هستند . مثال قد هم زدم. حالا من بگم معمولا قد آقایون بلند تره یک خانم 1 متر و 80 سانتی هم اعتماد به نفسش رو از دست میده و فک میکنه 1 متر و 40 سانته؟!!!.
این استرس از کجا اومده؟ از اونجا اومده که دید سه بعدی ضعیف تری دارند و میل به امنیت و اسایش بیشتری دارند ومعمولا هم راننده های بدتری هستند. همونطور که ما مردها معمولا در بحث با خانم ها بازنده هستیم ( بدلیل قدرت تکلم بالای خانم ها و یک مورد دیگه) و این باعث میشه اعتماد به نفسمون در بحث با خانم ها پایین باشه خانم ها هم چون معمولا خودشون و دوستانشون راننده های ضعیف تری بودند این استرس رو دارند.شما چرا میخواید همه ی ضعف های مردها رو بندازید تقصیر سهل انگاری و بی عقلی مردها و ضعف های زن ها هم بندازید باز گردن سهل انگاری و ضعف مرد ها.!!!! البته من بارها گفتم این ها ضعف زن نیست. ذات زنه. همونطور که ذات مرد به عنوان شکارچی و محافظ کمی ریسک پذیر تره و این هم عیب مرد نیست. و زن کمی صبور تر و ترسو تر ( بدلیل مادر بودن و امنیت کودکان ) هر دو حسن و عیب های خودشون رو دارند و همینه که زن و مرد رو مکمل هم میکنه. شما چطور میگید کاری به جنسیت نداره؟ خیلی از چیزهای دنیا ربط به جنسیت دارند. شما میتونید چند کار همزمان انجام بدید؟ معمولا خیر. ولی خانم ها میتونند. حالا من بیام بگم نه چون به ما مردها گفتند که ما نمیتونیم کاره همزمان انجام بدیم اینجوری شدیم؟ یا زن ها ذاتا صبورتر هستند و یا معمولا دیرتر میمیرند. حالا من بیام بگم نه اینجوری گفتند و چون همه فکر میکنند ما زود میمیریم اینجوری شدیم؟ خیر. این ذاته . برمیگرده به هورمون ها به ساختار مغز و بدن و ... استثنا داریم ولی اکثریت همینطورند. توصیه میکنم مستند پیکار دو جنس رو ببینید . حالا چرا شما به این شدت از حقوق خانم ها دفاع میکنید برای من جای سوال داره چون حتی خودخانم ها هم در این حدی که شما میگید رانندگی خودشون رو قبول ندارند.!!
ضمنا وقتی بحث مقایسه مطرحه فرض رو بر شرایط محیطی یکسان میگیریم وگرنه اگه خانم های 30 ساله ی المانی رو بزاریم کنار مردهای 80 ساله ی اتیوپی خوب زنان میشند راننده های بهتر. ولی در شرایط برابر و محیط یکسان مردان در این مورد تواناتر هستند ،

مثل اینکه مجبورم یک بار دیگه توضیح بدم: اگر فرد به فعالیتی علاقه نداشته باشه دنبالش نمیره. چون دنبالش نمیره هیچ وقت نمی تونه کشف کنه که تو اون فعالیت استعداد داره یا نه. به طور کلی زنها علاقه کمتری به رانندگی دارن و صد البته درصد کسانی هم که علاقه بیش از حد به رانندگی داشته باشن هم کم میشه. در نتیجه وقتی از جمعیت زنها افراد کمتری به رانندگی جذب بشن استعداد های کمتری هم بینشون کشف میشه. بنابراین اینکه بین قهرمانان اتومبیل رانی زنان کمتری داریم تا در بین مردان این کاملا قابل درکه. امیدوارم این بار بهتر توضیح داده باشم

این مسئله داشتن مهارت بیشتر در رانندگی مربوط میشه. شما در هر فعالیتی هر چه مهارت بیشتری به دست بیارید هم مسلط تر میشید هم common sense (شعور درک موقعیت) در شما بیشتر میشه. common sense عکس العمل هایی هست که در مواجه با موقیعت های خاص و ناگهانی از آدم سر می زنه. این common sense در همه موجودات هست اما کم و زیاد داره. هم می تونه ذاتی باشه و هم از محیط آموخته بشه. در زمینه بحث ما خیلی از مردان به خاطر علاقه بیشتر به رانندگی حتی قبل از اینکه گواهینامه بگیرن هم پشت فرمون می شینن، روزانه بیشتر از ماشین استفاده می کنن، در مورد تکنیک های رانندگی اطلاعات بیشتری از منابع مختلف کسب می کنن، با کسب تجربه تئوری و عملی بیشتر common sense در این زمینه تقویت میشه در نتیجه در موقیعت ناگهانی عکس العمل بهتری هم نشون میدن.ضمنا" اگر مردان این توانایی که فرمودید رو بیشتر هم دارن و باز هم این همه تصادف میکنن باید واقعا براشون متاسف بود....



تکرار و کپی پیست این مطلب در این مورد بود که بگم خودم قبلا گفتم که خانم ها علاقه ی کمتری دارند و بحث سره اینه که دلیل هر آنچه که بوده باعث شده دست فرمون خانم ها ضعیف تر بشه. حالا شما میگید خانم ها چون استعدادشون کشف نشده راننده های خوبی نشدند. خوب من هم گفتم یکی از 6 دلیلی که به ذهنم رسیده همین بوده من هم نگفتم که چون عقب افتادند راننده ی خوبی نیستند.! عرض کردم بنا به این دلایل روحی و جسمی ضعیف ترند . ضمنا اگه علاقه ی خانم ها در حد تجسم شما کم بود الان این همه راننده ی خانم تو شهر نداشتیم. درصدیش بدلیل علاقه ی کمتر بوده و درصد زیادیش هم بدلیل عدم تووانایی بوده.
اگه فقط و فقط بحث علاقه بود خوب پس چرا با اینکه زنان معمولا از سیاست هم خوششون نمیاد ولی همون تک و توک زن علاقه مند بدلیل داشتن استعداد ذاتی تونستند ریاست جمهوری و صدر اعظمی و ... خیلی کشورهارو تصاحب کنند؟ با اینکه نسبت زنان علاقه مند به سیاست بسیار کمتر از مردان علاقه مند بوده - شاید چیزی نزدیک به همون نسبت تفاوت علاقه مندی به رانندگی - ولی در مورد رانندگی زنان بسیار ناموفق تر از سیاست بودند و این خودش نشون میده که استعداد ذاتی هم مهمه.
ضمنا اگه علاقه زنان به رانندگی در این حد کم بود چرا زنان عربستانی به جای اعتراض به چند همسری شوهرانشان به قانون منع رانندگی برای زنان اعتراض میکنند؟!
پس اگه تعداد مردان علاقه مند 10 برابر زنان علاقه مند هم باشه و صرفا عدم علاقه مندی زنان باعث عدم بروز استعداد بقول شما یکسانشون با مردان شده باشه باز هم باید در لیست 100 راننده ی برتر جهان نام 10خانم دیده بشه. ( که نمیشه.!! )
. بعد شما میفرمایید از نظر جسمی هم زن و مرد تفاوتی ندارند؟ یعنی فشار های مسابقات رالی و فرمول 1 برای زن و مرد یکسانه؟ شما اصلا اعتقادی به تفاوت روحی و جسمی و مغزی و هورمونی این دوجنس دارید؟ ( یا شاید فکر میکنید فقط از نظر دستگاه تناسلی با هم تفاوت هایی داریم) دید سه بعدی بهتر آقایون چیزی نیست که من از خودم گفته باشم. یک سرچ کوچیک انجام بدید مطالب راجه بهش پیدا میکتید. قدرت جهت یابی بهتر آقایون با آزمایشات ثابت شده . تفاوت عملکرد و ساختار مغز زن و مرد ثابت شده است . همین باعث میشه زنان یک سری کارها رو بهتر انجام بدند و مردان یک سری کار دیگه رو. یعنی شما میفرمایید در شرایط مشابه زنان بدن انعطاف پذیرتری نسبت به مردان ندارند؟ مردان عضلات بیشتری ندارند؟ زنان معمولا طول عمر بیشتری ندارند ؟ و مردان معمولا پوکی اسنخوان کمتر ندارند؟ پاسخ همه ی سوالات بله است. تفاوت دارند . و اگه تفاوتی در ساختار این دو جنس هست پس در کارایییشون هم هست. در بعضی امور زنان برتر و بعضی امور مردان برترند. سوای از استثنائات و در شرایط مشابه ( نه زن رزمی کار با مرده معتاد و نه زن راننده ی مسابقه با پدر بزرگ من )


منظور بنده مرد سالاری نبود، بلکه «سکسیسم» بود. با عرض معذرت بنابراین من ادامه صحبت شما رو مربوط به خودم نمیدونماما سکسیسم یعنی کسی صرفا" از روی جنسیتی که داره مورد قضاوت قرار بگیره. یعنی مثلا همین که خیلی ها فکر می کنن "زنها راننده های ضعیفی هستن، چون زن هستن ولی اگر طرف مرد باشه یعنی اتوماتیک وار راننده خوبی میشه". این باعث میشه اگر من فرضا پشت ماشینی بودم که اشتباهی مرتکب شده، وقتی بهش نزدیک تر میشم و میفهمم راننده زنه اون وقت با خودم می گم بیا دیگه! راننده های زن همینن. اما اگر فهمیدم مرده، فوقش دو تا فحش میدم و رد میشم. شاید این قضیه مثلا روزی سه چهار بار تکرار بشه بدون اینکه نتیجه گیری کنم مرد ها راننده های ضعیغی هستن. اما کافیه یک بار طرف زن باشه!


خوب شما دقیقا به کلمه ی جامعه ی مردسالار اشاره کردید و من هم اون پاسخ رو دادم ! اما در مورد سکسیسم هم مطمئن باشد این در مورد آقایون هم وجود داره ولی کسی اعتراضی نمیکه!. زنان عادت دارند با مظلوم نمایی و اعتراض به همه چیز خودشون و شما رو در موقعیتی قرار بدهند که حق همیشه با اون ها باشه و این قضیه مثل اینکه روی شما هم تاثیر زیادی گذاشته دوست من. مثال های زیادی وجود داره که از حوصله ی بحث خارجه. در قانون ایران مرد چون مرده ( و نه هیچ دلیل دیگه ای ) باید مخارج زن رو بده باید سربازی بره ، باید خانه و رفاه زن رو ( در شان خوده زن ) تامین کنه باید تا زمان مرگ خرج فرزندان رو بده ( حتی اگه زن و شوهر طلاق بگیرند ) باید مهریه بده ، اگه جنگ شد باید در دفاع از زنان و کودکان تا پای مرگ بجنگه ( وگرنه در دادگاه نظامی محاکمه میشه ) و .. و اگه به هر خانمی بگی چرا دراین دوره زمونه که شما هم تحصیل کرده و دارای شغل و درامد و مهارت و حق طلاق و ازادی هستید همه ی این وظایف به گردنه مرده جواب میده چون تو مردی وظیفته.!!! یعنی برداشت از مرد اینه که خادم زن باشه . شاید ندونید که در قانون زن حتی برای شیر دادن بچه و کار منزل هم هیچ وظیفه ای نداره و میتونه در قبالش از مرد پول بگیره. پس اگه سکسیسم هم باشه در ایران این مرده که بخاطر جنسیتش محکومه نه زن. نهایتا زن ها در بحث حجاب و چند مورد خاص کمی سختی رو تحمل میکنند. پس جامعه ی ما نه مردسالاره و نه دیدگاه جنسیش به زن یک دیدگاه تحقیر آمیز و پیش داورانه بر ضده زنه بلکه میشه گفت حتی برعکسه. حالا شما به من بگید که در ایران که جنس مرد محکوم به زنذلیلیه و همیشه جلوی زن کوتاه میاد چطور در بحث رانندگی زن ها شدند مرد ذلیل و اعتماد به نفس کافی ندارند؟ آیا دلیل اصلیش این نیست که واقعا راننده های ضعیف تری هستند.؟ چرا در مشاغل و تحصیلات دانشگاهی این به قول شما سکسیسم در ایران وجود نداره؟ که بگند چون زنه نمیتونه تو بانک کار کنه؟ یا دانشگاه بره ؟ 70 درصد کارمند های بانک ( که ارزوی خیلی پسرهاست ) خانم هستند. حالا در مورد رانندگی ناگهان مردها شدند مردسالار و نه بخاطر رانندگی ضعیف خانم ها بلکه بخاطر ذات زن گریز و ضده زن به دروغ زن هارو رانندگان ضعیف تر نامیدند؟؟

گرامی من شخصا روحیه پرسشگر و محقق شما رو ستایش می کنم اما متاسفانه باید بگم روی موضوع بسیار بی اهیمتی دست گذاشتید که اثبات کردنش قرار نیست راه به جایی ببره. پیشنهاد می کنم دنبال سوژه هایی بگردید که حداقل ارزش بیشتری برای وقت گذاشتن و تحقیق کردن داشته باشند تا اینکه بخواید فرضا" ثابت کنید مردان در فلان زمینه n% از زنان بهتر هستن و یا برعکس

دوست من اگه اینقدر موضوع براتون کم اهمیتیه شما چرا این همه وقت رو صرف خواندن و نقدش کردید؟ البته شاید احساس کردید وظیفه دارید تا جماعتی رو که من با مقالم به گمراهی کشوندم رو از گمراهی خارج کنید !!! که در اینصورت هم باید بگم اگه از دید شما این موضوع بسیار بی اهمیته اصلا نباید براتون مهم باشه که کی راجه بهش چی فکر میکنه و همین که بحث رو ادامه میدید نشون میده که خیلی براتون مهمه.! و اگه براتون مهم نیست و براش وقت میزارید برام جای سوال داره.!

عزيز شما باز توضيح نداديد منظورتون از راننده ضعيف دقيقا چيه. شما يه بار ميگى راننده هاى زن فلان نقص ها رو دارن در کنارظ هم ميگيد راننده هاى مرد هم فلان اشکالات رو دارند آخر سر هم نتيجه گيرى مى کنيد که زنها راننده هاى ضعيف ترى هستن. راننده مرد در رانندگى ريسک ميکنه, کمربند نميبنده, با تلفن همراه صحبت ميکنه اينها همه باعث ميشه از تعريف راننده خوب فاصله بگيره.

فکر میکنم بارها مشخصا گفتم که منظور من دست فرمونه. شاید بشه اینطور برداشت کرد که اصل اختلاف نظر ما سره همینه که شما از دید اجتماعی و آسیب شناسی اجتماعی تخلفات رانندگی دارید راننده ی خوب و بد رو تعریف میکنید ولی من دارم از دیدگاه دست فرمان و مهارت های رانندگی ( بخصوص در سطح حرفه ای ) بحث میکنم. انگار من بگم یک تکاور خوب 3 نفر از نفرات دشمن رو کشت و شما بگید اون یک قاتل عوضی بود که 3 نفر رو به قتل رسوند.! در واقع شما یک صحبت ساده رو فلسفی کردید .! که تعریف خوب چیه و ...! من خیلی ساده در مقدمه گفته بودم که دست فرمون ضعیف تر.! هرچند قبول هم ندارم که مردان در رانندگی ذاتا" خلافکار تر هستند چون شرایط محیطی زن و مرد جهت انجام یک سری کارهای خلاف متفاوته. شاید اگه خانم ها هم یک سری ویژگی های مردانه داشتند ذاتا میل به خلافشون کمتر از آقایون نبود . مثلا خانم های سیگاری کمتر از مردان سیگاری پشت فرمون سیگار نمیکشند و خانم هایی که ماشین شاسی بلند محکم دارند ( در نتیجه ترس کمتر ) و پول کافی هم دارند ( استقلال مالی ) کم پیش نمیاد که در حد توانشون تند برند و خلاف کنند و .. پس نمیشه قطعا گفت که زن ذاتا میل به خلاف کمتری داره. مثلا در مورد خشونت های جسمی بین زن و مرد چون زن ها عضلات ضعیف تری دارند و به اصطلاح زورشون به مرد نمیرسه معمولا مردها زن هارو ازار میدهند و اینطور به نظر میرسه که اگه زن ها زورشون به مرد میرسید این اتفاق هرگز نمی افتاد. ( کاری به غلط بودن اصل قضیه ندارم ) ولی در جایی که زور زن میرسه مثلا خشونت علیه کودکان ، استفاده از مهریه و به زندان انداختن مرد و خشونت روحی علیه مرد در خانه و خشونت زن نسبت به عروس و داماد و زن علیه خانواده شوهر و خیلی موارد دیگه میبینیم که میل به خشونت در زن هم به نوعی دیگر وجود داشته و همزمان با فراهم شدن شرایط بروز میکنه.

وقتشه که دلایلتون رو بازنگری کنید. پیروز باشید

شاید هم وقتش شده شما نظرتون رو در مورد تساوی حقوق زن و مرد بازنگری کنید. تساوی حقوق زن و مرد به این معنی نیست که تیم تکواندو بانوان با تکواندو آقایان مسابقه بده چون زن و مرد برابرند.!! این میشه تساوی ظاهری و ظلم به زن. یا تساوی این نیست که برای حاملگی بچه ی اول زن درد زایمان بکشه و برای بچه دوم مرد حامله بشه.!! بلکه تساوی حقوق یعنی هر جایی زن زورش ذاتا بیشتره و به مرد میرسه رعایت مرد رو بکنه (مثلا در کشش جنسی و قدرت تکلم بالا ) و هر جا مرد زورش میرسه ( مثلا زور بازو یا قدرت اقتصادی یا هرچی ) رعایت زن رو بکنه. نه اینکه بگیم زن و مرد دقیقا و 100 درصد مثل هم هستند و جنسیت هیچ تفاوتی در عملکرد این دو نداره.

موفق باشید دوست من.
 
Last edited:

.aligamer

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2014
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
39
سن
40
خیر فکر نکنم
 

9372

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
625
لایک‌ها
224
محل سکونت
Teh
خوب با وجود اینکه کپی پیست کردم که شاید این بار دقیق بخونید باز هم دقیق نخوندید دوست من.
شما فرمودید :
لطفا" دقت کنید: نوشته شده"نسبت به مردان تصادفات منجر به مرگ و جرح کمتری دارند". نگفته که کمتر تصادف می کنن، گفته تصادفاتشون کمتر باعث مرگ و جرح میشه. یعنی فرضا" اگر تصادف 5 نفر راننده زن و 5 نفر راننده مرد رو با هم مقایسه کنیم، مردان تصادفات جدی تری داشتن. روی این حساب بله به نظر میاد زنان راننده های بهتری هستن (حداقل عقل اینطور حکم می کنه)

خوب شما اون دلایل که رانندگان جاده اکثرا مرد هستند و راکبین موتور ها مرد هستند و راننده های خودروهای فرسوده مرد هستند و ... رو خوندید ؟ توقع دارید یک خانم در مسیر لوازم ارایشی بهداشتی تا منزل تو ترافیک تصادف منجر به مرگ کنه؟ خوب قطعا تصادف این خانم در حد شکستن یک چراغه.! درصد زیادی از امار کشته های با راننده ی مرد در جاده های خارج شهر و راننده های اتوبوس و موتور هاست. تقریبا 90 درصد این راننده ها مرد هستند. چطوری توقع دارید خانم ها امار کشته و زخمی بیشتری داشته باشند. تو ترافیک شهر و سرعت زیر 70 چه تصادفی صورت بگیره که کشته بده؟!! بله حتی اگه اون جوری که شما میگید بررسی شده باشه خانم 5 تصادف در شهر و با سرعت 40 داشته و اقا 5 تصادف در گردنه های چالوس با اتوبوس اسکانیایی که به علت عجیبی دچار نقص فنی شده.! حالا عقل شما چطور میگه هر کس کشته ی کمتری بده راننده ی بهتریه در صورتیکه شرایط استفاده از ماشین ها و سایر متغیر ها یکسان نیست. برای مقایسه باید سایر متغیر ها حتی الامکان یکسان باشند .چند تا خانم مسافر کش بین جاده داریم که بخاطر سیر کردن شکم شوهر و بچش بخواد ساعت ها در خط های طولانی مسافر کشی کنه؟ چند خانم داریم که 2 یا 3 شغل داشته باشه و برای تامین نیاز های زیاد شوهرش مجبور بشه با ماشین فرسوده سر کنه تا بتونه طلا و جواهر برای شوهرش بخره؟ ولی برعکسش تا دلتون بخواد هست.! حالا احتمالا شما الان میاید میگید خوب مرد که مجبور نبوده زن بگیره و .. که این بحث بسیار مفصل تر از اونیه که در این تاپیک بگنجه ولی دلایل زیادی هست که خواستید یا در پیغام خصوصی یا تلفنی بهتون عرض خواهم کرد.

من نمی دونم الان با اشاره به این موضوع می خواید ثابت کنید که نه نباید از روی آمار قضاوت کنیم و... چون در هر صورت شما بالا برید پایین بیایید باز هم آمار تصادف مردان بیشتر از زنهاست، اصلا" خودتون هم در ادامه صحبتهاتون به دلایلش اشاره کردید که چرا به این صورته. (ریسک پذیری و...)

بله از روی امار نمیشه همینطوری یلخی نتیجه گیری کرد. طبق امار فروشه سایپا-پراید بیشتر از بی ام وه ای 90 بوده. خوب این یعنی مردم جهان بیشتر به پراید علاقه داشتند تا بی ام وه ای 90.؟؟؟ یا اینکه میشه امار رو جور دیگه ای تحلیل کرد که با توجه به تفاوت قیمت و مدت و تیراژ تولید و محدودیت های بازار ایران پراید به این فروش رسیده. همونطور که امار کشته و زخمی رو هم میشه طوری که شما و فمنیست ها گفتید و هم اونطور که واقعیته تحلیل کرد.


«ریسک پذیری» جدا" خودش یه ضعف خطرناک برای یه راننده به حساب میاد. من نمی دونم شما چرا اهمیت ضعف به این بزرگی رو نمی بینید و همچنان معتقدید که این زنها هستن که راننده های ضعیف تری هستن؟این ریسک پذیری راننده های مرد علاوه بر سرعت بالا تو مسائل دیگه ای هم تاثیر میذاره (البته اگر دقت کرده باشید!) مثلا نبستن کمربند ایمنی یا صحبت کردن با تلفن همراه پشت فرمون یا خوردن خوراکی و... (که خطر تصادف رو افزایش میده) اینها همه به خاطر ریسک پذیری هست، یعنی می دونن این کارها خطر آفرین و غیر قانونیه و اگر پلیس ببینه جریمه میشن ولی باز هم ریسک می کنن. ضمنا اگر مردان از ماشین هایی استفاده می کنن که فرسوده و مشکل دار هستن اینجا هم بی خیالی و ریسک پذیری خودشون هست که دخالت داره یعنی باز هم تقصیر (ضعف) خودشون هست. چون مثلا یه خانم هرگز با علم به اینکه ماشینش مشکل جدی داره پشتش نمی شینه حتی اگر مجبورش بکنن

شما دارید در مورد اینکه کی شهروند بهتریه یا از دید یک سرهنگ راهنمایی و رانندگی کی قانونمند تره به قضیه نگاه میکنید . بحث من سره دست فرمونه دوست من و نه این که کی شهروند منضبط تریه. یا کی برای اجتماع راننده ی کم خطر تر و بهتریه . گفتم در شرایط خاص مثلا رانندگی در مسابقات و .. این ریسک پذیری به کمک مرد میاد . چرا که ترس یک عامل بازدارندست که گاهی جلو توانایی ها رو میگیره. بزارید یک مثال براتون بزنم. اون قضیه وزنه برداری که بهش میگند این وزنه سبک تراز رکوردته و اون یکی سنگین تر رو شنیدید؟ وزنه بردار وزنه ی سبک تر رو راحت بلند میکنه و از برداشتن وزنه ی سنگین تر عاجز میشه ولی بعد بهش میگند که ما دروغ گفتیم و تو در واقع وزنه ی سنگین تر رو بلند کردی.! این یعنی ترس بازدارنده. وزنه بردار از ترس نتونسته بود وزنه سبک رو بلند کنه. منظور من از ریسک پذیری عدم وجود این ترس بازدارنده در رانندگی بود. اگه دقیق خونده باشید گفتم که این ترس در این مورد ( دست فرمون ) باعث ضعف زن میشه ولی در خیلی موارد دیگه میتونه باعث برتریش بشه ( مثلا برای داشتن عمر طولانی تر یا محافظت از بچه هاش و .. )
بحث سر دست فرمونه. مادر من تا بحال سرعت بیشتر از 100 نرفته. شاید مایکل شوماخر گاهی تو شهر بالای سرعت مجاز هم رفته باشه . خوب پس مادر من دست فرمون بهتری داره؟؟؟؟ نه .! احترام به قانون و یا شهروند نمونه بودن و قانونمند بودن بحث من نیست بحث من دست فرمون بهتر و بدتره.
دلایلی که مرد پشت فرمون خودروی فرسوده میشینه فقط ریسک پذیری یا بیخیالیش نیست بلکه دلایل بسیار زیاد دیگه ای هم داره. مرد باید خرج خونه بده گاها مسافر کشی کنه ، مرد معمولا چون مجبوره ماشین فرسوده میخره. چند تا مرد میشناسید که توان خرید ماشین 2014 داشته باشه ولی بره فرسوده بخره.؟ که میگید از بیخیالی و .. مرده.! ولی زن چون علاقه و نیاز روزانه ی کمتری داره در این شرایط قید ماشین رو میزنه. ولی مرد نمیتونه هر روز پول آزانس بده برای خانمش و بچه هاش .. خودتون بهتر میدونید چی میگم . یه ماشین ارزون هم شده میخره چون نیاز داره. برای زن معمولا این کالای لوکسه و برای مرد کالای اساسی.
ضمن اینکه خلاف هایی که شما گفتید مردان میکنند فقط در مورد لایی کشیدن و سرعت غیر مجاز در مورد مردان صدق میکنه وگرنه در مورد نبستن کمربند عدم توجه به اطراف عدم توجه به ایینه و پیچیدن بلافاصه بعد از راهنما زدن و خیلی موارد دیگه که شاید قانونا خلاف نباشه ولی بسیار مشکل آفرینه زن ها از مردها هم آمار بدتری دارند. مثلا دختر همکارمون وقتی چراغ ترمز میدید در همون جایی که بود ( قبل از رسیدن به چهارراه ) محکم میکوبید رو ترمز. خوب ماشینش هم تیپ 5 بود با ترمزهای عالی. راننده ی پشت سری هم که فکرش رو نمیکرد ماشین های در حال حرکت در فاصله ی 100 متری به چراغ ناگهان ترمز کنند علیرغم رعایت فاصله ی طولی از عقب زده بود بهش. شاید باور نکنید که در یک روز 2 بار با همین روش تصادف کرد و هر 2 بار راننده ی عقبی قانونا مقصر شناخته شد. خوب حالا قضاوت با خودتون که قانون همیشه میتونه بگه حق با کی بوده.؟


یعنی اگر شما تو خیابون کارهای خطرناکی کنید و بیشتر در موقعیت خطر قرار بگیرید آیا مفهومش اینه که حتما" راننده بهتری هستید؟؟ خیر، اتفاقا یعنی راننده بسیار بدی تری هم هستید. در واقع اگر شما رانندگی نکنید هم به خودتون رحم کردید هم به دیگران!

برمیگردیم به همون مثال کارمندان و فوتبالیست ها.! مگه من گفتم هر کی خطرناک برونه راننده ی خوبیه؟! وقتی شما راننده ی خوبی باشید مثلا شمال رو با ماشین خودتون میرید ( و نه با اتوبوس و هواپیما و قطار و .. ) ، اعتماد به نفس رانندگی در اتوبان و خارج از شهر و راننده ی اتوبوس و کامیون شدن رو دارید و درنتیجه امکان تصادف منجر به مرگ و جرحتون هم بالا میره. مادر من 30 سال رانندگی کرد ولی حتی یک بار هم تو جاده پشت فرمون ننشست. اما در هزاران کیلومتری که پدرم در سفر هامون در جاده رانندگی کرد یک تصادف شدید هم داشت. خوب تحلیل شما از این جامعه ی اماری کوچک ( خانواده من ) چیه ؟ مادر من راننده ی بهتری نسبت به پدرم بوده که تصادف جاده ای نداشته؟ یا پدرم چون شناگر ماهر تری بوده بیشتر دل به دریا زده؟


می دونید این استرس و ترس از کجا اومده؟ از همون جایی که یه نفر مثل شما با این دید به خانوم ها نگاه می کنه که صد در صد و ذاتا" راننده های ضعیفی هست. یعنی وقتی خانومی می دونه که چطور قضاوت میشه خب مسلمه که وقتی تو موقعیت قرار بگیره ناخود آگاه دچار استرس میشه. هیچ ربطی به جنسیت طرف نداره. فقط کافیه خودتون رو بذارید جای اون زن ببنیند وقتی ده ها نفر تو خیابون دارن تک تک رفتار های شما رو می پان و تو دلشون یا حتی بلند بلند چرت و پرت می گن، آیا همچنان میتونید با اعتماد به نفس و آسوده خاطر موقعیت رو کنترل کنید

نه عزیز من اولا که پست من رو برای بار دوم هم که کپی کردم نخوندید چون من نوشتم به هیچ عنوان 100 درصد نیست و راننده ی خوب زن هم زیاد داریم ولی اکثریت و عموم مردان راننده های بهتری هستند . مثال قد هم زدم. حالا من بگم معمولا قد آقایون بلند تره یک خانم 1 متر و 80 سانتی هم اعتماد به نفسش رو از دست میده و فک میکنه 1 متر و 40 سانته؟!!!.
این استرس از کجا اومده؟ از اونجا اومده که دید سه بعدی ضعیف تری دارند و میل به امنیت و اسایش بیشتری دارند ومعمولا هم راننده های بدتری هستند. همونطور که ما مردها معمولا در بحث با خانم ها بازنده هستیم ( بدلیل قدرت تکلم بالای خانم ها و یک مورد دیگه) و این باعث میشه اعتماد به نفسمون در بحث با خانم ها پایین باشه خانم ها هم چون معمولا خودشون و دوستانشون راننده های ضعیف تری بودند این استرس رو دارند.شما چرا میخواید همه ی ضعف های مردها رو بندازید تقصیر سهل انگاری و بی عقلی مردها و ضعف های زن ها هم بندازید باز گردن سهل انگاری و ضعف مرد ها.!!!! البته من بارها گفتم این ها ضعف زن نیست. ذات زنه. همونطور که ذات مرد به عنوان شکارچی و محافظ کمی ریسک پذیر تره و این هم عیب مرد نیست. و زن کمی صبور تر و ترسو تر ( بدلیل مادر بودن و امنیت کودکان ) هر دو حسن و عیب های خودشون رو دارند و همینه که زن و مرد رو مکمل هم میکنه. شما چطور میگید کاری به جنسیت نداره؟ خیلی از چیزهای دنیا ربط به جنسیت دارند. شما میتونید چند کار همزمان انجام بدید؟ معمولا خیر. ولی خانم ها میتونند. حالا من بیام بگم نه چون به ما مردها گفتند که ما نمیتونیم کاره همزمان انجام بدیم اینجوری شدیم؟ یا زن ها ذاتا صبورتر هستند و یا معمولا دیرتر میمیرند. حالا من بیام بگم نه اینجوری گفتند و چون همه فکر میکنند ما زود میمیریم اینجوری شدیم؟ خیر. این ذاته . برمیگرده به هورمون ها به ساختار مغز و بدن و ... استثنا داریم ولی اکثریت همینطورند. توصیه میکنم مستند پیکار دو جنس رو ببینید . حالا چرا شما به این شدت از حقوق خانم ها دفاع میکنید برای من جای سوال داره چون حتی خودخانم ها هم در این حدی که شما میگید رانندگی خودشون رو قبول ندارند.!!
ضمنا وقتی بحث مقایسه مطرحه فرض رو بر شرایط محیطی یکسان میگیریم وگرنه اگه خانم های 30 ساله ی المانی رو بزاریم کنار مردهای 80 ساله ی اتیوپی خوب زنان میشند راننده های بهتر. ولی در شرایط برابر و محیط یکسان مردان در این مورد تواناتر هستند ،

مثل اینکه مجبورم یک بار دیگه توضیح بدم: اگر فرد به فعالیتی علاقه نداشته باشه دنبالش نمیره. چون دنبالش نمیره هیچ وقت نمی تونه کشف کنه که تو اون فعالیت استعداد داره یا نه. به طور کلی زنها علاقه کمتری به رانندگی دارن و صد البته درصد کسانی هم که علاقه بیش از حد به رانندگی داشته باشن هم کم میشه. در نتیجه وقتی از جمعیت زنها افراد کمتری به رانندگی جذب بشن استعداد های کمتری هم بینشون کشف میشه. بنابراین اینکه بین قهرمانان اتومبیل رانی زنان کمتری داریم تا در بین مردان این کاملا قابل درکه. امیدوارم این بار بهتر توضیح داده باشم

این مسئله داشتن مهارت بیشتر در رانندگی مربوط میشه. شما در هر فعالیتی هر چه مهارت بیشتری به دست بیارید هم مسلط تر میشید هم common sense (شعور درک موقعیت) در شما بیشتر میشه. common sense عکس العمل هایی هست که در مواجه با موقیعت های خاص و ناگهانی از آدم سر می زنه. این common sense در همه موجودات هست اما کم و زیاد داره. هم می تونه ذاتی باشه و هم از محیط آموخته بشه. در زمینه بحث ما خیلی از مردان به خاطر علاقه بیشتر به رانندگی حتی قبل از اینکه گواهینامه بگیرن هم پشت فرمون می شینن، روزانه بیشتر از ماشین استفاده می کنن، در مورد تکنیک های رانندگی اطلاعات بیشتری از منابع مختلف کسب می کنن، با کسب تجربه تئوری و عملی بیشتر common sense در این زمینه تقویت میشه در نتیجه در موقیعت ناگهانی عکس العمل بهتری هم نشون میدن.ضمنا" اگر مردان این توانایی که فرمودید رو بیشتر هم دارن و باز هم این همه تصادف میکنن باید واقعا براشون متاسف بود....



تکرار و کپی پیست این مطلب در این مورد بود که بگم خودم قبلا گفتم که خانم ها علاقه ی کمتری دارند و بحث سره اینه که دلیل هر آنچه که بوده باعث شده دست فرمون خانم ها ضعیف تر بشه. حالا شما میگید خانم ها چون استعدادشون کشف نشده راننده های خوبی نشدند. خوب من هم گفتم یکی از 6 دلیلی که به ذهنم رسیده همین بوده من هم نگفتم که چون عقب افتادند راننده ی خوبی نیستند.! عرض کردم بنا به این دلایل روحی و جسمی ضعیف ترند . ضمنا اگه علاقه ی خانم ها در حد تجسم شما کم بود الان این همه راننده ی خانم تو شهر نداشتیم. درصدیش بدلیل علاقه ی کمتر بوده و درصد زیادیش هم بدلیل عدم تووانایی بوده.
اگه فقط و فقط بحث علاقه بود خوب پس چرا با اینکه زنان معمولا از سیاست هم خوششون نمیاد ولی همون تک و توک زن علاقه مند بدلیل داشتن استعداد ذاتی تونستند ریاست جمهوری و صدر اعظمی و ... خیلی کشورهارو تصاحب کنند؟ با اینکه نسبت زنان علاقه مند به سیاست بسیار کمتر از مردان علاقه مند بوده - شاید چیزی نزدیک به همون نسبت تفاوت علاقه مندی به رانندگی - ولی در مورد رانندگی زنان بسیار ناموفق تر از سیاست بودند و این خودش نشون میده که استعداد ذاتی هم مهمه.
ضمنا اگه علاقه زنان به رانندگی در این حد کم بود چرا زنان عربستانی به جای اعتراض به چند همسری شوهرانشان به قانون منع رانندگی برای زنان اعتراض میکنند؟!
پس اگه تعداد مردان علاقه مند 10 برابر زنان علاقه مند هم باشه و صرفا عدم علاقه مندی زنان باعث عدم بروز استعداد بقول شما یکسانشون با مردان شده باشه باز هم باید در لیست 100 راننده ی برتر جهان نام 10خانم دیده بشه. ( که نمیشه.!! )
. بعد شما میفرمایید از نظر جسمی هم زن و مرد تفاوتی ندارند؟ یعنی فشار های مسابقات رالی و فرمول 1 برای زن و مرد یکسانه؟ شما اصلا اعتقادی به تفاوت روحی و جسمی و مغزی و هورمونی این دوجنس دارید؟ ( یا شاید فکر میکنید فقط از نظر دستگاه تناسلی با هم تفاوت هایی داریم) دید سه بعدی بهتر آقایون چیزی نیست که من از خودم گفته باشم. یک سرچ کوچیک انجام بدید مطالب راجه بهش پیدا میکتید. قدرت جهت یابی بهتر آقایون با آزمایشات ثابت شده . تفاوت عملکرد و ساختار مغز زن و مرد ثابت شده است . همین باعث میشه زنان یک سری کارها رو بهتر انجام بدند و مردان یک سری کار دیگه رو. یعنی شما میفرمایید در شرایط مشابه زنان بدن انعطاف پذیرتری نسبت به مردان ندارند؟ مردان عضلات بیشتری ندارند؟ زنان معمولا طول عمر بیشتری ندارند ؟ و مردان معمولا پوکی اسنخوان کمتر ندارند؟ پاسخ همه ی سوالات بله است. تفاوت دارند . و اگه تفاوتی در ساختار این دو جنس هست پس در کارایییشون هم هست. در بعضی امور زنان برتر و بعضی امور مردان برترند. سوای از استثنائات و در شرایط مشابه ( نه زن رزمی کار با مرده معتاد و نه زن راننده ی مسابقه با پدر بزرگ من )


منظور بنده مرد سالاری نبود، بلکه «سکسیسم» بود. با عرض معذرت بنابراین من ادامه صحبت شما رو مربوط به خودم نمیدونماما سکسیسم یعنی کسی صرفا" از روی جنسیتی که داره مورد قضاوت قرار بگیره. یعنی مثلا همین که خیلی ها فکر می کنن "زنها راننده های ضعیفی هستن، چون زن هستن ولی اگر طرف مرد باشه یعنی اتوماتیک وار راننده خوبی میشه". این باعث میشه اگر من فرضا پشت ماشینی بودم که اشتباهی مرتکب شده، وقتی بهش نزدیک تر میشم و میفهمم راننده زنه اون وقت با خودم می گم بیا دیگه! راننده های زن همینن. اما اگر فهمیدم مرده، فوقش دو تا فحش میدم و رد میشم. شاید این قضیه مثلا روزی سه چهار بار تکرار بشه بدون اینکه نتیجه گیری کنم مرد ها راننده های ضعیغی هستن. اما کافیه یک بار طرف زن باشه!


خوب شما دقیقا به کلمه ی جامعه ی مردسالار اشاره کردید و من هم اون پاسخ رو دادم ! اما در مورد سکسیسم هم مطمئن باشد این در مورد آقایون هم وجود داره ولی کسی اعتراضی نمیکه!. زنان عادت دارند با مظلوم نمایی و اعتراض به همه چیز خودشون و شما رو در موقعیتی قرار بدهند که حق همیشه با اون ها باشه و این قضیه مثل اینکه روی شما هم تاثیر زیادی گذاشته دوست من. مثال های زیادی وجود داره که از حوصله ی بحث خارجه. در قانون ایران مرد چون مرده ( و نه هیچ دلیل دیگه ای ) باید مخارج زن رو بده باید سربازی بره ، باید خانه و رفاه زن رو ( در شان خوده زن ) تامین کنه باید تا زمان مرگ خرج فرزندان رو بده ( حتی اگه زن و شوهر طلاق بگیرند ) باید مهریه بده ، اگه جنگ شد باید در دفاع از زنان و کودکان تا پای مرگ بجنگه ( وگرنه در دادگاه نظامی محاکمه میشه ) و .. و اگه به هر خانمی بگی چرا دراین دوره زمونه که شما هم تحصیل کرده و دارای شغل و درامد و مهارت و حق طلاق و ازادی هستید همه ی این وظایف به گردنه مرده جواب میده چون تو مردی وظیفته.!!! یعنی برداشت از مرد اینه که خادم زن باشه . شاید ندونید که در قانون زن حتی برای شیر دادن بچه و کار منزل هم هیچ وظیفه ای نداره و میتونه در قبالش از مرد پول بگیره. پس اگه سکسیسم هم باشه در ایران این مرده که بخاطر جنسیتش محکومه نه زن. نهایتا زن ها در بحث حجاب و چند مورد خاص کمی سختی رو تحمل میکنند. پس جامعه ی ما نه مردسالاره و نه دیدگاه جنسیش به زن یک دیدگاه تحقیر آمیز و پیش داورانه بر ضده زنه بلکه میشه گفت حتی برعکسه. حالا شما به من بگید که در ایران که جنس مرد محکوم به زنذلیلیه و همیشه جلوی زن کوتاه میاد چطور در بحث رانندگی زن ها شدند مرد ذلیل و اعتماد به نفس کافی ندارند؟ آیا دلیل اصلیش این نیست که واقعا راننده های ضعیف تری هستند.؟ چرا در مشاغل و تحصیلات دانشگاهی این به قول شما سکسیسم در ایران وجود نداره؟ که بگند چون زنه نمیتونه تو بانک کار کنه؟ یا دانشگاه بره ؟ 70 درصد کارمند های بانک ( که ارزوی خیلی پسرهاست ) خانم هستند. حالا در مورد رانندگی ناگهان مردها شدند مردسالار و نه بخاطر رانندگی ضعیف خانم ها بلکه بخاطر ذات زن گریز و ضده زن به دروغ زن هارو رانندگان ضعیف تر نامیدند؟؟

گرامی من شخصا روحیه پرسشگر و محقق شما رو ستایش می کنم اما متاسفانه باید بگم روی موضوع بسیار بی اهیمتی دست گذاشتید که اثبات کردنش قرار نیست راه به جایی ببره. پیشنهاد می کنم دنبال سوژه هایی بگردید که حداقل ارزش بیشتری برای وقت گذاشتن و تحقیق کردن داشته باشند تا اینکه بخواید فرضا" ثابت کنید مردان در فلان زمینه n% از زنان بهتر هستن و یا برعکس

دوست من اگه اینقدر موضوع براتون کم اهمیتیه شما چرا این همه وقت رو صرف خواندن و نقدش کردید؟ البته شاید احساس کردید وظیفه دارید تا جماعتی رو که من با مقالم به گمراهی کشوندم رو از گمراهی خارج کنید !!! که در اینصورت هم باید بگم اگه از دید شما این موضوع بسیار بی اهمیته اصلا نباید براتون مهم باشه که کی راجه بهش چی فکر میکنه و همین که بحث رو ادامه میدید نشون میده که خیلی براتون مهمه.! و اگه براتون مهم نیست و براش وقت میزارید برام جای سوال داره.!

عزيز شما باز توضيح نداديد منظورتون از راننده ضعيف دقيقا چيه. شما يه بار ميگى راننده هاى زن فلان نقص ها رو دارن در کنارظ هم ميگيد راننده هاى مرد هم فلان اشکالات رو دارند آخر سر هم نتيجه گيرى مى کنيد که زنها راننده هاى ضعيف ترى هستن. راننده مرد در رانندگى ريسک ميکنه, کمربند نميبنده, با تلفن همراه صحبت ميکنه اينها همه باعث ميشه از تعريف راننده خوب فاصله بگيره.

فکر میکنم بارها مشخصا گفتم که منظور من دست فرمونه. شاید بشه اینطور برداشت کرد که اصل اختلاف نظر ما سره همینه که شما از دید اجتماعی و آسیب شناسی اجتماعی تخلفات رانندگی دارید راننده ی خوب و بد رو تعریف میکنید ولی من دارم از دیدگاه دست فرمان و مهارت های رانندگی ( بخصوص در سطح حرفه ای ) بحث میکنم. انگار من بگم یک تکاور خوب 3 نفر از نفرات دشمن رو کشت و شما بگید اون یک قاتل عوضی بود که 3 نفر رو به قتل رسوند.! در واقع شما یک صحبت ساده رو فلسفی کردید .! که تعریف خوب چیه و ...! من خیلی ساده در مقدمه گفته بودم که دست فرمون ضعیف تر.! هرچند قبول هم ندارم که مردان در رانندگی ذاتا" خلافکار تر هستند چون شرایط محیطی زن و مرد جهت انجام یک سری کارهای خلاف متفاوته. شاید اگه خانم ها هم یک سری ویژگی های مردانه داشتند ذاتا میل به خلافشون کمتر از آقایون نبود . مثلا خانم های سیگاری کمتر از مردان سیگاری پشت فرمون سیگار نمیکشند و خانم هایی که ماشین شاسی بلند محکم دارند ( در نتیجه ترس کمتر ) و پول کافی هم دارند ( استقلال مالی ) کم پیش نمیاد که در حد توانشون تند برند و خلاف کنند و .. پس نمیشه قطعا گفت که زن ذاتا میل به خلاف کمتری داره. مثلا در مورد خشونت های جسمی بین زن و مرد چون زن ها عضلات ضعیف تری دارند و به اصطلاح زورشون به مرد نمیرسه معمولا مردها زن هارو ازار میدهند و اینطور به نظر میرسه که اگه زن ها زورشون به مرد میرسید این اتفاق هرگز نمی افتاد. ( کاری به غلط بودن اصل قضیه ندارم ) ولی در جایی که زور زن میرسه مثلا خشونت علیه کودکان ، استفاده از مهریه و به زندان انداختن مرد و خشونت روحی علیه مرد در خانه و خشونت زن نسبت به عروس و داماد و زن علیه خانواده شوهر و خیلی موارد دیگه میبینیم که میل به خشونت در زن هم به نوعی دیگر وجود داشته و همزمان با فراهم شدن شرایط بروز میکنه.

وقتشه که دلایلتون رو بازنگری کنید. پیروز باشید

شاید هم وقتش شده شما نظرتون رو در مورد تساوی حقوق زن و مرد بازنگری کنید. تساوی حقوق زن و مرد به این معنی نیست که تیم تکواندو بانوان با تکواندو آقایان مسابقه بده چون زن و مرد برابرند.!! این میشه تساوی ظاهری و ظلم به زن. یا تساوی این نیست که برای حاملگی بچه ی اول زن درد زایمان بکشه و برای بچه دوم مرد حامله بشه.!! بلکه تساوی حقوق یعنی هر جایی زن زورش ذاتا بیشتره و به مرد میرسه رعایت مرد رو بکنه (مثلا در کشش جنسی و قدرت تکلم بالا ) و هر جا مرد زورش میرسه ( مثلا زور بازو یا قدرت اقتصادی یا هرچی ) رعایت زن رو بکنه. نه اینکه بگیم زن و مرد دقیقا و 100 درصد مثل هم هستند و جنسیت هیچ تفاوتی در عملکرد این دو نداره.

موفق باشید دوست من.

گرامی شما پست بنده رو نقل قول نکرده بودید لذا من متوجه نشده بودم که پست جدیدی ارسال کردید. امیدوارم برای پاسخ خیلی دیر نشده باشه

اجازه بدید من اول از همه یه چیزی رو روشن کنم، انتقاد من از مطلب شما تنها متوجه مواردی میشه که مبنای زیستی ندارن. من یادم نمیاد هیچ جا به تقاوت های زیستی اشاره کرده باشم و هیچ اعتراضی هم ندارم چون طبق بررسی های اساسا" علمی برداشت شدن. اما بقیه دلایل شما صرفا بر اساس بررسی های سطحی و استنباط های غیر اصولی هستن که جای بحث می ذاره . شما حتی آمار تصادفات رو هم که مستند هست قبول ندارید چون میگید در شرایط نابرابر انجام شده. بسیار خب اشکالی نداره.
هم راننده های زن و هم راننده های مرد به خاطر بعضی دلایل زیستی که اختصاصی جنسیت شون هست در رانندگی شهری ضعف ها و برتری هایی دارن. اگر در زنان دید سه بعدی ضعیف تر تواناییشون رو تضعیف میکنه، در مورد آقایون هم ویژگی ذاتی ریسک پذیری بالاشون هست که از اون ها نسبت به زنها رانندگان ضعیف تری میسازه (ریسک بیشتر = خطر بیشتر). ولی اگر همون طور که اشاره کردید بخوایم در شرایط مسابقه به موضوع نگاه کنیم این ویژگی برعکس می تونه حتی به کمک راننده بیاد. خب اگر مردان در عرصه ورزشی رانندگان قوی تری باشن، آیا این در سطح رانندگی شهری هم صدق میکنه ؟ نه لروما". چون رانندگی در سطح معابر دارای یک سری قوانینی هست که با نادیده گرفتشون فرد و دیگران قطعا دچار مشکل میشن. پس راننده مرد در اینجا حتما" راننده قوی تری نیست. مگر اینکه قانون شکنی و سبقت غیر مجاز و لایی کشیدن و غیره رو از نقاط قوت یک راننده بدونیم
در صورتی که واقعا منظور شما از رانندگی قوی تر دست فرمون بهتر هست پس باید تعدادی از دلایلتون رو از لیست حذف کنید. چون دلایل شما علاوه بر رانندگی در پیست اتوموبیل رانی، رانندگی شهری رو هم در برگرفته (که من هم دقیقا همین قسمت رو نقد کردم)

درصد زیادی از امار کشته های با راننده ی مرد در جاده های خارج شهر و راننده های اتوبوس و موتور هاست. تقریبا 90 درصد این راننده ها مرد هستند. چطوری توقع دارید خانم ها امار کشته و زخمی بیشتری داشته باشند. تو ترافیک شهر و سرعت زیر 70 چه تصادفی صورت بگیره که کشته بده؟!
اگر من فرضا" بخوام از فلان خیابون برم یه خیابون بالاتر، یا اینکه بخوام از فلان شهر سفر کنم به یه شهر دیگه، در صورتی که راننده خوبی باشم مسافت هر چی هم باشه نباید برای من راننده مسأله ساز بشه. پدر خود من مهندس معدنه و تهران شرکت سنگ داره. ایشون به خاطر ارتباط با خانواده و همینطور هم شغلش تقریبا تمام عمرش یه پاش تهران بوده یه پاش کاشان، حتی یک بار هم تصادف قابل اعتنایی نکرده. اما تو خیابون های همین تهران چند بار تصادف جزئی داشته که اکثر مواقع هم خودش مقصر نبوده. این کاملا به خود شخص راننده بستگی داره
همونطور که بالاتر گفتم مسافت نقش تعیین کننده در تصادف کردن یا نکردن نداره، برای طی یک مسافت بسیار کوتاه هم اگر بعضی چیزها رعایت نشن ممکنه منجر به بروز حادثه بشه. چنین مسیرهای کوتاهی که اشاره کردید در مورد همه زنها صدق نمی کنه. ممکنه برای درصدی به این صورت باشه. همینطور که ممکنه در صدی از راننده های مذکر هم به همین صورت باشن (همه مردها که فرضا 40 ساله، چند شغله و زن و بچه دار نیستن که هر روز از این سر شهر برن اون سر شهر!)
درثانی شما نمی تونید نتیجه گیری تون رو در مورد راننده های یک کشور خاص به همه رانندگان زن تعمیم بدید. بله زنها تو ایران سوار موتور یا کامیون نمیشن یا مسافت های طولانی از این شهر به اون شهر معمولا ندارن اما کشور های دیگه که به این صورت نیستن. مثلا آمریکا یه راننده زن سالی ممکنه چندین بار مسیر بین دو ایالت رو بره و برگرده

شما دارید در مورد اینکه کی شهروند بهتریه یا از دید یک سرهنگ راهنمایی و رانندگی کی قانونمند تره به قضیه نگاه میکنید . بحث من سره دست فرمونه دوست من و نه این که کی شهروند منضبط تریه. یا کی برای اجتماع راننده ی کم خطر تر و بهتریه
خب دوست گرامی فکر می کنید این قوانین رو برای چی گذاشتن؟ برانکه بهتون نمره انضباط بدن؟ خیر برانکه رانندگی در شهر اصولی داره که اگر رعایت نشه برای خود و دیگران حادثه آفرین میشه. همونطور که گفتم ویژگی منفی ریسک پذیری در آقایون معمولا باعث نادیده گرفتن این قوانین میشه که اکثر مواقع خطر آفرین هست. بحث دست فرمون رو هم من مفصلا در موردش صجبت کردم (مهارت و...) که متاسفانه ظاهرا" مورد توجه شما قرار نگرفت...

چرا که ترس یک عامل بازدارندست که گاهی جلو توانایی ها رو میگیره.
تو رانندگی این ترس اتفاقا چیز خوبی هست و نشانه احتیاطه و معمولا راننده رو از خطر حفط می کنه


ضمن اینکه خلاف هایی که شما گفتید مردان میکنند فقط در مورد لایی کشیدن و سرعت غیر مجاز در مورد مردان صدق میکنه وگرنه در مورد نبستن کمربند عدم توجه به اطراف عدم توجه به ایینه و پیچیدن بلافاصه بعد از راهنما زدن و خیلی موارد دیگه که شاید قانونا خلاف نباشه
در این مورد من همین قدر بهتون بگم که هفته ای سه چهار روز به خاطر کلاس و باشگاه مجبورم از ماشین های خطی استفاده کنم و تا به حال پیش نیامده (یا اصلا یادم نمیاد!) راننده به محض اینکه میشینه کمربندش رو ببنده. همیشه ی خدا تا زمانی که به چهار راهی چیزی نرسیده که احتمال حضور پلیس بده نمیبنده.
توجه به اطراف؟ راهنما زدن؟! ببخشید شما در ایران زندگی می کنید؟؟ من هر موقع سوار همین ماشینها می شم تا برسم به مقصد هفتاد دفعه قلبم میاد تو حلقم!

مگه من گفتم هر کی خطرناک برونه راننده ی خوبیه؟! وقتی شما راننده ی خوبی باشید مثلا شمال رو با ماشین خودتون میرید ( و نه با اتوبوس و هواپیما و قطار و .. ) ، اعتماد به نفس رانندگی در اتوبان و خارج از شهر و راننده ی اتوبوس و کامیون شدن رو دارید و درنتیجه امکان تصادف منجر به مرگ و جرحتون هم بالا میره . خوب تحلیل شما از این جامعه ی اماری کوچک ( خانواده من ) چیه ؟ مادر من راننده ی بهتری نسبت به پدرم بوده که تصادف جاده ای نداشته؟ یا پدرم چون شناگر ماهر تری بوده بیشتر دل به دریا زده؟
از صحبت شما میشه اینطور نتیجه گیری کرد که کسی که راننده قوی تر و با اعتماد به نفس تری هست خواه ناخواه بیشتر هم در معرض خطر تصادف قرار می گیره. مگه نه؟ خب من هم قبلا گفته بودم که راننده ریسکی اگر قرار باشه این ریسک کردن هاش از نقاط قوت رانندگیش به حساب بیاد پس راننده خطرناکیه. وقتی شما مثال میزنید که غواص های ماهر تر بیشتر از دیگران "غرق" می شن، مثل این میمونه که بگید راننده های ماهر تر بیشتر از دیگران "تصادف" می کنن. یعنی همین دل و جرات مضاعف اونها رو بیشتر در معرض خطر قرار میده. منظور من این بود


مثال قد هم زدم. حالا من بگم معمولا قد آقایون بلند تره یک خانم 1 متر و 80 سانتی هم اعتماد به نفسش رو از دست میده و فک میکنه 1 متر و 40 سانته؟!!!.
بله زنها حساس ترند و در اعتماد به نفسشون تاثیر داره. مثلا حتما دیدید خانوم هایی که واقعا هیکل خوبی دارن اما فکر می کنن بدنشون چاق و اندامهاشون زشتن. این نشان از حساسیت فوق العاده شون نسبت به تصویریشون در نظر دیگران داره. نه تنها در ظاهر بلکه همینطور هم در شخصیت و رفتار از اینکه دیگران چه جوری قضاوتشون می کنن بسیار حساس هستند. خود من هیچ وقت با صدای بلند نمی خندم (یعنی در حد چیزی به این پیش پا افتادگی)
راستی حالا که صحبت شد، در مورد محدودیت های فیزیکی یادم افتاد این رو هم بگم: این آدمها نیستن که باید خودشون رو با دستگاه ها تطبیق بدن بلکه این دستگاه ها هستن که باید در خدمت راحتی و استفاده بهتر آدمها قرار بگیرن. اگر ماشینی برای قد و قامت و قدرت بدنی یک راننده زن (یا حتی مرد) مناسب نیست دلیل نمیشه که اون راننده در اینجا نقصی داره بلکه اون ماشین هست که برای اون راننده مناسب نیست. در واقع قرار نیست قدرت بدنی شما اثر مهمی بر "توانایی رانندگی" شما داشته باشه. اگر واقعا اینطور بود مطمئن باشید به خانومها گواهینامه رانندگی نمیدادن.
شاید در گذشته مهم بوده، ولی امروزه اصلا مطرح نیست که حالا به عنوان یه دلیل مجزا در پست استارت بهش اشاره کردید!

بعد شما میفرمایید از نظر جسمی هم زن و مرد تفاوتی ندارند؟
خیر بنده همچین عرضی نکردم

شما اصلا اعتقادی به تفاوت روحی و جسمی و مغزی و هورمونی این دوجنس دارید؟ ( یا شاید فکر میکنید فقط از نظر دستگاه تناسلی با هم تفاوت هایی داریم) دید سه بعدی بهتر آقایون چیزی نیست که من از خودم گفته باشم. یک سرچ کوچیک انجام بدید مطالب راجه بهش پیدا میکتید. قدرت جهت یابی بهتر آقایون با آزمایشات ثابت شده . تفاوت عملکرد و ساختار مغز زن و مرد ثابت شده است

اعتقاد داشتم و دارم و همون اول هم اشاره کردم
اینها هم تنها دلایل شما هستن که اثبات شده و علمین. بقیه شون جای بررسی دارن

خوب شما دقیقا به کلمه ی جامعه ی مردسالار اشاره کردید و من هم اون پاسخ رو دادم ......
متاسفانه "مردسالار" کلمه نا مناسبی بود که در یک لحظه به جای سکسیسم به ذهنم رسید. خیلی عذر میخوام و من هم در پست جدیدم منظورم رو اصلاح کردم دیگه لزومی به بحث بیشتر در این مورد نمی بینم. (ضمن اینکه شما کلا بحث جداگانه ای رو وسط کشیدید که ربطی به موضوع تاپیک نداره.)

حالا شما میگید خانم ها چون استعدادشون کشف نشده راننده های خوبی نشدند.
اولا من همچین حرفی نزدم. گفتم وقتی به طور کلی داوطلب کمتر باشه اونهایی هم که در سطح عالی هستن خب مسلما" باز هم آمارشون کمتر خواهند شد! این اصلا یه چیز منطقیه. در تمام این سالهایی که مسابقات اتومبیل رانی در سطح جهانی برگزار می کشن تنها 5 زن در grand prix شرکت داشتن در مقایسه با 822 نفر مرد (طبق آمار bbc). ضمنا" انگیزه و هدف از مسابقه دادن هم خیلی مهمه. برای زنها رقابت خیلی مهم نیست که بخوان حتما در مسابقات شرکت کنن که خودشون رو محک بزن. پس کمتر از مردا به صورت حرفه ای کار می کنن و در مسابقات شرکت می کنن. همینطور فضا هم کلا یک فضای مردانه هست. این هم می تونه یکی از دلایل علاقه مندی کمتر به حضور در این رشته ها باشه
بعدشم اصلا اتومبیل رانی تنها ورزشی نیست که قهرمانان مردش رکوردهای بهتری دارن. خیلی دیگه از ورزش ها هم همینطورن. یعنی اگر یه مسابقه بین قهرمانان زن و مرد فلان رشته تدارک بدیم میتونیم کاملا" مطمئن باشیم که باز هم یه مرد برنده بشه. حالا چرا بین این همه ورزش در مورد رشته اتومبیل رانی این مسئله اینقدر برای شما پر رنگ شده نمیدونم


ضمنا اگه علاقه ی خانم ها در حد تجسم شما کم بود الان این همه راننده ی خانم تو شهر نداشتیم.
"این همه" یعنی چی؟ یعنی تعدادشون بیشتر از مردا شده جدیدا"؟ در هر صورت تعداد راننده زن کمتر از مرده. هر کس هم که پشت ماشین نشست حتما" از سر علاقه نیست. (هم کلاسی خود من از رانندگی نفرت داشت ولی به خاطر حرف دیگران هم رفت گواهینامه گرفت هم همیشه با ماشین میره سر کار)


دوست من اگه اینقدر موضوع براتون کم اهمیتیه شما چرا این همه وقت رو صرف خواندن و نقدش کردید؟.!.
شما به من بگید اگر جایی دیدید که بحثی هر چند کم اهمیت جریان داره که دارن بر اساس اطلاعات نادرست نتیجه گیری می کنن که اتفاقا به شخص شما هم یه جورایی ربط پیدا می کنه، آیا روحیه شما به این صورته که سکوت می کنید؟ متاسفانه یا خوشبختانه من شخصا نمی تونم بی تفاوت باشم


البته شاید احساس کردید وظیفه دارید تا جماعتی رو که من با مقالم به گمراهی کشوندم رو از گمراهی خارج کنید !!!
احسنت دقیقا همینطوره


در اینصورت هم باید بگم اگه از دید شما این موضوعبسیار بی اهمیتهاصلا نباید براتون مهم باشه که کی راجه بهش چی فکر میکنه و همین که بحث رو ادامه میدید نشون میده که خیلی براتون مهمه.! و اگه براتون مهم نیست و براش وقت میزارید برام جای سوال داره
در حقیقت بیشتر این جای سوال داره که چطور من بعد از این همه بحث هنوز نتونستم حتی برای یک بار هم که شده در یک مورد شما رو متقاعد کنم! در حالی که روحیه کسی که اقدام به تحقیق و بررسی یک موضوع می کنه اینه که باید اولا کاملا بی طرف باشه و همه کلیشه ها رو از ذهنش خارج کنه، دوما ذهنش رو برای پذیرش هر حقیقتی باز نگه داره حتی اگر اون حقیقت مطابق میلش نباشه. این هم بگم که اگر احتمالا باز هم نتونستم باعث تغییر در نگرشتون بشم دیگه شخصیتم اجازه نمیده بیشتر از این اصرار کنم. چون ظاهرا از قبل به نتیجه مورد علاقه تون رسیدید.

هرچند قبول هم ندارم که مردان در رانندگی ذاتا" خلافکار تر هستند
اما ذاتا" ریسک پذیر هستن که تاثیر مستقیم بر خلافکاریشون می ذاره

شاید اگه خانم ها هم یک سری ویژگی های مردانه داشتند ذاتا میل به خلافشون کمتر از آقایون نبود
واقعا جالبه، از یه طرف میگید اعتقاد ندارید که مردا ذاتا" خلاف کار هستن، از طرف دیگه میگید اگر زنها هم یک سری "ویژگی های مردانه" داشتن شاید ذاتا" میل به خلافشون کمتر از آقایون نیود!

مثلا خانم های سیگاری کمتر از مردان سیگاری پشت فرمون سیگار نمیکشند و خانم هایی که ماشین شاسی بلند محکم دارند ( در نتیجه ترس کمتر ) و پول کافی هم دارند ( استقلال مالی ) کم پیش نمیاد که در حد توانشون تند برند و خلاف کنند و .. پس نمیشه قطعا گفت که زن ذاتا میل به خلاف کمتری داره
بله از این موارد هم پیدا میشن ولی کلا بررسی ها نشون داده که زنها راننده های قانونمند تری هستن

شاید هم وقتش شده شما نظرتون رو در مورد تساوی حقوق زن و مرد بازنگری کنید.
عزیز آخه چه ربطی به تساوق حقوق زن و مرد داره؟ اگر از حرفهای من اینطور برداشت کردید (که نمی دونم چرا) من معذرت می خوام!

من که هی آب در هاون کوبیدم.... به هر حال برای شما هم آرزوی موفقیت دارم عزیز
 
Last edited:

مرد خدا

Registered User
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2013
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
91
زنان عاقلانه تر رانندگی میکنند ولی مردان فقط برای جلب توجه
 

majid hunter

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2014
نوشته‌ها
925
لایک‌ها
102
سن
39
محل سکونت
تهران
خانوما مادامی که فقط و فقط حواسشون به رانندگیشون باشه بد نیستن.ولی کافیه حین رانندگی با تلفن حرف بزنند و یا تو آینه خودشونو ورانداز کنن و یا روسریشونو درست کنن همه چی به هم میریزه و حتی حادثه میسازن.منم دیدم دختری که اعجوبه بود تو رانندگی ولی صحبت از کلیاته.در کل بانوان رانندگی ضعیف تری دارن
 

amin_anzio

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
109
گرامی شما پست بنده رو نقل قول نکرده بودید لذا من متوجه نشده بودم که پست جدیدی ارسال کردید. امیدوارم برای پاسخ خیلی دیر نشده باشه

اجازه بدید من اول از همه یه چیزی رو روشن کنم، انتقاد من از مطلب شما تنها متوجه مواردی میشه که مبنای زیستی ندارن. من یادم نمیاد هیچ جا به تقاوت های زیستی اشاره کرده باشم و هیچ اعتراضی هم ندارم چون طبق بررسی های اساسا" علمی برداشت شدن. اما بقیه دلایل شما صرفا بر اساس بررسی های سطحی و استنباط های غیر اصولی هستن که جای بحث می ذاره . شما حتی آمار تصادفات رو هم که مستند هست قبول ندارید چون میگید در شرایط نابرابر انجام شده. بسیار خب اشکالی نداره.
هم راننده های زن و هم راننده های مرد به خاطر بعضی دلایل زیستی که اختصاصی جنسیت شون هست در رانندگی شهری ضعف ها و برتری هایی دارن. اگر در زنان دید سه بعدی ضعیف تر تواناییشون رو تضعیف میکنه، در مورد آقایون هم ویژگی ذاتی ریسک پذیری بالاشون هست که از اون ها نسبت به زنها رانندگان ضعیف تری میسازه (ریسک بیشتر = خطر بیشتر). ولی اگر همون طور که اشاره کردید بخوایم در شرایط مسابقه به موضوع نگاه کنیم این ویژگی برعکس می تونه حتی به کمک راننده بیاد. خب اگر مردان در عرصه ورزشی رانندگان قوی تری باشن، آیا این در سطح رانندگی شهری هم صدق میکنه ؟ نه لروما". چون رانندگی در سطح معابر دارای یک سری قوانینی هست که با نادیده گرفتشون فرد و دیگران قطعا دچار مشکل میشن. پس راننده مرد در اینجا حتما" راننده قوی تری نیست. مگر اینکه قانون شکنی و سبقت غیر مجاز و لایی کشیدن و غیره رو از نقاط قوت یک راننده بدونیم
در صورتی که واقعا منظور شما از رانندگی قوی تر دست فرمون بهتر هست پس باید تعدادی از دلایلتون رو از لیست حذف کنید. چون دلایل شما علاوه بر رانندگی در پیست اتوموبیل رانی، رانندگی شهری رو هم در برگرفته (که من هم دقیقا همین قسمت رو نقد کردم)

درصد زیادی از امار کشته های با راننده ی مرد در جاده های خارج شهر و راننده های اتوبوس و موتور هاست. تقریبا 90 درصد این راننده ها مرد هستند. چطوری توقع دارید خانم ها امار کشته و زخمی بیشتری داشته باشند. تو ترافیک شهر و سرعت زیر 70 چه تصادفی صورت بگیره که کشته بده؟!
اگر من فرضا" بخوام از فلان خیابون برم یه خیابون بالاتر، یا اینکه بخوام از فلان شهر سفر کنم به یه شهر دیگه، در صورتی که راننده خوبی باشم مسافت هر چی هم باشه نباید برای من راننده مسأله ساز بشه. پدر خود من مهندس معدنه و تهران شرکت سنگ داره. ایشون به خاطر ارتباط با خانواده و همینطور هم شغلش تقریبا تمام عمرش یه پاش تهران بوده یه پاش کاشان، حتی یک بار هم تصادف قابل اعتنایی نکرده. اما تو خیابون های همین تهران چند بار تصادف جزئی داشته که اکثر مواقع هم خودش مقصر نبوده. این کاملا به خود شخص راننده بستگی داره
همونطور که بالاتر گفتم مسافت نقش تعیین کننده در تصادف کردن یا نکردن نداره، برای طی یک مسافت بسیار کوتاه هم اگر بعضی چیزها رعایت نشن ممکنه منجر به بروز حادثه بشه. چنین مسیرهای کوتاهی که اشاره کردید در مورد همه زنها صدق نمی کنه. ممکنه برای درصدی به این صورت باشه. همینطور که ممکنه در صدی از راننده های مذکر هم به همین صورت باشن (همه مردها که فرضا 40 ساله، چند شغله و زن و بچه دار نیستن که هر روز از این سر شهر برن اون سر شهر!)
درثانی شما نمی تونید نتیجه گیری تون رو در مورد راننده های یک کشور خاص به همه رانندگان زن تعمیم بدید. بله زنها تو ایران سوار موتور یا کامیون نمیشن یا مسافت های طولانی از این شهر به اون شهر معمولا ندارن اما کشور های دیگه که به این صورت نیستن. مثلا آمریکا یه راننده زن سالی ممکنه چندین بار مسیر بین دو ایالت رو بره و برگرده

شما دارید در مورد اینکه کی شهروند بهتریه یا از دید یک سرهنگ راهنمایی و رانندگی کی قانونمند تره به قضیه نگاه میکنید . بحث من سره دست فرمونه دوست من و نه این که کی شهروند منضبط تریه. یا کی برای اجتماع راننده ی کم خطر تر و بهتریه
خب دوست گرامی فکر می کنید این قوانین رو برای چی گذاشتن؟ برانکه بهتون نمره انضباط بدن؟ خیر برانکه رانندگی در شهر اصولی داره که اگر رعایت نشه برای خود و دیگران حادثه آفرین میشه. همونطور که گفتم ویژگی منفی ریسک پذیری در آقایون معمولا باعث نادیده گرفتن این قوانین میشه که اکثر مواقع خطر آفرین هست. بحث دست فرمون رو هم من مفصلا در موردش صجبت کردم (مهارت و...) که متاسفانه ظاهرا" مورد توجه شما قرار نگرفت...

چرا که ترس یک عامل بازدارندست که گاهی جلو توانایی ها رو میگیره.
تو رانندگی این ترس اتفاقا چیز خوبی هست و نشانه احتیاطه و معمولا راننده رو از خطر حفط می کنه


ضمن اینکه خلاف هایی که شما گفتید مردان میکنند فقط در مورد لایی کشیدن و سرعت غیر مجاز در مورد مردان صدق میکنه وگرنه در مورد نبستن کمربند عدم توجه به اطراف عدم توجه به ایینه و پیچیدن بلافاصه بعد از راهنما زدن و خیلی موارد دیگه که شاید قانونا خلاف نباشه
در این مورد من همین قدر بهتون بگم که هفته ای سه چهار روز به خاطر کلاس و باشگاه مجبورم از ماشین های خطی استفاده کنم و تا به حال پیش نیامده (یا اصلا یادم نمیاد!) راننده به محض اینکه میشینه کمربندش رو ببنده. همیشه ی خدا تا زمانی که به چهار راهی چیزی نرسیده که احتمال حضور پلیس بده نمیبنده.
توجه به اطراف؟ راهنما زدن؟! ببخشید شما در ایران زندگی می کنید؟؟ من هر موقع سوار همین ماشینها می شم تا برسم به مقصد هفتاد دفعه قلبم میاد تو حلقم!

مگه من گفتم هر کی خطرناک برونه راننده ی خوبیه؟! وقتی شما راننده ی خوبی باشید مثلا شمال رو با ماشین خودتون میرید ( و نه با اتوبوس و هواپیما و قطار و .. ) ، اعتماد به نفس رانندگی در اتوبان و خارج از شهر و راننده ی اتوبوس و کامیون شدن رو دارید و درنتیجه امکان تصادف منجر به مرگ و جرحتون هم بالا میره . خوب تحلیل شما از این جامعه ی اماری کوچک ( خانواده من ) چیه ؟ مادر من راننده ی بهتری نسبت به پدرم بوده که تصادف جاده ای نداشته؟ یا پدرم چون شناگر ماهر تری بوده بیشتر دل به دریا زده؟
از صحبت شما میشه اینطور نتیجه گیری کرد که کسی که راننده قوی تر و با اعتماد به نفس تری هست خواه ناخواه بیشتر هم در معرض خطر تصادف قرار می گیره. مگه نه؟ خب من هم قبلا گفته بودم که راننده ریسکی اگر قرار باشه این ریسک کردن هاش از نقاط قوت رانندگیش به حساب بیاد پس راننده خطرناکیه. وقتی شما مثال میزنید که غواص های ماهر تر بیشتر از دیگران "غرق" می شن، مثل این میمونه که بگید راننده های ماهر تر بیشتر از دیگران "تصادف" می کنن. یعنی همین دل و جرات مضاعف اونها رو بیشتر در معرض خطر قرار میده. منظور من این بود


مثال قد هم زدم. حالا من بگم معمولا قد آقایون بلند تره یک خانم 1 متر و 80 سانتی هم اعتماد به نفسش رو از دست میده و فک میکنه 1 متر و 40 سانته؟!!!.
بله زنها حساس ترند و در اعتماد به نفسشون تاثیر داره. مثلا حتما دیدید خانوم هایی که واقعا هیکل خوبی دارن اما فکر می کنن بدنشون چاق و اندامهاشون زشتن. این نشان از حساسیت فوق العاده شون نسبت به تصویریشون در نظر دیگران داره. نه تنها در ظاهر بلکه همینطور هم در شخصیت و رفتار از اینکه دیگران چه جوری قضاوتشون می کنن بسیار حساس هستند. خود من هیچ وقت با صدای بلند نمی خندم (یعنی در حد چیزی به این پیش پا افتادگی)
راستی حالا که صحبت شد، در مورد محدودیت های فیزیکی یادم افتاد این رو هم بگم: این آدمها نیستن که باید خودشون رو با دستگاه ها تطبیق بدن بلکه این دستگاه ها هستن که باید در خدمت راحتی و استفاده بهتر آدمها قرار بگیرن. اگر ماشینی برای قد و قامت و قدرت بدنی یک راننده زن (یا حتی مرد) مناسب نیست دلیل نمیشه که اون راننده در اینجا نقصی داره بلکه اون ماشین هست که برای اون راننده مناسب نیست. در واقع قرار نیست قدرت بدنی شما اثر مهمی بر "توانایی رانندگی" شما داشته باشه. اگر واقعا اینطور بود مطمئن باشید به خانومها گواهینامه رانندگی نمیدادن.
شاید در گذشته مهم بوده، ولی امروزه اصلا مطرح نیست که حالا به عنوان یه دلیل مجزا در پست استارت بهش اشاره کردید!

بعد شما میفرمایید از نظر جسمی هم زن و مرد تفاوتی ندارند؟
خیر بنده همچین عرضی نکردم

شما اصلا اعتقادی به تفاوت روحی و جسمی و مغزی و هورمونی این دوجنس دارید؟ ( یا شاید فکر میکنید فقط از نظر دستگاه تناسلی با هم تفاوت هایی داریم) دید سه بعدی بهتر آقایون چیزی نیست که من از خودم گفته باشم. یک سرچ کوچیک انجام بدید مطالب راجه بهش پیدا میکتید. قدرت جهت یابی بهتر آقایون با آزمایشات ثابت شده . تفاوت عملکرد و ساختار مغز زن و مرد ثابت شده است

اعتقاد داشتم و دارم و همون اول هم اشاره کردم
اینها هم تنها دلایل شما هستن که اثبات شده و علمین. بقیه شون جای بررسی دارن

خوب شما دقیقا به کلمه ی جامعه ی مردسالار اشاره کردید و من هم اون پاسخ رو دادم ......
متاسفانه "مردسالار" کلمه نا مناسبی بود که در یک لحظه به جای سکسیسم به ذهنم رسید. خیلی عذر میخوام و من هم در پست جدیدم منظورم رو اصلاح کردم دیگه لزومی به بحث بیشتر در این مورد نمی بینم. (ضمن اینکه شما کلا بحث جداگانه ای رو وسط کشیدید که ربطی به موضوع تاپیک نداره.)

حالا شما میگید خانم ها چون استعدادشون کشف نشده راننده های خوبی نشدند.
اولا من همچین حرفی نزدم. گفتم وقتی به طور کلی داوطلب کمتر باشه اونهایی هم که در سطح عالی هستن خب مسلما" باز هم آمارشون کمتر خواهند شد! این اصلا یه چیز منطقیه. در تمام این سالهایی که مسابقات اتومبیل رانی در سطح جهانی برگزار می کشن تنها 5 زن در grand prix شرکت داشتن در مقایسه با 822 نفر مرد (طبق آمار bbc). ضمنا" انگیزه و هدف از مسابقه دادن هم خیلی مهمه. برای زنها رقابت خیلی مهم نیست که بخوان حتما در مسابقات شرکت کنن که خودشون رو محک بزن. پس کمتر از مردا به صورت حرفه ای کار می کنن و در مسابقات شرکت می کنن. همینطور فضا هم کلا یک فضای مردانه هست. این هم می تونه یکی از دلایل علاقه مندی کمتر به حضور در این رشته ها باشه
بعدشم اصلا اتومبیل رانی تنها ورزشی نیست که قهرمانان مردش رکوردهای بهتری دارن. خیلی دیگه از ورزش ها هم همینطورن. یعنی اگر یه مسابقه بین قهرمانان زن و مرد فلان رشته تدارک بدیم میتونیم کاملا" مطمئن باشیم که باز هم یه مرد برنده بشه. حالا چرا بین این همه ورزش در مورد رشته اتومبیل رانی این مسئله اینقدر برای شما پر رنگ شده نمیدونم


ضمنا اگه علاقه ی خانم ها در حد تجسم شما کم بود الان این همه راننده ی خانم تو شهر نداشتیم.
"این همه" یعنی چی؟ یعنی تعدادشون بیشتر از مردا شده جدیدا"؟ در هر صورت تعداد راننده زن کمتر از مرده. هر کس هم که پشت ماشین نشست حتما" از سر علاقه نیست. (هم کلاسی خود من از رانندگی نفرت داشت ولی به خاطر حرف دیگران هم رفت گواهینامه گرفت هم همیشه با ماشین میره سر کار)


دوست من اگه اینقدر موضوع براتون کم اهمیتیه شما چرا این همه وقت رو صرف خواندن و نقدش کردید؟.!.
شما به من بگید اگر جایی دیدید که بحثی هر چند کم اهمیت جریان داره که دارن بر اساس اطلاعات نادرست نتیجه گیری می کنن که اتفاقا به شخص شما هم یه جورایی ربط پیدا می کنه، آیا روحیه شما به این صورته که سکوت می کنید؟ متاسفانه یا خوشبختانه من شخصا نمی تونم بی تفاوت باشم


البته شاید احساس کردید وظیفه دارید تا جماعتی رو که من با مقالم به گمراهی کشوندم رو از گمراهی خارج کنید !!!
احسنت دقیقا همینطوره


در اینصورت هم باید بگم اگه از دید شما این موضوعبسیار بی اهمیتهاصلا نباید براتون مهم باشه که کی راجه بهش چی فکر میکنه و همین که بحث رو ادامه میدید نشون میده که خیلی براتون مهمه.! و اگه براتون مهم نیست و براش وقت میزارید برام جای سوال داره
در حقیقت بیشتر این جای سوال داره که چطور من بعد از این همه بحث هنوز نتونستم حتی برای یک بار هم که شده در یک مورد شما رو متقاعد کنم! در حالی که روحیه کسی که اقدام به تحقیق و بررسی یک موضوع می کنه اینه که باید اولا کاملا بی طرف باشه و همه کلیشه ها رو از ذهنش خارج کنه، دوما ذهنش رو برای پذیرش هر حقیقتی باز نگه داره حتی اگر اون حقیقت مطابق میلش نباشه. این هم بگم که اگر احتمالا باز هم نتونستم باعث تغییر در نگرشتون بشم دیگه شخصیتم اجازه نمیده بیشتر از این اصرار کنم. چون ظاهرا از قبل به نتیجه مورد علاقه تون رسیدید.

هرچند قبول هم ندارم که مردان در رانندگی ذاتا" خلافکار تر هستند
اما ذاتا" ریسک پذیر هستن که تاثیر مستقیم بر خلافکاریشون می ذاره

شاید اگه خانم ها هم یک سری ویژگی های مردانه داشتند ذاتا میل به خلافشون کمتر از آقایون نبود
واقعا جالبه، از یه طرف میگید اعتقاد ندارید که مردا ذاتا" خلاف کار هستن، از طرف دیگه میگید اگر زنها هم یک سری "ویژگی های مردانه" داشتن شاید ذاتا" میل به خلافشون کمتر از آقایون نیود!

مثلا خانم های سیگاری کمتر از مردان سیگاری پشت فرمون سیگار نمیکشند و خانم هایی که ماشین شاسی بلند محکم دارند ( در نتیجه ترس کمتر ) و پول کافی هم دارند ( استقلال مالی ) کم پیش نمیاد که در حد توانشون تند برند و خلاف کنند و .. پس نمیشه قطعا گفت که زن ذاتا میل به خلاف کمتری داره
بله از این موارد هم پیدا میشن ولی کلا بررسی ها نشون داده که زنها راننده های قانونمند تری هستن

شاید هم وقتش شده شما نظرتون رو در مورد تساوی حقوق زن و مرد بازنگری کنید.
عزیز آخه چه ربطی به تساوق حقوق زن و مرد داره؟ اگر از حرفهای من اینطور برداشت کردید (که نمی دونم چرا) من معذرت می خوام!

من که هی آب در هاون کوبیدم.... به هر حال برای شما هم آرزوی موفقیت دارم عزیز

گرامی شما پست بنده رو نقل قول نکرده بودید لذا من متوجه نشده بودم که پست جدیدی ارسال کردید. امیدوارم برای پاسخ خیلی دیر نشده باشه

خواهش میکنم دوست من. دیر و زود نداره که تاپیکه دیگه هر زمانی ادم وقت کنه پست میده من خودم گاها یک هفته اصلا نمیرسم سر بزنم.!

اجازه بدید من اول از همه یه چیزی رو روشن کنم، انتقاد من از مطلب شما تنها متوجه مواردی میشه که مبنای زیستی ندارن. من یادم نمیاد هیچ جا به تقاوت های زیستی اشاره کرده باشم و هیچ اعتراضی هم ندارم چون طبق بررسی های اساسا" علمی برداشت شدن. اما بقیه دلایل شما صرفا بر اساس بررسی های سطحی و استنباط های غیر اصولی هستن که جای بحث می ذاره . شما حتی آمار تصادفات رو هم که مستند هست قبول ندارید چون میگید در شرایط نابرابر انجام شده. بسیار خب اشکالی نداره.هم راننده های زن و هم راننده های مرد به خاطر بعضی دلایل زیستی که اختصاصی جنسیت شون هست در رانندگی شهری ضعف ها و برتری هایی دارن. اگر در زنان دید سه بعدی ضعیف تر تواناییشون رو تضعیف میکنه، در مورد آقایون هم ویژگی ذاتی ریسک پذیری بالاشون هست که از اون ها نسبت به زنها رانندگان ضعیف تری میسازه (ریسک بیشتر = خطر بیشتر). ولی اگر همون طور که اشاره کردید بخوایم در شرایط مسابقه به موضوع نگاه کنیم این ویژگی برعکس می تونه حتی به کمک راننده بیاد. خب اگر مردان در عرصه ورزشی رانندگان قوی تری باشن، آیا این در سطح رانندگی شهری هم صدق میکنه ؟ نه لروما". چون رانندگی در سطح معابر دارای یک سری قوانینی هست که با نادیده گرفتشون فرد و دیگران قطعا دچار مشکل میشن. پس راننده مرد در اینجا حتما" راننده قوی تری نیست. مگر اینکه قانون شکنی و سبقت غیر مجاز و لایی کشیدن و غیره رو از نقاط قوت یک راننده بدونیمدر صورتی که واقعا منظور شما از رانندگی قوی تر دست فرمون بهتر هست پس باید تعدادی از دلایلتون رو از لیست حذف کنید. چون دلایل شما علاوه بر رانندگی در پیست اتوموبیل رانی، رانندگی شهری رو هم در برگرفته (که من هم دقیقا همین قسمت رو نقد کردم)

خوب اون سوال من در مورد تفاوت های زیستی در این رابطه بود که شما فرمودید رانندگی هیچ ربطی به جنسیت نداره. بنده عرض کردم که آیا این دو جنس از نظر جسمی و مغزی و هورمونی و .. تفاوت دارند یا خیر که شما گویا موفق هستید و میفرمایید که تفاوت دارند . بعد گفتم چطور ممکنه دو جنس از نظر توان بدنی و ویژگی های مختلف فکری و مغزی و تمرکزی و هورمونی و .. متفاوت باشند اما عملکرد این دو هیچ تفاوتی نداشته باشه؟ که البته الان میفرمایید که موافقید که در یک سری ویژگی ها مردان برتری دارند و در یک سری ویژگی ها زنان. ( این جدای از اینکه کدام جنس در کدام کار برترند و صرفا جهت یاداوری این موضوع که توانایی ها متفاوته مطرح کردم ، حالا ربط این ویژگی ها به رانندگی هم که اون 6 مورد بود که اول گفتم – و اینکه دید سه بعدی و حس جهت یابی و تمرکز و .. چقدر در رانندگی مهمه و چقدر مربوطه هم نیار به کمی فکر کردن داره تا ربطش رو پیدا کنید هرچند بنده قبلا توضیح دادم.! -)

اما در بحث دست فرمون شما فکر میکنید دست فرمون بهتر فقط برای انجام خلاف در شهر و لایی بازی یا مسابقات اتومبیل رانیه؟ خیر دوست من.! میتونم لیست بلند بالایی از شرایط رانندگی در شهر و جاده بدون انجام خلاف و سرعت غیر مجاز رو مثال بزنم که نیاز مند مهارت در رانندگیه :

1- پارک دوبل.! 2-ورود و خروج به پارکینگگ و روی پل ( تشخیص ابعاد و دید سه بعدی ). 3-کنترل وسیله ی نقلیه در شرایط تنش مثل بارندگی و برف و یخ و خرابی و ترکیدگی لاستیک و نقص فنی و .. ( عدم ترس و تمرکز و .. )، 4- قرار گرفتن در موقعیت خطر که نه بخاطر اشتباه شما بلکه بخاطر اشتباه سایر راننده ها و عابرین بوجود میاد و جمع کردن خودرو در اون شرایط ، 5-رانندگی در جاده های کوهستانی ، 6-نترسیدن در هنگام سبقت گیری از اتوبوس و تریلی ( مشکل اصلی خیلی خانم های اطراف من که حتی با اینکه تو جاده پشت فرمون نمیشینند وقتی از یه اتوبوس سبقت بگیریم یا برعکس اتوبوس از ما سبقت بگیره دستاشون از ترس میچسبه به داشبورد ) ، 7-دونستن اینکه با ماشینی که ای بی اس نداره چطور جلوی قفل شدن فرمون رو بگیریم و ده ها مثال دیگه..

پس رانندگی در شهر و جاده هم نیاز به مهارت و دست فرمون داره و دست فرمون فقط برای پیست و یا لایی کشیدن و خلاف نیست. فقط بستن کمربند ایمنی و رعایت تابلو ها که من از 10 سالگی بلد بودم من رو یه راننده ی خوب و کامل نمیکنه.! با این فرمولی که شما میگید یه بچه ی 10 ساله که ایین نامه رو حفظ کنه و کمربند ایمنیش رو ببنده و تو کوچشون ماشین رو عقب جلو کنه میشه یک راننده ی خوب و من که مثلا سالی یک بار یه جریمه میشم میشم راننده ی بدتر از اون.!! ( چون شما امار رو هم بدون در نظر گرفتن کیلومتر رانندگی و شرایط محیطی و .. بررسی میکنید ).

من تو خوده پست اول نوشتم که خانم ها ممکنه قانونمند تر باشند ولی این به معنی دست فرمون بهتر نیست . و اینکه قانونمندی بیش از حد خانم ها هم حتی میتونه مشکل افرین باشه. چون اگه جایی حق تقدم داشته باشند بدون فکر کاری رو میکنند که تو دستورالعمل بوده و معمولا رفلکس به موقع و بسته به شرایط ندارند.


اگر من فرضا" بخوام از فلان خیابون برم یه خیابون بالاتر، یا اینکه بخوام از فلان شهر سفر کنم به یه شهر دیگه، در صورتی که راننده خوبی باشم مسافت هر چی هم باشه نباید برای من راننده مسأله ساز بشه. پدر خود من مهندس معدنه و تهران شرکت سنگ داره. ایشون به خاطر ارتباط با خانواده و همینطور هم شغلش تقریبا تمام عمرش یه پاش تهران بوده یه پاش کاشان، حتی یک بار هم تصادف قابل اعتنایی نکرده. اما تو خیابون های همین تهران چند بار تصادف جزئی داشته که اکثر مواقع هم خودش مقصر نبوده. این کاملا به خود شخص راننده بستگی داره

پس شما کاشانی هستید دوست من؟ بنده هم یک رگم ( از سمت مادری ) برمیگرده به سمت کاشان و نطنز و اون طرفا..

اتفاقا راننده های کاشانی محتاط ترین راننده های ایران هستند . چطور شما اینقدر دیدتون به راننده ها خلاف کردنه؟ کلا ما که هر کی دوست کاشی دیدیم خیلی از نظر اخلاقی ارام و غیر عصبی بوده و رانندگیش هم محتاطانه بوده.

دوست عزیز شما اتوبان تهران کاشان رو مثال زدید که تصادف در اتوبان تهران کاشان بخصوص در ایام غیر تعطیل حتی اگه بخواید هم ماشینی پیدا نمیکنید که بزنید بهش.!! بنده رانندگی در جاده های خطرناک رو گفتم. رانندگی با موتور رو گفتم. رانندگی با اتوبوس در ساعت های طولانی و عبور از گردنه هارو گفتم. وگرنه در اتوبان کاشان که خانم های زیادی هم رانندگی میکنند. بحث من سره رانندگی در شرایط تنشه. یعنی شما میفرمائید احتمال خطا در سرعت 40 با سرعت 120 یکیه؟ تو مسیر صاف با گردنه یکیه؟ خوب حالا اگه گیریم که یکی باشه بعد از خطا و تصادف با سرعت 40 چه اتفاقی میفته و با سرعت 120 چه اتفاقی؟ تو اتوبان صاف چه اتفاقی میفته و تو گردنه چی؟ کدومش امار کشته و زخمی رو بالا میبره؟ تو جاده میشه 40 رفت یا باید 120 رفت؟

مسافت هم بخشی از قضیست. چطور میگید ربطی نداره؟! قبول دارید که احتمال تصادف برای رانندگان خوب هم صفر نیست؟ همونطور که پدر خودتون که رانندگیش رو قبول دارید چند تصادف جزیی داشته . البته مسافت هم باید در شرایط برابر مورد مقایسه واقع بشه. مثلا نمیشه راننده کامیونی که تو تهران کاشان میره با راننده کامیونی که تهران چالوس میره مقایسه کرد و ما فرض رو بر یکسان بودن کلیه شرایط به جز مسافت در نظر میگیریم. خوب اگه احتمال بروز تصادف در صورت رعایت قوانین صفر بود که بیمه و .. معنی نداشت. پس یک احتمالی هست. حالا فک کنید این احتمال در بهترین شرایط یک در صد هزاره. خوبه؟ خوب من که بالای 100 هزار کیلومتر رانندگی کردم بیشتر در این خطر و احتمال قرار دارم یا خواهرم که 500 کیلومتر رانندگی کرده؟!!! بله درسته که یک راننده ی خوب میتونه تو 100 هزار تا تصادف نکنه و یک راننده ی بد تو کیلومتر اول ماشینو له کنه ولی بحث سره اینه که فکر کنیم هر دو قوانین رو رعایت کردند و همه متغیر ها مثل ماشین و جاده و دست فرمون و مهارت و .. یکیه و فقط مسافت متغیره. مسلما کسی که مسافت بیشتری رفته در خطر بیشتر هم بوده.


بعد شما میگید:

در صورتی که راننده خوبی باشم مسافت هر چی هم باشه نباید برای من راننده مسأله ساز بشه

پس آیا این حرفتون نشون میده که خانم ها خودشون هم رانندگی خودشون رو قبول ندارند که معمولا مسافت دور نمیرند؟

همونطور که بالاتر گفتم مسافت نقش تعیین کننده در تصادف کردن یا نکردن نداره، برای طی یک مسافت بسیار کوتاه هم اگر بعضی چیزها رعایت نشن ممکنه منجر به بروز حادثه بشه. چنین مسیرهای کوتاهی که اشاره کردید در مورد همه زنها صدق نمی کنه. ممکنه برای درصدی به این صورت باشه. همینطور که ممکنه در صدی از راننده های مذکر هم به همین صورت باشن (همه مردها که فرضا 40 ساله، چند شغله و زن و بچه دار نیستن که هر روز از این سر شهر برن اون سر شهر!)


خوب باز هم بر میگردیم به بحث کلیت و مثال قد. شما قبول دارید که مردها معمولا بلند قد تر هستند؟؟؟ اگه قبول دارید و بیاید 4 تا دلیل ژنتیکی و .. هم بیارید بعد من بیام بگم نه خیلی مرد 150 سانتی داریم و خیلی هم زن 190 سانتی درسته.؟!! یا سفسطه است؟؟ خوب من که 10 بار گفتم همه ی زن ها راننده های بدتر از همه ی مردها نیستند.!! من دارم کلی میگم. یعنی یه میانگین از مهارت رانندگی کل رانندگان مرد بگیر و از زن ها هم همینطور.

بله همه ی مردها چند شغله و زن و بچه دار نیستند و همه ی زن ها هم مسیر کوتاه نمیرند ولی ایا همه مردها هر روز تصادف منجر به مرگ میکنند؟ و هیچ زنی تصادف نمیکنه؟؟ شما گفتید طبق امار مردها بیشتر تصادف میکنند من هم گفتم طبق همون امار مردهای بیشتری بالاجبار مسافت بیشتر میروند و بالاجبار خودروی فرسوده سوار میشوند و بالاجبار چند شغله اند و...

جالبه که شما اون موارد دید سه بعدی و جهت یابی و .. رو قبول دارید ولی باز هم اصرار دارید که با مثال نقض اصل قضیه رو زیر سوال ببرید.

درثانی شما نمی تونید نتیجه گیری تون رو در مورد راننده های یک کشور خاص به همه رانندگان زن تعمیم بدید. بله زنها تو ایران سوار موتور یا کامیون نمیشن یا مسافت های طولانی از این شهر به اون شهر معمولا ندارن اما کشور های دیگه که به این صورت نیستن. مثلا آمریکا یه راننده زن سالی ممکنه چندین بار مسیر بین دو ایالت رو بره و برگرده

پس چطور شما میتونید نبستن کمربند توسط راننده ی خطی محلتون رو به کل مردان نروژی و سوئدی و آلمانی و .. تعمیم بدید و بگید مردها قانون رو رعایت نمیکنند.!! ضمن اینکه در برخی مثال هام مثل قهرمانی ها بحث بهترین رانندگان جهان هم مطرح شد که اون ها هم مرد هستند و اون 6 دلیلی هم که اوردم ربطی به نژاد ایرانی و غیر ایرانی نداشت و بحث ژنتیکی بود و تفاوت هایی که اتفاقا خارجی ها در بین زن و مرد کشف کردن و من فقط ربطش به رانندگی رو عرض کردم و اون قسمتی که مثال ایرانی زدم بخاطر جواب به امار ایرانی شما بود.

ضمن اینکه تو اکثر کشورها هم موتور سنگین و ماشین سنگین رانندش اکثریت مرد هستند و اقلیت خانم. مگه اتوبوس های شهری که اون هم ربط چندانی به امار مرگ و میر نداره.


خب دوست گرامی فکر می کنید این قوانین رو برای چی گذاشتن؟ برانکه بهتون نمره انضباط بدن؟ خیر برانکه رانندگی در شهر اصولی داره که اگر رعایت نشه برای خود و دیگران حادثه آفرین میشه. همونطور که گفتم ویژگی منفی ریسک پذیری در آقایون معمولا باعث نادیده گرفتن این قوانین میشه که اکثر مواقع خطر آفرین هست. بحث دست فرمون رو هم من مفصلا در موردش صجبت کردم (مهارت و...) که متاسفانه ظاهرا" مورد توجه شما قرار نگرفت...


در مورد دست فرمون که توضیحات کامل دادم و متاسفانه شما فکر میکنید دست فرمون بهتر ((در شهر)) فقط برای فرار از دست پلیس کاربرد داره.!!!

شما طبق چه مدارکی میفرمایید که در شرایط برابر ( تعداد کیلومتر رانندگی مساوی و بودن در مسیر های مشابه و .. ) تعداد خلاف آقایون بیشتره؟ بله شاید لایی کشیدن و سرعت غیر مجازشون بیشتر باشه ولی در عوض این رو در نظر بگیرید که بخش زیادی از تخطی از قوانین آقایون با دست فرمون جبران میشه در صورتیکه حتی قانون مندی خانم ها هم گاهی منجر به بروز خطر میشه.! در مورد آمار هم که مفصل بهتون گفتم نتیجه گیری و تحلیل امارتون اشتباهه.!

شما خیلی تک بعدی به قضیه دست فرمون و رانندگی نگاه میکنید . فقط رعایت قوانین یعنی راننده ی خوب.!؟؟ نه عزیزم. این شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست. البته الان میاید میگید آقایون این شرط لازم هم ندارند که خوب اینطور هم نیست. من به جرات میتونم بگم اگه از نظر تعداد و شرایط رانندگی جای خانم ها و آقایون تغییر کنه تعداد تصادفات خانم ها علیرغم سرعت کمتر و بی قانونی کمتر بیشتر از آقایون خواهد شد.! ( البته اگه با افزایش تعداد و تغییر شرایط تخطی از قوانین زنان هم از مردان پیش نگیره )


ای بابا خب اون مسابقه س! شرایط خاص خودش رو داره

در مورد اینکه این عدم ترس و یا مهارت ها در چه جاهای دیگه ای هم در شهر و جاده کاربرد داره بالاتر گفتم عزیز. (مثل نترسیدن از ماشین های سنگین و ترمز ناگهانی و بیمورد ( ناشی از ترس ) نکردن و.. )

ضمنا" شما این رو در نظر بگیرید که وقتی بخوایم توانایی کسی رو مورد سنجش قرار بدیم ( مثلا برای گرفتن مدرک زبان ) نمیاند از طرف بپرسند معنی بوک و تیچر چی میشه.!! اینجوری که همه مردم در حد یک استاد زبان شناس بریتانیایی رتبه بندی میشند.! یکی از جاهایی که میشه توانایی هارو مورد سنجش قرار داد ازمون در شرایط سخته . مثل مسابقات و جاده های کوهستانی و رانندگی در شرایط تنش و ..

هرچند بسیاری از خانم ها در رانندگی در سطح آماتور مثل پارک دوبل هم مشکلاتی دارند .

تو رانندگی این ترس اتفاقا چیز خوبی هست و نشانه احتیاطه و معمولا راننده رو از خطر حفط می کنه

البته منظور من ترس ناشی از عقل و منطق نبود. وگرنه من هم از شجاعت با 200 تا نمیرم تو دیوار.! منظور ترس باز دارنده بود که با مثال وزنه بردار گفتم.


در این مورد من همین قدر بهتون بگم که هفته ای سه چهار روز به خاطر کلاس و باشگاه مجبورم از ماشین های خطی استفاده کنم و تا به حال پیش نیامده (یا اصلا یادم نمیاد!) راننده به محض اینکه میشینه کمربندش رو ببنده. همیشه ی خدا تا زمانی که به چهار راهی چیزی نرسیده که احتمال حضور پلیس بده نمیبنده.توجه به اطراف؟ راهنما زدن؟! ببخشید شما در ایران زندگی می کنید؟؟ من هر موقع سوار همین ماشینها می شم تا برسم به مقصد هفتاد دفعه فلبم میاد تو حلقم!


اهان.!! خوب اصل مشکل رو پیدا کردم دوست من.! شما دارید راننده های خطی محلتون رو با خانم های با کلاس و پولداری که پشت خودرو های گرون قیمتشون نشستند مقایسه میکنید و نتیجه گیری میکنید که مردها قانون شکن هستند.! خوب اگه راننده های خطی عزیز رو از نظر قانونمند بودن با بنده هم مقایسه کنید به همین نتیجه میرسید که مثلا مهندسین کشاورزی از نظر ژنتیکی قانونمند تر از رانندگان خطی هستند.!!! اینجا یک بحث کلی و فرهنگی مطرحه و نه فقط رانندگی . البته به رانندگان عزیز و افرادی که به این شغل شریف مشغول هستند توهین نباشه ولی در بین این دوستان بنا به دلایلی تخطی از قوانین بیش از سایر اقشار جامعست ( دلایلی داره که از حوصله بحث خارجه ) و البته مشخصه در هر جایی خوب و بد وجود داره ولی کلا شما دارید دو قشر متفاوت از نظر فرهنگی و شرایط رو مقایسه میکنید . پدر خودتون مثال خوبیه. چرا پدر خودتون رو به عنوان نماینده ی اقایون در مثال هاتون قرار نمیدید و هر کاری که راننده خطی های مسیر شما انجام میدند ملاک بررسی رانندگی آقایونه؟

از صحبت شما میشه اینطور نتیجه گیری کرد که کسی که راننده قوی تر و با اعتماد به نفس تری هست خواه ناخواه بیشتر هم در معرض خطر تصادف قرار می گیره. مگه نه؟ خب من هم قبلا گفته بودم که راننده ریسکی اگر قرار باشه این ریسک کردن هاش از نقاط قوت رانندگیش به حساب بیاد پس راننده خطرناکیه. وقتی شما مثال میزنید که غواص های ماهر تر بیشتر از دیگران "غرق" می شن، مثل این میمونه که بگید راننده های ماهر تر بیشتر از دیگران "تصادف" می کنن. یعنی همین دل و جرات مضاعف اونها رو بیشتر در معرض خطر قرار میده. منظور من این بود


نه عزیزم پیشنهاد میکنم یک بار دیگه پست من رو بخونید.!
ضمنا" غواص که معمولا غرق نمیشه چون کپسول اکسیژن داره.! مثلش در مورد شناگره.!
شناگر خوب احتمال غرق شدنش بیشتر از منه که اصلا شنا بلد نیستم .! نیست؟ این نشون میده که من شناگر بهتریم چون غرق نمیشم؟! خوب من تو عمق 1 متری استخر وایسادم دارم آب بازی میکنم و غرق نمیشم ولی یک شناگر ماهر داره تو دریای شمال مثلا یک مغروق رو نجات میده یا در هنگام شنا عضله اش میگیره و غرق میشه .! خوب شما روی چه منطقی میگید که شنای من بهتره؟!!! من نگفتم هرکی ماهر تره بیشتر تصادف میکنه، گفتم هر کسی ماهر تره بیشتر از خودرو استفاده میکنه بیشتر با ماشینش سفر میره و بیشتر رانندگی رو به عنوان شغل انتخاب میکنه و .. یک بار دیگه بخونیدش ( مثال رانندگی پدر و مادرم در جاده ) . و هر چه بیشتر استفاده کنید بیشتر هم در خطر هستید . خوب خطر افتادن یک درس در دانشگاه بیشتره یا 5 ابتدایی؟ شما تو دانشگاه شاید 10 واحد افتاده داشته باشید و یه نفر با مدرک 6 ابتدایی بدون افتادن حتی یک درس مدرک سیکل رو گرفته. یعنی اون 100 درصد واحد هاش رو پاس کرده و شما مثلا 95 درصد .! طبق منطق شما این آقای سیکل تو درس از شما که مهندسید بالاتره.


بله زنها حساس ترند و در اعتماد به نفسشون تاثیر داره. مثلا حتما دیدید خانوم هایی که واقعا هیکل خوبی دارن اما فکر می کنن بدنشون چاق و اندامهاشون زشتن. این نشان از حساسیت فوق العاده شون نسبت به تصویریشون در نظر دیگران داره. نه تنها در ظاهر بلکه همینطور هم در شخصیت و رفتار از اینکه دیگران چه جوری قضاوتشون می کنن بسیار حساس هستند. خود من هیچ وقت با صدای بلند نمی خندم (یعنی در حد چیزی به این پیش پا افتادگی)

((( خود من با صدای بلند نمیخندم ؟ منظورتون اینه که شما خانم هستید؟! من تا همین الان فکر میکردم با یک آقا دارم صحبت میکنم !! به هر حال اگه خانم هستید و من در ادبیاتم احترام به یک خانم رو رعایت نکردم عذر میخوام چون تا همین الان فکر میکردم اقا هستید ))

برگریدم به صحبتمون :

خوب اتفاقا یکی از اهداف من از نوشتن این مقاله این بود که بگم تفاوت های ژنتیکی عامل این دست فرمون ضعیف تره خانم هاست و اینکه این وسایل ( خودرو ها ) با مردها هماهنگ تر ساخته شده . پس نباید رانندگی خانم ها رو مسخره کرد و نباید خودشون رو بدلیل این که راننده های ضعیف تری هستند سرزنش کنند. ( این صحبت رو قبلا عینا" در این تاپیک نوشتم میتونید ببینید ) .همونطور که عرض کردم بارها در این تاپیک به دوستانم که خانم هارو مسخره کردند اعتراض کردم. دلایل ژنتیکی غیر قابل مسخره کردنه مثلا من نمیتونم حامله بشم. خوب کسی حق نداره من رو بخاطرش مسخره کنه. من هم حق ندارم یک خانم رو مسخره کنم که راننده ی ضعیف تریه ولی این اصل قضیه رو تغییر نمیده و من با اعتماد به نفس بالا هم نمیتونم حامله بشم .! ولی اگه شما میگید که توان و استعداد زن و مرد در رانندگی یکسانه و بعد میبینیم که یه خانم 15 دیقه است داره پارک دوبل میکنه و موفق نمیشه و وقتی هم پیاده شد ادعا میکنه که راننده ی خوبیه این جو رو بوجود میاره که باهاش شوخی کنند یا دستش بندازند وگرنه کدوم مردی زنی رو بخاطر ضعف عضالاتش مسخره میکنه؟ چون میدونه که این ذات و ژنشه و کسی حق نداره قضاوتش کنه .

پس شما که دارید اصرار میکنید که زن و مرددر رانندگی استعداد مساوی دارند دارید بیشتر خانم هارو تحقیر میکنید چون اگه استعداد و توانایی ذاتی یکسان باشه و یک خانم نتونه ماشینش رو پارک کنه یا مثل من رانندگی کنه پس میشه باهاش شوخی هم کرد ولی اگه از نظر ژنتیکی کمی ضعیف تر باشه نه تنها نمیشه مسخرش کرد بلکه اگه یک خانم بتونه پا به پای من یا بهتر رانندگی کنه میشه باعث تحسین همه.

یعنی شما میفرمایید اگه به خانم ها اعتماد به نفس داده بشه مهارت رانندگیشون به سطح آقایون میرسه و استرسشون از بین میره؟ خوب میشه بفرمایید چرا در سایر موارد زندگی مثل درس و .. این استرس باعث پیشرفتشون هم شده ولی اینجا یک استرس پایان ناپذیر رو دارند و نمیتونند طرز فکر جامعه رو کامل تغییر بدند؟

راستی حالا که صحبت شد، در مورد محدودیت های فیزیکی یادم افتاد این رو هم بگم: این آدمها نیستن که باید خودشون رو با دستگاه ها تطبیق بدن بلکه این دستگاه ها هستن که باید در خدمت راحتی و استفاده بهتر آدمها قرار بگیرن. اگر ماشینی برای قد و قامت و قدرت بدنی یک راننده زن (یا حتی مرد) مناسب نیست دلیل نمیشه که اون راننده در اینجا نقصی داره بلکه اون ماشین هست که برای اون راننده مناسب نیست. در واقع قرار نیست قدرت بدنی شما اثر مهمی بر "توانایی رانندگی" شما داشته باشه. اگر واقعا اینطور بود مطمئن باشید به خانومها گواهینامه رانندگی نمیدادن.شاید در گذشته مهم بوده، ولی امروزه اصلا مطرح نیست که حالا به عنوان یه دلیل مجزا در پست استارت بهش اشاره کردید!


خوب مجبورم باز هم قسمتی از پست اولم رو براتون کپی پیست کنم دوست من:

6- درصد عضلات ، بدن قویتر و قد بلند ترالبته این موارد در خودروهای امروزی کاربرد چندانی نداره چون به کمک سیستم های هیدرولیکی و برقی ادوات بسیار نرم و روان هستند و نیازی به قدرت بدنی زیاد ندارند و پدال ها و صندلی های قابل تنظیم هم تا حد زیادی مشکل کوتاهی قد خانم هارو برطرف کرده اما هنوز مقدار اندکی تاثیر گذاره. ( در خودروهای قدیمی تر یا اسپرت و یا رانندگی در شرایط سخت تاثیر بیشتری داره )

خوندید؟

ضمنا من کی گفتم نقصه زنه؟!

خوب اما برگردیم سر منطق شما که وسایل باید خودشون رو با ما تطبیق بدهند و نه ما با وسایل. بله تا حدیش درسته، حالا چرا تا حدیش رو عرض میکنم خدمتتون . اول اون قسمتیش که درسه رو بگم. بله همه ی سیستم های راحتی و پایداری و .. ( که خیلی هاش در خودروهای اسپرت برای رانندگان حرفه ای قابل خاموش کردن هستند ) در همین جهت ساخته شده که نقص راننده هارو جبران کنه و چه بسا در آینده فاصله راننده ی زن و مرد و راننده ی با تجربه و بی ترجربه و حرفه ای یا بی استعداد و.. به کمک پیشرفت این سیستم ها خیلی خیلی کم بشه ( حداقل برای رانندگی در شهر ) . همونطور که تو پست اول گفتم : سنسور دنده عقب و دوربین عقب و سنسور جلو و آینه ی کمکی پارک کردن رو برای همه ساده کرده حتی اگه دید سه بعدی ضعیفی داشته باشید، سیستم هیدرولیکی رانندگی رو ساده کرده حتی اگه زور بازو نداشته باشید ، گیرباکس اتوماتیک رانندگی رو راحت کرده حتی اگه تمرکز بالایی نداشته باشید و سیستم های کنترل پایداری و ترمز ای بی اس و ... کار یک راننده ی حرفه ای رو شبیه سازی میکنند ....

اما قسمت منطق شما که مورد بحثه این دید کلیه شماست که فرمودید :

این آدمها نیستن که باید خودشون رو با دستگاه ها تطبیق بدن بلکه این دستگاه ها هستن که باید در خدمت راحتی و استفاده بهتر آدمها قرار بگیرن.

خوب باید گفت که هرچند این وظیفه ی ماشین هاست ولی تا چه حدش قابل انجامه؟ چقدرش توجیه اقتصادی داره و چقدرش در حال حاضر در دسترسه؟ یعنی شما میفرمایید اگه من نمیتونم یک کشتی رو هدایت کنم این ایراد من نیست بلکه ایراد کشتیه که خودش رو با من هماهنگ نکرده.!!! پس طبق منطق شما باید ماشین هایی رو برای بچه های 6 ساله هم بسازند که بتونند باهاش تو شهر رانندگی کنند و اگه نمیتونند این ایراد از عدم توان بچه ی 6 ساله نیست بلکه ایراده ماشینه.! خوب البته که در آینده همچین خودروهایی که تماما اتوماتیک هستند و حتی بدون راننده هم حرکت خواهند کرد ساخته خواهد شد ( همین الان هم در مدل های محدود تولید شده ) ولی اینجا دیگه بحث دست فرمون مطرح نمیشه . اگه قراره فرد کاره خاصی در کنترل ماشین نداشته باشه که درسته ایرادی به فرد وارد نیست ولی دیگه نمیشه بهش گفت مهارت رانندگی و دست فرمون.!

این یک بحث و بحث دیگه اینکه ماهم الان داریم در مورد خودروهای امروزی و چیزی که در دسترس همست صحبت میکنیم و میگیم که رانندگی با این خودرو ها برای مردها راحت تره شاید در آینده وسایلی ساخته بشه که کارکردن باهاش برای خانم ها راحت تر باشه و برای مردها سخت. مثلا بدلیل افزایش جمعیت و شلوغی ماشین ها اینقدر کوچک ساخته بشوند که همون قد بلند و سایز بزرگ مردها بشه عدم هماهنگی ولی الان درایم راجه به خودروهای موجود صحبت میکنیم ولی خوب شما دوست دارید در هر موردی یک مثال نقض بزنید.! مثلا من اگه بگم دارم با 60 کیلومتر در ساعت حرکت میکنم شما احتملا میگید که خوب کره ی زمینی که شما دارید روش با 60 کیلومتر میرید داره با سرعت ایکس کیلومتر دور خودش و با سرعت ایگرگ کیلومتر در مدار خودرشید میچرخه و منظومه شمسی هم با سرعت زد کیلومتر داره دوره مدار راه شیری میچرخه و خلاصه آخرش با یک الگوریتم پیچیده میخواید ثابت کنید که من 60 کیلومتر سرعت نداشتم هرچند که خودتون منظورم رو همون اول فهمیدید.!!

ضمنا در مورد این جمله :
اگر واقعا اینطور بود مطمئن باشید به خانومها گواهینامه رانندگی نمیدادن
خوب گواهینامه رانندگی برمیگرده به اینکه شما حداقل هارو داشته باشید نه بهترین هارو. به معدل 15 هم دیپلم میدند به معدل 20 هم میدند. ما نگفتیم زنان توان رانندگی ندارند. گفتیم معمولا و اکثرا مردان دست فرمون بهتری دارند و رانندگی با این ماشین ها برای مردان کاره راحت تریه.!

خیر بنده همچین عرضی نکردماعتقاد داشتم و دارم و همون اول هم اشاره کردماینها هم تنها دلایل شما هستن که اثبات شده و علمین. بقیه شون جای بررسی دارن

خوب شما گفتید که ربطی به جنسیت نداره و من از اون رو بود که این سوالات رو مطرح کرم.

ضمنا" نتیجه گیری های من بر اساس همون دلایل علمی که شما میگید قبول دارید بیان شده نه از روی هوا.!


متاسفانه "مردسالار" کلمه نا مناسبی بود که در یک لحظه به جای سکسیسم به ذهنم رسید. خیلی عذر میخوام و من هم در پست جدیدم منظورم رو اصلاح کردم دیگه لزومی به بحث بیشتر در این مورد نمی بینم. (ضمن اینکه شما کلا بحث جداگانه ای رو وسط کشیدید که ربطی به موضوع تاپیک نداره.)

اتفاقا پاسخ من کاملا به بحث شما ربط داشت. مگر اینکه بحث شما در مورد سکسیسم به تاپیک ربط نداشته باشه. در اینصورت هم من به احترام شما پاسخ نوشتتون در مورد سکسیسم بر علیه زن در ایران رو دادم و متوجه شدید که اینطور نیست.
شما گفتید که زن چون زنه مورد قضاوت قرار میگیره که راننده ی بدیه و من هم گفتم تو ایران چرا فقط در مورد رانندگی این دید به زن وجود داره؟ چرا در سایر موارد این دید وجود نداره؟ مگه میشه در جهت تحقیر زن به ناحق گفت که زن راننده ی بدیه ولی در سایر موارد نگیم؟ تو عربستان که نمیزارند زن رانندگی کنه این سکسیسم که شما میگید وجود داره و در سایر موارد هم هست ولی تو ایران همچین چیزی نیست .

اصلا اولین بار چرا این طرز فکر به وجود اومده که زنان راننده های ضعیف تری هستند تا به قول شما سایر زنان با این طرز فکر قضاوت بشوند؟ ایا دلیلش این نیست که زنان ضعیف در امر رانندگی به قدری زیاد بودند که تفاوت معنی داری در رابطه ی جنسیت و دست فرمون رو به وجود اوردند و خانم های اقلیتی که دست فرمون خوبی دارند رو هم خراب کردند؟ شما بگید چرا پیرمردها هم به دست فرمون ضعیف معروفند؟ آیا این ها هم زن هستند که با سکسیسم مردانه قضاوت بشوند؟ چرا افراد کم سن و سال در رانندگی به خلاف کاری معروفند ( نمونش که میگند ماشین از جوون نخرید چون بهش فشار اورده ) ایا این نتیجه ی سکسیسم و قضاوت از روی جنسیته و یا قضاوت از روی چیزی که میبینیم و مشخصه.!


اولا من همچین حرفی نزدم. گفتم وقتی به طور کلی داوطلب کمتر باشه اونهایی هم که در سطح عالی هستن خب مسلما" باز هم آمارشون کمتر خواهند شد! این اصلا یه چیز منطقیه. در تمام این سالهایی که مسابقات اتومبیل رانی در سطح جهانی برگزار می کشن تنها 5 زن در grand prix شرکت داشتن در مقایسه با 822 نفر مرد (طبق آمار bbc). ضمنا" انگیزه و هدف از مسابقه دادن هم خیلی مهمه. برای زنها رقابت خیلی مهم نیست که بخوان حتما در مسابقات شرکت کنن که خودشون رو محک بزن. پس کمتر از مردا به صورت حرفه ای کار می کنن و در مسابقات شرکت می کنن. همینطور فضا هم کلا یک فضای مردانه هست. این هم می تونه یکی از دلایل علاقه مندی کمتر به حضور در این رشته ها باشه

خوب چرا از اول این یک ورزش مردانه شده؟ چرا پاتیناژ یک ورزش مردانه نشده؟ چرا 5 خانم در مقابل 822 مر در مسابقات گرند پری شرکت کردند یا شاید بهتره بگیم تنها 5 نفر خانم تونستند به این مسابقات راه پیدا کنند؟ مسابقات اتومبیل رانی که خونه ی خاله نیست که هر کی علاقه داشت بتونه شرکت کنه.! باید یک راننده در حدی خوب باشه که بتونه اسپانسر بگیره و تیم اون رو به استخدام در بیار و شانس موفقیت داشته باشه و .. جالبه که شما در بحث امار تصادفات میگید نباید به شرایط مراجعه کرد ولی اینجا که در میان 822 مرد فقط 5 زن تونستند در این مسابقات شرکت کنند میگید که بقیه خانم ها دلشون نخواسته.!! خوب چرا دلشون نخواسته؟! اگه علاقه ندارند و براشون اهمیتی نداره چه اصراری دارید که بگید راننده های خوب و با استعدادی بودند؟ از کجا میدونید؟ میشه یک نفر استعداد بالقوه شدیدی داشته باشه ولی هرگز علاقه مند نشه ازش استفاده کنه؟

اگه حس رقابت در زنان وجود نداره چرا این همه زن در مسابقات المپیک به رقابت میپردازند و صد ها مدال میاورند؟ اگه هم رقابت در زن ها با مردها وجود نداشت هرگز در سایر موارد مثلا درس و مدیریت و سیاست و .. نمیتونستند به جایی برسند. دلایل عجیبی از خودتون میارید دوست عزیز.!

اولا من همچین حرفی نزدم. گفتم وقتی به طور کلی داوطلب کمتر باشه اونهایی هم که در سطح عالی هستن خب مسلما" باز هم آمارشون کمتر خواهند شد! این اصلا یه چیز منطقیه

خوب اگه تعداد یک چیز منطقیه شما چطور در بحث کشته شده های جاده ای میگید که فقط باید امار رو نگاه کرد؟! خوب اینجا هم امار میگه مردها بهترند.!

دوما" در مقایسه با کی "راننده خوبی نشدن"؟ شوماخر؟ راننده زن باید با سایر راننده های زن مقایسه بشه راننده مرد هم همینطور.

نه دیگه.! شما یه هفتست دارید میگید زن ها راننده های بهتری از آقایون هستند من هم میگم مردها بهترند.! حالا یهو چی شد که زن رو با زن مقایسه کنیم و مرد رو با مرد؟ شما که میگید این یک چیزیه که کاری به جنسیت نداره.! اگه کاری به جنسیت نداره چرا جداگانه بررسی بشه و اگه کاری به جنسیت داره که چرا مقایسه بین زن و مرد صورت نگیره؟!

ضمنا" اتوموبیل رانی هم تنها ورزشی نیست که قهرمانان مردش رکوردهای بهتری دارن. خیلی دیگه از ورزش ها هم همینطورن. یعنی اگر یه مسابقه بین قهرمانان زن و مرد فلان رشته تدارک بدیم میتونیم کاملا" مطمئن باشیم که باز هم یه مرد برنده بشه. حالا چرا بین این همه ورزش در مورد رشته اتومبیل رانی این مسئله اینقدر برای شما پر رنگ شده نمیدونم

پس شما قبول دارید که اگه خانم های مساوی با آقایون هم شرکت میکردند در این رشته هم مثل سایر رشته ها شانس داشتن رکورد بهتر و برنده شدن با آقایون بود؟ پس چرااین همه اصرار داشتید بگید صرفا بدلیل تعداد کمترشون بوده که مقام های کمتری اوردند؟

درضمن راجه به اتومبیل رانی گفتم چون بحث الان سر رانندگیه نه تنیس.

و بخاطر این مقایسش برام جالبه که در سایر رشته ها افرادی مثل شما ادعای بهتر بودن زن یا برابری ندارند ولی درمورد رانندگی دارند. مثلا اگه در یک تاپیک ورزش رزمی هم خانم ها بیاند بگند که موفق تر از آقایون هستند احتمالا همین مثال ها زده میشه در مورد ورزش های رزمی و نه رانندگی.

ضمنا" ما هر روز در خیابان در حال انجام ورزش واترپلو نیستیم ولی هر روز مشغول رانندگی هستیم. و در مورد سایر رشته ها هم این بحث وجود نداشته و همه میدونند که مثلا در برخی رشته ها که انعطاف بدنی و ظرافت حرف اول رو میزنه مثل پاتیناژ خانم ها عالی هستند و در اکثر رشته ها که توانایی های بدنی حرف اول رو میزنند آقایون. خود شما میفرمایید توان بدنی هیچ ربطی به دست فرمون نداره و دلیل قهرمان نشدن خانم ها هم صرفا تعداد کم شرکت کنندگانشون در مسابقات بوده بعد الان میگید که مردها بخاطر فیزیک بدنی یا مرد بودنشون طبعتا بیشتر قهرمان میشوند؟! ضمنا این ورزش در برخی رشته ها یک ورزش مختلطه و با سایر رشته ها متفاوته بعد اینکه قهرمانی در مسابقات فقط یکی از مثال ها بود وگرنه رانندگی در شهر و جاده و پارک دوبل و .. هم که جز ورزش قهرمانی نیست ولی موضوع بحثه.

ضمنا اگه فقط بحث علاقه و تعداد نفرات علاقه مند مطرح بود چرا آقایون که معمولا علاقه کمتری به آشپزی دارند ولی در همون تعداد اندک تبدیل به آشپزهای موفقی در سطح ایران و جهان شدند ولی اون تک و توک خانم های علاقه مند به رانندگی هیچی نشدند؟! پس استعداد هم مهمه.!

"این همه" یعنی چی؟ یعنی تعدادشون بیشتر از مردا شده جدیدا"؟ در هر صورت تعداد راننده زن کمتر از مرده. هر کس هم که پشت ماشین نشست حتما" از سر علاقه نیست. (هم کلاسی خود من از رانندگی نفرت داشت ولی به خاطر حرف دیگران هم رفت گواهینامه گرفت هم همیشه با ماشین میره سر کار)

خوب این که کسی بخاطر حرف دیگران کاری رو بکنه که بهش علاقه نداره و یا استعدادش رو نداره چقدر کاره بدیه رو نمیخوام باز کنم که از موضوع اصلی خارج میشیم و اتفاقا در پست اول هم اشاره کردم که خیلی از خانم ها فقط بدلیل کم نیاوردن رانندگی میکنند.!!

اما بحث علاقه. مگه من گفتم تعداد خانم های راننده بیشتر از آقایون شده؟ شما میگید در ازای 822 راننده ی مرد فقط 5 زن در مسابقات گرند پری شرکت کردند ، خوب من میگم این نسبتی که شما میگید یعنی تنها 0.6 درصد زنان به رانندگی علاقه دارند.!!! من میگم پس چرا بیش از 35 درصد راننده هایی که تو شهر میبینم خانم هستند؟ ( تو تهران که اینطوره و قطعا تو المان و امریکا بیشترهم هست )حالا گیریم که این 35 درصد نصفشون بخاطر حرف مردم و اجبار رانندگی کنند که اون هم به مردانی که از روی اجبار رانندگی میکنند بخشیش در میشه ولی گیریم که نشه.. گیریم 100 درصد آقایون عاشق رانندگی و ازاون 35 درصد راننده زن تنها 10 درصدشون علاقه مند به رانندگی باشند. خوب پس چرا در مسابقات گراند پری که به جز علاقه نیاز به استعداد و توانایی هم داره این امار ده درصد خانم ها به 0.6 درصد کاهش یافته؟! حالا میزان موفقتشون به کنار.!


شما به من بگید اگر جایی دیدید که بحثی هر چند کم اهمیت جریان داره که دارن بر اساس اطلاعات نادرست نتیجه گیری می کنن که اتفاقا به شخص شما هم یه جورایی ربط پیدا می کنه، آیا روحیه شما به این صورته که سکوت می کنید؟ متاسفانه یا خوشبختانه من شخصا نمی تونم بی تفاوت باشم

خوب اولا که من خودم شخصا تاپیک هایی که به نظرم بی اهمیت هستند رو حتی باز هم نمیکنم چه برسه به اینکه بخونم و نظر بدم و نقد کنم و بعد سر موضوع تاپیک ده ها خط بحث کنم.! دوم اینکه شما چطور با این قطعیت میگید که من اطلاعات نادرست دادم در صورتیکه فکر میکنم خود شما هم تا الان غیر مستقیم بیشتر صحبت های من رو تایید کردید؟!! سوم اینکه من تا چند دقیقه پیش فکر میکردم شما آقا هستید و از این رو نمیدونستم که بحث براتون جنبه ی شخصی داره.! چهارم اینکه من کجای مطلبم به جنسیت شما توهین شده که خودتون رو موظف دونستید ازش دفاع کنید.؟ مثلا شما یک تاپیک بزنید که چرا مردان نسبت به جزئیات بی توجه تر از خانم ها هستند؟! ( مثال بود ) من هیچ وقت این تاپیک رو باز نمیکنم و اگر هم باز کنم احتمالا تاییدش مکنم چون این صرفا بیان یک ویژگی مردانست و نه توهین به مرد که بخوام بیام از جامعه ی مردان دفاع کنم.! هر چند میشه اون هم مثل شما اورد رو فلسفه و سفسطه و هزار دلیل اورد که نه ما مردها اینطور نیستیم و اونطوریم و ..

((البته شاید احساس کردید وظیفه دارید تا جماعتی رو که من با مقالم به گمراهی کشوندم رو از گمراهی خارج کنید !!!))
احسنت دقیقا همینطوره

که این وسط ناگهان به اشتباه خوتون پی بردید و خودتون از گمراهی خارج شدید.!!!

در حقیقت بیشتر این جای سوال داره که چطور من بعد از این همه بحث هنوز نتونستم حتی برای یک بار هم که شده در یک مورد شما رو متقاعد کنم! در حالی که روحیه کسی که اقدام به تحقیق و بررسی یک موضوع می کنه اینه که باید اولا کاملا بی طرف باشه و همه کلیشه ها رو از ذهنش خارج کنه، دوما ذهنش رو برای پذیرش هر حقیقتی باز نگه داره حتی اگر اون حقیقت مطابق میلش نباشه. این هم بگم که اگر احتمالا باز هم نتونستم باعث تغییر در نگرشتون بشم دیگه شخصیتم اجازه نمیده بیشتر از این اصرار کنم. چون ظاهرا از قبل به نتیجه مورد علاقه تون رسیدید.

دقیقا پاراگراف بالارو یک بار دیگه بخونید اینبار از من خطاب به خودتون دوست عزیز. خواهش میکنم بخونید .
نکنه شما فکر میکنید حقیقت چیزیست که شما میگید و لاغیر.!؟ کمی تحقیق و فکر کنید با فکر باز ببنید دلایل من قانع کننده تر بوده یا برای شما.

اما ذاتا" ریسک پذیر هستن که تاثیر مستقیم بر خلافکاریشون می ذاره

قبلا راجه بهش صحبت شد و این ریسک پذیری با اونی که شما فکر میکنید متفاوته و ضمن اینکه حتی اگه این در خلاف کردن آقایون تاثیر بزاره ممکنه برای خانم ها به نوعی دیگه باشه . پست قبلیم رو دوباره بخونید توضیح دادم.

واقعا جالبه، از یه طرف میگید اعتقاد ندارید که مردا ذاتا" خلاف کار هستن، از طرف دیگه میگید اگر زنها هم یک سری "ویژگی های مردانه" داشتن شاید ذاتا" میل به خلافشون کمتر از آقایون نیود!

من میگم نمیشه از الان گفت که مردان ذاتا" تاکید میکنم ذاتا" خلاف کار تر هستند. یعنی شرایط محیطی برای خلاف کردن مردان محیا تر بوده و در صورت وجود شرایط محیطی ممکنه این مورددر خانم ها هم دیده بشه. گفتم ممکنه و بحثم در ذات در میل به خلافه.!

بله از این موارد هم پیدا میشن ولی کلا بررسی ها نشون داده که زنها راننده های قانونمند تری هستن

البته دلایلش رو که گفتم ولی میزان قانون مندیشون در حدی نیست که ضعف رانندگیشون رو جبران کنه ضمن اینکه به محض اینکه از نظر مهارت رانندگی در سطح خوبی قرار بگیرند خیلیهاشون شروع به خلاف میکنند.!!. به قول معروف اکثر خانم ها رانندگی میکنند که تصادف نکنن ولی من خودم دیدم که اون استثناهایی که دست فرمون خوبی دارند و از این مرحله گذشتند خلاف هم میکنند.! برای همین عرض کردم که ذاتا ممکنه قانونمند تر نباشند بلکه بخاطر شرایط محیطی و ضعف رانندگی توان خلاف روندارند . به قول معروف آب نیست وگرنه شناگر ماهری هستند.

عزیز آخه چه ربطی به تساوق حقوق زن و مرد داره؟ اگر از حرفهای من اینطور برداشت کردید (که نمی دونم چرا) من معذرت می خوام!

خواهش میکنم عزیز. ربطش اینجاست که شما نمیخواستید قبول کنید جنسیت تاثیری در رانندگی داره و بعد که قبول کردید نمیخواید قبول کنید که اکثره رانندگان زن دست فرمون ضعیف تری دارند و هر چه مثال و دلیل هم آوردم این در ذهن شما شرطی شده که زن نباید در هیچ چیزی از مرد کمتر باشه.معمولا فمنیست های افراطی اینطور هستند . ضمن اینکه به شدت از اون نظریه فمنیستی هم دفاع کردید پس به نظر میاد که از طرفداران پر و پا قرص تساوی از نوع غلط فمنیستی حقوق زن و مرد هستید که من هم توضیح دادم زن و مرد به هم برتری ای ندارند اما تفاوت ها بسیار است.

من که هی آب در هاون کوبیدم.... به هر حال برای شما هم آرزوی موفقیت دارم عزیز


هر چند که نرود میخ آهنین بر سنگ ولی از بحث باهاتون خوشحال شدم و من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم.
 

voodoomoo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2014
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
3
محل سکونت
قم
زنا رانندگیشون در حدی نیست که با مردا مقایسه کنیم.خیلی چیزن
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
@9372 و @amin_anzio
پشتکار شما دو نفر تحسین برانگیزه
آورین آورین
 

amirirani

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2014
نوشته‌ها
152
لایک‌ها
28
محل سکونت
تهران
زنها فقط خیابونارو به گوه کشیدن با این رانندگی مزخرف خدا نکنه کسی پشت یکی از اینا بیافته
 

voodoomoo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2014
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
3
محل سکونت
قم
کی حال داره اینارو بخونه ، درحالی که جوابش واضح و خیلیم ضایع هست..زن تو رانندگی افتزاحه،یه پسربچه 10 ساله رانندگیش از یه زن مثلا با تجربه بهتره.
 

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
43
تو ایران زن از مرد بدتر و مرد از زن بدتر .
کلا راننده نیستیم .
رانندگی فرهنگ میخواد که این جماعت ندارند .
پایان
 

alipoor91

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2014
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
4
سن
33
حالا چه زوری میزنن اینا بگن رانندگی زنها بهتره!
 

iliyasaeidkarami

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2014
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
6
سن
33
آره البته یه مقداریش به این دلیله که استرس دارند جلوی مردها کم بیارند و هل می شوند
 

ralii

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2013
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
12
مطلب جالبیه خیلی. البته اول این صفحه را خوندم.
رانندگی زن و مرد نداره فقط مردا روی زنهای راننده استرس میزارن
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,468
لایک‌ها
31,829
محل سکونت
Sin City
خیلی مقاله ی مسخره ای بود کلاً یه جوری خانم ها را داره می کوبه برتری مردان را به نمایش گذاشته در حالی که اینجوری نیست، چه بسا رانندگی بانوان محترم از آقایون بهتره، اکثر آقایون موقع رانندگی بیشتر ناهنجارند تا با مهارت ، لطفاً به جای این مقاله درباره قیمت خودرو مطلب بگذارید دلیل افزایش قیمت خودرو .:general703:
خانوم هستی یا خانوم نیستی ولی خانومها را دوز داری ؟ تو رانندگی زنها ضعیفتر هستند خیلی هم ضعیفتر شکی توش نیست
 
بالا