برگزیده های پرشین تولز

اخبار ، مقالات و مطالب مرتبط با آی تی ، نرم افزار ، کامپیوتر و تکنولوژی

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
جزئيات ويندوز 8 فاش شد


جزئيات سيستم عامل بعدي مايكروسافت توسط يكي از كارمندان اين شركت به‌صورت تصادفي برروي پروفايل شبكه اجتماعي‌اش ارسال شد.

به گزارش ايسنا، رابرت مورگان كه يكي از اعضاي ارشد گروه پژوهش مايكروسافت در هفت سال گذشته بوده است جزئيات ويندوز 8 را برروي پروفايل‌اش در Linkedin كه سايت شبكه اجتماعي براي متخصصان حرفه‌يي است، ارسال كرد.

طبق جزئيات اعلام شده توسط مورگان، وي در حال كار برروي پروژه پژوهش و توسعه شامل معماري 128 بيتي سازگار با هسته ويندوز 8 و طرح پروژه ويندوز 9 است.

در صورتي كه اين جزئيات درست باشند سيستم عامل جديد پيشرفت بزرگي براي مايكروسافت خواهد بود كه در حال حاضر نسخه‌هاي 32 بيتي و 64 بيتي از ويندوز 7 را ساخته است.

ساخت معماري 128 بيتي به معني استفاده مايكروسافت از دستگاه‌هايي است كه از پردازنده‌هاي سريع‌تر و سخت‌افزار جديد استفاده مي‌كنند.
استيو بالمر، مدير اجرايي مايكروسافت تاييد كرده است كه اين شركت در حال كار برروي يك سيستم عامل كلاينت است كه بعد از ويندوز 7 عرضه مي‌شود اما جزئيات آن را منتشر نكرده است؛ به گفته وي، انتظار مي‌رود زودترين تاريخ معرفي سيستم عامل جديد سال 2012 باشد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شركت‌ها خطر هكرهاي برون سازماني را جدي نمي‌گيرند


خبرگزاري فارس: يك بررسي جهاني در مورد خطرات حاصل از حملات هكري نشان مي دهد، سازمان ها و شركت هاي مختلف هنوز اين مساله را آن طور كه لازم است جدي نگرفته اند.
A0704189.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك وب، بر اساس اين تحقيق كه توسط آي دي سي صورت گرفته تنها 15 درصد از مديران شركت هاي تجاري گم شدن و مفقود شدن اطلاعات خود را حاصل حملات هكرهاي برون سازماني مي دانند و 45 درصد آنها فكر مي كنند كه بي دقتي و سهل انگاري كاركنان خود آنها عامل اين مساله است.
پژوهش مذكور حاكيست در بسياري از شركت ها توجه زيادي به طبقه بندي داخلي اسناد و اطلاعات و حفاظت از آنها به عمل مي آيد، اين در حالي است كه خطر حملات خارج از سازمان چندان جدي گرفته نمي شود.
ارائه آموزش هاي لازم به كاركنان براي شناسايي آسيب پذيري هاي مختلف و جلوگيري از سواستفاده از آنها و همين طور بهسازي شبكه هاي رايانه اي از جمله روش هاي مقابله با اين نوع خطرات است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ضدويروس ها امتحان پس دادند


خبرگزاري فارس: موسسه امنيتي مستقل Virus Bulletin مطابق روال همه ساله خود نتايج بررسي و آزمايش دهها ضدويروس را منتشر نمود.
A0729896.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت ويك، در اين آزمايش عملكرد ضدويروس هاي شركت هاي مختلف بر روي ويندوز سرور 2008 بررسي شده است.
از 26 ضد ويروس بررسي شده ، 11 مورد به طور كامل در اين آزمايش مردود شده اند كه علت اين امر شكست در شناسايي يك يا دو ويروس مهم و خطرناك بوده است. قرار است اين بررسي در آينده نزديك در مورد ويندوز 7 نيز صورت بگيرد.
بر طبق اين بررسي ضدويروس هاي G DATA، Avira، Checkpoint و AVG بهترين عملكرد را داشته اند و محصولات شركت هاي مشهوري مانند اف – سكيور، سمانتك، مك آفي، مايكروسافت، اي سنت، كاسپراسكاي و ... رتبه هاي پايين تري را به خود اختصاص داده اند. براي مشاهده نسخه اي از اين رده بندي به آدرس virusbtn.com/vb100/RAP/RAP-quadrant-Apr-Oct09.jpg مراجعه كنيد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ركورد شكني ابررايانه كراكن در آمريكا


خبرگزاري فارس: موسسه ملي علوم رايانه اي در آمريكا از به روزرساني ابر رايانه كراكن در اين كشور و ثبت ركورد جديدي توسط آن خبر داد.
A0308245.jpg


به گزارش فارس به نقل از بتانيوز، اين ابررايانه با نام كامل Cray XT5 اولين ابررايانه دانشگاهي است كه ركورد سرعت 10 به توان 15 بايت يا يك پتافلاپ را پشت سرگذارده است. هم اكنون اين ابررايانه يكي از 5 ابر رايانه برتر جهان محسوب مي شود.
به روزرساني اين ابرراينه در تاريخ 5 اكتبر با موفقيت صورت گرفت و حداكثر سرعت آن به 1.03 پتافلاپ رسيد.
در اين ابررايانه از بيش از 16 هزار پردازنده 2.6 گيگاهرتزي ساخت AMD موسوم به Istanbul استفاده شده است. اين پردازنده هاي شش هسته اي از جمله قدرتمندترين پردازنده هاي موجود در جهان هستند.
ابر رايانه كراكن داراي 129 ترابايت حافظه بوده و با استفاده از آن اجراي پيچيده ترين برنامه هاي نرم افزاري براي شبيه سازي هاي سه بعدي امكان پذير است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هشدار در مورد حفره ديگري در نرم افزار ادوب ريدر


خبرگزاري فارس: شركت ادوب از شناسايي يك حفره خطرناك ديگر در نرم افزار ادوب ريدر خود خبر داده كه تاكنون چندين بار توسط بدافزار نويسان براي نگارش انواع كرم و ويروس مورد سواستفاده قرار گرفته است.
A0729893.jpg


به گزارش فارس به نقل از زد دي نت، ادوب اعلام كرده كه تا روز سه شنبه يك وصله نرم افزاري را براي رفع اين مشكل عرضه مي كند. اين شركت به كاربران نرم افزار ادوب ريدر توصيه كرده تا قابليت جاوا را در اين نرم افزار به طور موقت از كار بيندازند. هر چند به نظر مي رسد اين كار مشكل را به طور كامل حل نمي كند.
آن دسته از كاربران نرم افزار ادوب ريدر كه از نسخه هاي ناسازگار با جاوااسكريپت نرم افزار ادوب ريدر استفاده مي كنند از اين مشكل در امان خواهند بود.
تاكنون گزارش هايي در مورد طراحي تروجان هايي با نام هاي Troj_Pidief.Uo و Js_Agent.Dt و Bkdr_Protux.Bd براي سواستفاده از اين آسيب پذيري منتشر شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ساخت نخستين سيستم ليزري 532 نانومتري


خبرگزاري فارس: شركت ژاپني QD Laser موفق به ساخت فناوري ليزري جديدي شده است كه مي‌تواند در نسل جديد ميكروپروژكتورها مورد استفاده قرار گيرد.
A0653506.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين ليزر جديد كه در نمايشگاه Ceatec ژاپن به نمايش درآمد، 5.6 ميليمتر قطر دارد و نور سبزي را به اندازه 532 نانومتر توليد مي‌كند.
توليد نور سبز از جمله مباحثي مربوط مي‌شود كه توليدكنندگان ليزر همواره با آن درگير بوده‌اند. بر خلاف نور آبي و قرمز كه توليد آن‌ها بسيار آسان‌تر است، سيستم توليد نور سبز با پيچيدگي‌هاي بيشتري همراه است و كارشناسان تاكنون موفق به استفاده از اين سيستم نوري- ليزري در تراشه‌هاي و پراژكتورهاي كوچك نشده بودند.
شركت QD Laser نخستين مركز جهان محسوب مي‌شود كه موفق به استفاده از نور سبز در سيستم‌هاي ليزري مربوط به ميكروپروژكتورها با اندازه كمتر از 1064 نانومتر شده است. اندازه 1064 نانومتر طريق دو برابر طول موج اشعه ليزري سبز است كه با عبور از يك سطح كريستالي مخصوص، طول‌ موج آن به 532 نانومتر كاهش ميابد.
ديگر توانايي‌هاي اين سيستم ليزري شامل قابليت كار كردن در دماهاي عملياتي مختلف و پايين بودن مصرف انرژي مي‌شود و اين فناوري را براي استفاده از دستگاه‌هاي الكترونيكي كوچك مبتني بر باتري‌هاي قابل شارژ مناسب مي‌كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
عرضه مانيتور جديد با كنتراست "يك به 5 ميليون "


خبرگزاري فارس: شركت سامسونگ مانيتور جديدي را بر مبناي فناوري LED روانه بازار كرده است كه مي‌تواند بهترين تصوير را بين تمام مانيتورهاي موجود ارايه دهد.
به گزارش فارس به نقل از اينترنت‌نيوز، اين مانيتور SyncMaster XL2370 نام دارد و قادر است تصاوير را بر مبناي نور پس‌زمينه LED با كيفيت HD به نمايش بگذارد.
اين مانيتور كه 299 دلار قيمت گذاشته شده است، از پايان ماه جاري ميلادي به صورت گسترده در سراسر جهان عرضه مي‌شود و از مهم‌ترين قابليت‌هاي آن مي‌توان به كنتراست يك به 5 ميليون(5,000,000:1)، پاسخگويي به فرمان كاربر در كمتر از 2 ثانيه، صفحه بيروني كريستالي ضدخش و قابليت چرخش تا 25 درجه اشاره كرد.
اين مانيتور كره‌اي فناوري‌هاي ويژه‌اي را با نام On Screen Display(OSD) در خود جا داده است و به كمك آن، زماني كه كاربر با مانيتور كار نمي‌كند، به صورت خودكار در حالت آماده‌باش مي‌رود و ميزان انرژي مصرفي خود را تقريبا به صفر مي‌رساند.
اين مانيتور داراي استاندارهاي EPEAT و ENERGY STAR است و در خانواده محصولات سبز و سازگار با محيط زيست طبق‌بندي مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ديسك نوري با ظرفيت 320 گيگابايت ساخته شد


خبرگزاري فارس: شركت TDK موفق به ساخت نمونه اوليه از ديسك‌هاي نوري جديدي شده است كه مي‌تواند بيش از 320 گيگابايت اطلاعات را در خود ذخيره كند كه اين رقم 6 برابر بيشتر از پرظرفيت‌ترين ديسك‌هاي نوري موجود است.
به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين ديسك 12 سانتيمتري شامل 10 لايه ذخيره‌كننده مجزا مي‌شود كه هر كدام از آن‌ها مي‌توانند 32 گيگابايت اطلاعات را در خود جا دهند. در مقايسه با اين محصول، ديسك‌هاي Blu-ray مي‌توانند در هر لايه خود 25 گيگابايت اطلاعات را جا دهند و استفاده از دو لايه ذخيره‌كننده بيشترين ظرفيتي بوده كه تاكنون براي آن‌ها در نظر گرفته شده است.
به طور كلي هرچه تعداد لايه‌هاي ذخيره‌كننده اطلاعات در ديسك‌هاي نوري افزايش ميابد، جريان ذخيره‌سازي و خواندن اطلاعات در اين ديسك‌ها با مشكلات بيشتر مواجه مي‌شود، زيرا نور ليزر مجبور است براي خواندن اطلاعات از تمام لايه‌هاي موجود عبور كند.
اين ديسك جديد نمونه پيشرفته از ديسك نوري ديگري با ظرفيت 200 گيگابايت محسوب مي‌شود كه شركت TKD نمونه اوليه آن را در سال 2006 ميلادي به نمايش گذاشته بود. شركت پايونير نيز سال گذشته ديسك نوري ديگري را با ظرفيت 400 گيگابايت در معرض ديد عموم قرار داد. ديسك نوري 12 سانتيمتري شركت پايونير شامل 16 لايه ذخيره‌سازي اطلاعات مي‌شد كه 1/1 ميليمتر ضخامت داشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ساخت ربوت با تمام قابليت‌هاي گوشي‌هاي هوشمند


خبرگزاري فارس: شركت مخابراتي KDDI ژاپن موفق به ساخت ربوتي شده است كه مي‌تواند شكاف موجود ميان تلفن‌هاي همراه و ربوت‌ها را پوشش دهد و به صورت عمومي در اختيار كاربران قرار گيرد.
به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين ربوت كه در نمايشگاه الكترونيكي Ceatec ژاپن به نمايش درآمد، Polaris نام دارد و به شكل كروي ساخته شده است. اين ربوت كه كليه قابليت‌هاي يك گوشي هوشمند را شامل مي‌شود، مي‌تواند انواع اطلاعات مورد نياز كاربر را در اختيار او بگذارد و بهترين پيشنهادها براي استفاده بهينه از اطلاعات موجود را به او پيشنهاد دهد.
هم‌اكنون نمونه اوليه از اين ربوت در نمايشگاه Ceatec به نمايش درآمده و كارايي عمومي آن هنوز براي مردم مشخص نشده است. اما شركت مخابراتي KDDI ادعا مي‌كند كه اين محصول مي‌تواند كليه رفتارهاي روزانه كاربران را پوشش دهد. به عنوان مثال، اين ربوت قادر است عادات غذايي كاربران را در طول روز زير نظر بگيرد و بهترين پيشنهادهاي غذايي براي جلوگيري از بيماري‌هاي مختلف را در اختيار آن‌ها بگذارد. در اين ربوت كاربر مي‌تواند ليست كليه غذاهاي مورد علاقه خود را به Polaris اعلام كند و به صورت روزانه پيشنهادهاي آن را در اختيار بگيرد.
اين ربوت با همكاري شركت‌هاي KDDI و Flower Robotics ساخته شده و احتمالا از اوايل سال 2010 ميلادي وارد بازارهاي جهاني مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ساخت باتري اتمي به ضخامت سكه


خبرگزاري فارس: دانشمندان دانشگاه ميسوري آمريكا موفق به ساخت باتري اتمي كوچكي شده‌اند كه مي‌تواند يك ميليون بار بيشتر از باتري‌هاي كنوني دستگاه‌هاي الكترونيكي را شارژ كند.
به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، اين باتري راديواكتيوي توسط "جي وان " در مركز مهندسي سيستم‌هاي رايانه‌اي و الكترونيكي ساخته شده است و ضخامت آن به اندازه يك سكه است.
اين باتري اتمي جديد از نمونه قبلي كه هم‌اكنون در عمليات‌هاي فضايي و نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، كوچك‌تر است. سازنده اين باتري اعلام كرده است كه اگر در جريان توليد اين محصول از مواد مناسب استفاده مي‌شد، ضخامت آن به كمتر از يك تار موي انسان مي‌رسيد. باتري اتمي جديد براي سيستم‌هاي ميكرو/نانوالكترومكانيكي(M/NEMS) توليد شده است.
اين باتري نيروي مورد نياز دستگاه‌هاي الكترونيكي را از ذرات پرتوهاي شيميايي منتشر شده دريافت مي‌كند. در اين باتري همچنين از يك ماده نيمه‌رساناي مايع استفاده شده كه حجم كلي باتري را كاهش داده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
استفاده از ايميل هاي هك شده براي انتشار هرزنامه


خبرگزاري فارس: بررسي هاي موسسه امنيتي Websense نشان مي دهد از زمان هك شدن دهها هزار حساب كاربري ايميل متعلق به ياهو، جيميل و هات ميل تاكنون ميزان ارسال هرزنامه به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است.

A0662185.jpg



به گزارش فارس به نقل از سي نت، اين هرزنامه ها براي تمامي افراد موجود در فهرست تماس حساب هك شده ارسال مي شوند و معمولا حاوي اطلاعات غلط در مورد مراكز خريد مشهور هستند.
هرزنامه نويسان تلاش مي كنند مخاطبان اين ايميل ها را به باز كردن لينك هاي ارسال شده از طريق هرزنامه ها تشويق كنند كه نتيجه اين كار ورود به سايت هاي آلوده به انواع هرزنامه و سرقت اطلاعات حساس شخصي كاربران است.
هنوز مشخص نيست سرقت اين تعداد زياد از آدرس هاي ايميل با چه ترفندي صورت گرفته، اما برخي كارشناسان معتقدند براي اين كار از ترفند key logging استفاده شده است. بدافزارهايي كه براي اين كار استفاده مي شوند از كليك هاي كاربر بر روي دكمه هاي صفحه كليد به كلمات عبور مورد استفاده وي پي مي برند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تولید موتور جستجوی فارسی زبان در حوزه بازرگانی توسط محققان کشور

فعالان عرصه تولید نرم افزار موفق به تولید نرم افزاری در حوزه تجارت و بازرگانی شدند که این نرم افزار همچون موتور حستجو عمل می کند و به کاربران امکان دسترسی به اطلاعاتی لازم در این زمینه به زبان فارسی می دهد.

مهندس فهیمه اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر حوزه عملیاتی نرم افزار "ابریاب" را پایگاه اطلاعاتی تخصصی عوامل تجاری دانست و گفت: این نرم افزار مانند موتورهای جستجو عمل می کند و به کاربران با ارائه اطلاعاتی در زمینه بازرگانی کمک می کند تا مشخصات کالاها و محصولات مورد نظر، روشهای عرضه و حتی روشهای تماس یا دریافت اطلاعات را در تمام ساعات شبانه روز به دست آورند.

وی افزود: بانک اطلاعاتی این نرم افزار شامل اطلاعات کلیه مشاغل، حرف و افراد دارای هر نوع فعالیت تجاری، تولیدی و یا هنری است. این اطلاعات در نسخه اولیه به زبان فارسی است ولی در آینده زبانهای دیگر به آن اضافه می شود.

اسکندری با تاکید بر اینکه عمل جستجو در این نرم افزار به صورت هوشمند است، اظهار داشت: در جستجو از طریق گوگل (Google) املای کلمه در جستجو بسیار اهمیت دارد و در صورت نادرست بودن آن، اطلاعات نادرستی به کاربر می دهد ولی این مشکل در این نرم افزار وجود ندارد و می تواند عمل جستجو را برای شکلهای مختلف کلمه انجام دهد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت هوشمند پردازش با بیان اینکه این نرم افزار تنها در حوزه بازرگانی کاربرد ندارد، خاطر نشان کرد: این نرم افزار برای مواردی چون مدیریت اسناد داخل سازمانها نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی چند زبانی کردن این نرم افزار، اضافه کردن بانکهای اطلاعاتی به آن و اضافه کردن جستجو در حد اصطلاحات و معنا را از اقدامات توسعه ای نرم افزار "ابریاب" ذکر کرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
رشد 600 درصدي توليد بدافزارهاي اينترنتي در نيمه نخست 2009


خبرگزاري فارس: به دنبال افزايش روزانه خطرات آنلاين، نرم‌افزارهاي ضدويروس و امنيتي اينترنتي نيز به صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرند و در عين حال با پچيدگي‌هاي بيشتر خود، توانايي‌هاي بيشتري را براي مقابله با برنامه‌هاي مخرب شامل مي‌شوند.
A0729890.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، "كارگروه ضد سرقت‌هاي اينترنتي "(APWG) كه اعضاي بزرگي مانند مايكروسافت، ياهو، eBay، والمارت را در خود جا داده طي گزارشي اعلام كرد كه در نيمه نخست سال جاري ميلادي هكرها و سارقان اينترنت را به "غرب وحشي " تبديل كرده‌اند و به طور گسترده رايانه‌هاي شخصي، سايت‌هاي اينترنتي سازاماني و دستگاه‌هاي الكترونيكي همراه را مورد هجوم قرار داده‌اند و توانسته‌اند بخش زيادي از اطلاعات شخصي ذخيره‌ شده در اينترنت را به سرقت ببرند.
"ديويد جيوانس " مديرعامل مركز APWG گفت: اينترنت هرگز تا اين اندازه خطرناك نشده بود. در نيمه نخست سال 2009 ميلادي ميزان سرقت‌هاي اينترنتي به بالاترين حد خود در تاريخ رسيد. نگراني بزرگتري كه در اين زمينه وجود دارد، توليد نسل جديد نرم‌افزارها و برنامه‌هاي مخربي است كه مي‌توانند شناسه كاربري و رمز عبور كاربران را به سادگي سرقت كنند.
در گزارش اين مركز آمده است، بين ماه‌هاي ژانويه تا پايان ژوئن ميزان انتشار برنامه‌هاي مخرب اينترنتي و نرم‌افزارهاي امنيتي تقلبي كه اطلاعات كاربران را به سرقت مي‌برند، نسب به مدت مشابه سال قبل 585 درصد رشد كرده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دوربين ديجيتال جديد ويژه عكاسان حرفه‌اي در راه بازار


خبرگزاري فارس: شركت نيكون دوربين ديجيتالي جديد خود را كه براي كاربران نيمه‌حرفه‌اي و حرفه‌اي توليد شده هفته‌ آينده با نام D3s عرضه مي‌كند.
A0022564.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، اين دوربين ديجيتالي كه به گفته منابع آگاه طي هفته آينده به صورت رسمي از جانب شركت نيكون معرفي مي‌شود، به ايزو 200 تا 12800 مجهز شده و نسخه به‌روز شده مدل D3 محسوب مي‌شود. ايزو مدل قبلي اين دوربين 200 تا 6400 بود.
اين دوربين ديجيتالي به حسگر 1/12 مگاپيكسلي FX مجهز شده است و سرعت پردازشگر داخلي آن براي انجام عمليات‌هاي مختلف بسيار افزايش يافته است.
دوربين ديجيتالي D3s قادر است در حال عادي با سرعت 14 فريم در ثانيه تصويربرداري كند و بر اين اساس، مي‌تواند نيازهاي كاربر به تهيه فيلم را نيز برطرف سازد.
سيستم D-Movie كه در اين دوربين ديجيتالي به كار رفته است، به آن امكان مي‌دهد سرعت تصويربرداري خود را تا 24 فريم در ثانيه و با كيفيت 1080 پيكسل بالا ببرد. هنوز خبري در مورد قيمت اين دوربين ديجيتالي منتشر نشده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
لپ‌تاپ با قابليت تبديل نمايشگر به صفحه كليد


خبرگزاري فارس: شركت سوني نمونه از لپ‌تاپ جديد خود را كه شامل دو نمايشگر OLED مي‌شود به نمايش گذاشت و توضيح داد كه اين محصول مي‌تواند نسل آتي رايانه‌هاي قابل‌حمل اين شركت باشد.
A0748384.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، لپ‌تاپ جديد سوني VAIO EL نام گرفته است و دو نمايشگر OLED به كار رفته در آن، به صورت انعطاف‌پذير ساخته شده‌اند.
براي اين لپ‌تاپ صفحه‌كليد سخت‌افزاري در نظر گرفته نشده است و كاربر براي تايپ متن‌هاي مورد نظر خود مي‌تواند يكي از دو نمايشگر را به صفحه‌كليد لمسي تبديل كند و سريع‌تر از صفحه‌كليدهاي معمولي، متن‌هاي خود را با آن تايپ كند.
دو نمايشگر OLED لمسي اين لپ‌تاپ با هزينه بالا توليد شده‌اند و به همين دليل شركت سوني توليد انبوه آن را در شرايط كنوني مقرون به صرفه نمي‌داند.
شركت سوني هنوز زمان توليد انبوه اين رايانه قابل‌حمل را اعلام نكرده است. با اين وجود، كارشناسان سوني اين محصول را طراحي مدل‌هاي آتي لپ‌تاپ‌هاي اين شركت مي‌دانند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سرمايه‌گذاري 38 ميليارد دلاري بزرگترين اپراتور آمريكا در حوزه شبكه‌هاي مخابراتي


خبرگزاري فارس: شركت AT&T كه بزرگترين اپراتور مخابراتي آمريكا محسوب مي‌شود، طي گزارشي اعلام كرد كه ميزان ترافيك اطلاعاتي موبايلي در اين شركت 5 هزار درصد رشد كرده است.
A0754422.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت‌نيوز، شركت AT&T به عنوان عرضه‌كننده انحصالي گوشي آيفون در آمريكا محسوب مي‌شود و به گفته مديران آن، افزايش استفاده از گوشي‌هاي هوشمند، دستگاه‌هاي اينترنتي قابل‌حمل، نت‌بوك‌ها و دستگاه‌هاي كتابخوان الكترونيكي موجب شده است تا ميزان ترافيك اطلاعاتي براي دستگاه‌هاي همراه در اين شركت 5 هزار درصد رشد كند.
"جان دونوان " مدير مركز فناوري AT&T توضيح داد كه اين شركت طي دو سال گذشته حدود 38 ميليارد دلار در حوزه شبكه‌هاي مخابراتي زميني و بي‌سيم سرمايه‌گذاري كرده و اين مسئله مهم‌ترين عامل در رشد 5 هزار درصدي آن بوده است.
شركت AT&T هم‌اكنون تا 90 درصد شبكه مخابراتي 850 مگاهرتزي خود براي ارايه نسل سوم خدمات مخابراتي و ارتباطي(3G) تكميل كرده و ظرفيت آن را براي پذيرش تعداد بيشتري از مشتركان افزايش داده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كشف حفره امنيتي جديد در سيستم عامل آندرويد


خبرگزاري فارس: محققان امنيتي از شناسايي دو آسيب پذيري جديد در سيستم عامل آندرويد گوگل خبر داده اند كه خطرات امنيتي براي كاربران ايجاد مي كند.
A0754392.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك وب، مهاجمان با سوءاستفاده از اين آسيب پذيري ها قادر به اجراي حملات موسوم به DOS بر ضد گوشي هاي مجهز به آندرويد هستند.
oCert كه اولين بار اين آسيب پذيري ها را شناسايي كرده هشدار داده كه در نسخه 1.5 آندرويد نيز حفره هايي وجود داشته كه هر دوي آنها توسط گوگل شناسايي وبرطرف شده است.
اولين حفره مربوط به نحوه تعامل آندرويد با سرويس هاي پيامك و دومين حفره مربوط به يكي از برنامه هاي كاربردي آندرويد موسوم به Dalvik مي باشد.
گوگل اعلام كرده به منظور جلوگيري از تكرار مشكلاتي از اين دست در حال بررسي منشا اين آسيب پذيري ها است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
چاپ‌گرهاي جديد هوشمند در نمايشگاه جيتكس


خبرگزاري فارس: شركت اپسون تعدادي از چاپگرهاي جديد خانگي و اداري خود را در نمايشگاه جيتكس در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي دهد.
A0611883.jpg


به گزارش فارس به نقل از آي تي پي، TX510FNو TX710W از جمله چاپگرهاي هوشمند اداري و خانگي هستند كه از 18 تا 22 اكتبر در نمايشگاه جيتكس در دوبي در معرض ديد علاقمندان قرار خواهند گرفت.
TX710W يك چاپگر هوشمند چندكاره است كه قابليت اتصال به شبكه هاي بي سيم واي – فاي را نيز دارد و TX510FN هم با شبكه هاي اترنت سازگاري دارد.
اپسون اعلام كرده كه براي بازاريابي اين چاپگرهاي جديد در بازارهاي خاورميانه، آفريقا و جنوب آسيا دست به تلاش گسترده خواهد زد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
افزايش تعداد حملات اينترنتي علي‌رغم دستگيري هكرها


خبرگزاري فارس: پليس فدرال آمريكا هشدار داده كه عليرغم دستگيري و شناسايي مرتب تعدادي از هكرها، كلاهبرداران آنلاين و باندهاي تبهكار فعال در فضاي مجازي نبايد تصور كرد كه اين دستگيري ها موجب كاهش اين حملات مي شود.
A0737692.jpg


به گزارش فارس به نقل ازكامپيوترورلد، تعداد اين باندهاي خطرناك بسيار بيشتر از مواردي است كه همه ساله توسط نيروهاي پليس در سراسسر جهان شناسايي مي شود و اين مساله از جمله مشكلات در حال گسترش در فضاي مجازي است.
اف بي آي هفته گذشته 53 نفر را در آمريكا به اتهام طراحي حملات پيشينگ وتلاش براي سرقت اطلاعات شخصي كاربران دستگير كرد. اين افراد سپرده هاي هزاران نفر را در بانك هاي آمريكا به سرقت برده بودند. تعدادي از اين افراد نيز تابعيت مصري داشته اند.
اف بي آي اعلام كرده كه با توجه به تهديد امنيت و حريم شخصي كاربران در فضاي مجازي در آينده طرح هاي بيشتري را براي دستگيري اين افراد اجرا خواهد كرد و بدين منظور با نيروهاي پليس در نقاط مختلف جهان مكاتبه خواهد كرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اينتل تا 8 سال آينده 250 ميليون دلار از هزينه‌هاي خود مي‌كاهد


خبرگزاري فارس: شركت اينتل اعلام كرد، بيش از 40 درصد سرورهايي كه هم‌اكنون در پايگاه‌هاي داده آمريكا مورد استفاده قرار مي‌گيرند، به تراشه يك هسته‌اي مجهز شده‌اند و دست‌كم چهار سال از عمر آن‌ها مي‌گذرد.
A0477952.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت‌نيوز، كارشناسان شركت اينتل بر اين باورند كه با توجه به حجم بالاي فعاليت سرورها، 4 سال فعاليت براي آن‌ها بسيار زياد است و باعث كاهش كارايي آن‌ها مي‌شود.
شركت اينتل هم‌اكنون 147 پايگاه داده را زير نظر خود اداره مي‌كند كه بيشتر آن‌ها به پردازنده‌هاي تك‌هسته‌اي مجهز هستند.
"پائول اوتليني " مديرعامل اينتل و "اندي بريانت " مدير عملياتي اين شركت كه از چند سال قبل طرح كاهش هزينه‌هاي اينتل را آغاز كرد‌ه‌اند، همچنان بر ادامه استفاده از اين سرورها تاكيد دارند.
"ديان بريانت " مدير اطلاعاتي اينتل چندي پيش اعلام كرده بود كه اين شركت مي‌توانند پايگاه‌هاي داده خود را 147 عدد به 70 عدد كاهش دهد و در 10 درصد آن‌ها پردازنده‌هاي Nehalem را جايگزين پردازنده‌هاي تك‌هسته‌اي كند. اين جريان مي‌تواند ظرف 8 سال آينده 250 ميليون دلار از هزينه‌هاي اينتل را كم كند.
به گفته وي، تنها تا پايان سال جاري ميلادي اينتل مي‌تواند با كاهش مصرف انرژي، افزايش استفاده از سيستم‌هاي خنك‌كننده و كاهش هزينه نگهداري از سيستم‌هاي خود، 19 ميليون دلار در هزينه‌ها صرفه‌جويي كند.
 
بالا