برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه های اینترنت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

TinySkin

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2009
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
45
محل سکونت
تهران
خدايي امروز نخنديده بودم زياد ولي با اين دو جمله اول تاپيك كلي خندم گرفت و مسرور شدم
 

TinySkin

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2009
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
45
محل سکونت
تهران
حتما ميشه ان شاءالله در دولت هاي پنجاه سال بعدي شايد يه مرحمتي كردن سرعت 256 را براي خانگي آزاد كردن!!!
 

Profession@l

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
12 می 2007
نوشته‌ها
2,857
لایک‌ها
317
محل سکونت
Sky
مگه سایت های ایرانی روی هاست های ایرانی هستند:D اصلا چه ربطی داره:blink:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار:
بسته های نامحدود اینترنتی برای کاربران همراه اولی
موبنا- مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول از ارائه بسته های نامحدود دانلود برای مشترکان همراه اول خبر داد.

به گزارش خبرنگار موبنا صدوقی در خصوص سیمکارت های قاصدک و امین گفت :تاکنون این سیمکارت ها که فقط مختص پیامک هستند به بازار نیامده است چرا که با وجود درخواست های فراوان به رگولاتوری برای موافقت این مساله که توزیع سیمکارت ها از سقف پروانه بیشتر باشد و قبول نکردن آن از سوی رگولاتوری این سیمکارت ها تاکنون وارد بازار نشده است.
وی افزود :تمام سعی همراه اول براین بوده و است که این سیمکارت ها را بیشتر از سقف پروانه واگذار کند ولی تا به امروز رگولاتوری موافقت نکرده است .
صدوقی در خصوص عرضه سهام جداگانه همراه اول به بورس و یا فرا بورس هم گفت :در 27 استان کشور مخابرات سوده است در نتیجه سهامداران مخابرات نباید از بورسی شدن همراه اول ناراحت باشند چرا که نه تنها متضرر نمی شوند بلکه به نفع آنها نیز می باشد.
وی افزود :در بسیاری از استان ها متقاضیانی که خواستار سهام همراه اول هستند بومی می باشند و این مساله ناشی از ارزش سهام مخابرات و همراه اول است و به نظر می رسد با ورود سهام جداگانه همراه اول به بورس شاخص بورس افزایش چشمگیری پیدا کند.
صدوقی از ورود به حوزه اینترنت پرسرعت و کاهش قیمت GPRSبا بالاترین کیفیت خبر داد و گفت :با اجرایی شدن این طرح بسته های دانلود نامحدود با توجه به نیاز کاربران به این صورت که بسته دانلود نامحدود یک روزه با هزینه یک هزار تومان ،بسته دانلود نامحدود برای یک هفته 5 هزار تومان ،بسته دانلود نا محدود برای یک ماه 10 هزار تومان و بسته دانلود نامحدوددر زمان 8 شب تا 11 صبح سه هزار تومان برای کاهش هزینه های کاربرانی که GPRSاستفاده می کنند با افزایش کیفیت در نظر گرفته شده است.
وی گفت :این طرح در انتظار مصوبه رگولاتوری است و در صورت تایید به زودی اجرایی می شود.
400_260.jpg

182/179
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کارشناس شبکه ارتباطی:
وضعیت اینترنت چندان خوب نیست
موبنا- دولت کماکان معتقد است باید فروش پهنای باند اینترنت را خود انجام دهد و شرکتهای اینترنتی و کاربران نیز همواره اعتراض میکنند و در نتیجه باید گفت وضعیت اینترنت در ایران چندان خوب نیست.

محمدطه خسروی، کارشناس شبکه ارتباطی در گفتگو با سازمان خبری موبنا به خبرنگار ما گفت: طبق قانونی که در اردیبهشت ماه سال 86 به تصویب رسید پهنای باند بیش از 128 کیلوبیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار نمی گیرد، این محدودیت منجر به اعتراض کاربران و شرکتهای اینترنتی از همان زمان شد ولی قانون تغییری نکرد.
وی خاطرنشان کرد: با این پهنای باند کاربران خانگی نمی توانند هیچ کاری انجام دهند چراکه هیچ توجیهی
نیز برای این قانون وجود ندارد حالا چرا معاونت توسعه انسانی عملکرد زیرساخت را مثبت ارزیابی کرده است، خود محل شگفتی و بحث است.
وی گفت: پهنای باند اعلام شده در ایران در هیچ جای دنیا مرسوم و قابل توجیه نیست و همین مساله منجر به اعتراض کاربران و حتی شرکت های اینترنتی شده که متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نشده است.
وی در ادامه به شرکتهای واسطه در این بین اشاره کرد و گفت: دولت در تامین پهنای باند هیچ مشکلی ندارد و باید ارایه آن را به بخش خصوصی واگذار کند، اما این مهم را انجام نمی دهد و در این بین واسطه ها (از فروش پهنای باند از سوی دولت تا رسیدن به بخش خصوصی) بیشترین منفعت و سود را می برند.
وی افزود: امید است این مهم به بخش خصوصی سپرده شود تا هم کاربران و شرکتهای اینترنتی دیگر متضرر نشوند و هم واسطه ها از این بین حذف شوند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این مشکل کار را به جایی رسانده است که یا قانون را زیر پا می گذارند ISP برخی و به کاربران سرویس مورد احتیاجشان را ارایه می دهند که باید با یکسری از راهکارها این مشکل هرچه سریعتر حل شود.
خسروی گفت: به نظر می رسد مشکل اینترنت در ایران همچنان ادامه داشته باشد چرا که دولت کماکان معتقداست باید فروش پهنای باند اینترنت را خود انجام دهد و شرکتهای اینترنتی و کاربران نیز همواره اعتراض میکنند و در نتیجه باید گفت وضعیت اینترنت در ایران چندان خوب نیست.
666_80.jpg
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
چندان خوب نیست؟! افتضاحه.
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
مگه سایت های ایرانی روی هاست های ایرانی هستند:D اصلا چه ربطی داره:blink:
دقیقا منم می خواستم همین رو بگم .
اصلا چه ربطی داره .
سرورا یا آمریکا هستند یا کانادا یا ...
توی ایران که نیستند .
واقعا اینا دیگه چه عجوبه هایی هستند .
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
تخصص اینا تو نادان پنداری و تحمیق مردمه.
 

dead_chatter

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
3
پیشگامان کویر گفته بود میتونه خطوط STM 1 رو با 6000 دلار اجاره کنه، ولی ظاهرا دولت دوست داشت 27000 دلار خودش رو بده، تو زمینه مخابرات هم دیدیم که چطور سر کنسرسیوم پیشگامان بی کلاه موند و از دستش کشیدن بیرون مخابرات رو، خدا میدونه چند تا موقعیت برای درست شدن این اینترنت بوده که متاسفانه دولت با خودخواهی بی دلیلش جلوی پیشرفت رو گرفته...

چند سال طول کشید بفهمن چندان خوب نیست؟ تو چند تا کشور دیگه باید خطوط 100 مگ به نرم جامعه و اینترنت تبدیل بشن تا ما دست به کار شیم؟ حالا با طرح و برنامه تا سال 2020 (!!!!!!!!!) به همه مردم ایترنت 128 بدن، که چی؟!

پ.ن. در مورد اعداد ارقام مطمئن نیستم چون از حافظم کمک گرفتم و نرفتم دوباره دنبال منبع، اما حدودی درسته :D
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سهم کمرنگ فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی و صادرات غیر نفتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اظهار نارضایتی از سهم بسیار کمرنگ فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی و نیز سهم بسیار کمرنگ تر این بخش در صادرات غیر نفتی کشور گفت: این مسئله چالش اصلی مدیریت حوزه فناوری اطلاعات در سالهای آتی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات با تاکید بر اینکه امروزه تعریف اولیه از ارتباطات و مخابرات به تعریف بسیار وسیع و گسترده فناوری اطلاعات تبدیل شده است، اظهار داشت: ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات به سمت یکپارچگی اطلاعات برای نقش آفرینی بهتر در زندگی بشر در حرکت است.

وی با اشاره به یکصدو چهل و پنجمین سال تاسیس اتحادیه جهانی مخابرات و نامگذاری آن به نام زندگی بهتر با فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: امروز ارتباطات در خدمت فناوری اطلاعات است و دریک جمله می توان گفت که ماموریت ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت دانش خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر تاثیر بسیار گسترده و عمیق فناوری اطلاعات در زندگی بشر و با اشاره به نامیدن سال گذشته از سوی مقام معظم ***** به نام سال اصلاح الگوی مصرف، گفت: اصلاح الگوی مصرف با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و نوین به خصوص فناوری اطلاعات میسر خواهد بود و این شعار به طور قطع شعاری دائمی و جاری است.

تقی پور با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال همت مضاعف، کار مضاعف نیز گفت: در این سال قطعا باید تلاش ویژه ای صورت گیرد تا نقش فناوری اطلاعات را با توجه به ارزش آفرینی آن برجسته کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر برخورداری از منابع غنی نیروی انسانی در این حوزه خاطر نشان کرد: قطعا باید جایگاهی در شان و منزلت ایران برای فناوری اطلاعات تصویر کنیم.

تقی پور با انتقاد از سهم کمرنگ فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی و صادرات غیر نفتی و با تاکید بر اینکه این نقیصه یکی از چالش های پیش رو خواهد بود ادامه داد: در حوزه ارتباطات زیر ساخت ها آماده شده و در این دوره باید به نتایج و خروجی های این بخش توجه شود تا شاهد ایجاد زنجیره ارزش افزوده و نقش آفرینی موثر فناوری اطلاعات در کشور باشیم.

به گفته وزیر ارتباطات فتح قله های دانش و فناوری در عرصه های مختلف میل به جامعه دانشگاهیان و پایه ریزی اقتصاد دانش بنیان می تواند از جمله اهداف حوزه فناوری اطلاعات باشد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان و برخی از مسئولان شورای عالی اطلاع رسانی دولت برگزار شد، پروانه اپراتور سوم تلفن همراه رسما به شرکت تامین تلکام وابسته به سازمان تامین اجتماعی اعطا و همچنین از تمبر روز جهانی ارتباطات رونمایی شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تقی پور در پاسخ به مهر:
امکان حذف محدودیت سرعت اینترنت/ سرعت فعلی در خانه‌ها مناسب است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه محدودیت دسترسی به سرعت اینترنت در دانشگاهها، سازمانهای تجاری و بانکها وجود ندارد گفت: از نظر فنی نیز این آمادگی وجود دارد تا سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی ارتقاء دهیم.
رضا تقی پور در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت فعلی سرعت اینترنت و محدودیت استفاده از اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلوبایت در ثانیه گفت: تعریفی که نهادهای فرهنگی از اینترنت برداشت کرده اند استفاده دانشگاهها، سازمانهای تجاری و بانکها از پهنای باند پرسرعت است اما زمانی که کاربردهای جدیدی بر روی این شبکه تعریف شوند امکان ارتقاء از نظر زیر ساختهای فنی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرعت فعلی اینترنت برای کاربران خانگی مناسب است، ادامه داد: در صورت نیاز امکان زیر ساختی حذف این محدودیت وجود دارد و از نظر فنی نیز آمادگی افزایش سرعت اینترنت را داریم.

تقی پور با اشاره به عواملی که سبب افزایش سرعت اینترنت خواهد شد به مهر گفت: در حال توسعه ظرفیت بین المللی اینترنت هستیم و در ماه گذشته این ظرفیت به دو برابر رسیده است. همچنین ظرفیت داخلی هم به تدریج در استانها در حال توسعه است به نحوی که امروز در بعضی استانها مشکل ظرفیت نداریم.

وزیر ارتباطات پیش بینی کرد که در برنامه پنجم توسعه تابستان آینده این ظرفیت در همه استانها به طور کامل در اختیار تمام کاربران و متقاضیان قرار گیرد.

تماس تصویری با سیم کارت های نسل سومی 120 هزار تومانی

تقی پور همچنین در مورد ارائه پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل به شرکت ایرانی تامین تلکام و زمان عرضه سیم کارتهای نسل سومی این اپراتور گفت: طبق پروانه این شبکه 9 ماه بعد از ارائه مجوز باید فعال شود و سیم کارتهای خود را عرضه کند که با این محاسبه قبل از پایان سال شاهد واگذاری سیم کارتهای اپراتور سوم در بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد: از جمله مزایای شبکه نسل سوم تماس تصویری این سیم کارتهاست و با پهنای باند مورد نیاز آن می توان خدمات دولت الکترونیک مانند خدمات بانکی را از تاریخ این سیم کارتها دریافت کرد.

تقی پور در مورد قیمت سیم کارتهای اوپراتور سوم نیز گفت: سقف قیمت سیم کارتهای دائمی این اوپراتور 120هزار تومان در پروانه دیده شده و این اپراتور مجاز به ارائه سیم کارتهای اعتباری است.

وزیر ارتباطات خاط نشان کرد: الزام برای اپراتور سوم وجود ندارد که حتما سیم کارتهایش را با گوشی های ایرانی ارائه دهد و منطقی نیست که ما کاربران را مجبور کنیم که حتما از گوشی های داخلی استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که در بحث اپراتور سوم سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی روز مطرح بوده اما چرا اپراتور سوم بومی شده است گفت: پروانه واگذار شده ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه است که با وجود بازار فناوری اطلاعات در دنیا و با توجه به زمانبندی در نظر گرفته شده برای این اپراتور شرکت تامین تلکام مجبور است از اپراتورها و شرکت های بزرگ خارجی برای این مهم استفاده کند.

آماده انتقال شرکت پست به خارج از تهران هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شرکت مادر تخصصی پست ایران که یکی از شرکت های مشمول انتقال به خارج از تهران شده است گفت: این نیاز احساس می شود که با انتقال بسیاری از ادارات و شرکت های مادرتخصصی به خارج از تهران توزیع گسترده عدالت را رعایت کنیم ما از قبل نیز در جریان کلی این برنامه ریزی و تصمیمات بوده ایم و شرکت پست نیز آمادگی دارد که با هماهنگی های انجام شده این مصوبه را اجرایی کند.

pap ها تضمین می دهند

تقی پور در مورد قیمت اینترنت مراکز علمی و گله مندی دانشگاه ها از این قیمت گفت: قیمت پهنای باند دانشگاهها 20 درصد کاهش یافته تا از مزایای این شبکه مراکز علمی بهره مند شوند اما برای اپراتورهایی که این پهنای باند را از شرکت ارتباطات زیر ساخت دریافت می کنند مانند شرکت های pap چنانچه مستنداتی ارائه دهند که این تخفیف را برای کاربرانشان حتما اعمال می کنند این کاهش 20 درصدی را خواهیم داشت.

به استقبال دولت الکترونیک رفتیم

وزیر ارتباطات با اشاره به شعار امسال دولت در مقوله دولت الکترونیک از آغاز به کار 6 حوزه راهبردی در بخش فناوری اطلاعات برای اجرای دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و سلامت الکترونیک برای رفاه و فرهنگ ایرانی خبر داد و گفت: با بهره گیری وسیع از فناوری اطلاعات شهری بهتر به دور از ترافیک و آلودگی خواهیم داشت.

قیمت تلفن ثابت از همه کشورهای دنیا پایین تر است

تقی پور در مورد پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای افزایش قیمت تلفن ثابت با تاکید بر اینکه در 7 سال گذشته این تعرفه ثابت بوده گفت: طبق پروانه در نظر گرفته شده برای شرکت مخابرات ایران این پیشنهاد باید با ارائه مستندات مالی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی شود اما آنچه مسلم است این است که در مقایسه با کشورهای منطقه و دنیا قیمت تلفن ثابت جزء پایین ترها است.

وی گفت: خوشبختانه در حوزه مخابرات تا به حال یارانه دولتی مورد استفاده قرار نگرفته و هدفمندسازی یارانه ها تاثیر مستقیمی روی این حوزه ندارد.
taghipur.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
*آزمايش مسيريابي بسته‌هاي اطلاعاتي*
كارشناس شركت IT خبر داد:
بررسي دقيق مسير بسته‌هاي اطلاعاتي و تاخير آن‌ها



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

كارشناس معاونت توسعه و مديريت شركت فن‌آوري اطلاعات از آزمايش مسيريابي در اين شركت خبر داد و گفت: ‌در اين آزمايش مشخصات دقيق مسير طي شده بسته‌هاي اطلاعات و زمانبندي و تاخير مربوط به هر نقطه از مسير بررسي مي‌شود.

محمدرضا توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: از نقطه‌اي كه كاربر كار كردن با اينترنت را شروع مي‌كند، شبكه عظيمي را پيش رو دارد و در مسير انتقال، به‌طور مثال بر اثر پايين بودن سرعت كار از وضعيت بسته اطلاعاتي خود بي‌خبر مي‌ماند.

وي افزود: اين مشكل ممكن است بين كاربر و ISP، شركت زيرساخت و ISP و يا مرجع بالاتر باشد؛ پي بردن به اين موضوع در آزمايش مسيريابي كه به كاربر كمك خواهد كرد تا مسير طي شده بسته‌هاي اطلاعات و زمانبندي و تاخير مربوط به هر نقطه از مسير را بررسي كند، ميسر خواهد شد.

توكلي خاطرنشان كرد: كاربر به وسيله اين آزمايش‌ها مي‌تواند از منطقه شروع تا دروني‌ترين نقطه‌ها كه مسير را نمي‌بيند، گزارشي مبني بر اينكه بسته‌هايي كه درخواست يا دانلود شده از چه نقاطي و با چه زماني عبور كرده است را دريافت كند. اين كار در راستاي شفاف‌سازي انجام مي‌شود.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزير ارتباطات خبر داد:
تخفيف20 درصدي هزينه‌هاي اينترنت در كشور
سيم‌كارت اپراتور سوم قابليت تماس تصويري دارد
120هزار تومان سقف قيمت اين سيم‌كارت‌هاست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

وزير ارتباطات درباره‌ي قيمت بالاي اينترنت در دانشگاه‌ها گفت: ما هديه‌اي را ظرف روزهاي اخير به مجموعه داديم و آن هم اين بود كه هزينه‌هاي پهناي باند اينترنت را به ميزان 20 درصد براي جاهايي كه مستقيما از شركت ارتباطات زيرساخت پهناي باند دريافت مي‌كنند، كاهش داديم و تقريبا همه‌ي اپراتورها پهناي باندشان را از زيرساخت مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - اظهار كرد: ارائه‌ي اين تخفيف براي شركت‌هاي ندا به اين مشروط است كه مستنداتي به ما ارائه دهند كه اين تخفيف را براي كاربرانشان ارائه مي‌كنند، يعني هر شركت ندا كه اين تخفيف را براي كاربران نهايي‌اش اعمال و اجرايي كند، مي‌تواند اين تخفيف را از ما بگيرد.

او درباره افزايش سرعت اينترنت، با بيان اين‌كه اين موضوع به چند عامل بستگي دارد اظهار كرد: ما در حال توسعه‌ي ظرفيت بين‌المللي اينترنت هستيم و ظرف ماه گذشته اين ظرفيت به دو برابر رسيده و ظرفيت داخلي هم به تدريج در استان‌ها يكي بعد از ديگري توسعه پيدا مي‌كند.

وي ادامه داد: مي‌توان گفت ما امروز در بعضي از استان‌ها مشكل ظرفيت و به تبع آن مشكل سرعت نيز نداريم و اميدواريم همان‌طور كه در برنامه‌ي پنجم توسعه پيش‌بيني مي‌كرديم تا سه سال آينده اين ظرفيت‌ها را در همه‌ي استان‌ها به صورت كامل و براي همه خدمات دولت الكترونيكي در اختيار همه كاربران و متقاضيان قرار دهيم.

وزير ارتباطات هم‌چنين درباره‌ي حذف محدوديت سرعت 128 k اينترنت و اين‌كه آيا برنامه‌اي براي حذف اين محدوديت وجود دارد گفت: ما اين محدوديت را همين الان هم در بسياري از جاها مثل مراكز تحقيقاتي، دانشگاه‌ها، مراكز تجاري، بانك‌ها و جاهايي شبيه به اين نداريم. آن چيزي كه نهادهاي فرهنگي مقرر كردند اين سرعت در حال حاضر پاسخ‌گوست.

سرعت اينترنت كافي است

او تاكيد كرد: طبيعتا اين سرعت براي بسياري از كاربران خانگي پاسخگو است و زماني كه كاربرد‌هاي جديد ديگري از طرف نهادهاي فرهنگي تعريف شود، ما به تناسب آن از نظر زيرساخت‌هاي فني اين آمادگي را داريم كه ارتقاء دهيم.


عرضه سيم‌كارت اپراتور سوم قبل از پايان سال

تقي‌پور درباره‌ي زمان واگذاري سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه گفت: تعهد دوستان طبق پروانه، 9 ماه بعد از فعال ‌شدن قرار‌داد است، ولي دوستان به ما قول دادند كه اين 9 ماه را از همين الان كه پروانه به آن‌ها اعطا شده، حساب كنند؛ يعني انشاء‌الله قبل از پايان سال جاري سيم‌كارت را بتوانيم به مردم عرضه كنيم.

سيم‌كارت‌ها قابليت تماس تصويري دارند

به گفته او تماس تصويري به‌عنوان اولين خدمات پايه‌ي اپراتور سوم محسوب مي‌شود و خدمات ارزش‌ افزوده ديگري نيز خواهد داشت و آن پهناي باند مورد نياز براي خدمات دولت الكترونيكي و ارتباط با شبكه‌ي ملي اينترنت و دريافت خدمات بانكي و پرداختن به موضوعات پرداخت الكترونيكي در اين شبكه به وفور قابل ارائه خواهد بود.

وي ادامه داد: حداكثر ميزان مبلغي كه با عنوان سقف براي قيمت اين سيم‌كارت‌ها در نظر گرفته شده 120 هزار تومان است كه البته اعتباري هم مي‌تواند داشته باشد.

وزير ارتباطات كه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت اظهار كرد: الزامي در پروانه اپراتور سوم تلفن همراه‌ وجود ندارد كه حتما سرويس‌هايش را برروي گوشي‌هاي ساخت داخل ارائه دهد و مضافا اين‌كه به نظر مي‌رسد از نظر منطقي اين كار سختي است كه ما همه‌ي كاربران را مجبور كنيم كه حتما از گوشي داخلي استفاده كنند.

تقي‌پور اظهار كرد: تكنولوژي‌هاي روز در پروانه اپراتور سوم وجود دارد، يعني دوستان حداقل بايد خدمات نسل سوم را ارائه دهند كه كلياتش در پروانه تعريف شده و اين‌كه از اپراتورهاي بزرگ جهان استفاده كنند و از تجربيات آن‌ها منتفع شوند نيز وجود دارد و در پروانه مجاز است و به تعبيري مي‌توان گفت دوستان با زمان‌بندي كه ارائه دادند بايد از اين اپراتورها و شركاي بزرگ خارجي استفاده كنند كه بتوانند تعهداتشان را به‌موقع استفاده كنند.

مخابرات خصوصي هم در قبال ودايع مشتركان تعهد دارد

تقي‌پور هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه تكليف ودايع مشتركان مخابرات چه مي‌شود و آيا با توجه به خصوصي ‌شدن اين موضوع تغييراتي خواهد داشت گفت: ودايع همان‌طور كه از اسمش پيداست، وديعه بوده و در اختيار شركت مخابرات ايران است و طبق شرايطي كه اين شركت به فروش رفته، طبيعتا همان تعهداتي كه قبلا و در زمان دولتي‌ بودن به مردم داشت، همان تعهدات به مالك جديد منتقل شده و پابرجاست.

پيشنهاد افزايش تعرفه تلفن شفاهي مطرح شده است

وزير ارتباطات هم‌چنين درباره بحث افزايش تعرفه‌ي مكالمات تلفن ثابت و اين‌ كه آيا پيشنهادات مخابرات در اين زمينه به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارسال شده گفت: دوستان به صورت شفاهي موضوعاتي را عنوان كرده‌اند ولي هنوز به ما چيزي ارسال نشده است، البته گزارشاتي را ارسال كردند، ولي اين‌كه با جزئيات و مستندات طبق پروانه درخواست رسمي داشته باشند، هنوز به ما ارسال نشده است كه پيشنهادهايشان بعد از ارسال در كميسيون بررسي شده و اعلام رسمي مي‌شود.

او ادامه داد: البته با توجه به اين ‌كه طي 6 تا 7 سال گذشته اين تعرفه‌ها ثابت بوده و مقايسه‌اي كه ما با منطقه و در جهان در اين زمينه انجام داديم، تعرفه‌ي تلفن ثابت تقريبا جزء پايين‌ترين تعرفه‌هاي ما در مقايسه با آن‌ها به نظر مي‌رسد. البته اين موضوع به اين بستگي دارند كه دوستان مستندات مالي‌شان را به ما ارائه دهند و كميسيون تنظيم مقررات هم به اين نتيجه برسد كه بايد تعرفه‌ي جديدي تصويب كند.

هدفمند‌سازي يارانه‌ها تاثير مستقيم در مخابرات ندارد

تقي‌پور اظهار كرد: ما خوشبختانه در حوزه‌ي مخابرات تا به حال يارانه استفاده نمي‌كرديم، يعني دولت چيزي مستقيم به نام يارانه پرداخت نمي‌كرد، بنابراين هدفمند‌سازي يارانه‌ها تاثير مستقيم در اين حوزه ندارد، اما اتفاقي كه افتاده اين است كه دولت نبايد با بحث خصوصي‌سازي طبق قانون اصل 44، براي اپراتور‌ها تكليفي را معين كند كه كالا و خدماتي را به ضرر بفروشند و اين بحثي است كه بايد در كميسيون تنظيم مقررات اثبات كنند كه قيمت تمام شده‌شان بيش از تعرفه‌ي فعلي است كه در آن صورت كميسيون در اين رابطه تصميم‌گيري مي‌كند.

شركت پست از تهران منتقل مي‌شود

وي هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه براساس مصوبه‌ي كارگروه انتقال سازمان‌هاي دولتي از تهران به شهرستان‌هاي اطراف اعلام شده كه قرار است شركت پست هم منتقل شود و با توجه به اين‌كه تعداد زيادي كارمند در آن مشغول به كارند آيا اين انتقال مشكلاتي براي كارمندان به وجود نخواهد آورد؟ گفت: نياز است كه بسياري از ادارات به‌ويژه دولتي و سازمان‌هاي اين‌چنيني منتقل شوند كه به تعبيري با اين كار توزيع منصفانه‌ي آن‌ها صورت گرفته و عدالت در توزيع رعايت مي‌شود كه اين تصميم با اين نيت گرفته شده است.

تقي‌پور افزود: طبيعتا ما از قبل در جريان كلي اين برنامه‌ريزي بوديم و دوستان پست هم آمادگي‌هاي اوليه را دارند و جزئيات موضوع بايد بررسي و طراحي شود كه انشاء‌الله با هماهنگي‌هايي كه با دولت محترم داريم، اين كار صورت بگيرد.

وزير ارتباطات درباره اين كه در همايش روز ارتباطات مطرح شد كه رگولاتوري بعد از خصوصي‌سازي نسبت به شركت مخابرات نگاه تندي دارد، گفت: ما برداشتمان اين نيست و مي‌توان گفت امروز با وضعيت جديدي در اين حوزه روبه‌رو هستيم و طبيعتا سازوكارهاي گذشته براي مديريت آينده‌ي اين حوزه كفايت نمي‌كند.

وي تصريح كرد: ما بايد سازوكارهاي جديد را براي اداره اين‌ حوزه و با حضور نزديك به صد‌درصدي بخش خصوصي و طبيعتا تجارب گذشته ارائه كنيم و نحوه‌ي مديريت‌هاي گذشته براي اين كار كافي نبوده و تجربياتي كه ما به هر صورت در اين دوره در حال به‌دست آوردن آن هستيم كمك بسيار زيادي به ما مي‌كند تا در تنظيم روابط بين اپراتورها با يكديگر، اپراتورها با دولت و اپراتورها با مردم روز‌به‌روز بتوانيم تصميمات پخته‌تري را اتخاذ كنيم.

وزير ارتباطات درباره‌ي برنامه‌هاي وزارت درباره شعار اتحاديه جهاني مخابرات گفت: ما به استقبال اين شعار رفتيم با 6 حوزه‌ي راهبردي كه مشخص كرديم و از آغاز امسال نيز اين كار را شروع كرديم كه توسعه‌ي اين حوزه‌ها را كه چهار حوزه‌ي آن مشخصا توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات در حوزه‌ي خدمات الكترونيكي است يعني دولت، بانكداري، تجارت، سلامت الكترونيك و رفاه و توسعه‌ي فرهنگي ايراني - اسلامي در فضاي مجازي است.

او در پايان تصريح كرد: اين‌ها در اصل اجزايي از آن شعار هستند كه انشاء‌الله بتوانند درجهت اين‌كه ما بتوانيم يك شهري را بسازيم كه با بهره‌گيري گسترده از فن‌آوري اطلاعات شهري با زندگي بهتر و راحت‌تر داشته باشيم.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
باند های اینترنتی کجاست
موبنا_مرجان محمدی -40 سال پیش لین کلین راک و گروهش در دانشگاه UCLA آزمایش برروی سیستمی را آغاز کردند که که بعد ها به اینترنت امروزی تبدیل شد به طوری که در دوم ماه سپتامبر سال 1969 نخستین اتصال بین سایت دانشگاه UCLA و MENLO پارک کالیفرنیا برقرار شد اگرچه این شبکه پس از دوحرف اولlogon از کار افتاد اما دانشگاه های سانتا باربارا و یوتا ، بعد ها به این شبکه های اینترنتی پیوستند و اینترنت امروزی متولد شد به طوری که امروزه بسیاری از فعالیت ها با اینترنت انجام می شود .

امروز ه اینترنت برای بسیاری از کاربران صرفه جویی در وقت ،انرژی ،هزینه و... را به همراه دارد، اما متاسفانه در برخی از کشور ها از جمله ایران اینترنت آن گونه که باید و شاید در خدمت کاربران نیست و به جای صرفه جویی در وقت ،انرژی و هزینه باعث اتلاف موارد مذکور به همراه اعصاب خردی ،سردرد و... می شود. چراکه یا سرعت آنقدر حلزونی و زجرآور است که برای باز کردن یک صفحه باید جان به لب شوی و یا اینکه قطع و وصل های زیاد، کاربر را از ادامه کار با اینترنت منصرف می کند.
مسایلی همچون موارد مذکور باعث شده است تا کاربران ایرانی استفاده نکردن از اینترنت را به استفاده کردن از این فناوری ترجیح دهند .
اما به راستی با این وضعیت اینترنت چگونه می توان به تحقق دولت الکترونیک ،شهر الکترونیک و خدمات الکترونیک فکر کرد؟ چه رسد به اجرایی شدن آن .!تحقق این شعارها که در حدود پنج سال از آن می گذرد چگونه امکانپذیر است ؟! آیا تنها می توان به وعده های مسولان که هر روز خبر از افزایش پهنای باند می دهند بسنده کرد ؟!آیا می شود دیگر قطع شدن فیبر نوری به دلیل برخورد با لنگر کشتی بهانه ای برای قطعی های پی در پی نباشد؟!آیا می شود دیگر فریاد کاربران ایرانی بدلیل مشکلات عدیده اینترنت در کشور به آسمان نرود؟!آیا با وجود این همه شواهد و قراین می توان به برخی از جمله ها مبنی بر نبود متقاضی و نبود ظرفیت ها برای سرعت و افزایش پهنای باند استناد و یا اعتماد کرد ،چرا که با نگاه بر هر گوشه و کنار می توان کاربران اینترنت را که از سرعت اینترنت گله مند هستند را مشاهده کرد و روز به روز نیزبر تعداد این کاربران ناراضی اضافه می شود .
بهتر است مسوولان چاره ای برای این مهم بیندیشند چرا که کاربران ایرانی نیز باید همانند دیگر کاربران جهان بتوانند به راحتی و به دور از هر دغدغه با قیمتی مناسب (نه 10 برابر قیمت جهانی) از اینترنت استفاده کنند.
108_7.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پاريس در بزرگترين رويداد تجارت الکترونيکي ميزبان ايران است
تهران - پنجمين کنفرانس بين المللي تجارت الکترونيکي در کشورهاي در حال توسعه با رويکرد بر صادرات، شهريور ماه سال جاري در پاريس فرانسه با حضور ايران برگزار مي شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از ستاد اطلاع رساني کنفرانس بين المللي تجارت الکترونيکي، اولين نشست بانيان حضور ايران در پنجمين کنفرانس بين المللي تجارت الکترونيکي در کشورهاي در حال توسعه در بانک مرکزي جمهوري اسلامي برگزار شد.
در ابتدا "علي صنايعي" دبيرکل کنفرانس با اشاره به برگزاري دوره چهارم در کشور مالزي گفت: امضاي تفاهم نامه همکاري بين دو گمرک ايران و مالزي از يکسو و برپايي نشست هاي تخصصي و تفاهم نامه هاي منعقد شده ميان بانک هاي برتر دو کشور از سوي ديگر و ارائه بيش از 80 مقاله علمي کاربردي در موضوع دستاوردهاي فناوري اطلاعات و امنيت الکترونيکي در چهار کارگاه آموزشي، جملگي از دستاوردهاي دوره قبل به شمار مي رود.
وي تصريح کرد: امضاي تفاهم نامه علمي تحقيقاتي بين دانشگاه اصفهان و دانشگاه Le Havre فرانسه و سابقه همکاري پرفسور "بوکاشور" با کنفرانس تجارت الکترونيکي مقرر شد تا پنجمين دوره اين کنفرانس در کشور فرانسه و با همکاري اين دانشگاه برگزار شود.
صنايعي اظهار داشت: اين کنفرانس با همکاري نمايندگي يونسکو در فرانسه و بخش اقتصادي وزارت امور خارجه کشور و شرکت و حمايت بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، سازمان توسعه تجارت ايران، گمرک، بيمه ايران و ساير بانک هاي پيشرو از جمله بانک هاي ملي، تجارت و صادرات که در اروپا و به خصوص در فرانسه شعب فعال داشته برگزار مي شود.
وي افزود: همچنين بانک تات بعنوان بانک جديد وپيشگام در بخش خصوصي با حضور "علي شيراني" استاد و صاحب نظر علوم بانکي با سابقه معاونت بانک مرکزي و همچنين آقاي بهمني رييس بانک مرکزي ايران و معاونان بانک مرکزي بعنوان حمايت کننده اصلي اين کنفرانس، حضور خواهند داشت.
صنايعي ادامه داد: ما در واقع يک مثلث با اضلاع گمرک، بيمه و بانک هستيم و در اين راستا از همکاري آموزشي و علمي دانشگاه ها هم استفاده خواهيم کرد.
دبيرکل کنفرانس اظهارداشت: امسال بانک هايي مانند تات، بيمه ايران، سيمان سپاهان و صنايع چرم درسا در بخش صادرات و IEEE از لحاظ علمي ما را در اين کنفرانس حمايت خواهند کرد، در اين راستا صادرات بعنوان موتور اصلي تجارت الکترونيک است.
آقاي جمهوري ، معاون طرح و برنامه گمرک ايران در ادامه اين نشست در سخناني گفت: آقاي صنايعي بعنوان متولي اصلي Ecommerce زحمات بسياري کشيده اند و ما اميدواريم که مدعوين حمايت هاي خود را براي توسعه تجارت الکترونيک دريغ نکنند و بخش گمرک نيز همواره براي رسيدن به اين امر تلاش کند.
وي افزود: وحدت گمرک و online بودن خدمات گمرک از جمله فعاليت هاي گمرک براي تحقق و رسيدن به اهداف تجارت الکترونيکي است.
بختياري ، مدير انفورماتيک بيمه ايران نيز گفت: مقوله اي که در زمينه تجارت الکترونيک در بيمه مطرح است، بحث بيمه الکترونيک است، در صنعت بيمه تاکنون استقرار صنعت الکترونيک در تمام حوزه وجود نداشته است، اميدواريم در سال هاي آينده اين امر محقق شود و در کنفرانس تجارت الکترونيک فرانسه بتوانيم تجارب کشورها را با هم مرور کنيم.
رئيس روابط عمومي بانک تات نيز اظهار داشت : بانک تات در هشتم آبان ماه سال گذشته وارد عرصه بانکداري ايران شده و با شعار خدمات متمايز پا به اين عرصه گذاشته است.
"محمود ترابيان"افزود: اين بانک تلاش خواهد کرد که با رويکردي نوين به خدمات الکترونيک کمک کند.
در ادامه نيز "اشکان رحيمي کيان" (سرپرست بحث gold، IEEE ايران) نيز گفت: IEEE با قدمت 125 ساله، 40 هزار عضو در دنيا و پنج هزار عضو در ايران دارد.
وي افزود: اين مؤسسه کمک مي کند تا کساني که ايده اي براي توسعه اين امر دارند، بتوانند در چارچوب استانداردهاي IEEE آن را ارائه دهند.
وي تصريح کرد : بحث حمايت IEEE از کنفرانس ها بدين صورت است که IEEE اگر درجه علمي کنفرانس را بالا بداند، اجازه مي دهد تا لوگوي IEEE در کنفرانس قرار گيرد و اگر مقالات ارائه شده در کنفرانس مفيد باشد، آن را در سايت IEEE جهاني قرار مي دهد، IEEE مي تواند کمک کند تا سطح علمي و دانشي شرکت و سازمان ها و مؤسسات را بالا ببرد.
وي افزود: IEEE قصد حمايت از سوي مراکز علمي و سازمان ها و دولت را دارد و اگر از اين سازمان حمايت شود قصد دارد آزمايشگاهي توليد کند تا با طراحي الگوريتم ها، مدل ها، نرم افزارها و سخت افزارها بتواند به سود مالي و علمي برسد و حمايت کنندگان از اين طرح مي توانند عضو ذينفع اين پروژه باشند، اميدواريم که ايران در بحث تجارت الکترونيک بصورت بلندمدت و هوشمندانه نگاه کند.
پنجمين کنفرانس بين المللي تجارت الکترونيکي در کشورهاي در حال توسعه با رويکرد بر صادرات شهريور ماه 89 در پاريس فرانسه با حضور ايران برگزار مي شود.
علمي /9014 /1558
2010%5C5%5C25%5Cimg634103865495312500.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:
دولت ارزان کردن قيمت دسترسي به اينترنت را دنبال مي کند
تهران- معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اين وزارتخانه به منظور دسترسي سريع شهروندان به شبکه هاي پر سرعت و امن اينترنت ، ارزان کردن قيمت دسترسي به اينترنت در کشور را دنبال مي کند.

به گزارش ايرنا ،"محمد کرم پور" روز سه شنبه در اجلاس جهاني توسعه مخابرات در حيدرآباد هند ، به تشريح برنامه هاي دولت جمهوري اسلامي ايران در اين بخش پرداخت و افزود: توسعه فناوريهاي فضايي و دولت الکترونيکي، کسب رتبه ممتاز در منطقه با استفاده از جنبش نرم افزاري و نهضت علم مداري از برنامه ها و اهداف دولت ايران درجهت توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات است .
وي افزود: باتوجه به شاخصهاي جهاني مخابرات، دولت ايران با افزايش تعداد خطوط تلفن ثابت در حال کار به 25 ميليون و 297 هزار خط، تعداد مشترکين تلفن همراه (قبضي + اعتباري) به 53 ميليون و 369 هزار مشترک، تعداد مشترکين اينترنت به 32 ميليون و 200 هزار مشترک به کشوري موثر و توانمند در منطقه تبديل شده است.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بااشاره به اينکه ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور حدود 63 درصد است، گفت: گسترش خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در مناطق روستايي کشور هدف اصلي است و دولت ايران آماده سهيم شدن در اين تجربه با ارزش با ديگر کشورها است.
کرم پور افزود: براي مثال افزايش تعداد دفاتر خدمات ICT روستايي در حال کار کشور تا ده هزار دفتر از جمله فعاليتهاي اين عرصه مهم است.
معاون وزير ارتباطات سپس به تشريح برنامه آينده دولت در زمينه توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در کشور پرداخت و گفت: بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته، در پايان برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور ، ضريب نفوذ تلفن همراه به بيش از 87 درصد مي رسد و 95 درصد از جمعيت کل کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار خواهند گرفت.
به گفته کرم پور، بر اساس همين برنامه، تمامي روستاهاي با جمعيت بيش از يک صد نفر، تا سال 1390 از تلفن خانگي بهره مند خواهند شد.
وي بااشاره به اينکه هم اکنون 53 هزار روستاي ايران داراي ارتباط مي باشند،افزود: در برنامه پيشنهادي پنجم توسعه کشور به منظور توسعه خدمات ارتباطي به روستاييان و ارايه خدمات دولت الکترونيکي به آنها، ايجاد حدود شش هزار دفتر خدمات ارتباطي ICT روستايي جديد پيش بيني شده است.
معاون وزير ارتباطات گفت: مسوولان در تلاش هستند ،امکان ارايه 20 خدمت ارزش افزوده از جمله ارسال و پخش برنامه هاي تلويزيوني، سرويس پيام کوتاه، تلفن ثابت، آموزش از راه دور، خريد اينترنتي، تلفن اعتباري و شبکه خصوصي مجازي، را براي مشترکان فراهم کنند.
گفتني است ، اجلاس جهاني مخابرات با حضور 142 کشور جهان درروزهاي سوم تا چهاردهم خرداد ماه جاري در شهر حيدرآباد هند برگزار مي شود.
اقتصام ** 1579 **1561
2010%5C5%5C25%5Cimg634103876716562500.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت: اينترنت ارزان شد
تهران - مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت با اشاره به کاهش 20 درصدي قيمت عرضه اينترنت براي شرکت هاي خصوصي ارايه دهنده اينترنت، ابراز اميدواري کرد:‌ کاربران نهايي اينترنت نيز از اين کاهش قيمت برخوردار شوند.

"محمود خسروي" روز شنبه در يک نشست خبري افزود: قراردادهاي جديد شرکت زيرساخت براي تامين اينترنت با قيمت هاي پايين تري امضا شده، از اين رو مي توانيم اينترنت را با قيمت ارزان تر به شرکت هاي خصوصي عرضه کنيم.
وي افزود: البته توقع نداريم که قيمت اينترنت براي کاربران نهايي نيز 20 درصد کاهش يابد ولي اين کاهش قيمت بايد تاثير خود را براي مشتري نهايي بگذارد.

** تمديد قرارداد پيمانکاران تلفن اينترنتي ظرف يک هفته آينده
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت با اشاره به اتمام قرارداد سه پيمانکار تلفن اينترنتي(VOIP) با شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: در مورد تمديد قرارداد اين سه پيمانکار مذاکرات نهايي شده و طي يک هفته آينده قرارداد آنها به مدت يک سال ديگر تمديد خواهد شد.
وي با اشاره به فعاليت بيش از 114 شرکت در حوزه تلفن اينترنتي که بدون پرداخت هيچگونه وجهي از امکانات کشور استفاده مي کنند، افزود: زيرساخت در حال فراهم کردن امکانات فني در قالب 2 تعاوني براي ساماندهي حوزه تلفن اينترنتي است.

** 30 خط STM1 جديد به شبکه اينترنت اضافه مي شود
خسروي گفت: براي افزايش پهناي باند اينترنتي کشور در آينده نزديک 30 خط STM1 جديد به شبکه اضافه مي شود که به اين ترتيب ظرفيت شبکه از تعداد 137 خط STM1 فعلي به 167 خط STM1 خواهد رسيد.
وي با اشاره به قرارداد GBI نيز گفت: براساس اين قرارداد اين شرکت ساليانه حدود 300 هزار دلار به ايران پرداخت خواهد کرد و همچنين ارتباط کشور با تمام کشورهاي حوزه خليج فارس برقرار مي شود.
خسروي يکي از برنامه هاي سال جاري را اجرايي شدن پروژه Core و super core دانست و تأکيد کرد: با اجراي اين پروژه ظرفيت شبکه زيرساختي کشور تا 10 برابر افزايش خواهد يافت.
وي افزود: تجهيزات اين پروژه نصب و راه اندازي شده و تست هاي لازم در سه منطقه در حال انجام است و اميدواريم با تلاش هاي در دست اجرا اين پروژه طي شش ماه آينده به بهره برداري برسد.
خسروي با اشاره به پروژه سيگنالينگ يکپارچه نيز اظهار داشت: اين پروژه اجرايي شده و ارتباط اپراتورها از طريق اين شبکه برقرار شده است.

** آيين نامه برخورد با قاچاق مکالمه تلفني ابلاغ شده است
خسروي با اشاره به قاچاق در مکالمات تلفن هاي ثابت و سيار، گفت: هم اکنون قاچاق مکالمه از طريق تلفن ثابت کمتر شده و اين معضل بيشتر در تلفن همراه وجود دارد.
وي در مورد نسبت قاچاق مکالمه تلفني گفت: 60 درصد قاچاق مربوط به تلفن سيار و 40 درصد مربوط به تلفن ثابت است.
وي افزود: آيين نامه اي در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري) تصويب و به شرکت زيرساخت در مورد برخورد با قاچاق مکالمه تلفني ابلاغ شده است
2010%5C5%5C22%5Cimg634101352819218750.jpg
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
گوگل با بررسی وب‌سایت‌های اینترنتی، فهرستی از هزار سایت پرمراجعه را منتشر کرده که بر اساس آن، فیس‌بوک، یاهو، لایو.کام، ویکی‌پدیا، ام.اس.ان، مایکروسافت و بلاگ‌اسپات، در رتبه‌های 1 تا 7 ایستاده‌اند.
گوگل به تازگی فهرستی هزارتایی از وب‌سایت‌هایی را که بیشترین بازدیدکنندگان را طی یک ماه گذشته داشته‌اند، اعلام کرده است. البته دراین فهرست اسمی از خود گوگل به چشم نمی‌خورد که همین نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالای این شرکت است؛ اما مقام‌های اول و دوم در رقابتی تنگاتنگ در دست فیس‌بوک و یاهو است.
این فهرست بر اساس تعداد کاربران هر وب‌سایت که توسط ادپلنر (Ad Planner) محاسبه می‌شود، تهیه شده است. همچنین در آن به نکاتی چون تعداد بازدید از صفحات آن وب‌سایت و یا این که آیا سایت مذکور دارای آگهی هست یا خیر، توجه شده است.
البته در تهیه این فهرست اثری از سایت‌های غیراخلاقی، شبکه‌های تبلیغاتی، سایت‌های غیرعمومی و برخی موارد خاص دیگر به چشم نمی‌خورد. در این‌جا فهرست 100 سایت برتر را خواهید دید. برای دیدن 900 سایت دیگر می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

kmi0qsq91s2zf498j7de.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون فنی شرکت پست :
شرکت پست" ای میل ایرانی" را همراهی می کند
موبنا- شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشخوان" ایمیل ایرانی" را که متولی آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت فناوری اطلاعات استt همراهی می کند .

مجتبی نصیری معاون فنی شرکت پست در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :پست الکترونیک ایرانی یا همان ای میل ایرانی بحثی است که شرکت فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات متولی آن هستند و شرکت پست به عنوان پیشخوان این طرح این دو مجموعه را همراهی می کند .
وی از ویژگی ایمیل ایرانی را حفظ امنیت بیشتر اطلاعات عنوان کرد و افزود: در صورت استفاده از آن اطلاعات ای میل در داخل کشور گردش می کند و مانند ای میل های غیرایرانی نظیر یاهو، جی میل و هات میل که در خارج از کشور میزبانی می شوند ، اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمی شود.
نصیری گفت: چندی پیش شرکت فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد تاکنون برای بیش ازسه هزار کاربر اینترنت کشور، پست الکترونیک ملی را فعال کرده است.
گفتنی است، براساس بخشنامه که در سوم مهرماه سال 1386 ابلاغ شد، مقرر شد درگاه خدمات الکترونیک ایران به به مدیران w ww.iran.ir نشانی دستگا ههای دولتی، خدمات پست الکترونیک ارایه دهد.
در این بخشنامه همچنین از مدیران دولتی خواسته شد به منظور امنیت اطلاعات بیشتر، پست الکترونیک خود را روی پرتال واحد دولت الکترونیک ایران ایجاد و از آن برای تما سهایشان استفاده کنند .
کاربران ای میل ملی باید برای تایید و تثبیت هویت خود علاوه بر تکمیل و ارسال فرم الکترونیک، نام های را با مهر و امضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی خود نیز ارایه دهند.
700_32.jpg
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا