برگزیده های پرشین تولز

بهداشت فردی و عمومی

samira_niazi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 آگوست 2015
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
1
سن
34
بهداشت دهان و دندان حین ارتودنسی

حال که براکت‌ها بر روی دندان‌های شما قرار گرفته‌اند رعایت بهداشت دهان و دندان‌ها در طول مدت درمان ارتودنسی از اهمیت بیش‌تری نسبت به گذشته برخوردار می‌باشد. براکت‌ها، سیم‌ها و پلاک‌ها و وسایل دیگر پناهگاه مناسبی برای ذرات غذایی و میکروب‌ها بوده و همچنین استفاده از مسواک و نخ دندان را سخت‌تر می‌نمایند. بدین ترتیب بهترین راه جهت پیشگیری از تشکیل پلاک میکروبی پوسیدگی و بیماری‌های لثه، به کار بردن دقیق مسواک و نخ دندان ترجیحاً پس از هر وعده غذایی است.



مسواک زدن
  1. مسواک را به طور عمود بر سطح بیرونی دندان‌ها قرار دهید و با حرکات چرخشی این سطوح را تمیز کنید.
  2. نوک موهای مسواک را با زاویه‌ی 45 درجه در بین براکت‌ها و لثه قرار دهید و با حرکات چرخشی و لرزشی به سمت جلو و عقب، آن ناحیه را تمیز کنید. برای فک بالا موهای مسواک به سمت پایین و برای فک پایین، به سمت بالا قرار می‌گیرد.
  3. بقیه‌ی سطوح خارجی دندان‌ها را با زاویه دادن موهای مسواک برای فک بالا به سمت بالا و برای فک پایین به سمت پایین تمیز نمایید.
  4. با دقت سطوح جونده‌ی دندان‌های دو فک را با حرکت رفت و برگشت مسواک تمیز نمایید.
  5. سطوح داخلی دندان‌ها را در مرحله‌ی انتهایی تمیز نمائید.
hygienic-care-1.jpg



استفاده از نخ دندان
  1. حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. نخ باید از پشت سیم رد شود. استفاده از وسیله‌ی مخصوص (Floss threader) به این کار کمک می‌کند.
  2. انتهای Floss threader را از پشت سیم رد کنید و از طرف دیگر به همراه نخ بیرون بکشید.
  3. نخ را از بین دندان‌ها رد کنید و با ملایمت بر دیواره‌ی کناری هر دو دندان با حرکت بالا و پایین بکشید. نخ باید به زیر لثه رفته و دیواره ی دندان را در زیر لثه تمیز کند.
  4. از قسمت دیگر نخ دندان به همین روش برای دندان‌های بعدی استفاده کنید.
hygienic-care-2.jpg



شستشوی نهایی
پس از اتمام مسواک و نخ دندان، دهان خود را با آب و یا دهان شویه‌های ضد عفونی کننده به دقت شستشو دهید. این دهان‌شویه‌ها به کاهش التهاب ناشی از وسایل ارتودنسی کمک می‌کنند. همچنین در التیام زخم‌ها و تحریکات حاصل از وسایل ارتودنسی مؤثر می‌باشند.

hygienic-care-3.jpg



مسواک بین دندانی
مسواک بین دندانی یا (Proxi brush) وسیله‌ی دیگری برای سلامت و تمیز نگه داشتن دندان‌ها و براکت‌ها و لثه‌ی شماست. این وسیله را ترجیحاً از سمت لثه بین براکت‌های خود و از پشت سیم عبور دهید و فضای بین دندانی را تمیز کنید. مراقب باشید این کار را با ملایمت و احتیاط لازم انجام دهید تا به سیم و براکت‌ها آسیبی نرسد.

hygienic-care-4.jpg



شستشوی پلاک‌های نگهدارنده
در فاز نگهداری نتیجه درمان ارتودنسی یا (Retention) باید پلاک خود را به همراه دندان‌ها مسواک کنید. زیرا پلاک میکروبی یا ذرات غذایی می‌توانند بر روی آن‌ها جمع شوند. بهتر است روزی یکبار پلاک خود را در یک ظرف آب با درجه حرارت اتاق که حاوی قرص‌های تمیزکننده‌ی دندان مصنوعی است قرار دهید تا از تجمع جرم و ایجاد بو و طعم بد جلوگیری شود. از ریختن آب داغ بر روی پلاک‌ها خودداری کنید زیرا باعث از بین رفتن پلاک‌ها می‌گردد.
پلاک خود را به روش زیر تمیز کنید:

  1. آن را در کف دست خود قرار دهید.
  2. با دقت سطوح داخلی و خارجی آن را برس بزنید.
  3. یک برس دستی با صابون مؤثرتر از مسواک است. برس زدن را در زیر آب روان ادامه دهید.

منبع: بهداشت دهان و دندان حین ارتودنسی
 

banimode

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2016
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
33
چه چیزی بهتر از کلی مواد مغذی طبیعی برای غنی سازی پوست، نرم کردن، آبرسانی می تواند بهتر از میوه ها باشد؟! مسلما هیچ کدام.

در مقاله زیر این میوه های خوشمزه و پرکاربرد را مرور می کنیم:

انار، کیوی و توت فرنگی

این سه میوه زمانی که کنار هم قرار بگیرند می تواند یک بمب انرزی رسان برای پوست ایجاد کنند. آب این سه میوه را مخلوط کنید و از دیدن زیبایی پوست ایجاد شده از جلوی آینه کنار نمی روید.

Strawberry-and-Kiwi-300x200.jpg


لیمو و خیار

خیار را در اسپا استفاده می کنند زیرا تورم را کاهش می دهد. بنابراین مخلوط لیمو و خیار می تواند قابلیت ارتجاعی را به پوست برگرداند. از حلقه های خیار خیس شده در پالپ لیمو استفاد کنید. هم چنین می توانید در کاهش تورم زیر چشم نیز از آن کمک بگیرید.

Lime-and-Cucumber-300x199.jpg


پرتقال، زردچوبه و ماست

پرتقال برای سفت کردن پوست، ماست آرام کننده و زردچوبه صاف کننده است. مخلوط این سه یک مجموعه زیبایی پوستی می سازد. یک فنجان ماست، یک قاشق چای خوری زردچوبه و آب نصف یک پرتقال را مخلوط کنید و روی صورت بگذارید تا خشک شوند.

Orange-Yogurt-and-Turmeric-300x225.jpg


عسل و لیمو

ما تا حالا فکر می کردیم که ترکیب عسل و لیمو فقط برای سرماخوردگی مفید است. اما ترکیب این دو می تواند در هر نقطه ای از بدن معجزه کند. این دو را ترکیب کنید و تاثرات شگفت آن را ببینید.

Lemon-and-Honey-300x200.jpg


هندوانه، نعنا و خیار

نعنا بعنوان یک پاکسازی کننده شناخته شده است و خیار نیز آرام کننده است. هندوانه آبرسان خیلی قوی است و در نهایت ترکیب این سه می تواند برای بسیاری از عارضه های مانند آفتاب سوختگی، آکنه و .. مفید باشد.

Watermelon-Mint-and-Cucumber-300x300.png


نعنا، عسل و سیب

سیب خواص سفت کننده ای پوست را دارد و نعنا نیز پاک کننده است و تاثیرات عسل را نیز ذکر کردیم. این ترکیب برای آکنه و جوش های دوران جوانی می تواند معجزه کند.

Mint-Honey-and-Apple-300x200.jpg


سیب زمینی و گریپ فروت

ترکیب این دو می تواند به روشن شدن پوست و پاک سازی لکه ها و آلودگیها کمک کند. یک سیب زمینی نپخته را رنده کنید و با آب گریپ فروت ترکیب کنید. اگر این گونه روی پوست قرار دادن برای تان دشوار است آن را فریز کنید و می تواند به عنوان یک تجربه اسپامانند سرد روی پوست خود لذت ببرید. به ویژه در تابستان این تجربه را از دست ندهید.


 

banimode

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2016
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
33
افزایش سن در خانم ها نباید سبب شود که آن ها دست از زیبایی های خود بکشند و انگیزه و امید خود را برای زیباتر بنظر رسیدن و درخشیدن از دست بدهند.

در این مقاله ما شش نکته آرایشی را که خانم های با سن بالاتر می توانند رعایت کنند :
  • از یک کرم پایه استفاده کنید.
به جای استفاده از کرم های سنگین که روی صورت حالت ناخوشانیدی ایجاد کنند از یک کرم سبک به عنوان پایه استفاده کنید که این حتی می تواند یک ضد آفتاب با SPF کم باشد.
  • از کرم پودر درست استفاده کنید.
از کرم پودرهای سبک و روشن تر و آن هایی که غنی از مواد معدنی هستند استفاده کنید. دقت داشته باشید که برخی کرم ها پوشانندگی بهتری دارند که می توانند به شما در پوشاندن خطوط چهره کمک شایانی کنند. هم چنین استفاده از پنکک مناسب روی کرم پودر به بهتر پوشاندن خطوط چهره کمک می کند و چهره شاداب تر بنظر می رسد.
  • از کانسیلر استفاده کنید.
بعد از استفاده از یک کرم پایه مناسب و کرم پودر استفاده از کانسیلر بسیار ضرورت دارد. کانسیلرها کرم های روشن تر و سبک تری هستند که در قسمت هایی از صورت که می خواهیم برجسته تر نشان داده شوند استفاده می گردند. این کانسیلرها اغلب دارای مواد معدنی نیز هستند که برای پوست می تواند مفید باشد. برای حلقه های سیاه دور چشم از کانسیلر استفاده نمایید.
  • آرایش چشم ها و ابروها
در این قسمت می توانید از سایه های سبک تر برای ابروهایتان استفاده کنید که پر شدن ابروها به صورت طبیعی با سایه های ابرو بسیار به زیبایی چهره تان کمک می کند سپس ابروهایتان را به سمت بالا مسواک کنید.

برای چشم ها نیز از مداد چشم و سایه های روشن و ملایم استفاده کنید. هم چنین استفاده صحیح از ریمل می تواند به شما کمک کند. از ریمل مشکی یا قهوه ای به صورت منظم روی مژه ها استفاده شود به ویژه در قسمت های انتهایی چشم .
  • به گونه هایتان برق ببخشید.
استفاده صحیح از یک رژگونه با رنگ هلویی، آجری کمرنگ و … که کمی براق باشند می تواند سبب شوند که گونه هایتان طراوت و شادابی به دست بیاورند.
  • استفاده صحیح رژ لب
در استفاده از خط لب دقت کنید. با افزایش سن خطوط لب ها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و شما می توانید با استفاده صحیح از خط لب حالت زیبایی را دور لب هایتان ایجاد کنید که با استفاده صحیح از یک رژ لب مناسب تکمیل می شود.

استفاده از رژ لب های روشن تر و براق تر می تواند بسیار لطافت و طراوت به چهره شما ببخشد.
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
هفت نکته مفید و موثر برای ساده‌تر کردن اصلاح بدن با تیغ

%D9%87%D9%81%D8%AA-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DB%8C%D8%BA-1-950x633.jpg

موهای زائد بدن همیشه دردسرزا هستند و باید به نحوی از شر آن‌ها خلاص شویم. اصلاح بدن با تیغ هم یکی از این روش‌ها است که موهای زائد را از ریشه قطع می‌کند و پوست را صاف تحویل شما می‌دهد. این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد اما همیشه سریع‌‌ترین و در دسترس‌ترین و البته کم دردترین روش برای حذف موقت موهای زائد بدن استفاده از تیغ بوده است. اگر پوست حساسی دارید استفاده از تیغ می‌تواند بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد و التهاب و قرمزی و زخم‌های ناشی از آن تا روزها باقی بماند و علاوه بر آن رشد موها به داخل باعث ایجاد آسیب‌های عمیق‌تر و جدی‌تری شود. اما با رعایت این نکات می‌توانید اصلاح موها را با تیغ ساده‌تر و با عوارض کمتری انجام دهید.

1. اول موها و بدنتان را بشویید
پوست خشک آسیب‌پذیرتر است و اگر در اوایل حمام از تیغ استفاده کنید احتمال التهاب و زخم شدن پوست بیشتر خواهد شد علاوه بر این هنگام شستن بدن و موها با شامپو و صابون و تماس این مواد روی زخم‌های تازه می‌تواند دردناک‌تر هم باشد و تحریک پوست را بیشتر کند. پس ابتدا کار شستن بدن و موها را تمام کنید و وقتی پوست بدن و فولیکول‌های مو به اندازه کافی آب و رطوبت جذب کردند و نرم شدند کار اصلاح بدن را شروع کنید تا اصلاحی بی درد و بادوام‌تر داشته باشید.

2. در جهت رویش موها اصلاح بدن را انجام دهید
حتما همیشه اصلاح موها به خصوص موهای ساق پا را در خلاف جهت رویش مو انجام داده‌اید. هرچند اصلاح موها در خلاف جهت رشد باعث می‌شود موها عمیق‌تر و از ریشه قطع شوند اما احتمال التهاب و تحریک پوست هم بیشتر می‌شود و علت اصلی رشد موها به داخل پوست هم همین کار است. اما اگر موها را در جهت رویش آن‌ها (مثلا در ساق پا از زانو تا مچ) اصلاح کنید هرچند موها با این روش زودتر بلند می‌شوند اما تحریک نشدن پوست و زخم نشدن آن ارزش اصلاح کردن بدن با فواصل کمتر را دارد.

3. همیشه از ژل یا کرم مخصوص اصلاح استفاده کنید
بیشتر افراد هنگام اصلاح از صابون معمولی استفاده می‌کنند که باعث خشکی و تحریک بیشتر پوست می‌شود. اگر می‌خواهید اصلاحی راحت و بی‌درد و با کمترین عوارض جانبی داشته باشید بهتر است از ژل‌های مخصوص این کار استفاده کنید. اکثر تیغ‌های باکیفیت حاوی ژل و صابون نرم کننده پوست (مثل آلوئه ورا) هستند که اصلاح را ساده می‌کند اما اگر خودتان از ژل‌های مخصوص استفاده کنید عوارض ناشی از این کار بسیار کمتر خواهد شد. ژل‌ها و کرم‌های مخصوص اصلاح را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید و یا حتی می‌توانید از خمیرریش آقایان هم استفاده کنید.

4. از آب ولرم استفاده کنید
حمام کردن با آب داغ لذت بخش است اما این کار پوست را خشک می‌کند و برای وقتی که می‌خواهید اصلاح کنید اصلا مناسب نیست و شرایط پوست را بدتر می‌کند. پس همیشه به خصوص وقتی که قصد اصلاح موهای بدن را دارید از آب داغ اجتناب کنید و با آب ولرم حمام کنید. حتی وقتی که به مرحله اصلاح رسیدید آب را خنک‌تر کنید تا پوست شما سفت‌تر شود و موها راست بایستند راحت‌تر اصلاح شوند، در این شرایط رشد موها به داخل هم اتفاق نمی‌افتد.

%D9%87%D9%81%D8%AA-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DB%8C%D8%BA-2.jpg


5. تیغ را زود به زود عوض کنید
اصلاح کردن با تیغ کند دردناک است و احتمال التهاب و تحریک پوست را افزایش می‌دهد پس به محض این که حس کردید تیغ شما به تیزی قبل نیست باید آن را عوض کنید. هرچند کیفیت تیغ‌ها و ژیلت‌های اصلاح با هم تفاوت دارد و برخی از تیغ‌ها یکبارمصرف هستند اما در بهترین حالت حداکثر پنج بار می‌توان از این تیغ‌ها استفاده کرد و پس از آن باید دور انداخته شوند. فراموش نکنید که تیغ‌های کهنه نه تنها موها را خوب اصلاح نمی‌کنند بلکه با استفاده از آن‌ها احتمال ابتلا به عفونت و باکتری هم افزایش می‌یابد.

6. بلافاصله بعد از اصلاح بدن مرطوب کننده بزنید
پس از این که اصلاح خود را تمام کردید و از حمام خارج شدید بلافاصله و پیش از خشک شدن رطوبت پوست از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که فاقد الکل و بو باشد و خود موجب تحریک پوست نشود چون در این حالت پوست در حساس‌ترین وضعیت خود قرار دارد و به سرعت تحریک می‌شود. برای جلوگیری از تحریکات بعدی و رشد موها به داخل هم می‌توانید کرم‌های ضد ورم که مخصوص استفاده پس از اصلاح هستند روی پوست بزنید.

7. تیغ را در حمام نگه ندارید
بیشتر افراد عادت دارند تیغ اصلاح خود را در حمام نگهداری کنند که ان کار کاملا اشتباه است چون نگهداری تیغ به خصوص تیغ خیس در محیط گرم و مرطوب حمام باعث پوسیدگی فلز آن و رشد باکتری روی آن می‌شود و عوارض بدی برای پوست شما خواهد داشت. پس از هربار اصلاح بدن تیغ را کاملا بشویید و با خود از حمام بیرون آورید، سشوار را سی ثانیه روی آن بگیرید تا کاملا خشک شود و تا استفاده بعدی در محلی خشک و خنک مثل کابینت دستشویی نگهداری کنید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
راهنمای کامل استفاده از رتینول برای زیبایی و جوانسازی پوست

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-1-950x523.png

این روزها هرجا صحبت از زیبایی و جوانسازی پوست است نام رتینول به عنوان یک داروی موثر مطرح می‌شود. اما آیا واقعا رتینول و مشتقات آن اثرات ضدپیری دارند و می‌توان پوست را جوان کنند؟ استفاده از رتینول چه زمانی ضرورت دارد و چطور باید انجام گیرد تا ضرری برای پوست نداشته باشد؟ استفاده از رتینول چه عوارضی ممکن است در پی داشته باشد و آیا این عوارض دائمی هستند؟ تقاوت‌های رتینول با سایر اشکال رایج آن در چیست؟ کدام فصل و زمان برای استفاده از رتینول بهتر است؟ شما می‌توانید پاسخ این سوال‌ها را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز بخوانید.

رتینول چیست؟
رتینول یکی از اشکال ویتامین A است که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرا می‌گیرد و اثر ضدپیری آن روی پوست ثابت شده است. این ماده با تحریک پوست به تولید و ترشح کلاژن چروک‌های سطحی را از بین برده و چروک‌های عمیق را بهبود می‌بخشد. این ماده لایه برداری قوی است و با از بین بردن لایه‌های مرده پوست به جایگزینی لایه‌های جدید، سالم و بدون آکنه و چروک و با روزنه‌های کوچک و نامشخص کمک می‌کند. اما استفاده از رتینول و ترکیبات مشابه آن نیاز به اطلاعات کامل در مورد انواع این محصولات و آگاهی از شرایط خودتان و عوارض جانبی محتمل دارد و لامز است که بهترین نوع این محصول و متناسب با شرایط شما انتخاب شود و به روش صحیح مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانید از اثرات مثبت آن بهره‌مند شوید.

تفاوت‌های رتینول با رتین-آ و رتینوئید چیست؟
در واقع رتینول و رتین-آ دو نوع از رتینوئید هستند که هر دو در کمک به بازسازی سلول‌های پوستی و کاهش آثار پیری تاثیر گذارند و باعث کاهش آکنه و بهبود بافت پوست می‌شوند. اما رتین-آ چون فرم فعال رتینوئید است نسبت به رتینول قوی‌تر است و اثر بیشتر و سریع‌تری در کاهش چین و چروک و درمان آکنه دارد در حالی که رتینول باید روی پوست فعال شود تا اثر خود را نشان دهد. در مورد این که کدام نوع از این ترکیب برای شما بهتر است باید با پزشک خود مشورت کنید.

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-3.jpg


فواید استفاده از رتینول چیست؟
همان طور که گفتیم رتینول و ترکیبات مشابه آن تاثیر مستقیمی روی پوست دارند و با از بین بردن چروک‌های سطحی فرآیند پیری را متوقف می‌کنند و با تحریک پوست به ترشح کلاژن ظاهر و جوانی پوست را بازمی‌گردانند و باعث خوشرنگ شدن و صاف شدن پوست می‌شوند. رتین-آ علاوه بر این آثار مثبت در جوانی و زیبایی پوست، روی بهبود آکنه هم تاثیرگذار است و جوش‌های سرفید، سرسیاه، کومدون‌های بسته و روزنه‌های گرفته پوست را نیز از بین می‌برند بنابراین برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند این نوع از رتینوئید توصیه می‌شود.

آیا استفاده از رتینول اثرات منفی و عوارض جانبی هم دارد؟
استفاده از رتینول باعث خشکی و التهاب پوست می‌شود که میزان این عوارض در افراد مختلف متفاوت است و افرادی که پوست بسیار حساسی دارند یا دچار بیماری‌های پوستی مثل رزاسه و اگزما هستند ممکن است نتوانند این عوارض را تحمل کنند. علاوه بر این، استفاده از رتینول می‌تواند پوست را نسبت به نور خورشید حساس کند و به محض قرار گرفتن زیر نور خورشید دچار آفتاب‌سوختگی شدید شوید. همچنین استفاده از این درمان در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. تنها در صورتی نباید از رتینول استفاده کنید که پوست بسیار حساسی دارید اما برخی از کسانی که مبتلا به رزاسه یا اگزما هستند تحت شرایطی می‌توانند از رتینول استفاده کنند به شرطی که **** درمانی درستی را در پیش بگیرند و تحت نظر پزشک درمان را انجام دهند که در این صورت بیماری اولیه آن‌ها نیز درمان خواهد شد. مثلا این افراد تنها باید هفته‌ای یکبار رتینول استفاده کنند و قبل از آن حتما مرطوب کننده قوی روی پوست به کار ببرند. رتین-آ نیز هرچند یک درمان موثر برای اکنه است اما همه آکنه‌ها یکسان نیستند و افرادی که پوست قرمز و جوش‌های ملتهب دارند نباید از رتینول استفاده کنند و استفاده از آن ممکن است شرایط پوستشان را بدتر از قبل کرده و التهاب و جوش را افزایش دهد. علاوه بر این هر نوع پوستی هم که داشته باشید همزمان با درمان رتینوئید باید مراقبت از پوست در مقابل آفتاب را بیش از قبل جدی بگیرید در غیر این صورت ممکن است این درمان عوارض جبران ناپذیری روی پوست به جا بگذارد.

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-2.jpg


آیا در تابستان هم می‌توان از رتینول استفاده کرد؟
کارشناسان توصیه می‌کنند درمان رتینول را برای فصل‌های سرد و معتدل نگه دارید چون در این فصل‌ها تابش نور خورشید کمتر است و مشکل کمتری در مقابله با عوارض آن خواهید داشت اما با استفاده از ضدآفتاب‌های قوی (SpF بالای 50) و پوشش مناسب مثل کلاه و عینک ضدآفتاب بزرگ هم می‌توانید در تابستان هم از رتینول استفاده کنید.

چه زمانی باید استفاده از رتینول را شروع کنید؟
معیار مشخصی برای تعیین زمان مناسب برای استفاده از رتینول وجود ندارد اما از زمانی که احساس کردید چروک‌های پوستی در حال ایجاد شدن هستند می‌توانید این درمان را آغاز کنید. اگر مبتلا به آکنه هستید در دوره نوجوانی و دهه بیست زندگی هم استفاده از این درمان برای جوش محدودیتی ندارد اما برای درمان و پیشگیری از پیری پوست کارشناسان اواخر دهه بیست و اوایل دهه سی (زمانی که دوران جوش و التهاب پوستی را پشت سر گذاشته‌اید) را پیشنهاد می‌کنند.

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-1.jpg


چطور باید از رتینول استفاده کرد؟
رتینول در مقابل نور حساس است و به سرعت تجزیه می‌شود پس باید در محیطی دور از نور نگهداری شود و فقط شب‌ها مورد استفاده قرار گیرد. کارشناسان توصیه می‌کنند ابتدا یک لایه مرطوب کننده روی صورت و گردن بزنید و سه دقیقه صبر کنید تا جذب شود سپس مقدار کمی از رتینول را برداشته روی پوست بزنید. این کار را دو شب متوالی انجام دهید، اگر روز بعد احساس سورزش و قرمزی روی پوست داشتید شب سوم از آن استفاده نکنید و با سرم‌های مغذی پوست را تقویت کنید. شب چهارم مجددا رتینول استفاده کنید و شب پنجم از سرم آبرسان استفاده کنید. این برنامه را به صورت هفتگی ادامه دهید و پس از سه تا شش ماه اثر کامل و مطلوب آن را روی پوست مشاهده کنید. توجه کنید که بهترین راه مشورت با پزشک متخصص و گرفتن راهنمایی در مورد نحوه انتخاب محصول حاوی رتینول و روش استفاده از آن است.
منبع: مجله قرمز
 

mehrsa222

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آگوست 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
35
بهداشت دست ها

07.jpg


دست‌ها جزء اعضای بسیار کاربردی و مهم بدن هستند که آسیب آن می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند. آسیب دیدن تنها به معنی شکستن یا ضرب دیدن نیست. خشک و حساس شدن پوست دست‌ها نیز هم در زیبایی فرد تاثیر دارد و هم به مرور می‌تواند سبب کاهش کارایی آن شود. از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است در زیر روش‌هایی را برای مراقبت از دست‌های‌تان به شما آموزش می‌دهیم:

1. دست‌هایتان را مرطوب نگه دارید!

شستشوی دست‌ها اغلب با آنتی‌باکتریال‌های بهداشتی که حاوی الکل هستند، می‌تواند موجب خشک شدن دست‌ها شود. تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که در حقیقت صابون می‌تواند حدود 25 درصد از رطوبت طبیعی دست را با هر بار شستشو بگیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای تجدید پوست و نرم شدن آن از صابون‌های حاوی شیر به جای صابون‌های سولفات‌دار استفاده کنید و برای مرطوب نگه داشتن دست از لوسیون‌های مملو از پترولاتوم استفاده کنید تا دستانی نرم و لطیف داشته باشید. برای بازسازی و سالم نگه داشتن پوست می‌توانید حداقل هفته‌ای یک بار به آرامی و با ملایمت پوست پرتقال را به پشت دست‌هایتان بمالید.

2. مراقب ریشه ناخن‌هایتان باشید

برای التیام دادن ریشه‌های ناخن ریش‌ریش شده آنها را با کرم‌هایی که پایه روغن دارند در دو نوبت صبح و عصر ماساژ بدهید. در این صورت تغییراتی که در نتیجه لاک زدن، استفاده از سوهان و جلا دادن ناخن‌ها به وجود آمده و سبب از دست رفتن رطوبت ناخن شده اصلاح می‌شود.

3. ناخن‌هایتان را تقویت کنید

از لاک‌هایی که حاوی مواد تولوئن و فرمالدهید و دیبوتیل فتالات هستند، اجتناب کنید زیرا موجب شکسته شدن ناخن‌ها می‌شوند. در ضمن حداقل یک هفته در ماه از لاک استفاده نکنید و به ناخن‌هایتان استراحت بدهید. متخصصان پوست تاکید دارند که در سالن‌های بزرگ آرایش برای محکم و سفت شدن ناخن‌ها و به منظور زیبایی ناخن‌ها از فرمول‌ها و روش‌هایی استفاده می‌شود که برای ناخن‌ها بسیار مضر است. گرچه بسیاری از این امور به زیبایی شما می‌افزایند اما برای سلامت شما و ناخن‌هایتان مضرند. تا حد ممکن توصیه می‌شود ناخن‌هایتان را جلا ندهید تا رطوبت به ناخن‌هایتان باز ‌گردد.

4. کرم ضد آفتاب را حتی در سایه از یاد نبرید

سال‌ها در معرض آفتاب بودن می‌تواند رنگ یکنواخت و زیبای پوست شما را دچار لک و خال‌های قهوه‌ای رنگ کند. برای پیشگیری از این آسیب‌ها از کرم‌های مرطوب کننده دست که حاوی ضد آفتاب هستند با spf30 در طول روز استفاده کنید. در نتیجه آن خواهید دید که دستانی نرم و صاف و بی‌عیب خواهید داشت.
 

new24-5

کاربر فعال بخش پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
2,021
لایک‌ها
2,697
من یه مدته ماسک عسل و داریچینو استفاده میکنم واسه اکنه و اسکارهاش(و رد آبله مرغون) ، به شدت مفید و تاثیر گذاره.

پیشنهاد میکنم هرکس مثه من مشکل داره یبار امتحانش کنه.
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کدام محصولات مراقبت از پوست را باید در کیف باشگاه خود بگذارید؟

%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%9F-5-950x712.jpg

داشتن اندامی متعادل و بدنی سالم و قوی آرزوی بسیاری از افراد است که رسیدن به این هدف به جز فعالیت‌های فیزیکی زیاد و ورزش منظم میسر نمی‌شود. بسیاری از خانم‌ها و آقایان برای داشتن اندام سالم و متناسب هر روز یا هر هفته کیف باشگاه خود را برمی‌دارند و به باشگاه می‌روند و ورزش می‌کنند که این یک عادت پسندیده است اما ورزش و تعریق زیاد به خصوص در هوای گرم می‌تواند عوارض بدی برای پوست شما در پی داشته باشد. پس چه در باشگاه رفتن تازه کار باشید و چه باتجربه حتما باید با این عوارض مقابله کنید و برای این منظور لازم است که از برخی محصولات مراقبت از پوست بلافاصله پس از ورزش کردن استفاده کنید. اما محصولاتی که باید در کیف باشگاهخود همراه داشته باشید چه چیزهایی هستند؟

پاک کننده میسلار برپایه آب
یکی از مهم‌ترین علل ایجاد جوش روی صورت ورزش کردن با آرایش است. اما بیشتر خانم‌ها نمی‌توانند مسیر خانه تا باشگاه را بدون آرایش سر کنند و البته استفاده از ضدآفتاب در این مورد ضرورت دارد به هر حال شما نباید با آرایش ورزش کنید و به این منظور به یک پاک کننده مناسب بدون نیاز به شستشو احتیاج دارید تا قبل از شروع ورزش آرایش خود را کاملا پاک کنید. پاک کننده‌های میسلار Micellar برای این منظور طراحی شده‌اند، این نوع پاک کننده‌ها نیاز به شستن با آب ندارند و برپایه آب بوده و فاقد مواد شیمیایی مضر هستند. این نوع پاک کننده‌ها را می‌توانید به صورت محلول و با دستمال‌های مرطوب آماده تهیه کنید و در کیف باشگاه خود قرار دهید و قبل از ورزش کردن استفاده کنید.

%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%9F-1.jpg


کرم روزانه پاک کننده بدون عطر
این که گفته می‌شود هنگام ورزش مواد زائد از روزنه‌های پوستی دفع می‌شود گفته درستی نیست و تنها چربی، عرق و نمک‌های محلول در آن از این روزنه‌ها خارج می‌شوند اما در هر صورت نیاز است که پس از ورزش کردن و تعریق پوست، صورت خود را به طور کامل پاک کنید تا این مواد روی پوست باقی نماند چون در این صورت منافذ پوستی بسته می‌شوند و احتمال جوش زدن بالا می‌رود. پاک کننده‌های میسلار ممکن است برای پاک کردن این مواد به تنهایی کافی نباشند و بهتر است از پاک کننده‌های کرمی هم که چربی‌ها را به خوبی در خود حل می‌کنند استفاده کنید. از پاک کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی بنزوئیل پراکساید باشند و چربی‌ها را به خوبی در خود حل کنند و پوست را در مقابل ابتلا به آکنه مصون کنند.

%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%9F-2.jpg


ضدآفتاب سبک با درجه حفاظت بالا
اگر در فضای باز ورزش می‌کنید یا پس از تمام شدن وقت باشگاه در فضای باز قرار می‌گیرید به استفاده از ضدآفتاب مناسب نیاز دارید. حتی اگر محل باشگاه شما پنجره بزرگی دارد که نور خورشید به آن وارد می‌شود استفاده از ضدآفتاب هنگام ورزش ضرورت پیدا می‌کند. بارها گفته‌ایم که شما در هر لحظه و هر مکان به استفاده از ضدآفتاب نیاز دارید اما این ضرورت هنگام ورزش کردن افزایش پیدا می‌کند و در این زمان شما به نوع مناسبی از ضدآفتاب نیاز دارید. ضدآفتاب مناسب باشگاه ضدآفتابی است که سبک باشد و شما را دچار تعریق و گرفتگی روزنه‌های پوستی نکند، خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد و غیرکومدن‌زا باشد تا در شرایط ورزش و تعریق هم قابل استفاده باشد. ضدآفتاب‌هایی که به صورت اسپری و با درجه حفاظت 50 و بالاتر در بازار موجود هستند بهترین انتخاب برای قرار دادن در کیف باشگاه شما هستند.

هدبند
اگر قبل از رفتن به باشگاه فرصت دوش گرفتن را نداشته‌اید باید بدانید که تماس موهای کثیف به همراه عرق و چربی با پوست صورت شما باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و کومدن در ناحیه پیشانی و بینی می‌شود. بهترین راه برای پیشگیری از این اتفاق استفاده از هدبند است. هدبند با جمع کردن موهای جلوی سر از تماس آن‌ها با صورت جلوگیری می‌کند و از طرف دیگر عرق تولید شده در موها را جذب می‌کند و مانع از رسیدن آن به صورت می‌شود. هدبند را از بهترین جنس و از انواع باکیفیت تهیه کنید تا تماس آن با پوست موجب حساسیت و واکنش‌های آلرژیک نشود و پس از هربار استفاده آن را بشویید.

دستمال بهداشتی
شما هنگام ورزش کردن در باشگاه به چیزهای مختلفی دست می‌زنید، وزنه‌ها، دمبل‌ها، سطح تشک‌ها و میله‌های دستگاه‌های مختلف و تردمیل که روزانه ده‌ها نفر با آن‌ها تماس داشته اند و چربی و گرد و غبار زیادی روی آن‌ها نشسته است. حال اگر دستان کثیف خود را به صورت و لباس‌های خود بزنید این آلودگی را بیشتر پخش می‌کنید. پس لازم است پس از استفاده از هر دستگاه یک بار دستان خود را تمیز کنید. از آنجایی که شستن دست‌ها به صورت مکرر ممکن است میسر نباشد توصیه می‌شود از دستمال‌های بهداشتی ضدباکتری استفاده کنید و یک بسته از این دستمال‌ها را در کیف باشگاه خود بگذارید و مرتب دستان خود را با آن پاک کنید.

مرطوب کننده آبرسان قوی
ورزش شدید سطح آب بدن را کاهش می‌دهد و اولین نشانه‌های کم آبی بدن در پوست نمایان می‌شود پس ضروری است که بلافاصله پس از ورزش و پاک کردن پوست از مرطوب کننده قوی و مناسب استفاده کنید و رطوبت بدن را تامین کنید. اما ورزش پوست شما را خشک و حساس کرده است و مرطوب کننده‌های کرمی روی پوست خشک و حساس تاثیر منفی دارند بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند بلافاصله پس از ورزش از مرطوب کننده پوست آبرسان قوی که برپایه آب باشد استفاده کنید و رطوبت پوست را بازگردانید. البته این کار را باید بلافاصله پس از شستن صورت یا دوش گرفتن انجام دهید.

%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%9F-4.jpg


پد پاک کننده بدن
شما باید بلافاصله پس از ورزش کردن دوش بگیرید تا عرق و چربی که از بدن دفع شده است و روی پوست جمع شده است پاک شود اما این کار همیشه ممکن نیست و شما معمولا باید تا رسیدن به منزل صبر کنید تا بتوانید دوش بگیرید و در این مدت هم ممکن است آسیب‌هایی به پوست وارد شود به همین دلیل بهتر از پدهای پاک کننده بدن که در بازار وجود دارند استفاده کنید. این پدهای نسبت به پدهای صورت سایز بزرگتری دارند و با کمک آن‌ها می‌توانید زیربغل، پشت و شانه‌ها را پاک کنید و تا زمان دوش گرفتن از عوارض ناشی از تعریق و چربی اضافی بدن در امان بمانید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
چند روغن گیاهی برای مو که در رشد و تقویت آن موثر هستند

%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-2-950x545.jpg

روش‌های مختلفی برای تقویت مو و افزایش رشد مو وجود دارد، توجه به تغذیه و استفاده از مکمل‌ها یا داروها، روغن گیاهی برای مو و تقویت کننده‌های شیمیایی و روش‌های دیگری که شاید خیلی قابل اطمینان نباشند اما روش‌های طبیعی و استفاده از مواد طبیعی همیشه طرفداران خود را دارد چون طبیعت همواهر دوست انسان بوده و مواد به دست آمده از آن عارضه‌ای برای بدن ندارد. در این میان روغن‌های گیاهی و طبیعی جزو موثرترین و بهترین روش‌های درمانی هستند که باعث افزایش رشد مو و تقویت و ضخیم شدن آن می‌شوند. اما کدام روغن‌ها چنین تاثیری دارند و چطور باید استفاده شوند؟ در این مقاله چند روغن گیاهی برای مو به شما معرفی می‌کنیم و در انتها یک روش برای شستشوی مو که باعث خوش حالت شدن و زیبایی آن می‌شود بیان می کنیم.

روغن نارگیل
روغن نارگیل هزاران سال است که برای تقویت مو مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت نفوذ این روغن گیاهی در ساقه مو بسیار بیشتر از روغن‌های دیگر است، این روغن پس از نفوذ داخل ساقه مو باقی می‌ماند و به راحتی از بین نمی‌رود و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می‌کند. لوریک اسید موجود در روغن نارگیل بهترین درمان برای کاهش پروتئین موجود در ساقه مو است. برای استفاده از روغن نارگیل روی مو اول از نوع ارگانیک آن انتخاب کنید و سپس آن را روی موهای کثیف خود (ترجیحا نزدیک ریشه مو و کف سر نباشد) بمالید و یک شب به همین حالت باقی بگذارید و روز بعد با شامپو بشویید و از موهای نرم و ابریشمی خود لذت ببرید. البته روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است و ممکن است استفاده از آن مشکل باشد به همین دلیل سعی کنید با حرارت دستان خود آن را نرم کنید سپس روی موها بزنید.

روغن رزماری
روغن رزماری سرشار از ویتامین ب، اهن و کلسیم است و به همین دلیل کمک می کند مواد زائد و سموم جذب شده روی ساقه مو (ناشی از رنگ مو و مواد شیمیایی و سایر آلودگی‌ها) که باعث ضعیف شدن و نازک شدن موها شده‌اند از بین بروند. این روغن را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید و مستقیم روی ساقه مو بمالید و پس از چند ساعت اثر آن را مشاهده کنید.

روغن آرگان یک روغن گیاهی برای مو
حتما روی بسته خیلی از شامپوها نام روغن آرگان را دیده‌اید. اما این روغن چیست؟ آرگان نوعی درخت است که در شمال آفریقا می‌روید و روغن میوه‌ آن کارکرد دارویی و خوراکی دارد. این روغن گیاهی برای مو بسیار مفید است چون سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها است که رطوبت و زیبایی مو را به آن بازمی‌گرداند و می‌توانید آن را روی نوک موها بمالید تا موخوره را به کلی از بین ببرد و یا به عنوان سرم حفاظت کننده در مقابل حرارت استفاده کنید و سپس سشوار بکشید.

روغن کاستر
این روغن از موثرترین روغن‌ها برای افزایش رشد مو است که در داروخانه‌ها یافت می‌شود. روغن کاستر سرشار از آنتی اکسیدان و امگا6 و امگا 9 و ویتامین E است که از ضعیف شدن موها جلوگیری می‌کند. این روغن گیاهی برای مو اثر ضدقارچی هم دارد و از عفونت‌های کف سر، شوره و فولیکولیت هم جلوگیری می‌کند. این روغن را روی ساقه مو و کف سر بمالید و ماساژ دهید و اثر آن را مشاهده کنید.

%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-3.jpg


روغن آووکادو
این میوه خوشمزه حاوی روغنی مفید است که در سلامتی و زیبایی پوست و مو هم بسیار موثر است چون حاوی اسیدهای چرب، پروئتین، اسیدآمینه و ویتامین‌های A, D, E و B6 است که در حفظ رطوبت و سلامت مو و رشد بیشتر آن نقش مهمی ایفا می‌کنند. مصرف خوراکی آووکادو هم مانند استفاده موضعی از روغن آن در تقویت مو موثر است.

روغن جوجوبا یک روغن گیاهی برای مو و پوست
جوجوبا نوعی بوته صحرایی است که در آریزونا، کالیفرنیا و مکزیک می‌روید و روغنی که از دانه آن به دست می‌آید روغن جوجوبا نام دارد. این روغن شباهت ساختاری و شیمیایی زیادی با روغن طبیعی پوست و روغنی که در کف سر تولید می‌شود دارد و کاملا جذب ساقه مو می‌شود و رطوبت و چربی‌های مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

روغن هسته زردآلو
اگر هسته زردآلود را بشکنید به مغزی شبیه به بادام می‌رسید که حاوی روغن طبیعی مفیدی است. این روغن اگر روی موی خیس استفاده شود مواد مغذی مورد نیاز ساقه مو را به آن می‌رساند و باعث نرم شدن و زیبایی بیشتر مو می‌شود. همچنین ماساژ کف سر با این روغن طبیعی برای مو باعث افزایش جریان خون و تقویت مو نیز می‌شود.

چرا باید قبل از شامپو از نرم کننده استفاده کنیم؟
خانم‌هایی که موهای نازک و کم دارند همیشه از بی حالتی موها و الکتریسیته ساکن در موها که باعث چسبیدن آن به کف سر می‌شود شاکی هستند اما این افراد با یک ترفند ساده و بی‌دردسر می‌توانند زیبایی و حجم را به موهای خود بازگردانند و موهایی خوش حالت و پرپشت داشته باشند، این ترفند در روش شستن موها است. شستن موها یکی از کارهای روتینی است که با برای بهداشت و زیبایی انجام می‌دهیم و در کنار آن نیز از محصولات دیگری مثل ماسک مو، نرم کننده و حالت دهنده‌های مختلف بهره می‌بریم. اما اگر می‌خواهید تغییری در موهای خود ایجاد کنید باید روش معمول شستشو و نگهداری از موها را نیز فراموش کنید و در آن تغییر ایجاد کنید. این تغییر با استفاده از نرم کننده قبل از شامپو ممکن می‌شود.

%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-1.jpg


اگر شما موهای نازک و نرمی داشته باشید معمولا از مقدار کمی نرم کننده استفاده می‌کنید و آن را روی ریشه موها هم نمی‌زنید که البته روش درستی است. اما در این حالت موها خشک و زبر می‌شوند و روز اول پس از شستشو در پوست سر خود احساس خشکی خواهید داشت. دانشمندان اخیرا دریافته‌اند اگر فرآیند شستن موها را برعکس کنید و اول نرم کننده و سپس شامپو استفاده کنید موهایی نرم و تمیز و قابل کنترل خواهید داشت، این ترفند برای خانم‌هایی که موهای نازک دارند بسیار مفید است و باعث تغییری چشمگیر در حجم و حالت موها می‌شود. نرم کننده‌ها یک لایه محافظ روی مو باقی می گذارند که باعث سنگینی مو می‌شود و اگر پس از آن از شامپو استفاده کنید شامپو این لایه را از بین می‌برد و موها علاوه بر این که نرم و تمیز می‌شوند دیگر سنگین نخواهند شد و شما موهایی زیباتر و خوش‌حالت‌تر خواهید داشت. می‌توانید همین امروز این روش را امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.
منبع: مجله قرمز
 

Haideranoos

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2016
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
3,769
:rolleyes:


دوستان صابون سفید مراغه از کجا بگیرم؟این بهتره یا صابون دوازده گیاه؟یا صابون پر قدرت دیگه ای برای موی سر میشناسید؟
سپاس
 

marandy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 فوریه 2018
نوشته‌ها
62
لایک‌ها
69
سن
35
سلام وقتتون بخیر..
ممنون ،بابت این تاپیک خوب و اموزند.....
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کاهش زمان آرایش ،با این ترفندها در وقت خود صرفه جویی کنید

%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%8C%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B5%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-1-755x482.jpg

بهداشت پوست و مو و رسیدگی به آن‌ها همراه با کارهایی که باید برای آرایش و زیبایی انجام دهیم هر روز وقت زیادی از ما می‌گیرد و همه به دنبال روش‌هایی برای کاهش زمان آرایش خود هستند. بسیاری از افراد هم هر روز ساعت‌ها وقت صرف این کارها می‌کنند و این زمان را از وقت خواب و استراحت خود کم می‌کنند. اما برای مرتب و زیبا بودن لازم نیست حتما از خواب و استراحت خود بزنید، شما می‌توانید با ترفندهایی ساده و حذف کردن کارهای بی‌مورد مقدار زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید و به موقع سر کار حاضر شوید. گاهی حتی قرار دادن وسایل خاص در مکان‌های مناسب هم می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت شود و به شما در استفاده بهینه از زمان کمک کند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که برای کاهش زمان آرایش کدام محصولات بهداشتی و آرایشی را در حمام قرار دهید. در ادامه نیز با یک ترفند ساده برای تیز کردن موچین کند شده آشنا خواهید شد.


کاهش زمان آرایش با استفاده از مسواک و خمیردندان
همه ما هر روز یک تا سه بار مسواک می‌زنیم و این مسواک زدن هر چند وقت زیادی را از ما نمی‌گیرد اما بلند کردن یک تن خسته و خوابالوده برای مسواک زدن کار بی‌نهایت مشکلی است. بنابراین می‌توان برنامه مسواک زدن را طوری تغییر داد که وقت کمتری بگیرد و در زمان صرفه جویی شود. شما کافی است مسواک و خمیردندانتان را داخل قفسه حمام قرار دهید و هر شب موقع حمام کردن (مثلا زمانی که منتظر هستید ماسک مو روی موهایتان اثر کند) مسواک بزنید. به این ترتیب می‌توانید در حمام هم دندانهایتان را آبکشی کنید و مجبور نباشید وقت زیادی را برای تمیز کردن خمیردندان از روشور صرف کنید و یا نگران پاشیدن کف روی آینه حمام باشید. همین ترفند ساده می‌تواند هر روز چند دقیقه وقت اضافی در اختیار شما قرار دهد و مسواک زدن را به یک کار مفرح و سرگرم کننده تبدیل کند.

-زمان-آرایش-،با-این-ترفندها-در-وقت-خود-صرفه-جویی-کنید-2.jpg


استفاده از ماسک و لایه بردار برای صرفه جویی در زمان
این روزها هیچ کس وقت کافی برای استفاده از ماسک صورت و لایه بردار و این کارهای اضافی و پردردسر را ندارد. گذاشتن ماسک روی صورت زمان‌بر است و پس از آن هم باید بیست تا چهل دقیقه (بسته به نوع ماسک) صبر کنید تا ماسک اثر کنید سپس آن را بردارید یا بشویید. همه این مراحل روی هم احتیاج به اختصاص زمان زیادی دارد و همین مساله باعث می‌شود که بیشتر خانم‌ها استفاده از ماسک را فراموش کنند و یا قید آن را بزنند. در حالی که با قرار دادن ماسک صورت (ماسک ورقه‌ای یا کرمی یا هر نوع دیگر) در حمام می‌توانید به موقع از آن‌ها استفاده کنید. همان طور که می‌دانید بهترین زمان برای استفاده از ماسک پس از شستشوی صورت است، پس در مرحله آخر حمام، از ماسک استفاده کنید و همزمان با تاثیر ماسک، سایر مراحل حمام خود را مثل خشک کردن بدن و انتخاب لباس و … انجام دهید به این ترتیب هم از فواید ماسک بهره مند خواهید شد و هم این مرحله مانند یک مرحله اضافی و زمان‌بر به نظر نخواهد آمد. خوشبختانه بیشتر ماسک‌های صورت در دمای حمام هم قابل نگهداری هستند اما برای اطمینان حتما شرایط نگهداری را روی بسته چک کنید تا ماسک شما خراب نشود.

استفاده از برنزه کننده برای کاهش زمان آرایش
بسیاری از خانم‌ها دوست دارند پوست برنزه و براقی داشته باشند و برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی انجام می‌دهند. اما با وجود مشغله‌های روزمره کمتر کسی وقت رفتن به سولاریوم و یا قرار گرفتن در مقابل نور خورشید را دارد. در این شرایط استفاده از یک برنزه کننده بدن (به شکل اسپری یا کرم) می‌تواند کمک کننده باشد و بدون مضرات و آسیب‌های اشعه‌های سولاریوم و نور خورشید تاثیر مشابهی هم خواهد داشت. برای انجام این کار کافی است برنزه کننده بدن خود را در حمام نگهداری کنید و پس از استحمام آن را روی بدن استفاده کنید و سه دقیقه دور از آب بمانید و پس از گذشت سه دقیقه (و یا زمانی که روی محصول درج شده است) آن را آبکشی کنید و از ظاهر جدید و جذاب خود لذت ببرید بدون آن که وقت زیادی را صرف این تغییرات کرده باشید.

صرفه جویی در زمان آرایش با کمک لوسیون بدن
لوسیون زدن پس از حمام یکی از مراحل خسته کننده و زمان‌بری است که اکثر افراد آن را ندیده می‌گیرند. اما پوست بدن پس از استحمام خشک و شکننده می‌شود و نیاز به نوعی مرطوب کننده دارد که این رطوبت را به آن بازگرداند. پس استفاده از لوسیون پس از حمام یک ضرورت است که باید جدی گرفته شود. برای این که لوسیون زدن شما ساده‌تر شود و زمان کمتری بگیرد لوسیون خود را در حمام نگهداری کنید، سعی کنید از لوسیون‌هایی استفاده کنید که به سرعت جذب می‌شوند و حالت چرب و چسبنده روی بدن پیدا نمی‌کنند. پس از استحمام کامل و خشک کردن بدن، لوسیون را روی تمام قسمت‌های بدن استفاده کنید و کمی صبر کنید تا جذب شود. سپس حوله را بپوشید و از حمام خارج شود. تا زمان جذب کامل لوسیون می‌توانید صبر کنید و پس از آن لباس‌های خود را بپوشید.

-زمان-آرایش-،با-این-ترفندها-در-وقت-خود-صرفه-جویی-کنید-3.jpg


کاهش زمان آرایش با استفاده از شانه دندانه درشت
شانه کردن موها و باز کردن گره آن‌ها پس از حمام یکی از مراحل خسته کننده و حتی دردناکی است که می‌تواند بسته به حجم و بلندی موها زمان‌بر هم باشد مخصوصا اگر موهای شما فر هم باشد. برای کاهش زمان آرایش و رسیدگی به موها یک شانه دندانه درشت داخل قفسه حمام خود قرار دهید و پس از شامپو زدن موها و در مرحله‌ای که نرم کننده روی موهای شما است با این شانه دندانه درشت گره موها را باز کنید سپس آن‌ها را آبکشی کنید. پس از استحمام خواهید دید که موهای شما به سادگی شانه می‌شوند و هیچ گرهی روی آن‌ها وجود ندارد. کارشناسان آرایشی این کار تاثیر زیادی در از بین رفتن وز موها هم دارد و اگر موهای شما وز می‌شود و گره می‌خورد با این ترفند ساده می‌توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

-زمان-آرایش-،با-این-ترفندها-در-وقت-خود-صرفه-جویی-کنید-4.jpg


موچین کند شده خود را به این روش مجددا تیز کنید
موچین از ابزارهای ضروری آرایش خانم‌ها است که استفاده زیادی دارد و از آن برای برداشتن ابروها، موهای زائد و دیگر کارهای ظریف مثل کار ناخن استفاده می‌شود. اما این وسیله پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهد و نوک آن کند می‌شود و همان طور که می‌دانید برداشتن ابروها با یک موچین کهنه و کند کار پردردسری است. در حالی که یک موچین نو و تیز موها را با دقت و ظرافت بیشتری برمی‌دارد و هیچ آسیبی به موهای دیگر نمی‌رساند. اما یک موچین باکیفیت قیمت قابل توجهی دارد و نمی‌توان هر چند ماه یک بار آن را تعویض کرد. در عوض می‌توان با روش‌هایی موچین را مجددا تیز کرد تا کارایی آن افزایش یابد. شما برای این کار به یک سوهان ناخن نیاز دارید. سوهان را وسط موچین قرار دهید و موچین را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید تا لبه‌های داخلی آن با سوهان تماس پیدا کند و تیز شود. اگر تنها چند بار این کار را انجام دهید نتیجه لازم را خواهید گرفت و موچین شما قابل استفاده خواهد بود و به این ترتیب می‌توانید در زمان کمتر و با دقت بیشتری ابروهای خود را بردارید و شاهد کاهش زمان آرایش خود باشید. هرچند این ترفند کاملا موثر است اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس سعی کنید پس از هر بار استفاده موچین خود را با الکل تمیز کنید تا مانع از تجمع آلودگی و کند شدن موچین و بدتر از همه انتقال این آلودگی‌ها به پوست خود شوید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
مانیکور شاد ،مدل‌های شاد و جذاب آرایش ناخن برای تابستان

%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%8C%D9%85%D8%AF%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-1-755x482.jpg

فصل تابستان در راه است و در این فصل همه به دنبال سرگرمی و شادتر کردن زندگی خود هستند. استفاده از یک مانیکور شاد برای تزئین و آرایش ناخن‌ها هم یکی از روش‌هایی است که می‌تواند شما را با فصل جدید هماهنگ کرده و برای شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌های تابستانی آماده کند. واضح است که هر فصلی رنگ‌های لاک مخصوص به خود را دارد اما مساله مهم، نحوه استفاده از این رنگ‌ها برای ایجاد یک مانیکور شاد و زیبا است طوری که چشم هر بیننده‌ای را خیره کند و با لباس‌های رنگارنگ و غذاها و حال و هوای این فصل هماهنگی کاملی داشته باشد. اگر در انتخاب یک مانیکور شاد و زیبا برای تابستان مردد هستید نگران نباشید ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چندین مدل آرایش ناخن و مانیکور شاد را که در روزهای گرم و دلپذیر تابستانی می‌توانید امتحان کنید معرفی خواهیم کرد.


طرح نگین و پروانه روی ناخن‌ها
خانم‌هایی که از رنگ کردن ناخن‌ها و لاک زدن خوششان نمی‌آید هم می‌توانند یک مانیکور شاد و زیبا داشته باشند. این که دلتان نخواهد رنگ‌های مختلف لاک را روی ناخن‌ها بزنید قابل درک است چون بیشتر خانم‌ها وقت پاک کردن لاک ناخن خود را ندارند و یا نمی‌خواهند از مواد شیمیایی مضر روی ناخن‌های خود استفاده کنند. در این شرایط یک طرح مانیکور جذاب با کمک استیکرها و نگین‌های دلخواه می‌تواند زیبایی خاصی به دستان شما بدهد. شما می‌توانید برای این کار از نگین‌های ریز در اندازه‌های مختلف و استیکرهای محبوب خود مانند تصویر برای آرایش ناخن‌ها بهره ببرید.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-2.jpg


مانیکور شاد مینیمال
سبک مینیمال همیشه طرفداران خود را دارد و با بهره گیری از این سبک در فصل تابستان هم می‌توان با انتخاب رنگ‌های مناسب مانیکورهایی زیبا و شاد به وجود آورد. این سبک به خصوص برای خانم‌هایی که از ناخن‌های اکلیلی و نگین‌های درخشان خوششان نمی‌آید بهترین گزینه است و آرایش ناخن به این سبک هزینه و زمان زیادی را نیز هدر نمی‌دهد. شما برای داشتن یک مانیکور شادمینیمال به دو رنگ لاک که یکی شاد و دیگری خنثی باشد نیاز دارید و با کمک این رنگ‌ها می‌توانید فرم هندسی و ساده دلخواه خود را روی ناخن‌ها پیاده کنید.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-11.jpg


لاک سایه روشن با رنگ‌های شاد
ناخن‌های اومبره یا سایه روشن این روزها جزو محبوب‌ترین مدل‌ها برای آرایش ناخن به شمار می‌روند چون هم اجرا کردن آن‌ها بسیار ساده است و هم عمق و زیبایی خاصی به ناخن‌ها می‌دهند. اگر به این مدل لاک زدن علاقه دارید و در انجام آن مهارت دارید کافی است دو رنگ شاد و مناسب تابستان مثل قرمز و زرد یا نارنجی و زرد و … را در کنار هم به کار ببرید تا ناخن‌های شما ظاهری شاد و جذاب پیدا کنند و برای مناسبت‌های تابستانی آماده شوند.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-13.jpg


لاک اکلیلی رنگی با فرم‌های هندسی
لاک اکلیلی لزوما همیشه نباید نقره‌ای یا طلایی و رزگلد و … باشد. لاک اکلیلی می‌تواند رنگ‌های شاد و جذابی مثل صورتی، بنفش و … را هم شامل شود و به عنوان جزء اصلی مانیکور شاد و تابستانی شما به کار رود. اما برای جلوه بیشتر به جای پوشش دادن تمام ناخن با لاک اکلیلی می‌توانید بخشی از ناخن را خالی بگذارید. برای این کار شما به یک تکه چسب برش خورده در اشکال مورد نظر نیاز دارید. این چسب‌ها را روی نقاط دلخواه بچسبانید و پس از پوشش دادن ناخن آن‌ها را جدا کنید، به این ترتیب مانیکور شاداکلیلی شما آماده است.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-10.jpg


لوگو و طرح‌های شاد روی ناخن‌ها
لوگوها همیشه جایگاه خاصی در آرایش ناخن‌ها دارند و اگر به استیکرها و برچسب‌های ناخن موجود در بازار توجه کنید خواهید دید که لوگوهای برندها، گروه‌های موسیقی و … در بین آن‌ها به وفور مشاهده می‌شود. برخی از این لوگوها رنگ و فرم شادی دارند و می‌توانند برای یک مانیکور شاد تابستانی مورد استفاده قرار بگیرند مثل لوگوی گروه موسیقی رولینگ استونز که با رنگ قرمز خود می‌تواند ظاهری شاد و جذاب روی زمینه سفید یا مشکی ناخن‌ها به وجود آورد.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-6.jpg


لاک متالیک ساده و اکلیلی با طرح‌های جذاب
لاک‌های متالیک اکلیلی یا غیر اکلیلی کاربرد زیادی در آرایش ناخن‌ها دارند و حالتی سطح بالا اما شاد و جذاب به ناخن‌ها می‌دهند. اگر طرفدار مدل‌های کلاسیک اما خاص برای آرایش ناخن‌های خود هستید توصیه می‌کنیم در فصل تبستان از لاک متالیک و اکلیلی برای این کار استفاده کنید. برای جذابیت و زیبایی بیشتر هم توصیه می‌کنیم آن‌ها را ساده و معمولی رها نکنید و فرم‌هایی را که دوست دارید مثل شکل یک الماس و یا چیزهایی مانند آن روی ناخن‌ها بکشید.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-15.jpg


پروانه رنگی روی زمینه ساده
همان طور که می‌دانید طرح پروانه از طرح‌های محبوب در دنیای مد و زیبایی به شمار می‌رود که جایگاه خاصی در آرایش ناخن به خصوص مانیکور شاد نیز دارد. شما می‌توانید طرح پروانه را با رنگ‌های شاد و روشن به سادگی بدون نیاز به طراحی‌های پرهزینه و زمان‌بر و یا استفاده از استیکر روی ناخن‌ها بکشید و برای این کار به دو سه رنگ لاک زیبا مثل زرد و بنفش و سبز روی زمینه سفید ساده و کمی حوصله نیاز دارید. استفاده از رنگ‌های اکلیلی هم می‌تواند زیبایی آرایش ناخن شما را در این طرح افزایش دهد.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-3.jpg


مانیکور شاد با رنگ‌های پاستل و تابستانی
همه ما این تجربه را داشته‌ایم که در مواجهه با یک قفسه پر از لاک‌های رنگارنگ در فروشگاه‌ها سردرگم شده‌ایم و نتوانسته‌ایم لاک لخواه خود را انتخاب کنیم. اما اگر قصد دارید برای یک مانیکور شاد تابستانی آماده شوید باید بدانید که انتخاب‌های پیش روی شما می‌تواند مشخص و از پیش تعیین شده باشد. به طور مثال رنگ‌های پاستل و رنگ‌های سرد روشن مثل آبی و بنفش و خانواده این رنگ‌های می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که برای آرایش ناخن خود نیاز دارید. شما می‌توانید این رنگ‌ها را با روش‌ها ترکیب‌های خلاقانه به کار ببرید و مانیکور زیبای خود را بسازید.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-4.jpg


لاک متالیک روی زمینه ساده
مزیت اصلی فصل تابستان این است که شما می‌توانید در آن از هر رنگ شاد و روشنی که دوست دارید استفاده کنید و در این انتخاب محدویتی نخواهید داشت. حتی کسانی که به رنگ‌های تند و روشن علاقه ندارند هم دستشان در انتخاب رنگ برای این فصل باز است و می‌توانند از رنگ‌های ملایم و ساده مثل آبی-بنفش کمرنگ برای زمینه ناخن‌ها استفاده کنند. اما توصیه می‌شود در صورت چنین انتخابی یک رنگ متالیک و جذاب مثل نقره‌ای را هم برای تزئین ناخن‌ها به کار ببرید تا از حالت ساده معمولی خارج شود.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-9.jpg


مانیکور شاد رنگارنگ روی زمینه ساده
رنگ‌های شاد و روشن همیشه جایگاه خاصی در مانیکور تابستانی دارند اما ضرورتی ندارد که این رنگ‌ها همه سطح ناخن‌های شما را پوشش دهند و نگاه‌ها را به دستان شما خیره کنند. شما می‌توانید از رنگ‌های شاد و تند به شکل هوشمندانه‌ای استفاده کنید، ابتدا سطح ناخن‌ها را با یک رنگ لاک که همرنگ ناخن‌های شما باشد بپوشانید تا یکدست شود. سپس یک یا دو ناخن از هر دست یا با نقاط ریز رنگارنگ مانند تصویر تزئین کنید تا فرم دلخواه شما روی ناخن‌ها شکل بگیرد و حالتی مثل گل‌های ریز و نگین‌های رنگارنگ را ایجاد کند.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-7.jpg


طرح ساحل و دریا روی ناخن‌ها
فصل تابستان برای همه یادآور دریا و ساحل و درختان زیبا است و بیشتر مهمانی‌ها و جشن‌های تابستانی هم در چنین فضاهایی برگزار می‌شود. پس الهام گرفتن از این منظره‌های دریا و ساحل می‌تواند بهترین ایده برای آرایش ناخن‌ها باشد. اگر به دنبال یک سبک مانیکور شاد و مناسب تابستان هستید کافی است ناخن‌ها را با لاکی به رنگ دریا و آسمان پوشش دهید سپس فرم درخت نخل را که نماد ساحل است روی یک یا دو عدد از ناخن‌های خود بکشید.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-5.jpg


مانیکور شاد با طرح‌های فانتزی و جذاب
وقتی به فصل تابستان فکر می‌کنید چه چیزهایی در ذهن شما تداعی می‌شود؟ مسافرت؟ دریا؟ بستنی خوردن؟ همین بستنی مهم‌ترین نماد فصل تابستان است که خوراکی محبوب همه بچه‌ها و بزرگسالان هم هست. حال اگر عاشق بستنی هستید می‌توانید فرم بستنی قیفی رنگارنگ را روی ناخن‌های خود بکشید و آن را با رنگ‌های پاستل و اکلیلی مثل صورتی همراه کنید تا زیبایی مانیکور شاد شما چندین برابر شود و حس نوستالژیک تابستانی را در شما زنده کند.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-14.jpg


لاک طرح پلنگی با رنگ‌های متفاوت
طرح پلنگی از طرح‌های محبوب در دنیای مد است که زیبایی آن در آرایش ناخن هم امتحان پس داده است. اما طرح پلنگی کلاسیک بیشتر یادآور فصل‌های سرد سال و پالتو و پوتین پلنگی است و اگر قصد دارید این طرح زیبا را روی ناخن‌های تابستانی خود امتحان کنید توصیه می‌کنیم از رنگ‌های غیرمنتظره مثل آبی، صورتی، سبز و … استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از برچسب‌های آماده استفاده کنید و یا با رنگ‌های لاک مناسب طرح پلنگی را روی ناخن‌های خود به وجود آورید.

-شاد-،مدل‌های-شاد-و-جذاب-آرایش-ناخن-برای-تابستان-12.jpg


منبع: مجله قرمز
 

saeid.for

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 جولای 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
38
خیلی ممنون . در اینجا هم کلی مطاب درمورد زیبایی و سلامتی هست
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
چند رنگ لوازم آرایشی که بدون تست کردن می‌توانید آن‌ها را بخرید
%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-1.jpg

خرید لوازم آرایشی یکی از چالش‌های مهم زندگی خانم‌ها است چون در کنار عوامل مختلف دیگر همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ لوازم آرایشی با رنگ پوست و موی آن‌ها همخوانی نداشته باشد و ترکیب زیبایی را به وجود نیاورد. واضح است که این محدودیت در خرید آنلاین لوازم آرایشی بیشتر است چون در این شرایط امکان تست رنگ لوازم آرایشی و مشاهده آن از نزدیک وجود ندارد و احتمال خطا و هماهنگ نبودن رنگ لوازم آرایشی با رنگ پوست بسیار بیشتر است. اما رنگ‌هایی وجود دارند که به همه می‌آیند و نیازی به تست کردن هنگام خرید ندارند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که کدام رنگ لوازم آرایشی نیاز به تست کردن ندارد و شما با اطمینان می‌توانید آن‌ها را به صورت خرید آنلاین یا حضوری تهیه کنید.


خرید موفق لوازم آرایشی به عوامل متعددی بستگی دارد که کیفیت، برند معتبر و تناسب آن با جنس پوست و سبک آرایش تعدادی از این عوامل هستند. رنگ لوازم آرایشی مورد نظر شما نیز باید هماهنگی کاملی با رنگ پوست شما داشته باشد به طور مثال رنگ‌هایی که میزان گرمی زیادی دارند روی پوست‌های سرد جلوه مناسبی ندارند و پوست را رنگ پریده و بیمار نشان می‌دهند. اما برخی از رنگ‌ها که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد روی هر نوع پوستی با هر طیف رنگی و تیرگی و روشنی جلوه زیبا و جذابی ایجاد می‌کنند، این رنگ‌ها لزوما رنگ‌هایی خنثی نیستند بلکه رنگ‌هایی جهانی و تطبیق پذیر هستند که برای همه مناسب هستند. پس زمانی که در انتخاب رنگ لوازم آرایشی خود مردد هستید می‌توانید لوازم آرایشی با این رنگ را بدون نیاز به تست کردن تهیه کنید و با خیال راحت در برنامه آرایشی روزمره خود بگنجانید.


سایه چشم مسی و هلویی متالیک
سایه چشمی که ته رنگ آبی در خود داشته باشد باعث می‌شود چشمان شما خسته و کسل به نظر برسد و در مقابل سایه‌هایی که طیف زرد در خود دارند با هر نوع رنگ پوستی سازگاری ندارند. اما سایه‌ای که طیف مسی و هلویی داشته باشد و بافت آن متالیک و براق باشد با هر نوع رنگ پوست و هر سبک آرایشی هماهنگی دارد و می‌تواند سایه روزمره شما باشد. این رنگ زیبا رنگدانه‌های آبی اطراف چشم (ناشی از عروق خونی و خستگی) را به خوبی خنثی می‌کند و طیف گرم آن با رنگ طبیعی پوست کاملا هماهنگی دارد و حالتی سالم و شاداب به چهره می‌دهد. پس اگر به دنبال یک سایه خوشرنگ هستید که بدون تست کردن بتوانید آن را بخرید رنگ مسی و هلویی متالیک را به شما توصیه می‌کنیم.


رژ لب مایع صورتی نیمه شفاف
انتخاب رنگ رژ لب یکی از انتخاب‌های پیچیده و وسواس برانگیز برای خانم‌ها است و حتی در خرید حضوری هم پس از امتحان ده‌ها رنگ رژ لب نمی‌توان بهترین گزینه را تشخیص داد. در این شرایط یک رنگ ملایم، ساده و تطبیق پذیر همان چیزی است که به آن نیاز دارید، یک رژ لب مایع صورتی نیمه شفاف را در هر شرایطی می‌توان استفاده کرد چون رنگ خاص و چشمگیری روی لب ایجاد نمی‌کند و تنها جلوه‌ای براق و شاداب به آن می‌دهد و شما می‌توانید فارغ از رنگ پوست خود آن را به تنهایی و یا روی رژ لب دیگری که دارید استفاده کنید و به آن درخشش و زیبایی بیشتری بدهید.


رژگونه با رنگ سرد و انعکاس گرم
رنگ رژگونه تاثیر زیادی در جذابیت و شادابی چهره دارد و همه خانم‌هایی که به استفاده از کرم پودر با پوشش بالا علاقمند هستند باید رژگونه را نیز در برنامه آرایشی خود قرار دهند. برخی از رژگونه‌ها حالت قرمزی تندی روی گونه‌ها ایجاد می‌کنند که مناسب پوست‌های روشن نیست، برخی دیگر از رژگونه‌ها نیز حالت کدر و سردی دارند که جلوه و درخشش مناسب را به چهره نمی‌‌دهد. اما رژگونه‌ای که رنگ زمینه سردی داشته باشد و درخشش آن از نوع گرم باشد این مشکل را نخواهد داشت و با هر نوع پوستی هماهنگ خواهد بود مثل یک رژگونه صورتی با درخشش طلایی که با پوست‌های گرم و سرد به خوبی سازگار است.


هایلایت کننده هولوگرامی طلایی-هلویی
هایلایترها این روزها به یکی از لوازم آرایشی ضروری روزمره برای خانم ها تبدیل شده‌اند اما پیدا کردن یک هایلایتر با رنگ مناسب کار ساده‌ای نیست و همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ هایلایتر خیلی روشن باشد و یا اثر روشن کنندگی روی پوست نداشته باشد. اگر به دنبال یک هایلایت کننده تطبیق پذیر و مناسب برای هر نوع پوست هستید توصیه می‌کنیم سراغ انواع استیکی هایلایتر که طیف طلایی و هلویی دارند بروید. این هایلایت کننده‌ها اگر درخششی از نوع هولوگرامی (متالیک سرد براق) داشته باشند با هر نوع پوستی سازگاری خواهند داشت و حتی خانم‌هایی که پوست خیلی روشن دارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.


رنگ لوازم آرایشی تیره مثل خط چشم مشکی
اگر تجربه استفاده از انواع مختلف خط چشم را داشته باشید احتمالا دیده‌اید که برخی از خط چشم‌های مشکی کاملا مشکی نیستند و حالتی شبیه به زغالی یا سرمه‌ای روی چشم ایجاد می‌کنند که این مساله ممکن است به خاطر رنگدانه‌های خود خط چشم و یا رنگ پوست شما باشد. اما یک خط چشم ژلی مشکی دقیقا همان رنگی را روی پوست شما ایجاد می‌کند که از آن انتظار دارید و نیاز به تجدید و زدن چند لایه هم ندارد. خط چشم مشکی گزینه مورد علاقه همه خانم‌ها است و هر کسی با هر رنگ پوستی می‌تواند به شکل دلخواه خود از آن برای آرایش چشم استفاده کند.


برق لب با تن سرد رنگ لوازم آرایشی
داشتن لب‌های قرمز نشانه سلامت، جوانی و زیبایی است و لب‌های خشک و رنگ پریده باعث می‌شود خسته و بیمار به نظر برسید. بنابراین سرخ کردن لب‌ها همیشه باعث شادابی و جوانی چهره می‌شود و هر کسی چه رنگ پوست تیره داشته باشد چه روشن با یک برق لب رنگی زیبا می‌تواند لب‌های خود را شاداب و درخشان نشان دهد. اگر برق لب شما ته رنگ سرد و جذابی مثل صورتی، زرشکی و یا رنگی نزدیک به رنگ لب‌ها داشته باشد در هر شرایطی می‌توانید از آن استفاده کنید و لب‌های خود را زیباتر و برجسته‌تر نشان دهید بدون آن که نیاز به آرایش کامل لب داشته باشید.


برنزه کننده با ته رنگ هلویی و صورتی
برنزه کننده نیز جزو لوازم آرایشی پرکاربردی است که از آن برای عمق بخشیدن به چهره استفاده می‌شود. شما با استفاده از برنزه کننده می‌توانید چهره خود را شکل دهید، گونه‌ها را برجسته‌تر کنید، پیشانی‌ را باریک‌تر کنید و یا چانه و فک را به فرم دلخواه خود تغییر دهید. اما مساله مهم در استفاده از برنزه کننده، انتخاب رنگ آن است. برنزه کننده‌ای که بیش از حد براق نباشد، بیش از حد نارنجی و یا قهوه‌ای نباشد بهترین گزینه برای شما است و شما بدون نیاز به تست کردن می‌توانید آن را تهیه کنید. چنین برنزه کننده‌ای را می‌توان به عنوان یک وسیله آرایشی چندکاره برای آرایش چشم و کانتور کامل نیز به کار برد.


کرم‌های حفاظتی و مرطوب کننده بیرنگ
همه ما به استفاده از انواع کرم‌های حفاظتی مثل ضدآفتاب و مرطوب کننده نیاز داریم. ضدآفتاب‌های رنگی و اخیرا مرطوب کننده‌های رنگی و کرم‌های چندکاره دیگر مثل کرم‌های ب‌ب و سی سی و … هم جزو کرم‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند اما رنگی بودن این کرم‌ها باعث محدودیت در استفاده از آن‌ها می‌شود و همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ کرم با رنگ طبیعی پوست سازگاری نداشته باشد و حالتی نارنجی یا گچی یا تیره روی آن به وجود آورد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر قصد خرید این نوع کرم‌های حفاظتی و چندکاره را دارید ترجیحا از نوع سفید و بیرنگ آن انتخاب کنید چون این نوع کرم‌ها به خوبی روی پوست جذب می‌شوند و هیچ رنگی از خود به جا نمی‌گذارند در نتیجه هر کسی با هر رنگ پوستی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
رازهای کیم کارداشیان در آرایش، استفاده از فونداسیون به سبک کیم کارداشیان
%D8%B1%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D8%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%DA%A9%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D9%86-1.jpg

این روزها نمی‌توان کسی را پیدا کرد که کیم کارداشیان را نشناسد، چهره‌ای که هرچند در دسته هنرمندان و مدل‌ها قرار نمی‌گیرد اما به عنوان مهم‌ترین اینفلوئنسر سال‌های اخیر شناخته می‌شود. قابل انکار نیست که کیم کارداشیان این روزها یکی از چهره‌های مهم و تاثیرگذار دنیای مد و زیبایی است و هر کاری که او انجام می‌دهد، هر لباسی که می‌پوشد و هر سبکی که برای آرایش صورت و موهای خود انتخاب می‌کند به سرعت محبوب و پرطرفدار می‌شود. البته در این مقاله قرار نیست با خانواده کارداشیان همراه شویم و جدیدترین جنجال‌هایی را که عمدا یا غیرعمدی به پا می‌کنند تحلیل کنیم بلکه در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز قرار است به سبک آرایش کیم کارداشیان بپردازیم و ببینیم که او چطور از فونداسیون استفاده می‌کند.


پاتریک تا آرایشگر اختصاصی کیم کارداشیان است و آرایش‌های بی‌نقص و کاملی که هر روز روی صورت کیم مشاهده می‌کنید کار این هنرمند آرایشگر است. پاتریک تا در حال حاضر از معروف‌ترین و بااستعدادترین آرایشگرها در غرب آمریکا است که کار آرایش چهره‌هایی مثل جنا دوان، اولویا مان، رزی هانتینگتون، کریسی تیگن و البته کیم کارداشیان را به عهده داشته است. اما او چطور چنین آرایش بی‌نقصی را با کرم پودر و کانسیلر روی صورت کیم اجرا می‌کند؟ این سوالی است که ذهن همه را به خود درگیر کرده است و ما موقع دیدن صورت و آرایش کیم کارداشیان از خود می‌پرسیم که “چرا آرایش من این طور بی‌نقص و زیبا نیست؟” راز پاتریک تا در استفاده از محصولات و مراحل مناسب است، از مراقبت پوست گرفته تا کانتور و پودرهای تثبیت کننده، همگی تاثیر زیادی در زیبایی نهایی آرایش شما دارند، در ادامه پاتریک تا رازهای بی‌نقص بودن آرایش کیم کارداشیان را در پنج گام بیان می‌کند.







گام اول، پاکسازی پوست
همه ما می‌دانیم که مراقبت از پوست تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد و تا زمانی که پوست به خودی خود سالم و زیبا نباشد نمی‌توان با آرایش آن را زیباتر کرد. اولین قدم برای آماده سازی پوست پاکسازی آن است تا چربی‌های اضافی و آلودگی‌هایی که روی سطح آن وجود دارد از بین برود و زمینه‌ای تمیز و یکدست برای آرایش به وجود می‌آورد. پوستی مناسب آرایش است که نه تنها تمیز و پاکیزه باشد بلکه باید اسیدیته متعادلی هم داشته باشد تا پوست دچار خشکی و تحریک نشود، به همین دلیل در کنار یک پاک کننده استفاده از تونر هم ضرورت دارد. در این شرایط یک پاک کننده سه کاره که کار پاک کردن آرایش (صورت و چشم) و کار تونر را هم انجام می‌دهد انتخابی عالی برای آماده سازی است. به خصوص خانم‌هایی که زمان کمی برای آماده شدن دارند می‌توانند با استفاده از این نوع محصولات چندکاره در وقت خود صرفه جویی کرده و زمان آرایش خود را کاهش دهند. چند قطره این محلول را روی پنبه یا پدهای مخصوص آرایشی بریزید و تمام صورت را با آن پاک کنید. سپس حدود سی ثانیه صبر کنید تا پوست خشک شود سپس سراغ گام بعدی بروید.







گام دوم، استفاده از سرم مرطوب کننده
گام بعدی مرطوب کردن پوست است. حتما به خوبی می‌دانید که آرایش روی پوست خشک ظاهر و بافت نامناسبی خواهد داشت و ماندگاری آن نیز کمتر خواهد بود. به همین دلیل مرطوب کردن پوست قبل از استفاده از فونداسیون اهمیت زیادی دارد و آرایشگرکیم کارداشیان هم به خوبی از این نکته آگاه است. در این مرحله شما دو انتخاب دارید، می‌توانید از کرم مرطوب کننده روزمره خود استفاده کنید و یا سراغ سرم‌های مرطوب کننده که این روزها بسیار محبوب شده‌اند بروید. کرم‌های مرطوب کننده هر چقدر هم که بدون چربی و سبک باشند پوست را براق خواهند کرد و جذب آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد. در نتیجه فرآیند آرایش شما طولانی خواهد شد. در حالی که سرم‌های مرطوب کننده اگرچه گران قیمت‌تر هستند اما به سرعت جذب می‌شوند و اثر مرطوب کنندگی قوی و ماندگاری دارند و شما حداکثر یک دقیقه بعد از استفاده از سرم مرطوب کننده می‌توانید آرایش خود را آغاز کنید. اگر از سرم خاص دیگری هم استفاده می‌کنید مثل سرم‌های ضدآکنه یا روشن کننده و … این مرحله زمان این کار است. ظاهرا کیم کارداشیان مشکل خاصی در پوست خود ندارد و فقط با یک سرم مرطوب کننده آن را برای آرایش آماده می‌کند.







گام سوم، فونداسیون محبوب کیم کارداشیان
حال مرحله اصلی آرایش آغاز می‌شود. کیم کارداشیان از فونداسیونی استفاده می‌کند که پوشش دهی متوسطی دارد و کیفیت آن در حد عالی است. برند محبوب فونداسیون کیم کارداشیان برند آرمانی است که فونداسیون‌هایی با کیفیت عالی تولید می‌کند و بافت آن‌ها کاملا ابریشمی و طبیعی است. پس از زدن این کرم پودر شما احساس سنگینی یا مات بودن روی چهره خود ندارید و رنگ‌های به کار رفته در مجموعه این فونداسیون‌ها کاملا طبیعی هستند و تفاوتی با رنگ پوست شما ندارند. البته لازم است که رنگ فونداسیون را کاملا نزدیک و مشابه رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید تا ظاهر آرایش شما غیرطبیعی به نظر نرسد. در هر حال پس از انتخاب فونداسیون نوبت به استفاده از آن می‌رسد، پاتریک تا برای زدن فونداسیون روی صورت کیم کارداشیان، از یک اسفنج اشکی مرطوب استفاده می‌کند و آن را روی همه قسمت‌های صورت حتی اطراف چشم و روی پلک‌ها و تمام گردن کیم هم به کار می‌برد تا صورت او جدا از بقیه بدن وی نباشد و همه قسمت‌های یکدست و هماهنگ به نظر برسد. لازم است بدانید که در این مرحله آرایش به پایان نرسیده است بلکه هنوز دو گام دیگر باقی است و شما باید در مراحل بعدی عیوب صورت را بپوشانید و در نهایت آرایش خود را تثبیت کنید.







گام چهارم، کانسیلر و کانتور
همه حتی کیم کارداشیان هم عیوب و لک‌هایی روی صورت خود دارند که تنها با کرم پودر محو نمی‌شود و به استفاده از کانسیلر نیاز دارد. پاتریک تا برای پوشاندن عیوب صورت کیم از چند نوع کانسیلر استفاده می‌کند، نوع اول کانسیلر یک نوع کرم فشرده روشن کننده است و مثل هایلایت عمل می‌کند و برای استفاده از آن نیازی به برس نیست. او این کانسیلر را با انگشت زیر چشم‌ها می‌زند تا حرارت دست آن را ذوب کرده و بافتی طبیعی به کانسیلر بدهد سپس با پد اشکی آن را محو می‌کند. در ادامه او مقدار دیگری از کانسیلر را روی نوک بینی، زیر ابروها، بالای لب و روی چانه می‌زند و با اسفنج اشکی آن را محو می‌کند.







همان طور که گفتیم این تنها کانسیلری نیست که پاتریک تا به کار می‌برد، در مرحله بعد او سراغ یک کانسیلر مایع می‌رود و با برس مخصوص کانسیلر آن را دوباره روی ناحیه زیر چشم، روی بینی، روی پیشانی، بالای لب و روی چانه می‌زند و با کمک اسفنج اشکی همان این آرایش را ترکیب و محو می‌کند. البته او کانسیلر روی بینی را محو نمی‌کند تا در مرحله بعدی سراغ آن برود. مرحله آخر گام چهارم آرایش کیم کارداشیان، استفاده از کانتور است. کانتور یا همان برنزه کننده مات نوع پودر فشرده در رنگی تیره‌تر از پوست است که به صورت عمق می‌دهد. تا این کانتور را زیر گونه‌ها و اطراف پیشانی و کناره خط موها می‌کشد تا صورت کیم کشیده‌تر به نظر برسد و در نهایت بینی او را با دو خط موازی در کناره‌ها باریک کرده و آرایش او را کاملا ترکیب و محو می‌کند.










گام پنجم، تثبیت آرایش
حال که همه مراحل اصلی آرایش به پایان رسیده است نوبت به تثبیت آن می‌رسد، همان طور که می‌دانید تثبیت آرایش برای ماندگاری و دوام آن در طول روز ضروری است و هر آرایش کاملی باید با این مرحله به پایان برسد. پاتریک تا برای تثبیت آرایش از یک پودر تثبیت کننده مات رنگی استفاده می‌کند و این پودر را با اسفنج‌های مخصوص ابتدا روی ناحیه زیر چشم و گونه‌ها می‌زند و سپس روی پیشانی و بینی و تمام قسمت‌های صورت محو می‌کند. در مرحله آخر او یک پودر برنزه کننده مات را زیر گونه‌ها و اطراف پیشانی و کناره‌های بینی می‌زند تا کانتور کیم کارداشیان تثبیت و کامل شود.







منبع: مجله قرمز
 

bty01

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2018
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
1
سن
33
بهداشت بدن رو هم لطفا بهش بپردازید. متاسفانه عده ی زیادی بهداشت بدن رو رعایت نمی کنند و از یک حموم و دوش 5 دقیقه ای هم دریغ می کنند. این موضوع زمستون و تابستون نداره چون توی زمستون هم به علت پوشیدن لباس زیاد بدن دچار تعرق میشه.
البته در برخی مواقع مشکل از تغذیه است.
برخی موارد هم تعرق بیش از حد که معمولا با روش های بوتاکس قابل برطرف شدنه.
ولی برخی بهداشت روزانه رو رعایت نمی کنند کاش موضوع بهداشت بیشتر بهش پرداخته بشه.
 

mahsa71moradi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 مارس 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
32
تاپیک جالبی هست.
ولی کسی درباره رعایت بهداشت نوزاد نگفت:
" نوزادان بیشترین احتمال خطر و ریسک ابتلا به بیماری را در 28 روز اول زندگی خود تجربه می کنند. مطالعات نشان داده است که در آفریقا از هر سه نوزاد یک نوزاد به دلیل عدم رعایت بهداشت و ابتلا به بیماری های عفونی نظیر اسهال از بین می رود. بنابراین برای تضمین سلامتی کودک خود می بایست موارد بهداشتی را رعایت نمایید. نوزادان هنوز سیستم ایمنی تکامل یافته ای ندارند و در معرض انواع بیماری ها می باشند، بنابراین یکی از مهم ترین اصول، شستن دستهایتان قبل از غذا دادن به نوزاد و بعد از تعویض پوشک او می باشد. در صورتی که کودک و یا شما یکی از شرایط زیر را دارید، رعایت بهداشت و شستن دست ها لزوم بیشتری پیدا میکند :

  • در صورتی که نوزاد قبل از موعد متولد شده است
  • هفته ی اول که هنوز بند ناف کودک خشک نشده است
  • اگر سرما خورده اید و سرفه می کنید.
  • پس از بازگشت از بیرون منزل
  • پس از تعویض پوشک و دست زدن به مدفوع نوزاد
منبع : بهداشت کودک "

به نظر من بهداشت نوزاد از همه ی بهداشت های فردی و .. مهمتر هست به این دلیل که سیستم ایمنی نوزاد هنوز تکامل پیدا نکرده است و بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد.
 
بالا