دوست عزيز كره جنوبي از راه مونتاژ خودرو شروع كرد . حتما راجع به كره اطلاعات داريد كه اينطوري ميگيد. صنعت كره جنوبي صرفا مونتاژ ميكرد و الان هم در خيلي از صنايع همين كار رو انجام ميدن. اين يك. دو اينكه كره جنوبي تا خرخره وابسته به آمريكاست. اگه راجع به كره جنوبي حرف ميزني حتما ميدوني كه شركت دوو كه پيشتاز بسياري از صنايع كره جنوبي هست چندي پيش ورشكسته شد و اين شركت آمريكايي جي ام بود كه اومد اونرو خريد تا نجاتش بده. الان هم تحت ليسانس جي ام ماشين ميزنن و به ايران هم چون تحريمه نميفروشن . باز هم حتما راجع به كره جنوبي ميدوني كه صنايع ماردشون مثل خطوط توليد مكانيزه شون در همين صنعت خودرو مثل رباتهاي هيوندايي هنوز داره كپي كاري ميكنه و هيچوقت به گرد پاي رباتهاي كوكا (كه حتما ميدونيد مال كدوم كشور هست) نميرسه.
خب حالا ما اگه مثل كره بوديم چي بوديم ؟ نكنه منظورتون اينه كه جي ام بياد ايران خودرو رو هم بخره ؟!
ما بايد خودمون رو با خودمون مقايسه كنيم . چه شخص خودمون رو چه صنعت و كشورمون رو.
ايران خودرو پيكان توليد ميكرده اونهم سالها حالا چند ساليه كه سعي كرده ماشين ديگه اي توليد كنه، اين يعني پيشرفت. كاري كه بقيه خودرو سازها نكردن. سايپا اومده بهترين ماشينش كه زانيا باشه مستقيما وارد كرده و سي كي دي مونتاژ ميكنه. يعني وارد كردن كليه قطعات آنهم آماده. همينطور ماشينهايي مثل ماكسيما ، هيوندايي ، تويوتا و ... كه كاملا وارداتي هستن. حالا ايرن خودرو داره ماشين توليديش رو بهبود ميده چه از نظر ظاهر كه از نظر كيفي. معلومه كه بعد از مدتي با حفظ شرايط فعلي ميتونه ماشينهاي بهتري توليد كنه و قيمت رو هم عادلانه تر كنه.
خدمات پس از فروش ايران خودور در حد زير صفر بوده. اما الان توي هر ده كوره اي كه بري يه نمايندگي هست كه دياگ داشته باشه لااقل عيب ماشينت رو بفهمي و تعميرش كني. اين هم يعني پيشرفت. گارانتي طلايي ميده اين هم يعني پيشرفت. معلومه كه يكشبه نميشه جي ام و بي ام و شد كما اينكه خودروسازهاي بزرگتري مثل پژو هم هنوز نتونستن به پاي بي ام و برسن و بعضا با توليد برخي محصولات شبيه توسط روزنامه هاي آلماني مورد تمسخر قرار گرفتن (مسبوق به سابقه است).
درسته كه توي جامعه ما بعضيها رفتن ولي يه كشور نميتونه يه شبه ره صد ساله بره. ما بايد هم سوادمون رو بالا ببريم هم اطلاعاتمون رو هم حمايت از ايرانمون رو و هم صبرمون رو.
مخلصيم.
شما تو حرف هاتون یک دانه به نعل می زدید و یک دانه به میخ
ما نفهمیدیم منطق شما به چه شکل است از یک طرف آمدید صنایع خودرو سازیه کره را مونتاژ کار و وابسته به آمریکا توصیف کردید در حالی که همین مونتاژ کار سهمی در بازار جهانی دارد و میلیارد ها دلار ارز وارد کشور می کند
شما آمدید کره را با خودرو سازی های قول مقایسه کردید و یک رتبه پایین بهش دادید بعد اومدید سراغ ایران خودرو و گفتید چون ایرانخودرو خوشگل هست اون رو فقط باید با خودش و گذشتش مقایسه کرد ! :blink: چون ماله این حرف ها نیست که بیایم اون رو با خورو سازیه دیگری مقایسه کنیم !
حالا شاید به ذهنتون برسه که حرف از خودروساز های داخلی بزنید مثلا سایپا , آخه تو کجایه دنیا دیدید که 2 تا کمپانیه ماشین سازی بیان یه مدل ماشین بسازند ! اونم پراید ! پس معلوم هست که اینها سرشون تو یه آخوره و فقط اسمشون فرق می کنه که مثلا بگن ما هم آره , ما هم چند تا کمپانی ماشین سازی داریم و رقابت هست و از این حرفها
ولی رقابت چیست ؟؟؟
رقابت یعنی که اصغر آقا بره یه کارخونه ماشین سازی بسازه یه ماشین بزنه بیرون مثلا Rx-189
بعد بخواد اونو به قیمت ارزان بفروشه ولی اینجا بهش اجازه نمی دن , یعنی چی بهش اجازه نمی دن ؟ یعنی شورای قیمت گزاری می گه شما مثلا حق نداری اینو 1 میلیون تومن بفروشی باید بیای 10 میلیون تومن بفروشیش که مردم مجبور شن برن پراید و سمند و ماشین های تخمی رو بخرند و به این می گن انحصار
حالا دو زارید افتاد ؟
باز بگو بدوش !