gheymeh
Registered User
- تاریخ عضویت
- 8 می 2007
- نوشتهها
- 1,012
- لایکها
- 67
نکنه صاحب تاپیک ( خانم مهماندار ) سقوط کرده . !!
مهمانداران ضامن نجات جان كسي نيستند
اصلا هم اينطور نيست
دوست عزيز بسيار براي شما متاسفم كه اين مطلب رو عنوان ميكنيد........
وظيفه مهمانداره كه در صورتي كه صانحه اي براي هواپيما پيش بياد به مسافران كمك كنه و از سلامت و ايمني انها مطمئن بشه نه كه فقط پول بگيره و خودش رو رنگ كنه_با اون صورتهاي زشتشون والا اينا اگه اجازه داشتن بيحجاب باشن ديگه چي ميشد_ مهماندار فقط خدمتكار نيست اينها اموزشهاي ايمني رو هم ميبينند و بايد اخرين افرادي باشند كه هواپيما رو ترك ميكنند به هر حال سر حادثه رودخانه كن مخصوصا وقتي خبر مرگ اون بچه رو شنيدم خيلي ازشون بدم اومد
[/COLOR]
1- من 2 بار , هم تو فرودگاه تورنتو و هم Heathrow و هم رفت و هم برگشت از گیشه Check-In استفاده کردم ولی در عوض در پروازهای Domestic , در فرودگاه های تورنتو , وینیپگ , مونترال , ونکوور از ترمینال های Automatic استفاده کردم. در صورتی که هم زمان هم می تونستی از گیشه Check-In استفاده کنی.(استفاده از ترمینال ها دلخواه بود)
2- مسئولین پشت گیشه Check-In , مسئولین همان Air Line هستند و نه مسئولین استخدامی فرودگاه... و هر کمی و کاستی ارائه خدمات در این گیشه ها هم متوجه همان AirLine می شود و ربطی به فرودگاه نداره که این کاستی ها ضعف مدیریت ایرلاین رو می رسونه.
1- من فکر کنم که شماا مطالب منو درست نمی خونی , من کجا گفتم که Jazz یک ایرلاین مختلف است ؟؟ من گفتم که زیر شاخه AirCanada هستش و فروش بلیطش هم از طریق سایت AirCanada صورت می گیره چون زیر مجموعه اش است ( اگر شما هواپیمایی Iran Air Tour رو جدا و مختلف از Iran Air می دونی اون وقت حرفت درست است. )
2- اتفاقا در موقع خرید هم می تونی انتخاب کنی :lol: . شما برو تو سایت AirCanada و شهر و تایم رفت و برگشتتو وارد کن و در جدول پروازهای موجود در آن زمان , شما می تونی پروازت رو بر اساس ساعت و نوع پرواز ( به آرم AirCanada و َJazz در اول هر ساعت توجه کن ) انتخاب کنی .
3- اگر تو سایت AirCanada یک مسیر خلوت ( مثل وینیپگ - کالگری) رو انتخاب کنی , دو نکته رو متوجه خواهی شد :
اکثر یا کل پروازهای روز رو هواپیمایی Jazz انجام می دهد - یکی از انواع هواپیما های پروازی آن روز را هواپیماهای برد پروازی متوسط Dash-8 (یا همان ملخی به قول شما) تشکیل داده است.
اون مطلب رو نوشتم که شما یک کم اطلاعاتت در مورد موتور های turboprop زیاد بشود و فرقی بین یک موتور توربین گازی turboprop و یک موتور پیستونی ( به قول شما گازوئیلی ) بگذارید.
1- مسیر 2 ساعته , مسیر کمی نیست ولی برای ایرلاین نمی صرفه که که برای یک مسیر 2 ساعته که امکان پر نشدن کل ظرفیت هواپیماش , از یک هواپیمای بزرگتر استفاده بکنه. (ممکنه یکی از دلیل هاش به ارث بردن گدابازی یا شم اقتصادی انگلیسی ها باشه )
2- بعد از سال 2006 که قیمت نفت جهش زیادی پیدا کرد نه تنها هواپیمایی Aircanada , بلکه خیلی از هواپیمایی های کشور های دیگر به سمت هواپیماهایی با موتور turboprop رو آوردند چون مصرف سوختشان بین 30 تا 40 درصد پایین تر از هواپیماهایی با موتور توربوفن است.(این یکی از دلایل عدم استفاده)
1- دوران به پایان رسیدن یک هواپیما در یک خط هوایی با دوران به پایان رسیدن عمر آن هواپیما متفاوت است. برای از رده خارج کردن یک هواپیما از دور بقیه هواپیماهای به کار رفته در یک ایرلاین دلایل بسیاری ممکنه وجود داشته باشه که می توان به پایان عمر - مصرف زیاد سوخت - کم شدن حجم مسافر و ... یک هواپیما اشاره کرد. من نمی دونم که چه سیاستی AirCanada رو وادار به از رده خارج کردن 747 کرده ولی فکر می کنم که هوای بسیار سرد این کشور می تونه یکی از دلایل باشه که باعث استهلاک زیاد و کم شدن عمر این هواپیما باشه.
2- حالا دیدی شما پست های منو درست نمی خونی ؟؟!
من گفتم که بیشترین عمر 747 در خط هوایی AirCanada بین سالهای 1971-1998 بوده و آ خرین سال استفاده از این هواپیما یعنی Boeing 747-400M در سال 2004 بوده است .
مگر من دلیل آموزش زبان انگلیسی رو در مدارس سلطه انگلیس بر روی امارات اعلام کردم ؟!؟! شما ذهنیت خودتان را به من لطفا نسبت ندهیدو می تونید به پست های من رجوع کنید و خاطر جمع شوید.
من یک دوسالی تو امارات زندگی کردم و چون تو یک اداره دولتی بصورت پیمانی کار می کردم از نزدیک با سیاست های امارات تا حدودی آشنا هستم و دوستانی در پلیس (یا شرطه به زبان خودشان) و CID داشتم. یک شب من به اتفاق یکی از همین دوستانم تو اداره پلیس بودیم که چند تا مامور 2 تا انگلیسی رو آوردن که از مستی رو پاشون بند نبودن به اداره آوردن و جرمشون مزاحمت برای یک دختر تو بار بود و شما دوست داشتم که اونجا بودی و می دیدی که رئیس اون اداره کم مونده بود که کفش های اون 2 نفر رو واسشون واکس بزنه ... و در آخر بدون تلف کردن وقت یک تاکسی واسشون گرفت و روانشون کرد و بجاش اون چند تا ماموری که آنها رو آورده بودند سرزنش کرد. این یکی از هزاران موردی است که تو همین امارات آزاد اتفاق میافته و شما می تونی حدس بزنی که اگر به جای اون 2 تا انگلیسی , 2 تا ایرانی بودند برخورد ها چقدر فرق می کرد.
شما هیچ می دونی که بالاترین حقوق رو تو دوبی یک انگلیسی تو هم سطح های خودش می گیره ؟
شما هیچ می دونی که هر کس با مدرک اکادمیک انگلیسی که تو انگلیس درس خوانده باشه بدون سابقه کار و با بالاترین حقوق فورا استخدامش می کنند؟؟
شما هیچ می دونی که یک انگلیسی بدون داشتن اقامت قادر به باز کردن هر نوع حسابی در هر بانکی در امارات است ؟؟
آفریقای جنوبی مستعمره انگلیس بوده و هست و نه فرانسه , اگر تشریف ببرید آنجا خواهید دید که تبعیض بین یک ایرانی و یک آفریقایی و یک انگلیسی آنجا تا چه حد است. همانطور که خودتان هم گفتید به تاراج بردن منابع طبیعی و سوء استفاده هستش که یک کشور رو به زیر استعمار می بره و نه عاشق چشم و ابرو بودن اهالی یک کشور. ( سرمایه گذاری کلمه آبرو مندانه تاراج هستش و مطئن باش که سرمایه ای دست مردم آن کشور را نخواهد گرفت, اگر می گرفت تا حالا آفریقای جنوبی با ان همه معادن طلا و الماس الان وضعش این نبود که محتاج کمک دیگران برای تغذیه شان باشند.)
جواب این جمله رو بالا دادم و این نکته رو اضافه می کنم که شما فکر می کنی که اگر آمریکا و انگلیس دستشون رو از روی امارات بر دارند و با آن چپ بیافتند , آنها قادر به اداره و توسعه این کشور با این رشد خواهند بود ؟؟
خیر , درست به وضع ایران دچار خواهد شد.
اینو خودتون بخوانید و نتیجه بگیرید در مورد کانادا :
A federation now comprising ten provinces and three territories, Canada is a parliamentary democracy and a constitutional monarchy with Queen Elizabeth II as its head of state. The federal parliament is made up of the Queen and two houses: an elected House of Commons and an appointed Senate.تو مهمترین قسمت کشور ملکه دخالت می کنه و حالا شما هی بیا و در مورد دوستی و احترام اتحادش با انگلیس و داشتن استقلال و قانون اساسی بگو .
اگر هزینه تولید+کارگر+بسته بندی گران است پس چرا آمریکا می آید کارخانه بزرگ GM رو تو کانادا می زنه و چرا همه کارخانه هاشو تو مکزیک انتقال نمی دهد ؟؟ اونجا که دستمزد ها خیلی پایین تره... و مگر چین چسبیده به کانادا که حمل و نقل ارزان باشه ؟؟ و مگر گمرک دست خود دولت نیست ؟؟
پس این همه کارخانه (داروسازی و تولیدات کشاورزی و ... ) تو کانادا چی کار می کنه ؟؟ اگر نصرفه که همشون باید در کارخانه ها رو ببندن.
ایران تو اروپا سمند تولید می کنه ولی دیگه به پارلمانشون کاری نداره... :lol:
شما هیچ ایرلاین باسابقه و بزرگی رو نمی تونی پیدا کنی که فقط به صرف سهم داشتن تو یک کمپانی فقط از محصولات آن شرکت استفاده کنه و یکی از دلایلش می تونه جلب سلیقه مسافر باشه.
شما همه چی رو به هم قاطی می کنی و ببین بحث رو به کجا کشاندی ؟ الانه که داده بقیه در بیاد :lol:
دوست عزیز اون هواپیمایی که سقوط کرده بود مال هما نبود
فکر کنم مال ارتش بود
البته خوب حق هم داشتند تو ارتش که آموزش مهمانداری به کسی نمیدن
ولی مهماندارهای هما همگی آموزش دیده اند و مدارک ما اعتبار بین المللی داره.
من خودم تا به حال از طرف 2 شرکت گلف ایر و امارات بهم پیشنهاد شده با حقوقی 4 برابر حقوق اینجا.
خیلی از دوستام هم تا به حال رفتن و همشون در عرض یکسال یه زنگی واسه خودشون درست کردن که توپ نمیتونه تکونشون بده.
در مورد خلبان ها که وضع بسیار ایده آل تره
بهشون پیشنهاد حقوقی تا 8 برابر اینجا روکردن و مزایا تا حد 10 برابر اینجا
نمیدونم تو جریان بودین یا نه ولی کار به جایی رسیده بود که پارسال از طریق روابط دیپلماتیک به 2 کشور قطر و امارات ازشون خواستن دیگه مهماندار یا خلبان ایرانی رو که در ایرلاین های داخلی مخصوصا" " هما" مشغول به کار هستند رو استخدام نکن
خیلی از کمک خلبان ها و خلبان های رده بالا سابقه 25 تا 30 ساله خودشون رو تو ایرلاین های ایرانی رها کردند و رفتند پس نگین ارلاین های ما فلان و بسار
ما اگه تا به حال هم اینجا موندیم کمی غیرت ایرانی تو وجودمون بوده که خواستیم تو کشور خودمون خدمت کنیم
متاسفانه بیشتر مسافرا(همشون رو نمیگم) فکر میکنن با چندرقاز پولی که دادن رفتن هتل 5 ستاره یکیرو هم باید بیارن جلوشون شاتانگا براشون برقصه!!! نه بابا این خبرا نیست.
با این حقوقایی که توایرلاین های ایرانی به مهماندار ها میدن(قابل توجه بعضی ها که بهشون اصلا" ربط نداره که چقدره!!!) و اون پول بلیطی که واقعا" ناچیزه و حتی تو تمام پروازهای داخلی ضرر هم میده دیگه از این بلاتر انتظار کمی بیشرمیه
شما اصلا" میدونید همین پول بلیطی رو که میدین چقدرش یارانه دولتیه؟؟؟؟
شما اگه واقعا" میخوایین برین هتل 5 ستاره بهتون پیشنهاد میکنم ارلاین دیگه ای رو برای خودتون انتخاب کنین.
از قدیم هم گفتن هر چقدر پول بدب همونقدر آش میخوری
راستي دوست من ميگه_مثل اينكه همه پستهاي من نقل قول از دوستم شد چطوره بهش بگم خودش بياد اينجا!!!!_ براي هر پرواز خارجي 50 تا 60 دلار بهشون ميدن كه با توجه به تعداد پروازهاي خارجي مبلغ خوبي ميشه.
چرا غذا های هواپیمای یخ زده و کم است
آدم رو سیر نمیکنه
شما گویا نه تنها پست های من رو با دقت نمیخونین بلکه پستهای خودتون رو هم یادتون میره:blush:
اینجا کسی دنبال نسبت دادن چیزی به کسی نیست; من در پست های ابتداییم یه حرف بسیییییییییار ساده زدم:
سرویس داخل هواپیمایی که هما میده با توجه به قیمتش اصلا قابل مقایسه با سرویس داخل هواپیمای aircanada با توجه به قیمتش, نیست و در پروازهای Aircanada " گاهی اوقات یه دونه لیوان آب رو هم باید واسش پول بدین"
و این شما بودید که در اولین پستتون راجه به مستعمره بودن کانادا و "این نوع کشورها " صحبت فرمودین!
به همین دلیل, صحبتهایی که شده جواب مستقیم صحبتهای شما بوده و حرفهای شماست که جهت اشتباهی داده به موضوع و باعث شده که الان راجع به هرچیزی به غیر از منظور بنده صحبت کنیم.
و از اونجایی که میدونم حتما معنیه quotation رو میدونین تعجب می کنم چه جوری متوجه نشدین که بنده در تمام گفته هام یا رفرنس مستقیم دادم به صحبتهای شما (quote) یا به لینکهایی که صحبتهامو تایید میکنن.
سعی می کنم خلاصه بگم:
-استفاده از گیشه یا دستگاه دلبخواهی نیست (حتی اگر بلیت رو online خریده باشین) و شما بعد از اینکه اسبابهاتونو تحویل میدین اگر دستگاهی وجود داشته باشه باید برین با اون کارتتونو بگیرین.
-وجود , عدم وجود و یا ناقص کارکردن دستگاهها همونطور که میدونین ربطی به airline نداره و اگر هم هر رفتاری با شما میشه در گیشه, باید scale بشه با قیمتی که شما واسش می پردازین اگر چه اینها بازهم ارتباطی با سرویس داخل هواپیما نداره (اینو میگم که نگین من بحث رو به جایی(!) کشوندم:happy
-AirCanada و Jazz " زیر شاخه" هم دیگه نیستن بلکه صاحب جفتشون ACE Aviation Holdings هست و در نتیجه جزو هواپیمایی ملی کانادا محسوب میشه!(با اینکه اون شرکت public هست) حالا نمیدونم اشاره (ی اشتباه) شما به اینکه JAZZ زیر شاخه Aircanada هست چه ارتباطی میتونه به استفاده از هواپیماهای ملخی داشته باشه! دلایل دیگه ای پشت انتخاب هواپیماهای ملخی هست (مانند اونهایی که بعدن اشاره فرمودین)
-در مورد خرید بلیت هم در تایید حرف خودمD) چون 2 airline یکی هستن, شما از خود سایت aircanada موقع انتخاب پرواز از میان پروازهای مختلف در ساعات و با قیمتهای مختلف میتونین از JAZZ هم انتخاب کنین! مصلما نمیان یه دونه پرواز رو به شما بندازن! مقصود من این بود که قبل از search نمیتونین انتخاب کنین با کدوم می خواهین برین و بعد از search یکسری پروازها با JAZZ هست و یکسری دیگه با Aircanada که قاعدتا باید انتخاب پرواز برای مشتری وجود داشته باشه!
- "پرواز روز با هواپیمای ملخی" هنوز نمیدونم چه ارتباطی با سرویس داخل هواپیما (یا حتی گفته های ما داشته باشه)
-من فکر میکردم شما رابطه ریاضی بین این 2 رو بلد باشین:
نه همه موتورهای گازوییلی پیستونی هستند, اما همه موتورهای پیستونی گازوییلی هستند:blushغیر از Hybrid)
به همین دلیل هیچ وقت نگفتم موتور های turboprob پیستونی هستن(حالا من پستهای شما رو با دقت نمی خونم؟!). گزشته از این, همونطور که اشاره کردم تمام jet engine ها basic principle شون همون هست ( اون 4 قسمت مختلف یه موتور که فرمودید بازهم pointless به نظر میرسه!)
همونطور که میدونین موتور های turboprob کمتر از 10% نیروی موتور رو استفاده میکنن(که زیاد جالب نیست!!) و بازهم در تایید حرفهای خودم, این موتورها که زیر مجموعه موتورهای Gas Turbine Engine هستن از سوختهای فسیلی (gas) استفاده میکنند.( اینجا دانشگاه من یکی از بزریگترین پروژه های Gas Turbine رو داره روش کار میکنه)
-همونطور که گفتم(و در fleet aircanada میتونین ببینین) اون 2 هواپیما ظرفیت مساوی دارن و اگر یکی پرنشه اون یکی هم پرنمیشه:happy: واسه همین این نمیتونه دلیل عدم استفاده از اون هواپیما باشه(کجا به گدایی و انگلیسی.... مربوط میشه معلوم نیست!)
-Fuel efficiency turboprob ها بالاتر هست اما:
While the turboprop is still popular on aircraft where low fuel consumption is vital, nearly all aircraft today employ some version of the turbofan, usually high-bypass turbofans. The high thrust, low fuel consumption, and low noise levels of these engines make them well-suited to both military and commercial applicationsسرمای زیاد فقط روی 747 تاثییر میزاره ؟!!و باعث میشه که از Aircanada fleet خارج شه؟!
-دوباره گویا باید این حرفتون رو quote کنم:"اون هواپیما ها دیگه از دور خارج شده" که در post 54 فرمودید (اگه ادیت نکرده باشین)...من که اینو تو همه پستهام مستقیم از گفته شما کپی کردم!! با این حال پستهای شما رو "درست" نمیخونم؟!
-دوباره, مستقیم برمیگرده به حرف شما:"تازه اکثرا هم به زبان فرانسه صحبت می کنند تا زبان خودشان" (پست #74) به همین دلیل خواستم روشنتون کنم که صحبت کردن به زبان دیگری ( که بسیار هم مفید هست واسه مردم اون کشور)که نشان از مستعمره بودن اون کشور در زمان گزشته دارد, دلیل نمیشه که الان هم مستعمره اون کشور هستن . حالا بهتره شما به " پست های خودتان رجوع کنید " و فکر نکنین که اینها ذهنیت من هستو "ذهنیت خودتان را به من لطفا نسبت ندهید" ( هرگز این گونه با کسی صحبت نکردم و نمیکنم و همیشه از فعل جمع استفاده کردم)
-در مورد این مسئله (که شما ابتدا آغازش کردین و حالا دارین به من نسبت میدین("شما همه چی رو به هم قاطی می کنی")) این جور که شما میگین به هیج وجه نیست من با کسی که در اونجا به دنیا امده ,اهل اونجا هست و یه عمر اونجا زندگی کرده در مورد تمام این موارد صحبت کردم:
1)cops and english ppl would happen almost never, because at the end of teh day, its amuslim country and they're not going to lte shit like that fly. Depends on what theyre doing. For the drunk thing, tehy probably explained something, cop probably felt bad an dlet them go cos they were probably tourists, not residents.و در مورد بانک هم اینطوری که ایشون گفت اگه قانونی باشه مختص "انگلیسیها" نمیشه و حتما هر شخص دیگه ای که اقامت یک کشور معتبر رو داره هم میتونه این کار رو بکنه
Hired easily - yes. However, they usually do hav etheir masters, and trust me, ina British education, they learn almost the frist two years of a canadian university level in their last year of high school... they wouldn't giev away good jobs to just anyone. And yes, mayeb at teh beginning a brown person would work on a slightly lower salary but he would work for a while and be able to demand the same amount as them anyway
Dubai isnt old enough to have been anythin of England's. The country is only about 40 years old approx. Western society tehre have a slight influence there, because teh country depends on its tourism, and asian, etc people already know about it, and visit, and emigrate, etc... they're trying to establish a presence over the rest of teh world.
So they let them have a slight amount of authority just so they feel like they have benefits for living there. But NEVER when it comes to the law. And they dont discrminate.
they do this because they want people from that side of the world to realise they exist and make those ppl feel they have bemefits by moving there
no they dont think that white people are better, they just want recognition... they hav ethe capability of being a superpower and they want to attain that status. If that means they hav eto suckup a little, they dont mind. They would've done it with brown people 25 yeras ago when there were fewer of them around, But the country is popultaed iwth more expatriates than arab people right now.
they need other nationalities to also realize theyre worth
Thats stupid.. I have never seen a cop let drunk ppl get away
My friend was caught drunk
He was white
he was in jail for a week
and flogged they shaved off his hair and everything
he had scars from the whip on his back when he showed up at school after that
- حتما میدونین که "چپ افتادن" با قدرتهای بزرگ جهان واسه هر کشوری در دنیا بده ولی این دلیل نمیشه همه کشورهای دنیا مستعمره قدرتهای بزرگ جهان هستند
-به پروفسور بخش policitc دانشگاه ایمل زدم. جوابشون:.
Both Canada and the United Kingdom(not England. The UK is England,
Wales,
Scotland and Northern Ireland) are constitutional monarchies, which by
definition means that the (=symbolic) head of state is the monarch ,
but
being symbolic usually exercises no actual power. I say usually,
because in
'Westminister' forms of governments such as ours, the UK's and
Australia's,
the queen or the queen's representative ( in Canada and Australia is
the
Gov. Gen.as royal rep.) usually is a mere symbol of loyalty. By this I
mean
that while one can dislike or even hate the government( the current
parliament) one symbolic loyalty is seated in the monarch.
The answer is that the queen has no real power and soon you may see
Australia, Canada and even the United Kingdom abolishing the monarchy
and
thereby becoming republics. Personall, I think this will be a sad day.
:شما که اینقدر تحقیقات مبسوط و ارزشمندی در رابطه با دولت کانادا از WIKI (!!!!!!) انجام دادین, بهتر بود این تحقیقات رو از سایت رسمی دولت کانادا انجام میدادین تا امیدوار کننده تر می بود!!!
همونطور که در اون سایت میبینین advisor queen در اینجا باید اخر هر چیزی رو امضا بزنه ولی هیچ act یا bill نبوده که با عدم امضای advisor pass نشه چون advisor never counts!! اون queen بدبخت تو UK قدرت symbolic هست و قدرت سیاسی نداره: UK نخست وزیر داره و هیچ وقت حتی تو اخبار هم از اون queen حرفی نمیزنن حالا نمیدونم در کانادا چه قدرتی میتونه داشته باشه!!(این رو هم بگم که Governor General که advisor توش هست رو با مجمع تشخیص مصلحت **** اشتباه نکنین که یه نفر انتخابش میکنه و بدون شاخصی, مثل یک فیلتر عمل میکنه!! اگه من قضیه ملکه رو نمیگفتم شما چطوری این اطلاعات اشتباهتونو توجیح می کردین!)
-در مورد افریقا هم دوباره جواب ایمیل پروفسور رو براتون مینویسم
No, SA is no longer a colony of the UK and has not been for many years.
Get
this colony thing out of your mind, for it is about the past, however
unjust
or wicked it may have been. South Africa as a relatively developed
country
still needs much foreign investment as even do even developed (=post
industeral= post developed) countriessuch as Canada. You live in the
world
of globalization not a world of colonialization, a previous stage of
where
we are now. Sounds like you have been reading or hearing resentful
propaganda about the big bad West(اشاره به شماست!!). Natural resources are a blessing but
the
blessing cannot be realized without a way to extract and deploy the
blessing. Get over it! And then get on with it
-برمیگرده به demand GM که در امریکای شمالی هست
-داشتن کارخانه هیچ ربطی به صنعت اون نداره: من گفتم "دلیل اینکه اون کارخونه رو خود کانادایی ها تاسیس نکردن هم این هست که" در اون زمان کانادا این صنعت رو نداشته>>>نمیتونسته خودش ایجاد کنه>>> انگلیس واسه اولین بار واسش ایجاد کرده چرا که"امریکای شمالی (مخصوصا کانادا) از نظر تمدن و پیشرفت هرگز به پای اروپا نمیرسه" .(همه اینها کپی حرفهای بود که قبلا زده بودم.)
به طور مثال وقتی کانادا در زمینه سیب زمینی بسیار غنی هست چرا باید بیاد کارخونه تولیدات کشاورزیه مربوط به این محصول رو تو چین بزنه؟! چیزهایی مانند "پوشاک" رو از چین وارد میکنه.(شمایی که اطلاعات زیادی در زمینه دولت و قانون گزاری کانادا (wiki!) دارین میخواهین " هزینه تولید+کارگر+بسته بندی" کم در چین و چینی بودن محصولات اینجارو انکار کنین؟!)
""""2- حالا دیدی شما پست های منو درست نمی خونی ؟؟!""""
-دقیقا منم اول به همین اشاره کردم: به عنوان مثال, "سلیقه" من 747 رو میپسنده در حالی که aircanada اونو نداره....شما بودین که گفتین کانادا به علت وابستگیش به انگلیس airbus میخره !! و من هم گفتم "بهتره کانادا اگر هم رابطه نامشروعی()با انگلیس داره بره به BritishAirways هم نگاه کنه که با اینکه خودشون تولید کننده Airbus هستن کماکان از 747 استفاده میکنن" ...حالا شما برگشتین به حرف من...
""""2- حالا دیدی شما پست های منو درست نمی خونی ؟؟!""""
- من همونطور که گفتم یه حرف خیلی ساده زدم:
همه چیز رو باید scale کنین: هما با اون قیمتش, با شرایط تحریم, با وضعیت اقتصادی اجتماعی سیاسی کشور, با امکاناتی که دارن..... سرویس داخل هواپیمای بهتری نسبت به aircanada با او قیمتاش(مثل زدم) و وضعیت کشورش, میده.
همین!
خیلی ساده!
خیلی راحت!
شما بودین که بحث استعمار ----عدم تاخیر پرواز - Check-in سریع بدون معطلی---اخیرهای پروازهای خطوط داخلی رو که حداقل نیم ساعته ---- استقلال یک کشور---زیر شاخه بودن (یا نبودن!!) Jazz و Aircanada,.....(+ اطلاعات نادرست در مورد fleet aircanada, زمان پرواز...که موضوع رو کاملا خارج کرد) رو اغاز کردین که کلا اون حرف ساده من رو dissolve کرد در بحث!!
نمیدونم چه جوری میتونین انحراف بحث رو به من نسبت بدین وقتی که حرف ساده من کاملا واضح و روشنه و چه جوری می تونین بگین پستهای شما رو نمیخونم وقتی که در تمام صحبتهام ازونا (که موضوع رو عوض کردن) رفرنس میارم:blink: و نمی دونم چرا کماکان اصرار دارید که وقت ارزشمند خودتونو تلف کنین که این حرف ساده و واضح منو نقض کنین!!
:lol:
1- احتمالا کاناداییکه من رفتم با مال شما فرق می کنه :lol: چون تو 2 سفر من استفاده از دستگاه انتخابی بود.
2- عقل حکم می کنه که اول باید مشخصات مسافر و بلیط آن چک شود و بعد کارت پرواز صادر شود و بعدش بار تحویل گرفته شود ( چه در استفده از گیشه و چه از دستگاه) :lol:
1- Jazz اکثرا در جابجایی مسافر در مسیرهای کوتاه و خلوت بین شهرهای کوچک پرواز دایر می کند و بر اساس همین دلایل از هواپیماهای برد متوسط و کوتاه (به قول شما ملخی) استفاده می کند.
2- استفاده از عبارت و علامت AirCanada در بالای آرم ایرلاین Jazz نشانه زیر شاخه بودنش است.
Jazz اکثرا تو مسیرهای بین شهرهای پر تردد و پر جمعیت حضور ندارد پس انتخاب آن همیشه امکان پذیر نیست. (در تایید حرف خودم )
1- بحث هواپیمای ملخی رو شما کشیدی وسط نه من
2- تنها ظرفیت مساوی داشتن دو تا هواپیما تنها ملاک عدم استفاده از هواپیمای ملخی ( به قول شما ) نیست. پس مصرف سوخت و استهلاک هواپیما این وسط چی میشه ؟؟
سرمای زیاد بر روی جمبوجتهای بزرگی مثل 747 که توربینهاش در حالت خاموش هستند تاثیر بالایی داره و باعث استهلاک زیاد توربین ها می شود. به همین خاطر کشورهای سردسیری مانند نروژ (فقط از 737 استفاده می کنه ) و فنلاند و سوئد و روسیه از این جمبوجت استفاده نمی کنند و یکی از دلایل از رده خارج شدن 747 از ناوگان کانادا استهلاک بالا در سرمای زیاد می باشد که برای ایرلاین ها مقرون به صرفه نیست.
شما داری شنیده ها و تعریف ها رو اینجا عنوان می کنی و من دیده هایم رو :blush:
پس اگر به نقل قول و شنیده ها است که من واست چند تا نقل قول از این و اون برات تعریف کنم.
برای من چیزهایی که خودم شاهدش بوم ارجح تر از شنیده های اینو اون می باشد.
1- هیچ بقالی نمی گوید که ماست من ترش است.
2-شما می خواهی که قضیه دخالتهای ملکه انگلیس و انگلیس رو رو تو سایت رسمی دولت کانادا پیدا کنی ؟؟ :lol: در صورتی که روابط پنهانی دولت ها رو تو این جور جاها نمی شود پیدا کرد و باید این روابط رو در اثرات استعمار توی آن کشور جستجو کنی.
3- دولت کانادایی که ملکه انگلیس رو آشکارا ملکه خودش می دونه, دیگه ببین چه روابطی با این کشور بصورت مخفیانه داره.
4- پس شما لطفا برو به سایت دولتی ایران و تحقیقاتی در مورد آزادی و همجنس گراها انجام بده و قول بهت می دهم که در آخر به همان حرفهایی خواهی رسید که تو دانشگاه بهش خندیدند.
5- پس معلوم می شود که تحقیقات مبسوط و ارزشمند شما فاقد اعتبار است :lol:
به همین آقای پروفسورو علامه ایی که ازش نقل قول کردی بگو :
حاصل این 40 سال مرحمت و سرمایه گذاری (تاراج و غارت) که دولت فخیمه انگلیس در آفریقای جنوبی انجام داده تنها باعث بیشتر محتاج شدن مردم این کشور به نون شبشان شده و روز به روز هم وضعشان به لطف غارت های انگلیس بدتر خواهد شد. لطفا این آقای پروفسور که این همه Globalize و Clonize می کنه تو تحقیقاتش روی این مطلب بیشتر تحقیق کنه که اگر Big Bad West مهربان یک کم لطف و مرحمتش رو از سر این کشور بدبخت کم کنه شاید شاهد کم شدن مرگ و میر مردم آفریقا باشه. :lol:
1-افتتاح و نگهداری و داشتن کارخانه با صنعت یک کشور رابطه مستقیم داره و یک کارخانه با باد هوا راه اندازی نمی شود , حال این صنعت وارداتی (مونتاژ) باشد و خواه داخلی.
2- تکنولوژی آمریکا به مراتب جلوتر از اوپاست و شما سعی نکن که با چسباندن کانادا( یی که هنوز خیلی راه داره که به آمریکا برسه ) به آمریکا , باعث نشان دادن ضعف تکنولوژی آمریکا باشی که این خیلی مضحک است :lol:
3- مسلما هیچ کشوری توان رقابت با چین رو (بغیر از منابع طبیعی و غذایی) نداره ولی این باعث نمی شود که چون تولید یک جنس داخل یک کشور گران تمام می شود پس باید مرزها رو بر روی اجناس چینی باز کرد که این کار باعث رشد بیکاری و تعطیلی کارخانه های داخلی می شود.
آخرین 747 که British خریداری کرده مال سال 1989 بوده و بخاطر حمایتش از ایرباس اعلام کرده که هواپیمای جایگذین این هواپیما احتمالا 747 نخواهد بود.
کلام آخر :
شما هم که هی scale Scale می کنی و خدمات یک ایرلاین رو فقط تو اون سینیی که جلوتون می گذارند می بینی , بهتون توصیه می کنم که بهتره با همون IranAir مسافرت کنی که هم برای ایرلاین خوبه و هم شکمتان.:lol:
در ضمن در پست زدنتان زیاد حرص و جوش نخورید , این فقط یک بحث است و قرار نیست هیچ بلیط IranAir ی اینجا به کسی جایزه بدهند.