برگزیده های پرشین تولز

مهمانداران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
دوستان

پشتیبانی کورکورانه چه از هما چه از بیگانه ها ، کلاً نادرست است.

تمام ایراداتی که دوستان می گیرند بی برو برگرد به کیفیت خود هواپیما بر می گرده و بد رفتاری مهمانداران یک در هزار است. برخی اوقات هم مسافر ها می خواهند خودشون رو لوس کنند.

حقیقت این است که خطوط هوایی مسافری ایران باید همه تعطیل شوند. ما هواپیما نو نداریم!!! چند تا AirBus درست درمون هستند که برای از ما بهترون هستند و می برند خود فرانسه سرویس و چک آپ می کنند.

این روسی ها هم به درد نخور هستند و بدترین توپولف ها رو به ما می فروشند چون می دونند که ما چاره ای نداریم، مگر اینکه برویم هواپیما 5 سال کارکرده بخریم.


در ضمن ما در زمینه راه آهن هم پایین ترین استاندارد رو داریم. مشهد - تهران ، خرمشهر - تهران ، تبریز - تهران ، تمام شد !!! همه هم تک خط !!! همین شیراز - تهران را هم که دارند درست می کنند به قیمت نابودی نقش رستم تمام خواهد شد ، خط تندرو مشهد - تهران هم که قرار است آلمانی ها بسازند ، 5 سال دیگه آماده می شه !!!

توی هوا تحریم هستیم ! روی زمین چی ؟
 

vandacity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2007
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
محل سکونت
tehran
دوستان

پشتیبانی کورکورانه چه از هما چه از بیگانه ها ، کلاً نادرست است.

تمام ایراداتی که دوستان می گیرند بی برو برگرد به کیفیت خود هواپیما بر می گرده و بد رفتاری مهمانداران یک در هزار است. برخی اوقات هم مسافر ها می خواهند خودشون رو لوس کنند.

حقیقت این است که خطوط هوایی مسافری ایران باید همه تعطیل شوند. ما هواپیما نو نداریم!!! چند تا AirBus درست درمون هستند که برای از ما بهترون هستند و می برند خود فرانسه سرویس و چک آپ می کنند.

این روسی ها هم به درد نخور هستند و بدترین توپولف ها رو به ما می فروشند چون می دونند که ما چاره ای نداریم، مگر اینکه برویم هواپیما 5 سال کارکرده بخریم.


در ضمن ما در زمینه راه آهن هم پایین ترین استاندارد رو داریم. مشهد - تهران ، خرمشهر - تهران ، تبریز - تهران ، تمام شد !!! همه هم تک خط !!! همین شیراز - تهران را هم که دارند درست می کنند به قیمت نابودی نقش رستم تمام خواهد شد ، خط تندرو مشهد - تهران هم که قرار است آلمانی ها بسازند ، 5 سال دیگه آماده می شه !!!

توی هوا تحریم هستیم ! روی زمین چی ؟

با سلام خدمت شما دوست عزیزم
حرف دل منو زدی
واقعا" طرفداری کورکورانه کاری رو به پیش نمیبره
تازه من که نگفتم هما جزو بهترین ایرلاین های دنیاست
من خودم میدونم که " هما " فقط یک ستاره داره و اون هم تازه تحت بررسی است که ببینن شایسته اون یه ستاره رو هم داره یا اینکه ازش بگیرن.
خطوط هواپیمایی امارات 5 ستارست
مال مالزی هم 5 ستارست
ماهان 2 ستاره بود که تازگی ها اون هم مثل ما یک ستاره شده
ولی دوستان عزیز من گفتم که هدفم از زدن این تاپیک این بوده که بچه های مهماندار بیان اینجا و مشکلاتشون رو مطرح کنند که ان شا ا... با همفکری هم دیگه بتونیم مشکلاتمون رو حل کنیم نه اینکه کسانی که از هما دل پر دارند بیان اینجا و هر چی دلشون میخواهد ما رو مسخره کنند.
اگر هم دیدید من کمی طرفداری میکردم به خاطر این بود حس میهن دوستی به من اجازه نمیداد که ایرلاین کشورم رو مسخره کنم.
دوستان عزیز من هم مثل شما دل خوشی ندارم و این رو هم خوب میدونم که ایرلاین ما در مقابل ایرلاین های غول خارجی پشه ای بیش نیست ولی ازتون خواهش میکنم کمی غیرت به خرج بدین و نذارین اون حس میهن دوستی که تو همه ما ایرانی ها وجود داره به دست این خارجی های تازه به دوران رسیده کم کم رنگ و بوشو از دست بده.
من ایرانیم و یک ایرانی خواهم ماند. زنده باد ایران و ایرانی
 

alireza_simkesh

Registered User
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2005
نوشته‌ها
1,705
لایک‌ها
4


1- راحتی و تمیز بودن صندلی ها - تمیز بودن سرویس های بهداشتی - خوش برخورد بودن مهمانداران - عدم تاخیر پرواز - Check-in سریع بدون معطلی - قیمت معقولانه (به طور مثال قیمت یک بلیط از مبدا تورنتو تا وینیپگ از 189 دلار شروع می شود تا 389 دلار برای یک مسیر پروازی 4.30 ساعته با هواپیمای Airbus) - نمایش فیلم - ....
2- اولا : اگر یک نگاهی به لینک زیر بیاندازی , خواهی دید که اون هواپیما ها دیگه از دور خارج شده , برخلاف ایران که هنوز داره ازشون استفاده می کنه.
ثانیا : پشت همون ملخ یک توربو جت داره کار می کنه و وظیفه اون ملخ صاف کردن و شکل دهی هوای ورودی به توربوجت هستش . داشتن ملخ دلیل بر قدیمی بودن و ضعیف بودن هواپیما نیست. شما تا حالا فکر کردی که چرا نسل جدید هواپیما های C-130 هم ملخ دارند ؟؟
3- در ضمن Air Canada از Boeing 747 استفاده می کرده که الان از دور خارج شده (برخلاف ایران که تا وقتی که هواپیما سقوط نکرده از آن استفاده میشود. :D ) این هم لینک عکس هاش :
http://www.airliners.net/open.file/0700091/L
http://www.airliners.net/open.file/0703431/L
4- منظور من از نداشتن بوئینگ 747 بود در هواپیمایی امارات , نه کل محصولات بوئینگ
5- وقتی از زیر یوغ ملکه انگلیس (هرچند تشریفاتی) در آمد آنوقت می شه گفت :lol:
6- در ضمن هواپیمایی AirCanada در سال 1937 تاسیس شده و هواپیمایی هما در سال 1962
7- این هم لینک تاریخچه هواپیمایی Air Canada و Iran Air , خودتان نتیجه رو ببینید : :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Canada

toronto-winnipeg پروازش 2:30 بیشتر نیست
اون 189$ هم با خرج ناوگان(36$) +Canada Airport Improvement fees(35$)+Canada Goods and Services Tax (32$(+هزار و یک تکس دیگه بالاتر از 300$ میشه فقط واسه یک طرف پرواز
حالا شما حساب کن اونجام اگه از شما 300$ میگرفتن واسه یه پرواز مشابه (یه چیزی شبیه مشهد تبریز از نظر زمانی) اونوقت میتونستی بگی چرا فیلم پخش نمیکنن!!! چرا صندلی هاشون مثل پر قو نیست!!گرچه هواپیماهای ماهان همگی در پروازهای داخلی قابلیت پخش فیلم رو دارن و در طول پرواز چیزهایی نشون میدن ولی نمیتونن فیلم بزارن چون طول پرواز اونقدر زیاد نیست. از نظر سرو غذا هم تو یه پرواز 2 ساعته داخلی aircanada یک دهم اون چیزی رو که تو پرواز 50 دقیقه مشهد تهران به شما میدن(تازه با اون قیمت) نمیدن!!
در مورد هواپیمای ملخ دار هم بله, ملخی داریم تا ملخی !! مشکل داشتن ملخ نیست!! بلکه هواپیماهای ملخی اینها سنشون برمیگرده به همون زمان ملخ.... چیزی که الان تو پروازهای داخلی ایران هم حتی دیده نمیشه.
در قدیمی بودن هواپیماهای ایران هم شکی نیست و همه برمیگرده به تحریم ها ولی کشوری مثل کانادا که تحت تحریم نیست و بازو میفرستن فضا واسه ناسا خیلی ازش انتظار هست که بهتر ازین عمل کنه.
منظورتون رو هم در مورد امارت متوجه نشدم ولی چیزی که من گفتم این بود که بر خلاف صحبت شما نه تنها امارات 747 داره بلکه A380 هم سفارش داده! حالا با این حساب نمیدونم چه جوری میگین Boeing 747 که هواپیمای رئیس جمهوری امریکا و تمام کشورهای دیگه هست, از رده خارج شده!:blink:
در مورد مستعمره بودن هم این حرفتون 100% اشتباست و شما که از تمام مسائل این کشور اطلاع دارین انتظار میره که این رو هم بدونین که کانادا 300 سال هست که مستقل شده , کوچکترین تاثیری از هیچ کشور دیگه ای نداره , ساکنین کشورش بدون نیاز به ویزا به راحتی به امریکا (و خیلی از کشورهای دیگه) میتونین مسافرت کنن و آمریکا هم بزرگترین متحد اقتصادیه کاناداست!
حالا معلوم نیست اینها چه طوری باعث عدم استفاده aircanada از این beoing قدرتمند 747 میشه!!
تاریخچه هم فکر نمیکنم ربطی داشته باشه چرا که emirates با قدمت کمش بهترین airline دنیاست (گرچه همونطور که گفتم قضیه عربها کاملا جداست)ولی به قول شما aircanada با اون قدمتش (حتی نسبت به هما) اونجوری که انتظار باید بره بهتر عمل نکرده .
 

aurora

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2003
نوشته‌ها
199
لایک‌ها
6
محل سکونت
In man's world


1- راحتی و تمیز بودن صندلی ها - تمیز بودن سرویس های بهداشتی - خوش برخورد بودن مهمانداران - عدم تاخیر پرواز - Check-in سریع بدون معطلی - قیمت معقولانه (به طور مثال قیمت یک بلیط از مبدا تورنتو تا وینیپگ از 189 دلار شروع می شود تا 389 دلار برای یک مسیر پروازی 4.30 ساعته با هواپیمای Airbus) - نمایش فیلم - ....
2- اولا : اگر یک نگاهی به لینک زیر بیاندازی , خواهی دید که اون هواپیما ها دیگه از دور خارج شده , برخلاف ایران که هنوز داره ازشون استفاده می کنه.
ثانیا : پشت همون ملخ یک توربو جت داره کار می کنه و وظیفه اون ملخ صاف کردن و شکل دهی هوای ورودی به توربوجت هستش . داشتن ملخ دلیل بر قدیمی بودن و ضعیف بودن هواپیما نیست. شما تا حالا فکر کردی که چرا نسل جدید هواپیما های C-130 هم ملخ دارند ؟؟
3- در ضمن Air Canada از Boeing 747 استفاده می کرده که الان از دور خارج شده (برخلاف ایران که تا وقتی که هواپیما سقوط نکرده از آن استفاده میشود. :D ) این هم لینک عکس هاش :
http://www.airliners.net/open.file/0700091/L
http://www.airliners.net/open.file/0703431/L
4- منظور من از نداشتن بوئینگ 747 بود در هواپیمایی امارات , نه کل محصولات بوئینگ
5- وقتی از زیر یوغ ملکه انگلیس (هرچند تشریفاتی) در آمد آنوقت می شه گفت :lol:
6- در ضمن هواپیمایی AirCanada در سال 1937 تاسیس شده و هواپیمایی هما در سال 1962
7- این هم لینک تاریخچه هواپیمایی Air Canada و Iran Air , خودتان نتیجه رو ببینید : :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Canada


1- هما ی بین قاره ای الان صندلیهاشو عوض کرده هم نرم ه هم تمیز.
سرویس بهداشتی رو هم گیر نده. کثافت کاری از "خود ماست" وگرنه توی همه پرواز ها قبل از پرواز یکی میاد تمیز میکنه میره... شما آخر پرواز امارات از ایران بری سرویس بهداشتی به توالتهای جاده شمال صلوات میفرستی.
مهماندارهای هما من تاحال ندیدم بد رفتاری کنند. اگر این اتفاق افتاده من تعجبم که چرا هواپیما سالم نشسته. چون اگر فراموش نکرده باشی ما ملت نسبتا طلبکاری هستیم... مخصوصا نسبت به کسایی که پایین تر از خودمون میبینیم بنابراین یک مهماندار ایران ایر اگر بخواد هم نمیتونه بد رفتاری کنه... مگه اینکه از جونش سیر شده باشه!
روی قیمت هم که نمیشه صحبت کرد...چون ایران ایر از همه ارزون تره. اون مورد 200 دلار تا 400 دلار رو هم دوست قبلی هم جواب داد.
2- من توی خط فنی حالیم نیست چیزی.
3- اینم حالیم نیست چی میگه... :D


من خودم میدونم که " هما " فقط یک ستاره داره و اون هم تازه تحت بررسی است که ببینن شایسته اون یه ستاره رو هم داره یا اینکه ازش بگیرن.
خطوط هواپیمایی امارات 5 ستارست
مال مالزی هم 5 ستارست
ماهان 2 ستاره بود که تازگی ها اون هم مثل ما یک ستاره شده
ولی دوستان عزیز من گفتم که هدفم از زدن این تاپیک این بوده که بچه های مهماندار بیان اینجا و مشکلاتشون رو مطرح کنند که ان شا ا... با همفکری هم دیگه بتونیم مشکلاتمون رو حل کنیم نه اینکه کسانی که از هما دل پر دارند بیان اینجا و هر چی دلشون میخواهد ما رو مسخره کنند.
اگر هم دیدید من کمی طرفداری میکردم به خاطر این بود حس میهن دوستی به من اجازه نمیداد که ایرلاین کشورم رو مسخره کنم.
دوستان عزیز من هم مثل شما دل خوشی ندارم و این رو هم خوب میدونم که ایرلاین ما در مقابل ایرلاین های غول خارجی پشه ای بیش نیست ولی ازتون خواهش میکنم کمی غیرت به خرج بدین و نذارین اون حس میهن دوستی که تو همه ما ایرانی ها وجود داره به دست این خارجی های تازه به دوران رسیده کم کم رنگ و بوشو از دست بده.
من ایرانیم و یک ایرانی خواهم ماند. زنده باد ایران و ایرانی

اگر واسه کل کل هم شده این آمریکا میاد اون یک ستاره رو هم میگیره که خیالش راحت باشه... ایران کدومه... ایرانی کیه! فقط نفت!

دوم اینکه پذیرایی که هما تو پروازهای اروپایی داره سگش می ارزه به اون پذیرایی مسخره ارلاین های خارجی
سوم اینکه تو همین خط هوایی کانادا که بعضی ها تو این تاپیک سنگشو به سینشون میزنن مثل KLM رفتار بعضی از مهماندارها با مسافران آسیایی و به خصوص مسافرهایی که میدونن از کشور های خاورمیانه میان بسیار بد و زننده و نژادپرستانست.
اوه!! این یک مورد رو من خودم با چشم خودم دیدم! یکی با یک آقای سیاه و یکی با یک خانواده ی مسلمان که خانومه و دخترش حجاب داشتن! بقدری با اینا بد حرف میزد و غذا رو پرت میکرد جلوشون که من میخواستم بزنم تو گوش مهمانداره ولی این بدبختها تا آخر پرواز جز مرسی هیچی نگفتن! ( پرواز فکر میکنم خط دلتا بود ) ولی آخرش یک آقایی که نزدیک اینا نشسته بود مهماندار رو صدا کرد و ازش خواست که ورقه های نظرخواهی بیاره پخش کنه و خود این آقا هم جمع کرد گفت خودم میبرم میدم آفیس ایرلاین! :blink:
 

aurora

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2003
نوشته‌ها
199
لایک‌ها
6
محل سکونت
In man's world
ها اینو یادم رفت بگم! باقالی پلوهای هما رو هیچ کس نداره!
 

marco250

Registered User
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2005
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
340
toronto-winnipeg پروازش 2:30 بیشتر نیست
اون 189$ هم با خرج ناوگان(36$) +Canada Airport Improvement fees(35$)+Canada Goods and Services Tax (32$(+هزار و یک تکس دیگه بالاتر از 300$ میشه فقط واسه یک طرف پرواز
حالا شما حساب کن اونجام اگه از شما 300$ میگرفتن واسه یه پرواز مشابه (یه چیزی شبیه مشهد تبریز از نظر زمانی) اونوقت میتونستی بگی چرا فیلم پخش نمیکنن!!! چرا صندلی هاشون مثل پر قو نیست!!گرچه هواپیماهای ماهان همگی در پروازهای داخلی قابلیت پخش فیلم رو دارن و در طول پرواز چیزهایی نشون میدن ولی نمیتونن فیلم بزارن چون طول پرواز اونقدر زیاد نیست. از نظر سرو غذا هم تو یه پرواز 2 ساعته داخلی aircanada یک دهم اون چیزی رو که تو پرواز 50 دقیقه مشهد تهران به شما میدن(تازه با اون قیمت) نمیدن!!
در مورد هواپیمای ملخ دار هم بله, ملخی داریم تا ملخی !! مشکل داشتن ملخ نیست!! بلکه هواپیماهای ملخی اینها سنشون برمیگرده به همون زمان ملخ.... چیزی که الان تو پروازهای داخلی ایران هم حتی دیده نمیشه.در قدیمی بودن هواپیماهای ایران هم شکی نیست و همه برمیگرده به تحریم ها ولی کشوری مثل کانادا که تحت تحریم نیست و بازو میفرستن فضا واسه ناسا خیلی ازش انتظار هست که بهتر ازین عمل کنه.
منظورتون رو هم در مورد امارت متوجه نشدم ولی چیزی که من گفتم این بود که بر خلاف صحبت شما نه تنها امارات 747 داره بلکه A380 هم سفارش داده! حالا با این حساب نمیدونم چه جوری میگین Boeing 747 که هواپیمای رئیس جمهوری امریکا و تمام کشورهای دیگه هست, از رده خارج شده!:blink:
در مورد مستعمره بودن هم این حرفتون 100% اشتباست و شما که از تمام مسائل این کشور اطلاع دارین انتظار میره که این رو هم بدونین که کانادا 300 سال هست که مستقل شده , کوچکترین تاثیری از هیچ کشور دیگه ای نداره , ساکنین کشورش بدون نیاز به ویزا به راحتی به امریکا (و خیلی از کشورهای دیگه) میتونین مسافرت کنن و آمریکا هم بزرگترین متحد اقتصادیه کاناداست!
حالا معلوم نیست اینها چه طوری باعث عدم استفاده aircanada از این beoing قدرتمند 747 میشه!!
تاریخچه هم فکر نمیکنم ربطی داشته باشه چرا که emirates با قدمت کمش بهترین airline دنیاست (گرچه همونطور که گفتم قضیه عربها کاملا جداست)ولی به قول شما aircanada با اون قدمتش (حتی نسبت به هما) اونجوری که انتظار باید بره بهتر عمل نکرده .

تایم پرواز تورنتو - وینیپگ رو اشتباهی تایپ کرده بودم.
فکر نکنم که ما معادل طول این پرواز رو تو پرواز های داخلی داشته باشیم.
در ثانی شما از این همه موارد همش چسبیدی به غذا و بقیه چیزها رو نمی بینی ؟؟ :D همه پول بلیط که تو یک سینی خوراکی خلاصه نمی شود. تو این همه آپشن که من گفتم کدومشون هما بهتر از خطوط هواپیمایی دیگه عمل کرده ؟ شما چرا همین تاخیرهای پروازهای خطوط داخلی رو که حداقل نیم ساعته رو شاخشونه و در آخر هم با یک معذرت خواهی سر و تهش رو هم میارن و بعضی اوقات هم هیچ کدوم از مسئولین پرواز حتی حاضر به پاسخگویی به مردم منتظر در سالن هم نمی شود نمی گویی ؟

من که تو Fleet Data هواپیمایی Air Canada هیچ هواپیمای ملخی نمی بینم که شما ازش حرف می زنی , خودت می تونی چک کنی :
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Canada
همچنین اگه یک نگاهی به 208 هواپیمای خط هوایی AirCanada بیاندازی میبینی که Air Canada از هواپیماهای مطرح دنیا داره استفاده می کنه و تمام هواپیما ها Boeing و Airbus و Embraer هستند که از این اشغال های روسی هم راحت تر هستند و هم ایمن تر. :happy: در ثانی : من از رده خارج کردن Boeing 747 رو از خط هوایی AirCanada گفتم نه کل خطوط دنیا. ثالثا : کشور آمریکا که سازنده Boeing هستش که نمیاد از AirBus که رقیب اروپایی Boeing هستش حمایت کنه و هواپیمای رییس جمهورش بکنه که !!

یک کشور وقتی مستقل می شود که زیر سایه هیچ کشوری نباشد. هر وقت تونستن که سایه ملکه انگلیس که جنبه تشریفاتی هم داره از سرشون کم کنند آنوقت می شود گفت که مستقل هستند.
در مورد تاریخچه هم خطاب به همان خانم مهماندار عرض کردم که سابقه نیم قرنی هما را عامل این می داند که ما چشمانمان را بروی سهل انگاری ها و کاستی های هما ببندیم و دلمون رو به 50 سال سابقه خوش کنیم و هی بگوییم که ما فلان بودیم....
در آخر یک عکس از آشپزخانه نمور و کثیف AirCanada می گذارم :
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Air_Canada_AirbusA340_Kitchen.jpg
 

alireza_simkesh

Registered User
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2005
نوشته‌ها
1,705
لایک‌ها
4


تایم پرواز تورنتو - وینیپگ رو اشتباهی تایپ کرده بودم.
فکر نکنم که ما معادل طول این پرواز رو تو پرواز های داخلی داشته باشیم.
در ثانی شما از این همه موارد همش چسبیدی به غذا و بقیه چیزها رو نمی بینی ؟؟ :D همه پول بلیط که تو یک سینی خوراکی خلاصه نمی شود. تو این همه آپشن که من گفتم کدومشون هما بهتر از خطوط هواپیمایی دیگه عمل کرده ؟ شما چرا همین تاخیرهای پروازهای خطوط داخلی رو که حداقل نیم ساعته رو شاخشونه و در آخر هم با یک معذرت خواهی سر و تهش رو هم میارن و بعضی اوقات هم هیچ کدوم از مسئولین پرواز حتی حاضر به پاسخگویی به مردم منتظر در سالن هم نمی شود نمی گویی ؟

من که تو Fleet Data هواپیمایی Air Canada هیچ هواپیمای ملخی نمی بینم که شما ازش حرف می زنی , خودت می تونی چک کنی :
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Canada
همچنین اگه یک نگاهی به 208 هواپیمای خط هوایی AirCanada بیاندازی میبینی که Air Canada از هواپیماهای مطرح دنیا داره استفاده می کنه و تمام هواپیما ها Boeing و Airbus و Embraer هستند که از این اشغال های روسی هم راحت تر هستند و هم ایمن تر. :happy: در ثانی : من از رده خارج کردن Boeing 747 رو از خط هوایی AirCanada گفتم نه کل خطوط دنیا. ثالثا : کشور آمریکا که سازنده Boeing هستش که نمیاد از AirBus که رقیب اروپایی Boeing هستش حمایت کنه و هواپیمای رییس جمهورش بکنه که !!

یک کشور وقتی مستقل می شود که زیر سایه هیچ کشوری نباشد. هر وقت تونستن که سایه ملکه انگلیس که جنبه تشریفاتی هم داره از سرشون کم کنند آنوقت می شود گفت که مستقل هستند.
در مورد تاریخچه هم خطاب به همان خانم مهماندار عرض کردم که سابقه نیم قرنی هما را عامل این می داند که ما چشمانمان را بروی سهل انگاری ها و کاستی های هما ببندیم و دلمون رو به 50 سال سابقه خوش کنیم و هی بگوییم که ما فلان بودیم....
در آخر یک عکس از آشپزخانه نمور و کثیف AirCanada می گذارم :
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Air_Canada_AirbusA340_Kitchen.jpg

به این دلیل که در ادامه صحبتهای شما در مورد سرویسهای داخب پرواز , راجع به سرویس داخل هواپیما صحبت میکنم و نقص فنی و تاخییر و check in و اینچیزا رو خیلی عوامل دیگه روش تاثییر میزاره: فرودگاه تورنتو یه شاهکار مهندسیه و اصلا چیزی به اسم check in های سنتی که در ایران انجام میشه ندارن بلکه دستگاههایی (مثل ATM) هست که به شما اسمتون رو وارد میکنین و کارت پرواز رو براتون پرینت میکنه و بهتون میده! هروقت اومدن ازین چیزا درست کردن تو ایران و این قیمت پایین رو نگه داشتن ولی بازم تاخییر داشت اونموقع میشه گفت یه جای کاریشون مشکل داره:
اینم لیست fleet های Aircanada از خود سایت رسمیش. پایین صفحه به تعداد 60 عدد ازین هواپیماها دارن. و همچنین با اینکه هواپیماهای Boeing مختلفی دارن یه دونه 747 تو خطوط هواییشون نیست!!
در مورد هواپیماهای آشغال ایران هم که عرض کردم در داغون بودنشون شکی نیست, من به سرویسی که داخل همین هواپیماهای داغون به شما میدن در مقایسه با سرویسی که در هواپیماهای برتر Aircanada میدن اشاره کردم
معادل اون پرواز هم ممکنه نداشته باشیم:شما اونو مثال زدین! اما همونطور که گفتم حتی در پروازهای طولانی تر از اون کمتر از پروازهای کوتاه داخلی به شما میرسن!
شما فرمودین "اون هواپیما ها دیگه از دور خارج شده" که باعث تعجب من شد و گفتم که هرگز اینطوری نیست.
و همونطوری که گفتم 747 رو نه تنها امریکا بلکه "تمام کشورهای دیگه" (حتی ایرن , عکسهاشو اون پایین گزاشتم) ازش به عنوان هواپیمای ریاست جمهوری استفاده میشه که نشون دهنده برتری بدون شک این هواپیماست, ولی درحالی که تمام خطوط هوایی برتر دنیا دارن به طرف A380 میرن Aircanada کماکان گویا هیچ میلی به استفاده حتی از 747 هم نداره!
در مورد ملکه انگلیس هم شرمنده ولی این هرفتون واقعا مسخرست! همونطور که گفتم کانادا قانون اساسیه خودشو داره و فقط برای احترام ملکه انگلیس رو ملکه خودشون میدونه وگرنه اون ملکه نه در انگلیس و نه در کانادا حق دخالتی در قانون اساسیه اون کشورا نداره چه برسه به اینکه بخواد باعث عدم خرید هواپیماهای Boeing امریکایی از طرف کانادا بشه:rolleyes:
اینم چندتا عکس از استاد در 747شون!!:
1194639065338510.jpg


1194639065635120.jpg


11946390653789426.jpg


11946390654314727.jpg
 

@li

کاربر فعال موبایل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2006
نوشته‌ها
3,998
لایک‌ها
90
سن
39
محل سکونت
GRAVEYARD
با سلام خدمت شما دوست و همکار گرامی
با تشکر از لطف شما
یه خواهشی از شما داشتم و اونم اینکه شما که همکار ما دراومدین یه اطلاع رسانی تو بریفینگ و یا قسمتهای دیگه که دسترسی دارین بکنن که بچه های " هما " بیان و تو این تاپیک شرکت کنند.
ما این تاپیک رو با هدف حل مشکلاتمون در سطح شرکت ایجاد کردیم ولی متاسفانه فکر نکنم بیش از 2 نفر تو این تاپیک از بچه های خودمون باشن.
من به نوبه خودم اطلاع رسانی میکنم شما هم لطف کنین اطلاع رسانی کنید که بیان و شرکت کنند مخصوصا" تو بریفینگ
از لطف شما بسیار سپاسگزارم
من نگفتم هما کار میکنم ایر لاین من فرق میکنه!!!!...به هر حال بچه های دیسپچ هما رو میشناسم اگر امکانش بود بهشون اطلاع میدم!!!
 

nazanini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
این هم ایرباس A340 خریداری شده از ونزوئلا

فرودگاه امام

8avge1k.jpg
 

marco250

Registered User
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2005
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
340
به این دلیل که در ادامه صحبتهای شما در مورد سرویسهای داخب پرواز , راجع به سرویس داخل هواپیما صحبت میکنم و نقص فنی و تاخییر و check in و اینچیزا رو خیلی عوامل دیگه روش تاثییر میزاره: فرودگاه تورنتو یه شاهکار مهندسیه و اصلا چیزی به اسم check in های سنتی که در ایران انجام میشه ندارن بلکه دستگاههایی (مثل ATM) هست که به شما اسمتون رو وارد میکنین و کارت پرواز رو براتون پرینت میکنه و بهتون میده! هروقت اومدن ازین چیزا درست کردن تو ایران و این قیمت پایین رو نگه داشتن ولی بازم تاخییر داشت اونموقع میشه گفت یه جای کاریشون مشکل داره:
اینم لیست fleet های Aircanada از خود سایت رسمیش. پایین صفحه به تعداد 60 عدد ازین هواپیماها دارن. و همچنین با اینکه هواپیماهای Boeing مختلفی دارن یه دونه 747 تو خطوط هواییشون نیست!!در مورد هواپیماهای آشغال ایران هم که عرض کردم در داغون بودنشون شکی نیست, من به سرویسی که داخل همین هواپیماهای داغون به شما میدن در مقایسه با سرویسی که در هواپیماهای برتر Aircanada میدن اشاره کردم
معادل اون پرواز هم ممکنه نداشته باشیم:شما اونو مثال زدین! اما همونطور که گفتم حتی در پروازهای طولانی تر از اون کمتر از پروازهای کوتاه داخلی به شما میرسن!
شما فرمودین "اون هواپیما ها دیگه از دور خارج شده" که باعث تعجب من شد و گفتم که هرگز اینطوری نیست.
و همونطوری که گفتم 747 رو نه تنها امریکا بلکه "تمام کشورهای دیگه" (حتی ایرن , عکسهاشو اون پایین گزاشتم) ازش به عنوان هواپیمای ریاست جمهوری استفاده میشه که نشون دهنده برتری بدون شک این هواپیماست, ولی درحالی که تمام خطوط هوایی برتر دنیا دارن به طرف A380 میرن Aircanada کماکان گویا هیچ میلی به استفاده حتی از 747 هم نداره!
در مورد ملکه انگلیس هم شرمنده ولی این هرفتون واقعا مسخرست! همونطور که گفتم کانادا قانون اساسیه خودشو داره و فقط برای احترام ملکه انگلیس رو ملکه خودشون میدونه وگرنه اون ملکه نه در انگلیس و نه در کانادا حق دخالتی در قانون اساسیه اون کشورا نداره چه برسه به اینکه بخواد باعث عدم خرید هواپیماهای Boeing امریکایی از طرف کانادا بشه:rolleyes:اینم چندتا عکس از استاد در 747شون!!:
1194639065338510.jpg


1194639065635120.jpg


11946390653789426.jpg


11946390654314727.jpg
باید به عرضتان برسونم که نه تنها در فرودگاه Pearson تورنتو (خود من از گیشه Check-In استفاده کردم چون هیچ کس تو صف نبود. :D ) بلکه در تمامی فرودگاه های دیگر هم از گیشه Check-In استفاده می شود (چون همه مردم دانش استفاده از دستگاه های Automatic رو ندارن و یک نفر مسئول آموزش هم 24 ساعته کنار این دستگاه ها است که مسافرین رو راهنمایی می کنه.) و هم دستگاه های اتوماتیک.
جالب اینجاست که تو فرودگاه های ایران حالا که امکان استفاده از این تکنولوژی وجود نداره , اکثرا دیده می شود که با وجود ازدحام مسافر و خالی بودن گیشه های Check-In مسئولین خط زورشان می آید که از گیشه های بیشتر استفاده کنند چون تنها چیزی که تو ایران به آن اهمیت داده نمی شود وقت و آسایش مسافر است.


اون دو تا هواپیما که ته لیست شما می بینی برای زیر شاخه هواپیمایی Aircanada یعنی خط هوایی JAZZ است و همانطور هم که می بینی آرم و اسم آن فرق می کنه ( درست مثل IranAir Tour ) . این دو نوع هواپیما محصول کمپانی de Havilland کانادا و جزو خانواده میان برد می باشند. همانطور خودتون هم می بینید ظرفیت این هواپیما ها 37 و 50 صندلی می باشد که هواپیمایی Jazz برای استفاده از مقاصدی با تعداد مسافر کمتر (همانطور که می دونی کانادا به اون وسعت چند برابری ایران فقط نصف جمعیت ایران را دارد) و یا عدم امکان فرود در شهرهای کوچکی که بعلت کوچکی فرودگاه امکان استفاده از جمبوجت های بزرگ را ندارند (مثل فرودگاه رامسر خودمان) استفاده می شود و این خط فقط مسیرهای کوتاه آمریکای شمالی رو پوشش می دهد. یکی دیگر از علل های استفاده این هواپیما , کانادایی بودن شرکت de Havilland می باشد که در سال 1928 یعنی 8 سال بعد از افتتاح کارخانه مادر در انگلستان اقتتاح شد (این هم می تونه یکی از چند نمونه ای باشه که پای انگلستان رو تو این کشور باز نگه می داره و جالب این جاست که همین کمپانی انگلیسی , یک شعبه دیگر هم تو استرالیا (اون یکی مستعمره اش ) هم داره. )
موتور این این نوع هواپیما هم از نوع turboprop که یک نوع موتور توربین گازی است که مانند یک موتور Turbojet عمل می کند با این تفاوت که یک بخشی داخل موتور به منظور گردش ملخ تعبیه شده است و به طور کل از چهار قسمت کلی compressor, combustor, propelling nozzle و توربین تشکیل شده است و بر خلاف ذهنیت شما از هواپیمای ملخی قدیمی باید عرض کنم که سرعت این نوع هواپیما 500 km/h می باشد و هواپیماهای کوچکتر بهره برده از این نوع موتور ها به سرعت 920 km/h هم دست پیدا کرده اند.
ایران هم می خواست یکی از این نوع هواپیماهای ملخی اما برد کوتاه رو به نام Iran-140 مونتاژ کنه که همان Antonov-140 کشور اوکراین بود که خط تولیدش بعلت عدم تخصیص بودجه در سال 1386 متوقف شد.

http://i10.tinypic.com/6p4txsp.jpg


بیشترین عمر 747 در خط هوایی AirCanada بین سالهای 1971-1998 بوده و آخرین سال استفاده از این هواپیما سال 2004 بوده است و منظور من از خارج شدن از خطوط AirCanada بود. به طور کل کانادا به سمت AirBus رو آورده چون هرچی باشه یکی از تولید کننده هاش کشور انگلستان می باشد. من کجا گفتم که 747 از دور کلیه خطوط هوایی دنیا از دور خارج شده ؟؟ :happy:

مگر امارات قانون اساسی نداره ولی زیر نظر انگلستان اداره می شود ؟ پلیس امارات حتی جرات یک اخطار دادن به یک انگلیسی رو هنوز نداره..
مگر کشور های افریقایی جنوب مدیترانه قانون اساسی ندارن ولی شما دست فرانسه رو تو این کشور می بینی. تازه اکثرا هم به زبان فرانسه صحبت می کنند تا زبان خودشان.
آفریقای جنوبی مگه در سال 1961 استقلالشو به ظاهر به دست نیاورده ولی برو ببین که حسابی از انگلیس می بره. (هم استقلال داره و هم قانون اساسی)
این نوع کشورها درست است که به ظاهر قانون اساسی دارند و به استقلال رسیده اند ولی شما هنوز هم جای پای استعمار رو تو این نوع کشورها براحتی می توانید ببینید و بطور کل استعمار است که قانون اساسیشون رو به نفع خودش تدوین می کنه.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
2vsj1nm.gif


ما تا حالا شش بار همواپیمایی هما رفتیم دبی با خانواده

الان مادرم یه ماه دیگه میخواد بره ولی چون من رفتم تو 18 دیگه نمیتونم برم

16j1s79.gif
 

gheymeh

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,012
لایک‌ها
67
محل سکونت
[IMG]http://khatati.com/draw.aspx?st=54221[/IMG]
2vsj1nm.gif


ما تا حالا شش بار همواپیمایی هما رفتیم دبی با خانواده

الان مادرم یه ماه دیگه میخواد بره ولی چون من رفتم تو 18 دیگه نمیتونم برم

16j1s79.gif

می ری تو 18 سال !!! خیلی بچه ای هنوز
 

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
درود


من برای اون مهماندار راهنمای لازم رو فرستادم ، و گفتم که در کدوم سایت می تونه به نتیجه برسه که مدیران با خرد ! ( توجه کنید "خردمند " !! من نگفتم بی خرد !! بی خرد اونی هست که فیلم سانسور می کنه ! ولی مدیر فروم سانسور گر خیلی هم خردمند است! وای وای من دماغم دراز شد ! )

شما که دارید درباره عدس پلو و کله پاچه هواپیما گفتگو و چانه زنی می کنید ، باید بدونید که چه ما ، چه کانادا ، چه امارات، یا حتی ژاپن و آلمان ! ما همه در یک سطح هستیم.

3 کشور فرانسه ، امریکا ، انگلیس ، تولید کنند هواپیما های درست و درمون هستند ، که البته از سال 2015 چین هم به اینها افزودن می شه ...

این سه کشور می تونند تصمیم بگیرند ، هما رو 200 برابر از هر ایرلاینی بهتر کنند ، دقیقاً مانند این :

By the late 1970s, Iran Air was the fastest growing airline in the world, and one of the most profitable. By 1976 , Iran Air was ranked second only to Qantas as the world’s safest airline, having been accident free for at least 10 consecutive years.

این رو بخونید : http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air#Golden_Age


من نمی خواستم ، این قدر تلخ سخن بگم ، ولی تمام کشور های جهان هر کدوم در یک سری چیز ها "عروسک خیمه شب بازی" هستند. به جز این 3 کشور ، و چند تا قدرت کوچیک هوایی دیگه مانند روسیه و اوکراین ، تمام کشور های دنیا ، خواه استرالیا ، خواه ایران ، خواه چین و هند و برزیل ... همه اینها در زمینه ایرلاین عروسک خیمه شب بازی هستند .

همین فردا صبح اگر امارات با امریکا چپ بیوفته ، ایرلاین که هیچی ، کل کشورش به 40 سال پیش بر می گرده ...

دانش مهندسی ساخت و گسترش هواپیما ، CPU ، موتور ماشین ، وووو وقتی وجود نداشته باشه ، اون کشور در اون زمینه می شه عروسک خیمه شب بازی ...

پس زیاد حرص امکانات و فلان و بهمان این کشور و اون کشور رو نخورید ، " باد آورده رو باد می بره ! "

ما در زمینه هوایی همان هستیم که 30 سال پیش بودم ( نوشته ویکیپدیا رو بخونید ) ولی الان عروسک گردان به ما بازی نمی ده ، همین و بس !

در مورد امارات البته جریان از هر کشور دیگه ای بدتر است ، هر چه دارند یک حباب هست ، از بازیکن فوتبال تا ساختمون 100 طبقه ، همه رو پول می دهند و می خرند ، هیچ دانش و زیر ساختی ندارند . از بوئینگ 777 تا شن بیابون ، اگر امریکا بخواد ! تنها 24 ساعت فاصله دارند ... البته گفتم که ! چین هم داره به بازی وارد می شه و این خیلی چیز ها رو تغییر می ده ، ولی گمان نمی کنم ، چینی ها هم انتقال تکنولوژی رو به پول ترجیح بدهند ، مگر اینکه دیوانه باشند.
 

nazanini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
آقای اهواز شما بهتره شرکت ملی حفاری ایران تی 3 راهی مسجد سلیمان رو درست کنی که توی استخدامی دارند پارتی بازی میکنند
شما دیگه توی بحث های تخصصی دوستان متخصص دخالت نکنید
 

kagero

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2007
نوشته‌ها
98
لایک‌ها
3
با سلام خدمت شما دوست عزیز
قبلا" هم تو همین تپیک عر ض کرده بودم که معیار انتخاب مهماندار به خوشگلی و خوش تیپی نیست . کسی که میخواهد به عنوان مهماندار انجام وظیفه نماید باید دارای معیار های بین المللی تعیین شده باشد که از طرف سازمانهای بین المملی هواپیمایی تعیین شده و تخلف از آن موجب دردسرهای فراوانی میشود.
در مورد مدرک هم باید به عرضتون برسونم که حداقل مدرک برای این شغل مدرک دیپلم میباشد و اصلا" به لیسانس دوستتون ارتباط نداره مگر اینکه لیسانس پرستاری یا زبان انگلیسی باشه که اون موقع لیسانس میتونه ایفای نقش کنه.
در مورد اینکه ازشون تعهد میگیرن که چند سالی ازدواج نکنند هم من چیزی نشنیدم چه بسا بسیاری از دوستان خودم در بدو ورود به این شغل متاهل بودن و خیلی هاشون هم متاهل شدند.:cool:

خب دوست من كه اينطور ميگفت.راستي توي اين چند صفحه شما هيچي از شغلتون كه به علت مسافرتهاي زياد بايد جذاب هم باشه ننوشتين.لطفا از خاطرات و ماجراهايي كه براتون پيش اومده برامون تعريف كنين تا بحث جالبتر بشه
 

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
آقای اهواز شما بهتره شرکت ملی حفاری ایران تی 3 راهی مسجد سلیمان رو درست کنی که توی استخدامی دارند پارتی بازی میکنند
شما دیگه توی بحث های تخصصی دوستان متخصص دخالت نکنید

من از شما سپاسگذارم :rolleyes:، شما با سخننان شیوا و گوهربارتون چشمان بسته من رو به پنجره های تازه ای باز کردید ، من کوردل بی سواد نمی دونستم "باقالی پلو " و " عروسک کانگرو" جز بحث های تخصصی هستند؛ ببخشیدم خواهش می کنم :( ، من به همراه دو میلیون همشهری دیگه ام از شما کمال سپاس و ارجمندی را داریم. مطمئن باشید اگر نظر سنجی ای برای انتخاب مدیر انجام شد من به شما رای می دم :evo:، از جان و دل ! چون ما فقط همین شما رو در جمع اعضاء کم داشتیم ! که اون هم بخت با یار بود و شما به این سایت تشریف آوردید. باز هم از شما برای باز کردن چشم های من بیسواد کمال سپاس را دارم.:blush:
 
بالا