برگزیده های پرشین تولز

مهمانداران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
خب دوست من كه اينطور ميگفت.راستي توي اين چند صفحه شما هيچي از شغلتون كه به علت مسافرتهاي زياد بايد جذاب هم باشه ننوشتين.لطفا از خاطرات و ماجراهايي كه براتون پيش اومده برامون تعريف كنين تا بحث جالبتر بشه


توجه شما و دیگران دوستان رو با نخستین نوشته این تاپیک جلب می کنم :


به نقل از vandacity :
با سلام
خدمت همه مهمانداران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم عرض میکنم.
این تایپیک با هدف پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به مهمانداران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(چه شرکتی و چه رسمی) و همچنین رساندن پیام به مسئولین محترم ایجاد شده است.

اگر می بینید ایشون پاسخی در این زمینه ( حقوق و تجربیات کاری و ... ) ندادند دلیل اش این بوده که تاپیک رو برای چیزی که بالا نوشتند می خواستند.
 

m.shabani

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 آپریل 2006
نوشته‌ها
7,286
لایک‌ها
1,074
محل سکونت
تهران
يه پيشنهاد به صاحب و باني اين تايپيك.... بهتر بي خيال مشكلات خودتون بشيد ... وبيائيد به سئوالات دوستان جواب بديد... :D:D:D:D
ولي انصافا قشر دوست داشتني هستيد من براي همتون آرزوي موفقيت ميكنم و اميدوارم كه هميشه سلامت
و موفق باشيد...
 

Hossein Best

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2006
نوشته‌ها
52
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
واقعا کارتون ایول داره که همش با این هواپیماهای ایران که به ... بنده به ... پیوند پرواز میکنید
 

(Tebyan)

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2007
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
1
سلام

اميدوارم وقتي از پرواز برگشتيد خسته نباشيد!!!

همان طور كه يكي از دوستان گفتند يه خاطره بگيد.... از هواپيما ربايي و علت ناكامي ها هواپيما ربا ها يا علت انجام كار انها اگه به چشم خودتون ديد يا شنيده ايد برايمان بنويسيد ..... چند تا از جملاتي كه تو هواپيما براي ارامش دادن يا بر حسب كار استفاده مي كنيد را بنويسد. راستي درباره اين عكس توضيح مي دهيد : اواتورتان
چطور شد امديد اينجا و خواستيد مشكلات را شناسايي و برطرف كنيد ؟؟

اميدوارم خسته نباشيد؟:lol:
 

alireza_simkesh

Registered User
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2005
نوشته‌ها
1,705
لایک‌ها
4

باید به عرضتان برسونم که نه تنها در فرودگاه Pearson تورنتو (خود من از گیشه Check-In استفاده کردم چون هیچ کس تو صف نبود. :D ) بلکه در تمامی فرودگاه های دیگر هم از گیشه Check-In استفاده می شود (چون همه مردم دانش استفاده از دستگاه های Automatic رو ندارن و یک نفر مسئول آموزش هم 24 ساعته کنار این دستگاه ها است که مسافرین رو راهنمایی می کنه.) و هم دستگاه های اتوماتیک.
جالب اینجاست که تو فرودگاه های ایران حالا که امکان استفاده از این تکنولوژی وجود نداره , اکثرا دیده می شود که با وجود ازدحام مسافر و خالی بودن گیشه های Check-In مسئولین خط زورشان می آید که از گیشه های بیشتر استفاده کنند چون تنها چیزی که تو ایران به آن اهمیت داده نمی شود وقت و آسایش مسافر است.


اون دو تا هواپیما که ته لیست شما می بینی برای زیر شاخه هواپیمایی Aircanada یعنی خط هوایی JAZZ است و همانطور هم که می بینی آرم و اسم آن فرق می کنه ( درست مثل IranAir Tour ) . این دو نوع هواپیما محصول کمپانی de Havilland کانادا و جزو خانواده میان برد می باشند. همانطور خودتون هم می بینید ظرفیت این هواپیما ها 37 و 50 صندلی می باشد که هواپیمایی Jazz برای استفاده از مقاصدی با تعداد مسافر کمتر (همانطور که می دونی کانادا به اون وسعت چند برابری ایران فقط نصف جمعیت ایران را دارد) و یا عدم امکان فرود در شهرهای کوچکی که بعلت کوچکی فرودگاه امکان استفاده از جمبوجت های بزرگ را ندارند (مثل فرودگاه رامسر خودمان) استفاده می شود و این خط فقط مسیرهای کوتاه آمریکای شمالی رو پوشش می دهد. یکی دیگر از علل های استفاده این هواپیما , کانادایی بودن شرکت de Havilland می باشد که در سال 1928 یعنی 8 سال بعد از افتتاح کارخانه مادر در انگلستان اقتتاح شد (این هم می تونه یکی از چند نمونه ای باشه که پای انگلستان رو تو این کشور باز نگه می داره و جالب این جاست که همین کمپانی انگلیسی , یک شعبه دیگر هم تو استرالیا (اون یکی مستعمره اش ) هم داره. )
موتور این این نوع هواپیما هم از نوع turboprop که یک نوع موتور توربین گازی است که مانند یک موتور Turbojet عمل می کند با این تفاوت که یک بخشی داخل موتور به منظور گردش ملخ تعبیه شده است و به طور کل از چهار قسمت کلی compressor, combustor, propelling nozzle و توربین تشکیل شده است و بر خلاف ذهنیت شما از هواپیمای ملخی قدیمی باید عرض کنم که سرعت این نوع هواپیما 500 km/h می باشد و هواپیماهای کوچکتر بهره برده از این نوع موتور ها به سرعت 920 km/h هم دست پیدا کرده اند.
ایران هم می خواست یکی از این نوع هواپیماهای ملخی اما برد کوتاه رو به نام Iran-140 مونتاژ کنه که همان Antonov-140 کشور اوکراین بود که خط تولیدش بعلت عدم تخصیص بودجه در سال 1386 متوقف شد.

http://i10.tinypic.com/6p4txsp.jpg


بیشترین عمر 747 در خط هوایی AirCanada بین سالهای 1971-1998 بوده و آخرین سال استفاده از این هواپیما سال 2004 بوده است و منظور من از خارج شدن از خطوط AirCanada بود. به طور کل کانادا به سمت AirBus رو آورده چون هرچی باشه یکی از تولید کننده هاش کشور انگلستان می باشد. من کجا گفتم که 747 از دور کلیه خطوط هوایی دنیا از دور خارج شده ؟؟ :happy:

مگر امارات قانون اساسی نداره ولی زیر نظر انگلستان اداره می شود ؟ پلیس امارات حتی جرات یک اخطار دادن به یک انگلیسی رو هنوز نداره..
مگر کشور های افریقایی جنوب مدیترانه قانون اساسی ندارن ولی شما دست فرانسه رو تو این کشور می بینی. تازه اکثرا هم به زبان فرانسه صحبت می کنند تا زبان خودشان.
آفریقای جنوبی مگه در سال 1961 استقلالشو به ظاهر به دست نیاورده ولی برو ببین که حسابی از انگلیس می بره. (هم استقلال داره و هم قانون اساسی)
این نوع کشورها درست است که به ظاهر قانون اساسی دارند و به استقلال رسیده اند ولی شما هنوز هم جای پای استعمار رو تو این نوع کشورها براحتی می توانید ببینید و بطور کل استعمار است که قانون اساسیشون رو به نفع خودش تدوین می کنه.

بنده هم باید خدمتتون عرض کنم که نه تنها در اونجا بلکه در فرودگاه اتاوا و حتی heathrow به من کارت پرواز ندادن و گفتن باید بری با اون دستگاهها بگیری!حتی واسه پروازهای بین المللی که هرجور ادمی با هر مشکلی(!) میتونه وجود داشته باشه! و UI رو طوری طراحی کرده بودن که اصلا واسه کسی که بار اولش بود سخت نبود! گرچه نمیدونم بازهم اینها + سرویس ضعیف فرودگاههای ایران چه ربطی به سرویس داخل هواپیما داره:rolleyes:

Aircanada و Jazz هم 2 ایرلاین مختلف نیستن , ارمشون هم اینو نشون میده (اینم ارمشون) و در موقع خرید هم حتی شما نمیتونی انتخاب کنی با کدوم یکی بری چون جفتشون یکی هستن:blush:
اون مطالب فنی موتور هم (قرمز) نمیدونم چه ارتباطی داشت!همه موتورهای گازوئییلیه به این شکل شامل یه بخش ورود هوا هستن (ملخ) که هوارو میگیره و compress میکنه و بعد هم هوای گرم رو (که مشتعل شده) میده بیرون!
والا مسیر 2 ساعته فکر نمیکنم زیاد کم باشه و به جای اون حداقل میتونستن از CRJ 100 استفاده کنن که همون تعداد مسافر رو میتونه ببره و 2 تا موتور General Electric Turbofan داره!
و همونطور که میدونین اون سرعتی که فرمودین کمترین سرعت در بین تمام هواپیماهای AirCanada هست و حتی CRJ 100 هم که یه دونه ازون بالاتره سرعتش 789 km/h هست!( باید بگم که 747 Mach 0.92 داره:rolleyes: و برای مقایسه حتی A380 هم mach 0.85 داره!)
درمورد اون مطلب هم همونطور که گفتم شما فرمودین "اون هواپیما ها دیگه از دور خارج شده" که تبیعتا "دور", دور هست! (فکر نمیکردم دور= "AirCanada" :rolleyes:)
در مورد تاریخچه هم که خودتون فرمودید AirCanada از سال 1998 دیگه از 747 استفاده نکره!:eek:
همونطور که خودتون حتما میدونین در کشور امارات(و مخصوصا دبی) نه 99% بلکه 100% بچه هایی که به دنیا میان زبان انگلیسی رو به عنوان زبان اول یاد میگیرن و با اینکه تلاش میکنن در مدرسه زبان عربی رو بهشون یاد بدن تعداد کمی به این زبان علاقه دارن و کلا انگلیسی اونها کامل هست دلیلشم واضحه: دبی 100% درامدش از توریست هست واسه همین باید ملتش بتونن با توریست ها ارتباط برقرار کنن! اما من نمیدونم صحبت کردن به زبان انگلیسی چه طوری دلیل میشه که این کشور تحت سلطه انگلیس(یا هر کشور انگلیسی زبان دیگه بشه:eek:)
در هند قبل از انقلابشون یه روز پرچم فرانسه بالا بود یه روز پرچم انگلیس چون مستعمره جفتشون بود در یک زمان!! الان نتیجش اینه که از بچگی این 2 زبان رو خیلی راحت یاد دارن (خیلی بیشتر از زبان خودشون) ولی ایا این دلیل میشه این کشور مستعمره فرانسه یا انگلیسه هنوز؟!
اگه کشور فرانسه (وسایر کشورها) برای استخراج مواد طبیعی عزیمی که در افریقای جنوبی هست(از طلا گرفته تا انواع مواد معدنی) اونجا سرمایه گزاری کردن و کارخونه های حفاری معدن زدن, معنیش این میشه که افریقای جنوبی مستعمره فرانسه هست؟!:blink:
اگه امارات اومده از اون کشور بیابونش با اون مردم.... یه بهشت ساخته به برکت سرمایه گزاری کشورهای خارجی, مردمش به زنده ترین زبونهای دنیا مسلط هستن, مرکز انواع معاملات تجاری و.... هست یا اینکه متحد امریکا و انگلیس در مساعل خاور میانه هست یعنی اینکه مستعمره اینگلیسه؟!!
در کشور مستقلی مثل کانادا که بهترین شهر دنیا از نظر استاندارهای زندگی, ونکوور, در اون هست و آزادی در 4 چوب قانون اساسی در ریشه این کشور هست هیچ وقت اتحاد و دوستیش با انگلیس (که با امریکا حتی از اون هم خیلی بیشتره) دلیل بر عدم خرید هواپیماهای Boeing و خریدن هواپیماهای AirBus نمیشه:rolleyes:
ممکنه الان در پی خرید بیشتر از Airbus باشه مثل خیلی از کشورهای دیگه ولی دلیلش هرگز به خاطر نفوذی که (شما فکر میکنین ) وجود داره نیست!
دلیل اینکه اون کارخونه رو خود کانادایی ها تاسیس نکردن هم این هست که اینجا (همونطور که حتما میدونین) به جز صنعت چوب و کاغدو صادرات گاز (و هوافضا که با بهره از این صنعت در امریکا و انگلیس جدیدا به وجود اومده), صنعت خاص دیگه ای نداره و تمام چیزها اینجا, از پوشاک تا لوازم اکترونیکی تا وسایل اشپزخانه...., ساخت چین هست و به این نتیجه رسیدن که هزینه تولید+کارگر+بسته بنده+حمل و نقل+گمرک+... کالا در چین کمتر واسه مصرف کننده در میاد تا اگه بیان همون کالا رو اینجا تولید کنن.
و باز هم همونطور که میدونین امریکای شمالی (مخصوصا کانادا) از نظر تمدن و پیشرفت هرگز به پای اروپا نمیرسه (که کاملا تبیعی هست)( به عنوان مثال در شما میتونین مترو های 7 طبقه لندن که قدمت بسیار زیادی دارن رو با یه دونه تک مترو montreal مقایسه کنین! و این رو هم در نظر داشته باشین که تعداد شهرهایی که در کانادا در کل مترو دارن بسیار کم هست که البته همش به پیشرفت و تمدن برنمیگرده)
واسه همین حالاحالا باید دید که کشورهای دیگه در کانادا سرمایه گزاری میکنن.
اما هیچ کدوم ازینا دلیل بر سلطه اون کشور ها, به هیچ نوعی, بر کانادا نمیشه. (ایران تو اروپا کارخونه سمند میزنه یعنی به اون منطقه تسلط داره؟!فقط به دلیل دوستی و نزدیکی دو کشور هست)
به هرحال بهتره کانادا اگر هم رابطه نامشروعی:)rolleyes:)با انگلیس داره بره به BritishAirways هم نگاه کنه که با اینکه خودشون تولید کننده Airbus هستن کماکان از 747 استفاده میکنن.:happy:
 

nazanini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما سفر خوشی را برای شما آرزومند است فقط اگر در موقه پرواز هواپیما دچار نقص فنی شد تعجب نکنید
 

aurora

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2003
نوشته‌ها
199
لایک‌ها
6
محل سکونت
In man's world
اوه! بحث اصلا به کل منحرف شد...
ولی من برام یک سوال پیش آمد همین الان. خلبان وقتی خلبان میشه میتونه هر مسیری رو بره؟ کوتاه طولانی؟ داخلی خارجی؟
 

nazanini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
مهماندار رفته یه لیوان آب برای من بیاره
 

marco250

Registered User
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2005
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
340
بنده هم باید خدمتتون عرض کنم که نه تنها در اونجا بلکه در فرودگاه اتاوا و حتی heathrow به من کارت پرواز ندادن و گفتن باید بری با اون دستگاهها بگیری!حتی واسه پروازهای بین المللی که هرجور ادمی با هر مشکلی(!) میتونه وجود داشته باشه! و UI رو طوری طراحی کرده بودن که اصلا واسه کسی که بار اولش بود سخت نبود! گرچه نمیدونم بازهم اینها + سرویس ضعیف فرودگاههای ایران چه ربطی به سرویس داخل هواپیما داره:rolleyes:
Aircanada و Jazz هم 2 ایرلاین مختلف نیستن , ارمشون هم اینو نشون میده (اینم ارمشون) و در موقع خرید هم حتی شما نمیتونی انتخاب کنی با کدوم یکی بری چون جفتشون یکی هستن:blush:اون مطالب فنی موتور هم (قرمز) نمیدونم چه ارتباطی داشت!همه موتورهای گازوئییلیه به این شکل شامل یه بخش ورود هوا هستن (ملخ) که هوارو میگیره و compress میکنه و بعد هم هوای گرم رو (که مشتعل شده) میده بیرون!
والا مسیر 2 ساعته فکر نمیکنم زیاد کم باشه و به جای اون حداقل میتونستن از CRJ 100 استفاده کنن که همون تعداد مسافر رو میتونه ببره و 2 تا موتور General Electric Turbofan داره!
و همونطور که میدونین اون سرعتی که فرمودین کمترین سرعت در بین تمام هواپیماهای AirCanada هست و حتی CRJ 100 هم که یه دونه ازون بالاتره سرعتش 789 km/h هست!( باید بگم که 747 Mach 0.92 داره:rolleyes: و برای مقایسه حتی A380 هم mach 0.85 داره!)
درمورد اون مطلب هم همونطور که گفتم شما فرمودین "اون هواپیما ها دیگه از دور خارج شده" که تبیعتا "دور", دور هست! (فکر نمیکردم دور= "AirCanada" :rolleyes:)
در مورد تاریخچه هم که خودتون فرمودید AirCanada از سال 1998 دیگه از 747 استفاده نکره!:eek:
همونطور که خودتون حتما میدونین در کشور امارات(و مخصوصا دبی) نه 99% بلکه 100% بچه هایی که به دنیا میان زبان انگلیسی رو به عنوان زبان اول یاد میگیرن و با اینکه تلاش میکنن در مدرسه زبان عربی رو بهشون یاد بدن تعداد کمی به این زبان علاقه دارن و کلا انگلیسی اونها کامل هست دلیلشم واضحه: دبی 100% درامدش از توریست هست واسه همین باید ملتش بتونن با توریست ها ارتباط برقرار کنن! اما من نمیدونم صحبت کردن به زبان انگلیسی چه طوری دلیل میشه که این کشور تحت سلطه انگلیس(یا هر کشور انگلیسی زبان دیگه بشه:eek:)در هند قبل از انقلابشون یه روز پرچم فرانسه بالا بود یه روز پرچم انگلیس چون مستعمره جفتشون بود در یک زمان!! الان نتیجش اینه که از بچگی این 2 زبان رو خیلی راحت یاد دارن (خیلی بیشتر از زبان خودشون) ولی ایا این دلیل میشه این کشور مستعمره فرانسه یا انگلیسه هنوز؟!
اگه کشور فرانسه (وسایر کشورها) برای استخراج مواد طبیعی عزیمی که در افریقای جنوبی هست(از طلا گرفته تا انواع مواد معدنی) اونجا سرمایه گزاری کردن و کارخونه های حفاری معدن زدن, معنیش این میشه که افریقای جنوبی مستعمره فرانسه هست؟!:blink:اگه امارات اومده از اون کشور بیابونش با اون مردم.... یه بهشت ساخته به برکت سرمایه گزاری کشورهای خارجی, مردمش به زنده ترین زبونهای دنیا مسلط هستن, مرکز انواع معاملات تجاری و.... هست یا اینکه متحد امریکا و انگلیس در مساعل خاور میانه هست یعنی اینکه مستعمره اینگلیسه؟!!
در کشور مستقلی مثل کانادا که بهترین شهر دنیا از نظر استاندارهای زندگی, ونکوور, در اون هست و آزادی در 4 چوب قانون اساسی در ریشه این کشور هست هیچ وقت اتحاد و دوستیش با انگلیس (که با امریکا حتی از اون هم خیلی بیشتره) دلیل بر عدم خرید هواپیماهای Boeing و خریدن هواپیماهای AirBus نمیشه:rolleyes:ممکنه الان در پی خرید بیشتر از Airbus باشه مثل خیلی از کشورهای دیگه ولی دلیلش هرگز به خاطر نفوذی که (شما فکر میکنین ) وجود داره نیست!
دلیل اینکه اون کارخونه رو خود کانادایی ها تاسیس نکردن هم این هست که اینجا (همونطور که حتما میدونین) به جز صنعت چوب و کاغدو صادرات گاز (و هوافضا که با بهره از این صنعت در امریکا و انگلیس جدیدا به وجود اومده), صنعت خاص دیگه ای نداره و تمام چیزها اینجا, از پوشاک تا لوازم اکترونیکی تا وسایل اشپزخانه...., ساخت چین هست و به این نتیجه رسیدن که هزینه تولید+کارگر+بسته بنده+حمل و نقل+گمرک+... کالا در چین کمتر واسه مصرف کننده در میاد تا اگه بیان همون کالا رو اینجا تولید کنن.
و باز هم همونطور که میدونین امریکای شمالی (مخصوصا کانادا) از نظر تمدن و پیشرفت هرگز به پای اروپا نمیرسه (که کاملا تبیعی هست)( به عنوان مثال در شما میتونین مترو های 7 طبقه لندن که قدمت بسیار زیادی دارن رو با یه دونه تک مترو montreal مقایسه کنین! و این رو هم در نظر داشته باشین که تعداد شهرهایی که در کانادا در کل مترو دارن بسیار کم هست که البته همش به پیشرفت و تمدن برنمیگرده)
واسه همین حالاحالا باید دید که کشورهای دیگه در کانادا سرمایه گزاری میکنن.
اما هیچ کدوم ازینا دلیل بر سلطه اون کشور ها, به هیچ نوعی, بر کانادا نمیشه. (ایران تو اروپا کارخونه سمند میزنه یعنی به اون منطقه تسلط داره؟!فقط به دلیل دوستی و نزدیکی دو کشور هست)
به هرحال بهتره کانادا اگر هم رابطه نامشروعی:)rolleyes:)با انگلیس داره بره به BritishAirways هم نگاه کنه که با اینکه خودشون تولید کننده Airbus هستن کماکان از 747 استفاده میکنن.:happy:



1- من 2 بار , هم تو فرودگاه تورنتو و هم Heathrow و هم رفت و هم برگشت از گیشه Check-In استفاده کردم ولی در عوض در پروازهای Domestic , در فرودگاه های تورنتو , وینیپگ , مونترال , ونکوور از ترمینال های Automatic استفاده کردم. در صورتی که هم زمان هم می تونستی از گیشه Check-In استفاده کنی.(استفاده از ترمینال ها دلخواه بود)
2- مسئولین پشت گیشه Check-In , مسئولین همان Air Line هستند و نه مسئولین استخدامی فرودگاه... و هر کمی و کاستی ارائه خدمات در این گیشه ها هم متوجه همان AirLine می شود و ربطی به فرودگاه نداره که این کاستی ها ضعف مدیریت ایرلاین رو می رسونه.



1- من فکر کنم که شماا مطالب منو درست نمی خونی , من کجا گفتم که Jazz یک ایرلاین مختلف است ؟؟ من گفتم که زیر شاخه AirCanada هستش و فروش بلیطش هم از طریق سایت AirCanada صورت می گیره چون زیر مجموعه اش است ( اگر شما هواپیمایی Iran Air Tour رو جدا و مختلف از Iran Air می دونی اون وقت حرفت درست است. :D )
2- اتفاقا در موقع خرید هم می تونی انتخاب کنی :lol: . شما برو تو سایت AirCanada و شهر و تایم رفت و برگشتتو وارد کن و در جدول پروازهای موجود در آن زمان , شما می تونی پروازت رو بر اساس ساعت و نوع پرواز ( به آرم AirCanada و َJazz در اول هر ساعت توجه کن ) انتخاب کنی .
3- اگر تو سایت AirCanada یک مسیر خلوت ( مثل وینیپگ - کالگری) رو انتخاب کنی , دو نکته رو متوجه خواهی شد :
اکثر یا کل پروازهای روز رو هواپیمایی Jazz انجام می دهد - یکی از انواع هواپیما های پروازی آن روز را هواپیماهای برد پروازی متوسط Dash-8 (یا همان ملخی به قول شما) تشکیل داده است.


اون مطلب رو نوشتم که شما یک کم اطلاعاتت در مورد موتور های turboprop زیاد بشود و فرقی بین یک موتور توربین گازی turboprop و یک موتور پیستونی ( به قول شما گازوئیلی ) بگذارید.


1- مسیر 2 ساعته , مسیر کمی نیست ولی برای ایرلاین نمی صرفه که که برای یک مسیر 2 ساعته که امکان پر نشدن کل ظرفیت هواپیماش , از یک هواپیمای بزرگتر استفاده بکنه. (ممکنه یکی از دلیل هاش به ارث بردن گدابازی یا شم اقتصادی انگلیسی ها باشه :D )
2- بعد از سال 2006 که قیمت نفت جهش زیادی پیدا کرد نه تنها هواپیمایی Aircanada , بلکه خیلی از هواپیمایی های کشور های دیگر به سمت هواپیماهایی با موتور turboprop رو آوردند چون مصرف سوختشان بین 30 تا 40 درصد پایین تر از هواپیماهایی با موتور توربوفن است.(این یکی از دلایل عدم استفاده)


1- دوران به پایان رسیدن یک هواپیما در یک خط هوایی با دوران به پایان رسیدن عمر آن هواپیما متفاوت است. برای از رده خارج کردن یک هواپیما از دور بقیه هواپیماهای به کار رفته در یک ایرلاین دلایل بسیاری ممکنه وجود داشته باشه که می توان به پایان عمر - مصرف زیاد سوخت - کم شدن حجم مسافر و ... یک هواپیما اشاره کرد. من نمی دونم که چه سیاستی AirCanada رو وادار به از رده خارج کردن 747 کرده ولی فکر می کنم که هوای بسیار سرد این کشور می تونه یکی از دلایل باشه که باعث استهلاک زیاد و کم شدن عمر این هواپیما باشه.
2- حالا دیدی شما پست های منو درست نمی خونی ؟؟! :rolleyes:
من گفتم که بیشترین عمر 747 در خط هوایی AirCanada بین سالهای 1971-1998 بوده و آ خرین سال استفاده از این هواپیما یعنی Boeing 747-400M در سال 2004 بوده است .


مگر من دلیل آموزش زبان انگلیسی رو در مدارس سلطه انگلیس بر روی امارات اعلام کردم ؟!؟! شما ذهنیت خودتان را به من لطفا نسبت ندهیدو می تونید به پست های من رجوع کنید و خاطر جمع شوید.
من یک دوسالی تو امارات زندگی کردم و چون تو یک اداره دولتی بصورت پیمانی کار می کردم از نزدیک با سیاست های امارات تا حدودی آشنا هستم و دوستانی در پلیس (یا شرطه به زبان خودشان) و CID داشتم. یک شب من به اتفاق یکی از همین دوستانم تو اداره پلیس بودیم که چند تا مامور 2 تا انگلیسی رو آوردن که از مستی رو پاشون بند نبودن به اداره آوردن و جرمشون مزاحمت برای یک دختر تو بار بود و شما دوست داشتم که اونجا بودی و می دیدی که رئیس اون اداره کم مونده بود که کفش های اون 2 نفر رو واسشون واکس بزنه ... و در آخر بدون تلف کردن وقت یک تاکسی واسشون گرفت و روانشون کرد و بجاش اون چند تا ماموری که آنها رو آورده بودند سرزنش کرد. این یکی از هزاران موردی است که تو همین امارات آزاد اتفاق میافته و شما می تونی حدس بزنی که اگر به جای اون 2 تا انگلیسی , 2 تا ایرانی بودند برخورد ها چقدر فرق می کرد.
شما هیچ می دونی که بالاترین حقوق رو تو دوبی یک انگلیسی تو هم سطح های خودش می گیره ؟
شما هیچ می دونی که هر کس با مدرک اکادمیک انگلیسی که تو انگلیس درس خوانده باشه بدون سابقه کار و با بالاترین حقوق فورا استخدامش می کنند؟؟
شما هیچ می دونی که یک انگلیسی بدون داشتن اقامت قادر به باز کردن هر نوع حسابی در هر بانکی در امارات است ؟؟


آفریقای جنوبی مستعمره انگلیس بوده و هست و نه فرانسه , اگر تشریف ببرید آنجا خواهید دید که تبعیض بین یک ایرانی و یک آفریقایی و یک انگلیسی آنجا تا چه حد است. همانطور که خودتان هم گفتید به تاراج بردن منابع طبیعی و سوء استفاده هستش که یک کشور رو به زیر استعمار می بره و نه عاشق چشم و ابرو بودن اهالی یک کشور. ( سرمایه گذاری کلمه آبرو مندانه تاراج هستش و مطئن باش که سرمایه ای دست مردم آن کشور را نخواهد گرفت, اگر می گرفت تا حالا آفریقای جنوبی با ان همه معادن طلا و الماس الان وضعش این نبود که محتاج کمک دیگران برای تغذیه شان باشند.)

جواب این جمله رو بالا دادم و این نکته رو اضافه می کنم که شما فکر می کنی که اگر آمریکا و انگلیس دستشون رو از روی امارات بر دارند و با آن چپ بیافتند , آنها قادر به اداره و توسعه این کشور با این رشد خواهند بود ؟؟
خیر , درست به وضع ایران دچار خواهد شد.


اینو خودتون بخوانید و نتیجه بگیرید در مورد کانادا : :p
A federation now comprising ten provinces and three territories, Canada is a parliamentary democracy and a constitutional monarchy with Queen Elizabeth II as its head of state. The federal parliament is made up of the Queen and two houses: an elected House of Commons and an appointed Senate.​
تو مهمترین قسمت کشور ملکه دخالت می کنه و حالا شما هی بیا و در مورد دوستی و احترام اتحادش با انگلیس و داشتن استقلال و قانون اساسی بگو . :D

اگر هزینه تولید+کارگر+بسته بندی گران است پس چرا آمریکا می آید کارخانه بزرگ GM رو تو کانادا می زنه و چرا همه کارخانه هاشو تو مکزیک انتقال نمی دهد ؟؟ اونجا که دستمزد ها خیلی پایین تره... و مگر چین چسبیده به کانادا که حمل و نقل ارزان باشه ؟؟ و مگر گمرک دست خود دولت نیست ؟؟
پس این همه کارخانه (داروسازی و تولیدات کشاورزی و ... ) تو کانادا چی کار می کنه ؟؟ اگر نصرفه که همشون باید در کارخانه ها رو ببندن.


ایران تو اروپا سمند تولید می کنه ولی دیگه به پارلمانشون کاری نداره... :lol:

شما هیچ ایرلاین باسابقه و بزرگی رو نمی تونی پیدا کنی که فقط به صرف سهم داشتن تو یک کمپانی فقط از محصولات آن شرکت استفاده کنه و یکی از دلایلش می تونه جلب سلیقه مسافر باشه.

شما همه چی رو به هم قاطی می کنی و ببین بحث رو به کجا کشاندی ؟ الانه که داده بقیه در بیاد :lol:​
 

Abolfazl2006_p

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
محل سکونت
قهوه خانه اینترنتی پرشین تولز :دی
:D:D:D:D:D

هواپيماي ماهان بدون چمدان مسافران پرواز كرد

خبرگزاري فارس: پرواز صبح امروز هواپيمايي ماهان از تهران به دبي بدون حمل بار و چمدان تعدادي از مسافران صورت گرفت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، همراه يكي از مسافران پرواز ساعت 7 صبح تهران - دبي كه توسط شركت هواپيمايي ماهان انجام شد، به خبرنگار فارس گفت: بار و چمدان تعداد زيادي از مسافران اين پرواز جا مانده و مسئولين اين شركت هواپيمايي اعلام كردند كه بار و چمدان اين مسافران در پرواز امشب حمل خواهد شد.
وي افزود: اين در حالي است كه برخي از مسافران اين پرواز امروز امتحان زبان پيشرفته در دبي دارند و مدارك آنها در تهران جامانده است.
رضا جعفرزاده مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري نيز با تائيد اين خبر به خبرنگار فارس گفت: جا ماندن ساك و چمدان مسافران به خاطر اشتباهي بوده كه توسط مسئولين پروازي ماهان صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: مسئولين شركت ماهان قول داده اند كه در اسرع وقت بار و چمدان مسافران را به صاحبان آنها برسانند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8609090123

:lol:
 

kagero

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2007
نوشته‌ها
98
لایک‌ها
3
يادتونه اون موقعي رو كه يك هواپيما تو رودخانه كن افتاد؟ مسافرهاش ميگفتن _توي مصاحبه هاشون_كه مهمانداران بدون توجه به مسافران اول به نجات خودشون فكر كردند و بيخيال مردم اول از همه فرار كردن!!!!
 

nazanini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
ولی خیلی خدائی بخوای آرایش میکنن مخصوصا هما شما برو توی هواپیما ببین همشون آرایش کرده به مسافر لبخند میزنن لامصب همشون زیبا هستند
من یه بار ایرباس سوار شدم یکشون بود چنان لبخندی زد که پیش خودم شیطان رو لعنت فرستادم
 

gheymeh

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,012
لایک‌ها
67
محل سکونت
[IMG]http://khatati.com/draw.aspx?st=54221[/IMG]
بعضی از این مهمانداران زن که خوب شوهر هم دارند زیادی دیگه خیانت می کنن !! و بعضی اتفاقاتی که نباید بیفته می افته تو هواپیما !!! منظورم خلبان و مسافر نیست !!!
 

m.shabani

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 آپریل 2006
نوشته‌ها
7,286
لایک‌ها
1,074
محل سکونت
تهران
مهماندار ها فقط به فکر پول و جون خودشون

مهمانداران ضامن نجات جان كسي نيستند

ولی خیلی خدائی بخوای آرایش میکنن مخصوصا هما شما برو توی هواپیما ببین همشون آرایش کرده به مسافر لبخند میزنن لامصب همشون زیبا هستند
من یه بار ایرباس سوار شدم یکشون بود چنان لبخندی زد که پیش خودم شیطان رو لعنت فرستادم

اصلا هم اينطور نيست

بعضی از این مهمانداران زن که خوب شوهر هم دارند زیادی دیگه خیانت می کنن !! و بعضی اتفاقاتی که نباید بیفته می افته تو هواپیما !!! منظورم خلبان و مسافر نیست !!!


دوست عزيز بسيار براي شما متاسفم كه اين مطلب رو عنوان ميكنيد........
 

kagero

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2007
نوشته‌ها
98
لایک‌ها
3
وظيفه مهمانداره كه در صورتي كه صانحه اي براي هواپيما پيش بياد به مسافران كمك كنه و از سلامت و ايمني انها مطمئن بشه نه كه فقط پول بگيره و خودش رو رنگ كنه_با اون صورتهاي زشتشون والا اينا اگه اجازه داشتن بيحجاب باشن ديگه چي ميشد_ مهماندار فقط خدمتكار نيست اينها اموزشهاي ايمني رو هم ميبينند و بايد اخرين افرادي باشند كه هواپيما رو ترك ميكنند به هر حال سر حادثه رودخانه كن مخصوصا وقتي خبر مرگ اون بچه رو شنيدم خيلي ازشون بدم اومد
 

nazanini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
ولی خداییش از خوشکلی شون نمیشه گذشت
 

nazanini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
عکسشو بذار ببنیم شاید خوشمان آمد
 
بالا