برگزیده های پرشین تولز

چند حقیقت خواندنی ...

Electronics Art

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2005
نوشته‌ها
1,374
لایک‌ها
18
به نقل از check_shark :
اونایی که میگن زنها {از جمله مادرشون} فقط برای سکس و پولدار شدن ازدواج کردن کاملا در اشتباها.

ولی فکر نکنم مادران محترم هیچکدوم از بچه های حاضر در اینجا به عدد سال تولدشون سکه مهرشون کرده باشن ;)
فکر کنم بحث این آقا در دوره زمونه امروزی صادق باشه
 

Electronics Art

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2005
نوشته‌ها
1,374
لایک‌ها
18
البته یه چیزی هم بگم موضع من در این بحث سر ازدواج نکردنه
نه بحث "س*س برای پولدار شدن خانم ها "
:)
مجردی رو عشق است :D آقا و شاه خودتی والسلام :happy:
 

check_shark

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2005
نوشته‌ها
904
لایک‌ها
7
محل سکونت
تهران
به نقل از Electronics Art :
ولی فکر نکنم مادران محترم هیچکدوم از بچه های حاضر در اینجا به عدد سال تولدشون سکه مهرشون کرده باشن ;)
فکر کنم بحث این آقا در دوره زمونه امروزی صادق باشه

بالاخره این افکار یک نسل هست که آینده نسل بعد و پیش زمینه های فکری نسل بعد و جامعه اشو میسازه

پس اگه افکار ما منحرف بشه باید انتظار اینو داشته باشیم که در اقلب خانواده های آینده و به کل جامعه مسئله ای به نام پیوند خانوادی گی و اجتماعی وجود نداشته باشه

برای مثال ممکنه در بیشتر خانوادها وقتی یه مرد به خونش بر میگرده ببینه که زنش..... و اونم کاری نکنه

و این به عنوان یک مسئله حل شده در اون جامعه بشه مثل فیلم دزدان که قرار جمعه کانال پنج نشون بده که تو فیلم اصلی زنه هم زمان دوتا شوهر داره!!! و شوهر ها هم این مسئله رو میدونن و با هم رابطه دارند
120.gif
24.gif
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
به نقل از Persiana :
اصلا هم اينطور نيست
182.gif
کدام ديوانه اي همچين حقايق مسخره اي رو ارايه کرده؟! اينها بيشتر شبيه تراوشات يک ذهن ماليخولياييه تا حقيقت زندگي، شايدم جک هستن و من نفهميدم (ممکنه در بعضي موارد صدق کنه ولي تعميم دادن آن به کل جمعيت يک جنس يا هر چي مسخره است). در ضمن ازدواج در زندگي امروز ايران همچين چيز تحفه اي هم نيست که در همه دوران خواهانش باشند. سکسشم يه شب، دو شب، بعد که يه نون خور ديگه بهشون اضافه شد و دو طرف هر چي بيشتر ميدوند کمتر به نتيجه ميرسند آخرش اين ميشه که يا پسر معتاد ميشه يا خانوادگي معتاد ميشن يا از همديگه جدا ميشن يا همديگه رو ميکشن و خيلي و هاي ديگه.
اوه اوه وقتی یک خانم عصبانی می شود..:blush: پرشیانای عزیز شما کاملا حق داری و من در این مورد حق را بشما می دهم....مورد ذکر ما تنها تعمیم به کل جامعه نیست....مثالی است از شرایط بوجود آمده از اوضاع نابسامان اقتصادی که گریبنگیر افراد آن جامعه شده و سبب شده که همگی به ازدواج به یک نوع سرمایه گذاری برای آینده فکر کنند.وقتی اوضاع اقتصادی تیره باشد باید حق داد که چنین تفکراتی در برخی از طبقات و یا بهتر است بگویم لایه های اجتماعی بوجود آید...حساب دو دوتا چهار تاست....

به نقل از SherlockHolmes :
اسفندیار جان عزیز !!
تایید کردن این حرفها حداقل از شما بعید بود!! ;)
میدونی چرا؟
بزار توضیح بدم!!میدونی دندانپزشک به کی میگن؟
" شعبده بازی که دستش را در دهان شما میکند و از جیب خود سکه خارج میکند!!"
به نظر تو تعریف دندانپزشک اینه؟
مسلمه که نه!!ولی حتما تایید میکنی که از یک جهت میشه ماجرا رو اینگونه دید!!حالا ماجرای ما و این تاپیک!
نوشته های دوست ما از یک جهت درسته اونم از همون جهتیه که تعریف دندانپزشک میشه " شعبده بازی که دستش را در دهان شما میکند و از جیب خود سکه خارج میکند!!"
امیدوارم خداوند به ما نیز چون شما قدرت بیرون آوردن سر از برف را بدهد!
آمین!
شرلوک جانم..:happy: شما توجه کردید که من قبلا گفتم موافقم ولی تایید تلویحی نمی کنم.
در مورد دندانپزشکی هم کاملا با شما موافقم.ولی منصفانه بگویم برای یک پروتز دندان که یک متخصص پروتز قالب آن را به لابراتوار سفارش می دهد و حداکثر 75 هزار تومان برایش آب می خورد و برای جایگذاری آن در دهان بیمار که حتی یک دندان پزشک عمومی هم این کار را می کند گرفتن 1.5 میلیون توامن تعریفی بهتر از همان عبارت مورد نظر شما دارد؟!منهم علاقمندم نظر شما را داشته باشم.ولی واقعایت جامعه متاسفانه چیز دیگری می گوید.لا پوشانی این مطلب درمان کار نیست.
من می توانم پز یک روشنفکر نما را بدهم ولی دارم در کنار این مردم و در بطن جامعه زندگی می کنم.اگر شما در حاشیه آسوده خودتان نشسته اید و همه چیز را خاکستری می بینید واقعا خوش بحالتان و من به شما غبطه خواهم خورد.ولی من شغلم ایجاب می کند که با تمامی اقشار جامعه سروکار داشته باشم و بهتر است بگویم سروکله می زنم و این کار 15 ساله من است که تنها به زمان بعد از فراغت از تحصیل من بر نمی گردد.من می بینم چگونه همه چیز سیاه و سفید دیده می شود در حالتی که وجدانم اجازه نمی دهد در خانه ام رمان چند بار چاپ شده سیمین دانشور را بخوانم در حالیکه می دانم واقعا چه خبر است...اشتباه نشود من مصلح اجتماعی نیستم و رواشناس هم همین طور..من مددکار اجتماعی نیستم که متاسفانه همگان را خواب غفلت ربوده(همین قشر محترم)
وظیفه من تنها این است که در حیطه شغلیم دلسوزی کنم و مشکلات مرتبط با نابسامانی درمان را که برای مراجعه کنندگان پیش آمده را تاحد توان حل کنم.ولی می بینم که چطور ذره ذره همین مراجعه کنندگان آب می روند و ظاهرا هم کسی ککش هم نم گزد...البته بازهم برمی گردد به مقتضیات زمان و مایل اقتصادی...
مشکلات اقتصادی که ایجاد گره کور می نماید منجر به همین مسایلی می شود که پرشیانای عزیز اشاره کردند...
منی که از مشکلات عدیده در رنجم و روان پریش هم شده ام و در مراجعه به یک پزشک روانشناس تنها چند ورق دارو به کامم ریخته می شود آیا مشکلاتم حل خواهد شد؟!خیر بلکه مشکلالت بوجود آمده از مصرف همان داروها را نیز اضافه کنید...حالا این مطالب چه ربطی به موضوع اصلی داشت؟!:lol: ;)

افشین جان چون برای شما احترام قائلم انشالله در یک میتینگ رودررو باهم صحبت می کنیم..

به نقل از mostafa_gm :
الکترونیک جان بهتره قبل از این که حرف هر آدم ... رو تایید کنی یه کمی روش فکر کنی.
از این پیرمردها هممون روزی 100 توشونو تو اتوبوس میبینیم و حرفهای قهوه خونه ای و اتوبوسی شونو هر روز 1000 دفعه میشنویم.
ته این حرف میدونی چیه؟ یا یه عده آدم که نه باباشونو میشناسن نه ننشونو یا این که نسل ایرانی منقرض میشه.
اگه حالت سومی وجود داره بگو.
فکر نمیکنم برای یه آدم تحصیلکرده اصلا مناسب باشه که حرفهای بی ارزش و صد تا یه ارزن همچین آدمهایی رو بدون تفکر قبول کنه.
ببخشید قربان چون بر روی پست من جواب داده بودید می پرسم منظورتان از آدم....بنده بید؟!:D
اگر بلی باید بگویم شما چرا تحمل عقاید درست یا غلط دیگران را ندارید و مثل گروه فشار صحبت می کنید ؟!دوست عزیز من باور کنید از اینکه می بینم شما چنان آسودگی فکری دارید که این نظرات را کاملا و قاطعانه رد می کنید خوشحالم.حداقل یکنفر هست که از زندگی منظمی برخوردار است که افکار دیگران را منطبق با واقعیت نمی یابد..;)
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
الکترونیک جان برتراند راسل در جایی می گوید:ای کاش من با سن هشتاد سالگی دوباره بدنیا می آمدم.
در جایی می خواندم نتیجه یک تست روانشناسی در آمریکا ثابت نموده که اگر یک زوج که تازه ازدواج کرده اند در همان روز اول به ازای هر بار وظایف زناشویی یک سکه به درون یک قلک تازه خریداری شده بیفکنند و سال اول را بگذرانند و بعد از شروع سال دوم به ازای همین کار یک سکه از آن بردارند هیچگاه این قلک خالی نخواهد شد...:cool:
در ضمن در جایی دیگر می خواندم سند ازدواج تنها یک تکه کاغذ است که به دوفرد بصورت قانونی اجازه می دهد که دو ماه تا شش ماه با یکدیگر با خیال راحت س...س داشته باشند نه بیشتر!!!!!
و این هم از روی یک دیوار مترو در لندن برداشته شده:
life is a sexually transmitted disease ...
مسئله این نیست که آیا بقول مانسون جان آیا زنان در جامعه ما بخاطر این مطالب تجارت می کنند یا خیر...مسئله اینجاست که آیا یک زن در جامعه ما تامین اقتصادی کافی دارد؟!من به جرات می گویم در 90 در صد موارد خیر..گرچه قطعی جواب دادن من از تفکراتم بیرون است ولی این یک مورد را ریسک می کنم و به عینه می گویم...
پس بخود حق بدهیم که تا حدودی به نتایج اسف بار مرلین جان هم برسیم...کمی بیشتر فکر کنیم...;)
مرلین جان هم نظرشان این نبود که نظر شخصی خود را می گوید همان اشتباهی که دیگر دوستان هم در پاسخ های شتابزده به ایشان چنان برداشت کردند.وی از حقیقتی پرده برداشت که متاسفانه در خوش بینانه ترین حالت بارقه های آن بوضوح دیده می شود.تایید و یا رد کردن کامل آن مشکلی را حل نمی کند.
درست شبیه همین کلاسهای شکوفایی ذهن و فکر که یک عده راه انداخته اند و ملت را می چاپند..:hmm: :eek:
عزیز من جوانی که procedure ندارد چگونه می تواند در این کلاسها خوش باشد؟!
من حق می دهمخ که در شرایط بوجود آمده فعلی از منظر اقتصادی کسانی چنین تصوراتی داشته باشند و یا به آن معتقد نیز باشند...امیدوارم فیلم های کن لوچ که یک فیلم ساز غیر مستقل بوده و به طبقه کارگر انگلیس می پردازد و هفته گذشته نیز در سیمای خودمان فیلمی زیبا از وی بنام بارش سنگ پخش شد را دیده باشید...

هیچگاه فراموش نمی کنم در خبرگزاری بی بی سی در زمانی که بوسنی و هرزگوین زیر بمباران صربها قرار داشت کودکان آواره را در یک ارزدوگاه صلیب سرخ جمع آوری نموده بودند و دو کودک را بی بی سی نشان داد که در هنگام تقسیم غذا در اردوگاه بین کودکانی که پدر و مادر خود را در جنگ از دست داده بودند یکی از کودکان همین که دید کودک بغل دستیش روی به طرف دیگری برگرداند سریعا دو قاشق از محتویات بشقاب وی را در بشقاب خود ریخت...
خواهش می کنم کمی عمیق تر و نه احساسی تر به این قضیه نگاه کنید...بعد از گذشت چندین سال-حدود دهه 90-
هنوز این صحنه را نمی توانم فراموش کنم...در چند جمله بی احساس گفتن آن با دیده شدن شخصی کاملا فرق می کند.حال می توانیم این حرف را به دیگر مسایل از جمله شروع کننده همین تاپیک نیز تعمیم دهیم؟!
هیچ کس نمی گوید زنان چنین هستند...گفته می شود که به شرایط نگاهی بیندازید تا واقعیت هر جامعه را مشروط به وضع ناهنجاریها و شرایط اقتصادی آن بدست اورید...
ببخشید که این افکار خشم برخی و اشک برخی دیگر را درآورد...
مانسون جان به هر حال این هم نکته ای بود..
 

Marilyn_Manson

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2005
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
محل سکونت
قعر جهنم
TINTIN
"بنده به شخصه نظر بهنام رو 90 درصد تایید میکنم
ولی اینها وقعا یکسری اراجیف بنظر میاد تا یک نظر معتبر
بیشتر می خوره کسی گفته باشه که یک شکست در زندگیش بوده یا چمی دونم یک جور عقده
و گرنه اگر برای مثال بنا بود برای دائمی شدن پول یکی ازدواج کنه ساده ترین شکلش اینه که نسل ادامه نمی یافت !!!!!"


تین تین عزیز چه برای پول چه برای چیز دیگه ، صرف عمل سکس و بی مسئولیتی پدر و مادر ها و اینکه ابن موضوع رو ساده گرفتن و طبق منطق حاکم که "ازدواج سنت ه و همه بچه دار شدند منم بشم" باعث ادامه نسل شده و مطمئن باش اگر مردم می خواستن بدونن با بچه دار شدن چه مسئولیت بزرگی به گردنشون می افته عمرا تن به این کار نمی دادن !
در یک جمله اختلاط جنسی زن و مرد باعث بچه میشه و نه (سکس + هدف بچه دار شدن) ، اینطور که تو میگی پس سکس با فاحشه نباید بچه بسازه چون هدف ادامه نسل نیست. پس این حرفت که " اگر برای مثال بنا بود برای دائمی شدن پول یکی ازدواج کنه ساده ترین شکلش اینه که نسل ادامه نمی یافت" بی معناست.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adeliry
"در كل از نظر روحي اين دو موجود تكميل كننده هم هستند و تو زندگي مشتركه كه شما ياد ميگيريد دوست داشته باشيد و دوست داشته بشيد."



برای اینکه دو موجود بقول شما بخوان مکمل هم باشند نیازی به تعهد کتبی و ورق بازی و این همه پول خرج کردن نیست ! دوست داشتن از نظر من نیاز به شاهد و گواه و امضا نداره و دو نفر که همو دوست دارن می تونن با هم زندگی کنن بدون این مسخره بازی ها.
"انباشته شدن اين همه سوالات يه مقدار باعث شده يه قشر جوان پرخاشگر و هوچي گر داشته باشيم كه فكر كنم نمونه هاش رو همه تو فاميل سراغ داريم. نه تحصيل براشون مهمه، نه اشتغال نه درست زندگي كردن نه اخلاق و نه خدا."خوشحال میشم اگه در مورد کسی که نمی شناسیدش و از تحصیلات و اشتغال و اعتقاداتش آگاهی ندارید صحبت نکنید.
=================================================
Mostafa-gm
"یا یه عده آدم که نه باباشونو میشناسن نه ننشونو یا این که نسل ایرانی منقرض میشه"


صرف تفکر ادامه نسل که برای شما و خیلی از دوستان ظاهرا اینقدر مهم ه . منو یاده طرز تفکر بابا بزرگم میندازه.
-------------------------------------------------------------------------------------------
MILAD-KHATAR
hزدواج یک نوع سنت است
هرکی هم بخواد ازدواج نکنه اولا سنت پیامبر را زیر پا گذاشته است و دوما فکر نکنم زیاد عمر کنه؟؟؟؟"


اولا من با آدمهایی که یک کاری رو کور کورانه و چون سنت ه و چه میدونم ....، انجام میدن کاری ندارم.
دوما من نگفتم ارتباط با جنس مخالف نداشته باشید یا مجرد و تنها زندگی کنید ، زندگی سالم زن و مرد در کنار هم میسر است و تنهایی باعث بیماری و شاید به قول شما مرگ هم بشه ولی چیزی که من گفتم چیزه دیگه ایه. تو رو جون ه هر کی دوست دارید اولا متن رو بخونید بعد نظر بدید.
--------------------------------------------------------------------------------------------
check_shark
"اونایی که میگن زنها {از جمله مادرشون} فقط برای سکس و پولدار شدن ازدواج کردن کاملا در اشتباها.
اثباتش هم ساده هست از مادرشون و از بقیه که تجربه طولانی در این زمینه دارن بپرسن."


با نحوه صحبت کردنتون نشون دادید از چه قشری هستید. متاسفم.
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
این نقطه نظرات نمیتونه برای همه درست باشه
البته افراد زیادی هستند که چنین مسائلی درشون صادقه
ازدواج قبل از بلوغ کامل عقلی یعنی 25 به بالا یا در خانواده های مرفه یا فقیر تقریبا بیشتر صدق می کنه
ولی در طبقه متوسط زیاد نه
البته باید اعتراف کرد که دامنه صحت گفته های اسفندیار روز به روز شامل بخش بیشتری از جامعه میشه و کفه بعد مادی زندگی بیشتر داره سنگینی می کنه
 

Marilyn_Manson

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2005
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
محل سکونت
قعر جهنم
برای تمام کسانی که می خواهند در مورد این تاپیک نظر بدن ذکر یک نکته رو الزامی میبینم و اونم اینه که
اگر شعور صحبت و اظهار نظر و گفتمان منطقی در یک محیط کاملا باز رو ندارید (البته اگر در ایران زندگی می کنید به نوعی به شما حق هم میدم)
خواهشا اینجا رو با محیط کوچه و بازار و الوات خونه و ... اشتباه نگیرید و قبل از کلیک رو دکمه " POST REPLY" با یک فرد باشعور و آشنا به محیط های این چنینی (در صورت وجود) مشورت کنید و در غیر اینصورت از ارسال جواب با ذکر الفاظی که خود و خانواده تان لایق آن هستید خودداری کنید .
 

Electronics Art

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2005
نوشته‌ها
1,374
لایک‌ها
18
فکر میکنم منظور اصلی مانسون جان ازدواج به شیوه رایج در ممالک غربی هستش
یا بهتره صحیح تر بگیم ازدواج با فرهنگ غربی ;)

البته منم موافق اینم که ازدواج در ایران با این شیوه رایج ( مهریه - جهاز - شیربها - کاغذ بازی و اینا )
اصلاً درست و جالب نیست ;)

بله اگر مهمترین هدف از ازدواج عشق و دوست داشتن طرفین نسبت بهم است
پس این همه جنگولک بازی ها بی مورده بهتره از روش رایج تو غرب بهره گرفته شه

در ضمن باین بخش سخنان مانسون جان که گفت :

مطمئن باش اگر مردم می خواستن بدونن با بچه دار شدن چه مسئولیت بزرگی به گردنشون می افته عمرا تن به این کار نمی دادن !

شدیداً موافقم چیزی که در غرب بشدت بهش توجه میشه
تو رو خدا با تعصب به نوشته های من نگاه نکنید و برنگردید بگید غرب زده شده و از این حرفا :)
 

Electronics Art

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2005
نوشته‌ها
1,374
لایک‌ها
18
به نقل از Marilyn_Manson :
برای تمام کسانی که می خواهند در مورد این تاپیک نظر بدن ذکر یک نکته رو الزامی میبینم و اونم اینه که
اگر شعور صحبت و اظهار نظر و گفتمان منطقی در یک محیط کاملا باز رو ندارید (البته اگر در ایران زندگی می کنید به نوعی به شما حق هم میدم)
خواهشا اینجا رو با محیط کوچه و بازار و الوات خونه و ... اشتباه نگیرید و قبل از کلیک رو دکمه " POST REPLY" با یک فرد باشعور و آشنا به محیط های این چنینی (در صورت وجود) مشورت کنید و در غیر اینصورت از ارسال جواب با ذکر الفاظی که خود و خانواده تان لایق آن هستید خودداری کنید .

بله کاملاً درست میگین و منم تایید میکنم
ما اگه تو میحیط جامعه مون اجازه اظهار نظر آزاد رو نداریم لااقل تو پی تی کمی این حق رو داریم
پس همه باید به عقاید و نظرات یکدیگر احترام بگذاریم
هیچکس هم حق ندارد در مورد عقاید و شخصیت دیگران بدون شناخت آنان قضاوت کرده
و اظهار نظر کند و خدایی نکرده برچسبهای گوناگون بهش بچسباند فقط نظر خودتان را بگید
و احترام به دیگران را در یک بحث و تبادل نظر را هرگز از یاد نبرید اگر از موضوع خوشتان
نمی آید در بحث شرکت نکنید هیچکس برای شما دعوتنامه نفرستاده تا در مورد موضوع
خاصی اظهار نظر کنید نظرات و عقاید هر کس برای خودش محفوظ و مقدس است
ممنون
:)
 

adeliry

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 فوریه 2005
نوشته‌ها
495
لایک‌ها
1
سن
46
محل سکونت
IRAN-Tabriz
فكر كنم يواش يواش بحث از اون حالت تند و زننده اوليه خارج شده و اكثرا بحث روي مجرد بودن يا ازدواج كردن هست. ديگه فراموش شده كه عنوان تاپيك يه چيزي بود در مورد سبكسري خانمها.
بعدش هم بقول اسفنديار خان مثل اينكه آخرش اشك مرلين جون هم دراومد. بنظرم مياد وقتي مرلين عزيز در مورد ننه باباي يكي ديگه نظر ميده با افتخار ميگه اين يه نظره ، ولي وقتي حرف و حديث ميكشه به سراغ فاميل عزيزش اونا رو پاك و مبرا از اين قضيه ميدونند و خودشون رو تحصيل كرده معتقد و صاحب سبك اخلاقي.

كلا حرف زدن و قضاوت در مورد بقيه راحت از فكر كردن در مورد اعمال خودمونه( خودم رو مجزا نكردم شايد من هم تو همين تاپيك يه ذره تند قضاوت كردم ولي دوباره از مواضعم با شدت تمام دفاع ميكنم).


فكر كنم سوال مرلين عزيز اينه كه اگه بحث سر دوست داشتن يا دوست نداشتن هست ، پس چرا اين همه تعهد و....

اولا كه همه به تعداد نجومي سكه درخواست نميكنند( هر چند خيلي ها اينكارو ميكنن). اكثرا هم اين بحث از طرف خانواده ها مطرح ميشه نه خود خانمها( بيشتر خانمها در اين مرحله ابتكار عملي ندارند، شايد اگه بعهده خودشون بود و با اين وضع جامعه ميدونستند كه اينها ضمانتهاي اجرايي كاملي نيستند.). حقيقتش اينه كه اگه قرار به دادن و گرفتن مهريه هم باشه وقتي قرار نيسشت دو نفر كنار هم باشن اين چه لطفي داره.
اما يه حقيقت ديگه اينه كه در شرايطي كه زندگي مشترك به هر دليلي صلاح نباشه ادامه پيدا كنه، معمولا بخاطر وضعيت اقتصادي خانواده و اينكه امكانات مالي تا بحال توسط مرد تامين ميشد، براي مرد از نظر مالي مشكل خاصي پيش نمياد. در كشورهاي ديگه حمايت كامل از زن و بچه وجود داره ولي اينجا چي.؟

حالا زن و مردي رو در نظر بگيريد كه هردو شاغل هستند. من چند تايي كه ميشناسم و حداقل ميتونم به آقا اسفنديار معرفيشون كنم . مهريه شون چيزي كه شايد هيچ كدومتون باورتون نشه.

اما خيلي وقتها هم ( بعنوان مثال اگه شاغل هستيد قرارداد شغليتون رو بياد بياريد) پيش اومده كه بخاطر تعهدات كتبي و قانوني كه در اختيار يكي دارين جرات ندارين خيلي خطا كنيد يه چيزي شايد ( اگه خرده نگيريد) مثل ترس از جهنم كه خيلي بخاطر اون كار خلاف نميكنند و در سطح بالاتر و اونجوري كه شما دوست دارين بخاطر رضايت خالق.

اما وقتي كه تفكر عالي وجود نداشته باشه و بخاطر اون بهم پايبند نباشند اين دومي بدك نيست. شايد شما راحت بتونيد بدون توجه به روحيات و عمر گذشته شريكتون و بچه هاتون اونو هر وقت كه عشقتون كشيد بذارين كنار ولي قبول دارين كه بدور از انصاف هست؟
 

Marilyn_Manson

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2005
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
محل سکونت
قعر جهنم
عنوان تاپيك يه چيزي بود در مورد سبكسري خانمها :

هیچ جمله ای در مورد سبکسری خانمها نگفتم. طبق معمول این هم برداشت شخصی شماست.:wacko:
---------------------------------------------------------------------------------
بعدش هم بقول اسفنديار خان مثل اينكه آخرش اشك مرلين جون هم دراومد.

من اشکم وقتی در میاد که یک حرف چرند رو یک عده پیراهن عثمان کنند و از اون سو، استفاده کنند.
وگرنه هیچ وقت از بحث و گفتگوی منطقی خسته نخواهم شد و هنوز هم در جایگاه خودم هستم و باز هم تمام سخنانم را تایید می کنم و اینکه یک نفر با دو تا حرف خاله زنکی عقب نشینی کند به هیچ وجه با شخصیت من جور در نمی آید ... در آمدن اشک من هم تعبیر خودتان از جملات من بود ؟ :wacko:
-----------------------------------------------------
بنظرم مياد وقتي مرلين عزيز در مورد ننه باباي يكي ديگه نظر ميده با افتخار ميگه اين يه نظره ، ولي وقتي حرف و حديث ميكشه به سراغ فاميل عزيزش اونا رو پاك و مبرا از اين قضيه ميدونند و خودشون رو تحصيل كرده معتقد و صاحب سبك اخلاقي.

من هیچ دفاعی از فامیل و آشنای خودم نکردم و هیچ جمله ای مبنی برطرفداری از عقاید و نظرات شون نگفتم و آنچه گفتم در مورد دختر های تمام جهان (بالاخص ایران) صادق است حتی اقوام بنده !!!:hmm:

حرف حسابی هم که زدم اصلا افتخار یا انزجار نداره ... فقط بیان یک حقیقت ه ! اینو تو Tiltle تاپیکم میتونی ببینی :cool:
-----------------------------------------------------
فاميل عزيزش اونا رو پاك و مبرا از اين قضيه ميدونند ...
متاسفانه برای بار 100 ام باید بگم این هم برداشت شخصی خودتان بود .;) !
-----------------------------------------------------
فكر كنم سوال مرلين عزيز اينه كه اگه بحث سر دوست داشتن يا دوست نداشتن هست ، پس چرا اين همه تعهد و....
هرگز.... من در این تاپیک هیچ سوالی رو مطرح نکردم. بلکه فقط بحثی را بشکل یک جمله خبری مطرح کردم که در صحت آن شکی ندارم.
دوست داشتن و عشق نیاز به تعهد کتبی و .. ندارد ! بله درست است. ولی ربطی به بحث ندارد.:(
----------------------------------------------------
اما يه حقيقت ديگه اينه كه در شرايطي كه زندگي مشترك به هر دليلي صلاح نباشه ادامه پيدا كنه، معمولا بخاطر وضعيت اقتصادي خانواده و اينكه امكانات مالي تا بحال توسط مرد تامين ميشد، براي مرد از نظر مالي مشكل خاصي پيش نمياد. در كشورهاي ديگه حمايت كامل از زن و بچه وجود داره ولي اينجا چي.؟

اشکال کار همینجاست که مرد --- باید--- زن را تمکین مالی کند ! چرا ؟ این یک وظیفه است ؟
این رو در تاپیک های بالا اثبات کردیم که زنها هم - اگر بخواهند - می توانند همانند مردان کسب در آمد داشته باشند پس اصلا منطقی نیست که چون مرد از اول خرج زن را می داده (طبق یک عادت اشتباه) ، باید این وظیفه رو تا آخر عمر بر گردن بگیرد ! پس دلیل خوبی است که خانمها تن به کار دهند و خرج خود را بر گردن کس دیگری نیندازند که اگر یک وقت جدایی پیش آمد این تن آسایی به خطر بیفتد.
====< خودتان دارید با حرفهایتان ، کلام مرا به اثبات می رسونید که زن قراره با ازدواج توسط یک مرد از نظر مالی تامین بشه .
من میگم زن و مردی که همو دوست دارن باهم کار کنن با کمک هم زندگی رو بچرخونن و از بودن کنار هم لذت ببرن.
--------------------------------------
اما وقتي كه تفكر عالي وجود نداشته باشه و بخاطر اون بهم پايبند نباشند اين دومي بدك نيست. شايد شما راحت بتونيد بدون توجه به روحيات و عمر گذشته شريكتون و بچه هاتون اونو هر وقت كه عشقتون كشيد بذارين كنار ولي قبول دارين كه بدور از انصاف هست؟

1) فردی که به چیزی پایبند نیست با تعهد کتبی اخلاقش تغییر نمی کنه ! نمونش هم این همه مرد که با وجود تعهد دادن ازدواج باز هم معتاد شدند و زندگی یک زن رو تباه کردند ! یا مرد هایی که با وجود ازدواج و .... خیانت می کنن و از همه بدتر اینه بخاطر تعهداتی که دادن و خطر مهریه به زنشون جریان رو نمی گن و با نهایت درویی به زن دروغ می گن .
از هر زنی که بپرسی بهت میگه که دوست داره اگه مردش به زنه دیگه ای علاقه یا رابطه داره صریحا جریان رو بگه تا این زندگی کثیف سریعا خاتمه پیدا کنه و می بینی حتی در چنین شرایطی گاهی خانمها از حقوقشون هم میگذرن تا زندگی مشترکشون سربعتر خاتمه پیدا کنه!
 

check_shark

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2005
نوشته‌ها
904
لایک‌ها
7
محل سکونت
تهران
به نقل از Marilyn_Manson :
TINTIN
با نحوه صحبت کردنتون نشون دادید از چه قشری هستید. متاسفم.



خب خیلی از آدمها بهتره عوض تفره رفتن و تاسف{کم اووردن}جواب درست حسابی بدن

شایدم حرف حساب جواب نداره!!

راستی شما بگو من جزو چه قشری هستم
42.gif
 

Marilyn_Manson

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2005
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
محل سکونت
قعر جهنم
به نقل از check_shark :
خب خیلی از آدمها بهتره عوض تفره رفتن و تاسف{کم اووردن}جواب درست حسابی بدن

شایدم حرف حساب جواب نداره!!

راستی شما بگو من جزو چه قشری هستم
42.gif


*** در جمله شما فقط یک توهین به چشم می خورد و هیچ سوالی وجود ندارد !
شما فکر کن می کم آوردم و لی جواب من برای این تاپیک و برای تاپیک های بعدی که بعد از کلی فکر کردن خواهی نوشت اینه :

"جواب ابلهان خاموشیست" .


در ضمن چشماتو باز می کردی و اینو می خوندی :

برای تمام کسانی که می خواهند در مورد این تاپیک نظر بدن ذکر یک نکته رو الزامی میبینم و اونم اینه که
اگر شعور صحبت و اظهار نظر و گفتمان منطقی در یک محیط کاملا باز رو ندارید (البته اگر در ایران زندگی می کنید به نوعی به شما حق هم میدم)
خواهشا اینجا رو با محیط کوچه و بازار و الوات خونه و ... اشتباه نگیرید و قبل از کلیک رو دکمه " POST REPLY" با یک فرد باشعور و آشنا به محیط های این چنینی (در صورت وجود) مشورت کنید و در غیر اینصورت از ارسال جواب با ذکر الفاظی که خود و خانواده تان لایق آن هستید خودداری کنید !!!
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
خوب امیدوارم بحث بهتر از اینی که هست بشه...
من فکر می کنم مرلین جان چندان هم پر بیراه نمی گه...دقت کنید در جامعه فعلی یک زن پس از ازدواج چه بدست می آورد و یک مرد چه؟....
ازدواج برای زن یعنی یک بیمه بدنه و بازنشستگی و عمر و....وبرای مرد؟!هیچ!!!!
در بهترین حالت ازدواج بقول مانسون جان یعنی تعهد دونفر که واقعا بهم علاقمند هستند(حالا ممکنه ازدواج هم نکنند) ولی آیا در این محیط بسته امکان آشنایی هست؟!
البته روی سخن من با بانوان محترمی که هستند و طرز تفکر عالی تری دارند نیست...عموم را در حالت کل در نظر می گیریم و نه استثنا را..
وقتی طرز تفکر اقتصادی در حیاتی ترین مناسبات دو فرد جایگزین معادلات احساسی بشه نتیجه ای بهتر از نظر مانسون را نخواهیم داشت....مسئله فراتر از این حرفهاست..
حداقل نظریه مانسون این حسن را داشت که تلنگری به روح خفته خود بدهیم و کمی غبار از آن بزدائیم..
مشکل ما این است که خیلی سریع می خواهیم یک بنای فکری و عقیدتی برای خودمان فراهم کنیم و در سایه سار آن همه چیز را حل شده بپنداریم...
در ایران دختران ممکن است دوست پسر داشته باشند که سعی هم می نمایند نهایت استفاده مادی را از وی ببرند ولی برای شوهر همواره شخصی جدا از دوست پسر خود را در نظر می گیرند.حال اگر سن کمی بیشتر بهتر..و صد البته متمول تر...
الان اساسی ترین سوال در ازدواج و در تمامی خواستگاری ها این است:شما خانه شخصی دارید؟!:blink:
خوب طرح چنین سوالی چه طرز تفکری را به شما یادآوری می نماید؟!
بقولی دوستی که چند بار برای خواستگاری رفته و هر بار جواب منفی شنیده بود(از دلیل اقتصادی آن می گذرم)
می گفت:"مگر من قصد ازدواج با شارون استون را دارم که چنین پیش شرط هایی گذارده می شود؟":hmm:
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
به نقل از esfandiyar2002 :
ببخشید قربان چون بر روی پست من جواب داده بودید می پرسم منظورتان از آدم....بنده بید؟!:D
اگر بلی باید بگویم شما چرا تحمل عقاید درست یا غلط دیگران را ندارید و مثل گروه فشار صحبت می کنید ؟!دوست عزیز من باور کنید از اینکه می بینم شما چنان آسودگی فکری دارید که این نظرات را کاملا و قاطعانه رد می کنید خوشحالم.حداقل یکنفر هست که از زندگی منظمی برخوردار است که افکار دیگران را منطبق با واقعیت نمی یابد..;)
نه من منظورم حرفهای شما نبود فکر کنم اشتباه کردی!
من منظورم اون پیرمرده بود که با ژست روشنفکری مثلا داره یه جوون رو نصیحت میکنه که آره ازدواج تو این مملکت به کل دیوونگیه ولی اگه خودش یه فرصت گیر بیاره دوباره...
به نظر شما این که آدم همه چیز رو مطلق ببینه و برای همه موارد یه حکم ثابت صادر کنه افکارش منطبق با واقعیته و کسی که یه سوال میپرسه و از دیگران میخواد جواب سوالشو بدن گروه فشاره؟
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
به نقل از Electronics Art :
آقا مصطفی حالا چرا میزنی :D
من گفتم با کلیات حرف این آقا موافقم ;)
خودت قضاوت کن جونی که خونه نداره شغل نداره درامد نداره خودشم هزار و یک جور گرفتاری داره
هی در گوشش بخونن ازدواج کن تلوزیون صبح تا شب دربارش برنامه پخش کنه و بگه هر کس به خاطر
فقر ازدواج نکنه اله بله :)
بله ما معتقدیم که ازدواج بنیان خانواده و خانواده بنیان جامعه است و سنتی است الهی ونبوی
ولی من حتی ادم های تحصیل کرده ای رو هم دیدم که موافقاً با این حرفا ( البته با کلیاتش )
مثلاً استاد درس تئوری مخابرات مون دکترای مخابرات داره و چهل ساله هستش ، ازدواجم نکرده بسیار هم خوش تیپ
و خوش هیکل و خوش استیل است هر دختری ببینتش عاشقش میشه ولی ازدواج نمیکنه کیف دنیا رو هم میکنه
در مورد اون پیرمرد هم بحث هایی بین ما رد و بدل شد من خودم ادمی نیستم که هر حرفی رو بدون دلیل و مدرک قبول کنم ولی
استناد حرفهای این پیرمرد رو هم خودم به عینه دیده بودم و باهاش هم موافق بودم
همین
:)
خوب منم قبول دارم که همه این مشکلات تو این مملکت هست ولی به نظرت چاره کار پاک کردن صورت مسئله است؟
کی گفته جوونی که کار نداره پول نداره بره زن بگیره ولی فکر میکنی این حرف درسته که تو این مملکت هیچ کی نباید ازدواج کنه؟
واقعا همه جوونها بیکارن؟ هیچ کی شرایط ازدواج نداره؟
 

adeliry

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 فوریه 2005
نوشته‌ها
495
لایک‌ها
1
سن
46
محل سکونت
IRAN-Tabriz
ازدواج برای زن یعنی یک بیمه بدنه و بازنشستگی و عمر و....وبرای مرد؟!هیچ

هيچ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شايد يه ذره توقعات بالاست.
بيمه بدنه؟ از شما انتظار نميرفت اينطوري بيان كنيد.

حداقل چيزي كه جامعه نشون ميده اينه كه خانمها به چنين مواردي دست نيافته اند. اگه خانمهاي شاغل رو در نظر بگيريم كه خودشون درآمد دارند( و صد البته بازنشستگي غير وابسته به شوهر).حالا بگين كه تو اين ازدواج خانمها چي بدست ميارن و آقايون چي.

دوستان عزيز نكته مهمتر اينه كه عشق به معني بخشيدن هست نه گرفتن.اگه اينجوري چرتكه بندازيم ميبينيم كه به نفع هيچ كدوم نيست كه ازدواج كنند. زن جلوه معشوقيت خدا و مرد جلوه اي از عاشقي خداوند است.
به هيچ وجه فكر نميكنم اينجوري حساب كتاب به نتيجه اي برسه. مهم اينه كه وقتي دو نفر پيمان بستند با همديگه اين راه رو طي ميكنند. اگه هر دوتا شاغل بودند كه هيچ وگرنه يه تقسيم وظايفي ميشه كه ارزش هيچ يك از اون يكي كمتر نيست.مهم ترين چيز آرامش خاطر و احساس يكي بودني هست كه نتيجه يك ازدواج سالم هست.

در ایران دختران ممکن است دوست پسر داشته باشند که سعی هم می نمایند نهایت استفاده مادی را از وی ببرند



خوب اين پسر گلي كه دوست دختر گرفته و دوست داره از اون خانم استفاده معنوي ببره و سوئ نيتي نداره كو؟؟


هيچ وقت وضعيتي كه براي يك تعداد صدق ميكنه بيانگر اين نيست كه ميشه فلسفه ازدواج رو زير سوال ببريم.
 

Marilyn_Manson

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2005
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
محل سکونت
قعر جهنم
Adeliry

حداقل چيزي كه جامعه نشون ميده اينه كه خانمها به چنين مواردي دست نيافته اند. اگه خانمهاي شاغل رو در نظر بگيريم كه خودشون درآمد دارند( و صد البته بازنشستگي غير وابسته به شوهر).حالا بگين كه تو اين ازدواج خانمها چي بدست ميارن و آقايون چي.

موضوع مهمی که در پست های قبلی بدان اشاره کردم این است چه زیباست که اگر زن سر کار برود (همانند مرد) و زن و مرد در کنار یکدیگر زندگی رو با تفاهم بسازند !
ولی موضوعی که من بدان بعنوان نکته اصلی در پست اولیه تاکید داشتم این است که احتمالا شما (با وجود اینکه خود تجربه ازدواج را دارید) از قوانین رسمی ازدواج و زناشویی در ایران و فرهنگ ایرانی اسلامی بی خبر هستید ! در قانون ازدواج ایرانی اسلامی مرد موظف است که خرج زن را بدهد (نفقه) حال چه زن وضع مالی اش خوب باشد و چه نباشد ، چه خودش در آمد داشته باشد و چه نداشته باشد !
همچنین زن هیچ وظیفه مالی در مقابل ندارد و اگر بعضا کمک مالی می کند و با کارکردنش به مرد در گذران زندگی مشترک کمک می کند ، یک لطف در حق مرد می کند ! بنظر شما این قانون منطقی است ؟
در واقع این همان حس طلب کاری است که تنفر زاست.

(البته بسیاری از بانوان ایرانی کارمند هستند و پا به پای شوهران شان کار می کنند و وی را در امور مالی یاری می رسانند و بنظر من جای تقدیر دارد) .

*** هیچ انسانی دوست ندارد آنچه انجام می دهد حکم وظیفه را پیدا کند ، یعنی تا وقتی که اینکار را بخاطر دل خود انجام می دهد راضی است ولی وقتی حکم وظیفه را پیدا کند از انجام آن سر باز می زند !
بعنوان مثال تمام خانمها برای آقایون غذا را تهیه میکنند ولی اگر به همانها بگویید غذا درست کردن وظیفه شماست دیگر هیچ تمایلی برای انجام این کار نخواهند داشت!

--------------------------->> به این متن توجه کنید :
درازدواج غربی هیچ چیزی تحت عنوان مهریه و شیربها و جهاز و ... وجود نداره - این فایده اش اینه که مرد و زن هیچ گونه احساس طلب کارانه ای نسبت به هم پیدا نمیکنن و اگه با هم زندگی شون رو شروع میکنن فقط برای اینه که همدیگه رو دوست دارن نه چیزه دیگه!
بعد اگه احیانا یک وقت خواستن از هم جدا شن اموالشون نصف به نصف بین طرفین تقسیم میشه. اینطوری دو نفر در طول زندگی مثل ما ایرانی ها مشکل اینکه فلان چیز به اسم منه بهمان چیز به اسم شوهرمه رو ندارن ! و از همه مهمتر اینکه در طول زندگی میدونن هرچی در بیارن مال هردوشونه .


(بر گرفته از وب لاگ http://itsmylife.persianblog.com/(-- <<< ----------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------

adeliry
دوستان عزيز نكته مهمتر اينه كه عشق به معني بخشيدن هست نه گرفتن.اگه اينجوري چرتكه بندازيم ميبينيم كه به نفع هيچ كدوم نيست كه ازدواج كنند. زن جلوه معشوقيت خدا و مرد جلوه اي از عاشقي خداوند است.
به هيچ وجه فكر نميكنم اينجوري حساب كتاب به نتيجه اي برسه. مهم اينه كه وقتي دو نفر پيمان بستند با همديگه اين راه رو طي ميكنند..مهم ترين چيز آرامش خاطر و احساس يكي بودني هست كه نتيجه يك ازدواج سالم هست.

این جملات بسیار زیباست و فکر می کنم ایده آل تمام افراد - سالم- است.
==================================

خوب اين پسر گلي كه دوست دختر گرفته و دوست داره از اون خانم استفاده معنوي ببره و سوئ نيتي نداره كو؟؟

ارتباط مرد و زن بدون سکس ممکن نیست و نمی توان از آن به عنوان سوء نیت یاد کرد ! اگر هم دختر ها بعد از ارتباط جنسی کامل با پسرها مارک بدنامی می خورند (در ایران) ، ایراد از جای دیگر است.
نکته دیگر اینکه این هم طرز تفکر ایرانی ست که از ارتباط جنسی زن و مرد این مرد است که سود می برد که 100% اشتباه است ، این ارتباط کاملا دوجانبه و مورد علاقه هر دو طرف است!

====================================================
مهم : چیزی که لازم می بینم بدان اشاره و تاکید کنم آن است که من هرگز نگفتم خانمها یا آقایون مقصر هستند و فقط خواستم از حقیقتی که زیر ازدواج پنهان شده است و بعضی الفاظ که سالها با توجیه سنت بودن و مقدس بودن دست نخورده باقی مانده اند اطلاعی دهم.
وگرنه قوانین ازدواج را هیچ خانمی ننوشته و یا اینکه یک دختر بعد از ارتباط جنسی مهر بد نامی می خورد را هیچ پسری تصویب نکرده است وبسیار دیگر که به نفع یکی و به ضرر دیگریست ...
 

check_shark

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2005
نوشته‌ها
904
لایک‌ها
7
محل سکونت
تهران
به نقل از Marilyn_Manson :
*** در جمله شما فقط یک توهین به چشم می خورد و هیچ سوالی وجود ندارد !
شما فکر کن می کم آوردم و لی جواب من برای این تاپیک و برای تاپیک های بعدی که بعد از کلی فکر کردن خواهی نوشت اینه :

"جواب ابلهان خاموشیست" .


در ضمن چشماتو باز می کردی و اینو می خوندی :

برای تمام کسانی که می خواهند در مورد این تاپیک نظر بدن ذکر یک نکته رو الزامی میبینم و اونم اینه که
اگر شعور صحبت و اظهار نظر و گفتمان منطقی در یک محیط کاملا باز رو ندارید (البته اگر در ایران زندگی می کنید به نوعی به شما حق هم میدم)
خواهشا اینجا رو با محیط کوچه و بازار و الوات خونه و ... اشتباه نگیرید و قبل از کلیک رو دکمه " POST REPLY" با یک فرد باشعور و آشنا به محیط های این چنینی (در صورت وجود) مشورت کنید و در غیر اینصورت از ارسال جواب با ذکر الفاظی که خود و خانواده تان لایق آن هستید خودداری کنید !!!

شما که جمله ی من رو توهین تلقی میکنید به چه حقی به تمام زنان توهین میکنید؟؟
به تمام زنانی که مادر و خواهر و بسیاری از دوستان و آشنایان ما جزو آن گروه هستند.

آیا جمله ی من چیزی بیشتر از یک اثبات ساده بوده؟

در ضمن بنظر میرسه اصلا فرنگ بحث کردن ندارید و فکر میکنید باید جلوی هر کسی که مخالف نظر شما را دارد
جبهه بگیرید و فکر میکنید با به تمسخر گرفتن یا بی ارزش جلوه دادن حرفهای دیگران میتوانید عقاید خودتون رو به دیگران تحمیل کنید

و دانستن این نکته خیلی مهم هست که ارزش انسان از حرفهایی که خودش میزند تایین میشود نه از توهین یا تمجید دیگران

به نظر من کسی ابله هست که به مخالفان عقایدش بدون تفکر در مورد نظر آنها توهین کند و فحش بدهد

خوشبختانه من کسی نیستم که با حرفهای دیگران زود تحت تاثیر قرار بگیرم و اگر من نوع و حالت موسیقی راک رو می پسندم و از گروهای خاصی از خوانندگان مثل سوآد و کورن و متالیکا خوشم میآید دلیل بر این نمیشه که گِی و ضد خدا و پرخاشگر بشم و این موسیقی ها رو فقط به خاطر طرز نواخت آن گوش میدم و اصلا از بیشتر مفاهیم و معانی آن متنفرم
 
بالا