cms
Registered User
- تاریخ عضویت
- 31 می 2009
- نوشتهها
- 1,157
- لایکها
- 1,237
چندی قبل شرکت میزبان سرورهای سایت به ما اعلام کرد که قصد انتقال سرورها به محل جدیدی را دارد. اینکار تنها چند ساعت پس از اطلاع رسانی ایشان انجام شد و در واقع تمامی سرورها و شبکه مرتبط با آن به محلی جدید منتقل شد. اما پس از نصب مجدد سرورها در محل جدید مشخص شد که سرور بانک اطلاعاتی سایت دچار مشکل شده است. در طول سالها فعالیت سایت بارها سرور بانک اطلاعات و درایوهای آن دچار مشکل شده بودند اما با توجه به تنظیمات صورت گرفته معمولا ظرف چند ساعت سرور جایگزین شده و یا از نسخه پشتیبان بروز برای بازگردانی اطلاعات استفاده میشد اما آنچه مشکل را بغرنج کرد این بود که تمام هارد درایوها ( که همگی با یک برند و مدل خاص بودند) در این نقل و انتقال آسیب دیده بودند و در واقع هر دو سیستم ذخیره سازی بانک اطلاعات و نسخه پشتیبان آسیب جدی دیده بودند.
با توجه به آسیب دیدگی همه هارد درایوها به نظر میرسید که ممکن است مشکل به دلیل اختلاف ولتاژ دیتاسنتر قدیمی و جدید باشد و با همکاری شرکت میزبان سرورها در کانادا هارد درایوها به تعمیرگاه معتبری در کانادا ارسال شد و البته گرانترین و سریعترین سرویس ممکن سفارش داده شد که در اسرع وقت مشکل تشخیص و جهت حل مشکل اقدام شود. شرکت تعمیرکار توانست یکی از هارددرایوها را بطور کامل بازگرداند اما در بازگردانی اطلاعات بقیه هارد درایوها ناموفق بود (لازم به ذکر است که اگر تنها اطلاعات یک درایو دیگر باز میگشت امکان دسترسی به همه اطلاعات وجود داشت. اما متاسفانه اینکار در کانادا امکان پذیر نبود و برای همین درایوها به شرکت رسمی پشتیبان آن برند خاص هارددرایو در آمریکا ارسال شد. در اینجا نیز سریعترین سرویس سفارش داده شد و انتظار ما این بود که ظرف یک هفته مشکل برطرف شود. اما شرکت فوق پس از بررسی اعلام کرد که بخشی از درایوها آسیب جدی دیده و قابل بازیابی نیست و در زمینه بارخوانی برخی درایوهای دیگر اقدام کرد.سفارش و تامین برخی قطعات لازم جهت تعمیر توسط این شرکت صورت گرفت و روند خواندن اطلاعات این هارد درایو صورت گرفت (اینکار در دستگاه و محیط خاصی صورت میگرد). متاسفانه این روند بسیار طولانی و بیش از حد تصور ما بود و بیش از 14 روز بطول کشید. اما متاسفانه این شرکت نتوانست بصورت کامل اطلاعات را بازگردانی کرد و در نتیجه در گزارش خود اقدامات دیگری را جهت تکمیل روند پیشنهاد داده است که ما با آن موافقت کرده و روند آن آغاز شده است اما قاعدتاً اجرای این راهکار نیز زمان خواهد برد.
ما امیدوار هستیم که در نهایت مشکل برطرف و اطلاعات بروز بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار گیرد. لازم به ذکر است که ما بیش از 60 درصد بانک اطلاعاتی را بصورت سالم در اختیار داریم و از آنچه باقی مانده بازگردانی 92% نیز تاکنون صورت گرفته است و به نوعی به بازگردانی اطلاعات بروز سایت خوش بین هستیم. اما اگر تمام روند و کارهای صورت گرفته شکست خورد ما نسخه دیگری از نسخه پشتیبان سالیانه سایت را نیز داریم که مربوط سال میلادی قبل است و امکان بازگردانی کامل آن وجود دارد هرچند در این صورت اطلاعات سایت به ماهها قبل بازخواهد گشت و این چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد. تمام تمرکز و تلاش ما و با صرف هر هزینه ممکن این است که اطلاعات تا آخرین ثانیه ای که سرورهای سایت خاموش شدند بازگردد و دلیل صبر و عدم فعال سازی کامل سایت نیز تاکنون همین بوده است.
اگرچه خدمات ما رایگان بوده است اما باید بدانید ما نسبت خدماتی که ارائه میکنیم متعهد هستیم و در طول سالها فعالیت سایت تمام تلاشمان این بوده که میزبانی شایسته برای کاربران خوب سایتمان باشیم. ما نسبت به مشکل پیش آمده خود را مسئول میدانیم و هر آنچه در توان داریم و امکان پذیر باشد برای حل مشکل به کار خواهیم بست.
با توجه به آسیب دیدگی همه هارد درایوها به نظر میرسید که ممکن است مشکل به دلیل اختلاف ولتاژ دیتاسنتر قدیمی و جدید باشد و با همکاری شرکت میزبان سرورها در کانادا هارد درایوها به تعمیرگاه معتبری در کانادا ارسال شد و البته گرانترین و سریعترین سرویس ممکن سفارش داده شد که در اسرع وقت مشکل تشخیص و جهت حل مشکل اقدام شود. شرکت تعمیرکار توانست یکی از هارددرایوها را بطور کامل بازگرداند اما در بازگردانی اطلاعات بقیه هارد درایوها ناموفق بود (لازم به ذکر است که اگر تنها اطلاعات یک درایو دیگر باز میگشت امکان دسترسی به همه اطلاعات وجود داشت. اما متاسفانه اینکار در کانادا امکان پذیر نبود و برای همین درایوها به شرکت رسمی پشتیبان آن برند خاص هارددرایو در آمریکا ارسال شد. در اینجا نیز سریعترین سرویس سفارش داده شد و انتظار ما این بود که ظرف یک هفته مشکل برطرف شود. اما شرکت فوق پس از بررسی اعلام کرد که بخشی از درایوها آسیب جدی دیده و قابل بازیابی نیست و در زمینه بارخوانی برخی درایوهای دیگر اقدام کرد.سفارش و تامین برخی قطعات لازم جهت تعمیر توسط این شرکت صورت گرفت و روند خواندن اطلاعات این هارد درایو صورت گرفت (اینکار در دستگاه و محیط خاصی صورت میگرد). متاسفانه این روند بسیار طولانی و بیش از حد تصور ما بود و بیش از 14 روز بطول کشید. اما متاسفانه این شرکت نتوانست بصورت کامل اطلاعات را بازگردانی کرد و در نتیجه در گزارش خود اقدامات دیگری را جهت تکمیل روند پیشنهاد داده است که ما با آن موافقت کرده و روند آن آغاز شده است اما قاعدتاً اجرای این راهکار نیز زمان خواهد برد.
ما امیدوار هستیم که در نهایت مشکل برطرف و اطلاعات بروز بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار گیرد. لازم به ذکر است که ما بیش از 60 درصد بانک اطلاعاتی را بصورت سالم در اختیار داریم و از آنچه باقی مانده بازگردانی 92% نیز تاکنون صورت گرفته است و به نوعی به بازگردانی اطلاعات بروز سایت خوش بین هستیم. اما اگر تمام روند و کارهای صورت گرفته شکست خورد ما نسخه دیگری از نسخه پشتیبان سالیانه سایت را نیز داریم که مربوط سال میلادی قبل است و امکان بازگردانی کامل آن وجود دارد هرچند در این صورت اطلاعات سایت به ماهها قبل بازخواهد گشت و این چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد. تمام تمرکز و تلاش ما و با صرف هر هزینه ممکن این است که اطلاعات تا آخرین ثانیه ای که سرورهای سایت خاموش شدند بازگردد و دلیل صبر و عدم فعال سازی کامل سایت نیز تاکنون همین بوده است.
اگرچه خدمات ما رایگان بوده است اما باید بدانید ما نسبت خدماتی که ارائه میکنیم متعهد هستیم و در طول سالها فعالیت سایت تمام تلاشمان این بوده که میزبانی شایسته برای کاربران خوب سایتمان باشیم. ما نسبت به مشکل پیش آمده خود را مسئول میدانیم و هر آنچه در توان داریم و امکان پذیر باشد برای حل مشکل به کار خواهیم بست.