برگزیده های پرشین تولز

انجمن کرجی های مقیم پی تی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

soheildvb

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2006
نوشته‌ها
1,135
لایک‌ها
85
محل سکونت
karaj
بچه ها من توی لیست کلان شهر ها دیدم کرج جمعیتش از قم بیشتر بود. برام خیلی عجیبه! چون من کرج که اومدم به اون صورت ندیدم بزرگ باشه

شایدم من نرفتم همه خیابوناشو ببینم

از سر شهر تا اخر شهر من 10 دقیقه ای بدون ترافیک میرم ، اما مشکل اصلی کرج نبود ، کمالشهر . ساوجلاغ و خیلی از شهر های کوچیک هم هستن ...
 

farzan.B

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,662
لایک‌ها
1,244
:D
بچه های پی تی اسم کرج میاد یاد فرزان میفتن ...
انگار من یه بنای تاریخی ام تو کرج !!!:D
مثلا اصفهان 33 پل


------
یا با اسم قم یاد بنای باستانی منصور قیامت میفتن !:lol:
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
:D
بچه های پی تی اسم کرج میاد یاد فرزان میفتن ...
انگار من یه بنای تاریخی ام تو کرج !!!:D
مثلا اصفهان 33 پل


------
یا با اسم قم یاد بنای باستانی منصور قیامت میفتن !:lol:
من شاهزاده قم هستم
i110060_e9ozm4y7s03pg3rsgy66.gif




i110059_9hy22nqad9k3m6v9bj6e.gif
 

mhaf

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 فوریه 2006
نوشته‌ها
1,617
لایک‌ها
314
سن
36
محل سکونت
کرج
بچه ها من توی لیست کلان شهر ها دیدم کرج جمعیتش از قم بیشتر بود. برام خیلی عجیبه! چون من کرج که اومدم به اون صورت ندیدم بزرگ باشه

شایدم من نرفتم همه خیابوناشو ببینم
مهم این نیست که بزرگ باشه
مهم اینه که با کیفیت باشه
هر جای کرج که بری تو هر خونه 20 نفر زندگی میکنن
 

farhad_persona

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2007
نوشته‌ها
700
لایک‌ها
21
محل سکونت
Tehran
بچه ها کسی میدونه این قضیه رو قیمت ملک و زمین اونجا اثر میگذاره یا نه؟
یکی از دوستان میگفت که چون کرج دیگه کاملا شهرستان به حساب میاد قیمتا میاد پایین.
چه قدر موافق هستید با این فرضیه؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
استاندار تهران در نشست خبري:
A0825230.jpg

ستاد درآمد تهران براي تفكيك بودجه استان البرز فعاليت خود را آغاز كرده است

خبرگزاري فارس: مرتضي تمدن با اعلام اين خبر كه ستاد درآمد استان تهران از يك هفته گذشته براي تفكيك بودجه تهران از استان البرز كار خود را آغاز كرده است اظهار داشت: به كليه مديران دستور داده شده كه پروژه‌هاي سرمايه‌اي را بر اساس برنامه زمان بندي شده پيش ببرند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مرتضي تمدن استاندار تهران صبح امروز سه شنبه طي نشست خبري با حضور خبرنگاران خبرگزاري‌ها و مطبوعات در پاسخ به سؤالي در خصوص استان البرز و اقدامات صورت گرفته از سوي استانداري تهران گفت: بر اساس قولي كه آقاي رئيس جمهور در دور دوم سفرهاي استاني در سفر به كرج داشتند مبني بر تبديل كرج به استان پس از انجام كار كارشناسي وسيع از سوي استانداري تهران و وزارت كشور منجر به اين شد كه نهايتا اين كار كارشناسي در قالب يك پيش نويس لايحه تقديم هيئت دولت شد و هيئت دولت نيز بعد از بررسي در كميته تخصصي اين لايحه به مجلس فرستاد كه در نهايت به تصويب رسيده و تبديل به قانون شد.
وي ادامه داد: قانون تبديل كرج به استان البرز بعد از طي مراحل قانوني عملا اجرايي خواهد شد و اميدواريم ظرف چند هفته آينده مصوبه‌اي قانوني مجلس توسط دولت به وزارت كشور اعلام شود.
استاندار تهران با بيان اينكه طبيعتا اولين اقدام در بحث استان البرز انتخاب استاندار خواهد بود ياد آور شد: بعد از انتخاب استاندار استان البرز بلافاصله بايد ادارات شهرستان‌هاي استان البرز در قدر و قواره اداره كل كار خود آغاز كند.
تمدن افزود: طبيعتا بعد از ايجاد استان البرز مديران سازمان‌ها و دستگاه‌ها به مديران كل و رئيس سازمان تغيير پيدا مي‌كنند يعني احكام مديران دستگاه و سازمان‌هاي كرج توسط وزراء صادر خواهد شد، الان كه احكام اين مديران توسط مديران كل استان تهران صادر مي‌شود با ايجاد استان البرز مديران دستگاه ها و سازمان‌ها در شهرستان‌هاي استان البرز با ارتقايي كه پيدا مي‌كنند توسط وزير به آنها حكم داده مي‌شوند.
وي در خصوص بحث تفكيك امكانات تهران با كرج نيز گفت: آن بخشي از امكاناتي كه طبق ضابطه در اختيار استان تهران قرار داده شده بايد با جدا شدن استان البرز سهم آن نيز جدا شده و در اختيارشان قرار گيرد.
استاندار تهران تكيد كرد: به هيچ وجه اجازه نمي‌دهيم دستگاه‌ها و كساني امكانات منطقه جدا شده از استان تهران را جابه جا كنند چرا كه برخي خبرها در اين خصوص رسيده بود مبني بر اينكه بلافاصله بعد از تاسيس استان البرز برخي‌ها شروع به جابه جايي نيروها و امكانات كرده بودند كه بايد بدانند اجازه چنين كاري را به آنها نمي‌دهيم.
تمدن در ادامه سخنان خود در خصوص تفكيك بودجه و اعتبارات استان تهران با استان البرز نيز خاطرنشان كرد: بعد از استقرار مدير استان البرز بايد با هماهنگي معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري بودجه استان البرز را از دل بودجه استان تهران خارج كرده و مستقيما با مديريت اين استان مبادله موافقت نامه صورت گيرد. هر چند كار دشواري است ولي تلاش خواهيم كرد به سرعت اين اتفاق بيفتد.
وي افزود: مديريت پروژه‌ها از نكته ديگري است كه با ايجاد استان البرز بايد به آن توجه كرد چرا كه هر پروژه‌اي كه در داخل استان البرز انجام مي‌شود با مسئوليت مديران تهران است كه اين موضوع بايد تغيير پيدا كند و مسئوليت آن را مديران جديد استان البرز بايد عهده دار شوند.
استاندار تهران با بيان اينكه بايد دقت كنيم با جدا شدن كرج از تهران وقفه‌اي در پروژه‌ها صورت نگرفته و روند اجرايي اين پروژه‌ها دچار سردرگمي و بلاتكليفي نشود تصريح كرد: در تقسيمات كشوري جديد استان البرز نيز شاهد تغييراتي خواهيم بود كه در آن بعضي از بخش‌ها همچون طالقان به شهرستان تبديل مي‌شود كه اين اتفاقات مسير كارشناسي خود را طي مي‌كند.
تمدن تشكيل استان البرز را موجب توسعه روز افزون منطقه برشمرد و اظهار داشت: مطمئنا مديريت استاني با 14.5 ميليون جمعيت با استاني با جمعيت 3.5 نفري متفاوت است و ما با ايجاد استان البرز شاهد خواهيم بود كه از بار مديريتي تنها شهر تهران كاسته مي‌شود و توجه بيشتري به تهران با به دنبال دارد.
وي همچنين با اعلام اين خبر كه ستاد درآمد استان تهران از يك هفته گذشته براي تفكيك بودجه تهران از استان البرز كار خود را آغاز كرده است اظهار داشت: به كليه مديران دستور داده شده كه پروژه‌هاي سرمايه‌اي را بر اساس برنامه زمان بندي شده پيش ببرند.


استاندار تهران در پاسخ به سؤالي در خصوص بحث هدفمند كردن يارانه‌ها و اقدامات استانداري تهران در اين خصوص گفت: از نيمه دوم امسال طبق گفته آقاي رئيس جمهور اين قانون عملياتي خواهد شد و نزديك 3 ميليون و 400 هزار خانوار در استان تهران از مجموع 3 ميليون و 800 خانواره استان تهران براي دريافت رايانه اعلام آمادگي كردند.
وي ادامه داد: تا پايان نيمه اول امسال براي اين 3 ميليون 400 هزار خانوار براساس چارچوبي كه دولت ابلاغ كرده حساب بانكي براي واريز يارانه‌هاي نقدي مفتوح مي‌كنيم در بسياري از موارد نيز به حضور مستقيم سرپرست خانوار در بانك‌ها هم نياز نيست.
استاندار تهران در خصوص بحث تشكيل ستاد هدفمند كردن يارانه‌ها در شهرستان‌هاي استان تهران نيز اظهار داشت: كار هماهنگي دستگاه‌ها و سازمان‌هاي عضو ستاد هدفمند كردن يارانه‌ها در استان تهران به طور مطلوب پيش مي‌رود و ستاد هدفمند كردن استان تهران از اواخر سال گذشته تشكيل شده است.
تمدن يادآور شد: يكي از كارهاي كه پايان يافته شناساي واحدهاي توليدي مشمول دريافت 30 درصد يارانه‌اي است كه براي جبران واقعي شدن قيمت‌ها است.
وي با اشاره به بحث آموزش مجريان هدفمند سازي يارانه‌ها نيز گفت: اين موضوع يكي از مباحث مهم است چرا كه اگر مجري اطلاعات كافي از قانوني كه مي‌خواهد اجرا كند داشته باشد آن را به صورت بهتري اجرا مي‌كند از همين رو بحث آموزش مجريان قانون هدفمند كردن يارانه‌ها باعث مي‌شود كه اين قانون آثار خوبي داشته باشد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عصر امروز؛
A0491207.jpg

جشن بزرگ استان البرز در كرج برگزار شد

خبرگزاري فارس: مديريت فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج از برگزاري جشن بزرگ استان البرز به مركزيت كرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از غرب استان تهران به نقل از روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج، مهدي عسگري با اعلام اين خبر اظهار داشت: همزمان با تصويب تشكيل استان البرز به مركزيت كرج كه به همت دولت خدمتگزار و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي محقق شد، جشن بزرگي با حضور مسئولان، ادارات و نهادهاي كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد برگزار مي‌شود.
وي افزود: اين مراسم عصر امروز (سه‌شنبه هشتم تيرماه) در سالن شهداي شهرداري برگزار مي‌شود.
در حاشيه مراسم رژه موتورسواران توسط هيئت موتورسواري كرج برگزار مي‌شود.
اين مسئول در ادامه گفت: روياي استان شدن كرج، پس از سال‌ها انتظار تحقق يافت. مسئولان بسياري در طول قريب به 10 سال گذشته براي تعبير اين رويا تلاش كردند كه جاي تقدير فراوان دارد.
وي ادامه داد: در اين ميان مي‌توان اراده مصمم «دولت خدمتگزار» و شخص رئيس جمهور در كنار عزم نمايندگان محترم مجلس را برجسته و تحسين برانگيز دانست. روشن است كه هرگونه تلاش در مسير تسهيل روند خدمت‌رساني به مردم در نزد خداوند مأجور و در نزد مردم مشكور است.
عسگري تأكيد كرد: اكنون نكته اساسي اين است كه تصويب استان البرز، پايان اين انتظار طولاني نيست بلكه آغازي است براي «خدمت مضاعف» به مردم، وقتي منطقه‌‌اي روياي استان شدن را در سر مي‌پروراند يعني ظرفيت‌ها و قابليت‌هايي دارد كه براي بهره‌برداري و شكوفايي، نيازمند سازوكارهاي متناسب و بهينه است و از سوي ديگر كمبودها و آسيب‌هايي دارد كه برطرف ساختن آنها با منابع موجود، امكان‌پذير نيست.
وي افزود: عنوان «استان» به تنهايي كارگشا نيست، «استان شدن» آن هنگام ذائقه مردم را شيرين مي‌كند كه سررشته امور به دست تدبير، عقلانيت و آينده‌نگري سپرده شود و از رفتارهاي شتابزده، هيجاني و نگاه‌هاي مقطعي و روبنايي پرهيز و منافع مردم برمنافع شخصي و گروهي ترجيح داده شود.
اين مسئول تصريح كرد: استان البرز متعلق به مردم كلانشهر كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد است و مسئولان بسترساز پيشرفت و رشد سطح معيشت، فرهنگ، امنيت و رضايت مردم هستند و لازمه عبور موفق از اين مسير، نظارت دقيق و رصد كامل مسائل توسط رسانه‌هاي آزاد انديش، گروه‌هاي مرجع موثق و تشكل‌هاي مردمي دلسوز به عنوان نمايندگان افكار عمومي در راستاي شفاف سازي امور، آگاه‌سازي «مردم و مسئولان» و تقويت خرد جمعي است.
‌وي گفت: اينك مرحله مهم «پي‌ريزي» استان سي و يكم در پيش رو است اين بنيان اگر از ابتدا راست قامت و مستحكم نهاده شود افق روشن و اميدواركننده‌اي را در پيش روي مردم مي‌گشايد و اگر خداي ناكرده دستخوش برخي حاشيه‌سازي‌ها و منفعت طلبي‌ها گردد شيريني آن در كام مردم به تلخي مي‌گرايد.
مدير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج گفت: «باغ شهر» كرج در سايه سنگين تهران به سرعت بزرگ شد تا لباس «كلانشهري» را بر تن پوشيد و آنقدر تنومند گرديد كه سربه قله‌هاي باشكوه «البرز» ساييد؛ «البرز» شدن، بلندنگري را مي‌طلبد و سعه صدر، استقامت و تحمل را به ذهن متبادر مي‌سازد، «استان شدن» نيز بلوغي را مي‌طلبد كه همدلي، شايسته سالاري، مردم‌گرايي، جامع نگري و رويكرد عالمانه از جمله مهم‌ترين شاخص‌هاي آن به شمار مي‌آيند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ثبت اسناد کرج در وضعیت نامطلوبی بسر می برد
استان تهران - خبرگزاری مهر: فرماندار کرج گفت: وضعیت ثبت اسناد کرج بسیار نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج عیسی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج با اشاره به این مطلب گفت: این اداره از منظر ارتقای امکانات و مکان نیازمند مساعدت جدی مسئولان است.

وی تلاش مدیریت اداره ثبت اسناد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با رفع نیازهای امکاناتی کارایی این اداره افزایش می یابد.

این مسئول با اشاره به وجود چهار زندان بزرگ در کرج خاطرنشان کرد: انتقال این زندانها از کرج ضروری است و نیاز به تدبیر جدی مسئولان ارشد کشور دارد.

فرماندار کرج تاکید کرد: با انتقال این زندانها حجم مشکلات منطقه کرج از جمله میزان جرم کاهش می یابد.

فرهادی، ارتقای اداره کل دادگستری را همزمان با تشکیل استان البرز ضروری دانست و افزود: اگر استان البرز در همه زمینه ها عملکردی قدرتمند داشته باشد پشتوانه محکمی برای استان تهران محسوب می شود.

ترور برجستگان انقلاب هجمه جدی دشمن است

فرماندار کرج که در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر سخن می گفت، یکی از هجمه های جدی دشمن را ترور برجستگان انقلاب اسلامی دانست و افزود: تلاش برای ترور مقام معظم ***** و به شهادت رساندن شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از جمله این هجمه ها است.

وی با بیان اینکه این ترورها می توانست خدشه جدی به **** وارد کند، گفت: از آنجا که انقلاب وابسته به توده های وسیع مردم بود نه تنها این ترورها خدشه ای به انقلاب وارد نکرد بلکه خود عاملی برای تداوم انقلاب شد.

این مسئول داشتن قوه قضائیه قوی، پویا و به روز را امری ضروری برای استان نوپای البرز دانست و خاطرنشان کرد: پاک بودن، در صحنه بودن و هماهنگی قوه قضائیه در کرج به واسطه زحمات مسئولان این قوه صورت گرفته است که این امر نقش بسزایی در ایجاد امنیت منطقه دارد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
گزارش خبری مهر/
پل شهید سلطانی کرج گلوگاهی نفسگیر/ وزارت راه چاره اندیشی کند
استان تهران - خبرگزاری مهر: پل شهید سلطانی فردیس واقع در جنوب شرقی کلانشهر کرج، تقاطع بزرگراه تهران کرج، جاده مخصوص و چند راه اصلی و فرعی دیگر است که رانندگان و مسافران از آن به عنوان گلوگاه نفس‌گیر یاد می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر در کرج، دقیقه‌ها می‌گذرد تا راننده با سختی و چندبار عقب و جلو کردن خودرو، آن را درمیان ترافیک سنگین و چند طرفه از پیچ باریک روی پل شهید سلطانی کرج به سمت مسیر مورد نظر هدایت کند، مسیری که حرکت متر به متر در آن برای رانندگان و سرنشنیان خودروها غنیمت است.

این وضعیت لحظه به لحظه تکرار می‌شود، زیرا طبق مقررات پلیس راه، مسیر حرکت خودروهای سنگین در بزرگراه کرج تهران در این تقاطع است که تغییر می‌کند.

بوی لنت ترمزها، دود غلیظ اگزوزها و صدای بوق‌های ممتد برای کسانی که در این مسیر رفت وآمد می‌کنند، بیش از هر چیز آزاردهنده است.

پل شهید سلطانی فردیس واقع در جنوب شرقی کلانشهر کرج، تقاطع بزرگراه تهران کرج، جاده مخصوص و چند راه اصلی و فرعی دیگر است که رانندگان و مسافران از آن به عنوان گلوگاه نفس‌گیر نام می‌برند با این حال علاوه بر تلف شدن وقت مردم، گذر از این پل در فصول گرم سال بویژه با خودروهای عمومی و فاقد سیستم خنک‌کننده با دشواری همراه است.

میدان شهید سلطانی مسیر ارتباطی شهرهای جنوبی و غرب تهران

همچنین مسیر ارتباطی کلانشهر کرج و شهرهای جنوبی و غربی استان تهران از پل شهید سلطانی می‌گذرد که این امر بر ترافیک منطقه افزوده است.

دشواری حرکت در این محل سبب شد تا مردم کرج و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی بارها از طریق رسانه‌ها و در محافل عمومی از مسئولان شهری و وزارت راه و ترابری بخواهند برای رفع این مشکل چاره‌جویی کنند.

این پل علاوه بر مسیرهای ترانزیتی، نقطه اتصال جنوب و مرکز کلانشهر کرج محسوب می‌شود.

همچنین وجود ایستگاه قطارشهری کرج تهران در حاشیه جنوب غربی این پل و رفت وآمد روزانه دهها اتوبوس سازمان اتوبوسرانی کرج از روی آن از دیگر موضوعاتی که ضرورت چاره‌جویی برای رفع این مشکل دوچندان کرده است.

مسافرانی که به ناچار هر روز از این مسیر رفت و آمد دارند، ترافیک سنگین را مانعی بزرگ برای رسیدن بموقع به مقصد می‌دانند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: ترافیک سنگین سبب شده دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، کارمندان و کسانی که بخاطر شغل یا هر کار دیگر ناچار از این مسیر تردد می‌کنند برای دقایقی در میان دود و دم و آلودگی صوتی خودروها قرار گیرند.

ساکنان منطقه ‪ ۳۵۰‬هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج از جمله کسانی هستند که از وضعیت رفت و آمدها در این مسیر انتقاد دارند.

شماری از شهروندان منطقه فردیس کرج نیز بارها در تماس با رسانه ها اعلام کرده اند: مشکل ارتباطی پل فردیس به یک معضل اساسی برای منطقه تبدیل شده و متاسفانه عزم جدی برای رفع آن وجود ندارد.

یکی از رانندگان تاکسی خط فردیس کرج در این خصوص گفت: پل شهید سلطانی فردیس یکی از محورهای ارتباطی بین استان تهران با شمال و غرب کشور است و روزانه صدها خودرو از این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

ایجاد بزرگراه جدید موازی بزرگراه فعلی ضروری است

وی افزود: انتظار می‌رود مسئولان با ایجاد یک گذرگاه جدید به موازات بزرگراه تهران کرج، مشکل ترافیک این محل را برطرف کنند.

این شهروند گفت: ترافیک سنگین در این پل علاوه بر تلف شدن وقت مردم، موجب هدر رفتن سوخت خودروها و استهلاک قطعات آنها می‌شود. قرار گرفتن ایستگاه مترو، سیلوی انبار گندم غرب استان تهران، انبار نفت و شهرک‌های صنعتی سیمین دشت در نزدیکی این پل نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر افزایش تردد در آن است.

یکی از ساکنان فردیس گفت: در چند سال اخیر هیچ گونه اصلاح و تغییر اساسی برای کاهش بار ترافیک در این محل صورت نگرفته است.

به هر روی و براساس مشکلات فراوان مطرح شده در گزارش به نظر می رسد با توجه به موقعیت خاص این میدان هم به جهت نزدیکی با ایستگاه قطارشهری و هم به عنوان گذرگاه ارتباطی مشکلات آن باید به طور جدی مورد توجه مسئولان به خصوص وزارت راه و ترابری قرار گیرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بحث انتقال زندانها از کرج در اولویت دستگاه قضاست
استان تهران - خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: باتوجه به استان شدن البرز به مرکزیت کرج بحث انتقال زندان ها برای رفاه حال بیشتر مردم، بیش از پیش مورد توجه و در اولویت قرار گرفته است.
علی فرهادی د ر گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: با توجه به استان شدن کلانشهر کرج و تشکیل استان البرز، بحث انتقال زندان ها برای رفاه حال بیشتر مردم، بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر این اساس، متولیان امور قضایی شهرستان در تلاش برای کاهش آمار ورودی زندانیان به زندان ها هستند.

فرهادی خاطرنشان کرد: وجود چهار زندان و ندامتگاه بزرگ در کرج مشکلا عدیده ای را طی سالها برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است که امید می رود بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته امکان خروج این زندانها از کرج فراهم شود.

وی همچنین از اجرای طرح شناسایی مشکلات شهری خبر داد و گفت: طرح ویژه شناسایی مشکلات شهری این شهرستان با هدف حفظ حقوق شهروندی به اجرا در آمده است.

فرهادی یادآور شد: در این طرح مشکلات شهری مورد شناسایی قرار گرفته تا با همکاری دستگاههای اجرایی مورد اصلاح قرار گیرند.

وی ادامه داد: در مراحل نخست اجرای این طرح اصلاح بلوار 45متری بسیج و شورا و نیز رفع مشکلات پل های شکسته در نظر گرفته شده است.

فرهادی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح علاوه بر حفظ حقوق شهروندی، در جهت تکریم ارباب رجوع نیز گام های موثری برداشته شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0821017.jpg

در مركز پژوهش‌هاي مجلس صورت گرفت؛
بررسي لايحه تأسيس استان البرز

خبرگزاري فارس: مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي "لايحه تأسيس استان البرز " را مورد قرار داد و گزارشي را از نتايج بررسي‌هاي خود منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، اين مركز با انتشار گزارشي نظر خود را درباره "لايحه تأسيس استان البرز " اعلام كرد. متن اين اظهارنظر بدين شرح است:

* مقدمه

1. به لحاظ ابعاد پيچيده و درهم تنيده‌اي كه تغيير در واحدهاي **** تقسيمات كشوري به همراه دارد، تصميم‌گيري درخصوص آن همواره بايد با تأمل و مداقه كافي صورت گيرد. **** تقسيمات كشوري كه علي‌الاصول بايد بنياني براي سازماندهي و پيكره‌بندي اداره امور كشور باشد، متأسفانه امروزه به يكي از ابزارهاي اصلي تأمين و تخصيص منابع و كمك‌هاي دولتي بدل شده است. موضوعي كه اصل چهل‌وهشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به‌درستي به آن توجه داشته و بيان مي‌دارد كه درآمدهاي ملي بايد بدون تبعيض و به فراخور نيازها و استعداد رشد هر منطقه توزيع شود، بدون اينكه سطوح تقسيمات كشوري را ملاك توزيع درآمدهاي ملي قرار داده باشد.
2. در مقدمه لايحه پيشنهادي دولت براي تأسيس استان البرز براي آمده است كه وجود امكانات و توانايي‌هاي مختلف، موقعيت ويژه جغرافيايي و طبيعي، وسعت و كثرت جمعيت، منابع سرشار طبيعي، استقرار مراكز علمي در منطقه كرج و شاخص‌هاي تاريخي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و اداري منطقه ياد شده، وجود مديريتي مستقل را جهت بهر‌ه‌برداري بهتر از اين امكانات و منابع، ضروري مي‌سازد. به موجب اين لايحه، تأسيس استان البرز با مركزيت شهر كرج و مشتمل بر شهرستان‌هاي ذيل پيشنهاد شده است:
ـ شهرستان كرج به مركزيت شهر كرج شامل بخش‌هاي مركزي، آسارا و اشتهارد.
ـ شهرستان ساوجبلاغ به مركزيت شهر هشتگرد شمال بخش‌هاي مركزي، چندار، چهارباغ و طالقان.
ـ شهرستان نظرآباد به مركزيت شهر نظرآباد شامل بخش‌هاي مركزي و تنكمان.
در ماده (2) اين لايحه نيز انتقال كاركنان سازماني، وسايل و تجهيزات، بودجه و اعتبارات مربوط به استان جديد پيش‌بيني شده است.
لازم به‌ذكر است استان پيشنهادي البرز مشتمل بر شهرستان‌هاي كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد با مساحتي معادل 4800 كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر 05/2 ميليون نفر، 15 درصد جمعيت استان را در خود جاي داده است. از اين ميزان جمعيت 37/1 ميليون نفر در شهر كرج به عنوان مركز استان پيشنهادي و مابقي در ديگر شهرهاي تابعه شهرستان كرج و شهرستان‌هاي ساوجبلاغ و نظرآباد اقامت دارند.

* مباني قانوني

1. قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري مصوب 15/4/1362: در اين قانون عناصر تقسيمات كشوري و تعاريف و ضوابط حاكم بر آنها مشخص شده است.
‌2. تبصره «69» قانون برنامه دوم توسعه: در بند «الف» آن دولت مكلف به تهيه طرح جامع تقسيمات كشوري به‌منظور برقراري **** مطلوب تقسيمات كشوري شده است.
‌3. ماده (73) قانون برنامه چهارم توسعه: در اين ماده از قانون، دولت مكلف به ارائه طرح جامع تقسيمات كشوري به مجلس شوراي اسلامي ظرف سال اول برنامه شده است.
4. ماده «169» لايحه برنامه پنجم توسعه: در اين ماده از لايحه به دولت اجازه داده شده است كه نسبت به تدوين برنامه جامع تقسيمات كشوري دربردارنده شاخص‌هاي ناظر بر بازنگري واحدهاي تقسيماتي موجود براي ايجاد سطوح تقسيمات كشوري جديد اقدام نمايد.

* ديدگاه موافقان و مخالفان لايحه

موافقان
1.بالا بودن جمعيت استان پيشنهادي البرز كه بالغ بر دو ميليون نفر خواهد بود،
2.تمركززدايي جغرافيايي، سياسي، اداري و اجرايي از استان تهران و ساماندهي شكل مهندسي استان تهران،
3.افزايش ضريب امنيتي منطقه،
4.كاهش محسوس بار سفرهاي اداري، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي به شهر تهران،
5.برخورداري استان از پتانسيل و درآمدهاي ناشي از صنايع و فعاليت‌هاي اقتصادي استان پيشنهادي،
6.از بين رفتن بن‌بست‌هاي اداري و تسهيل فرآيندهاي اداري جذب سرمايه براي فعاليت‌هاي اقتصادي.

مخالفان
1.عدم توجه دولت به ماده (73) قانون برنامه چهارم توسعه،
2.گسترش تشكيلات دولت و در نتيجه افزايش هزينه‌هاي جاري و عمراني كشور،
3.وجود منابع آبي تهران در شهرستان كرج كه در صورت قرارگيري در حوزه مديريتي استان البرز، تهران را با چالش‌هاي جدي مواجه خواهد ساخت،
4.دامن زدن به انتظارات نهفته و مشابه در ديگر مناطق كشور براي تأسيس استان جديد و يا انتزاع استان‌هاي فعلي،
5.عدم تأثير جدي تشكيل استان البرز بر حل مشكل شهرستان كرج و ايجاد مشكلات جديد براي منطقه،
6.شهرگرايي و ايجاد نيازهاي كاذب و در نتيجه ايجاد كشش و تقاضاي جديد براي پديده مهاجرت و تخليه روستاها و مناطق همجوار،
7.عدم ذكر دلايل كافي و متقن براي ايجاد استان.

* ملاحظات اصلي در ارزيابي لايحه

1. با ايجاد استان جديد سطح ادارات شهرستان كرج به ادارات كل و سازمان‌هاي استاني تبديل خواهد شد و اين امر گسترش تشكيلات و ساختار دولت و ازسوي ديگر افزايش هزينه‌هاي عمراني و جاري ناشي از آن را به همراه خواهد داشت كه با بند «الف» ماده (139) و ماده (145) قانون برنامه چهارم توسعه مغاير است.
2. اصولاً تقسيمات كشوري بنياني براي سازماندهي اداره امور يك كشور است، ولي در ايران به يكي از ابزارهاي اصلي تأمين منابع و اختصاص امكانات بدل شده است، به نحوي كه هرچه شهرها و شهرستان‌ها در سطوح بالاتر تقسيمات كشوري قرار گيرند، از امكانات مالي و توسعه‌اي بيشتري برخوردار مي‌شوند. اصل چهل‌و‌هشتم قانون اساسي نيز توزيع درآمدهاي ملي و فعاليت‌هاي اقتصادي ميان استان‌ها و مناطق مختلف كشور را بدون تبعيض و براساس شاخص‌هايي نظير نياز و استعداد رشد آن منطقه بيان داشته است. به‌عبارت ديگر برمبناي قانون اساسي ملاك توزيع اعتبارات و درآمدهاي ملي نبايد براساس سطوح تقسيمات كشوري قرار گيرد.
3. در مباحث مربوط به تقسيمات كشوري و آمايش سرزمين شاخص‌هاي متعددي نقش دارند ازجمله جمعيت و تراكم آن، ضريب امنيتي، شرايط اقتصادي منطقه، شرايط اقليمي، شرايط فرهنگي و اجتماعي و شاخص‌هاي ساختاري و اداري كه تأسيس استان جديد بايد مبتني‌بر شاخص‌هاي مذكور باشد. براساس آنچه در گزارش توجيهي لايحه تأسيس استان البرز آمده است مي‌توان گفت كه صرفاً برخي شاخص‌هاي مذكور در پيشنهاد تأسيس استان البرز از توجيه كافي برخوردار هستند.
4. اين شهرستان در سر راه مردم حدوداً 13 استان كشور به سمت پايتخت قرار گرفته است كه در نهايت مقصد مهاجرت بسياري از اين افراد بوده و در نتيجه كرج را داراي بافت اجتماعي چندگونه‌اي كرده‌‌ است و تصور بر اين است كه مركزيت يافتن كرج به‌عنوان مركز استان البرز خواهد توانست در ساماندهي و مديريت بهينه اجتماعي اين شهرستان مؤثر باشد.
5. هم‌اكنون در شهرستان كرج در حدود 100 دستگاه اداري فعال هستند كه 11 مورد از واحدهاي اداري و دولتي مستقر در اين شهرستان، به‌دليل ضرورت ساختارهاي اداري مستقل و در حد يك كلان‌شهر به ادارات كل تبديل شده‌اند. به‌عنوان مثال فرماندهي انتظامي كل استان تهران به‌دليل آمار بالاي وقوع جرم و جنايت در اين منطقه و استقرار چهار زندان در حوزه شهرستان كرج و به‌منظور كنترل بيشتر اوضاع انتظامي و امنيتي اين شهرستان در كرج مستقر گرديده است و يا اداره مالياتي كرج كه اين اداره نيز به‌دليل حجم فعاليت اقتصادي نهادهاي توليدي و صنعتي در اين شهرستان به اداره كل ارتقا يافته است. لذا از اين حيث شهرستان كرج در بسياري موارد شرايطي مشابه مراكز استان را دارا مي‌باشد.
6. اصل بر استقلال و تماميت ارضي كشور است، لذا بايد از انجام هرگونه اقدام و طرحي كه مردم منطقه‌اي را در برابر منطقه ديگر قرار دهد و يا باعث ايجاد تنش در سطح كشور و واكنش بين مردم شود، به شدت اجتناب كرد. تجربه نشان داده كه اغلب اقدامات صورت پذيرفته در مورد استان‌هاي جديد فاقد يك استدلال قوي و بعضاً براساس اعمال قدرت ذينفعان و با مقاصد و اهداف سياسي بوده است.
7. اكثر كشورهاي موفق دنيا به‌جاي تشديد تقسيمات كشوري، درصدد ارتقا و يكپارچگي ساختار سياسي و مديريتي در واحد سرزمين بوده‌اند. تشديد تقسيمات كشوري به همراه ريز شدن واحدهاي سياسي، مي‌تواند درزمان پيوند خوردن به مباحث بودجه‌اي آسيب‌‌پذيري اجتماعي و سياسي را بيشتر كند.
8. بسياري از جمعيت كرج همه‌روزه براي تحصيل، خريد، استفاده از اماكن تفريحي، رفتن به كتابخانه‌ها و ...، رهسپار تهران مي‌شوند. ازسوي ديگر در‌هم تنيدگي محل كار و محل سكونت بسياري از شهروندان كرجي و تهراني پس از تشكيل استان جديد به مسئله‌اي بزرگ تبديل خواهد شد. لذا اين سئوال مطرح مي‌شود كه در صورت تشكيل استان البرز تكليف اشتغال نيروي كار خارج از استان براي استان تهران چه خواهد شد؟

* جمع‌بندي و راهكارهاي پيشنهادي

تصميم‌گيري براي تغيير و يا ايجاد واحد جديد در تقسيمات كشوري به‌خصوص در سطح ايجاد يك استان جديد موضوع با اهميتي است كه بايد جوانب سياسي، امنيتي، اجتماعي، اقتصادي و اقليمي آن مورد بررسي و مداقه قرار گيرد. به‌عبارت ديگر به روشني بايد مشخص گردد كه ايجاد يك سطح جديد دقيقاً براي رفع چه مشكلات و مسائلي صورت مي‌گيرد و آيا تنها راه‌حل مشكلات و مسائل مذكور ايجاد استان است؟ سناريوهاي جايگزين چيست؟ و اگر بهترين گزينه ايجاد استان است در اين‌صورت چيدمان‌هاي مختلف منطقه‌اي با توجه به شرايط اجتماعي، اقتصادي و طبيعي چگونه است و بهترين آنها كدام است؟ براي پاسخ به سئوالاتي از اين قبيل، بايد مجموعه‌اي از نتايج مطالعات موضوعي مختلف با هم تلفيق شده و به‌عنوان اسناد پشتيبان ارائه گردند تا تصميم‌گيرندگان بتوانند با اطلاعات كافي از وجوه مختلف موضوع و پيامدهايي كه اصولاً از اخذ تصميم يا عدم اتخاذ تصميم حاصل و عايد كشور مي‌شود، اعلام نظر نمايند. گزارش توجيهي وزارت كشور پيرامون تاسيس استان البرز كه در سال 1388 در قالب 30 صفحه تنظيم گرديده است، گوياي چنين رويكردي نيست.
به هر ترتيب با بهره‌‌گيري از ديدگاه‌هاي كارشناسان و صاحبنظران، پيشنهاد تشكيل استان البرز از جوانب مختلف و به‌خصوص از ديدگاه‌هاي قانوني، فني و اجتماعي مورد بررسي قرار گرفته است كه حاصل آن در قالب راهكارهاي سه‌گانه ذيل ارائه مي‌گردد:

1.به تعويق افتادن بررسي لايحه تا زمان تصويب لايحه جامع تقسيمات كشوري
بنابر اظهارات وزير كشور و معاون سياسي ايشان، طرح جامع تقسيمات كشوري موضوع ماده (73) قانون برنامه چهارم توسعه (كه تا پيش از تصويب لايحه برنامه پنجم لازم‌الاجراست) به زودي به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد. علي‌القاعده در طرح جامع تقسيمات كشوري شاخص‌هايي نظير جمعيت و تراكم آن، ضريب امنيتي، شرايط اقتصادي منطقه، شرايط اقليمي، شرايط فرهنگي و اجتماعي و شاخص‌هاي ساختاري و اداري تدوين شده است. لذا شايسته‌تر آن است كه بررسي اين لايحه موكول به تصويب لايحه جامع تقسيمات كشوري شود. بدين ترتيب ضمن اينكه سنجه مناسبي براي بررسي لايحه تشكيل استان البرز به‌دست مي‌آيد، از ايجاد و رشد انتظارات بي‌رويه ايجاد استان‌هاي جديد جلوگيري به‌عمل خواهد آمد.

2.بهبود مديريت و نحوه تخصيص اعتبارات شهرستان كرج به‌عنوان يك كلان‌شهر
تجربه استان‌هاي جديدالتأسيس بيانگر آن است كه تشكيل استان لزوماً نمي‌تواند گره گشاي مسائل و مشكلات يك شهرستان باشد. ازسوي ديگر شواهد و تجارب قبلي حاكي از آن است كه تبديل يك شهرستان به استان بدون ارائه دلايل موجه و كافي پيامدي جز افزايش هزينه‌هاي جاري كشور، افزايش تورم در استان جديدالتأسيس و در نهايت در كل كشور و بعضاً بحران‌هاي منطقه‌اي كه در موارد متعدد كشور شاهد آن بوده است، به همراه نخواهد داشت. بر‌اين‌اساس به‌نظر مي‌رسد بهتر است به‌جاي تأسيس استان جديد البرز (كه لايحه آن با تمسك به بيان موارد كلي و بعضاً از جنس هدفگذاري و فاقد توجيه منطقي ارائه شده است)، در جستجوي راهكار ديگري جهت بهبود اوضاع شهرستان كرج بود. چنانچه يكي از دلايل محروميت شهرستان كرج را عدم برخورداري از منابع مالي و اعتبارات كافي در نظر بگيريم بهتر است در جستجوي روش مناسب تخصيص منابع ازسوي استان تهران به اين شهرستان باشيم. ازسوي ديگر يكي از دلايل توجيهي لايحه، خدمات‌رساني بهتر و مديريت بهينه دولت ذكر شده است. بنابراين مي‌توان همانند يك استان مجزا براي شهرستان كرج به‌عنوان يك كلان‌شهر كه جمعيتي بالغ بر 1 ميليون و 700 هزارنفر جمعيت دارد، سطح سازماني بالاتري همانند استان‌ در نظر گرفت، تا تمام امور اداري مربوطه در داخل اين شهرستان و همانند ساير استان‌ها انجام شده و تبعات منفي ناشي از ايجاد سطح استان را نداشته باشيم. از اين طريق انتظار مي‌رود بار فعاليت‌هاي مربوط به شهرستان كرج از دوش استان تهران برداشته شده و همچنين امور مربوط به كرج نيز با وضعيت بهتري انجام شوند.

3.تأسيس استان البرز
در صورتي‌كه به هر دليلي تصويب طرح مزبور ضروري باشد، در اين‌صورت تغييرات زير در لايحه ارائه شده پيشنهاد مي‌گردد:
مناسب‌تر آن است كه اين طرح در قالب طرح كرج قديم كه داراي بافت به‌هم‌پيوسته فرهنگي-اجتماعي است مطرح شود. گزينه مناسب تشكيل استان البرز از شهرستان‌هاي كرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، شهرقدس، ملارد و شهريار است.
در كنار اين شهرستان‌ها با توجه به بار سنگين جمعيتي شهر كرج، تشكيل شهرستان جديد در بخش مركزي كرج در حوزه‌هاي جمعيتي محمدآباد و مشكين‌دشت ضروري است. ضمن اينكه تشكيل شهرستان طالقان نيز در تابعيت استان كرج مناسب خواهد بود.
 

Octavarium

Registered User
تاریخ عضویت
24 فوریه 2010
نوشته‌ها
57
لایک‌ها
0
یکی میتونه بگه منفعت این کار چیه؟
 

mhaf

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 فوریه 2006
نوشته‌ها
1,617
لایک‌ها
314
سن
36
محل سکونت
کرج
یکی میتونه بگه منفعت این کار چیه؟
یعنی یه آخور جدید به نام استانداری در کرج باز میشه
تا حالا کم تو این شهر بی در و پیکر تو فرمانداری هاش و شهرداریهاش میخوردن
از فردا یه استانداری هم بهش اضافه میشه که بودجه جدا از تهران بگیره و بره تو حلقوم یه مشت آدم رذل کثیف که اصلا به فکر مردم نیستند.
ببینید من کی گفتم
شاید اول یه تغییراتی بشه
مثلا چند تا اتوبوس به ناوگان اضافه بشه
یا مثلا توزیع شیر بهتر بشه
ولی بعدا ببینید بقیه بودجه کجا میره
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
طی ماه گذشته؛
685 متکدی از سطح کرج جمع‌آوری شدند
استان تهران - خبرگزاری مهر: مدیر کنترل نظارت شهرداری کرج گفت‌: طی یک ماه گذشته 685 متکدی از سطح کرج جمع‌آوری شدند.

حسین عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: این افراد شامل متکدی، کارتن خواب و فروشندگان دوره‌گرد بودند که توسط مأموران این مرکز شناسایی و جمع‌آوری شدند.

وی ادامه داد: از تعداد 685 نفر از افراد دستگیر شده، 571 نفر مرد، 26 نفر زن و 88 نفر پسربچه بودند که از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

عطایی افزود: از این تعداد جمع آوری شده 49 نفر به کمیته امداد امام ***** (ره) معرفی، 44 نفر به خانواده تحویل و 34 نفر به شهرستان‌های مربوطه اعزام شدند.

وی تعداد تباع بیگانه جمع‌آوری شده در این طرح را 94 نفر و منطقه 2 شهرداری کرج را با جمع‌آوری 349 نفر در رتبه نخست بیشترین عملکرد در بین مناطق دهگانه اعلام کرد.

این مسئول از شهروندان خواست در راستای اجرای قانون و انجام وظایف قانونی در برخورد با متخلفان‌، مسئولان مربوطه را در شهرداری کرج با برقراری ارتباط با سامانه 100003333 یاری کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه این افراد با جریحه‌دار کردن عواطف و احساسات مردم اقدام به تکدی‌گری کرده و علاوه بر این اقدام ناشایست چهره شهر را نیز به هم می‌ریزند.

عطایی بیان کرد: شهروندان نباید به افرادی که از این راه کسب درآمد می‌کنند، کمک کنند زیرا نه تنها این عادت غلط را در بین این افراد و خانواده‌هایشان ترویج می‌دهند، بلکه تکدی گری را نیز در شهر گسترش می‌دهند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
محمدی زاده:
احداث پارک طبیعت در کرج نباید نگاه انتفاعی را دنبال کند
استان تهران - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: احداث پارک طبیعت و حیات وحش در کرج نباید با نگاه انتفاعی دنبال شود بلکه باید نگاه زیست محیطی بر آن غالب باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، محمد جواد محمدی زاده ظهر پنجشنبه در جلسه هیئت امنای پارک طبیعت و حیات وحش کرج، نگاهی غیر از نگاه زیست محیطی به این طرح را نادرست خواند.

وی ایجاد این پارک در حد فاصل تهران کرج را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این فضا با توجه به نزدیکی به قطبهای جمعیتی کرج و تهران، نقش مهمی در فراهم کردن آسایش، رفاه و تفریح شهروندان دارد به طوریکه مردم در مدت زمان کوتاهی می توانند در کانون طبیعت حضور یابند.

محمدی زاده، جلوگیری از ساخت و سازهای نامناسب و ممانعت از ورود به حریم اراضی زیست محیطی را از جمله نکات ارزنده و مثبت راه اندازی پارک طبیعت و حیات وحش عنوان کرد و افزود: این طرح با توجه به این مهم باید از سوی بسیار از دستگاه های ذیربط از جمله مسکن و شهرسازی، گردشگری، شهرداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به صورت ویژه و خاص حمایت شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با ذکر شرایط مساعد اقلیمی این پارک، داشتن پنج مولفه شاخص را برای راه اندازی این فضای تفریحی ضروری دانست و عنوان کرد: مولفه های آب، خاک، هوا و گونه های زیستی اعم از گیاهی و جانوری در اجرای این طرح حائز اهمیت است و این موارد باید از ویژگیهای بارز و برجسته و غالب این اقلیم باشد.

محمدی زاده با بیان اینکه طی سالهای گذشته بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری به علت غفلتهای زیاد از بین رفته است بر احیاء این گونه های زیستی تاکید کرد و این اقدام را از جمله اولویتهای مهم مسئولان زیست محیطی ذکر کرد.

وی تقویت پشتوانه های علمی پژوهشی این طرح را به عنوان طرح حمایت کننده زیست محیطی مهم و ضروری دانست.

راه اندازی مرکز اطلاعات تحقیقات زیست محیطی در منطقه کرج ضروری است

این مسئول محیط زیست کشور با تاکید بر ضرورت راه اندازی مرکز اطلاعات تحقیقات زیست محیطی در منطقه کرج بیان داشت: برای احیای گونه های سازگار با محیط که قرنهای پیش وجود داشتند و اکنون منقرض شده اند باید به صورت علمی و با تکیه بر کارهای مطالعاتی، ژنتیکی اقدام شود.

وی ادامه داد: راه اندازی این مرکز برای احیای گونه های گیاهی و جانوری به عنوان پشتوانه علمی قوی امری لازم و ضروری است ضمن آنکه با ارتقاء کیفی، این مرکز می تواند در سطح بین المللی مطرح باشد.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز اطلاعات تحقیقات زیست محیطی در سفر استانی هیئت دولت به کرج پیشنهاد و پیگیری می شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور پیشنهاد داد: چهار هزار هکتار اراضی پارک طبیعت به عنوان منطقه حفاظت شده البرز و کرج نهادینه شود و مدیریت آن طبق موازین قانونی بر عهده سازمان محیط زیست کشور قرار گیرد.

محمدی زاده نقش سرمایه گذاران بخش خصوصی برای پیشبرد پارک طبیعت و حیات وحش را مهم ارزیابی کرد و در عین حال تاکید کرد: علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش باید در رده دوستداران طبیعت باشند که علاوه بر داشتن سرمایه کافی از علم و دانش متناسب با این اکوسیستم پر اهمیت برخوردار باشند.

معاون رئیس جمهور افزود: مسئولیت انتخاب سرمایه گذاران به عنوان یکی از دغدغه های مهم مسئولان ذیربط که درراس آن سازمان گردشگری است، بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
محمدی زاده تاکید کرد:
راه اندازی دانشگاه محیط زیست در کرج باید در دستور کار قرار گیرد
استان تهران - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور بر راه اندازی دانشگاه جامع محیط زیست در کرج تاکید کرد و این مهم را از اولویتهای برنامه مسئولان ذیربط دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، محمد جواد محمدی زاده ظهر پنجشنبه در حاشیه جلسه هیئت امناء پارک طبیعت و حیات وحش البرز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: این دانشگاه به عنوان مرکز تحقیقات زیست محیطی نقش به سزایی در انجام فعالیتهای پژوهشی و علمی دارد.

این مسئول با اشاره به نبود دانشگاه جامع محیط زیست در کشور گفت: در حال حاضر این رشته در دانشکده های محیط زیست تدریس می شود که با توجه به ظرفیتهای زیست محیطی کرج، راه اندازی دانشگاه جامع محیط زیست باید در دستور کاری مسئولان ارشد کشوری و منطقه ای قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور راه اندازی این دانشگاه را پشتوانه مهمی برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی فعالیتهای زیست محیطی دانست و افزود: این مهم باید از سوی مسئولان ذیربط و نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

محمدی زاده مطالعه، تحقیق و پژوهشهای علمی را متکی بر به کارگیری داشمندان و اساتید برجسته عنوان کرد و اظهارداشت: در این دانشگاه باید مراکز علمی و آزمایشگاهی ارزشمندی شکل گیرد.

اجرای زیرساختهای پارک طبیعت بر عهده دولت است

این مسئول دولت را مسئول اجرای حوزه زیرساختی پارک طبیعت دانست و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به ردیف و بودجه های ملی و دولتی است و لازم است دولت کد مخصوصی را برای این اقدام مهم در نظر بگیرد و به تبع آن برای اقدامات حوزه زیر ساختی از جمله جاده، گاز، آب و مخابرات که از نیازهای ضروری پروژه پارک طبیعت است، هزینه کند.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز دولت برای ایجاد زیرساختها و نیازهای اساسی این طرح آمادگی دارد که برای تحقق آن نیز باید پیشنهادات در سفر هیئت دولت مطرح شود.

وی در خصوص اعتبارات طرح پارک طبیعت و حیات وحش کرج اظهارداشت: بخشی از این اعتبارات به دستگاه های ذیربط و بخشی دیگر نیز به منظور ایجاد مبلمان شهری، جاده و حفظ و نگهداری فضای سبزدر اختیار شهرداری قرار می گیرد.

در انتخاب نمونه های زیستی رعایت اکولوژیک منطقه ضروری است

معاون رئیس جمهور بر انتخاب نمونه های سازگار با محیط و مقتضیات اکولوژیکی منطقه تاکید کرد.

محمدی زاده با بیان اینکه نگاه محیط زیست به گونه های زیستی از جمله گونه های جانوری با نگاه باغ وحش متفاوت است اظهار داشت: نمونه های زیستی اعم از گیاهی و جانوری در ایران با سایر کشور ها به لحاظ ظاهری و سازگاری با محیط کاملا متفاوت است.

وی حفظ و تقویت طبیعت و محیط زیست را مهم ارزیابی و تاکید کرد: برای آوردن نمونه های زیستی باید مطالعات علمی و ژنتیکی را در نظر گرفت و تنها نمونه های سازگار با محیط را وارد کرد.

ورزشهای محیط زیستی باید تقویت شود

رئیس سازمان محیط زیست کشور بر تقویت ورزشهای محیط زیستی تاکید کرد و افزود: در صورت تقویت حوزه های آبخیز داری باید برای تحقق این مهم برنامه ریزی کرد.

محمدی زاده با ارائه پیشنهاد ساخت دریاچه مصنوعی در پارک طبیعت به منظور فعال کردن رشته های ورزشی بیان داشت: غواصی و انواع ورزشهای آبی سازگار با سازو کار محیط نقش به سزایی در ارتقاء کیفی این کانون طبیعت دارد.

وی تقویت حیات زیر آب را از دیگر اقدامات مفید و قابل اجرا در پارک طبیعت ذکر و عنوان کرد: ساخت آکواریوم و راه اندازی دریای خلیج فارس و خزر به صورت نمادین از جمله این اقدامات است.
 

alibati

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 آپریل 2005
نوشته‌ها
5,726
لایک‌ها
1,343
محل سکونت
تهران
الانه که فرزان بیاد یه تاپیک بچه های استان البرز مقیم پی تی بزنه:D
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا