برگزیده های پرشین تولز

مقالات مرتبط به كامپيوتر و اينترنت

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
استراتژي مايكروسافت براي تلفن‌هاي موبايل




Mike Wehrs، مدير تكنولوژي و استانداردهاي مايكروسافت در بخش مربوط به دستگاه‌هاي موبايل، جزيياتي را درباره‌ي برنامه‌هاي آينده‌ي مايكروسافت در زمينه‌ي تلفن‌هاي موبايل بيان كرده است.

به گزارش بخش خبر تراشه به نقل از systemgroup، وي در كنفرانس تكنولوژي اطلاعات بي‌سيم CTIA و سرگرمي‌هاي 2004 گفته است كه مايكروسافت نسخه‌ي 2.5 از (Compact Framework (CF دات نت خود را تا پيش از پايان سال جاري عرضه خواهد كرد.

نسخه‌ي 2.5، تعدادي ويژگي جديد را براي بهبود و افزايش قابليت‌هاي گرافيكي تلفن‌هاي هوشمند ارايه خواهد كرد. نسخه‌ي بعدي دات نت CF، از DirectShow، جزئي گرافيكي با سطح پايين، پشتيباني كرده كه آن نيز از تصاوير چند رسانه‌اي سطح بالا حمايت و پشتيباني مي‌كند.

مناطق ديگر كه براي روزآمد سازي نسخه‌هاي آينده‌ي سيستم عامل ويندوز تلفن‌هاي موبايل در نظر گرفته شده، شامل پشتيباني براي مديريت ابزارها است و بنابراين، خط سازماني برنامه‌هاي كاربردي كسب و كار مي‌تواند كد و محتوا را به شكا ايمني، download كند.

تكنولوژي در نظر گرفته شده براي پشتيباني VoIP شامل استفاده از OS براي الحاق و اتصال پروتوكل‌هاي متعدد شبكه است.

بسياري از فروشندگان زير ساخت‌هاي بي‌سيم، در حال تلاش براي توليد و ايجاد راه كارهايي براي هم پوشاني ميان Wan و Wlans بوده‌اند.

مديريت نيروي هوشمند، ويژگي ديگري است كه آزمايشگاه‌هاي مايكروسافت هم‌اكنون در حال كار كردن بر روي آن هستند.

مايكروسافت قصد دارد با استفاده از تكنولوژي صوتي، امكاني را فراهم سازد تا كاربران بتوانند در هنگام مرور وب، درخواست‌هاي خود را از طريق صدا اعلام كنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
جلسه مقدماتي الكامپ 83

نشست توجيهي مشاركت كنندگان بخش خصوصي و دولتي نمايشگاه الكامپ 2004 روز چهارشنبه 6 آبان ماه جاري در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار شد.
مهندس مظلوم، رييس هيئت مديره انجمن هدف از برگزاري اين جلسه را ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده براي نمايشگاه الكامپ دهم و پاسخگويي به مسائل و مشكلات مشاركت كنندگان و تجليل از خبرنگاران حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات برشمرد و اظهار داشت: در اين جلسه گزارشي از آنچه از پايان نمايشگاه الكامپ نهم تا به حال اتفاق افتاده و همچنين گزارشي از كمك‌هاي اعضاي انجمن به زلزله زدگان بم ارائه مي‌شود.
وي افزود: براساس مصوبه شوراي شهر در يك مقطعي مقرر شد نمايشگاه‌ها در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي برگزار نشود كه اولين تاثير اين اتفاق، زيرسوال رفتن برگزاري نمايشگاه الكامپ در موعد اعلام شده بود. از طرفي چون پس از پايان نمايشگاه الكامپ نهم پيش‌ثبت‌نام انجام شده بود و از سوي ديگر نمايشگاه بزرگ‌ترين حركتي است كه در سطح كشور در زمينه IT صورت مي گيرد، برگزاري آن براي ما بسيار مهم بود. در نتيجه مكاتباتي در جهت حل اين مشكل با شوراي شهر انجام شد و آقايان جهانگرد، اسفهبدي و خسروتاج نيز براي حل اين مشكل اقدامات ارزنده‌اي انجام دادند. خوشبختانه با حسن تدبيري كه صورت گرفت، نمايشگاه دوباره شروع به فعاليت نمود و به ما نيز اجازه داده شد كه برنامه‌ريزي براي برگزاري نمايشگاه را انجام دهيم.

رييس هيئت مديره انجمن در تشريح اقدامات انجام شده گفت: اولين قدم براي برگزاري اين نمايشگاه، تشكيل شوراي سياستگذاري نمايشگاه بود. همچنين سركار خانم عصاري كه در سال گذشته هم به عنوان دبير انجمن و هم به عنوان مدير نمايشگاه فعال بودند، امسال نيز به عنوان مدير اجرايي نمايشگاه قبول زحمت كردند.
وي تعيين نرخ و شرايط ثبت‌نام را نيز يكي از كارهاي مهم نمايشگاه امسال دانست كه بر اساس آن قيمت‌ها نسبت به سال گذشته هيچ افزايشي نيافت. مظلوم در ادامه به مهندسي مجدد روش ثبت‌نام اشاره نمود و گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي كه امسال صورت گرفت، ثبت نام هر مشاركت كننده در كمتر از 5 دقيقه صورت گرفت و به اين ترتيب در يك روز بيش از 1000 متر ثبت نام صورت گرفت كه بالاترين ركورد ثبت نام در تاريخ نمايشگاهي كشور به شمار مي رود. از ديگر اقدامات انجام شده چاپ جزوه ي اطلاعات و مقررات نمايشگاه بود كه در آن نكات مهم و اساسي با جزييات دقيقي درج گرديد. رفع مسايل ارزي-ريالي به اين صورت كه شركت هايي كه محصولات ايراني با مارك خارجي عرضه مي دارند، 30 درصد مبلغ را به صورت ارزي و مابقي را به صورت ريالي پرداخت كنند، از ديگر اقدامات بوده است.

مهندس مظلوم در خصوص اطلاع‌رساني نمايشگاه الكامپ به پوشش خبري به نحو مطلوب توسط ارباب جرايد و راه‌اندازي وب سايت اطلاع رساني آن اشاره نمود و افزود: در سايت اطلاع رساني الكامپ، بخش‌هاي مختلفي نظير اخبار و اطلاعات به روز، آخرين وضعيت سالن‌ها و ثبت‌نام، مراحل ثبت‌نام و جزوه اطلاعات و مقررات وجود دارد كه توانست امر اطلاع‌رساني و شفاف‌سازي امور ثبت‌نام و جانمايي نمايشگاه كمك شايان ذكري باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد كارهاي جديدي كه در نمايشگاه امسال صورت گرفته گفت: اجراي سيستم wi-fi نمايشگاه، استفاده از اينترنت براي غرفه‌داران و بازديدكنندگان به صورت رايگان، ثبت‌نام اينترنتي بازديدكنندگان در راستاي تخصصي تر كردن نمايشگاه و اشاعه ي فرهنگ استفاده از اينترنت براي تسهيل در امور، از كارهاي جديدي است كه براي امسال در نظر گرفته شده است.
همچنين با همكاري شوراي عالي اطلاع‌رساني يك فوروم براي روزهاي دوم و سوم نمايشگاه طراحي شده است كه اميدوارم در سال‌هاي بعد اين فوروم در سطح بين‌المللي برگزار شود. در اين فوروم افراد صاحبنظر مي‌توانند بحث‌هاي نظري خود را در حوزه IT مطرح كنند كه همين بحث‌ها محور كار IT را در طول سال تشكيل مي‌دهد.

از اقدامات ديگر انجام شده، دعوت ويژه از دانشگاه‌هاي تهران است كه هر روز چند سرويس اتوبوس، دانشجويان و استادان را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر جهت بازديد از نمايشگاه جابه جا خواهد نمود. همچنين امسال همانند سال گذشته و در راستاي ايجاد اشتغال، فرم كاريابي نيز در نمايشگاه توزيع خواهد شد.

مهندس مظلوم حضور آقاي خاتمي، رييس جمهور را در مراسم افتتاحيه نمايشگاه الكامپ دهم مهم‌ترين اتفاق نمايشگاه امسال خواند و گفت: اين اتفاق به اين معني است كه از اين پس IT هم در سبد صنايع مهم كشور محسوب خواهد شد.
وي در خصوص مقايسه نمايشگاه سال گذشته و امسال به مقايسه متراژ فضاي نمايشگاه پرداخت و افزود: متراژ مفيد نمايشگاه امسال 17589 متر مربع است كه اين عدد در مقايسه با نمايشگاه سال گذشته كه 17221 متر مربع بود، 1/2 درصد رشد نشان مي دهد. براي سازمان هاي دولتي نيز در قالب سالن دولت الكترونيك امسال تا اين لحظه 2356 متر مربع ثبت نام شده، در حالي كه در سال گذشته اين رقم 1215 مترمربع بود كه 93 درصد افزايش داشته است.
تعداد شركت هاي خصوصي حاضر در الكامپ هم 5/8 درصد و تعداد سازمان هاي دولتي شركت كننده نيز 50 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

وي در پايان گزارش خود به كمك‌هاي انجام شده به زلزله زدگان بم توسط شركت ها اشاره كرد و گفت: سال گذشته زمان برگزاري نمايشگاه الكامپ نهم، فاجعه زلزله بم رخ داد و انجمن مبلغ 200 ميليون تومان را جهت كمك به زلزله زدگان بم تعهد نمود كه مبلغ 138530 آن توسط شركت ها تقبل شد و 61 ميليون تومان مابقي نيز توسط انجمن تامين گرديد. براي اين كه ارزش اين مبلغ كاهش نيابد، اوراق مشاركت خريداري شد كه در حال حاضر در حساب ها موجود است. در مورد هزينه كردن اين مبلغ، هيات امنايي مركب از آقايان مرتضوي، قطبي، سعيدي، اثني عشري و بنده تشكيل شده است و تصميمي كه تاكنون گرفته شده اين است كه از محل سود اوراق مشاركت 100 نفر از فرزندان بي سرپرست بم با مبلغ ماهيانه 30 هزار تومان كمك هزينه تحت سرپرستي قرار گيرند. اميدواريم كه مابقي اين مبلغ صرف امور عمراني شهر بم گردد.

مهندس سعيدي نيز در ادامه اين نشست اظهار داشت: از لحظه‌اي كه كار جمع آوري كمك‌ها تمام شد، ايده هاي بسياري از جمله ايجاد بيمارستان، ايجاد مدرسه و ايجاد مركز IT براي كمك به زلزله زدگان بم در هيئت مديره مطرح گرديد. در نهايت همان طور كه توضيح داده شد، 100 كودك بي سرپرست تحت پوشش انجمن قرار گرفتند. اميدوارم كه اين كار خير در خانواده انفورماتيك كشور ترويج يابد. مهندس الفت، نماينده شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي نيز طي سخناني بر نكاتي از قبيل حفظ اموال و اثاثيه در زمان برگزاري نمايشگاه توسط غرفه داران، عدم استفاده از اتومبيل‌هاي متعدد، رعايت مسائل ترافيكي منطقه، رعايت پوشش اسلامي توسط بانوان و انجام هماهنگي هاي لازم در خصوص آماده شدن غرفه ها يك روز قبل از مراسم افتتاحيه تاكيد نمود.

در ادامه اين نشست مهندس جهانگرد، دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني از نمايشگاه الكامپ به عنوان بزرگ‌ترين واقعه فناوري اطلاعات كشور ياد كرد و گفت: مسيري كه تاكنون طي كرده‌ايم و ساختماني كه پايه‌هاي مقدماتي آن در عرصه ي توسعه ايران پا گرفته، همه در آن شريك هستيم. من به همراه همكارانم در دولت خودمان را در اين امر شريك مي دانيم و فكر مي كنيم در ادامه اين همراهي و همفكري بتوانيم گام هاي بزرگ تر و نقش اساسي تري در توسعه ي آن داشته باشيم.
وي افزود: كلمه دهمين نمايشگاه الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكي(الكامپ) به طور طبيعي يك مسير را به ما نشان مي دهد كه آن را طي كرده‌ايم. در طي اين 10 سال مجموعه‌اي تلاش كردند و زحمت كشيدند تا بازار اندازه‌هاي قابل اعتنايي در فضاي كلان اقتصادي كشور پيدا كند. هر قدر اين اندازه‌هاي اقتصادي بزرگ‌تر مي‌شود، حركت آن و جابجايي‌اش اثرات تعيين كننده انتقالي بيشتري خواهد داشت.
آنچه كه اتفاق افتاده نشان مي دهد كه بازار در سال دهم خود وارد دوره جديدي از حيات اقتصادي شده است. با استناد به فرمايش آقاي مظلوم كه با يك بازار 1500 ميلياردي روبرو هستيم، در واقع سالي 30 درصد رشد در اين بازار وجود دارد. فعاليت‌هاي ساخت دادن به بازار كار مانند قانون **** صنفي، كپي‌رايت، رتبه‌بندي، و مانند اينها شكل گرفته است. يك گام ديگر بحث **** مهندسي و **** ارجاع كار است كه بلوغ حقوقي اين بازار را شكل مي دهد.

جهانگرد افزود: برنامه تكفا از ميانه برنامه سوم توسعه آغاز و از سال 81 وارد مناسبات شد و طي اين سه سال ما در اين نقطه قرار گرفته‌ايم كه در قانون برنامه چهارم توسعه ايران كه نزديك به 10 روز است كه رسما ابلاغ شده، نزديك به 40 مورد احكام معين مبني بر وجود مسئوليت‌هاي دقيق اجرايي و خدماتي در قانون آمده است و مي‌توان گفت شالوده برنامه تكفاي 2 در متن قانون توسعه قرار گرفته است. به اين معني كه چارچوب‌ها و پايه‌هاي بازار تثبيت شده است و ما مطمئن هستيم در برنامه چهارم توسعه ايران افق پيش رو، يك افق در حال رشد است. پس از جهات مختلف نشانه‌هاي تثبيت سياست‌هاي توسعه در اين حوزه، كم بودن ريسك براي سرمايه‌گذاري، افزايش ديد بهره‌وري و اين كه به صنعتگران و نخبگان اين صنعت اجازه مي دهد كه براي افق‌هاي بلندتر فكرهاي پايه‌اي بكنند و از حوزه خريد و فروش عبور كنند، قابل لمس است.

دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني اظهار داشت: رفتار در بازار، توسعه زمينه‌هاي جديد ايجاد قلمروهاي كاربردي، ارائه سرويس‌ها، همچنين همكاري‌هاي داخلي و بين‌المللي زمينه‌هايي است كه مي‌توانيم در آنها حركت و سرمايه گذاري كنيم و ريسك پذيري بالاتري را داشته باشيم. امروز صحبت از الكامپ دهم مي كنيم و حضور رييس جمهور به معني تثبيت سياست‌ها و آغاز دهه جديدي در مناسبات اقتصاد توسعه ايران و بازار IT ايران خواهد بود.

وي در پايان اضافه كرد: در خصوص فورومي كه اشاره شد، اميدواريم كه امسال با موفقيت و كيفيت خوب برگزار شود. در صدد هستيم در كنار نمايشگاه مباحث نظري، برنامه‌اي و پروژه‌هايي در سطح ملي معرفي شود و تمرين كنيم كه اين مباحث را در سال‌هاي بعد در سطح بين‌المللي اجرا كنيم. از نقطه نظر توسعه IT در سطح ملي و بين‌المللي مقايسه و اندازه‌گيري بشويم و ياد بگيريم و تجاربمان را به دنيا معرفي كنيم.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نگاهي به سايت نمايشگاه الكامپ

سرويس مقالات ايتنا - رعايت نكردن برخي اصول ابتدايي و بديهي طراحي سايت، اين وب‌سايت را تا حد يك وب‌سايت معمولي و حتي ضعيف پايين آورده، و باعث شده كه اين وب‌سايت به هيچ وجه نتواند در حد و اندازه‌هاي نمايشگاه الكامپ با اين همه توصيف و تعريف باشد.

محمد مهدي مولايي
[email protected]
وب‌سايت يك شركت، ارگان يا مجموعه، ابزاري ساده و كم‌هزينه براي ارائه سوابق، فعاليت‌ها و آخرين اخبار و دستاوردهاي مجموعه محسوب مي‌شود. به خاطر اين اهميت هم كه شده بايد در طراحي و آماده‌سازي يك وب‌سايت نهايت دقت و توجه به عمل بيايد و هر چقدر در اين راه هزينه شود، بجاست، و اين هزينه‌ به قول معروف جاي دوري نخواهد رفت.
يك وب‌سايت خوب، وب‌سايتي است كه بروز باشد، طراحي زيبايي داشته باشد، مطابق با استانداردهاي مناسب بوده و از امنيت بالايي برخوردار باشد، هميشه در دسترس باشد و بخاطر مشكلات ميزباني هر چند وقت يك‌بار به اصطلاح داون(down) نشود، اطلاعات مورد نياز بازديدكنندگان در آن موجود باشد و اين اطلاعات به نحوي در سايت قرار گرفته باشد كه بازديدكنندگان براي پيدا كردن اطلاعات مورد نظر دچار مشكل نشوند.

سايت يك نمايشگاه بزرگ
اما به‌نظر مي‌رسد وب‌سايت نمايشگاه بين‌المللي الكامپ -كه از چند روز آينده در تهران آغاز به كار خواهد كرد- فاقد برخي ويژگي‌هاي ضروري اوليه است.
رعايت نكردن برخي اصول ابتدايي و بديهي طراحي سايت، اين وب‌سايت را تا حد يك وب‌سايت معمولي و حتي ضعيف پايين آورده، و باعث شده كه اين وب‌سايت به هيچ وجه نتواند در حد و اندازه‌هاي نمايشگاه الكامپ با اين همه توصيف و تعريف باشد.
از آنجا كه اين وب‌سايت قرار است واسطه و ارتباط دهنده بازديدكنندگان، شركت‌كنندگان و برگزاركنندگان نمايشگاه باشد، و برخي مراحل ثبت‌نام و هماهنگي از طريق وب‌سايت انجام مي‌پذيرد، اين مشكلات هم مي‌تواند براي مراجعه‌كنندگان به سايت دردسرساز باشد، و هم تاثير خوبي بر وجهه بين‌المللي نمايشگاهي در حد و اندازه‌هاي الكامپ ندارد.

انجمن شركت‌هاي انفورماتيك كه از سال پيش مسئوليت برگزاري نمايشگاه الكامپ را به عهده گرفته، اقدامات شايسته و مناسبي در زمينه اصلاح روند ثبت‌نام، ايجاد امكانات بيشتر، زمينه‌سازي براي حضور شركت‌هاي خارجي و در كل پيشرفت نمايشگاه انجام داده است، اما ظاهرا دقت لازم را در زمينه آماده‌سازي و اجراي سايت انجام نداده است.

حساسيت بر روي اشكالات فني و ظاهري اين وب‌سايت وقتي بيشتر مي‌شود كه بدانيم در ماه‌هاي اخير بارها بحث مقايسه نمايشگاه الكامپ با نمايشگاه‌هاي مشابه منطقه‌اي -و به طور خاص جيتكس- مطرح شده است و در مورد برتري بالقوه آن سخنراني‌ها ايراد شده و مصاحبه‌ها انجام شده است.
فقط خدا كند فاصله نمايشگاه ما با نمايشگاه جيتكس، به اندازه فاصله وضعيت طراحي وب‌سايت‌هاي اين دو نمايشگاه نباشد، وگرنه براي رسيدن به آنها حالا حالاها كار خواهيم داشت!

فلش، فلش
اطلاعات سايت به دو زبان فارسي و انگليسي قابل دسترسي است كه كاربران از طريق گزينه‌هاي فارسي و English كه در صفحه اصلي (index) قرار داده شده مي‌توانند به اين بخش‌ها دسترسي داشته باشند.
در طراحي صفحه اول بخش فارسي، تعداد زيادي تكه‌هاي فلش قرار داده شده است. استفاده زياد و نابجا از تكه‌هاي فلش، نه تنها كمكي به زيبايي سايت نكرده، بلكه باعث سنگيني صفحه اول بخش فارسي سايت شده است. اين مسئله با توجه به سرعت پايين اتصال به اينترنت در ايران، مراجعين اين بخش -كه طبيعتا تعداد زيادي از آنها در داخل كشور ايران هستند- را با مشكل مواجه مي‌كند.

اما وضعيت صفحه اول بخش انگليسي سايت از بخش فارسي هم نامناسب‌تر است. قسمت عمده صفحه اول بخش انگليسي را يك فايل فلش دربرمي‌گيرد. بدون هيچ توضيحي توصيه مي‌كنم براي اين كه به سطح طراحي و ميزان حرفه‌اي بودن يا نبودن اين فلش پي‌ببريد، فلشي كه در صفحه اول سايت نمايشگاه جيتكس قرار داده شده است را ببينيد و اين دو را مقايسه كنيد. ( جيتكس و الكامپ )

اما ماجراي استفاده از فايل‌هاي فلش در اين سايت به همين‌جا ختم نمي‌شود، در يك اقدام عجيب در بخش اخبار سايت، براي تيتر خبرها از فايل‌هاي فلش استفاده شده است! البته ظاهراً طراحان سايت هم بعد از مدتي به غيرمنطقي بودن بكارگيري فايل فلش به جاي تيتر خبر پي‌برده‌اند و اين روند را متوقف كرده‌اند، اما در خبرهاي روزهاي گذشته هنوز اين فايل‌ها به چشم مي‌خورند. بايد توجه كرد كه به غير از موارد خاص در برخي سايت‌ها(مثلاً سايت‌هاي هنري) كه از فلش استفاده فراواني مي‌كنند، اصولاً امروزه استفاده فراوان از آن باب نيست، و بلكه بيشتر نشاني از تازه‌كاري به شمار مي‌رود، چنين چيزي طبيعتاً زيبنده سايت رسمي نمايشگاه اصلي صنعت IT ايران نيست.



خدمات سايت
اطلاعات قرار داده شده در بخش فارسي سايت، مناسب و كافي به نظر مي‌رسد. اين اطلاعات در 9 بخش تقسيم‌بندي شده و از طريق منوهايي كه در بالاي صفحات قرار داده شده‌اند قابل دسترسي هستند.(البته بزرگي عرض صفحه نيز متناسب با دقت رايج در طول و عرض صفحات كاربران نيست) هر چند كه جاي خالي گزارش و اطلاعاتي مثلاً از برگزاري نمايشگاه در سال‌هاي گذشته و تاريخچه و سابقه آن نيز حس مي‌شود.
يكي از خدمات قابل توجهي كه ظاهراً قرار است توسط سايت ارائه گردد، امكان انجام برخي كارهاي شركت‌كنندگان از طريق سايت است (به عنوان مثال ثبت‌نام اعضاي غرفه‌ها و درخواست كارت شناسايي) ولي چنين سرويس‌هايي كه به راحتي مي‌توانند ضمن تسهيل در كار غرفه‌داران، موجب ارتقاي مديريت نمايشگاه نيز گردند، محدود بوده و با وجود امكان ارائه آنها در سايت، مورد توجه زيادي قرار نگرفته‌اند.

اخبار
اما در بخش انگليسي سايت، اطلاعاتي قرار داده نشده و به جز يك سري اطلاعات كلي در مورد نمايشگاه، فقط نقشه سالن‌ها و غرفه‌ها در سايت وجود دارد. اين دو بخش با گزينه‌هاي «Floor Plan» و «Exhibition profile» از طريق صفحه اول بخش انگليسي قابل دسترسي هستند.
قسمت اخبار سايت فقط در بخش فارسي سايت قرار دارد و مشخص نيست شركت‌كنندگان و بازديدكنندگان خارجي اين نمايشگاه بين‌المللي چگونه مي‌توانند از آخرين اخبار و تحولات مربوط به نمايشگاه مطلع شوند. به ويژه كه براي كساني كه قرار است از طريق سايت نمايشگاه، اين واقعه مهم را دنبال كنند، اخبار آن بيش از همه حائز اهميت است، ولي با اين ترتيب، با افتتاح نمايشگاه، سايت عملاً كارآيي خود را از دست خواهد داد.
قسمت اخبار بخش فارسي هم در هفته‌هاي اخير چندان بروز عمل نكرده است و در مواردي فاصله بين ارسال دو خبر به چند روز هم رسيده‌ است. اين نكته از آنجا حساس‌تر مي‌شود كه با اظهارات و سخنان پيشين، همگان براي يك واقعه مهم و پرخبر آماده شده‌اند، و رسانه‌ها انتظار دارند بتوانند از سايت الكامپ به عنوان منبع خبري رسمي استفاده نمايند.

ابتكار جالب!
بخش «الكامپ در رسانه‌ها»ي سايت هم وضعيت مناسبي ندارد. براي اين بخش كه در واقع منعكس‌كننده مطالب منتشر شده درباره الكامپ در روزنامه‌ها و رسانه‌هاي ديگر است، بريده‌هايي از نشريات مختلف با بدترين كيفيت ممكن اسكن شده و در سايت گذاشته شده‌اند! اغلب اين بريده روزنامه‌ها خوانا و قابل استفاده نيستند. كار جالب‌تر اين كه از صفحات خبري سايت‌هاي مختلف در باره الكامپ، تصوير گرفته شده و سپس اين عكس به عنوان مستند ذكر شده است، اين مورد شايد اقدامي بي‌سابقه در سايت‌هاي ايراني باشد!
گذشته از اين كه اصولاً لزوم وجود چنين بخشي روشن نيست(و بيشتر به بزرگنمايي بي‌دليل مي‌ماند) قطعاً لينك اصلي سايت مورد نظر وجود داشته و مي‌شده به سادگي به آن لينك داد.

علاوه بر تمامي اين مشكلات ظاهري و محتوايي، سايت در هفته گذشته در چند نوبت از دسترس خارج بوده و اصطلاحا «داون» شده بود، اين مورد هرچند براي سايت‌هاي ايراني خيلي غيرعادي نيست، ولي براي سايت الكامپ قطعاً نمي‌تواند قابل توجيه باشد.

به نظر مي‌رسد توجه به نكات فوق(كه فقط در حد يك بررسي كلي ارائه شده و قابل تحليل دقيق‌تر است) براي نمايشگاهي به بزرگي الكامپ (و با اميد طرح آن در منطقه و جهان) مي‌تواند سايتي موفق را به عنوان يكي از مؤلفه‌هاي اصلي چنين رويدادهايي فراهم آورد.
 

Queen_of_hearts

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2003
نوشته‌ها
209
لایک‌ها
4
سن
37
محل سکونت
Every where!
همشو خوندم
71.gif
71.gif
مرسيييييييييييييي
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سايت تبلیغاتی جرج بوش از خارج آمریکا غير قابل دسترس شد






سايت رسمى انتخاباتى جرج بوش - ديک چنى www.georgewbush.com در کوران انتخابات آمريکا براى کاربران خارج از امريکا مسدود شد.

اين مسدود سازى که دليل آن مشکلات امنيتى عنوان شده صرفا براى کاربرانى که از خارج از ايالات متحده به اين سايت مراجعه مى کردند مشاهده شد و کاربران با اين پيغام روبه رو مى شدند که اجازه ديدن اين سايت را ندارند.

على رغم اين گزارش هايى نيز منتشر شده که از ديده شدن اين سايت حتى خارج از امريکا خبر مى دهد.

مقامات مسئول سايت دليل واقعى و دقيقى را براى اين مسدود سازى اعلام نکردند هر چند برخى کارشناسان هم متعقدند که اين سايت از بيم حمله هکرهاى خارج از ايالات متحده مسدود شده است.

در همين حال برخى سايت هاى فيلتر شکن که عموما توسط شرکت هاى آمريکايى ايجاد شده نيز در راهيابى کاربران خارج از آمريکا به اين سايت مورد استفاده واقع مى شوند.

مسدود سازى اين سايت در حالى انجام مى گيرد که از چند روز قبل مسئولان سايت از يک سيستم مديريت ترافيک براى کارآيى بهتر سايت بهره مى گرفتند.

هر چند ممکن است به نظر آيد مسئولان سايت آن را صرفا براى کاربران داخلى که امکان دادن راى دادند آزاد گذاشته اند اما واقعيت اين است که بر اساس آمار پنتاکون بيش از 3.7 ميليون شهروند و در حدود 500 هزار سرباز آمريکايى در خارج از اين کشور زندگى مى کنند که مسئولان سايت با قطع اين سايت عملا دسترسى آنها را نيز قطع کرده اند.


در اوايل ماه اکتبر يک حمله خارج سازى از سرويس عليه اين سايت گزارش شد.

به نظر مى رسد ماجراهاى اينترنتى در انتخابات اخير آمريکا بسيار بيشتر از گذشته مورد توجه قرار مى گيرد و به نظر مى رسد ميزان آشنايى بوش و طرفداران او با اینترنت به مراتب کمتر از رقيب است.

چند هفته قبل در جريان مناظره دو کانديداى رياست جمهورى ، بوش به اشتباه اينترنت را جمع بست و ان را "اينترنت ها"! ناميد که اين موضوع دستاويزى براى دست انداختن رييس جمهور آمريکا شد که هنوز معنى اينترنت را نيز نمى داند.

همچنين ديک چنى معاون وى نيز در جريان يک مناظره ديگر وقتى مى خواست براى اثبات صحبت هاى خود آدرس سايت Factcheck.org را اعلام کند آن را FactCheck.com نامید که از بدشانسى وى سايتى منتقد سياست هاى جرج بوش بود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
صدور کارت هوشمند براى رانندگان حمل و نقل جاده اى درخراسان رضوى آغازشد






مديرکل حمل و نقل پايانه هاى خراسان رضوى از آغاز کار صدور کارت هوشمند براى رانندگان حمل و نقل جاده اى بار و مسافر در اين استان خبر داد.
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، "جمشيد عليپور" روز پنج شنبه افزود : با نهايى شدن صدور اين کارتها تمام برنامه هاى کنترلى رانندگان حمل و نقل جاده اى براساس اين کارت صورت مى‌گيرد.
وى اضافه کرد : با تحقق اين امر، دستگاههاى کارت خوان در پليس راههاى استان خراسان رضوى نصب شده و کنترل ساعات حرکت نيز براساس کارت هوشمند صورت مى‌گيرد.

به گفته وى، تا پايان بهمن ماه سالجارى براى تمام رانندگان حمل و نقل جاده اى اعم از بار و مسافر اين کارت هوشمند صادر مى‌شود.
وى ادامه داد : با اجراى اين طرح ، دفترچه هاى رانندگان که پيش از اين در کنترل و ثبت ساعتها استفاده مىشد از رده خارج خواهند شد.
وى ايجاد امنيت بيشتر براى مسافران ، پيشگيرى از تخلفات احتمالى ناشى ازجعل و تقلب را از اهداف صدور اين کارت دانست .
در استانهاى سه گانه خراسان خدود۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربرى و۲۰ هزار دستگاه کاميون بارى تردد مى‌کنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
رکوردشکنی بازی GTA




نسخه جدید بازی حادثه‌ای پلیسی Grand Theft Auto معروف به GTA که فروش آن از روز سه‌شنبه آغاز شده، با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شده است و برخی کارشناسان براین باورند که فروش آن حتی از فروش محبوب‌ترین فیلم‌های فعلی هالیوود نیز فراتر خواهد رفت.

در اولین هفته از عرضه بازی مذکور که ساخت شرکت نرم‌افزاری Take – Two است، بیش از 5/4 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است و انتظار می‌رود تا ظرف یک ماه آینده این رقم به 13 تا 15 میلیون کپی برسد.

گفتنی است که هر CD این بازی به قیمت 50 دلار به فروش می‌رسد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سرورهاي جديد IBM






سرويس اخبار خارجي ايتنا - IBM از توليد چهار مدل سرور جديد بر پايه پردازنده‌هاي معروف‌اش يعني Power5 خبر داد؛ مهم‌ترين ويژگي تراشه‌هاي P5 استفاده از تكنولوژي مجازي‌سازي است. اين تكنيك كاربران را قادر مي‌سازد تا هر پردازنده را به يك سرور مجازي تبديل كنند كه هر يك مشغول اجراي برنامه‌هاي مختلفي در سيستم عامل مخصوص خود است.

IBM از توليد چهار مدل سرور جديد بر پايه پردازنده‌هاي معروف‌اش يعني Power5 خبر داد؛ سيستم‌هاي دو پردازنده‌اي p5-520 به قيمت 11 هزار دلار تا سرورهاي 16 پردازنده‌اي p5-570 به قيمت 200 هزار دلار كه همگي مربوط به خط توليد سري p از eServerها هستند.

تا اوايل سال جاري تراشه‌هاي 64 بيتي Power5 تنها به سري i محدود بودند كه بزرگترين مزيت‌شان Multithreading همزمان است و به پردازش بهتر اطلاعات و افزايش قدرت حافظة cache لاية دوم و سوم مي‌انجامد. سرعت كلاك اين پردازنده‌ها از 1/5 گيگاهرتز تا 1/9 گيگاهرتز متغير است و در تست‌هايي كه بر روي سيستم‌هاي مبتني بر اين پردازنده‌ها انجام شده است بسيار موفق‌تر از رقباي خود ظاهر شده‌اند. در ضمن اين تراشه‌ها با سيستم عامل AIX Unix و نيز سيستم عامل‌هاي مرجع باز مانند Red Hat Linux و Novell SuSE Linux سازگارند.

اما مهم‌ترين ويژگي تراشه‌هاي P5 استفاده از تكنولوژي مجازي‌سازي است. اين تكنيك كاربران را قادر مي‌سازد تا هر پردازنده را به يك سرور مجازي تبديل كنند كه هر يك مشغول اجراي برنامه‌هاي مختلفي در سيستم عامل مخصوص خود است. بدين ترتيب شركت‌هاي ارائه دهنده hosting مي‌توانند بدون كاهش سطح امنيت تمام مشتريان مستقل خود را تحت يك سيستم واحد اداره كنند. جالب‌تر اين كه سرورهاي مجازي تنها به 10 درصد منابع يك پردازنده احتياج دارندو
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
گوگل به دنبال استخدام نيروي زبده




گوگل به بزرگترين موتور جستجوي اينترنتي كه بسياري از متخصصان و نخبگان علوم كامپيوتر را به خود جذب كرده , اخيرا اعلام نياز كرده تا از ميان نخبگان آنهايي را كه برتر هستند را گزينش كند.

به گزارش ايلنا, به نقل از بي بي سي, از آنجايي كه رشد پيوسته فعاليت‌‏هاي گوگل و گسترش اين شركت شغل‌‏هاي جديد زيادي را ايجاد كرده است , مسوولان اين شركت درصدد استخدام مخ‌‏هاي اينترنتي برآمده‌‏اند.
فرآيند استخدام نيروي گوگل در برگيرنده يك آزمون كددهي كامپيوتري و يك تست پيچيده استعداد است, كه تعدادي تست هوش را با مسايل رياضي آميخته است.
از آنجايي كه گوگل خدمات زيادي به كاركنان خود ارايه مي‌‏دهد, افراد بي‌‏شماري در اين آزمون‌‏ها شركت كرده‌‏اند.
با اينكه تعداد كاركنان اين شركت از 700 نفر در پايان سال 2002 به 2700 نفر درسال جاري رسيده است, گوگل همچنان در انتخاب كاركنان خود بسيار دقيق و سخت‌‏گير است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
برترين های رسانه ای در حوزه فناوری اطلاعات معرفی شدند






در نشست توجيهي مشاركت‌ كنندگان نمايشگاه الكامپ 2004 كه با حضور تني چند از شخصيت‌ها، دست‌اندركاران و خبرنگاران حوزه‌ي فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار شد از ”خبرنگاران” و ”رسانه‌ي” برتر در حوزه‌ي ICT تجليل به عمل آمد.

به گزارش ايسنا از روابط عمومي الكامپ 2004 ، در اين نشست خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به عنوان رسانه‌ي برتر در پوشش خبري مناسب اخبار حوزه‌ي فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزيده شد.

هم‌چنين ”فاطمه محمدنژاد” از ايسنا ‌به عنوان خبرنگار برتر خبرگزاري‌ها، ”علي شميراني” از روزنامه‌ي ابرار اقتصادي به عنوان خبرنگار برتر روزنامه‌ها، ”شهرام شريف” از روزنامه‌ي ابرار اقتصادي ‌به عنوان دبير سرويس برتر روزنامه‌ها، ”شبنم كهن‌چي” از روزنامه‌ي پول، به عنوان خبرنگار برتر روزنامه‌ها و ”كاوه منگوليء از شبكه‌ي خبر به عنوا خبرنگار برتر صدا و سيما، در حوزه‌ي فناوري اطلاعات و ارتباطات انتخاب شدند و طي مراسمي از آن‌ها تجليل و قدرداني به عمل آمد.

اين گزارش حاكي است در اين نشست از زحمات 34 نفر ديگر از خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف در حوزه‌ي IT نيز با اهداي لوح، تقدي و تشكر به عمل آمد.

يادآور مي‌شود انتخاب خبرنگاران برتر IT همه ساله توسط انجمن شركت‌هاي انفورماتيك ايران انجام مي‌شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
اينترنت رايگان براي غرفه‌داران و بازديدكنندگان الكامپ امسال






جهانگرد: حضور رييس جمهور در الكامپ به معني تثبيت سياست‌ها و آغاز دهه جديدي در مناسبات اقتصاد توسعه ايران و بازار IT ايران خواهد بود.

جلسه مقدماتي الكامپ 83
نشست توجيهي مشاركت كنندگان بخش خصوصي و دولتي نمايشگاه الكامپ 2004 روز چهارشنبه 6 آبان ماه جاري در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار شد.
مهندس مظلوم، رييس هيئت مديره انجمن هدف از برگزاري اين جلسه را ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده براي نمايشگاه الكامپ دهم و پاسخگويي به مسائل و مشكلات مشاركت كنندگان و تجليل از خبرنگاران حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات برشمرد و اظهار داشت: در اين جلسه گزارشي از آنچه از پايان نمايشگاه الكامپ نهم تا به حال اتفاق افتاده و همچنين گزارشي از كمك‌هاي اعضاي انجمن به زلزله زدگان بم ارائه مي‌شود.
وي افزود: براساس مصوبه شوراي شهر در يك مقطعي مقرر شد نمايشگاه‌ها در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي برگزار نشود كه اولين تاثير اين اتفاق، زيرسوال رفتن برگزاري نمايشگاه الكامپ در موعد اعلام شده بود. از طرفي چون پس از پايان نمايشگاه الكامپ نهم پيش‌ثبت‌نام انجام شده بود و از سوي ديگر نمايشگاه بزرگ‌ترين حركتي است كه در سطح كشور در زمينه IT صورت مي گيرد، برگزاري آن براي ما بسيار مهم بود. در نتيجه مكاتباتي در جهت حل اين مشكل با شوراي شهر انجام شد و آقايان جهانگرد، اسفهبدي و خسروتاج نيز براي حل اين مشكل اقدامات ارزنده‌اي انجام دادند. خوشبختانه با حسن تدبيري كه صورت گرفت، نمايشگاه دوباره شروع به فعاليت نمود و به ما نيز اجازه داده شد كه برنامه‌ريزي براي برگزاري نمايشگاه را انجام دهيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد كارهاي جديدي كه در نمايشگاه امسال صورت گرفته گفت: اجراي سيستم wi-fi نمايشگاه، استفاده از اينترنت براي غرفه‌داران و بازديدكنندگان به صورت رايگان، ثبت‌نام اينترنتي بازديدكنندگان در راستاي تخصصي تر كردن نمايشگاه و اشاعه ي فرهنگ استفاده از اينترنت براي تسهيل در امور، از كارهاي جديدي است كه براي امسال در نظر گرفته شده است.
همچنين با همكاري شوراي عالي اطلاع‌رساني يك فوروم براي روزهاي دوم و سوم نمايشگاه طراحي شده است كه اميدوارم در سال‌هاي بعد اين فوروم در سطح بين‌المللي برگزار شود. در اين فوروم افراد صاحبنظر مي‌توانند بحث‌هاي نظري خود را در حوزه IT مطرح كنند كه همين بحث‌ها محور كار IT را در طول سال تشكيل مي‌دهد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
خبرنگاران برتر IT از نگاه انجمن شركت‌هاي انفورماتيك






روز چهارشنبه 6 آبان در نشست توجيهي مشاركت كنندگان نمايشگاه الكامپ 2004 از خبرنگاران و رسانه برتر از حوزه IT تجليل به عمل آمد.


به گزارش روابط عمومي الكامپ 2004 در اين نشست، خبرگزاري ايسنا به عنوان خبرگزاري برتر در پوشش خبري مناسب اخبار حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزيده شد. همچنين فاطمه محمدنژاد از خبرگزاري ايسنا به عنوان خبرنگار برتر خبرگزاري‌ها، علي شميراني از روزنامه ابرار اقتصادي به عنوان خبرنگار برتر روزنامه‌ها، شهرام شريف از روزنامه ابرار اقتصادي به عنوان دبير سرويس برتر روزنامه‌ها، شبنم كهن‌چي از روزنامه پول به عنوان خبرنگار برتر روزنامه‌ها و كاوه منگولي از شبكه خبر به عنوان خبرنگار برتر صدا و سيما در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات انتخاب شدند و طي مراسمي از آنها تجليل و قدرداني به عمل آمد. اين گزارش حاكي است در اين نشست از زحمات 34 نفر ديگر از خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف در حوزه IT نيز با اهداي لوح، تقدير و تشكر به عمل آمد.

يادآور مي‌شود انتخاب خبرنگاران برتر حوزه IT همه ساله توسط انجمن شركت‌هاي انفورماتيك ايران انجام مي‌شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
اشباع بازارهاى آمريكا از نوت بوك






موج : رايانه هاى نوت بوك طى پنج سال بازارهاى آمريكا را اشباع مى كنند. رايانه هاى قابل حمل در آمريكا طى پنج سال آينده جايگزين رايانه هاى دسك تاپ مى شوند. پيش بينى مى شود تا سال ۲۰۰۹ بازارهاى آمريكا بزرگترين بازار PC هاى جهان و تا سال ۲۰۱۳ تمامى بازارهاى جهان را دربرگيرد و گسترده ترين اين بازارها خواهد بود. به رغم اينكه رايانه هاى نوت بوك بسيار گران تر از انواع رايانه هاى دسك تاپ هستند و داراى نيروى كمترى هستند، به نظر مى رسد تا سال ۲۰۰۹ نيمى از بازار هاى آمريكا را دربرگيرد و اين ميزان در سال جارى تا ۷/۲۹ درصد افزايش يافته و بازار PC هاى جهانى تا سال ۲۰۱۳ به اين ميزان برسد و در سال جارى تا ۴/۲۸ درصد افزايش يابد. گرچه ۷۰ درصد از بازار رايانه ها توسط نوت بوك ها اشباع مى شود، اما آنچه كه مسلم است بازارهاى رايانه هاى دسك تاپ باقى خواهد ماند زيرا هميشه كاربرانى براى اين نوع مدل رايانه ها وجود دارند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
تلويزيون اينترنتى در راه است




تلويزيون اينترنتى، پديده اى كه در عصر حاضر در حال مطرح شدن به صورت بسيار جدى است در مورد حالت پيشرفته شركت WebTv در ايالت كاليفرنيا و شركت NetChannel در جنوب سانفرانسيسكو ايالت كاليفرنيا سيطره داده اند. حالت ميانه در دست شركت WordGate است كه در بنسالم پنسيلوانيا قرار دارد و سرانجام شركت WingComminueation در آلامو كاليفرنيا سيستم هاى ساده را در دست دارند.
•شركت هاى سازنده
دو شركت رده اول به عنوان ارائه كننده خدمات آن لاين اتصال و محتويات ويرايشى ارائه مى دهند. هزينه اين خدمات بعد از نقد، ماهانه ۲۰ دلار است كه در آمريكا استاندارد اتصال به شبكه اينترنت بدون محتويات ويرايشى است. هيچ يك از شركت هاى فوق سازنده تجهيزات نيستند و با شركت هاى لوازم الكترونيك كه كامپيوتر و تلويزيون اينترنتى مى فروشند همكارى دارند. در مقايسه با قيمت كامپيوترهاى شخصى استاندارد كه ۱۰۰۰ دلار يا بيشتر است بهاى اين دستگاه ويژه بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است.
شركت Word Gate سازنده تجهيزات است كه با سايرين در زمينه محتوا و قابليت اتصال تفاوت دارد. تفاوت ديگرى كه دارد اين است كه كاربر براى دريافت سرويس Word Gate به عرضه Set top پيشرفته نياز دارد كه آنالوگ يا ديجيتال است و بهاى آن براى فرد آبونه به ازاى خدمات نامحدود ماهيانه ۱۱/۹۵ دلار است. شركت Wing نيز فروشنده نرم افزار و سيستم هايى است كه براى ايجاد حالت محاوره اى در تلويزيون هاى عادى و Set top Box لازم هستند. اين شيوه هاى متفاوت به هيچ وجه نشانگر وجود اختلاف در زمينه تلويزيون اينترنتى نيست، بلكه نمادى از تنوع رهيافت ها در بازارى بالنده است. در فوريه ۱۹۹۷ شركت پژوهشى فوراشنير دانشگاه كمبريج واقع در ايالت ماساچوست كه در زمينه تجزيه و تحليل بازار كار مى كنند تحقيقى را با نام «تلويزيون اينترنتى و فراسوى آن» انتشار دادند. در اين گزارش پيش بينى شده بود كه تا سال۱۹۹۹ در ايالات متحده يك ميليون خانوار داراى تلويزيون هاى اينترنتى مى شوند، و اين ميزان تا سال ۲۰۰۲ به حدود ۱۴/۷ ميليون خانوار مى رسد. سخت افزارهاى توانمندتر و ارزانتر موتور چنين انفجارى هستند. گرچه شركت @Home ايالت كاليفرنيا، كه اكنون در اين بازار حضور ندارد، در آينده ممكن است وارد شود، اين شركت متصدى شبكه @Home است كه هم اكنون روى مودم هاى كابلى كار مى كند، جذب آن دسته از كامپيوترها را هدف خود قرار داده است كه مشترك ارائه كننده هاى سرويس هاى سنتى اينترنت هستند.
WebTv كه مالك آن شركت غول پيكر نرم افزارى «مايكروسافت» پيشتاز قلمرو تلويزيون هاى اينترنتى است، شاخه اى نيز در ژاپن دارد و دركار برنامه ريزى براى گسترش بيشتر است. قيمت خرده فروشى باكس هاى WebTv در ژاپن ۳۴۹/۸۸ دلار است، اما در بازار زير ۳۰۴/۲ دلار است. براى حداكثر ۱۵ ساعت ارائه خدمات در ماه نيز ۲۱/۱۵ دلار دريافت مى شود.
اتصال از خانه به اينترنت در WebTv با استفاده از خط تلفن استاندارد انجام مى شود كه هم اكنون حداكثر سرعت آن ۵۶ كيلوبايت در ثانيه است. اين شركت در تازه ترين عرضه خود اخذ و ذخيره داده ها را بعد از نيمه شب هنگامى كه مشترك خواب است، روى يك ديسك سخت ۱ گيگابايتى محلى امكان پذير مى سازد. به اين ترتيب برخى از محدوديت هاى كانال هاى با پهناى باند كم مربوط به اينترنت برطرف مى شود.
NetChannel هم مانند WebTv داراى عمليات بين المللى است و سرويسى مشابه ايالات متحده و با قيمتى همانند كانادا ارائه مى دهد و داراى شاخه اى در انگلستان نيز است. در انگلستان بابت هر ماه دسترسى نامحدود ۱۴/۹۵ پوند دريافت مى شود و هزينه دستگاه تلويزيون اينترنتى زير ۳۰۰ پوند است. يكى از تفاوت هاى اصلى دو رقيب اين است كه WebTv سخت افزار اختصاصى دارد، اما Net Channel روى كامپيوتر شبكه NC باز اجرا مى شود. البته جاى شگفتى هم نيست، زيرا كه Net Channel زيرمجموعه شركت نرم افزارىOracele است كه قهرمان ميدان NC است. شركت Wing برخلاف سايرين نياز به سخت افزار ويژه ندارد و با اتكا به فناورى انتشار پيشرفته خود موسوم به ITV انواع حالت محاوره اى در تلويزيون ها وSet Topها را فراهم مى كند. شركت هاى كابلى Music Television، CNN، Epson ،MTV و سايرين در سراسر آمريكاى شمالى اين تكنولوژى را به كار گرفته اند و قراردادهايى نيز با شركت هاى Tele Comminucation، Charts Cominucation و NBC انجام داده اند.
•آينده اين سيستم
هر راهى كه به كار گرفته شود WebTv بايد بتواند جلب نظر مخاطبان را هدف قرار دهد. به طور معمول كسانى كه با سرويس WWW كار مى كنند، عادت كرده اند كه نقش فعالى در كار با اطلاعات و داده ها داشته باشند و اين بسيار متفاوت از طبيعت تماشاى تلويزيونى است. يكپارچه كردن محتويات صفحات Web و تلويزيون مفهوم اصلى در اين زمينه است، اما متاسفانه مشكلات چندى در اين زمينه وجود دارد، براى مثال نخستين Box در WebTv فقط مى توانست وب يا فقط تلويزيون را نشان دهد و به طور همزمان قادر به انجام چنين كارى نبود، نسل جديد اين دستگاه كه هم اكنون در ايالات متحده قابل تهيه است و در ژاپن نيز ارائه شده است، داراى امكان ديدن تصوير درون تصوير است، يعنى محتويات صفحات وب و تلويزيون را همزمان مى توان مشاهده كرد.
•سيستم تلويزيونى تله تكست
در ابتدا براى اينكه بيشتر با سيستم تلويزيون و نحوه كاركرد و نوع سيگنال مربوطه و ارتباط آن از طريق كنترل از راه دور آشنا شويم، بهتر ديديم كه يك سيستم ارتباط تلويزيونى مانند تله تكست را كه موضوع آن هم چندان با تلويزيون اينترنتى نامربوط نيست، مورد بررسى قرار دهيم. تله تكست اضافه كردن يك داده منتشر شده به قسمت خالى سيگنال ارسالى تصوير تلويزيون يا همان Blanking Interval است كه توانايى نشان دادن صدها صفحه اطلاعات را دارد. مطالعه روى سيستم هاى تله تكست موجود در كشور تصوير بر روى صفحه تلويزيون اينگونه تشكيل مى شود كه Beam تلويزيون مسيرهاى افقى را با سرعت بالا در ثانيه جاروب مى كند كه در طى اين جاروب شدن بسته به اطلاعاتى كه Beam روى صفحه تلويزيون نمايش مى دهد با به روز شدن سريع آن تصوير متحرك شكل مى گيرد. اين عمل توسط يك سيگنال تلويزيون موسوم به CVB Signal انجام مى شود. براى بازگشت Beam در اول هر سيگنال Blank افقى و براى برگشت Beam از انتهاى صفحه به اول صفحه يك Blank عمودى مشاهده مى شود كه دوباره شروع جاروب از سر گرفته مى شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
یاهو متحول شد




بعد از رقابت‌هاي شديد سايت‌هاي اينترنتي، نماي صفحه‌ي اصلي «ياهو» يكي از بزرگترين سايت‌هاي اينترنتي تغيير كرد.

به گزارش بخش خبر تراشه از سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از آنجايي كه امروزه دو ابرقدرت اينترنتي يعني “گوگل“ و“ياهو“ در رقابت تنگاتنگ با يكديگر هستند، هر روز هركدام از آن‌ها به نوعي سعي مي‌كنند ابتكاري جديد را براي شكست رقيب سر‌سخت خود انجام دهند.

بعد از تغيير و تحولاتي كه “گوگل“ درچند ماهه‌ي اخير انجام داده است اكنون ديگر نوبت “ياهو“ است كه پس از افزايش ظرفيت پست‌هاي الكترونيكي دست به تغيير چيدمان صفحه‌ي اصلي خود بزند.

بنابراين گزارش در ابتكار جديد ياهو نوع چيدمان آيكون‌هاي اين سايت، فونت‌هاي نگارش و‌ هم‌چنين شيوه‌ي گنجاندن عكس‌هاي ياهو تغيير كرده است. اما مشخص نيست كه اين تغيير تا چه زماني ادامه دارد و ياهو نيز تا كنون خبري را در اين خصوص منتشر نكرده است
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ويروس‌‏هايي كه در قالب جوك‌‏هاي اينترنتي كاربران رايانه را تهديد مي‌‏كنند





ويروس‌‏هايي كه در قالب جوك‌‏هاي اينترنتي كاربران رايانه را تهديد مي‌‏كنند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، ويروسي كه خود را در قالب جوك نشان مي‌‏دهد, امروزه به سرعت در شبكه‌‏هاي رايانه‌‏اي در حال پخش است.
شركت‌‏هاي سازنده آنتي ويروس درباره نسخه‌‏هايي از برنامه پست الكترونيكي BAGLE كه به‌‏نظر مي‌‏رسد تعداد زيادي از كاربران را گرفتار خواهد كرد, هشدار مي‌‏دهند.
اين ويروس آدرس‌‏هاي اينترنتي را از برنامه OUTLOOK مايكروسافت مي‌‏گيرد و آدرس خود را مي‌‏فرستد تا قربانيان جديدي را بگيرد.
اين ‌‏‌‏گونه از BAGLE اگر وارد رايانه بشود, تمامي سيستم‌‏هاي امنيتي را كه رايانه‌‏هاي شخصي را كنترل مي‌‏كنند, مختل خواهد كرد.
گونه‌‏هاي جديد اين ويروس با ‌‏نام‌‏هايBAGLE.AT, BAGLE.BB و BAGLE.AU هستند كه اين ويروس‌‏ها از طريق عبارت‌‏هاي جوك (JOKE ) يا قيمت (PRICE ) وارد صندوق پست الكترونيكي مي‌‏شوند.
اين ويروس به رايانه‌‏هايي كه نرم‌‏افزار ويندوز 95, 98, ME , NT , 2000 و XP دارند, حمله مي‌‏كند.
خبرگزاري بي‌‏بي‌‏سي, پنج هشدار درباره اين ويروس از شركت‌‏هاي امنيتي دريافت كرده است.
همچنين, شركت فنلاندي F-SECURE , اين ويروس را دومين خطر براي خود بر‌‏شمرده است.
ميكوهيپونن, سرپرست تحقيقات در مورد آنتي ويروس براي شركت F-SECURE , گفت: ما گزارش‌‏هاي زيادي در مورد اين ويروس از تمام نقاط دنيا دريافت كرده‌‏ايم.
گفتني است, كمپاني‌‏هاي سازنده ضد ويروس, كاربران را ملزم كرده‌‏اند كه نسبت به آدرس‌‏هاي الكترونيكي غير‌‏منتظره هوشيار باشند و نرم افزارهاي خود را براي مقابله با اين ويروس ارتقا دهند تا اطمينان يابند كه از جديدترين تهديد دنيا در امان هستند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ارسال پيام‌‏هاي جعلي براي كاربران Linux




اصلاحيه‌‏اي جعلي براي LINUX انتشار يافته است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، شركت REDHAT كه يكي از توزيع‌‏كنندگان LINUX است, اعلام كرد: پيام‌‏هاي الكترونيكي جعلي انتشار يافته كه در ظاهر از طرف گروه پشتيباني REDHAT به نشاني [email protected] است و در آنها ادعا شده كه اصلاحيه‌‏اي براي سيستم عامل REDHAT منتشر شده است.

بنابه اين گزارش, طبق اين اصلاحيه كاربران مي‌‏توانند با استفاده از LINK موجود در پيام اقدام به دريافت و نصب آن كنند.
گفتني است, در صورتي كه اين فايل دريافتي تحت عنوان اصلاحيه يك فايل جاسوسي و مخرب است كه موضوع اين پيام‌‏هاي دروغين نيز BUFFER OVER FLOW IN IS و يا MKDIR است.
لازم به ذكر است, كليه اين پيام‌‏ها جعلي بوده و همگي آنها , كاربران را به سايت FEDORA-REDHAT.COM هدايت مي‌‏كند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
کميسيون اروپا هم به اوراکل براى خريد پيپل سافت چراغ سبز نشان داد






کميسيون اروپا به اوراکل در مورد در اختيار گرفتن کمپانى رقيب خود يعنى People Soft چراغ سبز نشان داد.

به گزارش بى بى سى ماريو مونتى رييس کميسيون رقابت اتحاديه اروپا از نوامبر سال گذشته مسئول تحقيقات درباره اين اقدام و نيز تاثير آن بر بازار بود.

تصميم کميسيون مبنى بر صدور مجوز خريد People Soft به اوراکل در حالى گرفته شد که ناظمان قانون در ايالات متحده هم به اين نتيجه رسيده بودند که اين اقدام اوراکل بر رقابت در بازار تاثيرى نخواهد گذاشت.

ماريو مونتى در ابتدا نگرانى خود را در مورد ادغام People Soft و اوراکل اظهار داشته و توضيح داده بود که اين اقدام اوراکل فقط دو بازيگر اصلى در ب ازار براى مجموعه برنامه هاى نرم افزارى باقى مى گذارد که يکى اوراکل و ديگرى کمپانى Sap است .

اما بالاخره در روز سه شنبه کميسيون اعلام کرد پس از بررسى دقيق کميسيون چنين نتيجه گرفت که شواهد کافى در اين باره وجود ندارد که اين اقدام اوراکل به رقابت در بازار آسيب برساند.

تصميم ماريو مونتى فشار بيشترى را به هيات مديره People Soft وارد مى کند تا درباره پيشنهاد 21 ميليون دلارى براى هر سهم از طرف اوراکل فکر کند.

در ماه مى کمپانى People Soft اين پيشنهاد را رد کرده است و آن را زير ارزش واقعى کمپانى مى داند ، اما اوراکل مهلت پاسخ People Soft را 5 نوامبر قرارداد.

اوراکل در سال جارى 509 ميليون دلار سود کسب کرده است که نسبت به سال گذشته افزايش مناسبى را نشان مى دهد. در حالى که تحليل گران براى هم سهم 9 سنت افزايش پيش بينى مى کنند، براى اوراکل هر سهم 10 سنت افزايش پيدا کرد.

اين کمپانى که دفتر اصلى آن در کاليفرنيا مستقر است درآمدى در حدود 2.22 ميليارد دلار در سه ماه منتهى به آگوست کسب کرده که 7 درصد نسبت به همين دوره در سال گذشته افزايش داشته است. کمپانى اعتقاد دارد که اين افزايش درآمد ناشى از افزايش فروش نرم افزارهاى ديتابيس است.

علاوه بر اين اوراکل رونقى را دردرآمد خود از سه شنبه هفته گذشته تجربه کرد وقتى دادگاه ايالات متحده گفت اوراکل براى خريد 7.7 ميليارد دلارى People Soft مشکلى ندارد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
Zafi به گوگل حمله مي‌كند






آخرين نسخه از كرم Zafi به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده كه به سايت‌هاي گوگل، مايكروسافت و سايت نخست وزير مجارستان حمله DoS نمايد.


IRCERT- ميكو هايپونن مدير بخش تحقيقات F-Secure - در اين باره مي‌گويد كه اگر نسخه جديد، يعني Zafi.C ، بدتر و خطرناك‌تر از Zafi.B باشد، ممكن است مشكلاتي پيش بيايد.
البته وي درباره ميزان خطر اين نسخه جديد اظهار نظري نكرده است. وي مي‌گويد: « Zafi.C بايد مهم‌تر باشد چون نسخه قبلي اين ويروس مجاري طي 4 ماه گذشته در بين 20 ويروس برتر بوده است، اما تابه حال ما گزارشات اندكي درباره نسخه جديد دريافت كرده‌ايم.»
هنگامي كه Zafi.C فعال مي‌شود، Address Book وهارد ديسك سيستم آلوده را براي يافتن ايميل‌هاي جديد اسكن مي‌كند. اين ويروس با كمك ايميل خود را منتشر مي‌كند و ايميل‌هاي را با مجموعه‌اي از قوانين پيچيده ايجاد مي‌كند و با استفاده از موتور SMTP داخلي خود ارسال مي‌كند.

اولين نسخه از Zafi آوريل امسال شناسايي شد، اما از آنجايي كه تنها خود را به آدرس‌هاي ايميل داخل مجارستان ارسال مي‌كرد، مشكل چنداني به وجود نياورد.

دو ماه بعد Zafi.B منتشر شد كه مي‌توانست برنامه‌هاي ضدويروس و فايروال را غيرفعال كند و به زبان‌هاي گوناگوني از جمله انگليسي، روسي، اسپانيايي و سوئدي سخن مي‌گفت.
امروز روز شلوغي براي شركتهاي ضدويروس بوده است. علاوه بر نسخه جديد Zafi، ‌نسخه جديدي از MyDoom و يك نسخه ديگر از كرم Agobot نيز شناسايي شده‌اند كه با استفاده از سرور IRC به هكرها اجازه دسترسي از دور به سيستم‌هاي آلوده را مي‌دهد.
 
بالا