برگزیده های پرشین تولز

گام اول در ساخت بازیهای کامپیوتری

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
متاسفانه نیاز به تیم بسیار قوی و کامل هست و انقدر افراد با توانایی های متفاوت ساخت یه بازی میطلبه که فکرشم حتی سخته چند روز پیش که Crysis رو تموم کردم اخرش لیست افرادی که در ساخت بازی شرکت داشتن با وظیفه هر کسی رو نشون میداد واقعا برام جالب بود چون بعضی از وظایفی که برای افراد مینوشت رو اصلا من نمیدونستم چی هست و تعداد افرادی هم که تو ساخت بازی شاغل بودن خیلی زیاد بود خیلی برای مثال برام خیلی جالب که اگر اشتباه نکنم فقط 4-5 نفر مسئولت مدیریت و کنترل پروژه رو بعهده داشتن .
من تونستم یه لیست از مهارتها و وظایف لازم برای ساخت یه بازی رو تو اینترنت داخل یه سایت بازی سازی پیدا کنم که فکر کنم به صورت نسبی کامل باشه برای ساخت یه بازی متوسط البته .
  • Senior AI Programmer
  • Lead/Sr. Network Prg.
  • Audio Programmer
  • License Support Eng.
  • Game Programmer
  • Sr. Tools Programmer
  • Graphics Programmer
  • Animation Programmer
  • Senior Producer
  • Senior Animator
  • Web Programmer
  • Engine Licensing Manager
  • Technical Writer
  • Level Designer
  • Application Programmer
  • Community Manager
  • Animator
  • Level Designer
  • Concept Artist
  • QA Lead/Senior
  • Sound Designer
  • Character Artist
  • Technical Artist
  • Flash/UI Artist
  • Character Animator
  • Team Manager

کاملا درسته . برای رسیدن به یک کار مطلوب عناصری رو که ذکر کردین می بایست وجود
داشته باشن . ولی برای شروع شما می تونید به یک برنامه نویس و یک گرافیست اکتفا کنید.
 

reza395

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
2
سلام

چه ایرادی دارد که از engine اماده شده در یک بازی استفاده بشه
برای یک گروهی که اولین تجربه ساخت بازیشو می کنه ؟
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
سلام

چه ایرادی دارد که از engine اماده شده در یک بازی استفاده بشه
برای یک گروهی که اولین تجربه ساخت بازیشو می کنه ؟

بستگی داره . اگه شما بخواین تو این حرفه فعالیت کنین باید دور انجین آماده رو خط بکشین.
ولی اگه می خواین فقط یک بازی بسازین بهتره که از انجین استفاده کنید و خیال
خودتون رو راحت کنین . برای شروع کار در این زمینه بطور حرفه ای پست اول
این تاپیک رو بخونید . همچنین برای شروع استفاده از کتابخانه ها و کلاس های آماده
کاملا توصیه میشه.
موفق باشین.
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
بستگی داره . اگه شما بخواین تو این حرفه فعالیت کنین باید دور انجین آماده رو خط بکشین.
ولی اگه می خواین فقط یک بازی بسازین بهتره که از انجین استفاده کنید و خیال
خودتون رو راحت کنین . برای شروع کار در این زمینه بطور حرفه ای پست اول
این تاپیک رو بخونید . همچنین برای شروع استفاده از کتابخانه ها و کلاس های آماده
کاملا توصیه میشه.
موفق باشین.

ولی به نظر منم باید از یه انجین اماده استفاده کرد چون ما تو ایران توانایی ساخت نرم افزارهای فوق پیشرفته رو نداریم مطمئن باشید نمیتونیم یه انجین بنویسیم که حداقل یا انجین بازیهای متوسط خارجی پایاپای باشه . به نظر منم باید یه انجین هرچند خیلی جدید و بروز نباشه خرید و روی اون کار کرد ولی مشکل اصلی این وسط اینه که قیمت انجین ها معمولا خیلی بالاست و امنیت و سود دهی نرم افزار و بازی که درست میکنی خیلی ریسکی و نامشخصه برای همین کسی تو ایران نمیره یه سرمایه گذاری گنده بکنه یه انجین بخره .
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
ولی به نظر منم باید از یه انجین اماده استفاده کرد چون ما تو ایران توانایی ساخت نرم افزارهای فوق پیشرفته رو نداریم مطمئن باشید نمیتونیم یه انجین بنویسیم که حداقل یا انجین بازیهای متوسط خارجی پایاپای باشه . به نظر منم باید یه انجین هرچند خیلی جدید و بروز نباشه خرید و روی اون کار کرد ولی مشکل اصلی این وسط اینه که قیمت انجین ها معمولا خیلی بالاست و امنیت و سود دهی نرم افزار و بازی که درست میکنی خیلی ریسکی و نامشخصه برای همین کسی تو ایران نمیره یه سرمایه گذاری گنده بکنه یه انجین بخره .

ایرانی ها توانایی هر کاری رو دارن ولی از گاو نر نمیشه شیر دوشید .
برای رسیدن به یک جایگاه مناسب وقت لازمه و باید پله پله قدم برداشت .
اگه بخوایم پرش کنیم مطمئن باشین برای ادامه راه یه چیزهایی رو فراموش
می کنیم برداریم...
 

Thomas.Angelo

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2007
نوشته‌ها
407
لایک‌ها
16
محل سکونت
Lost Heaven
ایرانی ها توانایی هر کاری رو دارن ولی از گاو نر نمیشه شیر دوشید .
برای رسیدن به یک جایگاه مناسب وقت لازمه و باید پله پله قدم برداشت .
اگه بخوایم پرش کنیم مطمئن باشین برای ادامه راه یه چیزهایی رو فراموش
می کنیم برداریم...

صد البته این حرف شما درست می باشد . . .

البته در دنیای امروز تخصص حرف اول رو می زند . . . شما نباید از یه فرد عادی انتظار این رو داشته باشی که در همان قدم اول یه چیز فوق العاده باشد . . .

یه سوالی از شما می پرسم , از شما که چندین ساله در این رشته با مشکلات دست و پنجه نرم می کنید :

به چه امیدی به این کار ادامه می دهید ؟ و چه چیزی رو برای خودتان پیش بینی کرده اید . . .
 

NdR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2004
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
0
قبل از شروع بحث برنامه نويسي ويندوز اين نكته رو توجه داشته باشين كه 100 درصد بازيهاي تجاري دنيا با
C , C++ نوشته ميشه.
نه.
پس اگه اين زبان ها رو بلد نيستين يك سال ديگه به اين تاپيك سر بزنيد.من با تموم زبانها
برنامه نويسي كردم ولي وقتي C رو ياد گرفتم ذهنم رو از هر نوع زبان برنامه نويسي ديگه خالي كردم.البته
پاسكال(و نسخه تحت ويندوزش Delphi ) هم بد نيست ولي من به همه C , C++ رو توصيه مي كنم. ;)
همچنين چون قراره كه در ويندوز برنامه نويسي كنيد بايد بتونيد با يك كامپايلر تحت ويندوز كار كنيد.من به شما
Visual C++ 6 رو پيشنهاد ميكنم.البته شما نياز به دانستن برنامه نويسي MFC نداريد و در اين محيط فقط بصورت
Win32 برنامه نويسي مي كنيد. :)

يه نكته ديگه اينكه بهتره شما با C شروع كنيد نه C++ . برنامه نويسي C به مراتب ساده تر از C++ بوده و
بايد بدونيد كه بيشتر بازيهاي SEGA و تمام بازيهاي Nintendo (نه Super Nintendo) با C نوشته شدن.
با کمال احترام توصیه های شما وحشتناکن.

با ظهور Windows سازندگان اين سيستم عامل در صدد آسان نمودن توليد بازي برآمدنند و در نتيجه Microsoft

كتابخانه بازي DirectX رو توليد كرد.اين كتابخانه طي ساليان گذشته بهبود يافته و تا الان كه نسخه 9 آن توليد

شده داراي بهترين و بهينه ترين توابع لازم براي توليد بازي است. :cool:
DirectX کتابخانه بازی نیست.​
 

NdR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2004
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
0
ولی به نظر منم باید از یه انجین اماده استفاده کرد چون ما تو ایران توانایی ساخت نرم افزارهای فوق پیشرفته رو نداریم مطمئن باشید نمیتونیم یه انجین بنویسیم که حداقل یا انجین بازیهای متوسط خارجی پایاپای باشه . به نظر منم باید یه انجین هرچند خیلی جدید و بروز نباشه خرید و روی اون کار کرد ولی مشکل اصلی این وسط اینه که قیمت انجین ها معمولا خیلی بالاست و امنیت و سود دهی نرم افزار و بازی که درست میکنی خیلی ریسکی و نامشخصه برای همین کسی تو ایران نمیره یه سرمایه گذاری گنده بکنه یه انجین بخره .
چه کسی گفته برای ساخت یه بازی حتما باید یک انجین نوشت؟
فکر میکنم ما در مورد انجین دچار سوتفاهم شدیم.
اين هم يه اسكرين شات تلفيقي از بازي ،همش Real-time از بازي كپچر شده، Pre Render نميباشد!!!: baaasmile
شات قشنگی بود. حیف که ادامش ندادی.
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
ایرانی ها توانایی هر کاری رو دارن ولی از گاو نر نمیشه شیر دوشید .
برای رسیدن به یک جایگاه مناسب وقت لازمه و باید پله پله قدم برداشت .
اگه بخوایم پرش کنیم مطمئن باشین برای ادامه راه یه چیزهایی رو فراموش
می کنیم برداریم...
دقیقا ما تو ایران در حال حاضر توانایی نوشتن برنامه های تو اون سطح رو نداریم این فقط در مورد انجین بازی ها نیست در مورد نرم افزار های دیگه هم صدق میکنه . نوشتن برنامه هایی در اون سطح نیاز به برنامه نویس نداره نیاز به اشخاصی با علم و دانش بالا در اون زمینه تخصصی داره که تسلط خیلی زیادی هم به برنامه نویسی داشته باشن و حداقل چندین سال تو دانشگاه یا هرجای دیگهای جون کنده باشه همچین اشخاصی معمولا اگرم تو ایران باشن که بودن و هستن مطمئن باشید تو ایران نمیمونن که وقتشون برای نوشتن برنامه های بسیار سطح پایینی در حد یه cms یا crm یا پورتال که ساختش شده کار همه شرکت های کامپیوتری داخلی تلف کنن . ما تو ایران علم و دانش این کار رو نداریم چیزهایی که میسازیم حتی به عنوان بازی هم در حد همون CRM و Cms هامون هست تا 50 سال دیگه هم این کارو بکنیم مطمئن باشید بازم از دنیا تو این زمینه عقبیم چون میدونید از یه برنامه نویسی که تا دیروز داشته CRM مینوشته بعد یدفعه اومدن بهش گفتن اقا این Directx API هست اینم کلاسا حالا بشینیم یه بازی بنویسیم .
 

NdR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2004
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
0
مشکل ما اینه که تجربمون در ساختن بازی در حد صفره، حال و حوصلشم نداریم این تجربه رو کم کم بدست بیاریم.
با یک سری پیش فرض های اشتباه وارد رقابتی میشیم که شکستش حتمیه. بعد هم ولش می کنیم.
لازم نیست طرف حتما دانشمند باشه، یه برنامه نویس متوسط در عرض چند روز می تونه کار با directx api رو یاد بگیره ولی مشکل جای دیگه ای هست.
درصد خیلی خیلی کوچکی از سورس یه بازی از directx استفاده میکنه.قسمت مشکل اینجاست: پیاده سازی gameplay در code.
باید با ساختن بازی های کوچک و پیش پا افتاده این تجربیات رو کسب کرد، وگرنه یک نفر از اول از کجا میتونه تشخیص بده که مثلا یه انجین باید چطور طراحی بشه و اصلا باید شبیه چی باشه.
شاید با igf آشنا باشید، تعداد زیادی از بازیهایی که تو مسابقش شرکت می کنند محصول کار یک یا چند دانش آموز یا دانشجو هستن.
یه نکته دیگه: چرا این تاپیک تو بخش بازی های کامپیوتری ساخته شده نه برنامه نویسی. اونجا براش مناسب تره.
اینجا برای علاقه مندان به بازی کردنه، در حالی که بازی سازی بیشتر یه کار برنامه نویسیه که احتمالا اینجا تعداد کمی طرفدار داره.
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
مشکل ما اینه که تجربمون در ساختن بازی در حد صفره، حال و حوصلشم نداریم این تجربه رو کم کم بدست بیاریم.

با یک سری پیش فرض های اشتباه وارد رقابتی میشیم که شکستش حتمیه. بعد هم ولش می کنیم.
لازم نیست طرف حتما دانشمند باشه، یه برنامه نویس متوسط در عرض چند روز می تونه کار با directx api رو یاد بگیره ولی مشکل جای دیگه ای هست.
درصد خیلی خیلی کوچکی از سورس یه بازی از directx استفاده میکنه.قسمت مشکل اینجاست: پیاده سازی gameplay در code.
باید با ساختن بازی های کوچک و پیش پا افتاده این تجربیات رو کسب کرد، وگرنه یک نفر از اول از کجا میتونه تشخیص بده که مثلا یه انجین باید چطور طراحی بشه و اصلا باید شبیه چی باشه.
شاید با igf آشنا باشید، تعداد زیادی از بازیهایی که تو مسابقش شرکت می کنند محصول کار یک یا چند دانش آموز یا دانشجو هستن.
یه نکته دیگه: چرا این تاپیک تو بخش بازی های کامپیوتری ساخته شده نه برنامه نویسی. اونجا براش مناسب تره.
اینجا برای علاقه مندان به بازی کردنه، در حالی که بازی سازی بیشتر یه کار برنامه نویسیه که احتمالا اینجا تعداد کمی طرفدار داره.​
حرف شما درسته شما میگی تجربه من میگم علم اون کار انتقال علمم چیزی جز انتقال تجربه های یسری ادم دیگه که قبلا به نحو عالی اون مسیر رو رفتن نیست . شما میگی باید از صفر شروع کرد در صورتی که این کار اشتباهه و با این پیشرفت سریع این عرصه شما هیچ وقت بروز نمیشی ولی همین الان میشه منابع و مراجع بسیار عالی در زمینه ساخت بازی در قسمت های مختلفش از DirectX گرفته تا کارگردانی بازی پیدا کرد که شاید مطالعشون زمان بسیار زیادی بگیره ولی چیزیه که ضروریه و شما نمیتونی تمام علوم و تجربیات موجود در ساخت بازی رو به تنهایی فقط با کارکردن و کد زدن بدست بیاری این میشه دقیقا چیزی الان تو کشور ما وجود داره یعنی بازیهایی که جز مسخره بازی چیزی دیگه ای به نظر نمیان حتی ممکنه تلاش زیادی هم در رابطه با ساخت اونا شده باشه .
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
صد البته این حرف شما درست می باشد . . .

البته در دنیای امروز تخصص حرف اول رو می زند . . . شما نباید از یه فرد عادی انتظار این رو داشته باشی که در همان قدم اول یه چیز فوق العاده باشد . . .

یه سوالی از شما می پرسم , از شما که چندین ساله در این رشته با مشکلات دست و پنجه نرم می کنید :

به چه امیدی به این کار ادامه می دهید ؟ و چه چیزی رو برای خودتان پیش بینی کرده اید . . .

آینده من به موفقیت در ساخت بازیهای کامپیوتری بستگی نداره . من در چند بعد دارم
فعالیت می کنم و به این امید دارم که بتونم در مدت زندگی خودم صنعت بازیهای
کامپیوتری ایران رو یک پله حداقل بالا ببرم . شاید به عمر من کفاف نده ولی آیندگان
مطمئنا راه من رو ادامه میدن و از تجربه من و امثال من استفاده میکنند .

خلاصه بگم : عشق و تعهد .
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1

نه.
با کمال احترام توصیه های شما وحشتناکن.

DirectX کتابخانه بازی نیست.​

بهتره اینو نگی . من به اندازه پست های شما کتاب و مطلب در مورد
بازیهای کامپیوتری خوندم . شما بهتره چند تا کتاب مطالعه کنید.
 

m3hrz4d

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
620
لایک‌ها
1
محل سکونت
اصفهان
جالب بود استفاده کردم.
منم به شخصه طرفدار ساخت Engine هستم گرچه توی ایران اگه از الان شروع کنیم و تند از سرعت پیشرفت تکنولوژی ش هم حرکت کنیم شاید تا چند ده سال دیگه هم به سطح اول جهان نرسیم ولی بالاخره باید از یه جایی شروع کرد....
که به نظر من نیاز به کار تیمی داره یعنی یه نهاد یا مرکزی میخواد که بتونه برنامه نویس های ایرانی رو به هم متصل کنه که البته کو ؟ :D کجا:D
-
واقعا شاید اغراق باشه ولی به نظرم تکنولوژی ساخت بازی از انرژی هسته ای کمتر نباشه :D
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
انرژی هسته ای هم کلنگش از زمان محمد رضا زده شد و الان بیشتر از 30-40 از اون زمان میگزره که تازه به جایی رسید تازه اونم به کمک روسا . با این وجود ساخت انجین بازی ربطی به انرژی هسته ای نداره .
ولی واقعا ساخت انجین بازی در حال حاضر اشتباه ترین کاریه که هر کسی میتونه انجام بده چطوری ما هنوز 10 تا تکنسین و برنامه نویس و بازی ساز درست حسابی نداریم که حداقل تو پروژه بازی سازی متوسط کار کرده باشن و تجربه داشته اونقت میخواین با نیروهایی که تا حالا تو عمرشون یدونه بازیه معمولی هم نساختن بیاین انجین بازی بسازید بنظرتون مسخره نیست :blink:. خوب بزارید حداقل 4 تا بازی با یه انجین درست حسابی که بشه ازش یه بازی متوسط دراورد (که اونم خیلی کار سختیه) بسازن بعد بیام بگیم حالا شاید بشه یه انجینکی هم زد . مثل این میمونه شما ماشینی که بنزین نداره رو بخوای باهاش گاز بدی خوب وقتی بنزین نداره کجا میخوای بری فوق 2 کیلو متر راه بره بعدش چی . همین کمپانیهایی که میبینی الان دارن انجین های گنده بازی میسازن همشون یه زمانی بازی ساز بودن یا حداقل تیمشون یه تیمیه که تجربه این کار رو داره . متاسفانه بعضی از دوستان فکر میکنن انجین ساختن یا حتی خوده بازی رو ساختن فقط اینه که یه برنامه نویس خفن باشی ولی این تفکر کاملا اشتباهه برای مثال کشوری مثل هند رو نگاه کنید که از نظر سرمایهای کامپیوتری مخصوصا در زمینه برنامه نویسی بدون شک تو اسیا جزو خفنترین کشورهاست حتی در زمینه انیمیشن هم جدیدا به جاهایی رسیدن که واقعا باعث تعجبه و کمی هم تاسف ما ایرانی ها ولی شما چند تا کمپانی بازی سازی هندی میشناسید که 2 تا بازی درست حسابی بیرون داده باشن .
 

NdR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2004
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
0
بهتره اینو نگی . من به اندازه پست های شما کتاب و مطلب در مورد
بازیهای کامپیوتری خوندم . شما بهتره چند تا کتاب مطالعه کنید.
حتما این کارو می کنم.
شاید شما به اندازه پست های من کتاب و مطلب در مورد بازی های کامپیوتری خوانده باشید
اما این دلیل نمیشه که من نتونم از حرفای شما انتقاد کنم.
ببینید شما یه تاپیکی زدی به اسم گام اول در ساخت بازیهای کامپیوتری و گفتی:
تو اين تاپيك يك سري نكات بسيار مهم كه براي شروع ساخت بازي لازم
است را براتون قرار ميدم.در واقع گامهاي اوليه براي توليد يك بازي حرفه اي!
شما تا حالا بازی حرفه ای نساختی، ساختی؟
گفتید چون صد در صد بازی های تجاری با C یا ++C نوشته شدن شما هم باید از اینها استفاده کنید.
در حالی که اینطور نیست و بازی های تجاری و غیر تجاری با زبانهای دیگری هم نوشته میشن(مثل java یا #C)
در ضمن این استدلال درستی نیست که چون بازی سازهای حرفه ای از یک زبان و ابزار خاص
استفاده میکنن بقیه هم باید کورکورانه از همون زبان و ابزارها استفاده کنند. آیا یادگیری و برنامه نویسی با
COBOL امروز منطقیه؟ اینکه ما بریم دنبال یادگیری C به این دلیل که افرادی یه زمانی فقط از اون استفاده می کردن درست نیست.
نمی دونم چرا به عنوان کامپایلر VC++ 6 رو توصیه کردید که سال 98 منتشر شده و با استاندارد جدید سازگاری نداره.
البته خودتونم میگید که کشور ما 15 سال از بقیه عقب هست.
در مجموع من با همه حرفهای شما مخالف نیستم. صرفا چند انتقاد از دیدگاه برنامه نویسی داشتم و به شخصه منتظرم شما این تاپیک رو ادامه بدید.


 

NdR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2004
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
0
ولی واقعا ساخت انجین بازی در حال حاضر اشتباه ترین کاریه که هر کسی میتونه انجام بده چطوری ما هنوز 10 تا تکنسین و برنامه نویس و بازی ساز درست حسابی نداریم که حداقل تو پروژه بازی سازی متوسط کار کرده باشن و تجربه داشته اونقت میخواین با نیروهایی که تا حالا تو عمرشون یدونه بازیه معمولی هم نساختن بیاین انجین بازی بسازید بنظرتون مسخره نیست :blink:.
چرا هست.
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1

حتما این کارو می کنم.
شاید شما به اندازه پست های من کتاب و مطلب در مورد بازی های کامپیوتری خوانده باشید
اما این دلیل نمیشه که من نتونم از حرفای شما انتقاد کنم.
ببینید شما یه تاپیکی زدی به اسم گام اول در ساخت بازیهای کامپیوتری و گفتی:

شما تا حالا بازی حرفه ای نساختی، ساختی؟
گفتید چون صد در صد بازی های تجاری با C یا ++C نوشته شدن شما هم باید از اینها استفاده کنید.
در حالی که اینطور نیست و بازی های تجاری و غیر تجاری با زبانهای دیگری هم نوشته میشن(مثل java یا #C)
در ضمن این استدلال درستی نیست که چون بازی سازهای حرفه ای از یک زبان و ابزار خاص
استفاده میکنن بقیه هم باید کورکورانه از همون زبان و ابزارها استفاده کنند. آیا یادگیری و برنامه نویسی با
COBOL امروز منطقیه؟ اینکه ما بریم دنبال یادگیری C به این دلیل که افرادی یه زمانی فقط از اون استفاده می کردن درست نیست.
نمی دونم چرا به عنوان کامپایلر VC++ 6 رو توصیه کردید که سال 98 منتشر شده و با استاندارد جدید سازگاری نداره.
البته خودتونم میگید که کشور ما 15 سال از بقیه عقب هست.
در مجموع من با همه حرفهای شما مخالف نیستم. صرفا چند انتقاد از دیدگاه برنامه نویسی داشتم و به شخصه منتظرم شما این تاپیک رو ادامه بدید.



بازی حرفه ای نساختم ولی هر زمان که اراده کنم میتونم یک بازی فارسی در عرض
یک هفته بنویسم که جالب باشه . نمی دونم اسمش رو چی میزارن . ولی هنوز خیلی
راه هست که بریم .

در مورد تکنولوژی جدید باید بگم که شما تا با تکنولوژی های قدیم آشنا نباشید نمی تونید
تکنولوژی جدید را درک کنید . برای شروع همون منابعی رو که گفتم کاملا توصیه می کنم .
هر کاری رو قدم به قدم باید انجام داد .
 
بالا