یه مثال ساده زدم که متوجه بشی چجوری خودتو بذاری جای اونا! (13 تومن و 39 تومن). زیاد سخت نیست.
ما هم مارکتینگ تعیین نکردیم. اعتراض کردیم.
صبانت میدونه مشتریاش کم میشن ولی به دلایل گفته شده کم شدن مشتریارو به صرفۀ اقتصادیش ترجیح داده.
اگه یه شرکت از اول بگه من قیمتام اینه، خوب هر کس نخواست ازش سرویس نمیگیره.
ولی این که اول با قیمت کم سرویس بفروشه بعد بیاد بگه من دیگه فلان سرویسو نمیفروشم، بازم میگم توهینه.
یعنی چیزی که اهمیت نداره خواسته های مشتریه! میخوای بخوا نمیخوای نخوا.
ولی خودش پی به اشتباش میبره. مثل اون جریان حذف سرویس A3 که یه بار انجام داد ولی به 1 هفته نکشید بازم برگردوندش!
اين موضوع که اونا کی سود ميکنن کی ضرر اصلاً به درد من و شما نميخوره ! مسلماً خودشون بيشتر به فکر خودشونن ! شما هم نبايد از اونا توقع داشته باشی که service ضررناک بفروشن.
service ها و شرايط فروششون هم هميشه و همه جا در طول زمان تغيير ميکنه و اين موضوع نه تنها اختصاص به اين شرکت خاص نداره بلکه اين طور نيست که فقط در ايران اين اتفاق بيفته !
به طور مثال همين Sky DSL که بحثش شد اگه شما تا يه روز قبل از اتمام اکانتت شارژ کردی که کردی، اگه نه روز بعد بايد دوباره هزينه فعال سازی بدی. (با مسائل امکان سنجی فنی کاری ندارم).
يعنی هيچ موقع کمپانی ها خودشونو ملزم نميدونن که چيزی رو هميشه به صورت نخستينش ارائه بدن و اين هم عدم احترام به خواست مشتری تلقی نميشه، چون ممکنه نشه بين اين 2 خواسته Balance به وجود آورد. شرکتها خيلی راحت در Agreement هاشون مينويسن که چيزی که داره ارائه ميشه همينيه که هست (as is) و تا زمانی ارائه ميشه که بشه !
اينا هم ديدن پلان A3 که حذف شد ضرر زد بهشون اضافه کردن باز.
من هم اگه دقت کنی هيچ موقع نگفتم که اعتراض نکيم يا اون طور که يه نفر ديگه نميدونم از کجا (!) برداشت کرده بود فکر ميکرد دارم سنگ اينا رو به سينه ميزنم !!! فقط ميگم در بحث راجع به هر چيزی اعتدال داشته باشيم، نه از اين طرف پشت بام بيفتيم نه از اون طرف !
پی نوشت: خود من بيش از 75 درصد مشتريام يکماهه شارژ ميکردن !