برگزیده های پرشین تولز

اخبار ، مقالات و مطالب مرتبط با آی تی ، نرم افزار ، کامپیوتر و تکنولوژی

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تولید دو مدل جدید دستگاه فتوکپی

دو مدل از دستگاههای فتوکپی‌ با منوی عملکرد فارسی و نمایشگر 1/8 اینچی لمسی LCD برای نخستین بار ارائه شد. به گزارش خبرگزاری مهر، دستگاههای فتوکپی و چاپگر دیجیتال‌ شارپ مدلهای AR-5625X و AR-5631X با منوی عملکرد فارسی مشتمل بر چند صد عبارت و پیام فارسی بوده که حاصل همکاری بخش تحقیق و توسعه مادیران و شرکت شارپ برای عرضه محصولات بومی سازی شده با فناوری پیشرفته است.
مدلهای جدید این دستگاه مجهز به سیستم "دو رو زن" (Duplex) استاندارد، تغذیه کننده "دو رو" RSPF و نمایشگر 1/8 اینچی لمسی LCD هستند.
همچنین سیستم "دو رو زنی" و تغذیه کننده دو روی این مدلها موجب می شود که هم در هزینه کاغذ و هم در فضای مورد نیاز برای بایگانی صرفه جویی شود. AR-5625X و AR-5631X دارای متعلقات اختیاری از قبیل "فینیشر" دوخت زنی AR-F14N و "کیت" امنیت اطلاعات است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسل جديد مانيتورهاي لمسي تاشو در بازار



شركت Mimo از بزرگ‌ترين توليدكنندگان مانيتورهاي رايانه‌، نسل جديد مانيتور دوتايي تاشو خود را كه به فناوري لمسي مجهز شده است، معرفي كرد.

به گزارش اينترنت‌نيوز، اين مانيتور قابل‌حمل 710-S نام دارد و شامل نمايشگر لمسي 7 اينچي مي‌شود كه تصاوير در آن با كيفيت 800 در 480 پيكسل به نمايش درمي‌آيند.
اين مانيتور همراه قادر است به انواع سيستم‌هاي رايانه‌اي روميزي و قابل‌حمل متصل شود و به عنوان يك مانيتور مجزا براي نمايش تصاوير متفاوت يا يك مانيتور مكمل در كنار مانيتور اصلي رايانه مورد استفاده قرار گيرد.

اين نخستين مانيتور همراه لمسي است كه در شركت Mimo توليد مي‌شود و از طريق ورودي USB با دستگاه‌هاي رايانه‌اي ارتباط برقرار مي‌كند و به كاربر امكان مي‌دهد تا با لمس صفحه بيروني، از كليه برنامه‌ها و امكانات موجود به راحتي استفاده كند.
مانيتور 710-S هم‌اكنون با قميت 150 دلار وارد بازار شده است و شركت سازنده اعلام كرده كه مدل 720 آن كه فاقد سيستم لمسي است را با قيمت ارزان‌تر از ماه سپتامبر به بازار عرضه مي‌كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسل جديد مانيتورهاي با كيفيت HD


شركت BenQ با معرفي دو نمايشگر E2220HD و E2420HD و ورود به دنياي مانيتورهاي رايانه‌اي،‌ اعلام كرد كه اين محصولات مي‌توانند تصاوير را با كيفيت HD پخش كنند و بر اين اساس، از باكيفيت‌ترين مانيتورهاي جهان محسوب مي‌شوند.

به گزارش اينترنت‌نيوز، اين دو مانيتور براي افزايش كيفيت تصاوير از فناوري Senseye 3 پشتيباني مي‌كنند و كنتراست تصوير در آن‌ها 50 هزار به يك است.

شركت BenQ اعلام كرده است كه سرعت پاسخگويي به فرمان‌هاي كاربر در نمايشگر E2220HD پنج ميلي‌ثانيه و در نمايشگر E2420HD دو ميلي‌ثانيه است.

براي اين مانيتورها دو ورودي HDMI، چهار ورودي USB 2.0‌ و سه ورودي صوتي در نظر گرفته شده است.
هنوز قيمت اين مانيتورها اعلام نشده است، اما به گفته كارشناسان، اين دو محصول كه قابليت پخش تصاوير با كيفيت HD نيز براي آن‌ها در نظر گرفته شده است قيمت نسبتا بالايي خواهند داشت و بر اين اساس، احتمال مي‌رود كه در مرحله نخست توان خريد آن‌ها براي عموم كاربران فراهم نشود.

اين دو مانيتور از سه ماهه پاياني سالي جاري ميلادي به صورت رسمي وارد بازارهاي جهاني مي‌شوند
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با تركيب فايروال و ضدويروس سپر دفاعي غير قابل نفوذ بسازيد


خبرگزاري فارس: يكي از نكات مهم در زمينه استفاده از فايروال هاي امنيتي، تنظيم آن بر مبناي نيازهاي كاربران در سطوح فردي و شبكه اي است.
A0664864.jpg


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، در اكثر شركت ها و منازل تك تك كاربران پس از اتصال به اينترنت از رايانه هايشان به شيوه هاي كاملا متفاوت و متنوعي استفاده مي كنند و همين تفاوت كاربران از نظر عادات كاربري، ضرورت استفاده از فايروال و تنظيم ان بر حسب نحوه استفاده كاربر را ضروري مي سازد.
به عنوان مثال اگر فردي به طور مكرر به سايتي مراجعه كند كه در آن سايت براي ارائه برخي سرويس ها از پنجره هاي اضافي يا pop-up براي نمايش اطلاعات استفاده مي شود، وي بايد تنظيمات فايروال خود را به گونه اي انجام دهد كه اين پنجره هاي اضافي قابل نمايش باشند.
اما افرادي كه از سايت مذكور استفاده نمي كنند لزومي به اعمال تنظيمات مذكور ندارند. همين امر در مورد نرم افزارها و برنامه هاي گوناگون تحت وب اعم از مسنجرها، سرويس هاي تجارت الكترونيك هم وجود دارد.
البته اعمال تنظيمات مختلف براي فايروال ها به علت تفاوت عادات كاربري افراد يك مشكل جدي نيز ايجاد مي كند و آن تسهيل امكان نفوذ هكرها به شبكه هاي رايانه اي است. زيرا تنظيمات مختلف باعث افزايش امكان شناسايي آسيب پذيري هاي يك فايروال شده و سوءاستفاده هكرها از اين حفره ها را تسهيل مي كند.
از سوي ديگر تنوع تنظيمات فايروال براي هر كاربر باعث مي گردد تا شناسايي آسيب پذيري كه موجب نفوذ به فايروال شده نيز دشوار شود. به همين علت مديران حوزه امنيت آي تي در سازمان ها يا وزارتخانه هاي مختلف يا تنظيمات يكساني را براي تمامي كاربران يك شبكه رايانه اي و فايروال هاي آنها اعمال مي كنند يا در صورت اين كار چاره اي جز به روزرساني سريع و پي درپي اين نرم افزارها براي جلوگيري از نفوذ كلاهبرداران آنلاين ندارند.

* لايه لايه كردن سيستم امنيتي

فايروال به زبان ساده برنامه اي است كه با ايجاد لايه هايي به دور رايانه هاي كاربران تنها تبادل انواع خاصي از اطلاعات مجاز و غيرمشكوك را ممكن مي كند. فايروال ديگر كدهاي اطلاعاتي مشكوك را بلوكه كرده و مانع از ورود يا خروج آنها از رايانه مي شود.
نكته مهم آن است كه فايروالها ماهيتي دفاعي دارند و كدنويسي آنها توسط متخصصان به گونه اي صورت گرفته كه تنها قادر به بلوكه كردن بدافزارهايي هستند كه از قبل برايشان تعريف شده باشد. فايروال ها تنها مي توانند ويروس هايي را شناسايي كنند كه از قبل برايشان تعريف شده باشد و اطلاعات مربوط به آنها به پايگاه داده شان افزوده شده باشد.
به همين علت وقتي ويروس جديدي خلق شده و فضاي مجازي را آلوده مي كند در ابتدا توسط فايروال قابل شناسايي نخواهد بود. پس از آنكه اطلاعات مربوط به ويروس مذكور به فايروال اضافه شود، از آن پس شناسايي و مقابله با آن امكان پذير خواهد شد.
با توجه به اين ضعف جدي كه در تمامي فايروال ها وجود دارد، بايد در كنار آنها از نرم افزارهاي قدرتمند ضدويروس استفاده كرد. استفاده از يك ضدويروس قدرتمند در كنار يك فايروال يك سيستم امنيتي مطبوع و لايه لايه را شكل مي دهد و حداكثر ايمني ممكن را براي كاربران به ارمغان مي آورد.
درحالي كه فايروال يك لايه امنيتي را به دور رايانه شكل مي دهد، نرم افزار ضدويروس به شيوه اي متفاوت عمل كرده و اطلاعات عبور كرده از فايروال را هم اسكن مي كند و كدهايي را كه بر طبق الگوريتم هاي خود مشكوك تشخيص دهد قرنطينه و محبوس مي كند. لذا اگر يك ويروس موفق به نفوذ به فايروال شود، نرم افزار ضدويروس مانع از خرابكاري آن خواهد شد.
براي تكميل لايه هاي محافظتي بهتر است در كنار نرم افزارضدويروس، از يك بلوكه كننده صفحات pop-up و همين طور يك نرم افزار ضدهرزنامه استفاده كنيد. محصولاتي از اين دست اگر چه به طور مستقيم براي مقابله با ويروس ها و تروجان ها طراحي نشده اند، اما با كاهش تعداد بدافزارهايي كه براي نفوذ به رايانه تلاش مي كنند از فشار وارده به فايروال و نرم افزار ضدويروس مي كاهند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
انتخابات كميته فني فناوري اطلاعات اواخر مرداد ماه برگزار مي‌شود


خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون تنظيم مقررات و استانداردهاي **** صنفي رايانه‌اي استان تهران از برگزاري انتخابات "كميته فني فناوري اطلاعات " در 27 مردادماه خبر داد.
A0289516.jpg


آزاده داننده در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبري فارس « توانا» با اشاره به برگزاري انتخابات "كميته فني فناوري اطلاعات " گفت: فراخوان اين انتخابات ظرف دو روز آينده اعلام خواهد شد.
وي ادامه داد: مجموعه كارهاي وسيع و مفصلي براي راه‌اندازي اين ساختار انجام شده و شكل‌گيري اين مجموعه بيش از 6 ماه زمان برده است.
اين عضو هيئت مديره **** صنفي رايانه‌اي تهران با اشاره به اقدامات انجام شده براي جلب مشاركت افراد در اين مجموعه افزود: طبق آيين‌نامه موسسه استاندارد ايزو،‌صلاحيت افرادي كه براي عضويت در 17 كارگروه‌ مختلف "كميته فني فناوري اطلاعات " اعلام آمادگي كردند بايد مطابق با اين آيين‌نامه تاييد شود.
رئيس كميسيون تنظيم مقررات و استانداردهاي **** صنفي رايانه‌اي، تصريح كرد: مطابق اين آيين‌نامه پست‌هايي در اين كارگروه‌ها يش‌بيني شده است كه بايد عده‌اي براي تصدي اين پست‌ها نامزد ‌شوند و صلاحيت آنها بررسي شود كه اين بررسي‌ها و تعيين صلاحيت‌ها نياز به زمان داشت.
وي ادامه داد: در حال حاضر نرم‌افزار راي‌گيري الكترونيكي آماده شده و 27 مرداد ماه راي‌گيري از بين نامزدهايي كه صلاحيت آنها اعلام شده است به صورت آنلاين و اينترنتي انجام خواهد شد.
به گزارش فارس، در ارديبهشت‌ماه سال جاري سازمان **** صنفي رايانه‌اي كشور طي فراخواني، از فعالان جامعه فناوري اطلاعات خواست تا با عضويت داوطلبانه در "كميته فني فناوري اطلاعات " در توسعه ساختار آن مشاركت كنند.
بنابراين گزارش، "كميته فني فناوري اطلاعات " يكي از كميته‌‌هاي فني زيرمجموعه كميته ملي استانداردهاي ايزو (ISO) است و فعاليت اصلي اين كميته، مشاركت در تدوين استانداردهاي بين المللي در حوزه فناوري اطلاعات مي باشد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
رئيس سابق سامسونگ به حبس و پرداخت جزاي نقدي محكوم شد


خبرگزاري فارس : رئيس پيشين شركت سامسونگ به جرم كلاهبرداري مالي در صدور اوراق قرضه به سه سال حبس و پرداخت 2/89 ميليون دلار جريمه نقدي محكوم شد.
A0327843.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه فايننشال تايمز، دادگاه عالي كره جنوبي ، لي كان هي رئيس پيشين سامسونگ را در خصوص سوء استفاده از مقام خود در صدور اوراق قرضه ضمانت دار در سال 1999 مجرم شناخت .
وي اين اقدام را با هدف انتقال مديريت سامسونگ به تنها پسرش انجام داده بود .
بر اساس اين گزارش ، دادگاه عالي كره جنوبي افزود، اين اوراق قرضه كمتر از قيمت بازار صادر و در نتيجه به زيان 7/22 ميليارد دلاري يكي از شعب شركت سامسونگ منجر شده بود .
لي كان هي 67 ساله حدود 20 سال رياست شركت سامسونگ ، بزرگترين گروه تجاري كره جنوبي ، را بر عهده داشت. وي در پي تحقيقات دادستاني در خصوص ادعاي يكي از وكلاي اين شركت مبني بر تخلفاتي كه در اين شركت صورت مي گيرد ، آوريل 2008 از اين سمت كناره گيري كرد .
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ترفند عجيب يك شركت آمريكائي براي حل مشكلات روحي كاركنان


خبرگزاري فارس: "كوين گرينل " مدير يكي از شركت‌هاي رايانه‌اي آمريكايي به كارمندان خود اجازه داده است تا در پايان هر هفته با انجام يك بازي رايانه‌اي ويژه به مدت 2 ساعت، تمام مشكلاتي كه طي هفته گذشته با مدير خود داشتند را سر وي خالي كرده و او را در بازي از پا دربياورند.
A0514500.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، كارمندان شركت رايانه‌اي Grinnell Computers هم‌اكنون مي‌توانند با استفاده از سلاح‌هاي مجازي موجود در بازي آنلاين Combat Arms، با مدير شركت درگير شوند و از اين طريق تمام استرس‌ها و فشارهاي عصبي هفته را از بين ببرند.
ساعت انجام اين بازي 3 تا 5 بعد از ظهر آخرين روز كاري هفته است و اين طور كه گفته مي‌شود، انجام اين بازي طي دو ماه گذشته مزاياي فراواني را براي اين شركت به همراه داشته و باعث افزايش كارايي كارمندان شده است.
"كوين گرينل " در اين خصوص توضيح داده است: با انجام اين بازي كارمندان من تا حد امكان مي‌خندند و از مشكلات و درگيري‌هاي كاري دور مي‌شوند. ما مي‌توانستيم ساعت انجام اين بازي را بعد از ساعت كاري بياندازيم. اما تنظيم اين دو ساعت براي انجام اين بازي، نشان مي‌دهد كه اين اتفاق نيز بخشي از زندگي كاري كارمندان است و كارمندان در زندگي كاري خود فرصت خنديدن و فراموش كردن مشكلات را هم دارند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسل جديد نت‌بوك‌ با سيستم عامل لينوكس


خبرگزاري فارس: شركت دل به منظور افزايش مشتريان متن‌باز، سري جديدي از رايانه‌هاي همراه خود را معرفي كرده است كه شامل سيستم‌عامل لينوكس مي‌شود و در آينده نزديك در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.
A0527905.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد،‌ "تاد فينچ " مدير بازاريابي محصولات لينوكسي دل طي كنفرانس OpenSourceWorld در سانفرانسيسكو اعلام كرد كه اين رايانه‌هاي همراه شباهت زيادي به نت‌بوك‌ها دارند و با نام اسمارت‌بوك شناخته مي‌شوند.
وي اظهار داشت كه شركت اپل طي چند هفته آتي نت‌بوك‌هاي مبتني بر سيستم‌عامل متن‌باز Ubuntu Linux خود را به‌روز خواهد كرد.
اسمارت‌بوك‌ها در اصل شاخه‌اي از نت‌بوك‌ها هستند كه به تراشه‌هاي Arm مجهز شده‌اند. بيشتر انواع اين دستگاه‌ها شامل سيستم‌عامل لينوكس مي‌شوند و براي كساني طرحي‌ شده‌اند كه بخش اعظم فعاليت‌هاي آن‌ها مربوط به اينترنت و فضاي مجازي مي‌شود.
اسمارت‌بوك‌ها به صورت عمده قابليت‌هاي نت‌بوك‌ها را شامل مي‌شوند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به صفحه‌كليد كوچك‌شده و نمايشگر كوچك اشاره كرد. تاكنون هيچ يك از توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي علاقه‌اي به توليد اسمارت‌بوك‌ها نشان نداده‌اند و در عين حال، برخي شركت‌هاي كوچك اين محصول را جايگزيني براي نت‌بوك‌ها دانسته‌اند.
در حال حاضر بخش اعظم نت‌بوك‌ها در جهان به سيستم‌عامل ويندوز و پردازنده Atom اينتل مجهز شده‌اند و كاربران نيز علاقه چنداني به خريد نت‌بوك‌هاي مبتني بر لينوكس نشان نمي‌دهند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شبكه‌هاي مجازي محل تبادل مطالب شخصي فاقد ارزش


خبرگزاري فارس: نتايج يك بررسي تازه نشان مي دهد سايت ميكروبلاگينگ توييتر ابزار مناسبي براي فعاليت‌هاي تجاري و كسب سود و درآمد نيست.
A0454342.jpg


به گزارش فارس به نقل از وي ان يونت، تحقيقات Pear Analytics نشان مي دهد كه بيش از نيمي از محتويات منشتر شده در اين سايت بسيار شخصي هستند و ارزش تجاري و حرفه اي ندارند. بنابراين نمي توان براي اين سايت كاركردهاي تجاري و حرفه اي قائل شد.
جالب آنكه تبادل مطالب شخصي بي ارزش، مكالمه و محاوره با ديگر كاربران از جمله علائق كاربران اين سايت است و تنها 5 درصد كاربران توييتر از اين سايت براي بازاريابي و جلب نظر مردم به توليدات خود استفاده مي كنند.
كارشناسان معتقدند در چنين شرايطي استفاده از توييتر براي تحقق اهداف تجاري و بازاريابي اقدام چندان عاقلانه اي محسوب نمي شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسخه جديد آفيس ويژه رايانه‌هاي مك سال 2010 در بازار


خبرگزاري فارس: نسخه جديد نرم افزار اداري آفيس كه براي استفاده كاربران رايانه هاي مك شركت اپل طراحي شده، در تعطيلات كريسمس سال 2010 يعني حدود 5 ماه ديگر عرضه مي شود.
A0535242.jpg


به گزارش فارس به نقل از مك ورلد، اين نسخه كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است، مجهز به نسخه كاملي از نرم افزار پست الكترونيك Outlook خواهد بود كه جايگزين نرم افزار Entourage مي گردد.
از سوي ديگر قرار است تغييراتي در نسخه 2008 همين نرم افزار ايجاد شده و از اين پس سه نسخه خانگي، دانش آموزي و حرفه اي از اين نرم افزار عرضه شود.
نسخه هاي خانگي و دانش آموزي اين نرم افزار حاوي Word, Excel, PowerPoint و Entourage و نسخه تجاري حاوي سرويس Document Connection for Mac خواهند بود كه براي بهبود دسترسي به اسناد آفيس در محيط آنلاين كاربرد دارند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
چرخه عمر بدافزارها تنها 24 ساعت است


خبرگزاري فارس: كارشناسان مسائل امنيتي مي گويند نزديك به نيمي از تمامي بدافزارهاي جديد تنها 24 ساعت پس از طراحي و انتشار از كار افتاده و از دور خارج مي شوند.
A0704195.jpg


به گزارش فارس به نقل از زد دي نت، بررسي هاي موسسه امنيتي PandaLabs حاكيست، از 37 هزار بدافزاري كه توسط اين شركت به طور نمونه مورد بررسي قرار گرفت، تنها 48 درصد بعد از گذشت 24 ساعت كماكان فعال بوده و كاربران را هدف قرار مي دادند.
علت از كار انداختن بدافزارها بعد از 24 ساعت جلوگيري از كشف و شناسايي آنها عنوان شده است. بعد از گذشت اين مدت معمولا بدافزارهاي طراحي شده بررسي شده و براي افزايش قدرت و تشديد قدرت تخريبي آنها امكانات تازه اي به آنها افزوده مي شود. همين مساله شناسايي بدافزارها و مقابله با آنها را دشوار مي كند.
پژوهشگران اين شركت ظرف 18 ماه اخير بيش از 10 ميليون بدافزار را شناسايي كرده و معتقدند تعداد كل بدافزارهاي جهان طي سال هاي 1990 و 2008 حدود 20 ميليون واحد بوده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسخه جديد سيستم عامل مك دو هفته ديگر در بازار


خبرگزاري فارس: نسخه جديد سيستم عامل مك شركت اپل موسوم به Mac OSX Snow Leopard تا دو هفته ديگر در دسترس علاقه‌مندان قرار مي گيرد.
A0620275.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك وب، قرار بود اين نسخ در ماه شهريور عرضه شود، اما اپل موفق شده آن را يك ماه زودتر آماده عرضه به بازار كند.
نسخه 10.6 اين سيستم عامل از سايت آمازون قابل پيش خريد است. افرادي كه قبلا از اين سيستم عامل استفاده مي كردند با پرداخت تنها 29 دلار مي توانند به نسخه جديد مهاجرت كنند.
خريد نسخه كامل و مجزاي اين سيستم عامل همراه با نرم افزارهاي iLife و iWork با پرداخت 169 دلار ممكن خواهد بود.
نسخه خانوادگي اين سيستم عامل هم بر روي حداكثر 5 رايانه قابل نصب است معادل 229 دلار قيمت گذاري شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فيس‌بوك بدنبال شكار كاربران داراي اينترنت كم سرعت


خبرگزاري فارس: فيس‌بوك به تازگي نسخه تازه‌اي از اين سايت را آزمايش كرده كه محتواي آن با سرعت بيشتري در دسترس قرار مي گيرد.
A0454342.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي ورلد، نسخه مذكور رابط كاربري ساده تر و سبك تري دارد و Facebook Lite نام گرفته است.
بررسي ها حاكي است اين نسخه شباهت زيادي به نسخه همراه سايت فيس بوك دارد كه براي كاربران تلفن هاي همراه در نظر گرفته شده است.
اين نسخه تنها امكانات مهم و اصلي سايت فيس بوك مانند نظردهي، پذيرش درخواست دوستان، ديوار نويسي و مشاهده عكس ها را ممكن مي سازد.
انتظار مي رود اين نسخه به خصوص در كشورهايي كه سرعت اتصال به اينترنت در آنها پايين است مورد استفاده قرار گيرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
امواج الكترو مغناطيس و سلامتي انسان
خبرگزاري فارس: برخي از اين امواج به قدري قوي هستند كه حتي مي‌توانند از ديواره‌هاي بسيار ظخيم بتوني چند متري هم عبور كنند؛ چه رسد به بدن موجودات زنده كه از بافت‌هاي نرم تشكيل شده‌اند. اين تشعشعات اگر به طور مستمر و دائم حتي با نيروي خيلي ضعيف هم باشند به احتمال قوي ممكناست باعث ايجاد اثرات منفي در موجودات شوند.

مقدمه:
با گذشت لحظه لحظه‌هاي زمان، جهان ديگر همان جهان قبلي نيست، با توجه به تحقيقات وسيع علمي كه در اقصي نقاط جهان در حال انجام است، جهان جديد، جهاني بسيار پيشرفته‌تر از چند لحظه قبل است. با توجه به اين شرايط، ابزار آلات و وسايل مورد استفاده بشر نيز مطابق با اين وضعيت در حال پيشرفت است.
امروزه از آنجايي كه همه تلاش‌هاي محققان بر اين رابطه استوار است تا مرزها را بشكند و در زمان صرفه‌جويي نمايند؛ لذا تحقيقات روي وسايل راديويي و كنترل از راه دور با سرعت بي‌سابقه‌اي در حال انجام است. مهمتر از همه، كاربردهاي بسيار زياد اين تكنولوژي در عرصه‌هاي نظامي، باعث آن شده تا دولت‌ها سرمايه گذاري‌اي عظيمي را در اين بخش انجام دهند. شايد ديه نشدن اين امواج توسط چشم، مصلحتي بوده است از طرف خداوند، چرا كه در غير اين صورت چشم‌ها از ديدن اين همه تجمع امواج پيرامون خويش متحير مي‌شدند همان‌طوري كه واضح است اين تشعشعات راديويي، ساطع شده از دستگاه‌هاي الكتريكي و ديجيتالي و كنترلي، خواه نا خواه با موجودات زنده برخورد فيزيكي خواهند داشت و به قول اسلوس (محقق قرن شانزدهم ميلادي): «هر ماده‌اي كه قابليت تأثير بر فرآيندهاي بيولوژيك را داشته باشد، هم مي‌تواند مفيد باشد و هم مضر».
برخي از اين امواج به قدري قوي هستند كه حتي مي‌توانند از ديواره‌هاي بسيار ظخيم بتوني چند متري هم عبور كنند؛ چه رسد به بدن موجودات زنده كه از بافت‌هاي نرم تشكيل شده‌اند. اين تشعشعات اگر به طور مستمر و دائم حتي با نيروي خيلي ضعيف هم باشند به احتمال قوي ممكناست باعث ايجاد اثرات منفي در موجودات شوند. البته امواج الكترو مغناطيس چيز تازه‌اي نيست؛ فقط سرعت استفاده از آن بسيار بالاست. موجودات از ديوار با اين امواج البته به صورت طبيعي سروكار داشته‌ان. جاذبه زمين، جاذبه ديگر كرات و ميدان هاي مغناطيسي كوه‌هاي عظيم، در برخي نقاط جهان ومهمتر از همه مثلث برمودا و ... از اين قبيل بوده‌اند، اما مسئله مطرح، اين است كه اين امواج طبيعي شايد به علت برنامه‌ريزي دقيقشان، آسيب‌ها و ضررهايشان نيز حساب شده باشد و تأثيرات مهمي در حفظ چرخه عمر موجودات داشته باشند.

در قرآن كريم خدامند از خلقت آسمان‌ها و زمين با ستون‌هاي نامرئي خبر داده است كه مسلمأ اين ستون‌ها همان امواج يا به قولي نيروهاي الكترو مغناطيس هستند كه به صورت فوق‌العاده منظم ، طراحي و تنظيم شده‌اند يا در سوره «يس» آيه 29 در رابطه با توصيف آخرالزمان داريم، كه خداوند مي‌فرمايند «ان كانت الا صيحه واحده فاذا هم خامدون» يعني« نيست عقوبتشان جز يك صيحه (عذاب) آسماني كه به ناگاه همه هلاك شوند» ، آن طوري كه اكنون براي ما قابل درك است، اين صيحه مي‌تواند نوعي از امواج الكترمغناطيس به صورت راديويي يا ماكرو ويوي البته با پالس‌هاي بسيار شديد و تند باشد.
كمي بعد از جنگ جهاني دوم، آلمان غربي با ابراز تأسف از اينكه مردم منطقه در يكي از كوهستان‌هاي دور افتاده فاقد برق و تلويزيون هستند، بلا فاصله براي آن‌ها برق و تلويزيون فراهم كرد. قبل از ورود برق به اين منطقه، اهالي داراي بيشترين طول عمر در كره زمين بودند، اما 10 سال پس از اين ماجرا اهالي از بيماري‌هاي ريوي، قلبي، كليوي، اعصاب و انواع سرطان‌ها تلف مي‌شدند.
بسياري از محققان در زمينه طول عمر؛ سمت و سوي تحقيقات خود را به اين طرف سوق داده و با جديت بيشتري اين اثرات را مورد كنكاش قرار داده‌اند. خلاصه اين‌كه، همه موجودات و به خصوص ما انسان‌ها در وضعيتي برگشت ناپذير قرار گرفته‌ايم، چرا كه اكنون در جهان ميليون‌ها ايستگاه فرستنده راديويي استاندارد و غير استاندارد ساخته شده است و صدها ماهواره خارج از جو در بمباران تشعشعاتي كره زمين و حتي ساير كرات موجود در جهان است. علاوه بر همه اين‌ها با اقدامات نادرست بشر، لايه ازن، آن محافظ خدادادي موجودات ازگزند تشعشعات فضايي بسيار خطرناك در حال نازك شدن و تخريب است. وجود دستگاه‌هاي پارازيت‌انداز بر روي برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني در برخي كشورها (كه سرطان‌زا بودنآن‌ها مورد تأييد دانشمندان است) و نيز وجود سيم‌كشي‌هاي فشار قوي غير استاندارد در محدوده‌هاي شهري از جمله اقدامات غير مسئولانه در اين زمينه است و متأسفانه راه چاره‌اي نيست جز هماهنگ كردن خود با اين وضعيت دشوار. استفاده از دستگاه‌هاي با اطمينان بهره‌گيري از استانداردهاي قابل اعتماد، محدود سازي ايستگاه‌هاي فرستنده غير استاندارد در محدوده‌هاي شهري مي‌تواند از جمله اقدامات ما باشد. بايد توجه داشته باشيم وارد كردن هر چيز تازه به دليل نو بودنش و تأمين آسايش ظاهري و بدون توجه به جنبه‌هاي زيان آور شناخته شده و نا شناخته آن، چندان كار افتخار آميزي نمي‌تواند باشد، چرا كه سلامتي ما مهمترين مورد است. پس از تحقيقات و آزمايش‌هاي مكرر، دانشمندان پي به اثرات زيان‌بار اين مورد بردند؛ لذا در سطح بين‌المللي دست به تدوين يك سري قوانين محدود كننده زدند. اين مقاله، رابطه بين امواج الكترو مغناطيس با سلامتي انسان و نيز قابليت‌هاي استانداردهاي موجود را تحت بررسي قرار مي‌دهد.


امواج الكترو مغناطيس
حدود ده سال قبل ، تنها منبع امواج الكترو مغناطيس كه بيشتر با آن مواجه مي‌شديم، گرماخانه‌هاي ميكرو ويو بودند. ام امروزه همه ما در حالي كه بي‌سيم‌هاي ديجتالي و موبايل‌ها در دستمان است و يا اينكه پيجرهاي فرستنده و گيرنده اطلاعات را به كمرمان بسته‌ايم، در امرار معاش هستيم. از كامپيوتر و ساير وسايل جانبي آن نظير چلپ‌گرها (PRINTR) اسكنرها و اينفررد(INFRAED)، بلوتوث و خيلي موارد ديگر به صورت مستمر استفاده مي‌كنيم.
امروزه با وجود تراكم‌هاي مغناطيسي، ما هنوز از همان استانداردهاي قديمي و البته ناكافي براي محاسبات تشعشعات راديويي و ماكروويوي استفاده مي‌كنيم. اين استانداردها و قراردادها از نتايج تجارب بدست آمده در دهه بعد از جنگ جهاني دوم بدست آمده است. بعضي از آن قراردادها براي مطالعه‌هايي در سطح پايين و اثرات بيولوژيكي متمركز و محدود طراحي شده بودند و هيچ پيوندي با گرما نداشتند. اما تئوري الكترومغناطيس و ده‌ها تجربه ديگر به طور آشكار نشان داد كه ميادين مغناطيسي و راديويي و ماكرو ويوي مي‌توانند سلول‌ها را به صورت مكانيكي و بدون ايجاد گرماي قابل توجه، تحت تأثير قرار دهند.
اين قراردادها در اواخر سال 1980 ميلادي به وسيله انيستيتوي آمريكايي به‌نام IEEE طراحي شد. ساير قرار دادها و استانداردها ، بر اين اساس هستند كه اگر تشعشات راديويي سلول‌هاي زنده و بافت‌ها را تحت تأثير قرار دهند در اين صورت اين فرآيند از طريق گرمايش بافت‌ها انجام مي‌گيرد. بعضي از استانداردها و قراردادها به نام‌هاي 1IEEE/ANS وجود دارند كه پرتو افكني خود را به جاي اين‌كه در بعضي از قسمت‌هاي بدن مثل سر يا لب انجام دهند، بر روي كل بدن اعمال كرده‌اند. اين استانداردها كه كل بدن را در بر گرفته‌اند و بر اساس گرما مي‌باشند، براي پرتو افكني حداكثر مجاز روي افرادي كه در اطراف امواج راديويي كار مي‌كنند يا تكنسين‌هايي كه در مراكز اصلي موبايل كار مي‌كنند، استفاده مي‌شوند.
از اين استانداردها براي طراحي آنتن‌هاي ارتفاعات كه جريانات بي‌حفاظ را محدود مي‌كنند نيز استفاده مي‌شود. پيوند ممكن بين راديو و ماكروويو كه شكلي از تابش تشعشع راديويي هستند وسلامتي بشر، باعث ايجاد موضوعات پيچيده و بحث انگيز در علم فيزيك و زيست شده است.
من نمي‌توانستم تمام اين موضوعات پيچيده را در يك مقاله كوتاه گردآوري نموده و ذكر نمايم. به هر حال شواهد علمي زيادي موجود است مبني بر اين‌كه استفاده بلند مدت از پرتوهاي تابشي مثل انواع امواج راديويي، حداقل باعث ايجاد تغييرات ناچيزي در حركت و كاركرد و نيز تغييراتي در ساختار مولكول‌ها و سلول‌ها در بافت‌هاي زنده مي‌شود. اين شواهد امكان تحت تأثير قرار گرفتن سلامتي افراد را در مقابل پرتو افشاني افزايش مي‌دهد.
فيزيك مربوط به اين موضوع با اين حقيقت كه همه چيزهاي زنده امواج الكترو مغناطيسي را جذب و پخش مي‌كنند، شروع به فعاليت كرد. در طي اين روند آن‌ها در سطح مولكولي ،ميدان‌هاي الكترومغناطيسي را به نيروي مكانيكي تبديل كردند. بدن ما پر از يون‌هاي پايان ناپذير در هسته سلول‌هاي موجود در ماهيچه است. به علاوه بيشتر مولكول‌هاي معمولي بدن كه شامل آب مي‌باشند داراي توزيع و پخش بي‌رويه سوخت هستند. بنابراين آن‌ها به وسيله ميادين الكتريكي و يا ميادين مغناطيسي كه ناشي از حركت يون‌ها و ملكول‌ها مي‌باشند، تحت تأثير قرار مي‌گيرند.
پس ميادين الكترومغناطيسي مي‌توانند به طور فيزيكي حركت كنند يا تطبيق يابند و يا حتي توزيع يا پخش مولكول‌ها و يون‌ها را در بدن تغيير دهند. هم‌چنين آن‌ها مي‌توانند ميزاني از واكنش‌هاي شيميايي و توانايي مولكول‌ها براي عبور از غشاي پوستي را تحت تأثير قرار دهند
.به علاوه اگر شتاب بار الكتريكي پيشرفت سريع پالس‌هاي رادار مي‌باشد رخ مي‌دهد، باعث مي‌شود، خود بافت‌هاي بدن، انرژي داخل بدن را باز تاب و پخش كنند كه اين، يكي از اثرات پيچيده و شديد امواج راديويي مي‌باشد.
پيوند ممكن نيان مولكول يا تأثيرات سلولي و سلامتي بشر، موضوعي بحث انگيز مي‌باشد. اما تعدادي از كارشناسان در مورد انسداد سلول‌هاي خوني مغز مشغول انجام مطالعات مي‌باشند. اين مجموعه فيزيولوژيكي كه شامل خطوط دفاعي ابتدايي و اوليه و هم‌چنين حالت مويينگي در مغز مي‌باشد، مغز و سيستم‌ها عصبي مركزي را از عناصر خارجي و زيان بار حفظ مي‌كند. موانع موجود به نظر مي‌رسد كه يون‌ها را در بافت‌هاي مغزي كنترل مي‌كنند تشعشعاتي كه باعث حركت و يا تغييراتي در يون‌ها يا مولكول‌ها هستند، مي‌توانند قوي و نيرومند شوند، زماني كه از طريق پالس‌هاي الكترو مغناطيسي كه خيلي شديداند ايجاد شوند. موردي كه بايد به آن اشاره كنيم ، رادار اخطار دهنده زود هنگام است كه با نيروي هوا كار مي‌كند و به نام سيستم «PAVE PAWS» شناخته مي‌شود.
در سال 1994 «ريچارد آلبينز» محقق در اساس سيستم‌هاي نيروي هوايي، گزارش داد كه پالس‌هاي الكترو مغناطيسي با موج كوتاه، از نوع ساطع شونده به‌وسيله «PAVE PAWS» و رادارهاي هم فاز مشابه ممكن است آسيب‌هاي مكانيكي از طريق آن‌چه كه پيش آمده و لازمه تشعشع ناميده مي‌شود، ايجاد كند. در طي يك دوره معين، چنين نتيجه‌گيري شده است كه انفجارهاي ثانويه راديويي در داخل بافت‌هاي زنده زماني كه به وسيله پالس‌هاي رادار ضربه مي‌خورند ، اتفاق مي‌افتد.
پيش ماده تشعشع، يكي ديگر از منابع بالقوه و ثانويه‌اي است كه باعث آسيب بافتي مي‌شود و در استانداردهاي پرتو دهي ناديده گرفته شده است. «ريچارد آلبينز» در نشريه‌اش در سال 1994 ميلدي نوشت: «نويسنده، تابش مجازي را براي چنين پيش ماده‌ها و پلس‌هايي توصيه مي‌كند.»
مطالعه ديگري كه در مدت زمان بسيار كمي عنوان جهاني به خود گرفت، موضوع ديگري را بيان كرد. يك سيستم واقع در سازمان ايمني هسته‌اي و راديويي در فنلاند گزارش داد كه «تشعشعات موبايل بر روي صد گونه از پروتئين‌هاي سلول‌هاي رشد يافته در آزمايشگاه كه از خون شناور انسان گرفته شده است، اثر مي‌گذارد.»
**** اين تيم به نام «دارويزليزين» نتيجه اين گزارش را در رابطه با سلامتي انسان 1005 تأييد نكرد، كه اين فرضيه را مطرح كرد كه يكي از مولكول‌هاي تحت تأثير پروتئين «hsp27» ناميده مي‌شود، ممكن است همانند كليدي باشد كه شكاف‌ها را در انسداد خوني مغز باز مي‌كند و يا اين‌كه اجازه دخول چيزهاي خارجي و زيان آور را به درون ممنوعه مغز مي‌دهد.
نتايج ديگري از طرف «هنري» كه در دانشگاه «واشنگتون» در قسمت مهندسي كار مي‌كند، به‌دست آمده است. «هنري» مدكي به‌دست آورده است مبني بر اينكه تأثيرات بيولوژيكي به وسيله جذب تشعشعات بافت‌هاي ساطع كننده در سطح پاييني به اندازه 0001 و با تركم بسار زياد شامل آسيب‌هايي به DNA موجود در سلول‌ها، افزايش انتشار كلسيم به داخت سلول‌ها و كاهش تقسيمات سلولي بعد از تابش تشعشعات مي‌باشند.
شواهد تجربي محكمي براي انتقاد و سؤال در مورد اعتبار و درستي استاندارد‌هاي تنظيم شده كه فقط تأثيرات گرمايي را به حساب مي‌آورند، وجود دارد. ادامه استفاده از استانداردهايي كه بر اساس ميانگين تابش امواج راديويي و تشعشعات روي همه قسمت‌هاي بدن حيوانات مي‌باشد، يك بي‌مسئوليتي به شمار مي‌آيد. مهمتر اين‌كه قسمت اعظمي از آسيب‌هاي بافتي قبل از اين‌كه يك حيوان آزمايش‌گاهي ، تغييرات رفتاري از خود نشان دهد يا در اثر تغييرات كرمايي بميرد، صورت گرفته است.
بنابراين بايد استانداردهاي ايمني را اصلاح نماييم و از استانداردهاي محافظه كارانه جديد كه از همه نتايج در دسترس استفاده مي‌كند، بهره گيريم و نه از قرار دادهايي كه فقط از اطلاعات و داده‌هاي ابتدايي استفاده مي‌كند.

منبع:
BY RAYMOND S. KASEVICH
CS MEDICAL TECHNOLOGIES LIC
IEE SPECTRUM AUGUST 2004
MAGAZINE: IEE SPECTRUM AUGUST 2004


ترجمه: مهندس محمد شهرتي فر

منبع: اطلاعات علمي

انتهاي پيام/
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هوش مصنوعی چیست؟

امیر نعیمی
هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شاخه ای بحث برانگیز از دانش کامپیوتر است که سعی بر آن دارد ماشین (کامپیوتر) را وادار به تفکر و بروز رفتارهای هوشمندانه نماید.
این دانش جوان از همان ابتدا با چالش هایی در تعریف کار خود مواجه بود که هنوز هم بر سر برخی از آنها ابهام و عدم تفاهم وجود دارد.
اینکه هوشمندی چیست؟ و آیا براستی انسان به تمام ابعاد فرایند مغزی خود تسلط دارد یا نه، باعث شده است تا این علم با علوم دیگری نظیر روانشناسی، ریاضیات، فلسفه و ... پیوندی عمیق داشته باشد.
"آلن تورینگ" یک آزمایش جالب برای سنجش هوش ماشین ارائه کرده است که به "تست تورینگ" معروف است، در این آزمایش فرد تست گیرنده در یک اتاق مستقر می شود و می تواند همزمان از طریق کامپیوتر با دو اتاق دیگر که در یکی یک انسان واقعی و در دیگری ماشین هوشمند قرار دارد ارتباط برقرار کند در این آزمایش معیار هوشمندی این است که فرد آزمون گیرنده متوجه نشود که در کدام اتاق انسان و در کدام اتاق کامپیوتر است!
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شبکه های بی سیم چگونه کار می کنند؟

امیر نعیمی

یک شبکه بی سیم مجموعه ای از وسایل الکترونیکی است که از طریق امواج رادیویی با یکدیگر در حال ارتباط هستند.
این ارتباط معمولا از طریق یک دستگاه مرکزی به نام Access point تامین می شود.
موسسه IEEE استاندارد ویژه ای را برای این نوع از شبکه ها تدوین کرده است که تحت عنوان سری 11. 802 معروف است شرکت های مختلف با تولیدات متنوع می توانند با رعایت این استاندارد ابزارهای تولید کنند که به راحتی و بدون دغدغه با هر نوع شبکه بی سیم سازگار باشد. در حال حاضر این شبکه ها با سرعت های 54 mbps و 108 mbps می توانند اطلاعات را جابجا نمایند.
چالش اصلی این نوع از شبکه ها از همان ابتدا بحث امنیت آنها بوده است در حال حاضر اطلاعات بر روی این شبکه ها با الگوریتم های ویژه ای رمزنگاری می شود، اما هنوز هم اشتباهات کاربری تمدید جدی امنیت این نوع از شبکه هاست.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
رایانه های انقلابی در جهان


مهر: ظهور صنعت رایانه در جهان باعث شکل گیری رایانه هایی شده است که شاید امروز پیش پا افتاده و ساده به نظر بیایند اما در زمان خود انقلاب بزرگی را در این صنعت ایجاد کرده اند. در گزارشی به معرفی و توضیحی کوتاه در مورد این رایانه ها پرداخته ایم که از نظرتان می گذرد.

زندگی آنلاین نسل جدید بشر تنها پس از ظهور رایانه ها آغاز نشد بلکه برخی از رایانه ها قبل از اینکه به یکی از مهمترین بخشهای زندگی انسان تبدیل شوند، دو وظیفه مهم به عهده گرفتند تا توجه انسانها را به خود جلب کرده و موارد ممکن استفاده از خود را برای بشر نمایان سازند.
از این رو برخی از رایانه ها پس از ابداع نقشی بسیار حیاتی را به عهده گرفتند که در بعضی موارد نقش آنها در زندگی امروزی بشر همچنان ادامه دارد. در ادامه به برخی از این رایانه ها که در زمان خود به نوعی زندگی انسان را متحول ساخته اند و نشریه لایوساینس به معرفی آنها پرداخته اشاره خواهد شد.
رایانه محاسباتی چارلز بابیج: چارلز بابیج به درخواست دولت انگلستان مبنی بر نیاز به ماشینی که بتواند جداول ریاضی ارائه کند، رایانه ای منحصر به فرد و شگفت انگیز طراحی کرد که به تازگی دانشمندان موفق به ساخت آن شده اند. دانشمندان با استفاده از طرحها و نقشه های به جا مانده از بابیج رایانه هایی کاربردی را ساختند که استفاده از آنها همچنان ادامه دارد.
ENIAC: این رایانه که به ارتش ایالات متحده تعلق داشته است برای اولین بار در سال 1946 ارائه شد. رایانه ENIAC توانایی برنامه ریزی مجدد بالایی داشته و از عملکرد بازشماری با سرعت 357 بار در ثانیه برخوردار بوده است. با این حال وزن این رایانه 30 تن بوده از 17 هزار و 475 تیوب خلاء استفاده می کرده و 150 کیلووات انرژی نیاز داشته است.
رایانه 360 IBM: برای اولین بار در سال 1964 ساخته شد و مورد استفاده شرکتهای تجاری قرار گرفت. زمانی که این رایانه ارائه شد تقاضای زیادی برای رایانه های تجاری ایجاد شده بود و پس از آن محبوبیت این رایانه باعث شکل گیری بنیاد اقتصادی برای صنعت رایانه های مدرن شد.
رایانه Datapoint 2200: یکی از ابتدایی ترین رایانه های تک کاربر در بازار جهان است که در سال 1970 توسط شرکت کامپیوتر ترمینال یا CTC ارائه شده است. اساسهای این رایانه اکنون به گونه ای در همه رایانه های مدرن امروزی نهفته است. CTC در آن زمان از اینتل خواست پردازشگر کوچکی را برای رایانه اش تولید کند تا از گرم شدن سیستم جلوگیری کند و اینتل با ابداع این پردازشگر بنیان اینتل کنونی را در زمینه تولید میکروپردازشگرها پایه گذاری کرد.
رایانه Xerox PARC Alto: رایانه ای تک کاربره با گرافیک تعاملی و ویندوز و آیکن، ماوس و مکان نما، حافظه سخت داخلی و امکان برقرار ارتباط با رایانه های دیگر در دفاتر و شاید در دیگر نقاط جهان خصوصیاتی هستند که شامل حال رایانه های امروزی می شوند و برای اولین بار در رایانه ALto که توسط شرکت زیراکس تولید شده بود در سال 1974 گرد هم آمدند. با این حال زیراکس هرگز این رایانه را به بازارهای مصرف ارائه نکرد.
رایانه اپل II: این رایانه توسط شرکت اپل در سال 1977 معرفی شد و توانست جایگاه خود را در بازارها به مدت 15 سال متوالی حفظ کند. این رایانه در استفاده از گرافیکهای رنگی پیشگام به شمار رفته و در زمینه های آموزشی و تجاری به محبوبیت چشمگیری دست یافت.
رایانه خانگی IBM: این رایانه در زمان ساخته شدن در سال 1981 قطعا سریع ترین و جذاب ترین میکرو رایانه موجود به شمار نمی رفت اما توانست استانداردهای نرم افزاری و سخت افزاری را در بازار تجارت رایانه های شخصی رقم بزند. در واقع ابداع این رایانه به گونه ای عامل تکامل رایانه های شخصی و خانگی امروز به شمار می رود.
رایانه مکینتاش: رایانه ای که صنعت نسل جدید رایانه ها را برای نسل جدید انسانها بر انگیخت. این رایانه در سال 1984 ارائه شد و برای اولین بار استفاده از سیستم عامل MS DOS را کنار گذاشته و از واسطه گرافیکی استفاده کرد و در نهایت به موفقیت تجاری بالایی نیز دست یافت.
ابر رایانه رادرانر IBM: دستیابی به مقام سریعترین ابر رایانه در جهان برای مدتهای طولانی کاری بسیار مشکل به شمار می رفت که پس از ارائه این رایانه به ابر رایانه شرکت IBM تعلق گرفت. این رایانه با سرعت پردازش یک کواردیلیون در ثانیه از نظر ابعاد از رایانه ENIAC بسیار بزرگتر است. بر اساس آنچه تاریخ نشان می دهد در سالهای نه چندان دور می توان شاهد رایانه های کوچکی بود که با سرعتی بسیار بالاتر از این ابررایانه اطلاعات را پردازش خواهند کرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تلویزیون همراه

امروزه اکثر دستگاه‌های دیجیتالی در حال کوچک‌تر و قابل حمل تر شدن هستند و حتی جا گرفتن قابلیت چندین دستگاه در دل یک دستگاه از دیگر مواردی است که هر روز در دنیای تکنولوژی با آن روبرو می‌شویم.
محصولاتی که استفاده از آن در حال افزایش است، دستگاه های تی وی تیونر یا گیرنده های تلویزیون دیجیتال و آنالوگ قابل حمل در اندازه های فلش مموری ها و حتی کوچکتر از آن است. یکی از شرکت های تولید کننده این نوع دستگاه های چند رسانه ای شرکت کی ورلد می‌باشد. که محصولی را با هر دو قابلیت دریافت تلویزیون های دیجیتال و آنالوگ موسوم به هیبرید USB Hybrid TV Stick (VS-DVBT U323) تولید کرده است.

● نوت بوک همه کاره

اين نوت بوک W500 W9N مجهز به پردازشگر 2 هسته ای 53/2گیگاهرتزی با 6 مگابایت حافظه کش است.
نوت بوک یاد شده مجهز به 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 1066 مگاهرتز است . همچنین هارد دیسک در نظر گرفته شده برای این نوت بوک از نوع 7200RPM SATA و با ظرفیت 320 گیگابایت است
این نوت بوک دارای دو پردازنده گرافیکی Intel GMA 4500 و ATI FireGL V5700 512MB است که هرکدام برای مقاصد متفاوت در زمان های مختلف قابل استفاده هستند. که با بکارگیری فناوری انحصاری ThinkPad Switchable Graphics قدرت انتخاب تراشه گرافیکی مناسب با نیاز کاربر به خود او واگذار شده است.
همچنین سیستم های ارتباطی بی سیم Intel WiFi Link5100 AGN و بلوتوث برای ارتباطات بی سیم به علاوه یک درگاه شبکه گیگابیتی LAN ، باتری 6 سلولی Li-Ion بازمان نگهداری حدود 5/4 ساعت، درایو نوری ساتا با فناوری دو لایه، صفحه نمایش 15 اینچی ضد بازتاب (AntiGlare) با وضوح تصویر 1920x1200 ، کارت خوان 1 in 5و دوربین وب کم با کیفیت بالای 1/3 مگاپیکسل از دیگر امکانات W9Nاست.
گفتنی است این نوت بوک همانند سایر نوت بوک های خانواده ThinkPad دارای بدنه ای از جنس پلاستیک فشرده سیاه رنگ است ، که با یک لایه نازک و نرم از جنس کربن پوشانده شده است که علاوه بر کاهش وزن و ارتقای مقاومت آن در برابر ضربات ، به آن زیبایی خاصی بخشیده است.پوشش داخلی این نوت بوک نیز از جنس پلاستیک براق بوده است. اگر چه به وزن این نوت بوک اشاره ای نشده اما با توجه به موادبه کاربرده شده در بدنه آن می‌توان وزن ایده آلی را برای آن پیش بینی کرد.
USB Hybrid TV Stick دارای قابلیتهایی نظیر پیش نمایش کانالها در حالتهای3×3/4×4/5×5 /L ودایره ای، مصرف کم حافظه و پردازنده، امکان جابه جایی زمان و ضبط برنامه ریزی شده، پشتیبانی از تلویزیون دیجیتال با کیفیت HD و فرمت264 H. ، امکان ضبط هر نوع برنامه دیجیتال با فرمتهایProgram Stream (PS) و Transport Stream (TS) و ضبط آنالوگ با فرمت های IPod MPEG1, MPEG2, MPEG4, H.264, وPSP و همچنین دارای قابلیت POP /PIP است . Lenovo یکی دیگر از نوت بوکهای سری W خود را موسوم به W500 W9N با بکارگیری پردازنده و تراشه های گرافیکی قدرتمند روانه بازارهای جهانی کرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دهمین نمایشگاه مخابرات 30 آبان ماه برگزار می شود

موبنا- مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی از برگزاری دهمین دوره این نمایشگاه از 30 آبان تا سوم آذرماه سال جاری خبر داد.


لادن ملکی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان حضور در نمایشگاه "ایران تله کام 2009" از روز سوم شهریورماه جاری آغاز شده است ، اظهار داشت: ثبت نام این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از سوی متقاضیان روبرو شده به طوری که تقریبا ظرفیت سالن ها و غرفه ها تکمیل و رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مراحل ثبت نام ، تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی در این نمایشگاه مشخص می شود ، استقبال شرکت های فعال در حوزه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی را مانند سال گذشته عنوان کرد.

ملکی گفت: تعرفه اجاره غرفه های دهمین نمایشگاه بین المللی تله کام نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده به نحوی که اجاره یک غرفه با تمام تجهیزات سال گذشته 63 هزار تومان بود و امسال به حدود 52 هزار تومان رسید.

به گفته وی اپراتور اول تلفن همراه ، نیاز به یک سالن اختصاصی در این نمایشگاه را اعلام کرده است.

ارتقاء دانش فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات ارتباطات و مخابرات، معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی ها و پیشرفت های کشورمان در زمینه های موضوعی نمایشگاه و ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

132 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی از 11 کشور جهان سال گذشته در نمایشگاه ایران تله کام حضور داشتند.

666.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
چگونگي كاركرد Cache در كامپيوتر

اگربراي خريد كامپيوتر از دوستان و اطرافيان خود سوال كرده‌ايد كدام سيستم بهتر است، حتماً نام Cache را شنيده‌ايد شايد نام‌هايي مثل L1 يا L2 را هم شنيده باشيد. يا شايد دوستي به شما گفته باشد كه «Celeron نخر‍!Celeron روي خودش Cache نداره!»
با تمام اين صحبت‌ها و پرس و جوها به نظر مي‌رسد كه Cache در كار كامپيوتر اهميت زيادي دارد. با يك مثال ساده شروع مي‌كنيم و اهميت كار Cache را بررسي مي‌كنيم.
يك كتابخانه را فرض كنيد كه براي دريافت كتاب بايد از مسئول كتابخانه بخواهيد تا آن كتاب را براي شما از مخزن بياورد. (كتابخانه‌هاي مهم به اين صورت كار مي‌كنند). اولين فرد وارد كتابخانه مي‌شود و كتاب «موبي ديك» را از مسئول كتابخانه مي‌خواهد. مسئول به مخزن مي‌رود و كتاب را براي او مي‌آورد. مراجعه كننده كتاب را باز مي‌گرداند. مسئول كتاب را به مخزن باز مي‌گرداند و دوباره باز مي‌گردد و منتظر نفر بعدي مي‌شود. اگر مشتري دوم هم به دنبال كتاب «موبي ديك» باشد، مسئول بايد دوباره به مخزن برود. حال اگر در كنار پيش‌خوان يك قفسه با ظرفيت 10 كتاب قرار دهيم مسئول كتابخانه مجبور نيست براي پيدا كردن كتاب‌هايي كه قبلاً از مخزن آورده شده به مخزن بازگردد. Cache هم به اين صورت كار مي‌كند. Cache در لغت به معني ذخيره و مخزن است.
اگر از اساس كار حافظه كامپيوتر اطلاع داشته باشيد، در مي‌يابيد كه اين كار مي‌تواند سرعت كامپيوتر را افزايش دهد. به اين ترتيب كه با ذخيره كردن اطلاعاتي كه بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد مي‌توان زمان مورد نياز براي جستجو در تمام اطلاعات حافظه را از بين برد.
حال فرض كنيد كه مسئول كتابخانه از يك الگوريتم استفاده مي‌كند. به اين ترتيب كه وقتي كسي براي دريافت كتاب مراجعه مي‌كند، او بايد ابتدا درون قفسه را نگاه كند و اگر كتاب مورد نظر آنجا نباشد به مخزن مراجعه كند. زماني كه مسئول صرف مي‌كند تا داخل قفسه را بگردد و سپس به مخزن برود، ممكن است نظرتان را براي قرار دادن آن قفسه عوض كند و از خير خريدن قفسه بگذريد.
مهم‌ترين قسمت ساختن Cache همين است. اين كه چگونه مي‌توان با وجود Cache و با وجود اين زمان اضافي، به بهترين نحو و به صورت بهينه از اين سيستم استفاده كرد.
در كامپيوتر زمان در مقياس نانو ثانيه و شايد كمتر از آن سنجيده مي‌شود. پردازشگر فقط 60 نانو ثانيه زمان مي‌خواهد كه به اطلاعات داخل RAM دسترسي پيدا كند. ولي با وجود Cache اين زمان تنها 2 نانوثانيه طول مي‌كشد. به همين دليل 60 نانو ثانيه خيلي طولاني به نظر مي‌رسد.
اگر يك حافظه كوچك بين RAM و پردازشگر قراربگيرد و كار Caching را انجام ‌دهد و دسترسي به اطلاعات آن با سرعت انجام شود، اين كار به نظر خوب مي‌رسد.
اگر فقط 30نانوثانيه طول بكشد، يعني نصف زمان لازم براي دسترسي مستقيم پردازشگر به RAM. اين همان L2 يا Level 2 Cache است.
اگر اين حافظه را داخل پردازشگر قرار دهيم زمان دسترسي به اين حافظه مساوي زماني است كه پردازشگر صرف مي‌كند تا اطلاعات را پردازش كند. اين همان L1 يا Level 1 Cache است. اين نوع Cache در يك پردازشگر پنتيوم 223 مگاهرتزي با 3.5برابر L2 كار مي‌كند كه آن هم 2 برابر سريع‌تر از دسترسي بدون Cache به RAM است.
بعضي از پردازشگر‌ها هر دو Cache را در داخل خود دارد. اين Cache كه بين پردازشگر و RAM قرار داده مي‌شود و از اجزاي Motherboard است، L3 ناميده مي‌شود.
زمان اتصال به اينترنت، كمترين سرعت در سرعت‌هاي موجود در كار با كامپيوتر است. هربار كه از اينترنت استفاده مي‌كنيد، مرورگر اطلاعات صفحه وب را در فايلي ذخيره مي‌كند و در صورتي كه دوباره به همان صفحه برويد (Back) به جاي اتصال به سرور مستقيماً به فايل ذخيره شده مي‌رود و زمان كمتري صرف مي‌شود.
Cache تنها در پردازشگر وجود ندارد و مي‌توان آن را در داخل اجزاي ديگر قرار داد. براي مثال هارد ديسك شما داراي Cache بسيار سريع است. هر بار كه اطلاعات خوانده مي‌شود در Cache هارد ديسك نيز ذخيره مي‌شود. CD Drive دستگاه شما نيز داراي Cache است.
سالهاست كه فلاپي ديسك ديگر كاربرد ندارد. ولي اگر هنوز هم از فلاپي ديسك‌هايي قديمي خود داريد، مي‌توانيد با انجام يك عمليات ساده كار Cache را دقيقاً در فلاپي ببينيد.
يك فايل متن به فرض مثال به بزرگي 300كيلوبايت را روي فلاپي بريزيد. يك بار كامپيوترتان را خاموش و روشن كنيد. فايل را از روي فلاپي اجرا كنيد. چراغ فلاپي درايو روشن مي‌شود و شروع به خواندن فايل مي‌كند. يك بار ديگر فايل را از روي فلاپي باز كنيد. مشاهده خواهيد كرد كه ديگر فلاپي درايو كار نمي‌كند و فايل به سرعت اجرا مي‌شود. اين همان ذخيره اطلاعات روي Cache است.
سوال معمولي كه در ذهن همه مي‌تواند باشد اين است كه چرا تمام حافظه‌ها را آنقدر پر سرعت نمي‌سازند كه ديگر نيازي Cache نباشد. در جواب بايد گفت كه اين كار كاملاً عملي است ولي قيمت كامپيوتر به شدت زياد مي‌شود. هدف اصلي استفاده از تمام اين قطعات اين است كه كاري را كه مي‌توان با يك قطعه گران انجام داد با تعداد بيشتري قطعه ارزان انجام داد.
در معماري كامپيوتر هدف اين است كه پردازشگر با تمام سرعت خود كار كند. براي مثال يك پردازشگر 500 مگاهرتزي، 500 ميليون بار در يك ثانيه يك پردازش را انجام مي‌دهد. كه به عبارتي يك پردازش را در 2 نانو ثانيه انجام مي‌دهد. بدون Cache هر بار دسترسي به RAM 60 نانوثانيه طول مي‌كشد. اين امر به اين معني است كه براي هر بار دسترسي به RAM ،30 نوبت پردازش به تا?خير مي‌افتد.
اين كه چطور اطلاعات هر برنامه Cache (ذخيره) مي‌شود، به قسمتي از علوم كامپيوتر برمي‌گردد كه Locality Of Reference نام دارد. اين روش يا بهتر بگوييم، تئوري، بيان مي‌كند كه فقط بخش بسيار كوچكي از هر برنامه؛ عامل اصلي اجرا شدن تمام برنامه است. به همين دليل فقط همين قسمت كوچك است كه در Cache ذخيره مي‌شود. توضيح اين تئوري و اينكه دقيقاً چطور از اين تئوري در Caching استفاده مي‌شود از بحث ما خارج است.
حال بهتر در مي‌يابيد كه چرا استفاده از حافظه‌هاي سريع در كامپيوتر به صرفه نيست و با استفاده از همين سيستم‌هاي كوچك و ارزان مي‌توان به سرعت مطلوب نزديك شد.

عصر ایران
 
بالا