برگزیده های پرشین تولز

deltasina

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
49
سالاد گل کلم
به عنوان اولین آموزش ، این سالاد جالب را که برای افراد با فشار خون بالا و کلسترول بالا تنظیم شده مطالعه کنید و از درست کردن آن لذت ببرید .
شما حتما در خانه با غذای خود سالاد میل می کنید ، ولی بیشتر ما سالاد را با کمی کاهو ، خیار و گوجه ریز شده و بعضی مخلفات دیگر می شناسیم ؛ در صورتی که سالادها دنیای وسیعی دارند . ما انواع سالادهای خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد ؛ البته ممکن است درست کردن آنها در ابتدای کار زمان زیادی از شما بگیرد ولی پس از چندبار تهیه ، درست کردن آن آسانتر از سالادهای معمولی خواهد شد.

مواد لازم۱عدد پیاز قرمز
۱ فنجان عدس پخته شده
۴عدد هویج
۲ قاشق غذا خوری جعفری خردشده
۴حبه سیر ساطوری شده
۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون
یک سوم فنجان سرکه سیب
۱عدد لیمو ترش تازه یا نارنج
۲قاشق غذا خوری ریحان خشک قرمز
۵۰ گرم پنیر(رنده شده بدون نمک و کم چربی)
۱عدد متوسط گل کلم
طرز تهیه:
گل کلم را بشوئید و آن را به قسمت های کوچک خرد کنید ، سپس آنها را به مدت ۸ دقیقه بخار پز نمایید . پیاز ، عدس پخته، سیر، هویج و جعفری را به آن اضافه کرده و مخلوط نمایید .
در ظرف دیگری روغن زیتون ، لیمو ترش و ریحان را خوب مخلوط کرده و روی سبزیجات بریزید ، ظرف را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید تا کمی جا بیفتد . سپس آن را مصرف کنید ، می توانید پنیر را نیز برای تزئین روی سالاد بپاشید.
روش بخار پز سبزیجات:سبزیجات دلخواه خود را پس از شستن در یک آبکش فلزی ریخته و آبکش راروی قابلمه ای که محتوی آب جوش است قرار دهید به طوری که آبکش با آب درون قابلمه تماس پیدا نکند و بالاتر از سطح آب قرار گیرد . در ِقابلمه را روی آبکش محتوی سبزیجات بگذارید و به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه حرارت دهید ، سپس آنرا از روی حرارت برداشته و سبزیجات را درون ظرفی که محتوی آب یخ است بریزید و بلافاصله دوباره آبکش کنید.
نکات تغذیه ای :این سالاد لذیذ از این جهت که روغن به کار رفته در آن ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون است و لیمو ترش آن فشار را پائین می آورد برای افراد با فشار خون و کلسترول بالا مناسب است . کلم از سبزیجاتی است که برای عملکرد بهتر روده ها مفید هستند . در کسانی که کلم موجب نفخ روده آنان نمی شود ، کلم یبوست را از بین می برد.
کلم؛ رخسار را جلا می دهد و خواب آور خوبی است . کلم پخته ، عرق زیاد را از بین می برد ، درمان سرفه و درد زانو است و سر درد را تسکین می دهد.
میزان ویتامینC این سالاد بالاست . این سالاد ۱۰۰ گرم کلم و ۵۰ گرم ویتامینC دارد ، همچنین دارای ویتامینA به میزان مناسبی است.
اسالاد کلم یک شام خوشمزه برای افرادی است که در **** هستند . کل سالاد دارای ۴۰۰ کالری است و چون دارای کلم می باشد هضم آن طول می کشد و فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.
 

deltasina

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
49
مواد لازم:
نودل=یک بسته ( با طعم مورد دلخواه)
هویج=۱ عدد
کرفس خرد شده=۱ پیمانه
لیمو ترش = ۱ عدد
گوجه فرنگی=۱ عدد
گردو =۲ عدد
زیتون= ۳ عدد
فلفل دلمه کوچک= یک عد
طرز تهیه:
ابتدا نودل را طبق دستور روی بسته آن آماده کنید.
هویج را رنده کنید.
ساقه های جوان کرفس را نیز خرد کنید.
فلفل دلمه را به صورت رشته ای نیز خرد کرده گوجه فرنگی را خرد کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کرده وقتی نودل آماده شد آن را آبکش کرده و همراه گردو و زیتون خرد شده به مواد اضافه کنید.
برای سس آن :
رژیمی ها از آب لیمو ترش + روغن زیتون + کمی نمک و فلفل
غیر رژیمی ها از سس مایونز + ماست + کچاب + نمک و فلفل استفاده کنند.
خنک سرو کنید.
 

deltasina

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
49
پن کیک،اینبار هم طرز تهیه خوشمزه ترین پنکیک را به شما آموزش میدهیم که امیدوارم از خوردن پنکیک خوشمزه با خانواده خودتون لذت ببرید...
FunSara.Com-622a704314.jpg

مواد لازم برای 3- 2 نفر:

کره: 5 قاشق غذاخوری

آرد: یک و یک چهارم پیمانه

شکر: یک قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق چای خوری

جوش شیرین: نصف قاشق چای خوری

بیکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری

تخم مرغ: یک عدد، سفیده و زرده آن جدا شود.

شیر بدون چربی: یک پیمانه

شیر معمولی: یک چهارم پیمانه
روغن کانولا برای سرخ کردن

طرز تهیه پن کیک:

کره را ذوب کنید و بگذارید کمی خنک شود.

همزمان که کره در حال خنک شدن است، آرد، شکر، بیکینگ پودر، نمک و جوش شیرین را درون کاسه متوسطی ریخته و خوب آن ها را با هم مخلوط کنید.

در کاسه ای دیگر، زرده تخم مرغ، شیر بدون چربی و شیر معمولی را آنقدر هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، سپس کره را به مخلوط اضافه کرده و مجدد هم بزنید.

مخلوط شیر و زرده را به مخلوط آرد اضافه کرده و خوب آن ها را با هم مخلوط کنید.

اکنون سفیده تخم مرغ را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. (در این مرحله مراقب باشید مخلوط را خیلی هم نزنید)

تابه بزرگی روی حرارت متوسط قرار داده و روغن کانولا را درون آن بریزید و وقتی داغ شد حرارت را کم کنید و با قاشق از مخلوط برداشته درون روغن بریزید، ابتدا یک طرف و بعد طرف دیگر آن را سرخ کنید و با بقیه مایه همین عمل را تکرار کنید.

توجه: اگر شیر بدون چربی در دسترس ندارید می توانید از ماست ساده استفاده کنید. دو سوم پیمانه ماست را با کمی شیر معمولی رقیق کنید تا به حد یک پیمانه برسد.
FunSara.Com-eee80f8722.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
برای دیدن عکسهای تزیین پنکیک به صورت بزرگتر روی عکس مورد نظر کلیک کنید
FunSara.Com-51b1a487fd-Small.jpg
FunSara.Com-520471eeec-Small.jpg
FunSara.Com-00f39a42a4-Small.jpg
FunSara.Com-549e1a95bc-Small.jpg
FunSara.Com-d6a2b356c3-Small.jpg

 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
کسی یه دستور درست کردن فلافل داره که واقعا طعم فلافل ابادانی را بده ؟؟؟؟

falafel-simafun.jpg


داداش فلافل آبادانیه ها!:-D
 
طرز تهیه :
تخم مرغ  :  ۲ عدد
سیب زمینی  :  ۱ عدد
نخود  :  ۱ فنجان
جعفری ساطوری شده  :   قدری
فلفل قرمز  :   قدری
ترشی  :  ۰.۵ فنجان
عدس  :  ۰.۲۵ فنجان
آویشن  :   قدری
سیر  :  ۲ عدد
نمک  :   به میزان لازم
 
مواد لازم :
نخود را به همراه یک چهارم آن عدس ۲۴ ساعت بخیسانید و آنها را دو بار چرخ کنید هنگام چرخ کردن در بار دوم دو حبه سیر، یک عدد سیب زمینی کوچک، قدری نمک، فلفل قرمز و بکین پودر به ان اضافه کنید بعد به همراه یک عدد تخم مرغ از آن خمیر درست کنید ۲ ال ۳ ساعت که در یخچال ماند در روغن سرخش کنید، البته می‌توانید از تابه کوچک ولی بلند استفاده کنید تا در روغن شناور باشد، توجه داشته باشید که اگر روغن در حال جوش باشد زمان مورد نیاز برای سرخ شدن آن کوتاه است، بعد از سرخ شدن گرم گرم آن را سرو کنید، بسته به طبع خود از سس‌های مختلف استفاده کنید، جنوبی‌های ایران فلافل را با ترشی تند و کم آب میل می‌کنند.
 

mehdifx2006

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2012
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
4


لازانیا غذایی خوش طعم با کالری بالا بوده که طرز تهیه نسبتا ساده ای داشته و از لحاظ مواد تشکیل دهنده شباهت بسیاری به ماکارونی دارد.

مواد لازم برای ۶ نفر:
یک بسته لازانیای آماده (خمیر لازانیا که به صورت ورقه های خشک موجود است)
نیم کیلو گوشت چرخ کرده
۱۰۰ گرم پیاز سرخ شده
یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی
۲ فنجان سس سفید مخصوص لازانیا
۲۰۰ گرم پنیر پیتزا رنده شده (یا دو بسته پنیر پیتزای ورقه ای)
روغن به میزان لازم برای آماده کردن مایه
طرز تهیه:
پیاز را در کمی روغن سرخ کرده، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه میکنیم و تفت می دهیم. رب گوجه فرنگی و مقداری نمک و فلفل داخل مواد ریخته، هم می زنیم، سپس مقدار کمی آب اضافه میکنیم و اجازه می دهیم گوشت کاملا بپزد. این مایه دقیقا همان مایه ای است که برای ماکارونی نیز استفاده می شود، البته بسته به ذائقه می توان به آن قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده نیز اضافه کرد.

برای پخت خمیر لازانیا (مثل ماکارونی)، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. سپس خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند (مثل عمل آبکش کردن ماکارونی). سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود. توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

کف ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، مقداری روغن مایع ریخته و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید و مایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. روی لایه آخر خمیر نباید مایه ریخت. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. برای حاصل شدن نتیجه بهتر و به اصطلاح مغز پخت شدن لازانیا می توانید روی ظرف یک لایه ورق آلومینیومی مخصوص آشپزخانه بکشید و با چنگال روی سطح ورقه، جهت خروج بخار، چند سوراخ ایجاد کنید.

پس از پخت لازانیا را برش زده و میل کنید.
طرز تهیه سس سفید برای لازانیا:
مواد لازم:
۵۰ گرم کره
۲ قاشق سوپخوری آرد سفید
۲ فنجان شیر
به مقدار دلخواه نمک و فلفل
طرز تهیه:
کره را با حرارت ملایم آب کرده و آرد را با آن کمی تفت می دهیم. شیر را به تدریج اضافه می کنیم تا سس صاف و یکنواخت و غلیظ شود. سپس نمک و فلفل را اضافه می کنیم. حالا سس آماده مصرف است.
 

Nereid

کاربر فعال زبان
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2006
نوشته‌ها
2,145
لایک‌ها
852
محل سکونت
staring at a closed door!
با پنیر لازانیا خوشمزه تر میشه ولی خب همه جا گیر نمیاد:|
 

nextplus

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2013
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
ابتدا ماكارونی را در ظرف آب جوش بریزید تا مغز پخت شود سپس آبكشی كنید. اگر از ماكارونی رشته‌ای استفاده‌ می‌كنید باید آن را به تكه‌های كوچك ریز كنید.​
مواد لازم: سویا 2 پیمانه
ماكارونی فرمی یا رشته‌ای 500 گرم
قارچ پخته شده یك فنجان
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
هویج یك عدد متوسط
ذرت پخته شده یك‌ پیمانه
نخود فرنگی پخته شده یك پیمانه
پودرآویشن به مقدار دلخواه
شیر یك پیمانه
آرد یك‌ پیمانه كره: 100 گرم
طرز تهیه:
ابتدا ماكارونی را در ظرف آب جوش بریزید تا مغز پخت شود سپس آبكشی كنید. اگر از ماكارونی رشته‌ای استفاده‌ می‌كنید باید آن را به تكه‌های كوچك ریز كنید.سویا را در آب ریخته و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید بجوشد سپس آبكشی كنید. سویا را كمی با دست بفشارید تا آب آن گرفته شود. سویا را در روغن مایع كمی تفت دهید و نمك و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه‌كنید. قارچ، ذرت، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به سویا اضافه كرده و خوب مخلوط كنید.
انتهای ظرف مخصوص پخت پیتزا را چرب و ماكارونی را ته ظرف پهن كنید و روی آن سس مخصوص پیتزا بریزید تا ماكارونی چسبندگی پیدا كند. روی ماكارونی را مواد مخلوط شده بریزید و سپس روی مواد را پنیر پیتزا ریخته وروی پنیر هویج رنده‌ شده، را بریزید و در فر 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پیتزا طلایی شود.

تهیه سس پیتزا:
100گرم كره را در ظرفی حرارت ملایم دهید تا رقیق شود یك پیمانه آرد را آرام به آن اضافه كنید و تفت دهید یك پیمانه شیر را هم به آرد و كره اضافه كنید و مدام هم بزنید تا سس یكدست و غلیظ شود.

نكته: به جای سس پیتزا، برای چسبندگی ماكارونی می‌توانید از 2 عدد تخم مرغ استفاده‌كنید. ابتدا تخم‌مرغ‌ها را داخل ظرفی ریخته و حسابی هم بزنید تا كاملاً رقیق شود سپس با ماكارونی مخلوط كنید. و در ظرف مخصوص پیتزا بریزید.
 

sal2a

Registered User
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2012
نوشته‌ها
111
لایک‌ها
16
وااااای گشنه ام شدددددد
 

mokhtar67

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2006
نوشته‌ها
2,329
لایک‌ها
302
محل سکونت
tehran - jordan - dibaji jonobi
دوستان میشه چند مدل پختن ماهی رو بگید

من هم شمال هم اینجا ماهی شکم پر خوردم روش پخت اینها چطوری هست؟
 

somayeh60

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1,443
لایک‌ها
4,740
دوستان میشه چند مدل پختن ماهی رو بگید

من هم شمال هم اینجا ماهی شکم پر خوردم روش پخت اینها چطوری هست؟
دوست عزیز برای شکم پر کردن ماهی توی شمال از سبزیهای محلی معطری استفاده میشه که جاهای دیگه پیدا نمیشن
در هر حال میتونید:
1- از سبزیهایی مثل گشنیز ،جعفری ،سیر سبز (هرچی بیشتر باشه خوشمزه تر میشه )و...به علاوه گردو استفاده کنین
2-یه پیاز توش رنده کنین و تخم انار آسیاب شده رو بریزین توش همه این مواد رو با نمک وسایر ادویه جات مخلوط کنید
3- مواد رو تفتش بدین
4-بعد از تفت دادن به همه اینا یه مقدار رب انار ملس اضافه کنین معرکه میشه !:cheff:
6-مواد رو داخل شکم ماهی بریزین
8-به ماهی نمک و زردچوبه بزنین وبذارین توی ماهیتابه با شعله آروم اول یه طرفش سرخ بشه و بعد طرف دیگه اش
9-حتما یه مقدار قبل اینکه از روی شعله برش دارین در ظرف رو بذارین تا مواد داخلش خوب بپزه
تذکر مهم(مواظب باشین مواد داخل شکم ماهی نریزه توی ظرف چون میسوزه و تلخ میشه)
اینم روش پختن ماهی شکم پر مازندرانی نوش جان:)
 

chukar

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
51
لطفا بفرمااید با افزودن چه مواد و یا ادویه جات یا هر چیز دیگری می توانیم کباب مرغ را خوشمزتره و با کیفیت تر کنیم. لطفا از تجارب گرانبهای خود ما را بی نصیب نگنید.
 

iman.re

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2013
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
21
محل سکونت
اصفهان
دوست عزیز برای شکم پر کردن ماهی توی شمال از سبزیهای محلی معطری استفاده میشه که جاهای دیگه پیدا نمیشن
در هر حال میتونید:
1- از سبزیهایی مثل گشنیز ،جعفری ،سیر سبز (هرچی بیشتر باشه خوشمزه تر میشه )و...به علاوه گردو استفاده کنین
2-یه پیاز توش رنده کنین و تخم انار آسیاب شده رو بریزین توش همه این مواد رو با نمک وسایر ادویه جات مخلوط کنید
3- مواد رو تفتش بدین
4-بعد از تفت دادن به همه اینا یه مقدار رب انار ملس اضافه کنین معرکه میشه !:cheff:
6-مواد رو داخل شکم ماهی بریزین
8-به ماهی نمک و زردچوبه بزنین وبذارین توی ماهیتابه با شعله آروم اول یه طرفش سرخ بشه و بعد طرف دیگه اش
9-حتما یه مقدار قبل اینکه از روی شعله برش دارین در ظرف رو بذارین تا مواد داخلش خوب بپزه
تذکر مهم(مواظب باشین مواد داخل شکم ماهی نریزه توی ظرف چون میسوزه و تلخ میشه)
اینم روش پختن ماهی شکم پر مازندرانی نوش جان:)



با تشکر از دستور خوبی که نوشتید..فقط خواستم بگم ما هم دو مول ماهی شکم پر درست میکنیم..یکی به همین شیوه و مدل دیگرش که کمی ترشتر و جنوبی تره به جای رب انار کمی تمر هندی را در آب رقیق کرده و با سبزی ها و باقی مواد مثل سیر و پیاز مخلوط میکنیم(میشه کمی هم ابلیمو افزود و پودر زنجفیل افزود) و بعد سرخ میکنیمش.
 

chukar

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
51
البته آموزش طبخ گوشت گوسفند در زرورق هم کسی میدونه بذاره.
 

elip021

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 آپریل 2013
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
آموزش طرز تهیه دلمه مرغ و برنجبرگرفته از چی بپزم - مواد لازم:یک فنجان برنجدو قاشق مرباخوری سس خردلنصف پیمانه سس مایونزیک فنجان ماستیک فنجان لوبیا سبز پخته شده۵عدد پیازچه خرد شدهچند برگ اسفناج یا کاهونصف سینه مرغ پخته شدهچند عدد گوجه فرنگی یا فلفل دلمهبه مقدار کافی: نمک و فلفلطرز تهیهبرنج را شسته و سپس کته کنید و بگذارید تا دم بکشد.سپس تابه ای را روی گاز گذاشته و کمی روغن در آن بریزید و مرغ های پخته و خرد شده را در آن تفت دهید.داخل گوجه فرنگی و فلفل دلمه را خالی کنید. سس مایونز را با برنج بخوبی مخلوط کنید. سس خردل را با نمک و فلفل به گوشت مرغ اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید. حالا تمام مواد و سبزیجات را با هم مخلوط کرده و درون فلفل یا گوجه را از مواد پر کنید.
 

alicorleone

Registered User
تاریخ عضویت
24 آپریل 2008
نوشته‌ها
160
لایک‌ها
65
میشه دستور اکبرجوجه اصل رو بذارید.
با تشکر
 

chukar

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
51
دوستان برای از بین بردن بوی مرغ چه ماده یا پودر یا ادویه ای به آن باید بزنیم؟
 
بالا